Wieviel PS? MTM Audi R888

Auteur: , 56 Reacties

Nee hè, die 888 staan toch niet voor... écht? Jawohl, MTM pakt de koe R8 wel enorm bij de hoorns en peutert zo maar eventjes 888 geblazen pk's uit de 4,2 liter FSI V8. De R888 staat op de Dubai Motor Show, maar vindt gek genoeg niet z'n weg naar een Arabier: de MTM R888 is gebouwd voor een Europese klant. Prijs van deze heerlijke stealth-car: ruim 280.000 euro.

En dat is natuurlijk het koopje van de maand, want met deze R888 rijd je de een fractie goedkopere Gallardo Superleggera het snot voor de ogen (of eigenlijk praktisch alles). Ga maar na: een elektronisch begrensde top van 360 km/u en een 0-100 tijd in 3 seconden! Dankzij de vierwielaandrijving zal alles bovendien nog redelijk op de weg te houden zijn ook.

De MTM R888 is op speciaal verzoek gebouwd, maar als de reacties op de Dubai Motor Show positief zijn, overweegt MTM meer R888-en te bouwen. Hoe meer mat, hoe meer automotive porn in de wereld, dus ik zou zeggen: lama komen! (via feber.se)

Audi R8 met 888 pk!
Audi R8 met 888 pk!
Audi R8 met 888 pk!
Audi R8 met 888 pk!



56 reacties

0-100 in 3 sec! Doei LP640 :W
Te gek voor woorden ^^
Die wil ik eens zien rijden.
Gadver heb je een Audi met eights……
piuuuwww ziet er zalig uit
Is de prijs incl of excl R8? oftewel: is dat de prijs van het ombouwen?
Dus ze hebben er meer dan 2 keer zoveel vermogen uit weten te lepelen… vraag me af hoeveel van de auto aangepast moet worden om dit op een verantwoorde manier op de weg te laten!
jammer van die gouden wielen; voor de rest: TOP!
Mat = nieuwe wit?
Mr. Reddingius
Wooo!

De totale absentie van onnodig toegevoegde gaten, kippengaas, treeplanken, taartscheppen, boekenplanken, wasrekken en dergelijke is een werkelijke verademing!

Het enige puntje van kritiek zijn de velgen, zodra die weer origineel zijn mag hij bij mij op de oprit. Well never mind, zo neem ik hem ook wel.
Ja hoeveel valse lucht pakt hij wel niet, zal wel een groot turbo gat zijn, en hij zal wel in werkelijkheid niet alle 888 pk’s op de weg overbrengen, er zal wel meer verloren gaan, maar oke 888 is niet mis ! En lekker kleurtje ook.
Vette car, enkel spijtig van de velgen
mooiewagenzeg
Mooie wagen zeg! alleen die velgen zou ik anders hebben gedaan.
Maar wat is ie zwaar…
echt gaaf zoals deze auto eruit ziet. geen overbodig plastic enzo.
wat ik wel jammer vind is dat als je nu naar je mooi verlichte motorblok kijkt je wel schrikt. Ziet er niet uit om eerlijk te zijn. geef dan wat meer geld uit dat ze dat ook nog even aapakken zou ik zeggen.
Bah, gooi de velgen maar weg. en, kan zo’n supergetunede motor wel betrouwbaar zijn?
@ Thomaz?
Waar zie je gouden velgen? :-s

Voor de rest, gruwelijk ding, MTM maakt leuke spullen
die kan wel eens vlugger zijn dan een Veyron!
pffft 1860 kg’s.. zware bak, zal wat overbodige dingen eruit halen.. zware motor?

zal toch richting die 1575 standaard kg’s willen, nog heavy voor een sportwagen.

topsnelheid 301 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,6 s

vind de vermogenswinst tov de gewone R8 trouwens verwaarloosbaar, 360 km per uur.. 301 is ook best hard en 4,6 seconden naar de 100 is ook niet slecht.

tja keuzes….. vind de matte lak erg mooi!

r8 is in NL ong. 160.000 euro
888 pk, 830 Nm( ongeveer) die zal vast hard gaan ^^
Ja, maar volgens Clarkson gaat hij ook zo in vlammen op!
@ Zephyr

Mat is al langer het nieuwe wit hoor..
+25 respect punten voor Dos! Echt wat een heldenopmerking!! :D _0_

OT: jeetje, het word zolangzamerhand gemeengoed, zulk soort vermogen. Maar toch: OMFG!
vraag me af hoelang die meegaat voordat hij in vlammen opgaat ;)

voor de rest, wanneer iemand mij vroeg to “pop up the hood” (jaja, ik weet dat hij achterin ligt) dan zou ik die motor niet durven laten zien. het ziet er niet echt strak uit
Mr. Reddingius
Haha ik snap die van dos nu pas :P Ja hoor, scherp :P
Gangster auto..
wat een gewicht, het zou een baby veyron kunnen zijn…..
stinkhollander
b-e-a-uuuuuuuuuuuuuutiful!!!!!!
Mooi zeker, maar het gewicht van een tank staat me een beetje tegen.
@joep en mr. Reddingius

:P ;)
begrensd op 360? net of ie zo hard kan
Deze valt duidelijk in de categorie ‘doemaidiema’.
Lekker :)
Al zou ik’m bestellen in het mat zwart, maar dan de zijkanten (die panelen die standaard ook in een andere kleur zijn) eerder glanzend zwart maken.
Geeft nog een extra effect denk ik.
Leuke Lakkkkk
wat een botergeile car
zeker met die combinatie matzwarte lak/ chrome(?) velgen
en die 888 pk maat het helemaal af
doe mij er maar 1 :P
@God,

Denk je dat je met 888pk geen 360km/u haalt? Lijkt me toch echt wel voldoende.
Van een spoiler(tje) zou ie er niet mooier op worden, maar mssn weerhoudt ’t het karretje om op te stijgen, haha. Wel wreed, ziet eruit als een straaljager.
Daar kan zon paupere stink bmw toch echt niet tegen op geen een enkele m5 met compressor hahahahahahahah doei QUATTRO 4 life 888/ 4 222pk per wiel kijk dat is niet overpowered meer dan 500 pk op de achterwielen op zware auto’s hahahaha lachertje voor deze audi
Hoe lang zou het duren voordat je hele aandrijflijn in puin ligt? 0-100 in 3 seconden dat valt wel mee, maar 888 pk is wel veel als het ontwikkeld is voor 420pk. Denk ook niet dat de auto nog fatsoenlijk rijdt…. teveel vermogen, beetje kramp in je teen en je gaat in een prachtige vierwieldrift de bocht in en uit vol op de boom die langs de weg stond.
@wOoOdy:

Ik heb zo een voorgevoel dat die MTM daar ook wel iets aan heeft gedaan… Aangezien ze wel meer auto’s opvoeren. Als al hun auto’s kromtrekken zullen ze vast wel klachten krijgen.

OnT: Die auto is leip! Standaard R8 is al geweldig! Dit wordt alleen maar zieker.
Denk dat ze hier en daar wel wat sterker hebben gemaakt twee turbo’s en intercooler wegen geen 300 kg ( 50 kg max 100kg ) en dat is ie wel zwaarder dus ik denk niet dat zo maar ff een paar turbo’tjes gepakt hebben om het vermogen ff te verdubbellen
Extra gewicht mssn wel naar t opbiefen van aandrijflijn gegaan. Van 400 nog iets naar 800 is enorm natuurlijk.
Oh en @ die knakker die dacht dat een kar als dit nog turbo lag heeft….kom op, man, tis tegenwoordig bijna 2008, hoor. Niet 1984. De heren tuners zullen echt wel die motor fatsoenlijk getuned hebben en er niet zomaar 2 joekels van turbines opgeschroeft hebben.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik dacht dat die 888 voor die miljoenair uit dubai zou staan. Natuurlijk is een matzwarte R8 met 888pk veel beter dan een oranje-(mat)zwarte R8 met lelijke stickers. De motor ziet er wel niet meer zo keurig uit als bij het origineel en de remschijven mogen wel opvallen (maar geel???) … maarja, vette bak net zoals de originele.
Fraai staaltje techniek weer, maar welk chromosoon missend wezen heeft toch ooit chrome velgen bedacht…
Eat that, PPI!
Deze wagen werd gebouwd door de MTM importeur in het midden oosten, dus niet door MTM zelf.

MTM is met een R8 bezig maar heeft nog niets getoont.
ben ik de enigste waarbij het hart niet sneller gaat kloppen bij het zien van deze audi?ik heb hem in het echt lang bekeken in het wit,en het deed me niks op de 1 of andere manier.
trouwens dat wit stond hem wel erg mooi,stukken beter dan deze mat zwarte lak,en inderdaad als je de specificatie`s van deze wagen leest,dan denk hoe kunnen ze dit doen voor een relatief laag bedrag(de motor tuning bedoel ik hiermee plus wagen),mij benieuwen of de remmen,wielophangingen,aandrijfassen het allemaal wel ene tijdje aan kunnen.
en ik sta voor ieder merk auto open,maar deze audi is niet exclusief genoeg,maar deze uitvoerig natuurlijk wel wat.
geef me maar een maserati mc 12,of een alfa romeo 8c competizione.of een aston dbs(alhoewel die ook niet echt exclusief meer is en wordt)
Heeft nogsteeds die lompe voorkant. Neem nou de Le Mans audi’s, die zien er cool uit en zijn tenminste snel. (ps. Ik vind de Ferrari 333 P3 de allermooiste”Le Mans auto”, maar dit kan ook.)
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind die R8 met die contrasterende reep achterop lijken op een Smart. Alhoewel dat hier wel meevalt.
En o wat zijn die velgen fout, alles is mat behalve de velgen…
Die kleur is helemaal super! Alleen een pianozwarte vin aan de zijkant en klaar.
jemig wat is dat ding zwaar geworden! bijna 1,9ton! dan hebben ze er wel heel veel kilo’s bij gedaan om alles sterker en duurzamer te maken. wel bizar dat hij nu 888pk heeft. lijkt daarmee erg op een mini Veyron. iets zwakker en iets lichter. (nouja lichter!?)
konden ze die snelheid niet wat hoger leggen (380+) of konden ze weer geen banden vinden die het vermogen aankunnen?
van de uit de fabriek af erg mooie motorruimte is niet veel meer over. vind het er niet uitzien een rommeltje. dan mogen de prestaties wel schokkend zijn om dat te compenseren.
Dan ben je in mijn ogen behoorlijk geflipt als je ruim 280 000 euro gaat uitgeven voor een Audi.
Het blijft een Audi en het heeft niet de status.
En audi heeft zelf problemen met een motor van 500+-pk in de R8? V10, en geen V8, I know, maar toch 3x in de fik… Lijkt me toch dat deze auto geen makkelijk en waarschijnlijk wel een kort leventje gaat hebben….
@vincegail
Audi denkt bij het maken van motoren ook aan het onderhoud, tuners trekken zich daar niks van aan.
Als je dit met je R8 laat doen mag je rekenen op een mooie onderhoudsrekening…
(maar het zal wel blijven lopen, als je genoeg onderhoudsbeurten neemt)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).