Porsche 997 Turbo TECHART Cabriolet

Auteur: , 22 Reacties

Op de tuningshow in Essen zal TechArt hun interpretatie van de nieuwe 911 Turbo cabrio tonen. De trefwoorden zijn 630 peekaa, 820 Nm koppel, 3,5 seconden en 345 km/u. Met een open dakje!

Zo te zien is wit niet goed genoeg meer, zwart komt dus weer helemaal terug. Ook speedArt toonde onlangs afbeeldingen van een zwarte 911 Turbio Cabrio, zij haalden er overigens 20 Nm extra koppel uit.

Om deze specs te realiseren heeft TechArt de 3,6 liter Boxer motor flink aangepast: een nieuwe ECU, twee speciale turbochargers, carbon luchthappers, maatwerk intercoolers, speciale air-box met sportfilter en een nieuw uitlaatsysteem. Dit allemaal in combinatie met een redelijk subtiele bodykit…

Hieronder kunt u plaatjes kijken, grotere versies staan in de gallery.

Porsche 997 Techart Cabriolet
Porsche 997 Techart Cabriolet
Porsche 997 Techart Cabriolet
Porsche 997 Techart Cabriolet
Porsche 997 Techart Cabriolet



22 reacties

ik haal ze allemaal door mekaar die getunede 911’s. ze lijken allemaal op elkaar. wel jammer. ik wou dat iemand kwam met een verassend nog nooit eerder vertoonde tuning voor een 911!
Wrede bak! Kan niet wachten op de show in Essen!
Dit is meer dan een wedloop, al die Porsche tuners steken in zo’n ijltempo zoveel pk’s in die Elfjes dat het gewoon saai wordt. (betrouwbaarheid?)
Elke 5 minuten is wel een andere die er net wat meer uit peutert. Dat ze eens iets speciaals beginnen ineen te knutselen want dit heeft geen enkele zin.
mijn vader rijdt in een nieuwe 997 turbo die standaard is en dat is
in mijn ogen toch wel al heel snel,zit op 250 in no time.ik wou dat ik er ook
1 had.maar ja……
Mercedes - Jellinek
Die achterkant vind ik bij het orgineel mooier.
Maar wat ik niet snap is dat Porsche (en ook Lamborghini en AM enz.) niet gewoon zoveel mogelijk PK in een auto proberen te proppen. Want het kan dus wel.
Goede bodykit, niet te extreem, zou het zelf overigens nooit aanschaffen vanwege de verschrikkelijke prijsdaling en 620 pk in een cabrio die daar niet op gebouwd is niet echt jofel is.

@ Mercedes – Jellinek, betrouwbaarheid is belangrijk. Verder vragen sommige aanpassingen om veel tijd en geld, iets wat die paar pk extra niet waard maakt. Dan zijn er nog geluids en emissienormen.
Messe Essen!!!
Wat is dat toch met van die overlappende uitlaten?, dat heeft iedereen tegenwoordig!
En hoe zit het met de variabele turbogeometrie? Zit die mooie techniek er nog op of hebben ze die eraf gesloopt?
Er gaan toupetjes vliegen!! ;)
Damn, die Techart bodykit! Geilll!;)
@ VDA Racin

Je mag toch ook wel stukje rijden?? Of meerijden… sowieso ben jij ook een flinke mazzelpik :D
Porsche’s kan ik echt niet uiteenhouden, maar toch zijn het altijd ferme auto’s. Dit geval is ook wel mooi gemaakt met die ‘subtiele’ bodykit, als je de auto niet kent weet je niet dat hij getuned is en soms is dat een goed teken.
Is dit dan ipv de SLR Roadster nu de snelste roadster ter wereld? Of is de 911 na de pepbeurt gewoon een opgevoerde Porsche?
Hmmm
Mijn reactie @ die cijfers: “TERING!!” :shock:
Benieuwd of dat blok zo nog lang meegaat. Lijkt me van niet, of mss. met een zwaar aangepast onderhoudsschema.
@Mikes

Nee mag er niet in rijden het probleem is 2 jaar geleden had hij een M5 (E39)
die heb ik is geleend,met alle gevolgen vandien.ik had een voorrang van rechts niet gezien en pats weg M5 ,ik reed niet zo snel maar toch +/- 5000€ schade.
I LIKE IT,………A lot!!!! Maar die velgen zou ik niet kiezen!!!!
Dergelijke velgen moeten ze echt verbieden, gadverdamme wat een vreselijke troep. Verder issie wel bruut ;)
niou die velgen die er standaard p sitten die zijn gaaf hoor je moet gewoon nie seiken
zeker mooie auto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).