Column Lotte: Perron 0

Auteur: , 66 Reacties

De belevenissen in ons clubhuis (a.k.a. redactie) doen mij vaak op het punt staan om een stukje tekst voor jullie te schrijven en soms doe ik dat dan ook. Afgelopen weken begon er weer een onderwerp naar boven te borrelen dat eindelijk relevant bleek. Dat wil zeggen, eindelijk iets dat zijdelings te maken heeft met auto's!

‘Nou, dat was dus de SLR‘ zegt Sacha. In de begintijd van Autoblog dacht hij nog vredig te sterven als hij eenmaal in de SLR had gereden, nu klinkt hij… tja… tijdelijk tevreden. Ik merk een stoïcijnse sfeer onder de bloggers.

Wouter zit in de R8 en laat een onderkoeld ‘lekkerrr’ horen, terwijl het gebrande rubber bijna digitaal doorgegeven wordt aan de bezoekers. Het grote enthousiasme over de eerste rijtest met de A8 4.2 TDI Quattro (zelfs een review in twee delen) staat in schril contrast staat bij de duidelijke onvrede over de instapper van de Cayenne. Been there, done that, got the t-shirt!

Voor mijn Autoblog-avontuur was ik nog onder de indruk van een Audi A3 en gaf een willekeurige Porsche mij kippevel. Nu ben ik de eindeloze meuk van eenheidsworsten zo zat dat het bizarre Mitsuoka mijn wenkbrauwen pas doet rijzen. Als je langer in autoland verkeert (leuke woordspeling) dan ben je niet meer zo onder de indruk en verlang je eigenlijk naar iets dat de ‘honger’ blijvend stilt.

Vervult Autoblog dan zo’n behoefte dat de overkill aan dagelijks autonieuws ons doet vervlakken? De gastcolumn van H.J.Vaesen bracht een gelijke mening. Onverzadigbare autojunks dienen dagelijks gevoedert te worden met wederom een shot naar olie riekend testosteron. Het ‘Perron 0’ van de autowereld heet… Autoblog. Eén redactielid is inmiddels een recovered auto-holic, iemand die zijn verslaving de baas is. Ruben (Vlamfilm Inc) heeft alle testwagens van binnen en van buiten meegemaakt, maar raakt alleen nog in vervoering als hij plaats neemt achter het stuur van zijn Cadillac. Hier en daar voorzien van een roestplek en een doorgezeten achterbank, maar ik zie onvoorwaardelijke liefde. Methadon in de vorm van een Amerikaanse V8.



66 reacties

Zeer herkenbaar, Lotte!

Perfect aansluitend hierbij: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/30/autorai-2007-de-magie-is-weg
Hey Michiel! Hoe kon ik het vergeten… ;)
Wellicht dat je op fietsblog.nl wel aan je trekken komt,….
Mocht je geen zin hebben om de zoveelste nw. porsche te testen,….stuur maar ff een mailtje,…ik heb nog tijd!! EN ZIN!!
Het lijkt erop dat jullie nieuw personeel zoeken.. waar kan ik solliciteren?;)
@ Pim: geen nieuw personeel, maar meer auto’s die ons dieper en langer in vervoering brengen.
Misschien beetje bizar, maar het doet me denken aan de Grand Turismo-spelletjes voor de Playstation:

In het begin krijg je 20.000 waarmee je een simpele mazada MX5 kan kopen. Dan begin je te racen, koop je een turbo’tje, beetje aandrijving, en zo win je de ene race na de andere. Een MX5 wordt een supra, een Ruf, een skyline en verder. Op een gegeven moment vergeet je die MX5 waar je urenlang mee hebt gezeten om die turbo te kunnen kopen om race X te kunnen winnen. Voor je het weet race je in 787B en GT-One en uiteindelijk met de Polyphonywagens. En opeens realiseer je dat je ‘bored’ bent, door altijd maar te kunnen racen, en die grip.

Sorry, ik dwaal af.
mazada = natuurlijk gewoon mazda.
@Zephyr: my point exactly! ;)
ja mensen ik ken het “ikgeilalleenoprareauto” syndroom.

ik kijk niet op naar een nieuwe Beemer, Cayennie, 4×4 rover of Auto union. Maar een tandarts in een thesis of een opa in een oude Fairlady kan ik elke dag waarderen. Waarom ? Omdat deze mensen een auto kopen/rijden met emotie. En dat kan ik van de leaserijders in nederland (meestal) niet zeggen.
alles met mate dan maar he? ik bedoel, ze zeggen niet voor niets: geniet maar drink/spuit/(vul een willekeurig van toepassing zijnde verslaving in) met mate…
De Caparo T1 is wel de meth onder auto’s
na het een 2e keer gelezen te hebben krijg ik het idee dat dit een verhaal is van: zelfde inhoud ander sousje, waar komen we dat ook alweer nog meer tegen….
Ik kan geen genoeg krijgen van auto’s. Maar of dat wel zo goed is. Ik denk dat het normaal is dat je een beetje “dat t-shirt heb ik al”-gevoel krijgt. Ik denk dat als je in “het wereldje” zit dat zaken als Autorai en Porsche een beetje de glans kwijtraken
Btw, bijschriftje bij ’t spuitje, “Injected with a posion”, moet dat niet poison zijn?

-edit: yep! thanks!-
Heel herkenbaar inderdaad… Vroeger nog diep onder de indruk van het verschijnen van de Ferrari 348, en kocht meteen de Bburago versie in 1:18. Nu weet ik de typenummers van de huidige modellenreeks niet eens op te noemen.
Het boeit me allemaal niet meer zo als vroeger (vroegâh).

Het is ook allemaal niet meer zo helder als vroeger. Grenzen tussen types auto vervagen door de komst van SUV, Crossover en andere bastaardvormen.

Vroeger had een supersportwagen 400 pk. Nu heeft een opgeleukte middenklasser al meer vermogen. Echt walgelijk, want een sportwagen met minder dan 800 pk lokt nauwelijks nog bewonderende reacties uit op dit forum.

Mijn onvoorwaardelijke liefde gaat dan ook naar auto’s uit de tijd dat alles nog helder was, en een gezinsauto met 60 pk prima gemotoriseerd was. Toen de pk-waanzin nog uitgevonden moest worden en er geen elektronische kabouters bestonden die de 1000 pk afknepen tot 60 pk om de auto op de weg te kunnen houden. Toen auto’s nog auto’s waren en geen huishoudelijke artikelen volgestouwd met onbegrijpelijke elektronica.

Mijn perron 0 is de parkeerplaats voor de deur waar de bijna 40 jaar oude Morris geduldig staat te wachten op de volgende opknapbeurt… Maar altijd klaar voor gebruik is!
Tja Lotte- Japie is me een beetje voor- Is dit nu het moment dat wij met ons allen onder het mom van “verandering van spijs doet eten” moeten gaan roepen tegen jullie : “Ga Toch Fietsen!!!”…? Er zijn heel interessante ligfietsen en mountainbikes op de markt…! En in de motorfietswereld gebeuren ook interessante dingen…!

…Nee hoor, blijf alsjeblieft vooral bij het Heilig Koekblik!
En misschien zou je anders eens een tijdje terug moeten naar de basis en eventjes gedwongen afkicken door een half jaar of zo alleen hele saaaaaaaaaaaaaaaaie (geeuw) auto’s te bespreken…? De Fiat Doblo in wel of niet gepimpte toestand is al een hele goeie in dat opzicht. Want als je dán terug keert in het Vette Bakken Snelle (te) Dure Flitsers Segment met goede kuipstoelen en perfekte naar echt leer en echt hout ruikende ergonomie, dan weet je als iemand die lang van huis is geweest weer waarom die auto’s zo leuk zijn….? :-)
@Klassiekerrally: vroeger was nostalgie beter. (flauw grapje)
Leuk geschreven! En erg herkenbaar voor iemand die ook in de automotive zit….
mmmm…lekker optimistisch! een willekeurige Porsche geeft mij ook kippevel, al wat nodig hebt om de blues weg te chasen is af en toe een nieuw favoriet automerk, het is het segment dat grosso modo hetzelfde blijft; bij mij
Bentley
Aston Martin
Porsche

zie je het verband ;)
@michiel

Ja zo kan je het ook bekijken..;-)
Zag gister Gummbah voorbij komen, dus dan kan deze ook wel:

http://www.gummbah.nl/media/Eddie_Balbezit/Tekening_04.jpg
PetervanHteRO
En als dan de droom geleefd is blijft een leeg gevoel achter met de gedachte dat er weer meer moet zijn enz.enz. met steeds weer dat lege gevoel dus: http://www.ode.nl/article.php?aID=4255
Ik merk dat ik steeds vaker naar klassiekers kijk in plaats van naar nieuwe auto’s. 3 jaar geleden dacht ik nog “Die nieuwe Leon, die wil ik leasen!” maar nu denk ik “Ik wil een Karmann Ghia of een type 1 Golf GTI”.

Ik denk dat dat komt doordat de auto’s tegenwoordig zo snel achter elkaar gelanceerd worden, steeds weer een klein beetje veranderen en niet meer een model op zich zijn. 15 jaar geleden leken auto’s veel minder op elkaar omdat er minder geld was en minder nieuwe auto’s gelanceerd werden.

Jullie zouden als redactie eens een oude Miura moeten zien te rijden of iets dergelijks. Ik denk dat je hartje dan harder klopt als bij een Murcielago of een 599 GTB.
Mmmm… jammer.

Maar ik moet ook zeggen dat ik vrij weinig met nieuwe auto’s heb. Het rijdt allemaal wel geweldig etc., maar echt boeiend is het niet meer. Qua ontwerp moeten er steeds meer gekke toeren uitgehaald worden om het nog enigszins interressant te houden. Tja, en elke keer wat meer pk’s, het zal allemaal wel.
Heb meer met nieuwe techniek (oa Hybride’s), lichtgewicht (noem een Elise) of een klassieker.

Maar het meest gekke is, dat het nog steeds leuk is om Autoblog te bezoeken. Het autonieuws blijft toch op een of andere manier boeien.

Maar wat Casper zegt lijkt me een leuk terugkerend item: Testrijden met klassiekers! Ik ben voor!
Net als een paar anderen hier heb ik ’t ook meer voor klassiekers tegenwoordig dan de nieuwste generaties die steeds maar meer pk’s krijgen en dan allerlei electronische hulpjes nodig hebben om rijdbaar te blijven

Ok, de nieuwe AMG, M en RS modellen doen me ook wel nog altijd iets, maar een klassieke porsche, ferrari, mercedes, aston martin, noem maar op, lekker lekker. Geef mij maar zo eentje, en dan zoek ik alles wat er over te weten valt. Op dat gebied rij ik dan ook liever met mijn klassieker in spe dan met een nieuwe leasingbak, ook al zal die laatste me net ietsje meer luxe bieden…
Ik ook, leuk idee. Enne Casper, ik denk dat de Miura inderdaad het met mijlen voorsprong wint van een Murcielago, of wat dan ook.
Harrodin, ’t is ook maar net hoe je ‘luxe’ wil definieren. Bij je ‘klassieker in spee’ krijg je met wat minder comfort wellicht, wel meer aan gevoel/emotie/voldoening/lach_op_je_gezicht dan wanneer je in je lease_bak stapt. Wat natuurlijk weer een heel andere ervaring is.
Voor mijn Autoblog-avontuur was ik nog onder de indruk van een Audi A3 en gaf een willekeurige Porsche mij kippevel


sorry hoor maar bestaat dit blog niet pas 3 jaar

Als je langer in autoland verkeert (leuke woordspeling) dan ben je niet meer zo onder de indruk en verlang je eigenlijk naar iets dat de ‘honger’ blijvend stilt.

is idd erg lang

De auto’s die ik waardeer die waardeer ik ook echt, nieuw of oud, oud of nieuw, goed of slecht, mooi of lelijk maar minder snel onder de indruk of verveeld of als et maar anders is instelling

Dat NOOIT !
is het dan toch te verklaren dat ik een oude volvo leuker vind dan een nieuwe volkswagen?! :P

heel treffend! en het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat veel ‘nieuw’ met minder passie word gemaakt dan ‘het oude’. De verschillen waren vroegah véél groter tussen de auto’s.
Alle autos zijn de laatste jaren altijd maar voorwielaangedreven, tussen 100 en200 pk en net groot genoeg voor iemand van 2m. En de supercars zijn allemaal van luxe voorzien, gaan in 3-4s naar de honderd en hebben ongeveer 600pk. Nergens noemenswaardige uitschieters!!! Alleen de britten lijken het nog te begrijpen met de noble’s, ariel atom’s en ultima’s. Hoewel een ultima en een atom ook niet zo heel veel anders doen.
@ Alwood; dat zijn inderdaad wel de merken (ascari mist misschien) die nog echt púre sportwagens zonder luxe bouwen. Alhoewel Noble ook al wat meer luxe toepast in de nieuwere wagens, toch?
@Casper
de luxe hoeft voor mij ook niet 100% te ontbreken… als er maar genoeg verschil tussen de auto’s blijft. Alles word nu bijvoorbeeld steeds maar op 600pk gezet en verder dan het vermogen word niet gekeken. Noble heeft auto’s die genoeg afwijken van de ‘reguliere’ supercars. Ascari is idd ook een hele goeie, zijn ze nu al op de chevy V8 ipv bmw overgestapt eigenlijk?
Geen idee, de website van ascari is niet echt up to date, daar hebben ze het nog over de in 2006 te lanceren A10…
@Boss: over luxe heb ik dan nog eigenlijk niet te klagen, mn verwarming werkt vlot, net als de achterruitontdooiing, ‘k heb radio zitten (wel geen cd, maar wat wil je als je auto 20 jaar wordt), ziet er amper gedateerd uit en kan nog perfect mee met ’t verkeer :) veel belangrijker is ’t feit dat ie nog niet volzit met electronica, en dat ik mijn vrije momenten kan opvullen met erover bij te leren (al is ’t meestal wel slechts theoretisch, kotstudent en mn auto staat thuis in een garage, en in ’t weekend heb ik nu ook zoveel tijd niet jammergenoeg)

Der is een reden waarom ik haar voorneem op de andere, al zal die voornamelijk wel in mijn hoofd te vinden zijn ;)
@ Harrodin; waar rij je in dan?
W124 230CE van ’88

http://powerpuffmookie.ifrance.com/optimus2/optimusii.1.jpg

Maar dan in’t donkerblauw, mooier gewassen en blinkend ;)
Is het probleem niet eerder dat alles veel toegankelijker is tegenwoordig? Een mens heeft bijna niets meer om naar uit te zien…
Da’s de coupé uitvoering toch?
Aan de hand van dit bericht van Michiel van den Brink:
@ Pim: geen nieuw personeel, maar meer auto’s die ons dieper en langer in vervoering brengen.

Zou ik zeggen geef het “personeel” van autoblog is meer voorbeelden van auto’s waarbij je echt terug gaat naar de essentie van het pure autorij gevoel waarbij je een bent met je auto en de ondergrond waar je op rijd…
Ik zat net al te denken toen ik deze column had gelezen zoals LC schrijft,

De Caparo T1

maar het moet simpeler zijn?! Welke klassieker geeft jou dit gevoel?
Want in mijn ogen hebben de auto’s van tegenwoordig veel te veel electronische systemen!

Ik rij zelf motor om dat gevoel te hebben. En heb pas in 1 auto gereden waar ik ongeveer het gevoel kreeg hetzelfde gevoel met de motor en de weg te krijgen: een oude Porsche 911 uit 1965, maar er zulllen er vast nog meer zo puur en toch snel zijn?! (dat snelle is subjectief overigens)
Want ik krijg niet zo vaak de kans een auto te rijden in welke ik zou willen rijden.
@ Sjorsx87: Het hoeft niet altijd om het pure rijgevoel en contact met de weg te gaan.
Een auto kan meerdere soorten indrukken achter laten en een ieder geniet op zijn eigen manier van autorijden.
Helaas is het (in mijn geval) tegenwoordig te vaak het geval dat de indruk niet diep genoeg is doordat de auto te saai en/of te goed is.

Ik wil een glimlach op mijn gezicht krijgen door naar een auto te kijken of door erin te rijden.
Het liefst nog door allebei.
Of ik wil dat een auto me echt bang maakt, een kick geeft of begeerte oproept.
En dat hoeft heus niet altijd te gebeuren door hardcore performance en handling.
Mijn ’68 Peugeot 404 was niet snel, niet super stabiel, maar wel erg gezellig, nukkig soms en zeer comfortabel terwijl de meeste moderne comfortverhogende zaken er niet in of aan zaten.
@ Harrodin
hij is mooi als hij in een mooie staat is, maar als je een Merc wilt had je beter de W123 gekocht, die was de voorloper en ik vind hem puurder en simpeler dan de vervolgende reeksen, welke ook wel best te pruimen zijn, maar ik zweer bij de W123 coupé uit 1977 :D (that is als het een Merc móet zijn)
@ Harrodin
wow! ik heb zojuist de URL gevolgd (ik zag enkel een kruisje) en ik moet toegeven dat hij er zeer (zéér) aantrekkelijk uitziet!
@Casper: idd de coupé

@de vlaeminck: Da’s natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind de W124 mooier dan de W123, dan liever de W126 ipv W123 ongeveer uit ’t zelfde tijdperk, maar dan wel weer wat groter en duurder natuurlijk… of de voorloper van de W123, de W114, vind ik dan ook weer mooier. Maja, allemaal persoonlijke smaak natuurlijk :) Feit blijft wel dat ik al sinds mn jonge jaren door deze auto gefascineerd ben, en dan ook wel gelukkig dat ik er nu ook effectief mee kan rijden ;)

Btw, ’t is Haroddin en niet Harrodin :)
@ Haroddin
ah das mooi als je je droom kunt verwezenlijken! ik hoop dat ik dat later ook kan ;)
@Lotte; Ik hoop dat de laatste generatie Mustangs je wel blijft boeien en met een heerlijk vurig verlangen blijft verwarmen! :)
Ik heb overigens nog twee ‘Perrons 0′:
De kippenschuur waar de MGB staat te wachten tot ik eindelijk z’n deuren klaar heb en de zeer goed geoutilleerde werkplaats van een goede kennis waar ik het leven van de Morris kan verlengen (met behulp van de aanwezige las-, slijp-, knip-, zetapparatuur en dergelijke).

Wel grappig om te zien dat ‘de klassiekers’ vrij vaak genoemd worden.
Maar testritten in klassiekers moet je natuurlijk aan de experts overlaten! (zie mijn website ;) )
Op het moment is het met mij nog erger gesteld…. heb geeneens zin om alle reacties en alle artikelen te lezen laat staan te reageren op ieder onderwerp. : shock:

Tja na een tijdje ben je wat meer gewend en is het allemaal wat minder spannend. Daar kun je overigens heel goed iets tegen doen…. als je namelijk wat meer tijd neemt en ruimte geeft aan je gevoel dan merk je dat er veel meer zaken zijn die auto’s interessant en leuk en soms ook spannend kunnen maken dan alleen de prijzen of de snelheid. Luister naar je gevoel, geniet van de ervaring die een auto je biedt, de feedback en natuurlijk de sfeer…

Klassiekers hebben vaak meer sfeer en de ervaring is zo anders dan rijden in een normale (nieuwe) auto dat daar een hele wereld aan plezier te ontdekken is. Overigens …. ga met een leuke auto naar een bijeenkomst met andere autofreaks en hun leuke speelgoed en je komt vaak helemaal opgeladen weert thuis.

Overigens wil ik me best storten op het af en toe testen van een leuke klassieker!
Leuk artikel, dat een element belicht wat ik al jaren hardop denk en verkondig: de meeste auto´s worden saaier en saaier…….een paar uitzonderingen zijn er nog :-)

Ik denk door het eerdergenoemde idee, een klassieker te testen, en dan tevens deze met zijn aktuele opvolger te vergelijken e.e.a duidelijk wordt.

Leuke voorbeelden: een 2002 tii en een 320Ci, of een Giulia en de 159. Of een 200D en de E200CDI. De Mini´s of Cinquecentoos………….
@Michiel van den Brink,
Ja oké dat snap ik dat een auto bij iedereen een ander gevoel opwekt.
Daarom zijn en koper er ook zo veel mensen andere auto’s.

Maar 1. ik zij niet dat het om de hardcore performance ging,
maar het pure rijgevoel wat klassiekers wel hebben en bij jonge auto’s als
“te goed” word ervaren (onder de mensen die al veel verschillende auto’s hebben gerenden en dus iets kunnen vergeleiken).

En 2. een auto die tijdloos verslavend, puur en simpel genoeg is dat iedereen er op zijn manier mee kan rijden is toch wat jullie/jij bedoeld(en)?

Daarvoor moet hij die eigenschappen wel bezitten en dat doet hij niet
“als hij als een dweil op de weg ligd”, je de motor niet hoord of een saai geluid maakt, er niet genoeg vaart in zit en je rijgedrag beinvloed word door electronica.

Want waar het hier uiteindelijk toch om gaat wat voor auto’s jullie bedoelen is dat deze auto’s bij iedereen een gevoel opwekken dat de rij-eigenschappen zo zijn dat ze je dieper en langer in vervoering brengen?
Tsja. Ik moet zeggen dat ik nog niet eens zo lang algemeen autoverslaafd ben. Ik was als klein kind wel altijd bij auto’s te vinden. Een prachtig uitzicht op vakantie kon me niets schelen: Ik draaide me om naar de weg en keek auto’s!! XD Desondanks ben ik pas de laatste 4 jaar of zo geïnteresseerd in de theorie erachter. Namen, techniek, you name it! Maar doordat ik pas zo kort geleden daarmee begonnen ben, ook al in het Internet-tijdperk, heb ik nooit echte fascinatie of verbazing gekend bij het zien van een auto. Eerst niet omdat ik niets van auto’s wist, en toen omdat ik te veel van auto’s wist! Heel herkenbaar dus, maar ook weer niet, omdat ik de andere kant nooit heb meegemaakt…
‘Injected with a poison’, heerlijk techno-klassiekertje van Praga Kahn!

Maar vervlakking is onontkoombaar. Zat je vroeger hele dagen Test Driver 1 te spelen met 4 kleuren, tegenwoordig heb je de nieuwste games al snel na een halve dag gezien.

Als je weinig geld hebt kan je enorm trots zijn op een nieuwe aankoop, als je miljoenen hebt kan niets je meer echt in vervoering brengen.

Zo is het waarschijnlijk ook als je steeds dikke auto’s rijdt. Misschien een stapje terug en binnenkort de nieuwste Hyundai Getz of Chevy Matiz testen? Of gewoon doorgroeien naar straaljagerblog.nl natuurlijk…
@Praga Kahn: we don’t need that anymore ;)
Die autobloggert…. Of je nou met Hiphop, ouwe school techno, of kneiters van Neophyte komt, hij kent ze gewoon allemaal.
Een man naar mijn hart! (die Veyron hadden we volgende week toch??!! *nudge* *nudge*)
Yep, die Veyron is echt een beest! ;)
Nooit eerder had ik behoefte om te reageren op een berichtje op Autoblog. Maar nu… je slaat zo ontzettend de spijker op zijn kop… HULDE!

Ik ben zeker autoliefhebber, maar jarenlang nam ik redelijk liefdeloos afscheid van de ene auto na de andere. Van Ford Escort naar Renault Laguna naar Ford Mondeo – ik schaam me niet – en nog wat van dat soort gebakkies. Daarnaast ook altijd wel een klassieker gereden: Peugeot 403, Peugeot 404, Mercedes 280 SE, maar sinds vorig jaar heb ook ik definitief de rust gevonden. En dat in een AMC Pacer…
Wil mezelf niet teveel op de schouder kloppen, maar mijn reactie op de column van Vaesen is wel een mooie….

That´s my story and I am sticking with it! Wat daar stond kun je hier ook van toepassing laten zijn.
@Sir Smokalot,
Jaah!! Test driver! Met dat prachtige motorgeluid. z z z z zzzzzzzzzzzzz Z Z Z Z Z Z ZZZZZZZZZZZZZ (Weet niet hoe je een geluid schrijft ;) )

Of Outrun, op zo’n vette kast!
Als kind heb ik heel wat dagen staan turen in de modelautowinkel naar allerei automobielen. Vooral de F40 was mijn favoriet. In het midden van de F40 hausse 40 keiharde guldens bij ellkaar gespaard voor het 1:18 schaalmodel van Bburago. Wat was ik blij toen na 6 weken ik het telefoontje kreeg dat er 1 voor mij gereserveerd was en hem de volgende dag moest komen ophalen, anders werd het model aan iemand verkocht die er meer voor had geboden. Ik weet hoeveel uur ik naar dat model heb liggen staren in mijn jeugd.

Als complete autogek gaan studeren aan de HTS Autotechniek. Het vreemde was dat tijdens mijn 4e en laatste studiejaar het me steeds minder kon interesseren. Ik was blij als het gespreksonderwerp tijdens de pauzes eens niet autos was. Door de overkill waren autos opeens gewoon autos, nieuwe Golf GTI, R32 of een AMG-6-nogiets, nou en… Bugatti Veyron, een te dure VW…

Na 2 jaar autocelibaat leven (op topgear na) begint het weer te kriebelen. Ik heb mijn schaalmodellen van vroeger bij mijn ouders van zolder gehaald, een aantal daarvan sieren mijn woonkamer. Gelukkig heb ik mezelf er laatst op betrapt dat ik dat ik weer zat te staren en te dromen. Grappig (vind ik persoonlijk) is dat niet de F40 mijn voorkeur heeft, maar de enigste niet rode Ferrari die ik heb, de 456GT (naar mijn mening net zo een schoonheid als de 250GTO).
Hier een clipje uit Clarkson’s “The Good, the Bad and the Ugly” waarvan de eerste paar minuten wat mij betreft alles zeggen. Alleen als hij bij de start wegrijdt al, dat geluid…

“Don’t get me wrong though… This is brilliant.” :-)
@Ruben Baeten: Alleen jammer van Claxon dat hij vaak zijn huiswerk niet doet ( en te weinig liefde heeft voor de UScars) Hij zegt nl dat de Shelby ook een 4.6l V8 heeft terwijl deze een 5.4l V8 heeft. Net als in een van de andere filmpjes waar hij zegt in een GT (=V8) te rijden terwijl hij in de V6 rijdt!
Ik zie dat op een km afstand en dat mag je toch ook wel van een autojournalist vewachten toch?
Verder heerlijk filmpje maar heb liever de Saleen omdat die wat minder opgetuigd is.
@Rob USA

jammer dat jij je huiswerk niet goed doet want de shelby mustang heeft 2 versies. De 4.6l V8 en de 5.4l V8

Ik quote van de shelby website: The new Ford Shelby GT adds a 4.6-liter V-8, 319-horsepower model to the modern Shelby Mustang portfolio, joining the 5.4-liter, 500-horsepower Ford Shelby GT500.
Herziening. Ik zie nu ineens duidelijk het GT500 badge op de zijkant. Rob USA heeft helemaal gelijk het is de 5.4l V8 die in het filmpje rijd.

Mijn welgemeende excuses Rob
Na deze video ben ik vrijwel altijd weer een happy man…………..

http://de.youtube.com/watch?v=WoRpm7ehkjQ
Dank je Lotje.
Graag gedaan jokertje! ;)
@ Ruben Baeten:
Ben het met je eens dat het een gave auto is!
Maar als ik zou moeten kiezen ga ik toch in dit oordeel van Jeremy Clarkson mee:
http://youtube.com/watch?v=At6-Brt1VZw

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).