512 pk, 1420 kg, alleen achterwielaandrijving. De weersomstandigheden: regen, regen en nog eens regen. Dit kon wel eens leuk worden.
Eerst de video vanuit de kletsnatte Ardennen zien?
Het idee achter de Z06 is eigenlijk vreselijk mooi. Voor het creëren van een gepeperde variant van bestaand model, kan worden volstaan door het toevoegen van wat pk’s en nm’s. De mannen van Corvette deden dit voor de Z06, maar daar bleef het niet bij.
Elke auto wordt sneller als er gewicht wordt bespaard. Niet alleen de topsnelheid en acceleratievermogen nemen toe, maar ook de bochtsnelheid en de remweg wordt juist korter. Een gouden recept dus, maar helaas is gewichtsbesparing duur en vaak niet eenvoudig uit te voeren.
Mooier dan Lotus oprichter Colin Chapman kunnen we het niet verwoorden: “To add speed, add lightness”. De Z06 werd dan ook samen ontwikkeld met zijn racebroer: de C6.R. Zo is het chassis van de reguliere Corvette C6 (de zesde generatie Vette dus) van staal, die van de Z06 is van aluminium. De voorspatborden zijn van carbon en de bodemplaat is gemaakt van een composiet van koolstofvezel en balsahout. Al deze maatregelen zorgen ervoor dat de Z06, ondanks grotere remmen, velgen en andere aanpassingen om met het grotere vermogen om te gaan, zo’n 60 kg lichter is dan de de reguliere C6.
Er is best wat in te brengen tegen het Amerikaanse gezegde “There is no substitute for cubic inches”. En dan stap je in een Corvette Z06. Met een zeven liter grote V8, die niets liever wil dan je met een ongelofelijke snelheid richting de horizon te slingeren. De mooiste belevenis is om met 1500 toeren in de tweede of derde versnelling het gas vol in te trappen. De Corvette schopt dan terug. Letterlijk, dit is geen oeh-de-buurman-vindt-zijn-tdi-zo-snel-schop. De Corvette schiet vooruit als de acht cilinders hun werk doen en het mooie is dat de versnelling alleen maar intenser wordt en aanhoudt tot er 7000 tpm op de klok staat.
De 7.0 liter LS7 V8 krachtbron uit de Z06 is de krachtigste die GM ooit (in serie) bouwde, maar we weten inmiddels ook dat er een nog snellere Corvette aankomt. Het maximum vermogen is 512 pk en het maximum koppel is 634 nm. Daarmee sprint de Z06 in 3,9 seconden naar de 100 en de topsnelheid is een indrukwekkende 319 km/u. Het LS7 blok is overigens verre van lowtech, dankzij titanium drijfstangen en –kleppen mag de V8 7000 toeren draaien. Dry-sump smering moet er voor zorgen dat ook bij fanatiek bochtenwerk de olie netjes blijft stromen. Mocht je behoefte hebben aan nog meer prestaties: er komt een nog snellere Corvette ZR-1 met rond de 620 pk.
Het lijkt een speeltje, maar het wende heel snel: de head-up display. In de Corvette heeft deze verschillende standen. In street mode wordt er normaal gesproken de snelheid, het toerental en de indicaties van de knipperlichten weergegeven. Gebruik je het navigatiesysteem dan verschijnen de pijlen op de voorruit en bij het bedienen van het audiosysteem wordt dat ook getoond op het head-up display. Er zijn echter ook twee race modes, waarin naast snelheid, het toerental, de olietemperatuur ook de zijdelingse G-krachten worden weergegeven. In alle eerlijkheid moet ik wel bekennen, dat bij echt geïnspireerd sturen ik niet meer op de G-krachtmeter loerde om te zien of ik weer een nieuw record had gevestigd.
Tijdens de schaarse momenten dat het niet regende en het wegdek enigszins was opgedroogd, kreeg ik een gevoel voor de immense hoeveelheid grip die de Z06 heeft. De Z06 rolt dan ook op gigantische banden: voor in de maat 275/35 op 18” lichtmetaal en achter 325/30 op 19” velgen. Voor een supercar (want dat is de Z06) is de wegligging reuze vriendelijk. Natuurlijk zijn er bakken overstuur op te roepen, maar de Z06 communiceert goed en het blijft allemaal prima onder controle. Met een snelle tegenstuuractie staat de neus van de Z06 weer de kant op zoals je hem wilt hebben. Onderstuur komt niet in het woordenboek van de Z06 voor. Duik te hard een bocht in en het treedt wel op, maar er is ook altijd het giga-koppel beschikbaar om het weer op te heffen.
Houd er wel rekening mee dat het een supercar is met bijbehorende prestaties. Om je een idee te geven: bij 150 km/u in de derde versnelling op nat wegdek volgas geven, betekent wielspin en het standaard ESP laat nog behoorlijk wat ruimte. We hebben de Z06 mee de Ardennen in genomen om op zoek te gaan naar leuke weggetjes. Ondanks dat dik 500 pk absoluut overkill was op de kletsnatte kronkelweggetjes, bleek de Z06 meer dan een leuke speelkameraad. Wel eentje die waarvoor ik, zeker gezien de weersomstandigheden, even de tijd nodig had om hem te leren kennen. Gelukkig zijn er in de Ardennen ook tunneltjes en bruggen, zodat we ook meer dan eens konden genieten van de oorlogsbrul van de dikke V8.
Het interieur van de Z06 is netjes, zonder overdreven goed afgewerkt te zijn. Hier zie je duidelijk de Amerikaanse afkomst, bij de Europese concurrentie zijn de materialen mooier en is de kwaliteitsbeleving groter. Ook het op de Z06 standaard DVD navigatie systeem is niet overdreven fraai, vooral de kaartweergave is wat karig. Toch zijn er ook mooie details in het interieur te vinden, kijk bijvoorbeeld eens naar de afbeelding op het ESP knopje. Dat zijn van die kleine dingen waar een mens blij van kan worden.
Dan de praktische aspecten: de Z06 heeft meer dan genoeg bagageruimte onder de glazen achterklep. De achterbak is overigens gewoon vanuit het interieur te bereiken. Handig als je broodtrommeltje in je tas zit en je honger krijgt achter het stuur. Minder fijn is de beperkte omvang van de brandstoftank: slechts 69 liter is deze groot. Overigens is de Z06 geen ongelofelijke zuipschuit. Natuurlijk kan het verbruik heel stevig zijn als de rijstijl ook die kenmerken heeft. Op de snelweg reden we 1 op 8 en dat was met de nodige tussensprints. Om het verbruik in te perken is de zesde versnelling overigens zo lang dat voor tussensprints onder de 180 je toch echt wil terugschakelen, ondanks het gigantische koppel van de 7 liter V8. De versnellingsbak vraagt overigens een ferme hand om te bedienen: echt mannenspul dus.
De Corvette Z06 staat in Nederland voor 123.990 en in Belgie voor 89.990 euro in de prijslijst. Welbeschouwd een hele bak met geld, maar voor de hoeveelheid performance is het echt een koopje. De vorige week geteste SLR is vier keer zo duur en is slechts 0,1 seconde sneller naar de 100. De Corvette Z06 is simpelweg het snelste wat je voor dit geld kunt kopen.
Na het offeren van enkele paraplu’s heeft Ruben regen en wind getrotseerd om enkele bewegende beelden te schieten: FILMPJE! Ook is er nog een uitgebreide selectie van foto’s te vinden in de Corvette Z06 gallery.
116 reacties
een week geleden stond er een in het zwart voor “hotel de wereld” hier in wageningen en ik heb vaker een C6 gezien maar de Z06 ziet er een stuk lekkerder uit. De net wat grotere luchtvinnen aan de zijkant en het lager op de weg liggen maken hem perfect.
Ontzettend leuk dat jullie hier een rijtest in hebben gedaan :D alleen de bumpersticker ‘porsche eat your heart out’ mist nog :twisted:
–edit: gelukkig kunnen we beter rijden dan spellen–
maar verder…
:D :D
maarre….stiekem foto’s/video’s van dat je dwars gaat met deze wagen?
…niet gedaan? …no kidding… :P
wij willen het zien! :P
Ssssssssssst!!! Houd je mond dicht, straks heb je een woedende menigte met hooivorken en brandende toortsen voor je deur staan!!! :lol:
Echter zo snel ben ik natuurlijk ook weer niet tevreden…….. Kunnen jullie geen onboard beelden realiseren ? Of op Spa een paar snellere rondjes draaien ……………..:-) ?
Verder zag ik ook dat jullie het vrije land hebben ontdekt, mooi eh, de ardennen en zo weinig flitspalen ;)
P.S.Dat vuile achterpanneel, heeft wouter soms ff vast gezeten met de Z06?
Ik zou hem niet kopen maar lekker 2x zo veel uitgeven voor een even snelle wagen: de F430 ;)
of is dat omdat het stormde in Nederland? ;)
btw weer zéér verstandig gereden Wouter, 500+pk is idd niet niks
maar liever de DB9 dan deze (iedereen zou dat wss doen) hij gaat mss ‘trager’ maar het interieur is tenminste niet uit plastic gemaakt!
Toch zou ik doorsparen voor de Ferrari, want dat slappe plastic (zowel binnen als buiten) op die Corvette kan ik niet uitstaan.
Ik vind het onderdeel van de charme van de auto, net als het lompe motorvermogen, de zware versnellingsbak en het aartsluie ESP. Fuck verfijning!
Zet een lompe Tonka bulldozer tegenover een fijngebouwd modelautootje: welke is leuker om mee te spelen? :-)
Doe maar in ’t zwart. Heel fraai!
Het buurmeisje. :twisted:
Wat voor Ferrari hebben we het dan over? Ik denk dat deze auto echt niet tegen een 430 Scuderia op kan.
What the fuck is that? “Personal options for Autoblog”?
En over de snelheid, Jan Magnussen reed een 7:42,9 in een Z06 over de ‘Ring in een poging van slechts 4 rondjes totaal. Daar is dus nog ruimte voor verbetering. (zet Walter Röhl achter het stuur en die tijd zakt nog wel met een paar seconden). Met zoveel snelheidspotentieel, wie loopt er dan nog te zeuren over een interieur wat van iets mindere kwaliteit is.
Zeker te druk op de server.
“Om het verbruik enigszins is de zesde versnelling overigens zo lang dat…”
–edit: dank u, dit is inmiddels gefixt–
Ik kijk het filmpje vanavond als ik thuis ben. :-)
Bekijk het eens van de andere kant; hoe zou je het vinden als je door dit spotgoedkope ding geklopt wordt in je 200k+ raspaardje. Dan kun je inderdaad gaan janken over het interieur maar dat is wel een hele schrale troost als je het mij vraagt.
Het gaat hier niet om een huis tuin en keuken autotest. Dit ding hoort thuis op een circuit waar het geen reet uit maakt hoe duur je auto is of wat de kwaliteit van het interieur is. Daar heb je namelijk geen ruk aan wanneer je als laatste aan de finish komt. Deze auto is puur gemaakt om de rijke stinkers een flinke dosis maagzuur te bezorgen op het circuit. Dat idee verdient wat mij betreft alle lof van de wereld.
Ik heb het filmpje nog niet bekeken, dat doe ik vanavond als ik thuiskom. Ik kijk er naar uit.
In ieder geval een goede review. Alleen jammer dat het zulk weer was anders had het wat spectaculairder beeldmateriaal opgeleverd (met Wouter achter het stuur toch altijd wel het geval). Maarja, mooi zijn de beelden wel, daar in de Ardennen.
nu nog heel even wachten op de ZR-1.
Sommige reacties snap ik dan ook niet, so what dat het interieur het niet haalt bij Porsche of iets dergelijks. Het zal heus wel een mooi interieur zijn. Waardeloze cockpits worden door gerenommeerde merken niet meer gemaakt. Tijd om er als Carrera 2 rijder naar te kijken en over te zeiken heb je trouwens niet, dan is de Z06 allang tientallen meters voor hehehe.
Trouwens, wanner krijg ik mijn boekje op gestuurd? :)
Doe mij deze maar,….aan de kant speelgoed, designer, bakkies,..
Wouter heeft deze Corvette ook een mooi ontworpen pookje? :P
mag ik deze voorstellen als wallpaperdownload:
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/Corvette%20Z06/Corvette%20Z06%20%282%29.jpg
Mooie test, beest van een wagen, ik mag hem wel. (dan in het zwart)
Ik vind het erg leuk dat Autoblog steeds meer rij testen heeft!
Goed zo jongens!
Top filmpje met een prachtige omgeving.
Zou de foto van Bram S.v.p op wallpaper formaat mogelijk zijn.
Alvast bedankt. !
wat een geweldige auto toch :).
Sinds ik meegereden heb in een gewone C6, ben ik helemaal verliefd op die auto. En vooral op de Z06, nog dikker en mooier.
Als ik dat geluid weer hoor, dan neem ik de afwerking voor lief..
LOL, nee. Maar zoiets gaan we nog wel eens doen. ;-)
@D. en Casper: LOL!
@Jurrian: Z06 denk ik.
@Erik: jep. Ik ben nog steeds geen driftheld op de openbare weg. :-)
Fijn ook dat er weer heel wat anti-amerikaanse vooroordelen onderuit gehaald worden ivm verbruik, niet door een bocht kunnen en “7 liter maar slechts 500 pk” gezeur.
http://youtube.com/watch?v=Lueevd_fLow&feature=related
De Viper en de Ford GT ja, die G8 misschien, maar met Euro-crap vergelijken kan je niet doen.
Een Benz is een kapperswagen vergeleken bij dat beest en een Aston nog juist geschikt om de bomma mee naar huis te doen.
Die Vette straalt muscle uit en is niet bedoeld om voor club Noxx te parkeren en iedereen je o-zo-mooie interieur te laten bewonderen maar om op de baan te zijn tegen snelheden te hoog om nog een halve blik op je interieur te werpen.
http://i66.photobucket.com/albums/h254/Dinkel_photos/Spa6HrsRing102007/PA082704.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h254/Dinkel_photos/Spa6HrsRing102007/T72_1428.jpg
Ik reed afgelopen maand een rondje ‘Ring mee in deze Lingenfelter met hot cam, Peske’s en hippe ECU: 570 paardjes en 8:26 . . . All I could say was Holy Feck! Eerste keer in een Corvette en eerste keer op een track.
Waarom meer betalenvoor de lucht ? dat prijsverschil weet ik wel met andere leuke dingenop te lossen ;)
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=TAyx3gwqXn0
ik heb hier al eentje liggen.. maar een gewonnen jaarboek is weer eens wat anders :)
Het blijft gewoon een heerlijke auto en dan te bedenken dat hij in de States
50.000 euri kost! :) Wat een heerlijk autoland toch!!
en heeeeel leuk voor GM om toch nog iets te hebben om trots op te zijn ..
een rijdende hufter als prijsvechter ..
Vul in: te beperken.
Mooie test verders!
Als ik de 7.0 liter LS7 V8 hoor krijg ik al kippenvel.
Mijn complimenten daarvoor :)
Ben het met je eens dat Amerika een heerlijk autoland is.:)
Echter…..de meeste Amerikaanse auto’s van tegenwoordig zijn allang niet meer zo blits en bruut als vroeger (jaren 60/70)….
Maar het goede bij de Corvette(en met name bij de Z06) is dat ze de musclecar-achtige vormen van de vorige generatie corvettes goed hebben laten terugkomen.
Daarom is het ook gewoon een dijk van een auto en ook een rasechte musclecar met een heerlijk 7liter V8!!:)
(Sorry, dit moest ik even kwijt..)
Leuk filmpje…
Geweldig wat voor geluid daar van af komt!!!:)
Is het trouwens een standaard Corvette??!
Klonk namelijk alsof er een ander uitlaatsysteem onder zat.
Bedankt man!! :)
Dick B
Deze auto is voor mij vlees noch vis.
Maar dat komt meer door mijn gradaties in auto’s.
Hier wordt vaak geroepen: Deze auto geeft meer bang for your buck! To be honest I really don’t give a fudge! En ik denk velen met mij.
Laten we eens eerlijk zijn. Als je 132.000 eurie kan uitgeven aan een auto, ben je dan echt bezig met de value for money vraagstuk? Nee toch? Als je zoveel geld uitgeef aan een auto, dan geef je dat toch liever aan zoveel andere auto’s uit? Ik persoonlijk kijk dan naar een Porsche 911, Maserati GT, Maserati Quattroporte, BMW hell I’ll even look at second hand Ferrari’s. Maar niet deze auto.
En waarom dan? Je kan toch roepen dat je sneller op de honderd zit en een hogere topsnelheid hebt? Ja, maar gelijk na die uitspraken is er voor mij de lol er vanaf. Want zeg nou eerlijk, wat heeft deze auto me dan nog meer te bieden? Een schermpje dat zegt “personal options for…” in een display dat net het Casio gehalte ontstijgt? Of een ESP knopje die ze net voor 50 cent bij Halfords hebben gekocht?
Als je dan weer het “value for money” vraagstuk erbij pakt en je kijkt niet alleen naar de specs maar naar het totaal plaatje. Kun je dan nog écht zeggen dat het value for money is?
De Z06 klinkt trouwens niet als een old skool 7 liter. En voelt al helemaal niet zo aan. Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen 5 liter, maar dan kloppen de prestaties niet. Dat ding sleurt me een partij heftig!
Check http://www.auto-journals.com/
De Vette van m’n gepostte plaatjes ;)
Ga er eens in rijden. Serieus, het is een belevenis.
“Kun je dan nog écht zeggen dat het value for money is?”
Neen. Een 2ehands Kia Picanto is value for money. Maar voor een supercar is dit de goedkoopste. Of andersom geredeneerd: voor dit geld kun je niet iets snellers vinden. Bovendien is het een bijzonder onderhoudende auto, je kunt er echt lol mee hebben. Of je vervolgens een 911 kiest of een Corvette is vooral een kwestie van smaak.
@DB: competitive mode voelde onder deze omstandigheden meer aan als Suicide Mode. :-)
Rick Dos gaat voor de Italianen of Duitsers, kan ik inkomen :) Rob USA en Mneertje V8 zullen denk ik toch voor die Vette gaan ;) Enfin, voor alle discussies in de toekomst over op autoblog die gaan over; Italiaans versus Duits, Amerikaans versus Europees, Audi vs BMW vs MB, en zo maar even door… Smaken verschillen en heb daar dan ook respect voor! End of story!
‘T is tegen beter weten in.. Maar als we maar lang genoeg blijven proberen (a)
http://www.youtube.com/watch?v=6nSenMmqKh4&feature=related
daar mis je wel weer een belangrijk punt van de Z06… want het zijn niet alleen de cijfertjes op papier die tellen.
een andere reden om de Z06 te kiezen kan bijvoorbeeld zijn dat er geen enkele wagen is die zo makkelijk weg rijdt. Of dat er geen andere supercar is die met zo’n rustig toerental over de snelweg cruised. Ook geeft deze V8 een flink lekkerder geluid dan een porsche.
Alleen een maserati staat daar dan weer wat los van :P die klinken nog allemachtig veel lekkerder… en de sensatie… en de passie ;)
toch is het tov de vette te vaak een kwestie van “wat de boer nie kent…”
Dan heb je in ieder geval begrijpend gelezen. ;) Het was inderdaad mijn mening en mijn smaak die ik verkondigde met een verduidelijking van wat mijn motivering is/was. ;)
Maar toch, mijn gelijk haal ik eigenlijk ook uit de verkoop aantallen…
@wouter
Dat het rijden met deze auto een belevenis is, stel ik ook niet ter discussie. De vraag alleen is, ben je na 6 maanden nog tevreden met je aankoop? En daar durf ik ernstig aan te twijfelen.
“Maar voor een supercar is dit de goedkoopste. Of andersom geredeneerd: voor dit geld kun je niet iets snellers vinden.”
Dussss…..value for money. En dat is leuk, maar dat is niet waar ik aan denk als ik 132.000 euro te besteden heb.
Zie het zo. Waarom koop je een sportauto? Kun je veel standaard antwoorden afgaan voor de kick is er één van. Maar is de echte reden dat je een sportauto koopt niet dat je jezelf lekker wil verwennen. Je hebt succes in het leven, je hebt genoeg geld om een leuke auto te kopen, is dit dan de eerste auto waar je aan denkt? Als het gaat om “verwennen”? Vlieg ik met een budget airline of vlieg ik met bijv. KLM. Neem ik een 3 sterren hotel of neem ik een 5 sterren hotel. Neem ik een topmodel Casio of neem ik de Rolex? Als ik me zelf wil verwennen.
@Laurens
Het is toch juist leuk om dit soort discussies te hebben…
@Alwood
Is dat echt een criteria? Of de auto wel of niet makkelijk wegrijdt?
http://www.supercars.net/cars/3977.html
John Lingenfelter
nou… die komma heeft nu wel pijn in zijn gaatje idd…
Het is toch niet prettig om een auto te bezitten die iedere keer bij het stoplicht de halve koppeling wegvreet dachtikzo. Daarbij zegt het soepel wegrijden wat over het koppel bij lage toeren en hoe vlak en vroeg die koppelkromme begint… En dat zegt weer wat over de gehele souplesse van de auto bij het rijden.
Het met lage toeren en desnoods zware versnelling wegrijden is dus alleen maar een testje. Kan de auto zoiets alleen met veel gasgeven dan zit er helemaal geen kracht onderin elke versnelling wat het rijden langzamer en vervelender maakt.
Nee, maar zitten we nu niet van een mug een olifant te maken?
Normaliter weet Autoblog mij toch meer te overtuigen om een betreffende auto te kopen.
7 Liter V8 met deze brandstofprijzen, echt te ziek.
Grappig was dit wel de enige auto waar ik van voorbijgangers (goed scholieren dat wel) opmerkingen over geld kreeg. Een ervan: “Sooo, jij bent zeker miljonair!”
Deze of de M3 full option?
Even een gewetensvraagje (of niet natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt ;) )
Maar als jij voor de keuze zou staan en je hebt zo´n bedrag uit te geven aan een auto. En je hebt natuurlijk wel wat meer geld op de bank staan om ook daadwerkelijk deze auto te kunnen rijden (onderhoud, benzine, verzekering etc.) en nog net eten te kunnen kopen…. ;)
Zou dit dan een eerste optie zijn? Zou het uberhaupt een reeele optie zijn?
Z als in Zette/Zet is de uitspraak, niet Zie/Cie :)
Maar buiten dat, erg leuk filmpje weer!
Er zit een Borla race uitlaatsysteem onder.
Ik merk echter wel dat de meesten er geen 1 bezitten en/of er in meegereden hebben.
Ik lees bv al een opmerking in de trant van,” maken ze de auto zo licht ,gooien ze er zo`n zwaar motorblok in”.
Dan heb ik nieuws want de motor weegt rond de 190 kg en dat is volgens mij al lichter dan de v8 uit de nieuwe m3.
Hij zou niet zuinig zijn, op het circuit klopt dat wel.
Maar als ik 140 in zijn 6 rijd dan verbruik ik 1 op 14, maar gemiddeld alles door elkaar 1 op 7,5.
Kan ook eigenlijk niet anders want de motor draaid dan 1500 toeren.(bij 200 is dat 2400 toeren)
Iedereen die bij mij in de auto stapt hoor ik nooit over dat het interieur er goodkoop uitziet.
Het dashbord is inderdaad niet van leer, maar ik vind dat niet erg.
De wagen rammeld niet en ik heb er nog geen 1 keer commentaar op gekregen en dat kan een kennis van me met zijn mercedes niet zeggen.
Koppeling vreten heb ik bij deze wagen nog nooit van gehoord en het pedaal gaat heel licht.
Dus waar deze “top-gear”verhalen vandaan komen is mij een raadsel.
De reden dat ik voor deze wagen gekozen heb is dat je voor een Redelijk bedrag 500 pk hebt.
Een Porsche kost 20 duizend meer en dan heb je 340 pk (maar wel een leren dash)en die zie je bij bosjes rijden.
Menig Porsche rijder die met mij is mee gereden begon ineens heel anders over de corvette te denken en over de super wegligging van het apparaat.
Hij was met de standaard Run-flat banden bijna alle sportwagens op de nurburg ring te snel af.
Bij komen voordeel is ook nog eens dat als je een keer op vakantie wil je gewoon 4 koffers achterin kwijt kan.
Op zijn tijd is dat ook wel makkelijk.
Eerst ff knallen op de nurburgring en daarna door naar italie op vakantie…
Met de Corvette kan het allemaal..
Grtz,Hans
Het geluid: Onvoorstelbaar
SandG schrijft,
15 December 2007 om 21:36
Héél toevallig heb ik precies in deze auto gezeten, met hetzelfde kenteken.
Deze auto staat inderdaad nu te koop bij Nefkens (Amersfoort) met nog veel meer andere corvette’s. 32000 km op de teller voor net geen 100k…… ik ga maar eens informeren wat ze voor mijn TT nog willen hebben..