Porsche 911 GT3 Cup 2008

Auteur: , 18 Reacties

Porsche heeft info en specs van de 2008 GT3 Cup bekend gemaakt. De auto weegt 1150 kilo en heeft een vermogen van 420pk (20pk extra), met dank aan de 3,6-liter zescilinder. De power-to-weight ratio is daardoor 2.7 kg per pk.

De GT3 gaat oa racen in de Porsche Mobil1 Supercup en diverse nationale Porsche Carrera en GT3 Cup Challenges. De auto is ontwikkeld bij de sportafdeling van Porsche in Weissach en er zullen vanaf maart maar liefst 265 units gebouwd gaan worden. Dat is een nieuw recordaantal voor de raceauto.

Porsche 911 GT3 Cup
Porsche 911 GT3 Cup

The new Porsche 911 GT3 Cup is entering the 2008 motorsport season with engine output increased to 420 bhp. The car will be raced in the Porsche Mobil1 Supercup, the world’s fastest international brand trophy, and worldwide in national Porsche Carrera Cups and GT3 Cup Challenges. 265 units of this production-based racing car developed in Weissach will be built on Porsche’s production line in Stuttgart-Zuffenhausen, marking a new record for a car of this category.

The most significant modification compared with last year’s model is the new rear end following the design of the production model. Air venting slits ensure better dissipation of heat at the rear. The 3.6-litre six-cylinder boxer engine developed in Weissach is also based on the street-legal GT3 and develops maximum output of 420 bhp, 20 horsepower more than on the previous model. The sequential six-speed transmission with interruption of engine power enables the driver to shift up under full throttle without disengaging the clutch. The transmission itself has been optimised and the gear ratios adjusted to the characteristics of the engine. Weighing 1,150 kg in race trim, the new 911 GT3 Cup has a power-to-weight ratio of 2.7 kg per horsepower.

The 26 units of the 911 GT3 Cup built for the Porsche Mobil1 Supercup feature a special exhaust system with an even more striking sound pattern reminiscent of the Formula 1 racing scene as well as PCCB Porsche Ceramic Composite Brakes as exclusive highlights. Compared with conventional brake discs, PCCB reduces unsprung masses by 20 kg and sets new standards in terms of responsiveness, resistance to fading, and a long service life. The racing cars entered worldwide in the Carrera Cup feature a modified exhaust system and steel brake discs.

Porsche’s Racing Department in Weissach is responsible for the fine-tuning and running in the 911 GT3 Cup cars. Deliveries will be directly from Weissach, depending on the country of destination and the schedules to be observed. While the cars for the Carrera Cup New Zealand have already been shipped, delivery of the racing cars for the Porsche Mobil1 Supercup and the Carrera Cup Germany is scheduled for early March 2008.



18 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Zo dan, ik ben weer wakker. Das leuk speelgoed. Was ik nu maar rijk genoeg. Zal ook leuk rijden ook, deze Porsche.
Dat is een van de allerbeste cupauto’s die je kan kopen, aangezien die dingen op de hele wereld worden ingezet in allerlei klasses. :P
Maar ze zeggen “the world’s fastest international brand trophy” , was dat niet Ferrari’s F430 Challenge?
carsofcoolhaven.nl
Leuk autootje om mee uit rijden te gaan, dat is zeker, maar mijn god moet dat nou met die stickers?!
Lijkt steeds meer op de oude 993 GT2 Le Mans racers :)
@carsof… ’t is waarschijnlijk bedoeld om te laten zien dat het een raceauto is.
Kijk dat is al een stuk beter dan die stomme astin martin van 1350 kg. Maar ziet er nog beschaafd uit vergeleken met de GT3 RSR
mooi spul!

ik denk gelijk weer terug aan Need for Speed – Porsche (of hoe het ook heten mag) :lol:

leukkkkkkkkkkk!
@ Tribe: Need for Speed: Porsche Unleashed .. Maar ik vond het mooier om met de oude modellen te rijden ;-) ach het blijft een spelletje
Geen commentaar nodig,wat Porsche maakt IS gewoon geweldig!En retesnel!!
Niet te geloven dat ze er maar 5pk meer uit de 3.6l halen.
@ Marc

Dat is zeker een mooi spel.

Mooie kar weer, alleen weinig nieuws…
raceauto mijn gat… met 420 pk in 1150 kg zal je nogal afgaan als een gieter…
@Apache: wat gaat er dan niet af in die klasse ?
Ziet er leuk uit maar…Ik geloof dat de rs3 al 415 pk had dus is er slechts 5 pk bijgekomen, niet ?
Tegen betaling van een paar extra keuronen is > 480 pk geen issue……… GT3 RSR
@Turbopaultje
Maar de GT3 RSR heeft geen 3.6liter meer. Het is belachelijk dat ze er maar 5 pk meer uit halen. Blijkbaar zit die blok al op zijn max.
No way. Om andere redenen is het vermogen op 420 blijven steken………
Gerrit Rensink
Hij wordt steeds sneller. Als dit zo doorgaat gaan de rondetijden naar DTM niveau.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).