Directie Spyker praat met acht potentiële investeerders

Auteur: , 29 Reacties

Deze ochtend direct weer een update van dé soap van Beursplein 5 van 2007. Gisteren werd bekend dat het merk uit Zeewolde een intentieverklaring had ondertekend met ACI Ltd., een vennootschap uit Liechtenstein. Dat Spyker actief bezig is met de voorgenomen herfinanciering, was gisteren reden tot een koersstijging van het aandeel van een kleine 58%. Nu blijkt dat de bolidebouwer met nog veel meer potentiële investeerders in gesprek is. Het zou gaan om acht tot negen internationale partijen, aldus Topman Hans Hugenholtz.

Onder een van deze partijen, bevindt zich ook een bank uit Litouwen, bevestigt Spyker-oprichter en sprookjesverteller Victor Muller. Deze bevindt zich momenteel in de hoofdstad van Litouwen. In tegenstelling tot gisteren zou het niet om een aandelentransactie gaan maar om een financiering (bron: dft).

Bij opening staat het aandeel op een solide 3,7% stijging. Echter, in vergelijking met gisteren is dit natuurlijk een klein kersje, dus wellicht zit er nog veel meer in het vat.

UPDATE 11:00 uur: Direct na opening schoot de koers van €4,34 naar een €4,59. Doordat er echter wat winstnemers waren (van gisteren), kelderde de koers even naar €4,06. Nu de rust is wedergekeerd staat het aandeel op een (stabiele?) €4,35.



29 reacties

En volgend jaar stoot Spyker Porsche van de troon als best draaiende sportwagen fabrikant :p

Maar ik hoop dat het nu een keer goed gaat en blijft gaan
gaan we weer
What goes up…
goes down…
gaan ze nu spijker(s) met koppen slaan ?
Azijnpissers.

Luister: Met Muller terug als verkoper (dit is hetgene de man goed kan, daar zijn vriend en vijand het over eens) en een andere (interim-)directie incluis kaptiaalinjecties van nieuwe aandeelhouders (er zijn een paar NL aandeelhouders inmiddels uitgespeeld, dus doorschuiven naar serieuze kapitaalverstrekkers/participanten) zijn er nog steeds plenty mogelijkheden voor een premium merk.

In plaats van direct doemscenario’s te schetsen, zou men ook kunnen denken: “hoe vaak ben ik zelf wel niet op mijn plaat gegaan in mijn eerste levensjaren -onder toeziend oog van mijn moeder- voordat ik kon BLIJVEN staan”?

En ja, ik heb wel compassie met de kleine aandeelhouders die in Spyker Versie 1 geloofden en nu claimen hun geld kwijt te zijn. Maar dat is het risico van participeren in een bedrijf onder hevig aan marktwerking.

Daarnaast is het zo dat niemand maar dan ook niemand die op de Spyker-loonlijst heeft gestaan, Nina Brink achtige praatjes bij de beursgang heeft verkondigd (“we worden allemaal rijk omdat WO de internetwereld gaat domineren”), dus indien je geen lange adem hebt om te beleggen, had je sowieso niet een rol willen spelen op een volatiel Damrak.

Ik hoop dat Spyker Versie 2 (of is het 3 of 4?) verstandigere mensen aan boord heeft, die de prachtige initiele ideeen vorm kunnen geven.

Ik ben nog steeds heel trots op de Nederlandse pakje boter met enige butsen.

Damster (en nee, ik heb geen enkel aandeel danwel belang in dit bedrijf)
Mooi gesproken damster! Ben het helemaal met je eens…
Spyker heeft december gehaald en daarmee veel mensen hier de mond gesnoerd.
Wellicht dat er nu een nieuwe bladzijde kan beginnen in de geschiedenis van Spyker. Ze zullen van een boel verschillende aandeelhouders na een paar flinke partners gaan die bereid zijn flink te investeren zonder de verwachting er in 3 jaar iets voor terug te zien. Een autmerk bouw je niet op in korte tijd. Spyker ook niet. Daarna zullen ze eens langzaam aan continuiteit moeten bouwen. Hopelijk vindt Spyker van deze investeerders. Maar of dit een Nederlandse tabakboer is of Litouwse gangsters eeeuh bankiers vraag ik mij wel af.
sansebastiano
Hoop dat het rond komt allemaal. De tijd van gangsters in Litouwen is wel voorbij overigens. Litouwen is een van de opkomende economische Baltic tigers.
What goes down…
3D rendering van de nieuwe C8 LWB: http://www.autojunk.nl/clips/view/134563
@Autoblogger: waar komt dit vandaan?
@Dink: I cannot say…
Zeg Chrizzzie,

ik woon in dat zogenaamde “gangsterland”, en ik kan je melden dat mensen hier een stuk netter en eerlijker zijn dan in Nederland. Geen mening verkondigen over iets waar je geen verstand van hebt.
Voer voor psychologen !!!
Onder de vorige posting over Spyker probeerden de bezoekers elkaar te vertroeven in negatievisme.

De goede woorden van ‘Damster’ hebben deze posting een positieve draai gegeven. Ik hoop dat de algemene sfeer rond Spyker ook die kant op gaat…
@autoblogger

dat is een strakker rendering jongeman
@Gintares; Vertel eens, wat weet je van ACI Ltd.? :)
Ben helemaal overtuigd… Heb meteen een aanbetaling gedaan en een Spyker besteld.
@ damster: je hebt wel gelijk, denk dat er nog veel potentieel zit in het bedrijf als er nu eens een beter management komt. het huidige management heeft er zo te zien nogal een soep van gemaakt
alleszinds is de marktwaarde van spyker zo laag dat ik zeer zeker geloof dat bepaalde investeringsmaatschappijen interesse vertonen. vaak denk ik zelfs van mensen die persoonlijke interesse in het merk spyker hebben

ik denk dat dit miss een instapmoment is.. zeker voor lange termijn. spyker had dit jaar iets van 24 auto’s ofzo geproduceert (alleszinds belachelijk weinig) dat dit sowieso sterkt gaat toenemen lijkt mij vanzelfsprekend.
voor korte termijn weet ik het simpelweg niet echt, zeker omdat ze nog met de verkoopcijfers van de laatste maanden gaan afkomen in de nabije toekomst en dat kan vanalles teweeg brengen

alleszinds ALS familie de mol en muller bereid zijn om te verkopen zal dit niet aan 4 euro per aandeel gaan, dan hebben ze veel te veel verlies gemaakt op hun belegging. dus het bod van de investeringsmaatschappijen zal veeel hoger liggen wat de koers ook de hoogte in zal sturen
Quote van Jan C. :

Spyker heeft december gehaald en daarmee veel mensen hier de mond gesnoerd.

Haha, inderdaad Jan maar dit was voor veel mensen een vraag maar voor mij een weet.
Ik ben in iedergeval blij dat er nog mensen zijn die in Spyker geloven. Het mag dan welliswaar soms wat raar lopen, maar dat gebeurd bij meer bedrijven.
Helaas (naja, helaas..) bevind Spyker zich nou éénmaal op een markt die voor niemand onzichtbaar is.
aaah joh gwoon met zn alle investeren we zijn allen autoliefhebbers en zeg nau eerlijk wie wil nau dat spyker falliet gaat… dus met zn alle aandelen kopen voor weinig (4 euro) binne een week stijgt de boel naar 5 euro … hah hebbie 25% winst mooie deal tog?… help je je portomonnee en spyker een handje
putt opties voor maart 08 kopen..en veel..je loopt binnen!
Take a look at : http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=17217

I rest my case……
@ cabrioot;

Erg mysterieuze opmerking; Wat is je ‘case’ precies?
bmw gaat spyker kopen .
@Cabrioot: dat is maatje Phil die een ‘oude’ spider aan de tand voelt. Trust me, that man can drive a car. Ik zat een aantal keren naast ‘m en hij raced ook.

@Jasper: echt niet.
Grappig. Normaal hebben we in ieder geval gemiddeld 50 reacties wanneer het over Spyker gaat, en dan voornamelijk adhesie-betuigingen over hoe rot het bedrijf en haar wettelijke vertegenwoordigers wel niet zijn. Nu steekt autoblog een keer zijn nek uit door aan meer objectieve verslaglegging -en in dit geval een beetje positieve- te doen en dan is het aantal inhoudelijke reactie een stuk minder.

Enige correlatie? Of liggen de sensatie-zoekers (‘Telegaag-stylie’) nog op 1 oor door alle chocolade van woensdagavond?
Het is dat ik geen zin heb om iedereen die in vorige Spyker-topics mee deed aan de nationale Spyker bash aan zijn nekharen naar deze discussie te slepen, maar waar zijn alle haters nu in eenen?

Kom er maar in!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).