Chinese Leyland is coming!

Auteur: , 20 Reacties

Onze gewaardeerde parttime editor en liefhebber van rokertjes schreef al eens eerder over een mogelijke fusie tussen SAIC en Nanjing. Er was destijds een intentieverklaring maar eind deze maand zullen de twee bedrijven een definitieve overeenkomst tekenen. Een nieuwe Automotive Giant is opgestaan?

Volgens de Birmingham Post krijgt Nanjing Automobile Corporation (NAC) na deze deal meer dan 15% van de aandelen van Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) in handen. Volgens insiders zou de deal geen invloed hebben op de MG-TF productie in Longbridge.

De planning is om op 26 december een handtekening onder de fusiepapieren te zetten, op dat moment is SAIC de grootste Chinese autoproducent met een productie van ruim 1,6 miljoen auto’s (via chinacartimes.com).



20 reacties

Dus door smoke kan je de toekomst wellich voorspellen. ;)
edit: zullen we nu weer eens ontopic proberen?
handtekenjing. Is dat een nieuw woord?
@ robert: je bent me voor…. handtekenjing; wel een leuke woordspeling :D
nu even ontopic reageren ;) : en nu maar hopen dat de Chinezen nu toch echt goede auto’s gaan bouwen.
Zo zeg,
Ik hoop dat er niet nog meer ”plastice” auto’s bijkomen!!!
Chinese producenten denken dat ze die ‘plastice’ auto’s hier kunnen verkopen,maar ze worden alleen maar afgekraakt
@ Robert
@StormRam

Misschien dacht ie in het Chinees na : Handteke’Njing’
:D :D :D :D
Chinese Leyland? Met Rover en MG? Zouden ze daar in Engeland om kunnen lachen of zouden ze denken “ohh no, not again”?
even china + autos in het algemeen

die chinezen kunnen echt geen autos ontwerpen,maken :P
@mashell
Dat belooft inderdaad niet veel goeds. Leyland? Bestaat dat nog? (nee)
Hoeveel miljard pond was de put die ze achtergelaten hebben? (veel)
Alsof de Duitsers wel auto’s kunnen ontwerpen, de laatste 10 jaar braken de Audi fabrieken steeds dezelfde gepimpte skoda’s uit.
Ik lees hier altijd een hoop kritiek op chinese auto’s. Wie van jullie heeft er in gereden ? Wie, wie hoor ik daar? Niemand ? Of toch ? Nee ?
Rutgertje, ze vinden zichzelf gewoon stoer als ze chinese auto’s kunnen afbreken, gebruik makend van hun made in china PC of laptop.
Deze fusie is denk ik een serieuze bedreiging! De modellen zijn misschien outdated, maar ik denk dat het merk MG nog steeds een hoop harten sneller doet kloppen. De techniek hoeft niet goed te zijn (immers is er nog nooit een goede auto van de Leyland band afgerold, dus waarom nu wel?) maar als de chinezen het lukt om emotie te kopen geef ik ze een goede kans.. de auto blijft toch een beetje een emotieproduct! Daarbij hebben deze merken al een groot marktaandeel in eigen land en weten ze inmiddels wel de basics van het autobouwen, en twee weten meer dan één.. kom maar op!
Er is tot nu toe nog niet veel kwaliteit uit china gekomen hopelijk veranderd dat nu
Six trey: wat zijn jouw slechte ervaringen met chinese auto’s?
@Rutgertje

*Pfffffft*

Nee, sorry, dat was ik. Heb net Chinees gegeten. Dan beginnen die verdomde darmen te werken en dan krijg je dat.

Maar bedankt dat je iedereen net op dat moment stil hebt gekregen. Gelijk alle aandacht op mij gericht! Thx for nothing man!
Het is schrijnend te moeten vaststellen dat de chinezen wel goed genoeg zijn om als slaafjes te dienen om electronica in elkaar te steken, of H&M kleding te naaien, maar als ze er over denken om auto’s te bouwen schreeuwen er hier steeds enkelen moord en brand omdat hun statussymbool uit een land komt dat ze amper kennen.
Mooi gesproken Patrick!
Dit is niet echt een verrasing voor mij. Beide merken zijn staatsbedrijven. (Zover ik weet de enige twee van formaat in China die dat voor 100% zijn). Het is dus neit raar dat ze onder druk van de Chinse regering samen zullen moeten werken.

Beide merken hebben voorlopig de grootste moeite om aan de vraag te voldoen binnen de Chinese merken. Dit is de voornaamste reden waarom China nog niet veel auto´s exporteerd en dus NIET de kwaliteit van de auto. Daarnaast als ze hun auto´s massaal gaan exporteren dan zullen ze niet hun handen branden aan de Europese markt maar veel eerder aan de developing markets zoals India, Iran, Turkije, rusland, indonesie. Daar valt veel meer te halen. Daarna zullen ze pas gaan investeren om massaal naar Europa te komen.

Conclussie: De bal licht bij de Chinese en niet bij ons zoals Europeanen menen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).