Rijtest: Cadillac XLR-V

Auteur: , 83 Reacties

Al sinds jaar en dag verkondig ik dat je beter acht cilinders van het formaat melkpak kunt hebben dan vier puntenslijpers en een kruimeldief. "There’s no substitute for cubes", "no replacement for displacement", hoe je het noemen wilt. Cadillac bouwde ooit de grootste in serie geproduceerde V8 (8,2 liter, van 1970 tot 1976) en zou dus gerust als voorvechter van dit principe beschouwd kunnen worden. Totdat je erachter komt dat de XLR-V, hun topmodel en tevens de duurste Amerikaanse auto die je kunt kopen, de kleinste achtcilinder heeft die GM in jaren in elkaar heeft geschroefd. XLR-WTF?

XLR-V vs SL55
[ Eerst kijken dan lezen? Check het filmpje met Sacha en The Stig. ]

Even serieus, Cadillac. Dit ondermijnt mijn verhaal natuurlijk nogal. Ik bedoel, de Mercedes SL55 AMG, ook een klapdakbak met V8 en compressor, heeft ruim een liter méér inhoud. Dat betekent dat de Duitsers jullie gewoon de oren wassen bij jullie eigen spelletje.

En het wordt nog erger. Ooit was de heerlijk simpele regel in Amerika: ‘if it ain’t fast enough, it needs a bigger engine.’ Gewichtsbesparing was voor Japanners en algebra-geknulte met sokophouders. Maar wat schertst onze verbazing als we de XLR-V naast zijn Duitse tegenspeler zetten: hij weegt 200 kg minder.

Hoewel dit natuurlijk inherent is aan het feit dat de gemiddelde Amerikaanse automobilist zo’n 200 kg zwaarder is dan een Duitser, is het toch een vreemde constatering. We hebben het hier immers wel over de ‘cream della cream’ van de koloniale auto-industrie, het neusje van de John West-zalm. 4,4 liter en een blazertje? Wat zijn dat voor Europese praktijken?

Cadillac XLR-V

Ik dacht in eerste instantie niet dat ik dit zomaar kon accepteren, maar na even geproefd te hebben van de V-series was ik al vrij snel om. Dus wat betreft ‘bigger is better’, tja, ik zal dit de uitzondering noemen die de regel bevestigt. Mooi, zijn we het eens.

Laat ik voorop stellen dat je volledig op de XLR aangewezen bent als je een high-end tweezits GT met een stalen vouwdak zoekt. Natuurlijk biedt Lexus je de SC430, maar als je dan toch in een traag, karakterloos en achterhaald stuk zeep wilt rondrijden kun je beter een gebruikte Hyundai Lantra met schuifdak gaan halen voor een ton minder. Ook zou je bij de Mercedes-dealer kunnen gaan shoppen, die je in allerlei verschillende motoriseringen en uitrustingsniveau’s altijd wel een geschikte SL kan leveren. Alleen rijdt onze redactie-AMG’er Sacha in zo’n auto, en daar wil je natuurlijk niet mee geassocieerd worden. Dus jammer maar helaas, ook die valt volledig af.

Cadillac XLR-V

En zo kom je uit bij Cadillac. Tot voor kort kon je daar de ongeblazen XLR bestellen, met 326 pk en een 0-100-sprint van 5,9 seconden, maar tegenwoordig leveren ze aan deze kant van de plas alleen nog de XLR-V. Deze stuwt je in 4,7 seconden naar de 100 dankzij 450 gezonde supercharged pk’s.

Zelfs de grootste haters kunnen niet ontkennen dat dat erg interessant klinkt. En inderdaad, vloer het lawaaipedaal en de XLR-V gaat er vandoor als een Engelse wetenschapper wiens superstorm maar niet op komt dagen. Ondanks dat het best een forse auto is voelt hij lichtvoetig en alert aan. Remmen doet hij goed, en bij driftjes en snelle bochten merk je dat de Corvette-basis heeft gezorgd voor een goede balans – de Caddy laat zich lekker scherp sturen. Magnetic Ride Control zorgt ervoor dat de schokdempers zich aanpassen aan het wegdek, en al kunnen ze enig bodyroll in snelle bochten niet helemaal onderdrukken, ze bieden genoeg comfort of stugheid wanneer dat nodig is.

Cadillac XLR-V

De XLR-V heeft een automatische zesbak aan boord en dat zijn feitelijk twee trappen teveel. Natuurlijk kan GM niet achterblijven bij die rare Japanners en Duitsers met hun zeven- en achtbakken, maar welke computerpuber heeft ooit bedacht dat vier of vijf versnellingen achter een koppelrijke V8 niet genoeg zou zijn? Stel je voor dat je alle 21 tandwieltjes op je mountainbike langs zou moeten lopen om op snelheid te komen. Het gevolg is dat de bak bij een dot gas soms goed na moet denken welke gang hij nu eens zal pakken, en de rest van de tijd naar hartelust op- en terugschakelt terwijl je dat lang niet altijd wilt.

Cadillac XLR-V

Soms bedenken de onboard silicium goden bijvoorbeeld dat het een goed idee is om midden in een bocht van tandwieltje te wisselen. Zo kwam ik er bij een forse regenbui achter dat de afkorting ‘ESC’ bij deze auto best eens voor ‘Expect Some Crashing’ zou kunnen staan, aangezien je eerst een rotonde verder tolt voordat het Stabilitrak-systeem ingrijpt. Nu mag ik dat eigenlijk wel – ik maak zelf nog altijd wel uit of ik mezelf kapot wil rijden – maar in een auto als de XLR-V, die toch meer een zeer snelle cruiser is dan een hardcore sportmachine, had de elektronische kostschoolnon best iets meer bij de les mogen zijn.

Cadillac XLR-V

Verdere kritiekpuntjes? Tja, dat zijn vooral wat praktische dingen, zoals de afwezigheid van enige bagageruimte als het dak open is, het pedaal voor de parkeerrem, dat mijn linkerscheenbeen bij een frontale crash volgens mij in tweeën zou breken, en het soepblikje dat als benzinetank dient. Als je braaf bent kom je er best een eind mee, maar bij flink doorrijden mag je gewoon elke 250 km een pauze inlassen. En achteraf heb ik het toch niet zo op het actieve uitlaatsysteem, dat pas ergens tussen de 3500 en 4000 toeren een keel opzet. Bij een brave, sociale rijstijl was mijn eigen ademhaling luider dan die van de Northstar V8.

Cadillac XLR-V

Het zijn dit soort dingen die het verschil maken tussen een Amerikaan en een dikke Duitser. Ik zie het, heel naïef, als een onderdeel van de charme – een teken dat er misschien een stel onnadenkende autogekken in vettige T-shirts aan het werk is geweest in plaats van norse lieden in witte jassen met naambordjes die beginnen met ‘Dr. Ing.’. Feit is sowieso dat ze bij GM vinden dat je voor zo weinig mogelijk geld zo hard mogelijk moet kunnen in zoveel mogelijk luxe, en dat vind ik tof. Daar offer ik graag wat bagageruimte voor op.

Cadillac XLR-V

Want goedkoop is de XLR-V: hij kost 121.150 euro (pre-schurfttax). Een schijntje natuurlijk, want dat is precies evenduur als een zescilinder SL350 zonder opties. En 72.750 euro minder dan je voor een SL55 AMG in basisuitvoering moet neertellen.

Let u even op? Vier gloednieuwe Peugeots 308 goedkoper dan een SL55, die inderdaad een grotere en sterkere motor heeft, maar nauwelijks sneller is. En dan heeft de Cadillac nog een behoorlijk lange optielijst met precies één leeg vakje: metallic lak.

Bovendien is exclusiviteit verzekerd: er komen er slechts honderd per jaar naar Europa, en ik stel me zo voor dat een groot deel daarvan netjes in de opslag blijft staan. Want Cadillacs pogingen om aan deze kant van de plas echt voet aan de grond te krijgen, vertalen zich tot nu toe niet echt naar enorm stijgende verkoopaantallen. Ik zie nog meer progressie in de lengte van mijn wenkbrauwen tijdens een redactionele theepauze.

Dat betekent dat we slechts zelden een XLR-V op onze wegen zullen zien. De reacties die ik op de auto kreeg varieerden van ‘machtig mooi’ tot ‘lelijker dan een ontplofte geit’, dus niet iedereen zal hiermee zitten. Maar of je hem mooi of lelijk vindt, je zult met me eens zijn dat het een bijzondere auto is. En we hebben lang niet genoeg bijzondere auto’s in Nederland. Dus mensen, toon wat lef, bestel eens een Cadillac in plaats van een Duitser en bel mij dan over een flink aantal jaar nog eens op. De prijs komen we wel uit.

Cadillac XLR-V

Meer foto’s staan in de image gallery van de XLR-V.



83 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Stefan Schuilenburg
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zeker niet zo op Amerikaanse auto’s heb, maar deze auto kan me op één of andere manier wel bekoren.
Flikkeren die achterlichten als je snel optrekt of wat is dat nou?
Op het filmpje lijkt dat nochtans zo.
Ik zou voor dat geld dan toch lekker een Z4 M kopen of 2 :D
ongelooflijk hoe autoblog evolueert en evolueert! vroeger was een rijtest van een SLK (…) op zich al bijzonder, nu gebruik je hem in echte topgear stijl om gewoon een andere auto in te leiden! wereldklasse! en dat is ook zo voor de foto’s van Ruben en de driftkunsten van Wouter :P
ik vind em iets TE hoekig en het lijnenspel is niet zo mooi als die van de corvette
Het is mijn stellige overtuiging dat de huidige designstijl van Cadillac over tien à twintig jaar als één van de grote historische missers zal worden beoordeeld.

Te extreem, te weinig inherente natuurlijke schoonheidswaarde.

Zoiets als plateauzolen.
Gister een cd van Elvis gekocht die nu op de achtergrond aanstaat. Dat kan geen toeval zijn. Hebben ze hem ook in roze met van die grote staartvinnen?
Schitterend! Ik ga weer verder dromen :)
oh en ik zou keihard gaan voor de SL55, of een BMW Z4M Coupé (zoals lodewijk zei) maar als je nog ff doorspaart heb je geld voor een DB9!!
of je koopt gewoon een V8 Vantage
of een tweedehands sportwagen
of (okee het zijn verschillende segmenten maar toch) je kunt doorsparen voor een Gallardo of een 997 Turbo
of 2 997’tjes
of een hele zooi Cayman’s
of een GT3 (RS)
of een Maserati GranTurismo (idee voor een rijtest?)
en zo kan je blijven doorgaan…
@lodewijk

Dit lijkt alleen zo, ligt aan de frequentie van het licht. Weet niet exact hoe dit zit, maar dit lijkt zo als ofwel de frequentie net hetzelfde is als deze van de camera of een faseverscil van de helft (in de golf). Persoonlijk denk ik het tweede, maar nog is: ben niet zeker.
ahja, ik zou idd voor een AM V8 vantage cabrio gaan, heb je in belgië voor €115.000
Mooie auto. Enkel beetje jammer dat die bumpers op de gemiddelde SUV ook niet zouden misstaan, maar daar is het een amerikaan voor.

Wat me wel een beetje stoort is dat ik bij die nieuwe Cadillacs om onduidelijke redenen altijd hieraan moet denken:
http://misc.cible-auto.com/images/photos/18022/1.jpg
Ja dat die SL erbij was is natuurlijk niet zo vreemd want dat is gewoon de auto van Sacha… :)

@Lodewijk
Dat geflikker lijkt inderdaad zo. In het eggie zie je het echter niet. Ik weet niet precies de theorie erachter maar LED-lampjes (want dat zijn het) komen op film niet altijd goed over en dan krijg je dat geflikker. Kijk ook maar naar de test van de S8 van Petrolhead of Top Gear aflevering waarbij ze met de Pagani Zonda, F430 en de Ford GT naar Frankrijk gingen. De lichten van de GT hadden ook vaak dat geflikker.
Erg leuke rijtest! Zowel het filmpje met het vergelijkende effect, als de heerlijk humoristisch en luchtige geschreven variant! Zoals de Vlaeminck ook al aan gaf, autoblog evolueert echt tot grote hoogte!

Over de xlr zelf kan ik kort zijn, het is niet echt mijn ding….
mooi camera werk .. goed voorbereidt .. netjes in balans allemaal ..
lekker enthousiast en vlot .. ik ben om ..
en waarom kan de Stig zelfs bij jullie niet zijn helm afzetten ? ..
kinderachtig hoor ..
wat een gewéldig filmpje :D alleen bij autoblog dat je zulke leuke en hoge kwaliteit autoreview kan zien! En zonder dat het enige afbreuk doet aan de leuk-heid is het véél informatiever mbt de auto dan Top Gear :P

Ik heb stiekem wel een ding voor de CLS gehad sinds die uit is. BadBoys(2?) zat ‘ie ook in. En natuurlijk de Matrix.

heeft de vlaeminck nu trouwens echt een ban door (sacha zijn?)SL zo te beledigen :P ?
Mooi filmpje, mooie wagen, en voor het geld zou ik die 77.000 euro in m’n zak steken en de XLR kopen. Weg met die Benz
Thom Holwerda
XLR… Om de een of andere reden een echte droomato van mij. Ontzettend strak en origineel design, lekkere Amerikaanse V8, en natuurlijk het Caddy logo voorop.

Het is net zoiets als een heel blond en dom meisje (ik leg geen causaal verband hier). Op de lange termijn wordt je d’r misschien niet gelukkig mee, maar god, je kan d’r van genieten.
@ b2bHAns
dat hij te hoekig is is om dat het cadillac logo heeft.
als hij niet hoekig zou zijn was het gewoon geen cadillac.
een corvette heeft een ander lijnenspel maar dat is altijd al zo geweest bij corvette denk maar aan de stingray en vergelijk die met de voorhanger van de XLR de Coup DeVille

Ik ben gewoon verliefd op de XLR-V het is een echte agressieve amerikaanse roadster met een dikke Northstar V8 ik kan niet wachten tot 2010 als de nieuwe XLR-V uitkomt dan zal hij de grill zo als de Escalade en CTS hebben
@ Alwood
:?: voor zover ik weet heb ik geen ban…
-edit: zucht, er bestaat ook zoiets als humor-
@ mezelf
en ik weet beter dan een echte Benz te beledigen
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/13/mercedes-benz-clk-63-amg-black-series-gespot
dat geldt voor SL’s, SLK’s, CL’s en CLS’sen (en een paar andere uitzonderingen)
@ edit
in België is humor simpeler hoor…
hmm, zoek de verschillen tussen de autoweektest op autweek.nl en deze:P

Ik zie er slechts honderd ofzo:P
Mooie review, leuke auto. Hoewel ik toch zou zeggen, screw het verschil en doe mij een SL55…
oh en btw @ Sacha
momenteel zit er een Q&Q Superior rond mijn pols, en ik heb ook nog een Noon, ben ik dan Sl-rijder of XLR-rijder?
Ze worden echt steeds beter die autoreviews. Echt super heren. Mijn complimenten. Knappe auto heb je hoor Sacha ;), niet mijn keus maar toch.
@de vlaeminck: Ik denk dan toch aan een Rolls Royce Phantom Drophead Coupé voor jou ;-)
@sacha
Dan ben ik met m’n Swatch toch meer geschikt voor een Daihatsu Copen :P
@ Sacha
hoera! interessante vergelijking eigenlijk! het is de nagel op de kop ;) ik ben nu wel benieuwd naar jouw horlogemerk, want ik zag wat blinken aan je rechterarm :)
ik denk dat je op die manier iedereen zijn stijl kan bepalen door zijn horlogemerk
@de vlaeminck
Nou dankjewel hè ;)
maar wat doe je dan met diegenen die hun gsm gebruiken als horloge…
en er zijn enkele merken die wel heel nauw samenhangen
Breitling en Bentley
Rodania en Mercedes (correct me if I’m wrong)
@ RA999
alstublieft! :P
had ik over het hoofd gezien, maar je kan toch ook gewoon je gsm merk zeggen? dat is ook ongeveer hetzelfde effect,
Samsung en Japanese merken, maar ook Renault
Apple en BMW
Sony Ericsson en Volvo (?)
@de vlaeminck
mss wel een heel erg nederlands stukje humor… sry voort misverstand ;)

nu vink de horloge discussie wel leuk…
Waar mag ik met mijn seiko horloge in rijden? :P
tis wel een titanum met saffierglas :) ;)

en ik trek liever de parallel Nokia-Volvo dan nyso-ericsson
@de vlaeminck
Waarom geen MP3 spelers? Als je geen iPod hebt, heb je geen stijl :P
Want als we telefoons gaan bekijken kom ik met m’n Samsung weer niet waar ik wil ;)
cream della cream… dan haak ik af met lezen…

-edit: chronisch gebrek aan humor?-
@Mr. Marteen: Aanhalingstekens… Je moest eens weten wat je daarmee kan.
Mooi filmpje, leuk die shots dievanuit een auto gefilmd zijn.
Tof gedaan!
@ RA999; iedereen heeft tegenwoordig toch een iPod.

Ik heb een Diesel horloge en een Kenneth Cole horloge en een Nokia en een Qtek als GSM’s. Wat voor merk rij ik? :D
@ RA999
iPod, die heb ik, en ik heb ook een Samsung dus eigenlijk spreek ik mezelf een beetje tegen…
een video 5.5G, niet de nieuwste dus, maar ik vind die nieuwe een beetje een tegenvaller want de nieuwe hebben meer geheugen maar ze hebben geen AV-uitgang meer, en waar bekijk je anders je fotodingen?
natuurlijk zou ik een 6G met beide armen grijpen moest iemand hem geven aan mij (alhoewel, mijn mening over Apple is verdeeld, met hun beïnvloedende reclames en bizarre cover-ups) vanwege de 80 Gb en dat is zeer leuk, want ik heb de mijne nog geen half jaar en er staat al meer dan 17 Gb van de 30 Gb op…welke in werkelijkheid 27 Gb is…
overigens, hij is zwart :P

@ Alwood
heb jij een Seiko of is dat weer een stukje Nederlandse humor? ;)
met een Seiko hoor je denk ik in een Lexus of een Mercedes enzovoort in die klasse…

en ik geloof dat Koenigsegg een zonnehorloge toebehoort, dus wie dit in z’n tuintje heeft staan, die is een echte hardcore racer :lol:
en je muzieksmaak heeft denk ik nog het meest ermee te maken maar ik denk dat ik te ver offtopic ga…?
@ Casper
aangezien Diesel en Kenneth Cole niet alleen horloges maken zou ik er nooit een kopen… maar das kwestie van stijl
hmmm zou je tevreden zijn met een Spyker?
@Casper
Dan heeft iedereen stijl, das toch goed ;)

@de vlaeminck
Ik heb een 16GB touch want zoveel muziek en video’s heb ik toch niet, en voor foto’s is het scherm groot genoeg dus ik hoef ‘m niet aan de TV aan te sluiten. Maar dat kan toch wel met zo’n dockding?
Die 16GB is in werkelijkheid trouwens 14.8…
@ RA999
:shock:
das cool!
dan kan je ’s avonds in je bed op je iPod op autoblog zitten! :D
en met het nieuwe dock gaat dat niet meer, dus mijn ‘ouwe’ dock mag ik weggooien indien ik een nieuwe iPod koop…
@de vlaeminck
Dat is best onhandig hoor, als je een pagina refresht is je tekst weg, en je kan niet copy-pasten dat is best irritant met links en zo. Dus ik houd het op een laptop om in bed te autobloggen ;)
yes ik moet gaan voor bentley :)

opnieuw mooi fimpje, proficiat
Leuke test. bedankt!

Ik schrok me rot toen ik de prijs hoorde, ik denk dat de meeste mensen de prijs echt niet boven de 70 tot 80K zullen inschatten.

En voor alle mensen die overwegen om 200K stuk te slaan voor een SL 55AMG zou ik zeggen, ga eens een ronde met een bentley continental gt rijden (heb ik ook gedaan) . Dan zie je dat die Mercedes eigenlijk veel te duur is!
Potver-de-potver! Ik heb jullie niet alleen gespót, jullie zijn ook nog eens langs m’n huis én m’n werk gereden in Zeeburg! :D Moet niet veel gekker worden dit!

Mooi filmpje, as always, maar wat een lelijke auto, veel te hoekig.
@ De Vlaeminck: een Spijker? Nee dank je, te schreeuwerig en flamboyant naar mijn smaak. Overigens zijn er ook zat automerken die meer maken dan alleen auto’s… ;)
Mooi filmpje, jullie worden steeds beter. Beter zelfs dan sjoerd, alleen krijgt die wel net wat mooiere auto’s mee.
@ Casper
zoals Porsche ;)
@ sacha
leuke test man…. :P en niet zo saai, je gaat er wel op vooruit…. ga zo door
@ De Vlaeminck; bijvoorbeeld, maar bijna elk merk heeft tegenwoordig wel een eigen horlogelijn of brillenkoker ;)
Wat ik dus niemand zie schrijven:
MAG je dus een auto van 120.000 testen, dus ik neem aan dat ze dan voor het reclame idee wel even de mooiste mee geven en dan komt het er dus op neer dat de afwerking nog steeds niet naar wens is:
Een auto van 120.000 waar de afwerking niet naar wens is!! Dat is toch schandalig!?!?

P.S. Als je dan toch masochistisch bent ingesteld: een Corvette is goedkoper!
Ik zou tegen de mannen van autoblog willen zeggen: hou die humor erin :D Leuke tekst, leuk filmpje. Ga zo door!
De V van vroem hahah :D
V van Vet ,
niet mooi.
wel gaaf
iPods, iPods, iPods…

Op mijn mobiele telefoon heb ik weliswaar “maar” 8GB, maar hij is kleiner, heeft beter beeld, gek genoeg een langere batterij-levensduur, je kan er mee bellen, internet is veel beter dan de Safari-browser van de iPod Touch, en ik kan bijna elk bedenkbaar programmaatje op draaien.
@ Sacha

Je had IWC helemaal de hemel in moeten prijzen! IWC is toch wel het horlogemerk van AMG. haha effe serieus, Die vergelijking met horloges klopt natuurlijk niks van. IWC JleC en Patek Phillipe zijn gewoon allemaal topmerken, die ieder hun eigen identiteit hebben maar kwalitatief zijn ze eigenlijk allemaal even perfect.
@iedereen: Hoe komen we in een Cadillac-rijtest nou toch bij iPods terecht?

@Gregorius: Het is niet zo dat de onderdelen er vanaf vallen hoor. De afwerking is netter dan iedereen hier denkt, maar gewoon niet gelijk aan die van de Duitsers. En dat zie je af aan een prijsverschil van 75.000 euro met een vergelijkbare Mercedes.

@Lotus7: Dat is met 9 van de 10 auto’s zo. Slechts weinig ontwerpen zijn tijdloos.

@epo: Ik verdenk Renault ervan dat ze misschien een beetje gespiekt hebben. De Evoq concept car waar de XLR uit voort is gekomen (en die tevens deze designstijl introduceerde) is stamt namelijk uit 1999.

@vlaeminck: Voor de duidelijkheid, ik doe de video en in dit geval ook de tekst, maar deze foto’s zijn van Sacha en autoblogger. Maar we zijn blij dat ze in de smaak vallen. :-)
@iedereen die het over horloges heeft: Ik denk dat Sacha de enige is met een SL55 zonder gouden Rolex vol met diamanten! :)
On topic:Ik vind de Caddi niet zo helaas maar ik kan ook niet alles van over de plas heerlijk vinden!
@ Ruben: Ipods, Cadillac & Mercedes.., ik zou het niet weten. Misschien hebben de auto’s een IPod aansluiting? :P

Mooie wagen, maar toch net iets te hoekig. Dan toch maar een ander V-Model van Cadillac. Die zijn wel super. Ik zou ook niet voor de Mercedes kiezen, iets te veel van het goede.

Ehh, kijken of iemand kan bepalen wat mijn stijl is. :P
Horloge: Seiko Velatura Kinetic Direct Drive
Telefoon: Binnenkort een 6120 Classic, Nokia
MP3: Sony NW-S703

Eens kijken of jullie mij een stijlloze vent vinden, wat ik dus over mezelf denk.
Ik heb een Volvo-horloge. Wat is dan een geschikt merk voor mij?
LOL @ Rob USA

@ Ruben Beaten
nou iig ik vind de foto’s altijd goed, en nog het mooist waren die van de Type X en de C6 :)

@ Nick
eindelijk iemand die mijn frustraties kent :) ik heb ook een gsm die plaats heeft voor een geheugenkaartje van 8 Gb (nu zit er weliswaar 2 Gb in) en hij doet alles even goed of beter dan de iPod, ik zal nu niet in detail treden want dan wijk ik teveel af, maar neem het maar van me aan.
en wat ik ook bizar vind aan Apple is dat er in een bepaalde serie iPods Nano een batterij werd gebruikt die zeer gevaarlijk is, toch werd er voor deze gekozen. waarom? niemand weet waarom. waarom kwam zoiets niet in het nieuws? geen idee, maar het is een waargebeurd verhaal want iemand in een bioscoop had een spontane ontbranding van zijn iPod meegemaakt en het was niet fijn. en Apple had niet gereageerd op uitdrukkelijke vragen gaande over waarom er hiervoor werd gekozen.
ook de reclames ergeren me zeer; ze stellen Microsoft voor als een mens, een arrogant mannetje, en zo kan je het publiek alles wijsmaken, maar als iemand naar Microsoft kijkt, ziet hij dan een mens? nee, ze zien een bedrijf dat beter verkoopt (over de ganse lijn) dan Apple en dus een concurrent ervan. maar lang niet alles is slecht aan Apple, maar dan wijk ik teveel af van het topic dus houd ik uit respect voor wat Smoke tegen me zei verder mijn mond ;)
Totale oneerlijke test , wie laat nou een amg liefhebber oordelen over de cuncurrent . Geef mij maar die cadilliac die ziet er vele malen beter uit dan de mercedes . En daarbij moet ik zeggen dat ik zelf ook duits rij !
edit: daarom is de tekst geschreven door een cadillac-liefhebber
De plastic komt je te-ge-moet wanneer Ruben het Cadillac deurtje opendoet dat is van Cadillac…. :D

En trouwens, het vergelijk met de horloges die heb ik volgens mij hier al vaker gemaakt….
XLR-V vindt ik niet lelijk,maar ik zou hem niet direct willen meenemen…
En dat Sacha een SL 55 rijdt?

Gaat goed met autoblog…? :)
Leuke auto om te zien, maar ik pas er gewoon niet in. Mijn toupet waait er bij wijze van spreken af.
Maar.. waarom maakt Cadillac niet gewoon even een dikke V12 racebak die die mercedes gewoon helemaal wegvaagt? Wat is het probleem?

Of ga gewoon die Cadillac Sixteen ff checken dan praten jullie waarschijnlijk niet zo negatief :P
@ Nick: welke heb jij dan? Ikzelf heb de N95 Black (8GB)

on-topic @ Ruben Baeten: De XLR-V is toch helemaal niet de duurste Amerikaan?
Ohja Ruben nog iets, hoe heet het nummer dat begint op 2:09?
Leuke filmpje heren!

Geweldig om te zien hoe de XLR vanuit rijdend, plotseling ineens het uitgild en dan als een (inderdaad) raket er van door gaat, met een beetje opgeheven neus.
@Davidov: OK, als je extreme auto’s zoals de Viper en Saleens gaat meetellen niet. Het liedje is La Luna van Minimoonstra, staat ook in de aftiteling…
@ Ruben Baeten; Gooi nu direct wouter en Sacha van hun computers en uit hun auto’s!! Jij bent veel beter in rijtests schrijven! Je woordkeuze is super! Van mij mag jij veel meer gaan plaatsen. Hell, van mij mag je zelfs een eigen AB-concurrent beginnen. Ik stap direct over, als je deze schrijfstijl behoudt! Heerlijk om te lezen. SUPER! Ik hoop dat er nog heel veel Amerikaanse auto’s getest gaan worden. :D :D :D

@ wouter en sacha; Sorry… ;)
@ Ruben Baeten: ja sorry wist niet dat het bij elkaar hoorde daar bij de credits, bedankt :)
weet iemand waarom het filmpje bij mij na 20 seconden weer terug gaat naar het begin?

-edit: ff shift-reload doen-
@RV: “…Die vergelijking met horloges klopt natuurlijk niks van. IWC JleC en Patek Phillipe zijn gewoon allemaal topmerken, die ieder hun eigen identiteit hebben maar kwalitatief zijn ze eigenlijk allemaal even perfect…

Thanks for proving my point ;-) IWC en Jaeger leCoultre zijn idd topmerken. Maar er zit wel degelijk verschil tussen. Maar als je dat niet ziet/voelt/waardeert dan is de IWC voor jou. Jaeger leCoultre is net ff wat exclusiever, maar als het je om het even is dan maakt dat voor jou dus niet uit.
@ sacha: ik neem aan dat jij voor de IWC gaat:-)? aangezien die met AMG een samenwerking hadden, de CLS 55 AMG IWC editie kwam daaruit voort zoals je wel zult weten. Overigens leuke test, mooi werk weer!
tip voor iedereen en speciaal voor RA999: geef geen reacties als je op je iPod Touch op autoblog zit, namelijk veel te vermoeiend blijkt nu:P
Heerlijk filmpje! Dat geluid van de AMG blijft zo mooi.

@ sacha
Voor mij zou het wel uitmaken of ik een Jaeger of IWC zou nemen, ik ben namelijk nog geen 40+ dus past een IWC (Aquatimer!!!) meer bij mij. ;)
Totdat ik volledig klaar ben met mijn scholing hou ik het bij mijn automatische Tissot PRS-516 die mijn liefde voor auto’s volledig benadrukt. :)
@de vlaeminck
Het feit dat je een NooN draagt wijst volgens mij
dat je een sterke persoonlijkkheid hebt en ook wel goede smaak.
Dat is natuurlijk maar mijn mening.

Is toch erg in trek tegenwoordig, dat Noon-merk.

Onlangs kwam ik hun site tegen http://www.noontime.be

Welke Noon draag jij, de vlaeminck?
@ MARTENS
Ik draag een NooN Classic CW003 met metalen bandje en zwarte wijzerplaat. Deze dus http://www.noontime.be/CLASSIC/CW003-1-Ss-P.jpg
Thank you very much btw! Wat draag jij voor bijzonders?
@Jeroen:
Als je een Diesel Horloge Draagt, rijd je waarschijnlijk een seat ofzo ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).