Nissan GT-R voorlopig voor ons nog strikt verboden

Auteur: , 119 Reacties

De Nissan GT-R: we hebben al veel geschreven over deze volwaardige supercar met een heel vriendelijk prijskaartje. Tegen de tijd dat 'ie naar Nederland komt, zal er rond de 120.000 euro voor dit monster moeten worden afgerekend en dat absoluut een koopje voor wat je krijgt. De Japanners rijden er al in rond met een glimlach van oor tot oor.

Volgend jaar zijn de Verenigde Staten aan de beurt en ergens daarna Europa eens een keer. Geen wonder dat er hier behoorlijk wat ongeduldige figuren zijn, die er best wat voor over hebben om de GT-R via grijze kanalen nu al onze kant op te krijgen. Laat dat nu volgens Nissan absoluut niet de bedoeling zijn.

Advocaten van Nissan hebben laten weten dat dealers die de GT-R in Europa aanbieden aangepakt zullen worden voor het schenden van Nissan zijn handelsmerk rechten. Bovendien hebben de auto’s nog geen typegoedkeuring voor andere landen dan Japan. Nissan waarschuwt particulieren dan ook dat de autobouwer geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor modellen die via grijze import zijn verkregen. Een aantal dealers zijn al aangeschreven door de advocaten van Nissan. Geduld is en blijft dus een schone zaak. (via autoblog.com)

NISSAN TO ENFORCE TRADEMARK RIGHTS

Lawyers representing Nissan have written to a number of businesses regarding their vehicle importation activities.

The businesses in question are suspected of importing and/or offering for sale in the European Economic Area (EEA) Nissan vehicles originating from Japan and which are intended only for sale in Japan. The trademark owner, Nissan Motor Co., Ltd, has not consented to the importation or sale of these vehicles into the EEA and either of these activities would infringe Nissan’s trademark rights.

These businesses have been warned not to engage in these infringing activities and, if this is ignored, Nissan will seek the support of the English courts in enforcing its legitimate rights against those businesses.

The basis of this action is well established and has been confirmed in decisions of the European and English courts over a number of years. The action does not seek to prevent individual customers or businesses from buying Nissan vehicles intended for the UK or European markets.

Gary Frigo, Nissan Motor (GB) Limited’s Managing Director, said: “We have been made aware of a significant increase in activity in the import trade of certain vehicles, particularly the Nissan GT-R, which warrants immediate action.”

On the subject of the new Nissan GT-R Frigo explained further:

“Nissan’s number one priority is to ensure that the GT-R and its dealer network are in optimal condition to facilitate and support our customers. It will take until start of sales in March 2009 to do this. Until that time the UK will have no GT-R trained technicians, no established GT-R parts supply and, most crucial of all, the GT-R will not be covered by a manufacturer’s warranty.”

Nissan remains committed to providing customers with the best possible vehicles, in terms of value and specification, within the context of the regulations for safety and emissions laid down by the UK and European governments.



119 reacties

Dr. jur. Rudy Pladijs
Toch schrijnend dat men in deze geglobaliseerde tijden, waar de hele wereld op hetzelfde moment kennis maakt met hetzelfde product, het vrije handelsverkeer wordt gedwarsboomd door de fabrikanten zelf.
hehe dan effe na japan gaan de gt-r kopen effe daar rond rijden en dan na belgie mee fkomen hehe nice car
Tja, zo ging het ook met de Skylines. Jammer, eindelijk een volwaardige sportcoupe uit Japan en dan komt hij niet naar Europa.. naar alle waarschijnelijkheid.
de amerikanen voor ons, das niet eerlijk! :p
120 :lol:DUIZEND :lol: euro, voor een Datsun! :lol::lol:



:lol:

No thanks!
Ach fietske is ook mooi
@C6.R

ja en zo kunnen we wel verder gaan met alle andere merken. voorbeelden mogen andere mensen noemen.
Bangmakerij. Laat ze hun producten dan toch fijn daar houden. Arrogante Japanners ! ;)
Ik hoef zn ding ook niet te zien hier :D

:p
120.000 euro!!! Een koopje voor wat je krijgt?! :o Nou zoveel geld zou ik nooit voor een emotieloze jap neerleggen! Doe mij dan maar een Z06 of een M3… Die allebei minder kosten dan een GT-R…
Avhterlijke figuren, wat heeft dit nou voor zin, ze willen zeker gwn wachten totdat Europese auto’s duurder worden door de strenge maatregels…
Doet me denken eigenlijk aan positieve discriminatie; auto’s van eigen landen duurder maken zodat die spleetoog-auto’s betaalbaarder lijken…
@C6.R

Je corvette is zeker wel de geld waard, de interieur is van de C6 is nog erger dan die van de cobalt.

Het is ongeloofelijk hoe dom een lomp sommige mensen kunnen zijn.
@Mr. V8

Emotie loze jap, weet je wel waar over je het hebt de GT-R heeft meer geschiedenis en ziel dan je geliefde M3 ooit zal hebben.
@STJ die is de geldjes zeker weten waard ja! Als interieurs me konden boeien zou ik me melden op het Jan des Bouvrie forum… :roll:
@STJ, nou ja, dat een M3 niet echt een auto met een ziel is kun je wel zeggen, maar die GT-R (hoe goed hij ook presteert) blijft ook maar een stuk labo-plastic hé… Niet vergelijkbaar met de geschiedenis van Ferrari’s of de passie van een Lamborghini.

En laat ze maar lekker arrogant doen met hun speelgoed, Europa heeft toch een stuk meer in de aanbieding. PUH!
Deze wagen staat bij mij op Nr. 1. En 120.000 Euro is idd een koopje als je kijkt naar de prestaties dat hij neerzet… 3.3 naar honderd, kom maar af met je 997 Turbo en C6. Natuurlijk rij je dan wel rond met een auto met meer naam en allure dan een ‘gewone’ Nissan…
Autofotografie.com
@jamesBrown

Duidelijk nog nooit in de geschiedenis van Nissan gedoken!
@jamesBrown

Je kennis is echt beperkt ga AUB je huiswerk doen.
Tsja de Japanse geschiedenis is nou eenmaal afkijken bij de Europeanen en met veel plastic fantastic interieur wat het behoorlijk emotieloze overengineerde bakken maakt ;)
@jamesBrown

Verdiep je eens in de geschiedenis van de GT-R voordat je zo’n waardeloze reactie geeft.
Niet zo moeilijk doen ze zijn allemaal begonnen als boeren en dan maakt het niet uit of je in italie of japan een boer bent.
@Autofotografie:
Da’s waar.

@STJ:
Heerlijk beargumenteerd. Ik zeg dat je de geschiedenis niet kunt vergelijken met die geschiedenis van Ferrari, of andere Europese topmerken. Ze zullen er vast wel een (mooie) hebben, maar toch. En ook het uiterlijk is niet zo passievol of flamboyant als dat van de Europese sportwagens.

Magoed, ik ga nu slapen en wie weet kun je ondertussen nog een (serieus?) antwoord verzinnen, beter dan “ga AUB je huiswerk doen.”

Ik heb niks tegen Nissan, ik zou er graag een hebben, maar ik vind het gewoon niet dezelfde klasse.

Good night.
vind deze toch veel fijner! http://www.youtube.com/watch?v=PfJUBIwBv14
Wat een idioten, kunnen ze hun image en verkoopaantallen nu eens grondig de lucht in sturen en gaan ze het zelf beperken.
O ja, wat een rijke geschiedenis, en wat heeft het merk toch ook een geweldig imago. Hoe je het ook wendt of keert, geen enkele japanse wagen is zoveel geld waard. Als je al 120000 opzij hebt kunnen zetten om uit te geven aan een auto, kun je beter even doorsparen voor een Audi R8 (vanaf 146200), Mercedes-Benz CL (vanaf 150700), Aston-Martin V8 Vantage (vanaf 151440) of een Maserati GranTurismo (vanaf 153923). Of je kunt het direct uitgeven aan een Porsche 911 (vanaf 111500). Staan allen een stuk beter als je bij de country club komt aanrijden, want face it, dat kun je gewoon niet maken in een nissan :lol: .
@G. de Groot

Kan je niet begrijpen dat sommige mensen die europeese troep niet willen.
@STJ,

Jawel hoor,
Maar hier is de grote maar, als je je neus al ophaalt voor een Aston, Maserati of Porsche, ga je al helemaal niet voor een nissan of andere wasmachinefabrikanten ;) .
@G. de Groot: alleen al het feit dat je naar de country-club zou willen rijden zegt heel veel….. If’you’re concerned about image you’re a fake! If you’re crazy about cars and crazy about technology, this one’s for you!

De vergelijkingstest tussen de 911 turbo en deze GT-R op Edmunds.com/insideline zegt heel veel deze auto is redelijk makkelijk knetterhard te rijden en laat in de meeste omstandigheden de 911 turbo achter zich, daarnaast is de auto een stuk exclusiever dan de 911 waar er inmiddels ongeveer een miljoen van zijn gemaakt? Dar bovenop komt dan ook nog het feit dat de GT-R “seriously fun” en “exciting to drive” is….. en 50.000 euro goedkoper dan de vergelijkbare Porsche.

Tja, ligt er maar net aan hoe graag je er bij wil horen denk ik. Ik zou denken…. als ik geniet en ik hou 50 mille in de knip dan lach ik alles en iedereen met een 911 vierkant uit, maar ja mij interesseert imago en status dan ook niet bar veel.
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook stellen dat als je nog steeds opgewonden raakt van “knetterhard” rijden, dat je je pubertijd nog niet ontgroeid bent.

Ook hier weer, het zal heus wel z´n publiek hebben. Ik denk dat er alleen een groter publiek is die voor zijn zuur verdiende centjes liever in een Porsche stapt dan een Nissan. En als je al in die regionen voor een auto zit te shoppen dan is geld geen issue meer.
@W0o0dy,

Maar als we nou even kijken naar de gemiddelde mens die een wagen van over de ton koopt, die zullen logischerwijs sneller voor een stijlvol europees merk gaan dan voor een amerikaanse of aziatische wagen.
En op een dag zal je een gesprek hebben met een porsche/maserati/bentley bezitter, en zul je moeten zeggen “Ik rijd in een nissan.”. Als jij het wil doen, prima, maar geef mijn portie maar aan fikkie.
En nog even,

Ik word liever gezien in een Aston dan in iets wat lijkt op de liefdesbaby van een Nissan 350Z en een Mitsubishi Lancer.
Welke gek koopt er nou een Nissan voor 120k dan moet je wel echt niets meer te doen hebben met je geld… ik ben het eens met mr. V8 dat het een vrij emotieloze auto is, alleen onder de die hard drifters heeft hij een enorm imago. Voor 120k koop ik een f355 spider en dan hou ik de rest van het kleingeld voor wat leuks voor erbij.
@iedereen die G. de Groot tegenspreekt
Hij heeft gelijk, denk je nu echt dat een Japans merk beter is dan een Europees merk. Een merk dat van het begin af al is gestart met het doel aan massaproductie te doen is een merk zonder eigenheid…
PS: je bent wat je hebt, dat is bij dieren zo en dat is bij mensen zo, natuurlijk heb je dan de afgunstige varianten onder ons…hiermee bedoel ik onderandere de linkse hippies die het milieu als excuus gebruiken.
En geloof me; een Nissan hebben is niets hebben, dus koop je voor dat geld een porsche of een jaguar of noem maar op…
@nuttelozeBPM: sterkte, je zult nog heel wat te lijden hebben onder het feit dat er altijd iemand is die meer heeft…en jij volgens je eigen filosofie dus minder bent.

@Rick dos: jij wou beweren dat je die 300+pk’s op stal laat staan? Ik heb lol met 130pk, zonder de limiet te overschrijden….. nuff said.

Dat er mensen zijn die hechten aan de badge dat is genoegzaam bekend. Gelukkig zijn er ook mensen die kwaliteit herkennen en zich niet door zulke futiliteiten laten leiden.
@wOoOdy

Nee, dat beweer ik niet. Wat ik wel beweer, is dat als je een auto koopt op basis van dat je er “knetterhard” ermee kan gaan, je op hetzelfde niveau zit als iemand die een auto koopt alleen maar voor status.

De één kan immers claimen ik HEB een Porsche! De ander claimt aan de andere kant ik kan “knetterhard” met die van mij. In mijn optiek is het lood om oud ijzer. Je bent immers allebei aan het meten hoe groot die van de ander wel niet is.
“Gelukkig zijn er ook mensen die kwaliteit herkennen en zich niet door zulke futiliteiten laten leiden.”

Deze zin heeft trouwens ook een zekere dedain in zich. Vraag je je toch af wat erger is, mensen die een Porsche kopen om status of mensen die denken dat ze beter zijn dan een ander. Weer lood om oud ijzer wellicht?
Ongelofelijk debiel die mensen die nog steeds denken dat ze Europese auto’s in het algemeen moeten verdedigen tegenover auto’s die van andere continenten komen, meestal met begrippen als “passie” en “geschiedenis”, onzinnige begrippen waar men over kan zeggen wat men wil omdat ze volledig subjectief zijn. Begrijpt men dan niet dat het goed is voor zowel de prijs als de kwaliteit van auto’s als er veel geconcurreerd wordt?
Dat we hier met een enorm lelijke auto te maken hebben vind ik een veel interessanter nadeel.
@wOoOdy
Ik lijd helemaal nergens aan. Maarja, je dacht waarschijnlijk even Dr. Phil te zijn.
@W0o0dy,

Ik denk dat je tussen een perfect in elkaar zittende fabrieksjap en een door vakmensen handgemaakte brit even moet nadenken over wat nou echt kwaliteit is. Maar, als jij bij het eerste uitkomt en alleen kijkt naar getallen, prima, maar loop hier dan niet met een neerbuigend toontje te roepen dat wij degene zijn die het fout hebben.
Jongens en nou niet allemaal de GT-R gaan afkraken he. Het zal wel een lekkere auto worden met heel veel terechte Fans.
Maar ik moet de meesten wel gelijk geven, want als iemand minimaal 120k aan een auto kan uitgeven. Dan zal die ook bereid zijn om zelfs meer uit te geven om bijvoorbeeld een comfortabele, supersnelle, betrouwbare, waarde behoudende status gevende Porsche te kopen ;).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo’n type ben. Ik hou meer van geavanceerde auto’s die doen wat ze beweren. En als Nissan met een stuk lichtere versie van de GT-R komt, wil ik hem wel even goed aan zijn tand voelen. Hij is in ieder geval goedkoper dan die model waar Lexus mee bezig is.
Voor bijna alle partijen is bijna wel wat te zeggen, maar het feit blijft dat de restwaarde van een porsche vele malen hoger zal liggen dan van een nissan. juist vanwege het feit dat er veel mensen zsijn die wel voor de status van een porsche kiezen, en alleen een liefhebber van japanse wagens voor deze nissan zal kiezen. Dus na 3 jaar zou ik liever een porsche in de verkoop zetten dan een nissan.
Mijn keuze voor dat geld zou italiaans of engels zijn, maar dat is een kwestie van smaak. En smaken verschillen gelukkig want anders reden we allemaal in dezelfde auto. Respecteer gewoon dat een ander een andere smaak kan hebben; dan zijn deze stukken met de bijbehorende reacties een stuk prettiger om te lezen
The Godly Tuner
@ g. de groot

als ik 120k had dan zou ik met alle plezier in een (skyline) GT-R, een lancer evo, een corvette, een (shelby) mustang of in een bmw M/// rijden….
overal komen goede auto’s vandaan…. zowel uit japan, amerika, (hier verwacht ik een hoop opmerkingen over het ”’gerecyclede boterham-zakjes-interieur”…en ik heb er gelijk een reactie op : so what? ) duitsland, italie en engeland….
lood om oud ijzer, khad het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Het is nog steeds gemakkelijker om naar de prijs te kijken als je auto’s op hun “goed-zijn” wil beoordelen.
Want de Nissan is dan wel sneller dan een vergelijkbare Porsche, die laatste bewijst dan op andere vlakken zijn waarde. Enz Enz.
Het is niet omdat hij van 0 naar 100 gaat in 3.3sec dat je al direct mag zeggen: “LP640-killer”!
Feit is gewoon dat deze GT-R een auto voor de echte liefhebber is.
Ik zal hem graag zien rijden en zou er best een ritje in willen doen maar in mn garage staat iets anders.
@Rick dos: heeft niets met dedain te maken, in mijn ogen is een echte autoliefhebber iemand die kijkt naar de kwaliteiten (in ruime zin) van een auto en is iemand die de knoop doorhakt op basis van een merkje dat niet echt. Dat zegt overigens niets over of iemand als mens beter of minder zou zijn (als dat al bestaat, maar dit is geloof ik geen http://www.filosofieblog.nl) Het zou wel erg bekrompen zijn om mensen te beoordelen op het al dan niet autoliefhebber zijn, nog los van het feit dat een oordeel in feite tamelijk zinloos is.

@nuttelozeBPM: ik heb het niet verzonnen of neergeschreven…. deze zin kwam toch echt van jouw hand: ” je bent wat je hebt, dat is bij dieren zo en dat is bij mensen zo”. Persoonlijk kan ik mij totaal niet vinden in die tekst, maar laten we het daar mij bij laten, verschillen zullen/moeten er altijd zijn (ook hier weer een verschil is niet hetzelfde als een oordeel).

@G. de Groot: Ik ben niet neerbuigend, maar ik doe ook niet mee aan merksnobisme, zie voor de uitleg het eerste stuk van deze reactie. Als je op basis van de afkomst (merk) een auto verkiest boven een andere dan koop je dus niet de betere auto omdat er een ander merk op zit? Of heb je daadwerkelijk argumenten die met de kwaliteiten van de auto te maken hebben? Dat is in mijn ogen een groot verschil.
De GT-R is een playstation, dat weten jullie toch allemaal? De gematerialiseerde natte droom van iedere autogeile puber. Waarom kan dat ding zo konijnenhard de bocht om? CPU’s, lots of them! De standaardsprint is geweldig indrukwekkend, zal het goed doen bij (illegale?) straatraces a la ‘The Fast and the Furious’. En als iemand zich daar lekker in voelt: prima toch! Andere jongetjes hadden een 959 of een F40 boven hun bed hangen, die kiezen (na het winnen van de loterij) wellicht voor ‘iets Europees’. Het is m.i. een rationele (computergestuurde) of een emotionele keuze.

ps door perse er niet bij te willen horen wil je je dus ook weer onderscheiden…
@w0o0dy

We weten nog helemaal niets over de KWALITEIT van de Nissan GT-R. Zover ik weet staat Japans fabrikaat niet bepaald bekend om degelijkheid en kwaliteit. Of de GT-R na 2 jaar wegroest of uit elkaar dondert van ellende weet niemand, ook jij niet. Daarentegen heeft de Europese garde wél bewezen auto’s te bouwen die langer dan 2 lentes mee gaan.

Dat deze auto hard kan, dat zal best. Maar als ik 120.000 euro uitgeef aan een auto denk ik wel 3x na voordat ik buiten Europa ga shoppen. Je kan overigens toch niet ontkennen dat een Nissan meer emotie in je oproept dan een Aston Martin? Ik denk zelfs dat dat ook een definitie is van autoliefhebberij.
@ eMizOr: “Je kan overigens toch niet ontkennen dat een Nissan meer emotie in je oproept dan een Aston Martin? Ik denk zelfs dat dat ook een definitie is van autoliefhebberij.”

je bedoelt ‘minder emotie’? Maakt mij niet uit hoor…
@eMizOr: you’re kiddin’ right? Nissan niet bekend om degelijkheid en kwaliteit? Zoek het eens op zou ik zeggen. De oude Skylines bleken vrijwel onverwoestbaar en er is weinig reden om aan te nemen dat deze uit elkaar gaat vallen.

De goedkoopste Aston kostte in 2007 ruim 150.000 euro en gaat in 2008 ruim 165.000 euro kosten en dat is minimaal 25% meer dan deze GT-R (maar wellicht meer want die 120.000 staat nog lang niet vast, het zou ook nog best lager kunnen zijn) en kan qua prestaties en vooral qua weggedrag (en volgens een aantal journalisten ook qua rijplezier) totaal niet in de buurt komen van de GT-R.

Het is maar wat je wil natuurlijk, maar ondanks het bloedmooie uiterlijk (en interieur) van de Aston (!) is de GT-R de betere sportwagen…. dat is nog geen reden om de Aston niet te kopen…. maar wel een goede reden om de Nissan wèl te kopen.
een uitgeslapen w0o0dy klinkt een stuk genuanceerder!
@koffie!: een aantal belgische biertjes maken de teksten korter en ook soms korter door de bocht ;)
@wOoOdy: een snellere sportwagen, een technologisch geavanceerdere sportwagen maar geen betere sportwagen..
@nichos: …. wat maakt andere sportwagens beter? Pak een voorbeeld en leg het uit.
We weten allemaal dat een dikke sportwagen, veel kohlen kost. Mocht ik in staat zijn om in deze toekomst zo’n vierwieler aan te schaffen dan zou ik dus geen (zonder twijfel) GT-R nemen. Het zou best een raket op wielen zijn met een perfecte wegligging, en een mooie historie, maar je weet niet wat deze nog opbrengt na een tijd als je hem beu bent, of gewoon iets anders wil. Ga dan eens kijken in de showroom bij de duitse en italianen, bijna perfecte automobielen, en kijk eens wat het kost, en wat het nog opleverd na een paar jaar. Ik zou niet willen investeren in een Nissan in iedergeval.
Mensen die zeggen dat de GT-R een Nissan is en dus niets voorsteld tegenover een Porsche zijn echt ouder dan 50 jaar. Jongere mensen weten wat een GT-R is en hebben daar veel ontzag voor. Bovendien kan iedereen tegenwoordig die Porsches wel uitkotsen, saaie ouwelullenbakken die al 50 jaar exact hetzelfde zijn. Als je een Porsche rijd weet gelijk iedereen dat je aan golf doet en een midlife crisis hebt. moehaha
@Woody,

Ik sta momenteel even bij een duitse benz. station, onderweg weer naar Nederland, dus hou het ff kort, met mn pda in de hand.
Merendeels (.)van de reacties komen van ongezonde, zeer zielige simpele zieltjes.
DE meesten weten niet beter, onwetendheid en zwaar vooroordelend…
Sommigen hebben gewoon weinig inhoud meegekregen tussen hun oren, kunnen er dus ook nix an doen.
Van anderen valt het me erg tegen, vallen behoorlijk door de mand en hebben het respekt verloren.

Aan ongefundeerde argumentenloze en subjectief ordinaire, vaak uit frustraties geboren uitlatingen, hoeft en moet je geen
aandacht besteden.
Voor ieder geldt: wie de schoen of beter “hoofddeksel” past…

Wiedersehn…
Junior (BMW Liefhebber)
Ookal zou die skyline in europa verkocht mogen worden, denken jullie nou werkelijk dat deze auto hoge verkoop cijfers gaat halen hier? Noway, mensen die zoiets verlangen zijn vaak onrealistische pubers, die denken van ”ik koop wel even de nieuwe skyline GT-R” dream on! Veel mensen die € 120.000,- te verteren hebben gaan toch echt voor een europese sportscar ”waar je werkelijk mee kan aankomen als je klasse en stijl hebt”, die zijn vaak wat ouder en willen absoluut niet gezien worden in een nissan skyline met spoilertjes. Maar buiten dat respect voor de geschiedenis van de skyline en wat een geweldige auto is het toch die nieuwe GT-R.
jammer dat een Corvette voor geen meter rijd, die amerikanen zijn niet zo’n ster in wegligging e.d.

nee, doe mij dan maar een nissan
@clijde: als een 911 turbo 192.000 kost (nog wel, volgend jaar meer dan 2 ton) en ongeveer 9% per jaar afschrijft (en dat is een vrij normaal percentage gemeten over 5 jaar aan de hand van een flink aantal voorbeeld 911’jes) dan schijf je meer dan 90 mille af….. voordat je dat haalt bij deze Nissan….. Dan zou die 15% gemiddeld aan afschrijving moeten hebben voor je op hetzelfde bedrag in euro’s zit……. Ik denk niet dat je een auto als deze voor 30.000 euro kunt kopen na 5 jaar, maar ik weet wel dat een 911 Turbo na 5 jaar niet veel meer waard zal zijn dan 100.000 euro.

Ook na restwaarde blijft dit veel goedkoper, want je moet ook al die tijd de prijzen van Porsche betalen voor het onderhoud en de verzekering is veel duurder en je moet 70 mille meer investeren en dat is over 5 jaar gemeten alleen al zo’n 15.000 tot 20.000 euro aan rente!
Aha, het is dus een kwestie van slim beleggen en investeren? En ik denken dat hier autoliefhebbers kwamen ipv louter boekhouders…. Kom kom, geld speelt geen rolex!
@ Iedereen,

Het is en blijft een Nissan. Als Infiniti zou ik hem misschien nog kunnen snappen als het een model boven de G37 zou zijn met een prijs onder de ton, maar ik snap geen enkele sportwagen van boven de ton die van dezelfde fabrikant komt als o.a. de Almera Tino en de Sunny. Noem me kleingeestig,(kijk of het mij wat kan schelen, ik weet wel beter), Ik denk gewoon even logisch na. Als je meer dan een ton gaat uitgeven aan een auto, neig je meer naar stijl, comfort én prestaties dan alleen prestaties.
@a_buis: toch een verschil of je een GT-R kunt kopen of je nier en een been moet verpatsen via internet om die 911 turbo te kunnen betalen.. ;)

Tuurlijk gaat het uiteindelijk om wat je het liefst wil hebben, maar het argument dat de Porsche zoveel minder afschrijft en daarmee dus niet veel duurder zou zijn wordt opgeheven door aanzienlijk hogere investering en de rente over dat bedrag.
@ A_buis,

Ik denk dat als je meer dan een ton aan een auto uit te geven hebt, maar niet meer dan twee ton, het een mens nog wel kan interesseren wat ie er ooit nog van zal terugzien.
@G. De Groot: een Aston V8 vantage (via Kroymans dus een verhoudingsgewijs duurdere tweedehands zul je niet snel vinden) kost ook al minder dan 130.000 euro… maar is dan ook 23 maanden oud en toch al een kleine 30.000 euro aan afschrijving kwijt. Ik denk trouwens dat die voor 120.000 ook wel weg mag dus dat zou al 40.000 mille afschrijven in 2 jaar kunnen zijn…….. Daarmee zou de Nissan met 15% afschrijven per jaar op ongeveer hetzelfde bedrag aan afschrijving uitkomen…..
@W0o0dy,

Kan zijn, maar dan nog, wie koopt er nou een GT-R :lol: .
@G. de Groot: dat jij dat niet snapt da’s duidelijk, maar er zijn genoeg liefhebbers die er anders tegenaankijken en als ik heel eerlijk ben heb ik vrij weinig echt goed argumenten gehoord om GEEN GT-R te kopen, die neerkomen op iets anders dan smaak (wat op zich een prima argument is, maar probeer het dan niet “recht te lullen”, snappie?).

In feite is het een ongelofelijke sportwagen voor het geld en ik denk niet dat er mensen zullen zijn die er spijt van krijgen als ze deze kiezen. Ik kan me wel voorstellen dat je toch een beetje baalt als je met je Porsche of Aston naar een track day gaat en enorm om de oren wordt gereden door zo’n GT-R….
Sinds ik de eerste afbeeldingen zag van deze wagen was ik al verkocht! Vette wagen. Ik zou hem verkiezen boven de Porsche!
De meerwaarde in een Europese sportauto zit in een aantal punten.
– Looks, dit ding ziet er uit als een steriele, saaie industriele omgeving. Heeft meer weg van een gepimpte Nissan met onderdelen van autostyle dan een sportauto.
– Interieur, el cheapo plastic fantastic volledig uit uiterst somber zwart.
– Geluid, al die Japanners klinken als opgefokte naaimachines, of ze hebben een sportuitlaat voor een saaie brom.

Al die dingen samen zorgen voor een auto met een gebrek aan karakter, een saai product, vaak zegt men dan, gebrek aan emotie. Dat klopt helemaal voor deze bak. Het is een auto voor de Playstation generatie.

Het enige goede aan deze auto’s is z’n prestaties, maar als alles daar om zou draaien, koop dan een echte race auto voor ’t circuit.


@w0o0dy, je zegt dat al die Europese sportwagens duurder worden in 2008. Klopt, door die onzinnige slurptax. Maar wat laat jou dan denken dat die GT-R op dezelfde fictieve 120000 blijft?
Feit1: Nissan is betrouwbaar, alle modellen inclusief de oude Slylines…en dat zal bij de GT-R niet anders zijn.
Feit 2: Hij is sneller dan snel en sneller dan de snelste Porsche…
Feit 3: hij is aparter dan de zoveelste Porsche of M3

Als je op weg naar je countryclub niet voorbijgereden wilt worden door een GT-R, moet je er zelf ook 1 aanschaffen.

Hasta la pasta.
Quote:
Ganryu schrijft,
22 December 2007 om 15:28
Feit1: Nissan is betrouwbaar, alle modellen inclusief de oude Slylines…en dat zal bij de GT-R niet anders zijn.
– Dat is een voorlopige aanname, geen feit.
Feit 2: Hij is sneller dan snel en sneller dan de snelste Porsche… – Niet specifiek genoeg. De ‘snelste’ Porsche loopt standaard harder dan 330km/u, een standaard GT-R niet.
Feit 3: hij is aparter dan de zoveelste Porsche of M3 – Mwah. ‘Apart zijn’ is niet echt een objectieve kwalificatie, maar wel een leuk bruggetje naar mijn verhaal hieronder :)

Deze ‘wellus-nietus’-discussie gaat nergens heen, de meeste argumenten raken kant noch wal. Daarom hier een wat onsamenhangende poging weer even terug te komen naar het onderwerp zelf.

Hoe hoger de prijs van de auto, hoe minder het verstand een rol speelt.
Als we over ‘duurdere’ auto’s praten (prijs 100K+ euro), spelen subjectieve zaken een steeds grotere rol. Zaken als afwerking, geur, gadgets, wel of geen champagne bij de dealer, keuze in bekledingsmaterialen etc. Allemaal zaken die op je gevoel inspelen. Dingen die dus niet echt meetbaar zijn in termen van ‘beter’ of ‘slechter’ maar wel degelijk meerwaarde voor de koper betekenen. Nissan heeft z’n eigen doelgroep, net als Porsche, Ferrari, Lamborghini, Hummer, Aston Martin, Bentley, etc (het zijn er natuurlijk meer, maar ik ga ze niet allemaal opzoeken). Allemaal merken die in min of meer dezelfde vijver vissen maar ieder toch een eigen doelgroep hebben. Ze verkopen namelijk geen auto’s, maar een combinatie van ervaring, gevoel, uitstraling, ‘status’, beleving etc. Uiteindelijk weet iedereen toch wel te vinden waar hij of zij zich het beste bij voelt.

Hypothetisch voorbeeld 1: Hoewel ik er zeker van ben dat de gemiddelde 911 betrouwbaarder is dan een AM V8, zou ik toch voor de Aston Martin gaan. Puur omdat ik die mooier vind, de specs interesseren me verder eigenlijk geen moer. Laat een 911 maar sneller zijn, of betrouwbaarder, of zuiniger, ik wil toch die Aston. Daar zou ik me beter in voelen. Niet beter dan iemand anders, maar beter dan hoe ik mezelf in een 911 zou voelen.

Hypothetisch voorbeeld 2: Er wordt door meerdere mensen met feiten geschermd. Feit 1: 911 turbo vaak duurder dan GT-R. Feit 2: Ik vind een 911 mooier dan GT-R. De scherpe lezer heeft gezien dat ‘feit 2’ mijn eigen mening is. Da’s voor mij ook een feit, wanneer het geld toch geen rol speelt weegt mijn mening namelijk altijd zwaarder dan de harde feiten. Uitgaan van je eigen gevoel.

Auto’s die meer dan een ton kosten koop je dus vooral op gevoel, niet omdat het ‘beter’ is dan iets anders maar omdat je je er zelf prettiger in voelt. Op auto’s die zo’n euro per gereden kilometer afschrijven kun je wel allerlei berekeningen loslaten, maar een verstandige investering wordt het nooit. Dat een Porsche waardevaster is dan de meeste andere auto’s in die klasse heeft ook te maken met de inzetbaarheid. Een 911 kun je inzetten voor dagelijks woon-werk gebruik (voor zover je werkt). Doe je dat met een Ferrari, dan mag je elke vijf- à tienduizend kilometer voor een kansloos dure beurt naar de dealer. Hoe waardevast de nieuwe GT-R zal zijn, moet nog blijken. Da’s allemaal speculeren. Voordeel van klassieke EU-wagens is dat ze de neiging hebben weer in waarde te stijgen, hoe dat voor de Nissan zal zijn is ook afwachten.

Verder: Nog even afgezien van de vraag hoeveel mensen hier weten waar ze over praten, maar als je zo graag met een GT-R naar een golf & country club wilt rijden, dan doe je dat toch lekker? Zolang je je er zelf maar goed bij voelt, daar draait ’t uiteindelijk om. Wanneer je er met een oude Saab of Volvo komt aanzetten zullen ze ook niet moeilijk doen en die zijn een stuk goedkoper. Als je iedereen ‘voorbijscheurt’ op weg naar de g&cc profileer je jezelf vooral als proleet, en iedereen mag voor zichzelf beslissen of dat daar wenselijk is.

Voordeel van een auto met bijvoorbeeld een dure Britse of Italiaanse badge op de neus is dat je niets hoeft uit te leggen wanneer mensen je auto zien.Wanneer je je auto als babe-magnet wenst in te zetten (voor de lol of noodzaak), vraag je dan eerst af wat voor vrouw je zoekt. Waarschijnlijk trek je met een Porsche andere vrouwen aan dan met een Nissan, dus bezint eer ge begint ;)

Wat de GT-R betreft, Nissan heeft een leuke auto neergezet. Lijkt me ideaal voor de ‘playstation-generatie’. Strakke, moderne lijnen, vol gadgets en zéér goeie specs. Niks bashen dus, vind ‘m niet eens lelijk. Zou er best eens mee willen rijden, zou ’t zelf alleen nooit kopen. Doe mij maar een auto met iets minder computers erin. Een oude landrover ofzo :P
@ [email protected] Stap jij even lekker in je nissan deprimera en blijf lekker in Duitsland met je simplische opmerking! Als je daar niet tegen kan moet je niet op autoBLOG komen of je verstaat de definitie van een Blog niet maar ga lekker naast het pompstation op http://www.nissan.de kijken en iets voor jezelf doen
@Sjonie, wat jij zoal uitkraamt klinkt als een zwaar gestoorde maniak, je kan zo n iemand gewoon “doodzwijgen”, beter is om jou op te sluiten voor dRonken schap crimineelgedrag en wartaal uitspraken, , nog beter is jou vanwege gevaar voor de maatschappij voor altijd levenslang wegstoppen in een gesticht voor krankzinnigen.

Daar hoor jij thuis…en geen medelijden voor jou….Engerd.
@Bisazza: dank voor deze verhelderende goed onderbouwde bijdrage aan de discussie! Fijne kerst en de beste wensen.
@ C6.R

Heet jij niet toevallig Jeremy? :P
….en dit geldt eveneens voor dat Bizarre kind hierboven.
@[email protected] doet de waarheid pijn?
Hey WoooOOoOOody!

Jij natuurlijk ook de beste wensen voor 2008 en fijne kerstdagen
…en nu weer voor de serieuze autoliefhebbers.

* autolease calculators hebben het volgende uitgerekend:
-het 1e jaar gaat de waarde van de GT-R alleen maar omhoog tot mogelijk 150.000 euro.
-2e jaar blijft stabiel, afhankelijk van het gedrag van speculanten
3e en 10e jaar 5 tot 10% per jaar waardevermindering afhankelijk van kilometrage en staat.

Rekening werd gehouden met:
-100% hand werk vakmanschap
-volledig aluminium zeer kractiig bodemgroep en hoogwaardig software en instrmentarium toepassingen van zeer geavanceerde technieken
-De auto zeer geschikt is voor updating zonder
hoge kosten
-toepassing van zeer duurzame materalen
– zeer hoge kwaliteit basis constructie
-tijdloos design

etc, etc.

-edit: schelden doen we ergens anders-

zo en nu lekker uitrusten bij mn meissie na inderdaad een lange maar geweldige reis met mn lease Honda Accord 2.2i
@fr nk01

weet je wel hoeveel 150.000 euro is?
Heb je enig idee wat je daarvoor kunt kopen?Corvette ZR1?
Je kan nu al tweedehandse GT-R’s kopen in japen voor minder geld. Je kraamt heel veel onzin uit man.
@epo: zo is het maar net!

@autoblogger: waar blijft de “[edit] zinloze bijdrae” bij al die persoonlijke aantijgingen? volgens mij liggen jullie te pitten, of zuipen, tis weekend he!
edit: proost!

ff checken: &@^%#(*(@)(*#_( !!
@ [email protected]

Aub loop niet zo dom te lullen over autolease calculatoren die weten dat de waarde van de auto stijgt. Dat is echt de grootste onzin die ik hier in 2 jaar heb gelezen.

Je weet echt duidelijk niet waar je het over hebt.
nog even dit:
NISSAN heeft aangetoond mobielen te kunnen ontwikkelen voor ALLE doelgroepen.
Als weinige autofabriekanten hebben zij de techniek in huis daar waar vooral de europese fabrikanten tegenwoordig bij andere ondernemers moeten gaan shoppen.

Detail: een V6 3.8L tot 550hp 600nm cw 0.27 3.3 s -100 km etc. voor 70.000-120.000
welke europees merk kan dit evenaren….
alleen concurrentie uit land Japan…Lexus, Toyota en Honda ….is de realiteit en hoe komt dit….kom ik later nog op terug.(wanneer ik zin heb).
Nissan is zelf bijna een Europese fabrikant.

“Signed on March 27, 1999, the Renault-Nissan Alliance is the first of its kind involving a Japanese and a French company, each with its own distinct corporate culture and brand identity. Both companies share a single joint strategy of profitable growth and a community of interests. To promote this shared objective, the Renault-Nissan Alliance set up joint project structures as early as June 1999 covering most of both companie’s activities.

Renault hold a 44.3% stake in Nissan, while Nissan owns 15% of Renault shares. Each company has a direct interest in the results of its partner.”
Ok, mannen mijn excuus.
wellicht vermoeidheid en..nah laat maar dus.

Fijne feestdagen en een geweldige jaarwisseling /nieuwjaar…voor alllen.
@[email protected],

NISSAN heeft vooral aangetoond wagens te kunnen maken voor BEJAARDEN.
edit: probeer het de volgende keer eens inhoudelijk!
Ik geloof dat ik zo onderhand een GT-R fan word… IK! Een fan van een Japanner!!! :shock:

Ik ga dit even rustig verwerken…
@wOoOdy

“heeft niets met dedain te maken, in mijn ogen is een echte autoliefhebber iemand die kijkt naar de kwaliteiten (in ruime zin) van een auto en is iemand die de knoop doorhakt op basis van een merkje dat niet echt.”

Is iemand die de knoop doorhakt op het feit dat een auto net wat knetterharder gaat dan een andere auto dat wel dan?

“Dat zegt overigens niets over of iemand als mens beter of minder zou zijn (als dat al bestaat, maar dit is geloof ik geen http://www.filosofieblog.nl)”

Ik heb het ook niet over als mens zijnde, maar je gaf wel een waardeoordeel over een persoon die in jouw ogen niet als autoliefhebber aangeschreven kon worden.

“als een 911 turbo 192.000 kost (nog wel, volgend jaar meer dan 2 ton) en ongeveer 9% per jaar afschrijft (en dat is een vrij normaal percentage gemeten over 5 jaar aan de hand van een flink aantal voorbeeld 911′jes) dan schijf je meer dan 90 mille af….. voordat je dat haalt bij deze Nissan….. Dan zou die 15% gemiddeld aan afschrijving moeten hebben voor je op hetzelfde bedrag in euro’s zit……. Ik denk niet dat je een auto als deze voor 30.000 euro kunt kopen na 5 jaar, maar ik weet wel dat een 911 Turbo na 5 jaar niet veel meer waard zal zijn dan 100.000 euro.

Ook na restwaarde blijft dit veel goedkoper, want je moet ook al die tijd de prijzen van Porsche betalen voor het onderhoud en de verzekering is veel duurder en je moet 70 mille meer investeren en dat is over 5 jaar gemeten alleen al zo’n 15.000 tot 20.000 euro aan rente!”

Ooit van de relativiteitstheorie gehoord? Ja? Das mooi. Alleen heeft die theorie hier geen basis, maar relatief des te meer.

De Nissan zal met hetzelfde percentage in die periode afgeschreven zijn. Het zal inderdaad geen 90.000 zijn, maar bijna de helft van de initiele waarde verliezen is nooit leuk. Dat is zelfs niet leuk als je het over auto’s van noem maar wat 20.000 euro hebt.

Ik wil er wel een kanttekening bijzetten namelijk, dat de cijfers van de afschrijving, waar jij het over hebt, ik sterk in twijfel trek. Maar dat is een andere discussie.

En over je laatste alinea kan ik alleen maar een uitspraak herkauwen en uitspugen. Mensen die dit soort auto’s kopen malen niet om de kosten waar jij het over hebt.
@rick dos: dat herhalen van een willekeurig gekozen woordje voegt niet veel toe. Ik ga het er verder niet meer over hebben, op zich ben je slim genoeg om te snappen wat ik bedoelde, als je maar wil.

Het verhaal over de afschrijving moet je nog maar eens lezen. Een cumulatief afschrijvingspercentage leidt tot een absoluut bedrag en die twee heb ik vergeleken omdat Clijde zei dat de 911 veel minder afschrijft en dus helemaal niet zo duur blijkt te zijn in de praktijk.

De afschrijving van de Nissan komt in absolute bedragen alleen op 90 mille uit in 5 jaar als de auto gemiddeld 15% afschrijft…. dat lijkt mij veel voor zo’n auto.

De afschrijving van de 911 is gebaseerd op een aantal concrete 911’jes die te koop staan. Kun je aan twijfelen maar de realiteit is dat die auto’s na 5 jaar ruim 45% van de nieuwwaarde kwijt zijn. Waarchijnlijk is de afschrijving nog meer want ik ben uitgegaan van de kale prijzen als nieuwprijs en heb dus geen rekening gehouden met eventuele opties (en die zitten er wel op) die bij Porsche ook vaak nog eens een leuk bedrag aan je nieuwprijs kunnen toevoegen.

Mensen die het geld hebben voor een 911 turbo malen misschien niet om een GT-R, maar er zijn genoeg mensen die 80.000 euro veel geld vinden. Daarnaast zal voor veel mensen gelden dat een leuke sedan voor de gewone kilometers EN een sportwagen toch aantrekkelijker zijn dan aleen een coupé.
@wOoOdy

Ik vind het allemaal goed en mooi! Ik ga slapen! ;)
@g.de groot
begin je weer, waar slaat dit op.
ten 1e rij ik niet in een nissan, ja.
ik heb wel moeite met ongenuanceerde “gelul in de ruimte”(sorry edit).
Als dit de kern is, de gebruikelijke “inhoudelijke” discussie, op deze site, stap ik er onmiddelijk uit, simpel.
Ieder heeft zn eigen mening tuurlijk, hier gaat het vaak niet meer om het onderwerp,..
Zinloze uitspraken waar volgens mij niemand op wacht, geen duidelijke argumenten, alleen maar afgeven, ongefundeerd.
“Aziatische autos vallen binnen 2 lentes uit elkaar”, “spleetogen autos”,”speelgoed rommel” emotie- zielloos”gepimpte nissan, opfokte jappen,” Zijn geen argumenten…en rare tgenstellingen zoals schermen met het hoge vermogen van hun keuze merk en een ander merk met het zelfde of hogere prestaties afschilderen als ondeugdelijk plastic, hard kunnen rijden met een bmw is geweldig maar hardrijden met een gt–r is puber gedrag…, gt-r een fabrieksjap..handwerk europees..”afgunstige linkse hippies”, afkijkende wasmachinefabrikanten”Japanse auto staat niet bekend om degelijkheid en kwaliteit..”wie koopt er nou een GT-R”.
Nah lekker intelligente zinnige bijdragen, niet dus.

@Csl, ja in Japan en overal ter wereld “behalve in nederland”…is een hype ontstaan voor de new GT-R, mogelijk worden nu oude r33/34 etc.in de aanbieding gedaan(britten en aussies zijn er gek mee links stuur)… en waarschijnlijk voor zeer hoge bedragen.
Alle nieuwe worden afgesloten met een bindend clausule anti-speculatie-beding, dus is het niet eens mogelijk.
Helaas Europa is het minst belangrijk contingent voor Japan, vandaar…grote klanten gaan voor de kleinen, thats bussiness…

Er schijnen echt uit Europa aanvragen te lopen die hogere bedragen onderhands bieden.
Ook Nissan is daar mee op de hoogte gesteld, vandaar hun juridische reactie.
Blijkbaar is ie toch wel goedkoop.
Ik vertel dus geen “lul”verhalen….
Over dat lease verhaal dat kwam vanmiddag ter sprake in Duitsland met een Lease-employe, gekscherend maar toch…hij zou er niet van opkijken….
@Epo, vandaar dat Renault ongeloofelijk in hun sas zijn met Nissan(zoals Ford met Mazda bv.), Nissan is hun goudhaantje en Fransen zijn gek met haantjes..vooral als ze veel, heel veel geld opbrengen.
@ frank,
Ik kopieerde jouw stijl in mijn vorige reactie die dus ironisch bedoeld was. Beter opletten.
Om ’t ff algemeen te houden:

de reden dat je zo’n supercar neemt is vanwege de prestaties en puur persoonlijke smaak en niet omdat ’n ander ‘m zo geweldig vindt.

Leuk dat je ’n porsche rijdt om je buren jaloers te maken maar ondertussen baal je ontzettend omdat je tot stront wordt gereden door deze nissan :)
waarom heb ik heel sterk het gevoel dat deze bak zwaar overhyped word ..
nederland heeft totaal geen skyline verleden ..
buiten het feit dat nederland voor werkelijk geen een autofabriekant interresant is .. nou .. volvo dan ..
Puntje wat volgens mij nog niet naar voren is gekomen: wat gaat dit doen met de verkopen van auto’s als de M3 (6 serie), de CLK63, de SLK AMG, de (R)S5 of de RS versie van de TT, de XKR, de Noble m15 en natuurlijk de Corvette?

Daarnaast kun je je afvragen of dit ook een auto als de R8 geen pijn gaat doen. Geen “pedigree” (nobele afkomt), geen echt sportief verleden, een stukkie duurder, maar wat krijg je daar voor? Ok, de R8 ziet er meer uit als een sportwagen door de middenmotor en de lage lijn, dan is de GT-R meer een coupé, maar toch….. beide 4wd, beide snel en high-tech en de Nissan heeft in feite meer geschiedenis om trots op te zijn…. Ok nog een puntje voor de R8 is misschien het interieur en de afwerking…. maar zou dat genoeg zijn om 50 mille meer te kunnen vragen?

De afstanden tussen de prijzen van de bovengenoemde auto’s en de GT-R is niet zo groot, de Nissan is duidelijk exclusiever (behalve de Noble, R8 en de XKR misschien) en de prestaties zijn onvergelijkbaar. Deze Nissan rijdt als een normale auto als je dat wil, maar rijdt vervolgens ook op een track day zo ongeveer alles zoek….. en op de terugweg kun je nog even boodschappen doen of je vrouw en kids ophalen uit het pretpark (of zo)….
Wel de voordelen van ee ruime coupé en ook de prestaties van een echte sportwagen…. ik denk dat er veel van verkocht gaan worden, ook in NL wel.
goedemorgen,
Aah @lincoln, -off topic- als ik het goed begrepen heb zit jij een maand in Indonesia…bofkont:)
Het moet nu toch rond 5 uur in de middag zijn, of zit je op Bali…verschil van een uur…
Afijn, terug on half topic, een kleine correctie..wat d8 je van ons eigen Daf en Donkervoort, Spijker…of bedoel je “echt” buitenlands…euuh..Saab-Scania, voor personenwagens…dus niet Volvo.
Dan denk ik aan NedCar, inmiddels volledig eigendom van Mitsubishi(en van MMC..)…veel tamtam over geweest, Mitsubishi werd onrecht gedaan terwijl de schuld vooral lag aan deels de Nederlandse overheid, maar vooral aan Daimler/Chrysler en Volvo, inmiddels rollen uit Born behalve de Colts, de 3-ling: Outlander en de Peugeot/Citroen versies van de band.

Trouwens, waarom heb je dat gevoel…nah, leg uit.
Morge.. wOoOdy,
Tja een hit in Nederland , ongetwijfeld zullen er hier ook exemplaren rijden(ik hoop “t wel), maar veel…kan het echt niet inschatten, Calvinistisch Duits ingesteld Nederland, all-wheell-drives vooral populair in Zweden, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en mogelijk de zuidelijke landen.
Je noemde al de vele voordelen tov. bv. de R8, ik denk toch dat de prijs in het voordeel van de GT-R zal vallen en hoe Nissan de auto zal lanceren in ons land, dan denk ik ook aan de levertijden, zeer belangrijk.
De Qashqai -een zeer praktische en stoer model- is een hit, vanwege “de gat in de markt” inzicht van Nissan, voor de GT-R roepen bv. emoties een grotere rol op., hoewel…maar een vooruitziende blik…moeilijk.
Wat quotes van journalisten die de GT-R hebben gereden (ook back to back met de 997 turbo)

“The GT-R hasn’t just moved the goalposts, it’s obliterated them.”
“For all-round ability, I have no doubt the Nissan is the best car I have ever driven. Its a solid car you can rely on when the going gets tricky.”

“The GTR turns in beautifully, whether neutral or under brakes, and grips forever – slippery surfaces seem to bring out the best in it. Time after time I left Turner (911 Turbo) behind as my four-wheel-drive system and traction control worked better out of wet corners – it wasn’t just the fact that I could get on the power earlier. It was about confidence. The Nissan really is something special, and you get the impression that while a master driver could wring every last ounce of performance out of the 911, your mother could do the same in the GT-R……………………..Does the Nissan’s ability reduce the driving pleasure? Not at all. You can turn all the systems off if you so choose, and it’s still supremely well balanced, no doubt a delight for a racing driver on a track.”

“A bellow from the engine, a rush of revs, a gigantic accelerative force on my neck, bang the GT-R into fourth. A killing gear if ever there was one.”

“Were in R (mode) now, and weve hit 100mph in about 10 heartbeats. No official performance figure exists for that increment, but expect an 8 second 0-100ph time. Its fast, alrite – 60mph comes up in 3.5 seconds, the standing quarter in 11.7 seconds and it goes onto 197mph.”

“The GT-R is all aggression on the outside. To my eye, it is a phenomal-looking machine, distinct from everything else. Very japanese and very hard.”

“Driving these two cars back to back, its not long before you realise that the Nissan makes the Porsche seem old-fashioned. The GT-R is truly extraordinary.”
Het wachten is ook op de IS-F en , hoe je t ook wendt of keert, ook op de nieuwe geciviliceerdere gelijnde EVO-X en Impreza WRX. Welke invloeden en verschuivingen zullen die teweeg brengen in hun klasse en daarboven, een klein stapje terug wellicht maar veel goedkoper, veel waarde voor je geld en dus een potentiele concurrent in de lagere prijsklasse.
Zullen daar bewegingen voelbaar zijn of is dit een utopie.
Gewoonweg een klasse apart the GT-R…
Zwevend tussen realiteitszin en dat machtige enthousiasme gevoel…
kan bijna niet wachten op de eerste kennismaking met this extraordinary dreamvision of todays possibilities…
Ben altijd waanzinnig fan geweest van deze nieuwe generatie GT-R. Het is het toppuntje van techniek.

Maar één ding zit me nu toch wel dwars. Het aantrekkelijke aan deze auto zou de prijs worden. Porsche kwaliteit voor de helft van het geld werd door Nissan marketers zelf gezegd.

Dus, hoe komen ze in hemelsnaam op 120k uit?! Of ligt dat weer aan ons belastingsklimaat? Zo ja dan snap ik niet waarom een 911 niet zo veel duurder is. En dan hebben we het nog niet over V-Spec en dergelijke.

Ik mag dan wel fan zijn, maar voor 120k ga ik toch andere opties bekijken. Aangezien de auto altijd minder op een circuit rijdt dan de openbare weg, zou ik prestaties gaan afwegen tegen luxe en comfort. Voor 120k (en de beetjes) begint een goed aangeklede Mercedes veel aantrekkelijker te worden. En door de zwakke dollar kun je daar waarschijnlijk nog best een Amerikaanse import voor minder geld krijgen.

Een CL heeft een vrij lange levertijd. Schrijf em in in de VS zodra hij op de fabrieksband staat, half jaartje wachten en hij mag zonder importrecht het land in. Zo doen we het ook met de Mercedes oldtimers die we restaureren. Die blijven gewoon een half jaartje op een vertrouwd adres staan onder onze naam.
Dat is dus blijkbaar niet met die GT-R te doen. Ten eerste zit aan een JDM import het stuur verkeerd, ten tweede zit Nissan je zelf dwars.
Een mercedes ipv dit? Voor de leuke mercedessen betaal je meer en krijg je minder…..
Een beetje flauw @Dev,
the GT-R is zelfs nog goedkoper dan kenners hadden verwacht.
Simpele uitleg:
Men vergelijkt, als dit al mogelijk is eigenlijk is de GT-R onvergelijkbaar,
maar goed, met de
911 GT2 om de redelijk zelfde configuratie dus deze staat in nederland nog geprijst voor het luttele bedrag van 265K zoals dat hier zo mooi wordt uitgedrukt, tegen mogelijk 120K voor de betere GT-R.
Dus reken maar uit….
Er staat nog een heuse Carrera in de schappen voor het lucratief cq absurde bedrag van rond 450K….

Mochten Nissan-ingenieurs met een dergelijk bedrag stoeien, dan ontstaat ongetwijfeld een machtige kruising tussen een Cesna, een speedboat en een GT-R…onrealistisch….misschien, maar onmogelijk..neen..indien men tracht een relationeel beeld te creeren qua kostenplaatje en de ruimte in gedachten infictief uiteengezet wordt, is de kans levensgroot aanwezig, voor een positief slaag
percentage.
Welke europese rijke stinkerd bak gaat nou sneller van 0-100km/h dan de GT-R????
3.3 sec standaard! :D

Voor dat geld zeker moeite waard hoor!
bij g-power krijgen ze een M3 ook zo snel naar de 100 voor ongeveer dezelfde prijs zit ik mij zojuist te bedenken..
…je meent “t…echt waar, g-power waar woont ie …in sprookjesland…
O ja, kleine add.

Voor 120K zou ik wel weten wat ik zou kiezen:
http://www.autoscout.nl/Details.aspx?id=lwaolvbfkz4w
“Autoscout is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de gebruikte gegevens”

te koop:
lelijke oude dure woonwagen :-) niet…
@ g. de groot

G. de Groot schrijft (22 December 2007 om 13:06 ):
@ Iedereen,

Het is en blijft een Nissan. Als Infiniti zou ik hem misschien nog kunnen snappen als het een model boven de G37 zou zijn met een prijs onder de ton, maar ik snap geen enkele sportwagen van boven de ton die van dezelfde fabrikant komt als o.a. de Almera Tino en de Sunny. Noem me kleingeestig,(kijk of het mij wat kan schelen, ik weet wel beter), Ik denk gewoon even logisch na. Als je meer dan een ton gaat uitgeven aan een auto, neig je meer naar stijl, comfort én prestaties dan alleen prestaties.



ooit een sunny met 230 pk gezien¿? t enige wat je porche of andere europese rommel ziet zijn m’n achterlichten
@G. de Groot,
Een 2e hands 3000kg bakbeest met 170pk? :lol:
kwam vandaag een sterke spreuk tegen die wel aansluit bij de hele “Imago-discussie”:

“Veel mensen geven geld uit dat ze niet hebben
om dingen te kopen die ze niet leuk vinden
om mensen te imponeren
die ze niet mogen”

Erg sterk en volgens mij ook regelmatig op de aanschaf van auto’s van toepassing.
@wooody:
en daar sluit ik mij ook volledig achter.
:-)
Alleen al die belachelijke maatregel dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor auto’s die via de grijze import verkocht worden is voor mij reden om dit ding aan m’n neus voorbij te laten gaan.

We willen met z’n allen globalisering, dan moet een fabrikant ook de verantwoordelijkheid nemen voor z’n produkten, wereldwijd! Als ik met deze auto een paar duizend kilometer rijdt en daar heb ik er opeens geen garantie meer op, wat heb ik er dan aan?

Voor dat geld? Doe mij maar een M3!
Voor de fanatieke reaguurders van dit artikel heb ik nog wel een nieuwtje! Er zijn in de reacties al vergelijkingen gemaakt met diverse supersportwagens maar……. op de nieuwe DVD van Best Motoring komt een echte vergelijking! De GT-R wordt door de heren van Best Motoring op het circuit van Tsukuba geraced tegen: de Porsche 997 turbo, de Porsche 997 GT3, de Lamborghini Gallardo Superleggera, de Honda NSX-R. Als dat geen video om te smullen wordt dan weet ik het ook niet meer. Als iemand em tegenkomt dan horen we het graag!
WOOOHW, IK BEN COMPLEET VAN SLAG, HELEMAAL MESJOKKE, CRAZY VERLIEFD OP EEN AUTO!!!!!!!!

(Na het lezen/zien van de uitgebreide meest recente Autovisie testverslag in Japan van de rode NISSAN GT-R ………)
Voor mannetjes die alleen aan hun imago denken is een Ferrari of Lamborghini een goeie keus, BMW ook zo een merk.. maar mensen die betrouwbaarheid en prestaties willen gaan toch eerder voor merken zoals nissan, lexus, mercedes of porsche. GT-R is een echte sportwagen die je niet alleen voor de show hebt, maar kennelijk gaat het tegenwoordig niet meer om de prestaties maar om hoeveel aandacht je krijgt van de rest, ik zou eerder voor een GT-R gaan dan b.v. Ferrari F430 laat al die patsers achter me met me GT-R!! Waar zijna al die echte mannen gebleven die een auto willen die om zijn prestaties.. pfff..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).