Lexus LF-A pwnd Porsche GT2 op de Ring?

Auteur: , 130 Reacties

The king is dead, long live the king! De langverwachte Lexus LF-A heeft in Duitsland het laprecord op de Nürburgring gebroken. De LF-A deed het in een tijd van zeven minuten en 24 seconden, dat is sneller dan de Porsche GT2!

Walter Röhrl deed een rondje in 7 minuten en 32 seconden, volgens AutoExpress kan Lexus dat sneller (onofficieel). Het Britse magazine schrijft echter over 1 seconde, maar het verschil tussen 24 en 32 is bij nog steeds 8 seconden. Weer een hoax van de traditionele autojournalistiek?

Ik hoop echter dat ze gelijk krijgen, een hete Lexus in de nek van de GT2 (of andersom) kan geen kwaad! De LF-A zal ruim 500pk uit de 5.0-liter V10 halen, met een topsnelheid van 350 kilometer per uur. Kom maarrrrrr!



130 reacties

Een Lexus is pas flexus. Oke, dit klinkt behoorlijk fout, maar ik moet toch gewoon even vertellen wat in me opkwam toen ik dit berichtje las :)
Ok, ik begrijp het niet. Wie heeft de ronde gereden in de lexus en in welke tijd? En hoe lang deed de gt2 erover?!
Leipppppp!
hmmm.. een m5 haalt toch ook meer dan 500 pk uit een v10? lijkt me dat bmw heus wel weet hoe ze een snelle auto moeten bouwen, wat voor rondetijd deed die dan? en hoe weet lexus zomaar opeens een auto te bouwen die sneller is? vragen, vragen.. maar benieuwd ben ik wel! vooral naar een onboard vid :)
Oei! Wat een toffe auto lijkt me dat.
5 liter V10 met ruim 500 pk is: :P, die 8 seconden verschil maakt mij dan ook niet meer uit….
Vind de nieuwe LF-A wel erg geslaagd.. ook qua design alleen hij doet me erg veel denken aan de ford gt90; kweet niet echt waarom
Lexus bouwt niet zomaar een auto die sneller is. Ondertussen maakt moederorganisatie Toyota tientallen jaren auto’s en zijn ze de grootste producenten van voertuigen.

Technologie is tegenwoordig alom beschikbaar voor ieder die geld ervoor over heeft. Toyota heeft geld en kan techniek ontwikkelen én inkopen. Bovendien racen zeer veel teams en mensen met Toyota’s en Toyota zelf ook.

Hierdoor kan Toyota van “scratch” een über ringkiller neerzetten. Dit is een verbetering op Porsches die eindeloos worden doorontwikkeld.

Grote probleem voor Lexus is om dit niveau aan te houden maar nog belangrijker is om deze voertuigen in Salesunits om te zetten.

Marketingtechnisch durft Porsche zelf niet een Porsche killer op de markt te zetten…Dus komen ze met überkillers zoals de Porsche GT(1) af en toe..

Lexus is wel cool alleen Porsche is ICECOLD.
En volgende week haalt de NSX hem in.. De jappen komen er aan!
Ik wacht rustig af totdat ik bewijzen zie….
Ik ga met Rick Dos mee. Nog even wachten.
Het lijkt trouwens op een Corvette met stickers, meer niet…? :P
eerst de GT-R, de de LF-A, de jappen komen :P
De jappen komen er aan…

En wij kopen ze dan nog ook;
En dan bleiten dat de autofabrieken hier gesloten worden!!!
Tis gewoon een gepimpte MR2 :-)
Goed lezen bloggurt.

Er is met een testauto ( > 552 pk, banden ? ) een inofficiele tijd van 7`24 gereden volgens Lexus ingewijden…………

Een zwaluw maakt nog geen zomer.
door al die technieken en ervaringen die ze hebben ontwikkeld met toyota supra is dit record best mogelijk,

om eerlijk gezegd ik vind dit auto tien keer mooier dan de porsche……. en die status van porsche boeit me ook niet, want deze heeft em ook…. nissan gtr heeft nu wel een probleem….
@Turbopaultje: uhm, i know, maar is dat 1 of 8 seconden sneller?
hmm 5 liter v10 500pk is gewoon een copy van de motor uit de m5 daar kunnen ze niks zelf bedenken ;)
@rvo, het maakt natuurlijk al een wereld van verschil dat de m5 een sedan is en geen sportauto. Overigens de vergelijking met de GT-R die hier word gemaakt gaat totaal niet op… De GT-R is concurrernd geprijst voor porsches, terwijl de LF-A, qua, prijs eerder een concurrend word voor lamborghini en ferrari.
Vette bak
En de M5 motor is dan zeker weer een copy van de Gallardo motor :D

@ rvo: De M5 is nogal wat zwaarder dan de LF-A, vandaar.
@autoblogger: dat is juist het meest dubieuze aan dit bericht van Autoexpress.
@m5

Ja de m5 heeft de V10 bedacht, en de 335i heeft een twin turbo I6 met 3L dat is een copie van de supra. Kan BMW ook niks zelf bedenken.
350km/h met een dikke 500pk kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen!.
Is er hier iemand die een auto als deze zou kopen als eerste keuze? (splinternieuw en als je het geld ervoor had natuurlijk!)
@Debeerop1 : De Japanners zorgen net voor extra werkgelegenheid in de auto-industrie hier:
– Toyota heeft fabrieken in Engeland, Frankrijk, Turkije, Tsjechië
– Nissan in Engeland (misschien ook nog ergens anders)
– Honda in Engeland (misschien ook nog ergens anders)

en dan zijn de R&D- en design-afdelingen nog niet genoemd…
@ joep: neem de m6 dan ;) goed, beide niet echt sportautos maar wel degelijk enigzins op/voor de ring ontwikkeld, dat weet je.

@ davidov: lexus staat ook niet bekend om het lage gewicht van zn autos natuurlijk. maar ik denk wel dat ie een stuk lichter is dan de m5. still, zou graag tijden willen zien van wat vergelijkbare autos.
@STJ een 6 in lijn biturbo is net iets anders dan een v6 biturbo he
Deze auto zal een betere stroomlijn hebben dan de meeste auto’s die we al vergelijkingsmateriaal zouden kunnen pakken. Een m5 heeft een cw van 0,31 en dat is niet brillant goed, dus heb je veel vermogen nodig om hard te gaan de GT-R van Nissan zit op 0,27…. ik meen dat deze daar nog iets vanaf haalt…… die open achterkant met de ventilatoren is speciaal gemaakt voor hoge snelheden.
Ander nieuwtje? de motor zou een maximum toerental krijgen van 9000 toeren en het gerucht gaat dat Toyota de auto wil introduceren als ze voor het eerst een F1 wedstrijd winnen…. hmm dat zou jammer zijn…. ik wil em zelf zien, niet van mijn kleinkinderen horen dat ie er eindelijk is!
Oja over de Porsche GT2 tijden ook discussie op autoblog.com
http://www.autoblog.com/2007/12/28/lexus-lf-a-unseats-porsche-gt2-as-king-of-the-ring/

Wikipedia notes that the fastest 911 GT2 driven around the Ring posted a lap time of 7 minutes, 32 seconds
AutoExpress, however, which reported on the LF-A’s remarkable lap time, claims that the fastest 911 GT2 lap time on the Nurburgring is 7 minutes, 25 seconds, but we could find no evidence on the web of a stock 911 GT2 ever posting a time that fast.

Zou deze Lexus zelfs sneller zijn dan een opgevoerde Porsche GT2?
Veel goedkoper dan een GT2 zal dat niet zijn en geen kat die om die luttele seconden zal geven.
Ik heb zo het gevoel dat 2008 het jaar van de japanse super/sportcar gaat worden.
Ohhh… ahhhh… mijn Porsche-hart…
@Dekster: alleen zou het hier gaan om een auto die qua luxe meer op een Aston Martin lijkt maar kennelijk dus wel prestaties neerzet die bij de GT2 in de buurt komen….. toch lullig voor mensen met een Vanquish….of zoiets.
….of Ferrari….
Ik wil die auto hebben. Kan me niet schelen hoe hij eruit ziet of hoe onpraktisch hij is, ik wil ‘m hebben om al die lui hier met hun domme, eendimensionale, in beton gegoten vooroordeeltjes te fokken.

Luister kinderen, het gaat niet alleen om powerrrrr, of looks of welk merkje er toevallig op geplakt is. Het gaat ook (en vooral) om laag gewicht, functionaliteit en inhoudelijk slim ontwerp.

Leer dat nou toch es! Grmbl.
@ banaan: ah, dat verklaart meteen waarom er misverstanden zijn over hoeveel seconde sneller hij zou zijn dan een gt2. de een gaat uit van de officiele tijd, de ander dus van die 7.25.
Maar hoe zit dat dan met die ene M3 die zo snel was.
Er was tog een artikel geschreven over die.
Hoe hard reed die dan ?
@m5

Als je wat auto kennis had dan wist je dat de 2JZ-GTE uit de MKIV supra een I6 twin turbo is een geen V6.
@ari_M6: dat was een soort van racewagen met allerlei niet standaard zaken erop/eraan/erin dus duidelijk geen productieauto.
Ik had elders bij de Mazda Furai al geschreven over dat Japanse gevoel van getergdheid, dit haal ik uit bepaalde interviews in Japanse (vertaalde!) bladen.

Hoe beladen dit echter(als men daar al in die termen over kan spreken) in elkaar steekt is overigens niet door mij genuanceerd uit te leggen, laat staan te bevestigen.

Al veel langer komen natuurlijk berichten binnen over dat op handen zijnde ‘bestorming’ van de Japanse autoindustrie in al zijn facetten, nu de remmingen door de overheid is versoepeld.
Ik verwacht binnen een jaar(!) van alle Japanse automerken een mega lancering van vele sport- en race bolides op alle mogelijke price & Statue niveau’s, maar ook van nieuwe zeer vergevorderde geavanceerde ontwikkelingen op nieuwe materialen, aandrijf-aggegraten en intellektuele communicatie.

Dus we zullen nog aardig verrast worden het komende jaar.
In de jaren ’80 kwamen de Jappen ook….
om vervolgens te worden weggevaagd door de toenmalige M3. (Denk Supra turbo, 300zx twin turbo, Mitsu 3000 of-zo-iets, die Honda NSX met een simpele 3 liter V6 etc).
Porsche is al zo vaak doodverklaard, maar de echte doden vielen in Japan.
Waarom zou het nu anders gaan? Dat ze in Nippon een snelle auto kunnen bouwen zal best, maar voelt de koper/rijder ook voldoende emotie en beleving?
Een Lexus kopen wanneer je voor minder geld een Gallardo kunt hebben?

Wie droomt er van een Nissan of Toyota? Vrijwel niemand. Wie fantaseert er over een 430 Scuderia? Precies.
@ STJ dat japanse bami spul interesseert mij niks maar je hebt gelijk het is een 6 in lijn ik typte mijn mond voorbij sorry
@Debeerop1,
Dat is wel weer de meest intelligente opmerking in tijden (sarcasme op 100%).

Dat soort gedachten had de Amerikaanse regering in de jaren 70 ook. Iets met oliecrisis (2x) en gebrek aan fatsoenlijke producten in eigen land. Dat verkocht dus niet, maar er werden wel veel Japanse auto’s gekocht.
Dus wat gebeurde er: Importbeperking. Dat was niet zo slim, want de burger wilde nog steeds Japanse auto’s kopen. Die waren immers wel zuinig.

Uiteindelijk resultaat: De Japanse fabrikanten gingen zich ook in Amerika nestelen (op verzoek van de Amerikaanse regering. If you can’t beat them, join them). En voila, dat leverde werkgelegenheid op. Dat kwam goed uit want met de eigen industrie ging het niet zo best.

Ach, koop een auto van je merk wat je leuk vind. Maar kom alsjeblieft niet met die onzinnige redenaties. Daar heeft niemand, ook jij niet, wat aan.

Lokaal voorbeeldje: Wat bouwen ze in Borne? Juist.
@David38

Ik heb liever de LF-A en GTR dan de F430, jullie denken echt dat alle mensen van europeese auto’s houden.

@m5

Ik heb dezelfde met die duitse bratwurst spull.
En @M5 bami is chinees en niet Japans.
@david38…….zoon van ., ach nee…zulk stompzinnigs, domme uitlatingen, hier ga ik niet eens op in.
Zonde van m’n tijd.
@David38
De toemallige M3 wordt gezien als slechtse ooit (92-98 E36)
Ga maar is kijken wat een supra,rx7 of een nsx 2e hands doet en zet een m3 dernaast.

En zo`n Gallardo is toch een Audi ………nee geef mij dan maar een R8

kijk een sportwagen hebben is leuk maar moet wel heel blijven dus wordt het een jap of een Porsche
@ David38

een nsx een simpele 3 liter V6…, dat was destijds een van de beste en meest geroemde sportwagens die er gemaakt werd. ook makkelijk te gebruiken voor dagelijks gebruik en gaat nooit kapot.

en bovenal de NSX is in samenwerking met Ayrton Senna gemaakt en liep destijds jaren voor op de concurrentie.

Dat deze in europa maar slechts 280 pk leverde, was puur door het gentleman’s agreement van de japanse auto fabrikanten om niet meer dan 280 pk in een auto te zetten.

MAAR….dat is nu langzaam aan losgelaten.


let maar op….Honda is bezig met een nieuwe NSX met een V10 motor die is afgeleid van de formule 1 ;-)
die achterlichten.. juk..
hopelijk veranderen ze dat:l..

wel kikke:P
Ach ja, en die Gallardo/R8 V8 is in de basis een Honda blok. Rij jij mooi voor aap met je bamibolognese of bamibratwurst.
@w0o0dy
Ja, maar als we heel eerlijk zijn,een “L” heeft niet dezelfde charme als een set vleugels of een stijgerend paard…
Oeps, dat van die Gallardo ging ff mis :oops:

Nou ja, bratwurstsushi dan :)
Gallardo V8?! Zullen we het op een échte Italiaanse V10 houden? ;)
Jaja Rick. Ik typte sneller dan ik dacht, maar ik had het zelf gelukkig opgemerkt.

*kruipt in een hoekje*
Nee dit wordt je niet vergeven! :P ;)
Ach, tegenwoordig kun je al die VAG dingen toch ook niet meer uit elkaar houden. ;)

“Kijk!, een dikke Porsche!”. “Nee pa, das een Audi A3” :lol:
Het is mooi geweest voor vandaag. Bovendien is m’n laatste biertje een beetje eenzaam in de koelkast.
Proost.
Tjonge tjonge…… :-(
qua style doet de gt2 het veel en veel beter, en heeft een bewezen naam over de hele wereld, wat heb je nou aan een lexus… als ik de geld had ging ik voor de carrera GT, die plet dan weer de snelste uitvoering van lexus…
tja, ter info: 3 maanden geleden werd een Honda NSX van ’93 verkocht binnen 2 weken voor het luttele bedrag van slechts… E. 40k…..heb het genoegen gesmaakt een aantal keren met die auto op pad te mogen gaan en de adrenaline te voelen die een dergelijke ‘oude’ supersportwagen nog steeds kan bezorgen, indrukwekkend.

Ik ken de vorige eigenaar (uit Den Bosch) vandaar, de reden dat zij de NSX verkochten is simpelweg ivm emigratie.
NSX-en worden slechts zelden op de markt gezet.
De reden is simpelweg de hoge (basis)kwaliteit van deze bolide dat zelfs voor hedendaagse begrippen nog steeds op hoog niveau staat.

Mocht je meer info willen ontvangen, ik heb onlangs vernomen dat zij in februari tijdelijk terug komen ivm zwangerschap.
@ ozzie…

ga je appels met peren vergelijken….

een porsche carrera gt kost 650000 euro.

een lexus lf-a zit in de prijsklasse van een bmw m3 en dan nog wat lager….


als je dan zo hard gaat en ook nog eens 350 km/h….die rijdt zijn concurrenten helemaal weg…petje af hoor
@ozzie

Een porsche CGT is veel duurder en niet echt zoveel sneller, is zelfs trager dan die Lexus (snelste tijd 7:32 rond)
@Johan en SDP: kijk eerst even jullie bronnen na aub.
Een Porsche Carrera GT koop je momenteel in België voor 385.000,- euro

Zie daarvoor: http://www.vroom.be/nl/tweedehands-auto/978457,tweedehands-porsche-carrera-gt.html

In de Verenigde Staten kun je zelfs CGTs kopen voor minder als 150.000,- euro (vanaf 25.000 km op de teller)

Ikzelf heb al vaak met een CGT gereden en weet wat de auto wel en niet kan.
Eerst eens zien wat de LF-A werkelijk kan, en dan pas vergelijken.

De Audi RS4 en de nieuwe BMW M3 zijn zogenaamd concurrenten, maar als je ook maar iets van rijden met sportwagens op een circuit afweet, dan weet je ook dat dit appels met peren vergelijken is. De M3 is zoveel meer fun als de RS4, maar deze laatste is dan wel weer veel aangenamer om dagelijks mee te rijden.

Zelfde gaat op voor de vergelijking CGT met LF-A. Tijden zeggen niet alles.
Rijplezier etc zegt des te meer.

Uiteraard petje af voor wat de Japanse autoindustrie de laatste tijd op de markt brengt. Ook ik vind het design van de LF-A enorm mooi en verheug me op de effectieve prestatie’s. Het kan de Duitse industrie alleen maar motiveren om beter te doen :)
Probleem nummer zoveel voor de Jappen is dat Porsche, Ferrari en Lamborghini sportwagens bouwers zijn. Toyota en Honda (de enige 2 fabrikanten uit Nippon die goed draaien) zijn “gewoon” massa bouwers van personenwagens. Een Honda V10 sportwagen van 200.000 euro? Zal best een goed ding worden, maar of het verkoopt?
2de hands is zo’n oude jap wellicht beter dan een willekeurige “M” van BMW, maar van tweede hands verkopen kan een autofabrikant niet bestaan.

En dat Ayrton Senna-met-de-NSX verhaal: die meneer heeft tegen forse betaling destijds wat rondjes gereden, vervolgens enige adviezen verstrekt en voila, de marketingafdeling van Honda had iets om over te vertellen.
Een 3 liter V6 maakte ook toen al weinig indruk in de USA, net zoals Alfa kon ervaren met hun veel te dure SZ, eveneens weinig commercieel succesvol (maar daarom nu duur 2de hands:)
En de VS zijn belangrijk omdat het de grootste sportwagen markt ter wereld is.
Klopt idd, die alu NSX wat destijds qualitatief beter dan toenmalige ferrari’s. Nu gaat die voorsprong niet meer op denk ik. Poosje geleden reed ik achter een donkerblauwe NSX, op een provinciale weg bij Goes. Aparte auto.

Die Mazda RX7! Was ik vergeten! Ook al zo’n succes…………
De afgebeelde foto is alweer ’n oudje…de laatste versie heeft andere achterlichten.
Hier te zien op autoblog: http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/21/lexus-lf-a-mikt-op-350-kmu#post-12622

@ ozzie
“qua style doet de gt2 het veel en veel beter, en heeft een bewezen naam over de hele wereld, wat heb je nou aan een lexus… als ik de geld had ging ik voor de carrera GT, die plet dan weer de snelste uitvoering van lexus…”

Hoe kun je nou zeggen dat ’n gt2 kwa style veel beter is…da’s toch puur persoonlijke smaak of wil jij al voor ’n ander bepalen of iets nou wel/niet mooi is?
En om ff iets lulligs recht te zetten: DE geld bastaat niet…HET geld wel ;)
moet het niet zijn ” is bij ONS 8 seconden “
dikke richard
Het maakt nogal wat los zeg,als een jap sneller is dan een mof. Op hun eigen groene hel!!! hihihi
Ligt het nou aan mij of lijkt hij van achter op een afgehakte Noble?
BMW M3 CSL 7:50 en onofficieel iets eronder
dat met maar 360PK en 370NM

zo doen we dat ;)
dikke richard
@ God

Daar heb je zeker voor gebeden? Amen.
Beetje jammer dat 90% hier denkt dat de afgebeelde auto er uit ziet zoals de productieversie.

Je moet die Japanners en met name de dudes van Lexus één ding meegeven, ze streven naar perfectie. En nemen dus geen genoegen met een tweede plaats. Als ik de centen had, goede kans dat ik voor een LF-A zou gaan. Écht top ontwikkeling dit.

Overigens ook mooi hoe onze BMW boys hier nogal apart op reageren. Blijkbaar zijn er meer wegen naar Rome.
@ W1ck3D

jammer dat je het niet objectief beoordeeld, hier wat feitjes:

ben je vergeten dat er in belgie geen bpm wordt betaald zoals in nederland? en laten we het over amerikan maar al niet hebben, daar zijn de autos zo goedkoop in verhouding tot nederland…..

wanneer hier een auto 35.000 euro kost inclusief bpm. dan kost zo een auto in belgie nog maar 26000 euro ofzo nieuw…

moet je nagaan hoeveel bpm er op een carrera gt zit, daar kan jij een mooi huis voor kopen :D

Voorts heeft Ayrton Senna niet tegen forse betaling wat rondjes gereden en wat adviezen gegeven….Ayrton Senna reed al formule 1 voor Honda….en heeft daardoor langdurig samengewerkt vanuit zijn liefde voor autos en sportwagens en de auto in samenwerking gebouwd. maar goed…

Dat deze volgens jouw ook weinig indruk maakte in de VS met zijn 3 liter V6….vreemde opmerking, gezien het feit dat de motor gecombineerd met het al even fraaie Honda PGM-Fi – injectiesysteem (destijds ontwikkeld in de Formule 1) realiseerde de NSX met zijn 3.0 V6 prestaties waar de toenmalige concurrentie een V8 – blok van minstens 4 liter inhoud voor nodig had. de NSX was dan ook een van de de beste verkochte sportwagens in amerika.


En ja een honda en toyota, alleen maar massa autobouwers, toyota is dan wat meer nippon enzo. maarre Honda is nog steeds een van de meest succesvolle Formule 1 merken tot op heden geweest. Daarnaast domineert het al jaren de IRL league in amerika. En honda is toch echt een sportief merk…

dikke wagen die lexus….keep up the good work ;-)
Mooie bak, de achterkant doet me denken aan een Veilside Fortune RX-7.
Behoorlijke wapenwedloop, je vraagt je af waar dat gaat eindigen, want als de groene jongens hun zin krijgen -en dat zullen ze, want 80% van de journalisten is (groen)links- zitten we straks allemaal in een trapauto.
Heerlijk, ik kan het niet anders verwoorden. Ik ben anderhand wel uitgekeken op die ontelbare Porsches en bejaarden in een Ferrari op zondag middag. Laat maar komen die Jappen!
..gisteren eindigde ik met de woorden:
sjonge, jonge…
en helaas is daar niets aan veranderd.

@heidekonijn bv.,
wil ik je serieus nemen…ok, je krijgt het voordeel van de twijfel…als je deze vraag kunt beantwoorden:

– waar haal je die info/kennis/wijsheid vandaan…
@ Johan: ja sorry, die BPM van jullie had ik uit het oog verloren ;)

Laatst nog een Audi A4 avant van 34.000,- euro willen invoeren in jullie landje. Kwam 14.000,- euro BPM bij !!!
Dan toch maar besloten die op een rood wit kentekenplaatje te laten…
@GOD: en in de hoofden van sommige fans reed die csl het in 6:20 :-p
Overigens is die CSL-tijd gereden op semi slicks en dat geld ook voor de tijden van de GT2. De GT-R van Nissan reed de tijd terwijl de baan deels nat was. Als ze in het voorjaar een keer de baan op kunnen bij ideale temperaturen en met droog asfalt dan komt er een snellere tijd uit de bus. De lichtgewicht Evo zal dan nog eens 5 (of meer) seconden sneller zijn (is de verwachting).

Deze Lexus moet je zien als een luxe supersportwagen (denk DB9, DBS, 599 gtb) maar je zou ook kunnen denken aan de SL in de AMG uitvoeringen, de Brabus SL etc… (is er nog meer in die klasse?). Het grote voordeel ten opzichte van de meeste van die sportwagens/luxe coupés is dat deze dus ook nog eens enorm snel is op de Ring…. toch lollig. Ik sluit dan ook niet uit dat Lexus ook nog komt met een wat lichtere meer op racen gerichte versie en mee gaat draaien in het lange afstands racen (waarsch. GT1 …….)
@David38,
ik ben niet zo bekend met merknamen, dus help me ff:

Welke autofabrikanten uit Nippon draaien slecht…
@Frank,
Ik zie hier helemaal geen heidekonijn? :?:
@Us, ga met je mee…

Toyota=Antartica; Deep-Frozen-Ice ;-)

maar ik reik je graag de hand toe dus laat ik wel enkele ijsbergjes voor jou smelten(gezien in het licht van de klimaatverandering) :-)
@juppe, vandaar mijn vraag voor meer info…”k heb “m nog steeds niet gevonden sinds gisteren… :-)
Mannen, moet me even exuseren, mn meisje wil even door de pc hooftstraat wandelen(kan ik gelijk ff spotte)…oh nee, nee nog gezellieger…naar de Albert Cuyp…
CU
En altijd maar zeggen, dat de nissan GT-R de King of ring zou zijn.
Je ziet maar, lexus is goed bezig in alle categoriën ;)
1 seconde sneller.. 8 seconden… who cares, die 3 knurftige uitlaatjes van zo´n lexus verpesten het bij voorbaat al. Porsche, there´s no substitute baby!!
Ok, smaak, reputatie en kwaliteit (??)hebben de jappen niet…

Maar wie maakt me wat als ik bij de stoplicht sta met mij Lexus LF-A of Nissan GT-R ?
@ Juppe; En dan is Porsche nog niet eens deel van VAG. ;)
deze bak is erg,,,
en de link tussen de 335 en de supra is natuurlijk onzin (turbo)
Citrofiel evil twin
Zet deze is tegenover de BMW M3 CSL. ;)
@Be3cht, dat je met zoveel respekt spreekt over de GT-R doet me deugd en zonder Toyota of Lexus maar enigszins te kort te willen doen(zal de laatste zijn die daar aan denk), moet ik je niettemin corrigeren.

Allereerst gaan we geen appels met peren vergelijken -een M3 is ook geen geen F430, nietwaar- de GT-R blijft de koning in zijn groep, de LF-A wordt de koning van zijn territorium en vul zelf maar welke exemplaren daar thuishoren,ok.

Om het plaatje compleet te maken, de bovengenoemde sterren en de ster in aantocht tw. de NS-X van Honda(of hoe de naam uiteindelijk vergeven zal worden), zullen iig de hiërarchi van de sportwagenwereld -en niet te vergeten nog de new EVO-X en de ST-i van resp. Mitsu en Sub op hun terrein- door elkaar gaan schudden, néé, voor een aardbeving zorgen…
@woOody…
“de lichtgewicht EVO”…of je bedoeld “GT-R”…;-)
5 liter v10? is dat ala bmw m5? =S
en ik vind hem uberlijik lelijk, 3 uitlaatpijpen! bah! en dan in een driehoeks vorm! en dat rarelampje naast het kenteken en die velgen moeten andere kleur.
alle mensen die over de nieuwe nsx begonnen… dat gaat m worden idd..

wordt een alles killer
@ barbus lover

Lezen is ook ’n kunst he…zoals ik al eerder aangegeven heb is dit ’n oude foto ;)
Interessante toekomst, deze Lexus zou 350 halen met 500 pk? Denk dat dat niet gaat lukken, hooguit op de teller. Zelfde als de M5 die 330 zou halen, dat blijkt dus alleen teller snelheid te zijn!

Maar toch petje af als Lexus de GT2 van Porsche te snel af is, want dat is niet kinderachtig. Ik kan het me eigelijk niet echt voorstellen zelfs, tenzij ze de vorige generatie GT2 bedoelen. Ik ken Porsche als een merk dat met een relatief bescheiden vermogen al top prestaties kan leveren, waar menig concurrent met meer pk s niet eens bij in de buurt komt. Dus als Lexus echt dat presteert, dan zijn ze goed bezig.

Zelf wacht ik liever op de Honda NSX V10, want ik wedt dat Lexus qua rijbeleving nooit zo spannend zal worden als een Honda aangezien Honda vaker auto s met veel sensatie heeft gebouwd. Zou nog mooier zijn als de Honda ook onder de tijd van de Lexus komt, dan denk ik dat er een nieuwe oorlog ontstaat, de Nurnburgring oorlog ipv pk oorlog.
@Wilco Faber,
Intressant, echter ik mis in je betoog nog wel -nu je toch met een “relatief bescheiden motor vermogen” komt aandragen- de onlangs gelanceerde en niet te onderschatten supersportwagen t.w. de nieuwe Nissan (Skyline) GT-R .. enkele wapen feiten:

3.8L V6, bi-turbo, 480 tot mogelijk 550hp, 600nm
volgens nog niet officieel bevestigde, maar blijkbaar wel gebruikmakend van professioneel meet apparatuur, een top van minstens 330 km/h, de 100 in 3.3 s, de 200 binnen 7.0 s .
Dat zijn toch wel zeer aansprekende cijfers, waarbij de ongekend geavanceerde technieken wo. de subliem werkend dubb. koppeling.

Dus wat mij betreft, hoeft de officiele direkte confrontaties -LF-A vs GT2 vs GT-R en NSX etc. niet langer op zich te wachten.

Ik heb vernomen dat Porsche al is begonnen met de preparatie van de GT2…dat wordt wat…
jaja…..wordt ineens wat he….de jappen laten de grens van 280 pk schieten en nu ineens blazen allemaal japanse kanonnen veel europese tegenstrevers voorbij….

en dat allemaal voor een habbekrats in vergelijking met de schofterige prijzen die veel europese fabrikanten durven vragen voor hun autos.

zo worden die kanonnen misschien nog eens bereikbaar voor de “normale” mens…

en ja nu maar wachten op de honda NSX V10, dat wordt smullen geblazen :P
@johan, ik merk dat jij het ook door hebt.

Inderdaad schofterig, bijna, nee crimi-gedrag van de Duitse auto-industrie.
Dat “wij” die duitsers subsidieëren is daar aan toe maar wat mij er aan irriteerd is dat hooghartig gedoe van hun.
Zoveel voorbeelden kan ik aanhalen:
Ik neem hun autobladen vaak door en heel uitgekookt, door het hele verhaal doorweven, worden de woorden en zinnen zodanig geplaatst, gekozen en gemanipuleerd waardoor de lezer, bijna onopgemerkt, positieve eigenschappen van een buitenlandse concurrent uiteindelijk een negatief klank meekrijgt, een naar gevoel, zoiets van…wel goed hoor, maar toch maar niet aanschaffen..”aber deutsch ist ja immer besser..”, wonderbaarlijk, typisch duits.
Het wordt wel eens tijd dat de GT2 en scuderia tegen elkaar uitkomen, wat doet een scuderia op de nordschleife qua tijd, zou sneller kunnen dan de GT2.
@Y.: Het woord “onpraktisch” gaat niet samen met de woorden “functionaliteit” en “inhoudelijk slim ontwerp”.

Ik geloof best dat deze Lexus een goede wagen zal worden, maar emotie speelt weldegelijk een rol.

Waarom kopen mensen een 318i als ze ook een 1.9 TDI-tje kunnen kopen met meer bagageruimte?

Beide hebben een “inhoudelijk slim ontwerp” en hebben toch bovengemiddelde “functionaliteit”.

@[email protected]:
Ik weet zeker dat ergens in die diepzinnige subliminale berichtten toch weldegelijk een kern van waarheid zit.
Zelfs in inheemse autobladen uit Amerika (hoewel deze een onvoorwaardelijk haat jegens Japanners hebben spreken ze toch lof over sommige Japanse bolides) en uit Hong Kong lees je vaak dat men liever een Polo aanbevelt dan een Starlet.
Niet uit de hoek van Deutschland über alles maar meer in de geest van “deze auto is beter gebouwt, heeft betere dynamiek en is ergonomisch beter”.

En zo hoort het immers ook.
dat de lexus met 500 pk 350 kan halen is wel geloofwaardig omdat een m5 met een begrenzer up grade (van 250 naar 310, op een hogere snelheid zouden de banden het niet uithouden) al 310 haalt zou dat geen probleem moeten zijn voor een lichtere en aerodynamische sportwagen.
de gegevens over de m5 staan in de laatste auto kampioen.
@ [email protected]

het is nu eenmaal jammer dat wij nederlanders als we boodschappen gaan doen op de kleintjes letten en massaal van winkel naar winkel rennen om de reclame artikelen te strikken…

maar als het op het aankopen van een auto komt dan zijn we ineens niet meer dat eigenwijze volkje maar laten we ons leiden door de autobladen en programmas die steevast worden gesponsord door allerlei europese merken….

bijna nooit wordt dan ook een duitse auto afgekraakt door de journalisten,je gaat immers niet je eigen sponsoren te veel bekritiseren….maar is er alitjd wel wat op aan te merken op de japanner….Dit terwijl onafhankelijke programmas zoals topgear vaak een andere mening erop na houden.

ooit wel eens in nederland een bmw tot op het bot zien worden afgekraakt op tv ofzo…..NEE….maar topgear hebben ze er schijt aan en branden ze zo een auto gewoon af als het echt slecht is ;-)

vreemd dat alle autoweek tevredenheids trofeen gewonnen worden door japanse autos. en ook in duitsland is dit het geval.

maar goed, zo lang nederlanders bereid zijn geld neer te leggen voor een bmw waarbij je op de achterbank nog moet slingeren om het raam open te krijgen in plaats van alle luxe aan boord, veranderd er niks aan het straatbeeld in nederland….

nu maar even aanschouwen wat er nog meer voor geweld uit japan komt…waarbij de europese merken al gauw een ton of meer er boven op gooien qua prijsstelling :D
@Nick, allereerst dit:
Ik weet absoluut zeker van niet; geen kern, geen waarheid.

) sommige mensen, nick willen nu eenmaal een sedan model ipv. een hatch, tja…

) heb je mij “horen” schrijven over Japan cq Japanners…nee, ik schreef: concurrenten….dus ook franse, zweedse etc.
) Wil je nooit meer aankomen met emotie; dat is voor belangrijker zaken dan autos,
status; dat heb ik niet nodig ik ben “t al, jij dus nog niet.
) Hebben we “t over dezelfde amerika…bij mijn amerika zijn ze dol op kwaliteitsautos vandaar dat zij ze met bosjes tegelijk uit Japan kopen, gek hé nick.
) Ooit in Azie geweest Nick(en niet liegen), kan me inderdaad voorstellen ja, het halve straatbeeld bestaat uit Toyota”s, laat die vw verkoper alsjeblieft ook iets verdienen.
Dat laatste is wel intressant, alleen voeg ik er nog bij..”dan welke auto, nick…”,
stuur ff op naar autoblog waarin dat vermeldt staat.
ennu..zo hoort het immers.. wat, nick….want volgens abraham (van de mostert) hoort dit zo niet…echt niet en dat weet je diep in je hart ook wel, nietwaar toch, nick :-)
@ [email protected]

ik ben afgelopen zomer voor het eerst in mijn leven in azie op vakantie geweest…thailand welteverstaan.

In 4 1/2 week tijd heb ik welgeteld 10 bmw’s, 2 volkswagens, 8 mercedessen gezien, om maar even een voorbeeld te geven.

de rest van de auto’s was alleen maar toyota en honda wat de klok slaat. Verder nog wat mazda en subaru…het is daar zelfs zo erg dat je in sommige straten gewoon 5 of meer autos van 1 type achter elkaar geparkeerd ziet staan.

nee, wil een ander merk zoals vw groot worden, dan zal het daar voet aan de grond moeten krijgen…en dat wordt moeilijk….
Hoi iedereen,

ik snap niet goed waarom iedereen zo lof spreekt een paar weken terug stond op deze site het nieuwe ronde record en dat was met een getunde BMW en die deed dat in 7 min 22.9 sec dus nog een pak sneller dan de lexus met zijn 7.24 ziehier de tekst die toen stond op deze site ” Eergisteren heeft een tot 600 pk getunede M3 CSL een volle ronde Nordschleife gedaan in 7 minuten en 22,9 seconden. Dat is zo’n 5 seconden sneller dan kersverse recordhouder Pagani en zelfs 9 seconden sneller dan een Carrera GT. De M3 CSL is getuned door de Zweedse tunert Loaded en werd bereden door Europees touring car driver Richard Goransson. ”

groetjes
@bmwfan: er is een verschil tussen productieauto’s en getunede auto’s ;)
Dit was trouwens de link: http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/07/bmw-m3-csl-nieuw-ringrecord-productieautos
@Frari: de Scuderia heeft een leeggewicht van 1250kg (dus met bestuurder en alle vloeistoffen blijft die onder de 1400kg) en die auto rijdt op Fiorano een rondje in vrijwel dezelfde tijd als de Enzo door het ingenieuze dempingsysteem, de downforce en de 510pk.

De GT2 heeft wel iets meer vermogen 20pk, maar vooral meer koppel. Dat maakt de auto wel heel snel qua acceleratie….. Toch denk ik dat de Scuderia veel sneller moet zijn aangezien die het hele rondje zo’n 165kg voordeel heeft ten opzichte van die GT2…. en dat is serieus veel als het over circuitrijden gaat. Aan de andere kant… de Nissan GT-R is nog veel zwaarder en heeft toch een hele snelle tij neergezet.

Maar mijn geld staat op de Scuderia, lower weight over more power, any day!
In hoeverre deze M3 CSL nog een productiemodel is, kun je je natuurlijk (geheel terecht) afvragen, want een auto met een tot 600 pk getunede motor, vering van K&W en speciale remmen kun je eigenlijk geen productiemodel meer noemen. Bovendien was het interieur eruit gesloopt, een rolkooi ingebouwd en waren ramen en diverse bodywork-panelen vervangen door lichtgewicht varianten en een taartschep achterop….


SJONGE SJONGE, zo een werk en dan komt lexus met een productie auto, zonder rolkooi, normale ramen enzovoorts…en gaat zo hard over het circuit…

nog ff en er komt iemand met een formule 1 auto om het ronde record te verbreken…..
@johan: Je kunt met die Lexus dan straks wel fijn met je airco aan op een warme dag, naar een cd’tje luisteren en ondertussen even een 7:35 rijden …..

Sommige mensen snappen het verschil niet, maar goed ik gok dat die zelf nog niet mogen rijden.
@woody…

jij snapt het…en weet je wat het mooie is….die lexus gaat echt niet kapot hoort…en zoja….lexus geeft 8 tot 10 jaar garantie op de autos ;-)

en let maar op….lexus komt nog wel een keertje langs hoor als de auto definitief is…dan gaat het nog wel wat harder :P
Kanons-T5-kogeltje
ik tràp nog liever in een VW-boelie dan rijden in dit erg hoog imitatie aston-db-geval
lexus, ga toch corollaas bouwen, daar worden er tenminste tigmiljoenen van versleten, en laat sportieve ambities over aan automerken die er verstand van hebben (en die passie en exclusiviteit uitstralen)… je weet wel welke….
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje
@Kanons-T5-kogeltje: tamelijk onzinnig verhaaltje… Lexus bouwt serieus goede auto’s en Toyota heeft in het verleden laten zien dat ze ook prima meekunnen als het gaat om sportieve auto’s. Toyota is niet zomaar de grootste autofabrikant ter wereld…. Dat het je smaak niet is, dat kan. Maar dit soort reacties zijn van kinderlijk hooligan niveau.
@kanons-T5-vogeltje

Wat is jou probleem T5 waarom zo boos doen, frustraties kun je ook kwijt op een sportschool, wij autobloggers discussieren heel beschaafd over onze passie: de automobiel.
Wil je ook meedoen ok, welkom bij de club…, maar probeer aub een beetje inhoudelijker te argumenteren dan zullen wij trachten je een passelijk antwoord te geven.

Mocht jij je daar niet mee kunnen vinden, dan adviseer ik jou even geduld te betrachten tot middernacht, Kanons-T5-vogeltje, en schiet jij jezelf, samen met die andere kanonspijlen cq raketjes, de donkerverlichte ruimte in…:-)
daáág T5.
Kanons-T5-kogeltje
@w0o0dy
liever van “kinderlijk hooligan niveau” (best origineel gevonden, deze ga ik moeders vertellen), dan opgescheept zitten met deze nepsportauto. komt straks zeker ook weer van die hybride-rommel aan ??
gelukkig weet ik beter…. en zap ik weer vrolijk verder naar “volbloed sports cars”, waar ik als ‘kleuter’ tenminste een stijve pielemuis van krijg…
Help, mamma !!!….
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje
@wOoOdy
Ja wat moeten we hiermee, eigenlijk helemaal nix.
Als een volwassen mens zich op een dergelijke wijze gedraagt, dan is ie er behoorlijk ernstig aan toe en kunnen we helemaal niets meer voor hem doen.
“opgescheept zitten met/ een stijve pielemuis krijgen van -een auto”, hoe verzint je `t..dan heb je echt een boel steekjes los zitten.
Hopelijk zijn we er na middernacht van verlost :-) ;-)
@[email protected]: drank tast de hersenen aan… wie weet lost het probleem zich vanzelf op…. Eigenlijk hebben we al te veel aandacht besteed aan die onzin.

Ik ben benieuwd of deze Lexus naast snel ook echt leuk is….. dat blijft altijd een probleem bij supersnelle sportwagens… de grenzen liggen zover weg dat het eigenlijk nauwelijks nog leuk is om er mee te rijden want je kunt bijna nergens de limiet opzoeken. Nissan schijnt het bij de GT-R wel behoorlijk goed voor elkaar gekregen te hebben. Natuurlijk is het leuk als de grote namen onder druk komen te staan van merken die zich voorheen niet met dat soort auto’s bezig hielden en ik ben er van overtuigd dat door die concurrentie sportwagens ook steeds beter worden. Zonder sportwagens die beter zijn hoeven Porsche en Ferrari in feite niet met iets nieuws te komen en gaan ze achterover hangen…. Nu mogen ze aan de bak en laten zien dat ze deze wagens kunnen overtreffen.
@heidekonijn, ben je niet vergeten hoor, het spookt -als een nachtmerrie- nog steeds in mn hoofd…
@wOoOdy, adel verplicht.. dus we mogen wel iets speciaals verwachten, ik heb er alle vertrouwen in.

Japanners houden naast snel ook van comfort, een LF-A met de gadgets van een LS… :-) , maar die ook -vereist- uitschakelbaar zijn. Kijk maar naar de GT-R.

Al enige tijd w8 ik al op de versoepeling van die gentlemens-agreement, waardoor de Jap.auto-industrie weer ruimte kregen tot meer expantie, tot mijn vreugd – maar ook volgens verwachting- hebben ze daar gelukkig niet stilgezeten.

Integendeel, door die beperkingen hebben zij -integenstelling tot de Duitse autoindustrie- zich moeten `behelpen`met motoren van `beperkte omvang`.
Dit werpt nu hun vruchten af, de kennis richtte zich op het ten doel stellen van het -uiteindelijke- resultaat en niet, zoals de duitsers ” het doel heiligt de middelen tgv het resultaat”…
Beiden gingen voor hetzelfde, ieder op zijn manier.
De Japanse wijze geniet iig respekt door hun vooruitziende inzicht en het bereikte resultaat.

Wat begon als een onoverbrugbaar achterstand, is gekanteld in een onverwachte voorsprong van een proces van minstens enkele jaren ontwikkelingen, dit proces in Japan werd versneld door de enorme expantie-drift van buurman Korea en, onderschat ze niet, China…
Lexus Kan Beter…

Ze Kunnen Véél Meer PK’s Op Die LF-A Doen…

Maar Het Zijn Ook Jappaners..
®johan:
Mooi he Thailand, ben je ook op de “pipi eilanden geweest…schitterend.
Mogelijk ga ik in`t voor- of najaar naar Azië, verheug me `r ieder keer weer op.

Ontop..Hoewel erg veel toerisme heeft Thailand inderdaad weinig europese auto`s, zelf meer amerikaanse, d8 ik
In de overige landen zijn er wel iets meer euro autos dan de cijfers die jij noemden.

Ik ben er wel 8er gekomen dat het niveau/leeftijd hier vaak onder de maat ligt, velen hebben nog nooit een auto gereden of hebben geen rijbewijs.
Op zich geen probleem, ik stoor me enigszins aan de enorme hatelijkheden jegens Aziaten en de autos die er vandaan komen.
Hypocriet zijn blijkbaar veel van onze landgenoten en dat is erg triest en ergens maak ik me er wel zorgen over, eveneens over het gebrek aan interesse voor het luchtvervuilings problematiek, maar vooral de natuurlijke grondstoffen, gewoon erg asociaal gedrag, ongeloofelijk, maar afijn.
Ok, ga ff slaapje doen morgen weer een autodag, truste.
@ [email protected] (en alle andere lezers):

De mooiste auto’s komen uit italië, de burgerlijkste uit frankrijk, de vooruitstrevendste uit duitsland, de stijlvolste uit groot brittannië, de veiligste uit scandinavië, auto’s uit de verenigde staten kunnen enkel rechtuit rijden, auto’s uit azië zijn betrouwbare, maar lelijke en saaie computers met wielen.

Allemaal vooroordelen, er zitten ongetwijfeld fouten tussen en ben er vast een paar vergeten. Vind iedereen dit? Komen ze nog steeds overeenkomen met de werkelijkheid? Misschien wel, misschien niet, misschien voor een deel. Het zal me werkelijk een zorg zijn. Iedereen heeft z’n eigen voorkeuren en zal die hier met plezier komen verdedigen. Zolang iedereen voldoende kan relativeren krijg je dan prima discussies.

Helaas krijg ik bij het lezen van jouw reacties een beetje de indruk dat je het afkraken van een aziatisch bouwsel als een persoonlijke aanval ziet. Je reageert op vrijwel alle negatieve reacties bij berichten over aziatische wagens. Dat jíj de auto’s uit dat werelddeel wél kunt waarderen is leuk voor jou en mooi voor die fabrikanten. Maar dat betekent niet dat iemand anders dat óók moet vinden, hoe loos de tegenargumenten ook mogen zijn. Daarvoor zijn het meningen. Natuurlijk stikt het hier ook van de autogeile pubers, en terecht. Er komen tenslotte regelmatig berichten over übergeile droomwagens voorbij, waar ze vervolgens (net als jij en ik) uitgebreid op kunnen reageren. In positieve en negatieve zin. Door te klagen over de gemiddelde leeftijd met woorden als ‘w8’, ‘d8’ en ‘8er’ val je in mijn ogen zelf ook een beetje door de mand. Maar wees gerust, ik geloof best dat jij wél behoort tot de mensen met rijbewijs.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met het gros van alles wat uit azië komt, het is gewoon niet mijn smaak. Niet qua design, niet qua specs en niet qua uitstraling. Er is wel een aantal aziaten dat ik kan waarderen (samurai, skyline R34, landcruiser), neemt niet weg dat ik nog steeds liever een europeaan koop. Of iets aziatisch rationeel gezien een ‘betere’ keus zou zijn dan een auto uit europa maakt me niet uit, er zit naar mijn mening te weinig interessants tussen op het moment.

Nu zal dit ook wel weer een enorm anti-azië-verhaal lijken, of een aanval op jou, maar dat is het dus niet. Probeer alleen duidelijk te maken dat iedereen hier mag vinden en roepen wat hij/zij wil, het is aan de rest dat voldoende te kunnen relativeren.

Mercedes heeft voornamelijk saaie zut op de weg gezet de afgelopen 5 à 10 jaar, audi maakt mooie auto’s maar alle modellen lijken op elkaar (idem voor peugeot trouwens), renault mag een prijs krijgen voor karakterloos design als ’t aan mij ligt. En dat is allemaal míjn mening. Doe ermee wat je wilt, goed onderbouwde kritiek zal worden genoteerd maar die mening blijft staan.
foutje van de zaak: overeenkomen -> overeen
Even voor de beeldvorming: In 75 reed Lauda een tijd van 6`58.

Maar the king of kings is Stefan Bellof: 6`11, in een 956…….. :-)
®eppo, intressant.
Een mening waar ik respekt voor heb, iig neem je de moeite om een -uitgebreid- inhoudelijke discussie te voeren.
Helaas moet ik `t vandaag zelf `kort houden, ivm een “werk”bezoekje in Brussel, sorry.
Ik kom er later op de dag/vanavond nog wel op terug, so don`t worry, be happy.
CU
frank
…moi xcusé.. @epo, dus.
was een p-tje teveel :-)
@ epo…

ga jij maar weer terug de schoolbanken in, nee grapje, ik waardeer het dat je uitgebreide mening neerzet. maar japanse merken hebben de laatste jaren meerdere malen de red dot design award gewonnen, bijvoorbeeld honda zowel met de s2000 als met de civic. Voor de mensen die dat niet weten, deze award is de meest prestitigieuze award die op (design) autogebied valt te winnen. dus saai, dat verhaal gaat niet meer op….

maar goed, zoals je zelf zegt uiteraard mag iedereen roepen wat hij/zij wilt….

@ frank…

Thailand is zker mooi…en uiteraard ben ik op de pi-pi eilanden geweest…zoals elk goede toerist ben ik even op de plek geweest waar de film the beach is opgenomen :D

maar ook nog even in cambodja geweest en de mensen die daar een auto kunnen betalen, dat is dan meteen het rijke gedeelte, die rijden allemaal in toyota’s en dikke tereinwagens van lexus met een V8!!!!
Het zal wel niet meer veel zin hebben maar ik wil de lezers nog even wijzen op dit blog: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/04/video-lambo-lp640-vs-1200pk-supra#post-12773. Ik ben blij een fan te zijn van japanse auto’s.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).