Nieuwe Citroen Berlingo & Peugeot Partner

Auteur: , 116 Reacties

Laten we het nieuwe jaar eens beginnen met heel erg spannend nieuws. De afgelopen dagen gonsde het internet al van de geruchten dat Citroen vandaag een nieuw model zou onthullen. Wat zou het worden? Een facelift voor de C8? Een 4x4 variant van de C4? Een productieversie van de C-Airscape? Nope het is de nieuwe Berlingo...

En ik moet wel zeggen dat het er voor een bestelauto nog redelijk frivool uitziet, in elk geval een stuk minder saai dan een VW Caddy. En het zal je niks verbazen dat naast Citroen ook Peugeot gelijk met de Partner variant gekomen is. Kwestie van een andere neus erop schroeven en klaar is Kees Peugeot. De Berlingo/Partner is gebouwd op het onderstel van de Peugeot 308 dus met de rijeigenschappen zal het wel snor zitten. Daarnaast biedt de Multi-Flex passagiersstoel de mogelijkheid om met maar liefst 3 mensen voorin te zitten (hoor ik daar Fiat Multipla?).

Bij Peugeot hebben ze de 5-persoonsuitvoering van de Partner de naam Partner Tepee meegeven en er komt zelfs een Partner Tepee Outdoor.

De Partner Tepee is geschikt voor veel doeleinden en heeft een praktisch, modern en origineel uiterlijk en interieur. Zijn modulariteit zal consumenten aanspreken die zowel naar ruimte als veelzijdigheid op zoek zijn. Kenmerkend zijn het gewijzigde Zenith dak dat het interieur nog lichter maakt, drie separaat opklapbare achterstoelen, meer interieurruimte en de rijeigenschappen van een moderne hatchback.

De terreineigenschappen en het gepersonifieerde design van de Partner Tepee Outdoor zullen degenen die van avontuur houden aanspreken.

Citroen Berlingo

Peugeot Partner

Peugeot Partner Tepee Outdoor

Welk neusje heeft jouw voorkeur? Ik ga voor de Berlingo.



116 reacties

SKODA OCTAVIA II - 34000km
Niet mijn type auto maar hij is wel “mooier” geworden,….dit zijn wel het type autootjes waar ik mij vaak aan erger op de “B”-wegen,…met name de famillie uitvoeringen welke liever 75 rijden dan 81 km/ph
heeft die auto geen achterkant
ik vind hemm wel mooi voor een bestelwagentje
kga zeker voor de Citroen! :D
moooooi werk!
Lelijke bakken.
Ziet er iets spannender uit dan vroeger inderdaad. Aangezien de vorige sterk verkocht heeft moet deze dat zeker doen. Succes verzekerd.
@ Wesley
Het is maar net waar je van houdt
Ziet er niet mis uit (zeker niet als je het vergelijkt met het gamma in dit segment zo’n 10 jaar terug). Hopelijk is de uitwerking iets minder basic dan de vorige versie (lees: zeer goedkoop ineengezet).
Ongeloofelijk alles is letterlijk hetzelfde bij de bestelbusvariant. Het enige verschil zit hem in alleen andere koplampen en bumper.

let op zelfs de vorm van de koplampen is gedeeltelijk hetzelfde :O Je zou gwn op je peugeotje die koplampen en bumper op kunnen plakken.

http://img411.imageshack.us/img411/84/psaio4.jpg
Dit is NIET de nieuwe Citroën Berlingo! Dit is de Citroën Nemo welke de oude Berlingo (Partner) en de Jumpy (Peugeot?) moet vervangen. Hij is wezelijk groter dan de Berlingo, maar ook net weer te klein om hem onder de benaming Jumpy te laten voortbestaan. Weet ik toevallig, omdat ‘k bij een Citroën stage-loop en staat daar als NEMO in het systeem. :)
@ AppieFlappie
Dit is redelijk normaal bij bedrijfswagens… Citroën en Peugeot vallen namenlijk onder hetzelfde concern PSA. De Jumper-Ducato-Boxer zijn namelijk ook gelijk, net als de oude Jumpy-Expert. XD
Nemo? Zou hem al niet kopen vanwege die naam pffff…
@N!SS@N

Dat wist ook wel, maar het viel me gwn op dat er totaal geen onderscheidende kenmerken zijn bij deze autos en dat vind ik wel jammer. Maar om kost-technische redenen kan ik het wel snappen.
@ Niss@n;

Uhm volgens mij heb je niet gelijk hoor! De Nemo en de Bipper zijn al gepresenteerd, en die zijn aanzienlijk kleiner dan deze Berlingo en Partner! Maar even over de auto: Ik vind um echt super, en dat voor een besteller! Eigenlijk zie ik de personenvariant niet echt meer als een ‘besteller’! De vorige leek echt veel meer op een besteller, vooral die lelijke kale simpele achterkant!
@N!SS@N, ga jij je een heel erg staan schamen in een hoekje! Dit is wel degelijk de nieuwe Berlingo, de Nemo is al een tijdje bekend en ook een stuk kleiner. Ik heb zo’n vermoeden dat je die stage bij Citroën nooit met een voldoende af gaat sluiten…

@AppieFlappie, weet je hoe duur het is om 2 verschillende soorten plaatwerk te hebben? Met kunststof bumpers en koplampen heb je veel meer design vrijheid.
@ CitroenFan

Hmmm… Ik had begrepen dat zowel de Berlingo (Partner) als de Jumpy (Expert) eruit gingen en daar enkel voor in de plaats de Nemo kwam. Ik vermoed dat de eerder gepresenteerde Nemo meer een (realistische) concept-car was. Of dat dit niet het geval was, maar ze hem toch (om wat voor reden dan ook) nog licht hebben gewijzigd. (?)
Ow ok… Foutje dan…
Dom, dom dom… XD
Mooi ding, mist wel wat van de no-nonsense uitstraling die de Berlingo had (en die blijkbaar heel veel mensen aansprak). Maar die kunnen nu bij de Nemo terecht met z’n cartoonesk ontwerp.
Ben benieuwd naar de prijsstelling. Als die (zeker in de personenversie) in de buurt blijft van de oude Berlingo kun je een prachtige MPV kopen voor weinig geld.
Ik vind de Citroen-neus wel veel mooier dan die van Peugeot.
@robbie

Designvrijheid?? Het is maar wat je vrijheid noemt. Ik noem dit eerder beperkte vrijheid. Designvrijheid is pas als je voorkant (bumper+koplampen) met de rest van de auto kunt laten overvloeien. Hier is het gwn net niet.
Maar voor de rest veel beter dan de huidige modellen (y)
hm.. als ik zo naar die wagentjes kijk moet ik toch zeggen dat ik de neus van die Citroen beter geslaagd vind als die van de peugeot (nu niet zeike dat ze hetzelfde zijn want dat is niet zo, want door het logo van citroen dat de hele neus beslaat ziet die er mooier uit als die van de peugeot) verder is en blijft het een bestelwagen. Maar dan wel eentje waar je je (bijna) in durft te vertonen.
Nemo is een degoutant prutskarretje met 70 pk, gemaakt om de groenen te plezieren.
Goh, dit is volgens mij hetzelfde als de Fiat Fiorino…
@Jan C., dat zie je toch verkeerd ;) Dat is namelijk de Citroen Nemo…
@Zoef: lekker ongenuanceerd!
De Nemo/Fiorino werd anders vrij goed gerecenceerd tot nu toe (zie b.v. de laatste Autoweek of ANWB-Auto).
@Robbie, ach ja /Bipper. zal wel weer anders gaan heten in de Engelstalige landen (relay anyone?)
En weer ziet de Citroen variant er veel beter uit dan de Peugeot variant.

Vooral die bovenste Berlingo heeft niets meer van de armoede mobiel die de vorige Berlingo was.
Ik rijd nog in de eerste versie van de Partner en die vind ik mooier dan de nieuwe. De Citroen daarentegen vind ik toch wel weer erg aangenaam er uit zien.
Tja, da’s dus weer makkelijk kiezen! De Citroen natuurlijk. Peugeot is al lange tijd volledig de weg kwijt waar het autodesign betreft. Daar waar Citroen de juiste weg juist weer heeft weten te vinden na lange tijd. Grappig eigenlijk, zo binnen een concern (PSA).
die rode citroen is nog wel cool eig
maar ‘terreineigenschappen’ ehum, wa vo zever
Die Citroen heeft echt een mooie neus gekregen.
Grappig dat in de persberichten wordt gezegt dat de Citroen gebaseerd is op de C4 en de Peugeot op de 308. … is over nagedacht.

Coole velgen, plaatje 3. :-)
De Citroën ziet er beter uit dan de Peugeot.
Wel heeft Citroën wat teveel afgekeken van de Opel Antara, maar goed, ’t zijn mooie koplampen.
Ahja, vind ze ook pakken knapper dan de nieuwe Kangoo. Maarja, een Renault mág er blijkbaar niet mooi uitzien…
You say potato-
I say poteto,
You say Berlingo,
I say Partner,
Berlingo – Partner
Bipper -Nemo
Partner – Nemo
Berlingo – Bipper
Patato – Poteto –

Let’s call the whole thing off…!

Laa lala…!

…Een mooiere neus… Mens waar praten we over- Het blijven koekblikken waarvan we dan blijkbaar keuzes kunnen maken of een een -Blauw- knopje willen of…. een -Rood- knopje… Nou, duidelijk dan, lijkt me…

Ik wens u allen weer heel veel succes met het uitzoeken van uw juiste wieldop en modekleur in 2008- Als dat het belangrijkste is wat wij in 2008 voor de boeg hebben, dan gaan we weer een uitstekend veilig jaar tegemoet! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga zelf als ik de kans heb, dit jaar mij weer lekker vreselijk opwinden over Foute lijntjes, verkeerde wieldoppen, Over de Top strijkplanken achterop nieuwe modellen, overbodige concepten en te geile of gebrek daaraan hebbende modellen enzovoorts en al die andere futiliteiten, trivialiteiten en eigenlijk volstrekte non-issues waar wij ons hier af en toe zo zalig over kunnen opwinden alsof die bepalen of het einde van de wereld komt als zij worden doorgevoerd. ;-)
Ziet er mooi uit, mensen hebben altijd negatieve gedachten over bestelbusjes, maar zonder die busjes hadden bedrijven het niet zo makkelijk
Die Berlingo ziet er niet eens zó verkeerd uit. Misschien koop ik er ooit wel eens één in een vlaag van verstandsverbijstering… :)
Niks mis met deze auto’s!
Wel jammer dat er weer 2 dezelfde auto’s gemaakt worden met in weze alleen een ander logo d’r op.. Maar zeg nou eerlijk PSA is toch niet de enige die dat doet?? Waarom maken veel mensen daar toch zo’n punt van. Als ik een nieuwe skoda en een iets ouder type vw naast elkaar zet dan zie ik ook niet wezenlijk veel verschil. En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan…
de nieuwe paus mobiel! daar wil je toch niet in gezien worden?
word overigens kots ziek van al die franse klonen. blegh
Leuk wagentje. Mn ouders hebben de uitvoering die op dit moment verkocht wordt. Ikzelf zou t niet snel kopen (rijdt liever in 2e hands bmw s ofzo), maar voor mn ouders zou t een leuke wagen kunnen zijn.
@Citroenfan: Je zegt: ‘ die lelijke kale simpele achterkant ‘, heb je van deze de achterkant al gezien dan?
Citrofiel evil twin
Geef mij maar de berlingo!
Citrofiel evil twin
@SC.DNM.1995;

“Je zegt: ‘ die lelijke kale simpele achterkant ”

Ja ik heb hem al gezien.

http://citroen-spyshots-en-nieuws.startspot.be
@ SC.DNM>1995
Ja..Maar staat op een andere site! :P geef wel even de link!
http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5566 Daar heb je um! Het steld ook niet enorm veel voor ofso, maar alles beter dan de huidige! Maar je moet niet TE veel aan zo’n auto doen om um te laten opvallen! Hij moet behouden blijven.
@ SC.DNM.1995
Betekent jou naam niet toevallig Silver Creek Denim? :P
@AppieFlappie:

dat alleen de koplampen en bumper verschillend zijn, wat bij de oude Partner Berlingo ook al zo. Een vriend van mij heeft nu een Paringo (oftwel een Partner met een Berlingo neus.).
Citroen heeft het neusje van de C-crosser genomen zo te zien?
rijd elke dag een 1.6Hdi 75PK ( besteller ) en die is best vlot en rijd super
heb airco cruise control cd speler electrische ramen..ik mis echt niks…
had hiervoor een 1.9D die was wel te langzaam vooral soms met invoegen op de snelweg

enige auto waar ik hem eventueel voor zou willen ruilen is een Caddy maja..die is weer een tikkie duurder….
@looneytune

En die laatste trekt op niks.
Geslaagd! Ik was na het zien van enkele spyshots bang dat het hele model te vierkant zou worden, maar de voorkant is leuk! Van de Citroën dan, die van de Peug is afschuwelijk! Hoe hebben ze dat kunnen doen. Alsof mensen in een bestelauto(-MPV-achtige) geen leuk uiterlijk willen hebben. En die Outdoor is wel heel ernstig, en haalt gelijk mijn conclusie in de vorige regel onderuit. Ze willen wel een leuk uiterlijk, maar het lukt ze niet… :?
Dit relaas ging overigens alleen over de voorkant. De achterkant is echt heel erg lelijk. Doet me zelfs denken aan de Nissan Pathfinder. Zo vierkant, saai en LELIJK.
Dus mijn conclusie is eigenlijk: Voorkant mooi, achterkant lelijk. Maar ja, wat vind ik dan in totaal van de hele auto… Daar moet ik nog even over nadenken.

@ Rick dos; Als ik het gedeelte na ‘in’ wegdenk, zie ik in wat een gigantische vooruitgang je al hebt gemaakt door mijn invloed. ;)
hoera nog een serie lelijke auto’s
In vergelijking met de meeste hedendaagse bestelbakken zijn dit prachtwagens,(de citroen). Doe mij maar die citroen berlingo in het zwart met 18 inch wielen, alles in carroseriekleur, rode race strepen in het midden en een lekkere dikke uitlaat please
@ phantom; Tsja, zo kun je een bestelwagen ook behandelen… Mocht je het kunnen: Ik nodig je uit om een photoshop ervan te maken, want het klinkt erg stoer! :D
Je zou maar net een nieuwe hebben besteld in december ,,en dan vraag je nog van,hej er komt toch geen nieuw model uit he ?! nee werd er gezegd,,nu verwacht ik de nieuwe partner (ful options) over 3 weken en hoor ik over de nieuwe uitvoering,,
Wat moet ik hier nu weer mee ? afzeggen ? wat zullen de consequentie`s hier van zijn ?
Ik rijd straks nieuw maar wel met een oud model (weet niet of ik hier gelukkiger van word van dit nieuws (wat zouden jullie doen ?)

ps.graag serieus reageren,en niet liefhebbers van dit type auto (nu even niet,dank u.
@Henk;
Dat is behoorlijk balen ja! uhm..Ja hoe kun je dit oplossen? Als ik jou was, had ik de levering afgezegt! Stel dat je nou een oogje heb op deze nieuwe Partner, dan zou je miss een mooie deal kunnen maken met uw dealer? Verders zou ik het niet weten! Veel succes ermee, zou ik zeggen :)
@Henk; ”afzeggen ? wat zullen de consequentie`s hier van zijn ?”:

Volgens mij doen ze daar niet moeilijk over, als opeens een levering word afgezegt! Niet dat ik weet i.i.g.! Dan word die auto weer tekoop gezet, dus daarmee zult u geen problemen krijgen!
@Henk: De originele Berlingo is op het ZX/306 onderstel gebaseerd terwijl de nieuwe op de C4/308 is gebaseerd. Dat betekent dus: langer, breder, beter rijgedrag en waarschijnlijk een flinke hap duurder.
Dan moet je je dus afvragen of dat nog wel in je budget past.
De garage zal misschien niet zoveel bezwaar maken: voor hen betekent dit meer omzet en langere rente op je aanbetaling (want levering pas in tweede helft 2008). Hangt er natuurlijk wel vanaf of je een versie besteld hebt die nog wel makkelijk verkoopbaar is (motorisering, kleur, opties).
Ik zou eens met de garage gaan praten.
Ik hoorde ook wel èèns dat je dan 10% moet betalen van de nieuwwaarde (ter compensatie) Hij koste me 17000 euro dus ik zou 1700 kwijt zijn (dure ongereden kilometertjes he ff,,

Maar ik vind het geen manier van doen van die verkoper,,eerlijk duurt het langst,,toch ?
Ik vind de neus van de Berlingo eerlijk gezegt een stuk mooier
@ Citrofiel: Sorry ik kan er denk ik geen fotoshop van maken maar je mag zelf invullen hoe hij er dan uitziet ::D
Ze lijken wel op die maffe Kangoo. Ze konden beter nog wat mooier en gedetaierder zijn. Nog wat chroom kon wel… Wanneer zijn ze er???
@ phantom; Ik vorm me een goed beeld… :P

@ schetzel; Die Kangoo oogt wel heel kinderlijk. De Partner is wat lelijk, maar wel normaal. De Berlingo vind ik wel goed ogen, bijna chic! Ze komen waarschijnlijk het tweede kwartaal van dit jaar.

@ Windhoos; Goed zo. Ik ook. ;)
@ six trey; Hoera, wat een onderbouwing… :?
@ Henk,
Het is wel een hele laffe benadering van je dealer, ze wisten heus wel van het nieuwe model, want dat wist ik ook al !
Zogezegd ben je onuist voorgelicht door de dealer en daar zou ik hem zeker op aanspreken, dat zou wel eens een wanprestatie kunnen zijn.

Als ze netjes zijn, doen ze je een goede aanbieding voor de nieuwe Partner 2008, al is het wel zo dat de laatste Partners van het oude type tegen scherpe prijzen verkocht kunnen gaan worden, met o.a. gratis airco.

De Bipper is een maatje kleiner dan de Partner, de laatstgenoemde gaat dus groeien (ook in prijs natuurlijk). Momenteel is de Bipper dus – als je een mooi aantal opties wilt hebben – duurder dan de huidige Partner, en dan krijg je een kleinere wagen voor je geld !
@Looneytune,
Jij schrijft een 1.6 Hdi te hebben met 75pk, je zegt dat die vlot rijdt …
Wat is vlot, ik ben een rustige rijder en heb met een model 1.9D, 1997 maar liefst 170.000 km gereden zonder problemen; het enige nadeel was inderdaad het veilige inhalen, dat was vaak niet mogelijk vanwege de zwakke motor.
Verder viel het verbruik mij erg tegen met 1 op 13,5 … Verder was het een prettige wagen.
In 2001 ben ik overgestapt naar een 2.0 Hdi, 90 pk, zeer sterke wagen, misschien zelfs te sterk ?
In 2003 ben ik overgestapt naar een 2.0 Hdi, 90 pk, het nieuwe type met dezelfde motor.
Momenteel is dit model leverbaar met een 1.6Hdi met 75 pk alsmede met een 90 pk motor … Nog even dan, straks zal er alleen nog een basis-model leverbaar blijven naast het nieuwe model 2008 !
@leo

Hij is vandaag helaas ”total loss” gereden…iemand reed me linker flank in en heb alle geluk van de wereld gehad dat ze hem niet in me deur zette…
me motor zit zowat totaal naar de rechterkant gedrukt..versnellingsbak is stuk…chassis ziet er niet top uit…deur aan bestuurderskant sluit niet goed en andere deur werkt ook niet zoals het moet…

nu alleen hopen dat die total loss word verklaard en niet weer opgeknapt word…
1.9D is misschien wel een veel betere motor qua duurzaamheid omdat je met een HDI toch ook vaak wat harder gaat ”trappen”
de 2.0HDI 90 pk voelt inderdaad erg snel ! en nog sneller als een 1.6 HDI 75 PK
maar een 1.9 trok gewoon sloom van 80 naar 100 of 90 naar 120 terwijl die 1.6 in ze 5 er vrolijk naar toe trekt…

de nieuwe berlingo is pas in juni leverbaar dus als alles goed gaat word het ook een ”nieuwe berlingo , van dit ( oude ) model”
en oja ik rijd met die 1.6HDI makkelijk 1 op 14 hele dag in de stad en dagelijks in de file en af en toe aanhanger van ongeveer 720 kilo erachter…
en zoals ik al zei ik rijd behoorlijk door dus dat zou zuiniger kunnen…

rijd nu in een leenauto ( ford transit connect ) en doe mij maar 100 keer liever me berlingootje !

greetz looneytune
Peter Nederkoorn
Hallo
Ik ben een jaar terug al bij de Citroendealer geweest om te informeren. De verkoper verteldde me dat er iets nieuws zat aan te komen. Hij wist het niet uit officiele stukken, maar het is al lang bekend, dat Citroen zijn modellen zou vernieuwen, dit uit krantenberichten. Ik vraag me af hoeveel duurder de nieuwe Berlingo gaat worden, in Diesel uitvoering. Ik heb nu een Berlingo uit 2003, en dat rijd echt prettig, ik heb er 140000 km. opzitten, zonder veel extra onkosten.
Natuurlijk. :) Elk model (tenzij heel slecht verkocht) wordt vernieuwd. En de Berlingo was daar wel eens aan toe. Ook zal Citroën al langer tests hebben gedaan, en er zullen vast wel spyshots zijn geweest. Dus zo’n voorspeller is die verkoper ook weer niet. ;)
wij hebbe thuis oude model partner en het nieuwere model berlingo thuis. Moet zeggen super practisch (als je net als ik in de bouw werkt). het enige spijtige bij ons thuis is dat het beide 1.9d zijn. Traag! Mijn ford transit werkbus met open bak en 155000km op de teller is sneller dus …

Nu wil ik zelf ook een “bakske” kopen. Looneytune zegt dat berlingo beter is dan connect maar waarom dan? Want bij een “bakske” denk ik steeds aan een ford connect. Die heb je in 115pk uitvoering dus die zal wel lekker opschieten. Oké caddy is er met een 2.0tdi (hier in belgie toch) maar die kosten al gelijk 19duizend nog wat. Dat vind ik toch wel tikkel te veel voor zo’n afbeul-werkpaardje.

Dus??? Wat zou er hier gekozen worden? Een connect 1.8 tdci 115pk of toch zo een mooie nieuwe berlingo 1.6 hdi 90 pk want dat ding zit er toch wel netjes uit voor een “bakske”.
@ Timmy
ik ben net terug met de 1.9D ppff ik moest hem echt vol in trappen om op de 90 te komen om een beetje normaal op de snelweg te komen…echt vervelend soms dat je geen turbootje hebt….

we hebben ook een citroen jumper 2.2HDI 100 PK en die trekt gewoon lekker weg op een ”heuveltje” uit een tunnel…

maar ik weet niet hoe het in belgie zit…hier is de Caddy volgens mij een stukkie duurder dan een berlingo…

ik had een ford transit connect ( huurauto van sixt)

1 de stoelen zitten keihard , de berlingo heeft echt top stoelen , die in de combo konden er ook niet tegenop !

2 misschien maakt het jouw niet uit maar er zat echt een klote radio in , geen cd speler slecht geluid , daarnaast geen elektrische ramen ( wat misschien niet zo erg is ) maar dan moet de ”draaihendel” voor je raam wel makkelijk open en dichtgaan wat niet mogelijk is als je wat in je deurvakjes hebt leggen…
daarnaast vind ik de tourneo connect heel erg overhellen in bochten…
volgens mij heb je hier in nederland alleen de Caddy 1.9 105 pk TDI en de 2.0 SDI met 90 pk zo uit me hoofd…

ik lijk wel een verkoper van de citroen maar dat ben ik toch echt niet…het is naar mijn mening de beste bestelauto ( op een caddy na misschien maar die is zoals je al aangeeft een stukkie duurder in aanschaf )

greetz looneytune
@looneytune

dat van die stoelen heb je volkome gelijk. vind die van onze berlingo ook super. Heb regelmatig last van mijn onderrug (zowat stram) en dan zijn die stoelen echt super, je zit wat rechter e.

En ook van die 1.9d wordt ik knettergek. Zoals ik al zei, rij voor het werk met de grootste transit die er gemaakt wordt. En die is echt wel pak sneller.

In belgie is die caddy ook duur hoor. Oké niet zo duur als in Nederland, maar dat alle auto’s zijn hier gewoon goedkoper. Je moet maar is naar http://www.vw.be en dan de bedrijfsvoertuigen nemen en een caddy samen stellen. Kan je bij de motoren ook een 2.0tdi dsg nemen. Maar dan kom je echt al gelijk aan 20.000euro en dat vind ik toch net iets te duur.

Toch nog maar even wachten tot de nieuwe berlingo der is en dan is wat garages af gaan en test ritje maken.

Ook met maat van me gebabbeld en die rijdt ook zo’n 1.6hdi en die heeft net foto doorgestuurd met gsm dat hij 180 gaat in duitsland (op de teller) dus … gaat toch stevig vooruit voor zo’n “bakske”. Zolang ze maar onder het verbruik gaan van die 1.9 want dat slaagt nergens op 7liter per 100km vind ik toch net iets te veel. zeker nu de diesel bijna even duur is als de benzine :-)

groeten tim
Ik had na dat ongeluk best last van me rug , en dan merk je pas hoe lekker die stoelen van die citroen zitten inderdaad…

die 1.9D is leuk in de stad…maar als ik wat gewicht mee heb is die niet vooruit te branden ook niet als ik hem tot 4000 toeren doortrek…

volgens mij kan je die 1.9 105PK tdi met DSG bestellen die 140 PK niet
maar die zal ook zeker hard gaan 140 pk in een caddy !

de 2.0SDi kost hier inclusief BTW en BPM maar liefst € 18.882
terwijl de 1.9 TDI er is vanaf € 23.480 en met DSG pas vanaf € 26.107

Berlingo met pack professinoal ( handmatige airco , cd speler 6 speakers en cruise controle / snelheidsbegrenzer ) is er hier Vanaf € 18.643,9 incl. BTW/BPM

ja zou zeker geen ”oud model” kopen ook al word die goedkoper aangeboden…

zo 180 dan heeft die wel een 90 pk want de mijne kwam niet verder dan 160 na heel lang gas geven zonder gehindert te zijn…

hhmm 1 op 14 valt best mee toch?, alleen de HDI is zeker zuiniger !
mijn hdi reed ongeveer 1 op 16…maja even kijken meestal halen ze die berlingo’s uit voorraad misshcien dat het nu een 90 PK word ik merk het wel

greetz looneytune !
@looneytune

dan heb jij hetzelfde voor als ik. Bij mij is dat ook sinds ik van de baan ben gereden door een vrachtwagen die geramt werd door een grietje met een bestelbus op de Antwerpse ring. Van 110 naar 0 in 30 meter, dat deed even pijn. Ook voor die oplegger. Die zijn achteras lag er onderuit en mijn voorwielen van de transit waren weg. Die was rijp voor de schroot.

Caddy is echt wel duur bij jullie in nederland. 1.9tdi is hier net geen 17.000 en de 2.0tdi is er 19.500.
Berlingo is echt wel pakje goedkoper dan bij jullie de 90pk versie kost hier 15.500.
Ja ja die 180 is met een 90pk’er. Maar wel wind af en van de heuvel (gelijk hij dat vertelt, gewoon lache) Die gast is zelfstandige, dus die trekt btw terug. Die zegt dat ook, je koopt het logo en je krijgt de auto der bij. Is echt fantastisch. Gewoon weg spot goedkoop en ze late je niet in de steek.

Ga toch nog even wachten op het nieuwe model en is stevige toer mee gaan rijden. Als ie mij aanstaat en ze geven hem met trekhaak, airco, cd 6 luidsprekers en dode hoek spiegels (zo makkelijk als je dat gewoon bent) mee voor ongeveer 15.000 pak ik hem. :-)
Zo , dat prijs verschil is echt niet normaal voor bedrijfsauto’s…
wij krijgen uiteraard ook de belasting terug…
dus hij is er dan vanaf : € 10.030 excl. BTW/BPM

ja ik stond in principe stil en ze raakte me vol aan de linker voorkant met ik schat zo’n 80 á 100 km/h…
dus heb het geluk dat ik niet binnen 1 knal stil stond dan maak je een nog veel ergere klap volgens mij…

mja , auto is maar schroot..het is vervelend dat je even niet kan werken en je gezondheid is belangrijker…

haha ja , dat was echt vervelend met die 1.9D reed ik eindelijk 130 kwam er weer andere auto voor was ik weer tijdje bezig om op gang te komen…

hoeveel is bij jullie eigenlijk de BTW ?
wij hebben hier 19 procent BTW + BPM ( auto belasting ) legt eraan hoeveel je uitstoot per grootte van je auto of zo…

dat vind ik wel 1 minpunt je aan de berlingo standaard heeft die geen dooie hoek spiegels
ik rijd de hele dag in amsterdam met al die fietsers en kan echt NIET zonder !
ook al buig ik naar voren om te kijken dan blijf ik nog een hele grote dode hoek hebben…
op de snelweg trouwens net zo als je wilt inhalen zie je op een bepaald punt die auto naast je niet met de standaard spiegels…
heb er nu van die kleine spiegeltjes van de halfords op…je hebt ook van die grotere die je bovenop je spiegel zit maar die vind ik er niet zo mooi uitzien…

http://www.halfords.be/BE/Auto/Catalog/CategoryProductList.htm?categoryId=26758&subCategoryId=26772

die van 2.99 vind ik veel beter dan die duurdere van 15 euro maar goed…
die nieuwe krijgt ook een 1.6Hdi met 110 pk dus nog een tikkie sneller !

wou dat die hier in NL voor 15 000 euro was haha ben jaloers…

wat voor werk doe je eigenlijk?
ik hoor het wel ga nu tv kijken en morgen richting belgie ( oeteldonk / Den bosch ) om carnaval te vieren

greetz !
Leuk om jullie verhalen te lezen! Moest toch even ergens op reageren:

BPM is een vast percentage, maar die gaat afgebouwd worden. Vanaf 1 februari 2008 zal de BPM op een personenauto van 45,2% dalen naar 42,3%.
Daarnaast zijn er sinds kort/binnenkort nog andere variabelen. Zoals of de auto een hybride is, de slurptax, of het een diesel is, en de roetuitstoot.
Voor bedrijfsauto’s is het iets anders: “Vanaf 1 januari 2007 moet een particulier koper van een nieuwe bestelauto ook zelf aangifte doen. Ondernemers hebben dan recht op een vrijstelling van BPM voor een bestelauto, mits zij als BTW-ondernemer bij de belastingdienst bekend zijn en de auto minimaal 10% zakelijk gebruiken.”
Meer info over de BPM: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_van_personenauto%27s_en_motorrijwielen .
@looneytune en citrofiel

Ja jongens ik hou van bakjes, zijn gewoon super handig. deuren open, laad vol en crossen maar. Op het werk is het laad laadbak vol en crossen maar mits er enige spanbanden over te gooien natuurlijk.

Bij ons kan je als zelfstandige zo’n berlingo 1.4i voor 6850 euro hebben als zelfstandigen en een 1.6hdi 90pk voor 12.699euro. maar das dan zonder de btw e jongens. Ja ik weet het belgie is het land van de zelfstandige. hahaha. Maar ik werk gewoon in loondienst hoor. Maar doe wel een typisch nederlands beroep namelijk …. komt ie dan e: rietdekken. http://www.rasenberg.be. Ben er wel meer de karwei man. Zo een beetje vanalles en nog wat zoals mijn nederlandse baas zegt:”overal inzitbaar”

Nog een grootvoordeel bij ons is de wegentaks op die “bakjes”. Omdat je er maar met 2 inkan en wordt bezien als een werktuig moet je maar 85 euro wegentaks betalen per jaar. Toch op die kleintjes. Dus dat betaal je ook met plezier. Normaal hangt het af van de fiscale pk’s. Bij de berlingo, caddy 1.9tdi, connect is dat allemaal 10 denk ik. Dus normaal is 10 fiscale 275euro dus schilt wel een pak. (bij jeeps nog meer, want pak weg een landcruiser 3.0d4d is 15 fisckale en das normaal 1500, maar gooi de achterbank er uit, gordel-en zetelpunte deruit, vaste laadbodem en een tussenschotje en het is rond de 125 denk ik) en je kan hem dan als zelfstandige volledig inbrenge in je bedrijf dus trek je allemaal terug van de belastingen.http://www.auto55.be/verkeersbelasting

bpm? dat is gelijk aan onze inschrijvingtaks? die is ook veel lager hoor. want bij een berlingo met 10 fiscale pk’s is dat als hij nieuw is 123euro en die moet je dan bovenop je wegentaks betale dus dat is het eerste jaar dan 123+85 euro. http://www.auto55.be/pg/11218-belasting-op-inverkeerstelling.
Zoals je ziet zwaarder de motor hoe meer fiscale pk’s hoe meer je moet betalen. Maar tot vorig jaar was het dat je vanaf 15fiscale met een diesel (mercedes s320 cdi, bmw 530, …) altijd het dubbele moest betalen als bij een benzine met even veel fiscale, maar dat is net veranderd dus geen 1500euro per jaar aan wegentaks maar 1000euro. Denk dat we terug meer 3.0tdi gaan zien of toch zeker 2.5 want dat is nu terug te betalen :-).

Kort samen gevat: qua auto’s, grond en huizen moet je in belgie zijn. Voor al de rest moet je naar nederland: eten, kleding, … hahahahaha
groetjes tim
oke niet alle zinnen kloppen. lees volgende keer na voor ik post. hahahaha
Nou, dat verschil tussen benzine en diesel is toch wel behoorlijk zeg… Ik dacht dat alleen Nederland daar zo extreem in was.
Bij ons is de Berlingo 1.4i er vanaf ongeveer €15000 (excl. BPM, incl. BTW), en de 1.6 HDi vanaf ongeveer €13500?! Huh? Foutje in de Car Configurator op de Citroënsite? :? O, wacht. Die 1.4i is ook op aardgas, misschien drijft dat de prijs op. Nou ja, ik kom er niet uit. Ik dacht namelijk dat de Berlingo in Nederland voor de ondernemers ook vanaf €8500 was… Maar het lijkt vanaf ongeveer €12000 te zijn incl. BTW. Ja, inderdaad. Dat is weer een andere prijs dan die ik net noemde. Ik snap er helemaal niets meer van…
Onze wegenbelasting (jullie verkeersbelasting) is ook minder voor ondernemers. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het type en gewicht van het voertuig (personenauto, vrachtauto, autobus), het gebruik (privé of zakelijk), de soort brandstof (benzine, diesel, LPG) en de provincie waarin de houder van het voertuig woont.

@ Timmy; Ik vergeef het je, het was laat. ;)
@citrofiel joep gistere was het laat typen.
Maar het is echt raar ze. Bij jullie is dat echt niet normaal. Zou niet graag een auto kopen bij jullie. In belgie is het gewoon even naar de garage en dat zo hard mogelijk afpingelen en doorrijden naar de volgende garage en zien wat zij der af doen en zo doorgaan tot je een goeie prijs hebt. Want die 1.4i kost hier incl. btw 10.500 dus das toch 4.500 minder dan daar.
En hoe duurder de auto’s hoe groter het verschil. Neem nu een s320cdi. Wat kosten die bij jullie? Bij ons in avantgarde, met alles erop en deraan en dan nog is verlengde (mijn baas rijdt die vandaar) kost hier catalogus prijs 111.000 euro, maar als je dan vast klant bent gaat er zo 10%af en dan nog is je vrouw mee nemen en die late zegge of je toch echt ni liever een a8 zou nemen. en er gaat zo nog is 15% af :-)
Maar die taksen dat jullie betalen dat is echt niet normaal meer. Wij vonde het al klote dat de dieseltaks van 15 fiscale het dubbele was dan die van een vergelijkbare benzine. Maar dat hebben ze nu veranderd. Conclusie? De Belgische regering zal wel weer een nieuwe taks klaar hebben staan om dat verlies te compenseren. Aangezien er in belgie meer diesels dan benzines rond rijden.
Hé… Opvallend. Dat lijkt toch niet zoveel te schelen. De S320CDi is hier vanaf €98.748. Lang vanaf €109.785. Lang met 4Matic €115.334.
Dan bezine eens proberen. Wat is de vanafprijs van een S350 bij jullie? Hier is het €99.509.
En de Citroën C6? 3.0i vanaf €59.230, 2.2 HDiF vanaf €52.290 en 2.7 HDiF vanaf €64.885.
En de Citroën C3? Hier vanaf €12.990. Diesel vanaf €18.350.

Ja, ik geef je flink wat te doen. ;)
Hahaha oke even werk, maar we zulle is een vergelijking doen
s320cdi vanaf 98.748 bij jullie, bij ons vanaf 71.390
s320 lang vanaf 109.785 bij jullie, bij ons vanaf
s320 lang 4matic 115.334 bij ons vanaf 83.611
s350 99.509 bij ons 85.063
c6 3.0i bij jullie vanaf 59.230 bij ons 43.200
c6 2.2 hdi vanaf 52.290, bij ons vanaf 40.890
c6 2.7hdi bij jullie 64.885; bij ons vanaf 46.090
c3 1.1 bij jullie 12990 bij ons 12250
c3 1.4hdi van 18.350 bij ons 14.100

Hoe duurder de wagens en hoe zwaarder de motoren hoe groter het verschil wordt.
Maar ik ga toch voor een “bakske”, wegentaks is dan opsturen met confetti. Voor 85euro per jaar kan je ni sukkelen. ofwel dan? als ik wat ouder wordt mss volvo s60 d5 automaat van een jaar of 2 oud, met lederen interieur en heel de nest kan je ze vinde voor 16-17000
O. Blijkbaar had ik de verkeerde prijzen gekopieerd voor die S320CDi. Maar ik weet ook niet wat er allemaal op zit, en Avantgarde stond er niet bij, dus beter kon even niet.
Nu is het prijsverschil toch best groot! Idd hoe duurder, hoe groter het verschil. En of het een diesel is telt ook mee, aan de 1.4Hdi te zien. Ik krijg zin om te emigreren… Maar dat heeft iedereen wel eens. En als ik het zou doen, zou ik alsnog gelijk maar naar Frankrijk gaan. :D
En als je oud bent een S60? Word je soms al heel snel oud? ;) Je kunt toch niet weten of de S60 van de toekomst gelijk is aan de S60 van nu, of er dezelfde motoren in zitten, en of de restwaarde ook zo laag is? Maar dat zijn zorgen voor later. ;)
hahahaha moet jij niet carnaval aan het vieren zijn?

oud oud, ben nu 24 dus voor de moment denk ik nog praktisch. oke oke dat is helemaal tegendraads. Normaal moet ik met een bmw 320d of een audi a3 willen rijden ofzo. Maar ja ik ben tegendraads e.
Of zou het komen doordat ik in de bouw zit en daardoor alleen maar denk aan nuttig laadvermogen en het feit dat mijn vader met zo’n berlingo lichte vracht (grijs kenteken) rijdt en ik daar ontzettend jaloers op ben omdat ik zelf altij met die zetels lig te kloten. :-)
Laat ons zeggen dat oud slaagt op zelf kinderen hebben. Is misschien beter. Volvo is leuke auto (net met collega zijn v70 diesel gereden) en niet te veel tirlantijntjes. Sober, zoals een bestelwagen :-).
Ach zorgen voor later.
Carnaval? Ik woon boven de rivieren, dus ik doe er niet aan mee. Er is eigenlijk weinig om aan mee te doen hier…

Als als je kinderen hebben gelijk stelt aan oud zijn, dan kan het inderdaad al heel snel zijn, en dan kan het idd nog dat het gaat over het huidige model S60. En dat sober slaat toch wel op het uiterlijk hè? Want je wilde hem juist met leer en all the rest, dus op die manier is het zeker niet sober!! :P
Haha woon een gemeente te ver naar het zuiden. In essen wordt dat ook volle bak gevierd maar ja daar zitte meer inwijkelinge van het noorden dan wat anders. ;-). Hier in kalmthout is het rustig.
Maar als je leuke auto wil voor schappelijke prijs moet je hier zijn, voor huizen moet je het al verder gaan zoeken ;-)
hahaha ja maar het interieur blijft wel sober. Toch wel hoor. Staat niet omgeven met knopjes gelijk die auto van mijn baas. Kan je zelfs als je achter zit aan de passagierskant kan je die stoel van voor naar voor laten schuiven zodat je zelf meer ruimte krijgt en toestanden. Toch iets te veel van het goede.
Doe mij maar een berlingo met dieseltje, trekhaak, slot met afstandsbediening, dooie hoek spiegels en een goeie radio en airco. Ben ik al dik tevreden mee.
Ja inderdaad. Een beetje comfort is wel lekker, maar je kunt het ook té luxe maken. (Wauw. Komt dat uit mijn mond (vingers)?)

En, wat ik bij dit onderwerp en deze mensen toch ook even moet melden, ook ik heb een zwak voor ‘bakjes’ (nieuw woord voor mij als Hollander), pickups, bussen en vrachtauto’s (bedrijfswagens dus). :)
Binnenkort niet-aansluitend in het verkeer te zien.

Eigenlijk een relatief mooie bestelwagen, maar om de één of andere reden zijn de bestuurders niet van de handigste..
@citrofiel
hahaha. Beetje comfort mag e. Als je heel de dag je in uit de naad hebt gewerkt wil je toch in een auto gaan zitten waar je comfortabel in zit. Met een lekker muziekje op de achtergrond en niet te veel zorge hoeft te maken of je alles wel bij hebt. Plaats zat in die dinge dus duw het er maar ergens tussen.

“Bakske” is het woord dat wij thuis gebruiken voor de berlingo en de partner. Vat alles zowat samen e. Een laadruimte, met 4 wielen, 2 GOEIE zetels en een motor. Meer moet dat niet zijn.

Een nissan navarra misschien. Is ook lekker om mee te rijden en kost nieuw 27.000 met alles derop en deraan (2.5tdi met 177pk)of een Landcruiser zonder achterbank maja dan zit je in een andere prijsklasse. Die zijn ook hier stervens duur. En dan geen total tanken. http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/30/toyota-lust-geen-total-diesel

@dekster ai nu trap je toch wel een beetje op mijn tenen. Oke rijdt vooral met een ford transit t350. Maar ook met zo’n “bakske” en ik haal bijna nooit geen fratsen uit. Wat niet gezegd kan worde van die grote duitse wagens.
@ dekster; “Niet-aansluitend”?

@ Timmy; Precies. In een auto moet je een beetje tot rust komen (zeker met die files is dat wel eens moeilijk), en comfort/luxe helpt daarbij wel.
Een Nissan Navara is wel iets heel anders dan een Berlingo. Stukken groter, duurder, en natuurlijk open. Tenzij je er een hardtop op zet. Maar dan is het weer niet zo praktisch.
@citrofiel
Ik weet het. Maar dat is dan wel de enigste pick-up waar ik dan naar zou kijken. Omdat jij zegt:”En, wat ik bij dit onderwerp en deze mensen toch ook even moet melden, ook ik heb een zwak voor ‘bakjes’ (nieuw woord voor mij als Hollander), pickups, bussen en vrachtauto’s (bedrijfswagens dus). ”
Een toyota hilux heeft het probleem dat ie niet vooruit te krijgen is. Die l200 heeft wel iets maar die zijn werkbak is tikkel te klein en met dubbele cabine is hij niet in lichte vracht te zetten in belgie. Dus veel te veel wegentaks. Dus blijft alleen de Navarra over. Vriend van mij rijdt er eentje en die dinge gaan echt goed vooruit. Hij beweert 200 maar dat vind ik toch veel voor een pick-up, maar laat ons het erop houden dat hij zeker met gemak 120 kan aanhouden zonder extreem hoog in toeren te gaan. Wat bij mij transit van het werk wel zo is. En dat is vervelend: gas plat op de teller 130, toerental 4200 en dan geeft de gps 123 aan :-)
Ben nu wel heel benieuwd wat de nieuwe prijzen van de berlingo gaan zijn. Zoals ik al gezegd heb. Hoop dat ie rond de 15.000 mee te krijge is met alles wat ik wil. En volgens Looneytune 110pk dus dat zou ook lekker zijn. Zeker als ze het koppel dan niet vergeten.:-) Beetje trekkracht als je aanhanger bij hebt is altijd mooi meegenomen.
En wat als deze er zou zijn? Zou deze het dan worden:
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/sbarro_cruise_crosser.jpg
Voor mij wel iig. :P ;) Nou ja, eigenlijk natuurlijk niet.

Ik heb verder geen idee over de praktische bruikbaarheid van de verschillende pickups en bakjes, dus daar houd ik mijn mond maar over. Qua uiterlijk zou de L200 met gemak winnen iig. Maar aan uiterlijk heb je niet veel. :D
Over de topsnelheid van de Nissan, officieel is het 170, 185 op de teller. Dus 200 lijkt me ook wel overdreven. Of het moet heuvelaf, wind mee zijn. ;)
@citrofiel
hahaha mmm de uitdrukking ken ik van ergens.
Die foto is nice. ook wel iets ruigs. Vraag me alleen af hoe dat zou rijden zo met 3 assen. Want die achterste als die niet mee draait dat gaat schuren en wringen in de bochten.
Hoe doe je dat trouwens imgages invoegen. Heb er nog een paar fijne van mijn vorige transit van dat ongeval. Maar die zullen dan eerst online gezet moeten worden zeker.
Bruikbaarheid. Laat ons zeggen dat de citroen (de vorige dan toch) super handig is. lekker vierkant e. Dus je verliest niet veel plaats van binnen. wat je aan de buitenkant ziet is aan de binnenkant hetzelfde. Niet met een hoop van die kleine hoekjes waar je niks in kwijt kan. Gewoon 3 kuub dat je vol kan gooien.:-)
@ Timmy; Die C-Crosser pickup is ook maar een concept van Sbarro. De Cruise Crosser, mocht je meer willen opzoeken.
Over plaatjes posten: http://img255.imageshack.us/img255/9295/howtopostanimagehk7.jpg . Voor jou geldt vanaf punt 7.

@ dekster; Dat ligt dus aan de bestuurders, niet aan de auto. Dan is het goed. :P Of zou ik dat als een belediging naar Citroënrijders moeten zien? Laat ik dat, om Autoblog een beetje leuk te houden, maar niet doen. :P
@citrofiel zullen is testen e. Na hele dag in de regen te werken kan het wel zijn dat het brein wat verwaterd is.
Oke dan, daar is precies toch iets fout gelopen.
Interesting… Sorry, ik zou niet weten hoe ik het beter zou kunnen omschrijven dan op dat plaatje… :?
Post anders eerst eens gewoon de link van het plaatje dat je, als het goed is, hebt geüpload op Imageshack of Picoodle… Dat moet je wel allereerst onder de knie hebben!
dit zou de link moeten zijn http://img297.imageshack.us/img297/1184/ongeval4wx0.jpg
Maar zal voor de veiligheid wel even alle links laten open staan. Als er dan weer iets niet klopt dat we gelijk terug kunnen gaan zoeken. ;-)
Ja hoor, luid en duidelijk! Dat is hem dus wel… Dan nog

[pijltje openen]img src=link width=450[pijltje sluiten].

Die width=450 moet trouwens alleen als het plaatje breder dan 450 pixels is. Nu dus wel.
oke nog is proberen e. Tot we onder de knie hebben
nope toch nog ergens een foutje :-s
Hóe kan het nu nog fout gaan?! :shock:

Lukt het mij wel?
http://img297.imageshack.us/img297/1184/ongeval4wx0.jpg
Zou iemand van Autoblog dan mss kunnen zeggen wat hier nog fout gaat?

@ Timmy; Doe je wel een spatie tussen de link en width=450?
trouwens net even die Concept van jou is opgezocht. Derde as wordt aangedreven door een elekromotor. Dat verandert de zaken wel. Als je dan ergens grip verlies kan je die nog even dat extra duwtje in de rug laten geven.
Wel knap bedacht van die mannen.
Yez Baby.
haha thx citrofiel, dus dat weten we ook al weer hoe dat werkt.
Domme belgen.
@ citrofiel ik woon ook boven de rivieren en was naar oeteldonk ( den bosch ) geloof dat ik er toch iets te nuchter voor was , oude mannen die je vader kunnen zijn in berenpakken enz enz…
maar de sfeer was ok :)

die transit heeft ook een flinke klap gemaakt zo te zien…
trouwens er is toch ook nieuwe transit met 200 PK ?
dat zal ook wel behoorlijk gaan :)

ik krijg maandag / dinsdag me nieuwe berlingo precies dezelfde alleen met rechts een schuif deurtje met raam , iets makkelijker met dooie hoek ook…
maja ik ga even me andere auto citroen jumper wassen duurt wat langer als me berlingo :(

spreek u laters
@looneytune Ja dat deed pijn ja. Vooral omdat ik die nog maar net had. Eerste onderhoudsbeurt nog maar net gehad toen. De brandweer van:”gaat het.” ikke:”Ja ja maar zie mijn bus nu! die is splinternieuw.” Voelde nog niets van stramheid van de adrenaline. Was de snelste die we hadde 115pk. Trek je alles vrolijk mee weg aan de lichten. Zelfs met kar achter vol met riet en de bus ook vrolijk 130 zonder moeite te doen.
Die vrachtwagen ook ze. Let ook op het linkervoorwiel dat achter de laadbak zat.
http://img138.imageshack.us/img138/1660/ongeval10ig2.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/6077/ongeval13ia9.jpg
Die 200pk versie is vooral bedoeld voor de 4.5tonners. Dus haalt maar 90. Komt ook voor de 3.5 ton dus mag sneller gelijk de mijne maar rijdt maar max 130 dan. Korte versnellingsbak e. Dus die laatste versnelling stelt niet veel voor. Die van mij rijdt max 133op de teller en op de gsm is dat 123 dus … en dan draait hij veel toeren ze 4200. Niet echt gezond dus ik hou meer 110 constant aan. Hard zat dan en minder lawaai. Dat nieuw model rijdt wel heel lekker. Alleen vertrekken he. Je moet echt veel gas geven voor ie weg is. Valt heel snel stil.
Weer zelfde? Dus weer een 75pk’er? Ja toch e? die 1.9? Damn had toch voor een 90pk’er gegaan. En als dit model er komt met 110 toch is testrit aanvrage en dan vergelijke met het connectje en zien wat het prijs verschil is. :-) 9/10 in voordeel van het citroentje.
Groeten
Ja deze berlingo was ook 10 weken oud 7000 km op de teller…
heb foto’s met me cam gemaakt van me telefoon kan ze niet op me pc krijgen

http://img118.imageshack.us/img118/9411/crashcitroen001hr3.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/5893/crashcitroen002yw0.jpg

kan je ook zien dat ze me precies op me flank geraakt heeft maja dat word een lange strijd ik zeg dat ik stilstond en zij zegt dat ik op de weg reed…
mja die jumper bus ook als je vol op het gas gaat laat je de meeste auto’s achter je die normaal wegtrekken…
wij hebben ook een kipper uitvoering van de jumper die heeft ook 6 versnellingen heb geen idee waarom want zelf bij 120 in ze 6 valt die zo ver terug dat je gewoon weer naar ze 5 gaat…
ok wel jammer dat die 200PK versie niet in gewone transit busjes komen dan…
ja hij heeft een witte gezocht in voorraad..het tussenschot + lat op lat betimmering word overgezet en de trekhaak ook…
dit is gewoon een 1.6HDI ook met 75Pk
die 1.9D word niet meer geleverd in nederland…

nu zie je pas hoe zwak een auto eigenlijk is vooral als een auto je in je deur raakt , ik wil niet weten wat er dan met me gebeurd was…

greetz
Stevige klap geweest denk. Man was ik blij dat ik toen in die transit zat. Dag daarvoor was ik met mijn partner en al die gaste en matriaal. Heb je al eens op de middenberm gelet bij laatste stuk van Antwerpse ring richting breda. Dat is gewoon verhoogd zand afgezet met betonnen rand van 40cm ofzo. Die oplegger had me gewoon tegen die rand gedrukt maar omdat die transit redelijk hoog is ging die erover, ook al brak dan links voor het wiel af en rechtsvoor zat 30 cm in de grond en onder de deur. Cabine staat gewoon in een knik. Maar met die partner? Die wielen van die oplegger ging over de neus van de transit maar wil ni weten wat dat had gedaan met die gast die naast mij zat. Ja toch fragiel als er een stevige klap komt.
Die collega van mij die derbij zat met dit ongeval heeft 3 maand gelede hetzelfde voor gehad als jij met zijn v40. Voorkant stond 15cm uit den haak. die was ook rijp voor de schroothoop. Maar wel in zijn recht gesteld. Kwam van rechts. Die gast die hem aanreed zijn eerste reactie was:”oooh nee weeral” dat zegt genoeg. Maja zijn verzekering heeft al uitbetaald nu rijdt ie een v70. Hoop dat het bij jou ni te veel zever gaat worde. Woord tegen woord is altij klote.
ik rij zelf al sedert de lancering met de partner
is super wagen
ik ben ben vlotte rijder (circuit piloot) en de wagen plakt aan de grond als geen ander
heb alles op en aan van toeters en bellen behalve al die rij assistentie dingen anders voel je de wagen tog niet meer als ervaren piloot.
en zelf zonder de blabla kan je de wagen perfect de baas.
10/10
@jonas,

Je hebt toch wel in de gaten dat je het hebt over een bestelbusje ipv een sportwagen toch he? Dat ding is namelijk ontworpen voor het vervoeren van dingen, en niet voor op een circuit……..
agnes meessen paris
de partner is een ruime auto voor gezinnen en door de hoge instap voor senioren, wel jammer dat hij aan de bijrijderskantontzettent tocht, een deken is wel noodzakelijk in de winter, die moet ik van af onder tot boven langs mijn hele lichaam leggen zo koud is het dan.mijn hele rechterkant bevriest in de peugeot.
zijn er meer gebruikers die daar last van hebben??/
agnes.
@agnes meessen paris: Dit is zeker niet normaal in wat voor auto dan ook, de dealer zou dit op moeten lossen.
@agnes meessen paris: ik zou je ramen eens dicht doen ;) Of een goed de instellingen van je verwarming controleren (luchtroosters & luchtstromen!).
agnes meessen paris
geen grapjes a.u.b. de auto is tip top in orde, het is een vreemd hinderlijk koud probleem.
@agnes meessen paris: Nou, iedereen weet dat zoiets bij een nieuwe auto niet hoort, dus terug naar de dealer en dan is het hun probleem. En die verwarming van robbie is geen grap, als daar een fout in zit kan je natuurlijk ook tocht krijgen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).