Seat Leon Cupra en VW Golf GTI door O.CT

Auteur: , 41 Reacties

De Leon Cupra en de Golf GTI zijn niet de langzaamste auto's op de weg, maar de tuner O.CT heeft nog flink meer pk's uit de blokken weten te halen. De standaard 200 pk van de Golf wordt 270 en de 240 pk van de Leon is zelfs 315 geworden!

Om dit vermogen te bereiken heeft O.CT Oberschneider de ECU aangepast, en wordt de turbodruk verhoogd. Verder wordt er een sportuitlaat gemonteerd en om het helemaal af te maken worden het injectiesysteem aangepast en is de intercooler vergroot. Met deze aanpassingen hakt de Leon een volle seconde van de 0-100 tijd af, waardoor hij deze sprint in maar 5.2 seconden aflegt. De Golf is een fractie langzamer.

Het oog wil ook wat en daarom zijn er speciale 19 inch velgen ontwikkeld en kan je koolstof sierdelen bestellen voor onder de motorkap.

OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon



41 reacties

Zeer strak moet ik zeggen!!
T heeft altijd wel wat pik zwarte auto’s!!!

Cees
Die sierdelen zitten dus niet op de getoonde auto’s? Of ben ik blind?
@ Citrofiel

Onder de motorkap ;)
@ Pim; :oops: Gelukkig, ik ben niet blind. :P ;)
Vind de golf int zwart toch mooier..
Alfa Lima Foxtrot Alfa
Vind de lijnen van een leon erg mooi, ook van de originele… Alleen elke keer als ik er één zie heb ik het idee dattie van plastic is… Ook vanwege de afwerking zou ik hier zelfs missch wel de golf kiezen… Moet zeggen: chapeau voor de heren tunerts
@Rossi: geeft niet, misschien gaat dat nog wel een keer over….
Die Leon is zeer strak zo…. alleen die stickers zijn fout. En de remklauwen voor en achter mogen wel in een kleurtje (hetzelfde kleurtje) en de schijven achter zouden wat groter mogen voor deze velgen… 315pk is denk ik teveel voro een voorwielaandrijver… maar goed… dan maar wat minder stampen en wat kalmer aan doen bij het bochtjes uit knallen.
Waarom dan van de Leon meer? Het is toch dezelfde engine die erin ligt?
zo iets tunen is tuning zonder smaak dat VW logo blijft mij storen, die seat heeft nog ix en ja 315PK is wel veel voor een auto van die groote maar het blijven lelijke hatchbacks iets wat ik in nog geen miljoen jaar zou durven kopen
Opzich niet heel bijzonder. Rij zelf met een Leon FR met 280pk – 415Nm (standaard 200pk) door JD Engineering (de Leon VDV-Editie), en zij hebben ook een Cupra onderhanden gehad die 345pk – 420Nm leverde.
Ik vind het helaas een beetje een dertien in een dozijn verhaal.
Wow.. Me Like…

Alleen rood is de GTI mooier :P
Errgleuk, die Leon Cupra! Enkel de C30 nog met 300+ pk :)
Eric(the good)
De turbodruk verhogen = verbruik de hoogte in. Ben niet echt overtuigd van de bedrijfszekerheid op langen termijn. Geef mij maar de tuners van ABT.
19″ sloffen is beenhard onder deze klasse van auto’s. Hou het maar op 18″!!!
En de golf heeft R32 achterlichten
Echt goed gedaan!
@Eric ja inderdaad het verbruik gaat ook omhoog, maar dat zal de klant niks schelen ;)
Eindelijk eens een tuner die z’n demo’s niet volhangt met plastic. Ziet er wat mij betreft geslaagd uit. :)

@ Eric: wat denk je dat ze met tunen bij ABT doen dan?
@Gregorius:

Golf GTI en Leon Cupra hebben totaal verschillend blok, de leon bevat een gedowntuned Audi S3 blok. Dit verklaard het verschil in pk na de tuning.
En idd, de leon cupra VDV editie is nog net ietsjes krachtiger.
Geef mij maar die Leon :)
Twee mooie auto’s in zwart!:O Ik zeg maar 1 ding; Geil!
Zal lekker gaan op de voorbandjes hhaha. En 5.2 naar 100 lijkt me wat optimistisch met het gegeven vermogen en gewicht + aandrijving type. Maar wel leuke bakkies voor op de autobahn hoor :)
Golf Owned:)
Ik zou voor het uiterlijk van de Glof gaan want ik krijg altijd een rilling als ik die rode rand zie…
Te mooi, maar zou zeker voor de Leon gaan en niet alleen vanwege de 45 pk extra. De leon is gewoon mooi om te zien en zeker in deze kleur en uitmonstering
75pk en een onbekende hoeveelheid koppel extra en maar 1 seconde van de 0-100 tijd af? Ligt dat dan aan mij of krijg je zoveel vermogen niet meer goed aan de grond?

Ik bedoel, leg dat blok eens in een vierwielaangedreven golf, kijken wat die doet.
Strak, maar niet bijzonder !!
Zoals al vaker gezegd, (bijv. door Tristan) onze eigen Nederlandse VAG Tuner JD Engineering haalt met Chip en Uitlaat (Milltek / Supersprint) tussen de 330 en 340 pk uit de Cupra !!
En met een Downpipe van een S3 erop zelfs 345Pk

Misschien een idee voor een Rijtest ? ;)
@ FabianVTR16V

Met uitlaat + chip redt je die 330 niet hoor ;).
Doet u mij de Seat maar ;)
Volkswagen, Wie Anders
Aston Martin freak
Very nice cars
En hij staat ook op Autoweek.
JD-Engineering heeft al een seat leon cupra na 340 pk getuned met alleen een uitlaatsysteem en een airbox dacht ik.

Maar ze zien er iig mooi uit! :)
De SEAT’s zijn auto’s die ik nog wel van het VAG wil pruimen.
”Om dit vermogen te bereiken heeft O.CT Oberschneider de ECU aangepast, en wordt de turbodruk verhoogd.”
bij het aanpassen van de ecu bij een turbo motor is het verhogen van de turbodruk heel normaal, anders krijg je nauwelijks extra vermogen. Dus het is een beetje dubbelop.

@Yuri
denk dat JD ook wel het chipje heeft aangepast, das namelijk zijn specialiteit.

Die auto’s zien er goed uit in hun zwarte outfit.
Is de 2.0T uit de Leon, Golf en S3 niet gewoon hetzelfde blok? Alleen met aangepaste software?
En waarom is dit blok bijna tegelijkertijd in alle 3 geïntroduceerd?
S3 en Leon Cupra hebben hetzelfde blok, het blok in de Golf heeft een andere turbo (net als de Leon FR).
@mattie

JD heeft de leon zeker geen standaard chip gegeven, maar een maatchip, het zijn ook niet allemaal originele onderdelen.
Om het even duidelijk te maken.

Tov van een 2.0 TFSI uit de GTI/FR heeft de 2.0 TFSI uit de S3/Cupra:

– grotere intercooler
– grotere injectoren
– sterkere zuigers en drijfstangen
– K04 turbo (GTI/FR heeft een K03 turbo)
– dikkere downpipe

VDV-Cupra heeft 345pk door:

– JD Engineering chip op maat
– Carbon Airbox
– volledig Milltek uitlaatsysteem met S3 downpipe

VDV-FR heeft ca. 280pk:

– JD Engineering chip op maat
– Volledig Milltek uitlaatsysteem
JD is gewoon top! Het TCS programma wat door JD speciaal is geschreven werkt ook geweldig.

Ik heb in de VDV-cupra gereden. Wat een powerrrrr en wegligging !

Hier de uitdraai van de VDV-cupra:

http://img227.imageshack.us/img227/3803/leoncupratfsieddemojdruzw2.jpg
wat is er zo bijzonder aan die velgen, die komen gewoon van een audi RS4…
JD is een van de beste tuners die er op VAG gebied is. Veeel betrouwbaarder dan ABT. JD weet de chip op maat van jouw wagen te programeren terwijl ABT een ongeveer goede chip aanbied die veel duurder is.
Ik ben pas bij JD geweest met een FR TFSI en die heeft 330 pk en 430 nm koppel over een lang bereik. Dat wil wel.
Ook afgelopen week met een Ibiza Cupra 2002 langs geweest. Deze heeft 210 pk en 340 nm koppel over ook een lang gebied.
Er zijn zeer weinig tuners die zoiets verandwoord kunnen. Zelfs AUDI en Spyker kloppen bij hem aan en dat wil wel wat zeggen.

Chris
Michael(corradozbh)Lips
Doe mij die Golf maar, die Seat ziet eruit als een busje snap niet dat ze die Leon zo verandert hebben. En de Golf blijft altijd een Golf, en blijft altijd mooi!!! :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).