We hadden Audi TT-S al een keer in zijn blootje gespot en aangezien het model volgende week in Brussel en in Detroit aan het publiek zal worden voorgesteld, is dit zo ongeveer het moment dat de officiële plaatjes uitlekken. Dat is nu dan ook gebeurd.
Onze Spaanse vrienden van Motorpasion hebben ditmaal de scoop te pakken en laten ons de officiële pica’s zien van de Audi TT-S en de TT-S Roadster. Het persbericht is nog niet uitgelekt, dus we gaan vooralsnog uit van wat we al wisten en dat is dat het Quattro-systeem wordt aangedreven door een 2,0 liter TFSI blok goed voor 272 pk. Check hier de volledige gallery.
Ondertussen blijf ik duimen dat de geruchten over de TT-R(S) waarheid zullen worden, want 272 pk is erg leuk, maar 348 pk is veel leuker.
inderdaad! TT (R) S is nèt wat leuker! doemijdiema
niet lelijk, laten we het daar op houden.
Mooi, zeer gesllagd, echt waar, maar het werd wel tijd dat hij kwam. ;p
En is voor mij zo net wat exotischer ook ;p ;p ;p
met dsg/s-tronic op de fotos te zien (link) ben benieuwd wat de verhouding is van de quattro! 40/60? Waarschijnlijk gewoon weer haldex.
Vreemd. Ik vind de TT steeds leuker worden… (en dat is niet omdat er snelle versies komen…)
Als dit geen nichtenbak is dan weet ik het toch niet meer. Zelfs in S versie.
supersaai, super-audi
Wow die is mooi! Vet die carbonkleurige spiegels. Wat een schoonheid.
4 uitlaten voor een 4-cilinder blok? lijkt me wat over the top :-)
@ BOY Carbon? is gewoon chroom of geborsteld staal zoals alle s- modellen
oh het leuk op een van de eerste foto’s dat ze een tikkeltje donkerder waren.
Ben het helemaal eens met Vonstroke & Wiesmann
en die ledjes onderin de koplampen vind ik ook helemaal niets… (kerst is toch voorbij? :P )
@ boy, nee zijn dezelfde kleur als de eerste s4 met v8 motor. die daarvoor waren chroom en van de rs zijn ze mat geborsteld aluminium, zijn wat lichter van kleur. Voor mij nog steeds de mooiste in combinatie met grijs.
ben benieuwd wat die 5cylinder op de tunersmarkt zal doen, pkaatje of 400 met uitlaatje en chip? kogelgelagerde turbo en een goeie intake met divertervalve moet ie wel rond de 500pk gaan opleveren!
ziet er strak uit :D
Vind het wel mooi, maar het is echt een vrouwenauto.
hij is mooi, maar moet je eens na gaan denken, wat deze straks gaat kosten !
pfuuu
Grote lelijke nepluchtgaten voor en een niet-passend achterbumperkitje.
De hele bumperaanpassingen verpesten de auto, zonde.
hij ziet er leuk uit maar met een kleurrijk tekentje in de grille verkoop je geen auto
niet mijn smaak en audi kennende word hij ook al overprijsd, liever bmw 3 serie
Hij gaat minder kosten dan de 3.2l FSI. Dit werd me toch bevestigd.
En volgens mij klopt dit ook. Kijk maar naar de andere modellen van Audi.
als je daar in rijd moet je: 1 een vrouw of 2 homo zijn
Ziet er in ieder geval beter uit dan een normale TT.
Wit is trouwens niet echt de mooiste kleur voor die cabrio…
wow + onder de motorkap zal hij wel enkele aanpassingen gekrgen hebben …
@six trey
idd
@dennie
de bmw 3-serie is dus niet overpriced?
@ Mercedes: En een Mercedes C-klasse is dat dus ook niet?
;)
ik vind de nieuwe audi TT nu al saai, nog eerder dan de oude versie. Komt denk omdat er zo veel mooiere modellen uitkomen denk. Ik zie de nieuwe TT niet vaak rijden niet echt een hit denk ik. ( in NL dan)
Mooie auto…
…voor snelle dameskappers.
Dat is wel een erg gaaf ding zo geworden!
Die mooie pijpes op zijn achterwerk staan erg goed moet ik zeggen, en het mooie racey rasterwerk aan de voorkant. Ja; goed gedaan daar bij Audi.
Komt er nu ook nog een RS? Kan het nog dikker :P? Maar 348 paarden is idd nog net even leuker..
Lekker hoor, mooiste in z’n klasse!
Wie dit nu een nichtenbak noemt is waarschijnlijk zelf …..
@Six trey: weer een geval van “jalours” en vooral geen cent te makke om zoiets zelf te kunnen betalen.
Ik vraag me af of ze bij de r(s) variant die voorbumper nog agressiever kunnen maken
@six-trey
als je zo antwoord ben je 1 blind 2 een dikke retard
Dikke bak, ik heb de eer gehad om met die 272pk over de baan te mogen scheuren, 220 aangetikt man dat was zalig, 348 paardjes man dat moet gewoon hemels zijn, rijtest zodra hij er is :D
Ik ga naar de autoshow in brussel:D
VonStroke schrijft,
8 January 2008 om 19:56
Als dit geen nichtenbak is dan weet ik het toch niet meer. Zelfs in S versie.
supersaai, super-audi
——————————————————–
“Onze” Rick kan tenminste onzin uitkramen met humor. Dit is niet de eerste keer dat je met zo’n loze comment komt!
PS doe mij maar de S-line uitvoering met dezelfde specs. De TTS neus vind ik eerlijk gezegt geen verbetering….
Niet dat hij lelijk is hoor, integendeel ;-)
kortom, gewoon een stomme TT met wat meer kippengaas en endeldarmen aan. Broeva, haro. Mss leuk voor de vlugge rugridder.
Wat een onthulling zeg :)
Chromen spiegelkapjes en meer compressie…zal een hit worden :)
als je deze auto koopt als man ( welke versie dan ook ) denkt iedereen dat je ook gelijk uit de kast ben gekomen.
Ik vind het niks, niet mijn ding. Ik kan het niet betalen en ook al kon ik dat zou het zeker NOOIT deze worden. Behalve als ik op een dag wakker werd en me zeer aangetrokken voelde tot mannen maar dat gebeur mij zeker niet. Dus deze zal nooit op mijn inrit staan ;)
Ik heb begrepen dat de S5 4.2 V8 op korte termijn vervangen gaat worden door een 3.0TT. Ik ben benieuwd hoeveel pk deze motor dan krijgt en of er dus ruimte komt voor de 2.5TT in de A5 en A4? De 2.5TT lijkt mij niet een motor die alleen in de TT geleverd gaat worden.
En six tray heeft gelijk.
Dit gaat niet over meningen, maar over het feit dat Audi haar marketing zo gestuurd heeft dat heel het TT-project rond het concept “vrouwelijk” gebouwd is. Het design, de specs, het segment, de autotype (een hoog, bol sportcoupétje) , en de prijs zijn volledig afgestemd op een publiek met eerder sterke vrouwelijke kantjes, met vrouwelijke psychologische behoeften om het respectvoller te bewoorden.
Er wordt onder andere behoorlijk ingespeeld op de menselijke archetypes hierin. De symbolen en bewust gecreëerde signalen gaan we in ons diepe onderbewustzijn linken aan een bepaalde ingebakken beoordeling, die onze gevoelens over het product gaan bewerken. Geloof het, zeker bij zo’n bedrijf en met zo’n concurrentie gaat de marketing zo diep, dat het zelfs tot de archetypes van de menselijke psychologie toe gaat.
Een ander aspect van marketing die we herkennen in dit project is het “hypen”. de legenderische marketingconsultant Seth Godin heet dit het principe van de “purple cow” (paarse koe).
Het gaat erover je product zo bijzonder te maken, zo niet-alledaags, dat de mensen het opmerken, want het is waard om opgemerkt te worden. Die mensen worden potentiële klanten, maar gaan het daana op logaritmische schaal doorvertellen aan anderen over hun speciale ontdekking. Zo ontstaat een mond-aan-mond-reclame van onschatbare waarde en creëer je een hype.
Mensen zullen zichzelf het verhaal vertellen dat, als ze de TT kopen, ze plezier, complimentjes, jaloersheid en verwonderde blikken zullen oogsten. Daarnaast zullen ze het gevoel hebben zich te onderscheiden van “de rest” en te behoren tot een select groepje van “hip volk”, volk waarnaar met benijding gekeken wordt en die het onderwerp worden van de dagelijkse bakkersroddels. (Kappersroddels gaat niet, want de kappers hebben zelf een TT.)
Ik doe een eindwerk over de psychologische wijzen van marketing, dus vandaar.
six trey schrijft,
8 January 2008 om 20:30
als je daar in rijd moet je: 1 een vrouw of 2 homo zijn
helemaal mee eens of je moet 50+ zijn of zo iets
@Ropoko, of een IQ hebben van 60. Wellicht dat de TT iets voor jou is?
Ik ben hetero, een man en 18 jaar. En ik vind het een prachtige auto, volgens mij hebben de mensen hier die alleen maar kunnen zeggen ”nichtenbak” etc wat te verbergen.
waarom hebben motorpasion en pininfarina hetzelfde lettertype???
@Jeroen123
wat een nichtenbak is dit!!! :) :P
@ RenJie; Aangezien jij zo reageert op Jeroen die zei dat de mensen hier die alleen maar kunnen zeggen ”nichtenbak” etc wat te verbergen hebben… Wil je soms kwijt dat je wat verbergt? ;) :P
Een concurrent van de 135i coupe ? Nee! Want de 135i coupe laat hem diep in het stof met zijn 305 pk’s en 2 kleine uitlaatjes!
wie discussieert er nu over seksualiteit en piemels?
@Apache, of je zoekt een leaseauto, hebt geen kinderen, vindt autorijden leuk, maar het moet ook comfortabel zijn..
@Dennie, meer een concurrent van de Z4 niet?
@ Apache; Ik geloof dat je kunt lezen. Een beetje nutteloze vraag dus. :P ;) :lol:
@ropoko Voel me aangesproken door die opmerking 50+! Ben 60 en rij nog net zo als toen ik 30 was! Hard waar het kan(mag!)! Heb auto die tamelijk snel is!
@sixtray: aan de fotos op je website te zien hou jij meer van vrachtwagens?
@ W!d
dan heb ik iets voor jou:
Een doelgroep hebben sluit niet ut dat mensen, die niet aan het beoogde profiel voldoen de auto niet kunnen of mogen kopen natuurlijk. De TT heeft niet echt de centrale gedachte die jij omschrijft. Het is niet het hele centrale concept.
Vind de huidige tt 3.2 s line mooier dan deze.
@ Willy dit is een concurrent van de Z4
“Zeg schat, kijk! Echt iets voor jouw!”
“Houd je bek Gordon, als er één nicht is waar dit bij past ben jij dat!”
“Maar Gerard, jij had toch zo’n boner voor de TT?”
“Jah, maar dat is zo’n scheve kappersauto voor hopeloze…”
“Ben jij dan geen flikker?”
“Jah, maar ik ben geen kapper”
*idioot gelach*
“Luister eens pik, het is de TT-S!!!”
“Ow, dus?”
“Dus hij gaat sneller van 0 tot 100!!”
“Als-ie maar niet sneller dan jouw is…”
*weer idioot gelach*
*nog steeds idioot gelach*
“Maar…”
*meer idioot gelach*
“Maar Gerard, het word dus de cabrio?”
“Ow, ik trek het niet meer met die oude, doe maar…”
jammer van de kerstboomversiering, staat totaal niet op deze wagen
maarja, ziet er leuk uit maar 4 uitlaten voor zo’n auto is overdreven, zal dus ook wel een hevig prijskaartje aanhangen
@Apache.. eerlijk gezegd zou ik eerder voor de C30 gaan ja.. (die 2tone graag;)) maar ik vind de tt echt wel een leuk wagentje!
Die vier uitlaatpijpen zijn een beetje te.
Ik vind het wel een mooie auto, maar ik zou hem zelf niet nemen. Eerder een 350Z roadster.
Ik bedoel coupé
Concurrent van de 135i is het zeker niet.
Die maakt er gehakt van!
iedereen hierboven kan lullen wat hij wil, maar als je deze auto in het echt tegen komt draai je echt wel even om ! homo bak of niet. er zijn maar weinig auto fabrikanten die z,n kwalitatief hoog interieur aanbieden (wel tegen meerprijs leder enz)
als ik de knaken zou hebben zou ik me vrouw er een onder haar kont douwen!! letterlijk en figuurlijk natuurlijk
Heb de pest aan audi tt’s sinds ongeveer twee jaar geleden een spanjaard in z’n tt cabrio me zat uit te dagen op de Franse autoroute! Ik haalde hem in,kon hij niet tegen denk ik,dus hij ging me voorbij! Toen minderde hij weer snelheid dus ik ging hem weer voorbij! Dit herhaalde zich meerdere keren tot ik het zat werd! Had de keus om hem los te rijden(met de kans gepakt te worden door de gendarmes)of maar een parkeerplaats op te rijden en een bakkie te nemen! Heb het laatste maar gedaan wat een stumper! P.s.vind het bovendien een lelijk ding!
En daar zijn de snobs weeral. Onvermijdelijk als het hier over Audi gaat.
Dat de TT een nichtenbak zou zijn is gewoon een rechtvaardiging. Voor ieder Audi model bedenken jullie wel wat anders. Het komt allemeel neer op ordinear snobisme. Zoals sommige mensen hun neus ophalen voor bepaalde kledij, GSM, etc…
Het is een mooie wagen, kwalitatief [check het interieur], hoog technolgisch [aluminium staal hybride chassis voor goede gewichtsverdeling, waarschijnlijk de nieuwe generatie van de 2.0T met lage frictie onderdelen, lichter gewicht, variabel kleppen systeem, magnetic ride suspension (Ferrari 599)] , snel ook [TT > Z4] dankzij al het hoogtechnologische.
Als je hier iets tegen hebt, dan ben je geen autoliefhebber, maar een merken-slet.
TE KOOP: BMW 525d Touring, wegens aankoop Audi
Dan vergeet ik de 7traps DSG nog. Lichter dan de 6gang, en effecienter dankzij een droge koppeling. Welke andere auto in dit segment heeft zo’n culmunatie van technologie? Het is misschien niet een “pure” sportwagen, maar ik vraag je ook niet om er één te kopen. Gewoon om het vakmanschap, de engineering presatie, te waarderen.
Sorry, maar als je hier als autoliefhebber niet geil van word, en wat zit te zagen over “het imago”, dan ben jij de echte janet (nicht). Met alle respect voor onze homosexuele medemens. En ik kan alleen maar medelijden opbrengen, want de wereld van het automobiel is veel mooier en interessanter dan de oppervlakkigheid van het imago. En het is jammer dat jullie dat missen.
Denk dat de quattro toch wel een aanwinst, zal veel mensen die een 2.0TFSI wilden kopen toch over de streep halen om een TT-S te kopen.
Inderdaad Pietr-Jan. Als je het niets vindt mag je dat gerust melden, maar altijd maar van die kappers en nichten opmerkingen zijn zo triest. Het is inderdaag een super gaaf ding met super eigenschappen zoals de 7-DSG. Lekker licht op de neus, waarschijnlijk niet zwaarder als de normale 2.0T. Interieur is ontzettend mooi.
wat een duitse eenheidsworst, oervervelend hoor.
@willy
De normale TT 3.2 quattro is op het circuit al niet veel langzamer dan de 135i, zelfs de S3 kan hem nog redelijk volgen.
De 135i is daar veels te soft voor.
Track TT 3.2 quattro 135i Coupe (E82)
Autozeitung test track 1:45.4 1:46.9
Track S3 135i Coupe (E82)
Hockenheim Shorttrack 1:17.5 1:17.4
Autozeitung test track 1:46.0 1:46.9
De TT-S zal met de 135i in de bochten waarschijnlijk weinig moeite hebben gezien hij lichter en krachter dan zowel de TT 3.2 als de S3 is.
Man deze reed al in EDE bij Lukkien tijdens de ‘exclusieve’ voorpremiere van de neue A4… prima dingetje hoor!
@Pieter-Jan,
You traitor!!! :x
Zomaar overlopen, colloborateur… :P
@ Jaap.
Er super bedankt dat je die ervaring met ons wilt delen. Ik weet niet wat jij rijd maar een TT ‘los’ rijden doe je absoluut niet snel. Tenzij jij in zo’n snelle supra rijd?
@ Pieter-Jan. Bedankt voor je bijdrage welke eindelijk eens een beetje inhoudelijke en onderbouwde reactie is t.o.v. al die leuke gay-t reacties. Je slaat de spijker op zijn kop.
@Bisazza. Ik rijd in 993biturbo dus dat losrijden is niet zo moeilijk! Word geregeld uitgedaagd op de autoweg vaak ook door die tuningjochies met die petjes ga daar nooit op in!
Hulde Pieter-Jan, jij begrijpt waar het om gaat.
Benieuwd of dit ook weer een populaire homofiele auto word, De nieuwe TT is wel een stuk mannelijker geworden.
Hé! Een TT…….I don’t get it. Wat is er zo bijzonder aan dit ding?
Voorkant had iets omhoog mogen lopen.
@Rick Dos
Hij is mooier dan een Z4?
@ Heyhuub
Niet volgens echte mannen :p ;)
Rick dos schrijft,
9 January 2008 om 19:52
Hé! Een TT…….I don’t get it. Wat is er zo bijzonder aan dit ding?
———————————————————-
Wat is er zo bijzonder aan de Z4M? Het zit toch echt in dezelfde categorie, terwijl ik zeker weet dat jij die WEL speciaal vind. Over bevooroordeeld gesproken………..
Lighten up guys! PLEASE!
Jeez….
Rood staat bijzonder goed bij deze Audi! :o
Mijn nieuwe lease-bak is binnen!
Geintje natuurlijk. Maar ff een gewetensvraag: Je baas biedt je deze auto aan. Neem je hem niet mag je alleen een auto kiezen tot 25.000 euro. Wat doe je?
Ik zal zelf de aftrap nemen: Ik ga voor de TT en koop een matching roze bivakmuts! :-)
ARJ.EXE, nou ik zou hem zo nemen hoor. Wellicht niet in die kleur, maar toch. Niets mis mee toch al helemaal niet als je alleen koffertje moet meesleuren
@Windhose: Je kunt niet van kleur wisselen. Tis ‘deze auto’….
Daar gaat de hele stelling om: Een roze audi TT…
Vreemde stelling, want zo’n beetje de helft van alle beschikbare kleuren zijn zonder meerprijs te verkrijgen
@Windhoos… Ik snap wel dat jij in deze auto wilt rijden. Maar ook als het deze kleur betreft?! Ach, laat ook maar, twas maar een stelling. Gaat ook nergens over… *Argh*