Nissan GT-R GT500 onthuld in Tokyo

Auteur: , 55 Reacties

Jawel, het kan altijd sneller en beter. Daarom onthulde Nissan vandaag deze GT-R GT500 op de Tokyo Auto Salon. Spoilers zijn cool en de GT-R is ook cool, das plus en plus!

De GT-R GT500 is speciaal gebouwd voor het Japanse Super GT kampioenschap. Voor de exacte specs moeten we helaas wachten tot het eind van deze maand, op nismo.co.jp is echter al een tijdje een video te zien van een testritje met deze GT500.

Nissan GT-R GT500
Nissan GT-R GT500



55 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Typisch mooi van leijkheid.
@Autoblogger; Spoilers zijn mooi?? subtiel ja, dat kun je hier niet zeggen.
Dat wil niet zeggen dat dit een über brute bak is.
Wat een geil ding zeg , alleen de achterkant is wat minder geslaagd.
een woord…subliem!
Ik zou hem graag voor mijn deur parkeren, maar ik denk niet dat hij over de drempel komt.
Wat een ongelovelijke….lekkere kont!!!!
Bruut ding! Het wordt tijd voor het Europese Super GT kampioenschap
ik vind het een lelijk speelgoedautootje
maar goed dat is mijn mening en snel is hij zeker
de achterkant trekt op niks vind ik, gij my maar een andere supercar
Mooi heeft niks te zoeken hier lijkt mij, die auto moet gewoon zo snel mogelijk zijn. Maar ondanks dat vind ik hem er erg stoer uitzien, zal vast en zeker weer retesnel zijn.. Nissan kennende.
AutoImpressie
lelijk xD productie vehicle is mooier:p maarja niks aan te doen in de race wereld draait ht om prestaties en aerodynamica xD
Hier wordt ik bang van. En waarschijnlijk de andere deelnemers aan het Japanse Super GT kampioenschap ook.
Jammer voor de concurrentie maar als ik het juist inschat wordt dit weer een onverslaanbare auto net als zijn voorganger.
Het is een stoer ding, maar bij Honda en Lexus, de concurrenten in het Japans SupetGT kampioenschap, zitten ze ook niet stil.
Het SuperGT kampioenschap wordt meer en meer een silhouette raceklasse, volgend jaar nog meer dan dit jaar. Is er nu al niet veel standaard aan de racewagens, volgend jaar hoeft alleen het dakpaneel maar een serieproduct te zijn, hebben alle racewagens een wielbasis van 2,70 m, hebben ze allemaal evenveel overhang aan voor en achterkant, en hebben ze allemaal een atmosferische 3,4 liter V8.

Feitelijk sportprototypes die lijken op een productiemodel. Dat zorgt voor mooie races en herkenbare wagens. Een mooie formule…
Beetje onzin om te gaan zeiken dat de spoiler ofzo te groot is… Dat ding zit er niet voor de show, hoeveel raceauto’s rijden er immers zonder enorme spoiler rond!?!?
Als je de beelden van dit ding over een circuit ziet is dat zo gaaf, onvoorstelbaar hoe hard dat gaat! Hulde aan Nissan.
Je hebt altijd mensen die zeggen dat dit lelijk is. Ik begrijp dit niet. Het gaat hier hem zélf niet om smaak, maar om de aerodynamica. Deze bak is gewoon vet. Die spoilers hebben hun nut en zijn NODIG. Het is nu nie dat dit spoiler super speciaal is uitgesneden of weet ik wat. Gewoon ne grote zwarte vleugel. Man, er zijn er hier altijd dit zo van die commentaren geven, van ik zal u gaan hebben… No comments. My compliments to Nismo. End of story.
Lekker bruuut :D
Spoilers zijn cool???? Ik zou zeggen: In sommige gevallen is een spoiler een noodzakelijk kwaad omwille van wegligging maar voor de rest een hele, hele grote NO!!
@ alle spoilerhaters

Jullie mogen met deze auto eens op parcours rijden zonder spoiler..
Wedden dat jullie nooit meer iets (kunnen) zeggen (navertellen) dat de spoiler lelijk is?

Verder moeten jullie eens navragen bij de dealer of er airco, cruisecontrol, gps systeem en verwarmde spiegels in zitten..

Stop eens met huilen en denk eens na waarvoor alles bedoeld is voor je een intelligente post schrijft..

Bij deze loof ik ook een beloning van duizend euro uit aan diegene die m ooit op de openbare weg in de file ziet staan..

Afgezien van dit.. Ben toch wel eens benieuwd hoe die t op circuit gaat doen :D
@ Jay

Er is een evident verschil tussen esthetica en functionaliteit. Iets kan beiden zijn, maar dit is niet noodzakelijk. In het algemeen vind ook ik spoilers esthetisch onverantwoord, in de meeste gevallen is een spoiler zelfs niet funtioneel. In dit geval is de spoiler duidelijk wel functioneel.
@Dreier, dat bedoelde ik dus ook.. De sarcasme in mijn post niet opgemerkt? :P

Ik kan de afkeurende grijns niet van mijn gezicht krijgen als ik weer eens een lelijke jap met bumperkitje voor me zie rijden met een spoiler erop waar de winkelwagens van AH jaloers op worden..
Leuke wagen, stuk leuker dan die skyline R32 die net bij mij voorbij kwam.
@ Jay

Ehh, nee, sarcasme is me even ontgaan… Mooi, weer een onnodige discussie gevoerd :-D
plus en plus is min he dat weet je maar ik denk dat dees wel gaat presteren
@Ramshoek

Ze hebben geen 3,4 V8, nissan gebruikt de VK45DE (4.5) toyota gebruikt een 4L V8 en honda een 3.2 V6.
Hopen dat ie in GT5 komt!:)
Een monster! Gaaf. :)
nism0: Plus en plus is gewoon plus, min keer min is ook plus.

En wat ziet ze er prachtig uit!
Het gebeurt weinig bij echte racemonsters, maar ik vind hem mooi! De lijnen van de GT-R gaan wat mij betreft goed samen met de overdadige racezooi.
hij is echt mooi man o.0

hebben wij hier in europa een Super GT kampioenschap?
Hij zal vast verschrikkelijk goed rijden, maar hij is wel ontzettend lelijk
deze auto gaat iedereen zn leven zuur maken in de super gt.. concurentie zal slecht slapen denk ik ,wat een monster… en idd zonder die spoiler zou t einde verhaal zijn in bocht nr 1.. dus mooi of niet is nie relevant
ruige bak, Mischien een iets te brede bodykit? (een beetje heel erg) Maar alsnog, ik zou er zo eentje willen hebben hoor…
@CAFAN: Nee, we hebben wel FIA GT, welke is verdeelt over twee klassen. (GT1 en de ietsjes lichtere GT2)
Dit is wat meer internationaal gezien ook GM (Corvette), Saleen en Chrysler (Dodge Viper) daar aan mee doen.

Naast Ferrari, Maserati, Aston-Martin, Lamborghini en Porsche.


Als JSGT ooit zou samen gaan met FIA GT zou dat geweldig zijn!
@Nick schrijft,

Ze hadden het geprobeerd maar de Super GT auto’s waren veel sneller in de bochten, dus ze hadden besloten om geen GP’s te organiseren.
The devil himself!
Jammer dat we ze in Europa niet snel zullen mogen zien rijden. Ik zou er veel voor over hebben om deze bruut over het circuit gejaagd te zien worden, die freet het asfalt op volgens mij! We zullen het maar moeten doen met de FIA GT, wat ook geen straf is. :D
Zo!
Die kar is flink opengesneden!
Maar dat geeft niet, zolang het ding maar als eerste over de streep komt!
Goeie plek voor de (open) uitlaat, daar in de airoutlet achter het linker voorwiel. Prettig voor de rijder als je een paar uurtjes moet rijden. Dat geluid is even leuk (vooral die fraaie turbosuis), maar het lijkt me toch relaxter als die uitlaat opening achter je zit…
Mooie auto… Mooi dat Nissan de GT-r er altijd goed uit laat zien
@STJ: Ja, dat zou heel goed kunnen.

Waar ik op doel is dat JSGT de eisen geleidelijk verandert naar niveau van FIA GT om vervolgens samen te gaan tot 1 GT-klasse Grand Prix.
@Jay,
Kom maar hier met die beloning van €1000,-!!!
Geloof het of niet, een uurtje geleden op de A44 zag ik er eentje VLAK naast me in de file staan. Jah, echt waar! Precies dezelfde auto! Snel dat-ie ging!
Geloof je me niet? :D

*steekt jointje nr. 9 op* :lol:
ziet er dapper uit, zou er best eens mee willen rijden
wow weet je hoe vet !!!!! hoeveel kg downforce zou die wel hebben!!
bestaat er een woord voor ‘lelijk maar toch stoer’?
@ Hendrik

Volgens mij produceren de F1-bolide’s nog altijd de meeste downforce.. dus als het je daar om gaat zul je je daar moeten melden. ;)

@ Mark VI
Nissan GT-R GT500? :P
Ik heb de specs nog ff nagecheckt: een gemiddelde DTM-wagen smookt deze GT-R GT500. Dat maakt Duitsland – Japan: 1-0
@Roy welke specs? Hoe kun jij betrouwbare gegevens hebben over deze racer? Waar heb je die vandaan?
Over het regelement van de GT500 klasse:

GT500
The top class in Super GT, GT500, is dominated by the Big 3 Japanese automakers: Toyota (Supra / Lexus SC430 (new for 2006)), Honda (NSX) and Nissan (Fairlady Z replacing the Skyline GTR, and Nissan GT-R will replace Fairlady Z in 2008) with some privateer teams running Ferrari, Lamborghini, or other European marques.

Regulations in GT500 are considerably looser than most GT classifications, and teams are free to change engines with other models made by the manufacturer, change the alignment of the engine, or add forced-induction systems to models which do not normally have it. The chassis may also be heavily modified, with lightweight tube-frame “clips” being allowed forward and back of the main cockpit, although the car must overall look similar to its road-going variant. These regulations result in cars which are possibly the fastest GT racing cars in the world. The rationale for this was to allow manufacturers to field competitive cars without having to spend large amounts of money for homologation versions of the race car’s road car counterparts (although some companies, notably Honda and Nissan, have still developed homologation specials).

In recent years however, rule changes in both GT500 and FIA GT1 (aimed at eventually allowing both classes to compete with each other in the future) have brought the cars closer to each other, although GT500 cars still have a notable advantage in terms of aerodynamics—a FIA GT1 spec Maserati MC12 entered (and later withdrawn) by Team Goh was losing at least 1 second in the corners during (2006) pre-season testing at the Suzuka Circuit.

Electronic aids such as ABS, Traction Control and Stability control are not allowed even if fitted to the road going variant and carbon fiber brakes are prohibited. There are also restrictions regarding placement and size of aerodynamic aids such as wings and spoilers. The choice of tires is also varied with Bridgestone, Yokohama, Dunlop, Kumho, Michelin and Hankook (new for 2006) available to teams.
Video van twee GT-R GT500’s die aan het testen zijn op Suzuka. Kick ass racecars!
http://www.youtube.com/watch?v=KBifjuV_WUA
@Wo0ody

Nou eigenlijk kun je DTM niet vergelijken met de SuperGT 500. Want de regelementen van de GT500 zeggen dat het verboden is om een ‘racemotor’ te gebuiken. Het is verboden om composiet materiaal te gebruiken in het chassis/carrosserie, mits het in de straatlegale variant al is toegepast. Composiet materiaal mag wel voor spoilers en diffusers worden toegepast.
bron: superGT website.

En een dtm wagen is niets anders dan een F1 wagen dat lijkt op een zeg Audi A4, weegt minder dan een GT 500 klasse wagen, want is helemaal opgebouwd uit carbon fiber. DTM wagens hebben veel minder restricties. En de accelleratie van een DTM wagen is ook sneller.
Bron: autoweek.
@Roy: een DTM wagen weegt ongeveer 1050 kg en de GT500 auto’s wegen ongeveer 1100kg (klein verschil). Verder mogen beide klasses geen motoren hebben die meer dan 500pj leveren (MET RESTRICTOR). Dat de DTM auto geen straatauto als basis heeft zegt niet zoveel, met een goede rolkooi is de stijfheid van de GT500 auto’s waarschijnlijk meer dan genoeg.

Het grote verschil zou kunnen zitten in de remmen, de electronica of de aerodynamica. DTM auto’s hebben carbon remmen en dat mag in de GT500 klasse niet. Verder mogen de dtm auto’s traction control en stability control gebruiken en de GT500 auto’s niet. De aeroynamica dat is moeilijk in te schatten omdat bij beide klasses heel veel mag….welke efficiënter zijn of meer downforce hebben dat weten we niet.

Overigens: in het voordeel van de GT-R in de GT500 klasse…. ze mogen elke motor gebruiken die Nissan heeft en zelfs met turbo’s…. zolang het vermogen maar niet boven de 500pk uitkomt met restrictor. Als ze enorm veel koppel leveren bij lage toeren dan zijn ze vreselijk snel voor het opgegeven vermogen….. Een DTM auto komt pas goed los boven 8000 toeren?

Het is dus maar zeer de vraag welke sneller zou zijn
@ Roy

Ik wil me niet teveel in de discussie mengen maar een DTM auto is toch wel iets heel anders dan een F1 auto. Het zijn zeker geen kleine verschillen. Je hoort wel van alle kanten dat een DTM bak een F1 auto met een kapje is maar het klopt volgens mij voor geen meter. Ook de rij eigenschappen verschillen enorm waardoor je ze niet kan vergelijken.
Om de snelheid van de GT500 auto’s een beetje in perspectief te zetten:

After the first two free practice sessions of the A1 Grand Prix of Nations Malaysia at the Sepang International Circuit, A1 Team Netherlands is on top. During the first free practice session of the day Jos Verstappen set a fastest laptime of 1:56.342.

At the end of the day this proved to be out of reach for everyone else. Both free practice sessions were run under complete dry and very warm conditions.

De snelste tijd in 2005 voor een GT500 auto was
GT500 1’57.824 Ralf Firman / ARTA NSX (2005-06-25)

1,5 seconde langzamer op een baan van bijna twee minuten ten opzichte van een A1GP auto, da’s toch wel serieus snel te noemen.
Ik heb net vernomen dat Nissan met de GT-R ook in het FIA Gt gaat deelnemen zou het deze zijn of gaat get over een andere versie ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).