Mugen Civic RR experimental spec

Auteur: , 62 Reacties

De Mugen Civic RR was binnen tien minuten uitverkocht. Voor de mensen die toen net te laat waren komt er nu een nog hardere versie van de RR want het kan altijd nog beter.

De 2.2-liter motor is nog eens onder handen genomen en produceert nu 260 pk en 235 Nm koppel. Verder is de auto een heel stuk lichter door veel koolstofvezel in de carrosserie en een aluminium motorkap. Heel opvallend is de enorme maar lelijke koolstofvezel voorspoiler. In het interieur zijn Recaro racestoelen gemonteerd om je op je plaats te houden. Verder krijg je nieuwe remmen en schokdempers die op vijf niveaus zijn in te stellen. Om je banden goed in de gaten te kunnen houden is er een systeem gemonteerd om de luchtdruk en de temperatuur te controleren.

De kleurstelling lijkt op een lapjeskat en de spoilers getuigen van weinig subtiliteit maar het zal ongetwijfeld een beest op de weg zijn. (via LeBlogAuto)

Mugen Civic RR experimental spec
Mugen Civic RR experimental spec
Mugen Civic RR experimental spec



62 reacties

Ik kan me alleen maar aansluiten bij jouw laatste zin, chefke!
de neus in 3 verschillende kleuren :s
mooier kan toch…
Rot voor die mensen die eerst dachten met de Mugen Civic RR de strafste Civic in handen te hebben. Ik kan me inbeelden dat ze dit niet graag zien komen…
Tis natuurlijk ook een beetje een auto voor nerds, die kijken nooit naar praktische of mooie dingen, het moet gewoon goed werken ten koste van alles :lol:

(niks tegen nerds trouwens ;) )
Oja, denk de sportiviteit weg en hij doet me denken aan de VW Polo’s met elk paneel in een andere kleur die je wel eens over de weg ziet tuffen..
Een woord BRUUT.

echt niet normaal wat een beest.
Ik weet dat lak gewicht toe voegt, maar het is in dit geval geen overbodige luxe. De auto is nu gewoon half af.
Doet me denken aan die reclame voor banden of remmen, dat zon auto zo hard remt dat de lak eraf vliegt. Maar dit is dan af fabriek, hm, lelijk…
enkel alu en carbonfibre ware mooier geweest
Zal wel flink knallen die bak :-p
-edit: nutteloze bijdrage-
Wat dacht iedereen ervan dat dit gewoon een demo-model is? Gewoon laten zie van wat voor materiaal de voorzijde van de wagen is gemaakt!!!!
Deftig karretje, laat maar komen in zwart hoogglans.
Toch is die neus echt wel apart in mijn ogen. Het heeft iets hightechs. Als de rest niet rood was maar grijs of zwart, rode binnenkant.

Nee ik teken wel.
Wat ik dan niet begrijp hè.. ik zie (4!) electrisch bedienbare ramen, vloerbedekking en een hoop gewichtstoevoegende zaken meer, wat is dan het nut van al die (in dit geval) lelijke ongespoten carrosseriedelen? De echte gewichtsfreak zal toch geen moeite hebben zijn/haar raampje naar beneden te moeten draaien, of beter nog het tochtluikje van z’n perspex-ruitje open te schuiven? ;-)
Is dit een turbomotor? Zo ja, dan vind ik het koppel nogal aan de lage kant.

Daarnaast heb ik zo’n enorme hekel aan zichtbaar koolstofvezel. Zo ook op de nieuwe M3, moet iedereen dat nu persee zien dat het koolstof is? Wat is de volgende stap, een doorzichtige auto? Kijk mij eens met mijn dik blok. Nee, ik vind het er maar crappy en enorm patserig uitzien.
hehe, zet dit eens tegen alle snelle hatchbacks, subaru’s of evo’s…..

met 200 pk gaat zo een type R van 0-100 in 6.6 seconden.

wat gaat dit wel niet met 260 pk :P
De Type R RR met 240 PK doet een rondje over het circuit in japan in 1.06,83

de onderstaande autos in deze tijd:

Porsche GT3 (997): 1′04″842
Ferrari 599 GTB: 1′05″92
Honda NSX-R: 1′06″132
Mine’s Nissan Fairlady Z: 1′06″687
JDM Honda Civit Type-R: 1′07″947
Mazda 3 MPS: 1′10″267
Porsche Cayenne Turbo: 1′11″65 (Tijdens Race)
BMW 130i A: 1′11″885


met 260 pk is die auto mogelijk wel sneller dan een porsche GT-3 of de ferrari ;-)

en dat voor een schijntje van het bedrag wat zo een porsche of ferrari kost.


jammer dat deze auto’s niet naar nederland komen….worden leuke stoplicht sprintjes :D
Als ze hem in donker grijs geleverd zouden hebben, dan was hij een stuk mooier. Nu lijkt het net dat hij niet af is aan de voorkant. Voor de rest zal hij wel lopen als een lier.
Hey, ik heb helemaal niets nutteloos gezegd!

Honda kennende is dit geen turbo, maar hoogtoerige motor.

En Solstice, al dat elektrische prul en NVH-spul mogen ze er van mij ook af laten.
@ trabbi,

dit is een puur hoogtoerige motor en komt geen turbo aan te pas….zonder turbos een porsche GT-3 of ferrari wegblazen….

het moet niet veel gekker worden :P
“….kvind het echt moeilijk….”

“….doe ze maar allemaal, alle kleuren die je hebt…”
Raar, wel mooi, mss rally ermee rijden.
kvind hem 100keer knapper dan de Evo X en de Impreza Sti tezamen!

Alleen die achterlichten he..
hij is lelijk.. maar dat is ook wel weer OK bij deze auto… M
Dit is een hybride, toch?
cool! alleen als ik er een zou kopen… gelijk andere kleur en dan helemaaaaal
@ thomaz

een hybride? nee dat echt niet….

in nederland wordt enkel een sedan geleverd in hybride.

maar buiten europa worden er gewoon benzine versies geleverd…en dus ook type R modellen met 260 pk ;-)
een spuitbus doet wonderen
Ik vind het best een mooie auto om te zien. Je moet er aan wennen, dat wel, maar het straalt iets krachtigs uit.
Het lijkt wel of ie een ongeluk heeft gehad!
@ Jelamo

en je bent zeker 12 jaar en doet woody wood pecker na :D
een rietveld stoel is er niets bij,
is carbon niet te spuiten of zo?
Even los van het design, is het dan verder helemaal niemand opgevallen dat ze ook het dashboard compleet verbouwd hebben?

http://images.paultan.org/images/ctr/Civic_Type_R_Dash.jpg
Er zit langs de stoelen ook een flinke lap carbon trouwens. Hebben ze daar de kooi mee ingepakt, of is de hele kooi van koolstofvezel?

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Mugen_RR_Experimental_Spec04.jpg

BTW: ik constateer alleen, ik vind ’t verder een enorm lelijk apparaat
Vette bak hoor:p interieur ziet er mooi strak uit
epo: Koolstofvezel kooi inderdaad!
Mooie wielen, bovendien nog leuker dan een 130 coupé geval :P
Weet iemand hoeveel dit grapje moet gaan kosten?
Bij ons in de straat heeft iemand een 599gb, goh wat zou ik hem graag in het stof laten bijten met dit bommetje op wielen:D
@ Rodeoro,

Een 599 in het stof laten bijten?! hahaha, kom op man wordt wakker. Het is maar 260 pk hoor ;).

Blij dat Honda ook eindelijk afstapt van 200 pk is voldoende in het geweld van tegenwoordig! Snap alleen niet dat ze er niet gewoon een compressor opzetten, kost 4-5k en levert 300 pk…
@Apache : die mensen hun Mugen Civic Type RR is er toch niet minder straf op geworden omdat er een nieuwe versie komt?
motorcrossmike cr500
wat een geleuter allemaal je mag in dit k..teland nog steeds maar 100 km/u of 120 km/u
snap idd niet waarom alles zo licht mogelijk moet en dan wel electrische ramen !? Achterbank !? Achterdeuren !? … haal dat ook weg en je bent zo 100 kilo kwijt!
Verders echt een lelijke auto zeg, zal heus wel rap zijn hoor maar het oog wil ook wat.
@ Bob,

Elektrische ramen zijn echt niet veel zwaarder hoor ;) scheelt in de elise nog geen 100 gram meen ik.
@ jur

een 599 GTB in het stof laten bijten met 260 pk kan wel hoor, zie onderstaande:

De Type R RR met 240 PK doet een rondje over het circuit in japan in 1.06,83

de onderstaande autos in deze tijd:

Porsche GT3 (997): 1′04″842
Ferrari 599 GTB: 1′05″92
Honda NSX-R: 1′06″132
Mine’s Nissan Fairlady Z: 1′06″687
JDM Honda Civit Type-R: 1′07″947
Mazda 3 MPS: 1′10″267
Porsche Cayenne Turbo: 1′11″65 (Tijdens Race)
BMW 130i A: 1′11″885

met 260 pk is die auto mogelijk wel sneller dan een porsche GT-3 of de ferrari 599 GTB

en dat voor een schijntje van het bedrag wat zo een porsche of ferrari kost.

jammer dat deze auto’s niet naar nederland komen….worden leuke stoplicht sprintjes
Honda zou zich beter eens bezig houden met het maken van een nieuwe NSX ipv opgevoerde kleine auto’tjes.
@ dekster

het nieuws niet gevolgd? en de concepts van de nieuwe nsx gezien….

binnen niet al te lange tijd komt er een nieuwe nsx met een V10 ;-)
Circuit beestje. De Japanners bewijzen wederom dat op het gebied van spijkerhard presterende FWD’s ze al jaren de boventoon voeren.
@ Ralph,

Ja en?! Hoe vaak sta jij op dat circuit?! Weet jij wie in beide autos reedt?! Hoeveel ervaring ze hadden in het algemeen, dit circuit met de auto’s?! Wat waren de omstandigheden?! Precies ;) nogal wat variabelen die de boel sterk kunnen beinvloeden dus nogal krom een daar nu een vergelijking op te baseren!
En als jij zo’n ding hebt kun je a) niet de max opzoeken b)dit niet op de openbare weg kunnen doen. In de realiteit komt het er op neer dat de 599 of gt3 dit ding helemaal zoek rijdt met zijn surplus aan vermogen!
@ jur

dat doet er niet hoe vaak ik wel of niet op een circuit rijdt…er wordt hier gevraagd of dat wel of niet mogelijk is….en deze tijden zijn beide verreden onder eenzelfde omstandigheden!!!!

weet je wat krom is….gewoon in het luchtledige maar roepen dat als een dergelijk ‘tupperware’ autotje snel(ler) is, om dat meteen met dergelijke kreten te verdedigen die jij naar voren brengt :D…. neit al te obectief he!!!

dat je dit niet op de openbare weg kan doen heb je gelijk in…maar het gaat hier puur zoals gezegd om de vergelijkin qua tijden op een circuit zonder verkeer wat je hindert enzovoorts.

om je vergelijking maar te bekijken….heb je ooit in een type R gereden? ik wel……een dergelijk kleine civic is veel handelbaarder op de openbare weg dan zo een 599 GTB…dus over wegrijden in openbaar verkeer…denk ik eerder dat het andersom is als een type R 260 pk heeft….kijk ook eens naar hoeveel gewicht per pk er te verzetten is…vergelijkbaar….

objectief heb ik zelf gezien dat een type R van het oude model met een kompressor, had daarna 300 pk, gewoon porsches eruit heeft gereden….staan trouwens ook filmpjes van op youtube als je dat niet gelooft.

dus die tijden die worden neergezet….ja is gewoon keiharde waarheid, al doet deze voor sommige mensen pijn :D
Haahah, wel mooi dat jij wél weet onder welke omstandigheden er is gereden. Ik weet dat niet dus hecht ik weinig waarde aan de cijfers zoals gepresenteerd. De variabelen die er invloed op hebben heb ik duidelijk gemaakt aan je maar dit zijn subjectieve dingen toch?!;)

Een CTR nog nooit ingereden wel 30k+ in een elise :) met inmiddels ook een aantal jaar een ctr k20a erin liggen.. hele mooie combo! En heb ze gezien met kompressor dus 300pk, en die zijn net zo snel als een nieuwe gt3(rs) in een rechte lijn dus kom nu niet aan dat een ctr(300pk) met 400 kg extra dit ook bijhoudt.
Oh misschien geheel overbodig voor je maar de verhouding tussen pk/kg tussen beide auto’s 5/3x in het voordeel van de 599;) en dus niet 1/1 haha.

En doet geen pijn hoor :) hele mooie auto die CTRR, zou hem graag een aantal weekendjes willen lenen, alleen zijn er wel grenzen aan wat die wel en niet kan en thats all!
En waar precies heb ik het over een tupperware autotje?! Of over overig verkeer?! Misschien dat je wat beter moet leren lezen ;).
@ jur

naar mijn weten ligt er in een elise geen honda motor maar door een van Toyota afkomstige atmosferische 1.8l benzinemotor maar kan het mis hebben ;-) of je hebt het hier over een motorwissel….

maar je zegt het zelf al als vorobeeld….een elise met veel minder pk rijdt een GTB op de straat eruit…en ook op een circuit met veel haakse bochten en weinig recht stukken.

kan je zeggen, ik rijdt zelf op een yamaha R1 en heb wel eens met zowel een ferrari als met een elise gesport…..die ferrari was bloedje snel en heb met het apelazerus moeten rijden om dat ding voor te blijven….vooral omdat deze auto zo laat kan remmen met een hoge snelheid voor bochten….maar een elise was ook echt niet minder snel!!!!

jammer dat mensen zoveel waarde hechten op enkel pk’s en niet op een wagen gewicht, versnellingsbakverhouden, enzovoorts….

trouwens, je hebt nergens gezegd tupperware auto’tje maar zo noem ik hem gewoon……msschien moet je je voortaan niet als klein kind meteen aangesproken voelen :D

rest my case!!!!!!!!!!! ;-)
@ ralph

helemaal gelijk heb je ;-) die jur moet zich niet zo aanstellen, ding is gewoon bloedje snel :D
@Jur

waar heb je het over….300.000 euro voor een gtb die slechts 0,9 seconden sneller is dan een auto die zo een 40.000 euro kost.

en dan heb je nog de type R met 260 pk die dus nog sneller is…en dan heb je wel grote kans dat die 0,9 seconden wordt weggepoetst.

weet niet hoor maar voor dat bedrag staan er 6 type R voor de deur in tegenstelling tot een GTB..


je moet het perspectief niet uit het oog verliezen….gewoon super knap dat zo een type R zo snel over het circuit blaast voor zo weinig geld!!!!! :P
Nou die r1 houd ik echt never nooit bij hoor :D moet er eerst 300+ in liggen en dan wordt het op de snelweg wel stuk eerlijker. Maar een 599 met 620 pk houd ik echt niet bij op een rechte weg, no way. Dat trekt zo absurd hard door tot de 300, gaat nergens over.
Maar daar ligt de lol dan ook niet vind ik, ga liever de bergen in, waar die zware dingen echt niet leuk zijn…

Maar heb ook niets tegen die ctr rr hoor, mooie bak, vrij hardcore maar moeten wel realistisch blijven wat betreft de capaciteiten!! :)
een stuk mooier als de normale civic en eenn stuk meer PK zeker.
@ jur

Toch weer prachtig wat Honda doet met zo’n motor…
Daar kunnen andere grote merken van dromen,die hebben allemaal bijna ne 5 liter nodig met de nodige turbo’s en dergelijke.

Dan hebben we ’t nog niet over de levensduur of de kwaliteit ….
Dat zo een auto in 10 min uitverkocht was, als ik hem zelf mag ontwerpen zou ik het wel anders doen hoor, die kleuren zijn niet zo goed samen.
@ honda girl

dan is het maar goed dat er zoveel verschillende modellen en merken zijn he!!! dat is nu smaakverschil.

goed is het mijn smaak ook niet geheel….maar dat deze auto retesnel is dat staat vast.

koop je toch gewoon de 240pk versie, die is gewoon in 1 kleur ;-)
@ johan

je hebt gelijk, je kan altijd de 240pk kopen en dat is 1 kleur. Als het nu andere kleuren waren zou het nu wel al een beetje beter zijn hoor…
mooie bag en ik wil hem halen! maar ik hoorde dat hij uitverkocht is egt jammer!

waar ken ik de andere versie halen? import?
want in europa komen ze niet denk ik?

groetjes Romano

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).