Dít is de Volkswagen Passat CC!

Auteur: , 133 Reacties

Een auto waar al een tijdje naar uitgekeken werd: de 4-drs coupévariant van de Volkswagen Passat. Eerst lekker gemaakt met wat schrale teasers, maar nu dan de eerste officiële beelden van de Passat Coupé!

UPDATE: klik hier een voor een video van de Volkswagen Passat CC.

De 4-drs Coupé zal als ‘Passat CC’ door het leven gaan en is 3 cm langer en 5 cm breder dan z’n sedanbroertje. Deze gegevens in combinatie met de 5 cm lagere daklijn, zorgen ervoor dat de Passat CC er een stuk aantrekkelijker uitziet dan een gewone Passat. Hij is zelfs even dik/breed als een Mercedes CLS!

Qua motoren schiet VW helaas (weer eens) niet uit z’n slof. Als benzinemotoren vinden we de 1.8TSI met 160 pk, de 2.0TSI met 200pk en de 3.6FSI met 300 pk en 350 Nm. Deze laatste motor maakt het mogelijk om in 5,6 seconden naar de 100 te sprinten en een (elektronische) top te halen van 250 km/u. Vierwielaandrijving is standaard op deze (voorlopige?) topversie. Dieselaars moeten het doen met de 140 of 170 pk sterke 2.0TDI en kunnen hiermee een verbruik realiseren van 6L/100 km. Hoogstwaarschijnlijk vindt ook de 7-traps DSG-bak z’n weg naar de Passat CC.

Hoewel de Passat CC een sportieve lijnvoering kent, meet de kofferruimte maar liefst 535 liter, toch 40 liter meer dan de 12 cm langere Mercedes CLS. Niet slecht voor een wannabe coupé…

Ik denk dat deze Passat CC zomaar eens heel goed zou kunnen gaan scoren. Wat moet de 30-jarige jup met bovengemiddelde baan nu kiezen? Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig. Een Volvo C30, Audi A3 en BMW 1 zijn aan de andere kant weer erg klein. De Passat CC vult mijns inziens een perfecte ‘niche’ op.

UPDATE: Filmpjes? Check ze hier, hier en hier!

VW Passat CC
VW Passat CC
VW Passat CC
Interieur VW Passat CC

Volkswagen start het jaar met de wereldpremière van de Passat CC in het Amerikaanse Detroit. Met deze vierdeurs coupé introduceert Volkswagen vele innovaties die de veiligheid, het comfort en de rijdynamiek vergroten. De Passat CC heeft een breed motorenpallet, bestaand uit louter turbo geladen diesel- en benzinemotoren met vermogens van 103 kW/140 pk tot 220 kW/300 pk.

Het vierdeurs coupé-concept positioneert de nieuwe Volkswagen tussen de sportieve coupes en luxe limousines. Wat direct in het oog springt is het silhouet van de Passat CC. De portieren hebben geen raamstijlen om de sportiviteit van de Passat CC te onderstrepen en de lijnvoering van de kofferbak gaat als een pennenstreek in de achterruit over. De gespierde schouderlijn, de nadrukkelijk gevormde dorpels en de standaard 17-inch lichtmetalenvelgen zorgen voor een spannend lijnenspel en een krachtige uitstraling. Het grote elektrisch bedienbare panoramadak (75cm x 112cm) is speciaal voor de Passat CC ontwikkeld. Het panoramadak is bovendien tot 30 mm in hoogte verstelbaar.

Innovaties
Met de komst van de Passat CC introduceert Volkswagen Lane Assist. Dit systeem stuurt de auto automatisch op zijn rijstrook terug wanneer zonder richting aan te geven van baan wordt gewisseld. Dit voorkomt dat de bestuurder ongemerkt van zijn rijbaan afwijkt. Het innovatieve Dynamic Drive Control (DDC) combineert de sportiviteit van een coupé en het comfort van een toplimousine door middel van variabele onderstelafstemming. DDC regelt niet alleen de demperkarakteristiek, maar ook de afstemming van de stuurbekrachtiging. DDC biedt keus uit de programma’s Normaal, Sport en Comfort. In de stand Normaal verbetert Dynamic Drive Control permanent het comfort en de dynamiek van de Passat CC. Optioneel is de vierdeurs coupé te voorzien van de parkeerhulp Park Assist. Hiermee parkeert de Passat CC zichzelf met een druk op de knop automatisch in een parkeervak. De automatische afstandsregelaar ACC (optie) laat de Passat CC automatisch remmen en accelereren binnen het door de bestuurder ingestelde snelheidsbereik. Dankzij Front Assist (optie) kan het systeem zelfs kop-staartbotsingen voorkomen. Front Assist berekent de afstand tot de voorligger met een radarsensor en kan de remmen indien nodig preventief ‘klaarzetten’, waardoor de remweg aanzienlijk korter wordt.

Moderne motoren
Volkswagen levert de Passat CC met de modernste, direct ingespoten motoren. Het topmodel, de Passat CC met de nieuwe 3.6 V6 FSI (220 kW/300 pk), haalt een topsnelheid van 250 km/uur (elektronisch begrensd) en accelereert in 5,6 seconden van 0 naar 100 km/uur. 4MOTION en een automatische DSG-versnellingsbak zijn op deze uitvoering standaard. Direct bij zijn marktintroductie is de Passat CC leverbaar met de nieuwe common-rail dieselmotor 2.0 TDI met 103 kW/140 pk of 125 kW/170 pk. Deze krachtige diesels verbruiken gemiddeld slechts 5,8 en 6,0 liter op 100 km en voldoen aan de Euro5-emissienorm, die vanaf 2009 van kracht is. Zoals alle Volkswagens zijn de diesels vanzelfsprekend standaard voorzien van een roetfilter. Verder is er keus uit de direct ingespoten turbo benzinemotoren 1.8 TSI (118 kW/160 pk) en 2.0 TSI (147 kW/200 pk). Deze motoren zijn optioneel uit te rusten met de automatische DSG-transmissie met dubbele koppeling. Op de 1.8 TSI heeft deze in plaats van zes maar liefst zeven versnellingen.

Afmetingen
De vierdeurs coupé is 4.796 mm lang en 1.856 mm breed, dat is respectievelijk 31 mm en 36 mm meer dan de Passat Limousine. De hoogte van de Passat CC is slechts 1.420 mm en benadrukt zijn sportieve karakter (50 mm minder dan de Passat Limousine). Mede door zijn lage daklijn en strak vormgegeven carrosserie is de Cw-waarde slechts 0.29!

De Passat CC zal in de Volkswagen-fabriek in het Noord-Duitse Emden worden gebouwd. In het tweede kwartaal van 2008 komt de Passat CC op de markt.



133 reacties

Achterkant heb ik zo mijn bedenkingen over.
die ziet er zeker goed uit
Eerste Volkswagen die ik wel zou zien zitten, aan deze foto te zien
Een CC is toch een auto met een stalen klapdak, zie ik op deze auto niet terug?
Erg mooie wagen
Ziet er geslaagd uit, heeft naar mijn inzien meer uitstraling dan de gewone passat
Dit wordt gewoon een ultieme bedrijfsauto!
Fraai, maar de term ‘CC’ werkt inderdaad verwarrend.
De naam CC kan ik ook niet helemaal begrijpen. Voor de rest is het een nette auto, die ik nooit zou willen hebben. Ik denk dat deze auto zeer goed verkoopt. Een betaalbare 4 deurs coupe is toch wel gewild.
Ha de enige redelijke Renault, het nieuwe laguna concept, kan nu dus ook bij het vuil.
Naja de clio is ook wel fijn.
Joris Koudstaal
achterkant lijkt wat op de chrysler sebring, verder ziet het er wel goed uit.
De achterkant lijkt op een Chrysler Sebring en kan me niet bekoren. Het lijnenspel is erg aardig hoewel de koffer nog iets gestrekter had gemogen. Maar op dit moment gewoon de sierlijkste VW.
die 30jarige jup rijdt toch altijd alleen naar zijn bovengemiddelde werkplaats

dan is die bmw 1 toch al groot genoeg, zelfs een vw fox ook al
sooo die die kont dat ziet er egt vaag uit. meer een hatchback dan een sedan naar mijn mening, maar dat ie zal verkopen bestaan bij mij geen twijfels over

-edit: let een beetje op de spelling svp-
Deze Passat is geheel niet lelijk, maar de naam ‘CC’ gaat nergens over en bovendien; een koetswerk met vier deuren is NOOIT een coupe.
Ziet er goed uit, mooie lijnvoering. Iemand al een indicatie wat ongeveer de meerprijs gaat zijn t.o.v. de normale sedan?
ik vind hem zeer geslaagd, met name door de motoren die erin zitten, en het exclusieve design.
laat maar komen!!
peugeot?
Erg mooi! Zal wel aanslaan onder leaserijders denk ik…;)
sow! ziet er inderdaad niet verkeerd uit… silhouet is mooi maar ik zie er een overtrek van een CLS is :P als je alleen de bovenste klep-daklijn neemt zijn ze volgens mij hetzelfde…

Nu nog ff leuk motortje met DSG en 4 motion erin en het lijkt me een hele fijne toer-wagen.
dit wordt dan de moeder aller leasebakken..
Ik wacht (zoals gewoonlijk bij dit soort auto’s) tot ik hem in het echt gezien heb. De achterkant is spijtig genoeg nog veel Chrysler Sebring inderdaad. En de term CC? Waar halen ze het
Mooi design, vooral die acherste lijnen vindt ik best lekker! Ik denk wel dat de prijzen weer serieus hoog zullen liggen, verwacht zo’n 40 000 – 50 000 EUR voor de 2.0TSI…
@Michiel

Ik zag er eerder mercedes C-klasse in !
Aston Martin Rapide
In tegenstelling tot Mercedes CLS vind ik de Passat CC niet echt erg coupe-achtig uitzien. Ik kan niet verklaren waarom. Op 1 of andere manier vind ik de Passat CC net een uitgerekte standaard Passat.

De CC staat voor coupe cabriolet dacht ik…
@Alwood

Je was me net eerder !
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de prijzen. Er worden vergelijkingen getrokken met de Mercedes CLS, maar aan het einde wordt gesteld dat het het gat tussen de A4, BMW 3 en C-klasse en het kleiner segment dient aan te vullen.

Schatting van de prijzen, anyone?
Super mooie auto zal waarschijnlijk aan de top gaan staan van alle leasebakken
Slager Korrel
Eindelijk een VW die wat emoties los maakt! Mooi.

Wel flauw dat ze de net ingeburgerde term CC (coupe-cabrio) verkwanselen. Zo gaat Jan met de Pet het natuurlijk nooit snappen.
Van de zijkant is het net een Peugeot 607…. maar goed ziet er absoluut wel deftig uit.
waarom niet een echte coupe zoals bmw met de 3serie? Mercedes doet hetzelfde met de c klasse alleen ik weet niet hoe die heet want mercedes heeft hét minst overzichtelijke modellen aanbod ooit naar mijn mening..
Oké, wellicht dat ik even iets mis of misschien dat het gister toch later was geworden dan dat ik me realiseer en daardoor er even niet helemaal bij ben. Maar uh…..

CC=coupé-cabriolet
Maar waar staat deze CC voor dan? Coupé-…..?

Voor de rest ziet het er lang niet slecht uit.
Mooi ding, beeld ik het me in of is de lak een tikkeltje matter als normaal?
Die zakken met beendermeel, wat zit daar in??
Bah, een passat met een beetje aangepast uiterlijk. Waar houdt VW zich mee bezig?

Doe mij maar een betrouwbare Ford Mondeo en je hebt meer waar voor je geld.
Ik vind niet veel vw’s mooi, maar deze verslaat ze met ruime voorsprong imo. Wat een mooi ding zeg!!!
De gewone Passat mogen ze stopzetten van mij. Ik denk dat deze kar meer een concurrent zal zijn voor de gewone Passat dan voor eender welke andere auto. Tenzij ze hem zo duur maken, dat hij flopt als de Phaeton
Oh, maar dit ziet er wel erg leuk uit! Zeer zeker anders dan de standaard Passat. Hmm.. doe mij die maar! :D
@Zephyr
Een schatting.. Ik denk dat hij (de 140 pk diesel) iets boven de Volkswagen Passat 2.0 16V FSI Sportline (€ 35.095) geprijst wordt: vanaf zo’n € 36.000,- (met lichtmetalen velgen, maar zonder metalic lak). Het ligt er een beetje aan welke opties er standaard op de goedkoopste uitvoering zitten.
Ter vergelijking een Audi A4 2.0 TDI kost kaal € 39.900.
Een Volkswagen Passat 2.0 16V FSI Trendline kost kaal € 32.590.
@veyronLover ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zo hoog zullen zijn…
de basis prijs voor de huidige passat sedan is € 25.990, ik denk dat een meer prijs van 4 a 5 duizend realistischer is. het is en blijft natuurlijk een volkswagen.
Ik vind hem mooier dan de passat. De achterlichten moeten inderdad nog wat wennen. Maar een coupé lijn heeft het niet echt. Bij de CLS lukt dat beter vanwege de kleine deurramen. Deze is wel mooier dan de CLS. Eén van de mooiste VW als ik er over nadenk. Aluminium in het interieur mag ook wel in hout.
@ccx

vind de lang doorgetrokken daklijn (coupe) voor 4deurs nogal peugeot.. C heeft duidelijkere kont..

zeker schuin van boven..

kan wel s succes worden… elegant en degelijk.. en schrijft minder af dan een Peugeot..
Een coupé heeft 2 deuren -punt-
leuk interieur maar iets beter kan ik niet zeggen, de rest is k*t
dit is simpele wiskunde; (saab+mercedes)/2 = vw passat cc :D
waarom is er bij Miuras comment ge-‘edit’? En waarom dan niet bij het commentaar erboven?
Vind ’t niet ontzettend mooi, maar het ziet er zeker beter uit dan de huidige Passat. De toevoeging ‘CC’ slaat inderdaad als een tang op een varken, beetje gemiste kans van VW. Jammer dat de wielen nog steeds te klein zijn.

Trouwens, wanneer ik dit ding zonder badges zou zien en iemand had gezegd dat ’t een Hyundai was, had ik ’t ook geloofd.
Zeer mooie auto :)! Mooie lijn.
Deze auto geeft mij alleen maar het gevoel “been there done that”.

Precies een samenraapsel van bestaande wagens, maar dat is geen mengsel dat aanslaat…
Zonder twijvel een redelijk concept maaaaar, hij is aan de voorkant wel erg hoog op zijn poten.
Het lijkt alsof hij aan de voorkant zijn bumperspoiler is kwijtgeraakt. Zo hoog, jammer maar een kleine ingreep en dan is ook dit opgelost, verder is hij af.
Sorry maar ik kan niks anders zeggen dan wauw! :shock:
Dit kun je praktisch gewoon geen Volkswagen meer noemen, in dit ontwerp zit namelijk emotie :D
Zou Volkswagen het dan eindelijk door hebben?
Niet slecht voor VW… maar dan maak ik mij de bedenking of de Passat Sedan hier niet onder zou gaan lijden? Als je moet kiezen tussen beide (puur op looks), is de keuze toch snel gemaakt.
Dit is ook een van de eerste vw’s waar ik positief over ben! Lekker strak design
Wat de meesten van jullie niet weten is dat deze Passat Coupe uitsluitend als vierzitter geleverd zal worden. de vanaf prijs zal rond de 40 mile liggen. en 17 inch licht metaal is standaard
Goh, een Passat met wat rondere vormen.

Best netjes, maar dit is geen coupé en al helemaal geen CC. Als ze hier nu de standaard Passat sedan van zouden maken, dat zou prima zijn.
Citrofiel evil twin
vind het 10 x nix..

zal wel weer een suc6 worden dan…
Duidelijk een van de mooiste Volkswagens van het moment. Net als de MB CLS en de Porsche Panamerica heeft VW het juiste gat gevonden in de markt. En net als met de Touran een heel goede invulling gemaakt op het thema.

Sierlijke lijnen, prachtige kont, redelijk helder lijnenspel. Als de prijs onder de 40.000 blijft voor de standaardversie zie ik dit een verkoopstopper worden. Zoals de meeste mensen val ik over de naam CC. Waarom niet gewoon coupé? Wellicht omdat het geen echte coupé is, zoals iemand al opmerkte, vanwege zijn 4 deuren. CS had toch ook gekund? Coupé-sedan…
@evil twin: Neen, die zijn toch anders.
En gaat de Phaeton dan nu met zachte trom het veld verlaten? Vind ‘m overigens wel weer tam (om niet te zeggen nondescript) qua design, met zoals al eerder genoemd veel Peugeot 607 (wel prettig om te weten dat het kwalitatief bij deze auto waarschijnlijk wèl goedzit ;-) ) En de naam, laat me raden: Cross Coupé? :-P
Te gewoontjes vind ik
-edit: nutteloze bijdrage-
Hij heeft wel iets maar is zeker geen wagen waar ik naar om zal kijken, weer eens een grijze mus van een wagen. Heb de achterlichten van de passat altijd knap gevonden en mag dat dan hetgeen wat ze net veranderen…

Also…. de term cc voor enkel een coupé is not done :)
Mooie auto, maar komt bij meer over als een opgefriste hatchback versie van de huidige Passat. Het 4deurs coupé concept komt bij niet helemaal over.
Overigens duidelijek 607 lijnen herkenbaar!
Misschien dat CC in dit geval voor Corporate Coupé staat.
Het is zomaar een wild idee.
Ik vind het lijnen spel wel wat tegen zitten. De VW ziet er niet elegant genoeg voor een (vierdeurs)coupé. Maar ondanks dat is het wel een mooie auto.
Phaeton reloaded, part 2…………
De 1.8 en 2.0 zijn toch TFSI motoren?? ik heb nog geen 1.8 en 2.0 met turbo én compressor gezien van het VAG concern nl ;). Verder wacht ik em even in het echt af om er iets over te zeggen, maar van binnen zal het waarschijnlijk gewoon weer net een teleurstelling zijn. Als je daarna in een Audi stapt, weet je meteen weer dat je liever een Audi wil.
Onbegrijpelijke auto op het Passat gamma!! Mooie auto, maar wat is nog het nut van de Passat limousine? Het gaat kennelijk goed met VW!
”Als benzinemotoren vinden we de 1.8TSI met 160 pk, de 2.0TSI met 200pk en de 3.6FSI met 300 pk en 350 Nm. Deze laatste motor maakt het mogelijk om in 6,6 seconden naar de 100 te sprinten”
Hij sprint in 5.6 sec van 0 naar 100. Amerikaanse uitvoering: 280 pk/360 Nm, acc. 0-100 km/h in 6,6 seconden.
@ Dakloos: precies. Een coupe heeft 2 deuren en daarmee basta. Dit heeft 4 deuren en is dus gewoon een sedan met een lage daklijn achter. En sorry hoor maar dit soort auto’s slaat dus nergens op. Je koop zo’n grote bak om fatsoenlijk met 4 man op stap te kunnen. In dit soort apparaten kun je achterin a niet instappen vanwege de te lage deuren en b niet zitten vanwege het te lage dak. Wil je een mooie lijn? Koop dan een echte coupe. De naam CC slaat al helemaal nergens op. Dat is inmiddels een ingeburgerde term voor een coupe-cabriolet.
Bij ons heet dit een hatchback.
Vanaf de zijkant is de achterste helft van de auto een Peugeot 607 en de voorste helft een Saab 95. Op zich niet eens slecht…alleen hoop ik wel dat de ruimte achterin niet is opgeofferd, want dan is het bestaansrecht van deze nieuwe Passat niet bijster goed gefundeerd.
Op de eerste foto ziet het er zeer fraai uit, maar wanneer ik naar de 3e foto kijk heb ik zo weer m’n bedenkingen. (neus en lijn achterste ruit)
Misschien willen ze het convirteble gevoel oproepen dooe de voorste helft van het dak in glas uit te voeren en het een ontluchtingsfunctie te geven.
Verder wel een aardige auto die een beetje voortborduurt (zoals reeds eerder gemeld) op een 607 en CLS-achtigen.
Licht commentaar op de edit’s die gepleegd worden.. Totale controle op elke comment is niet bepaald mogelijk dat snap ik, maar er zijn in mijn ogen wel eens onzinnigere comments geplaatst als:

MiuRa schrijft,
13 January 2008 om 12:58
die ziet er zeker goed uit
-edit: want?-

of:

gekke turbo schrijft,
13 January 2008 om 13:08
sooo die die kont dat ziet er egt vaag uit. meer een hatchback dan een sedan naar mijn mening, maar dat ie zal verkopen bestaan bij mij geen twijfels over
-edit: let een beetje op de spelling svp-

Maar wie ben ik behalve een leek op het gebied van autotechniek desalniettemin een dagelijkse bezoeker van autoblog?
@Marc thanx
moet zeggen dat ik hem op het eerste oog heel mooi vind, gewoon mooie lijnen. alleen dat nep hout op het dashbord hoeft van mij niet, vind ik meer afbraak van het dashbord dan een meerwaarde.
Mooie foto’s, maar moeilijk te beoordelen zo met deze lak. Ik zou eens wat andere kleuren willen zien, ter vergelijking. Voor wat betreft de lijnen van de wagen vind ik dat de achterkant incusief de c-stijl te veel heeft van recente Mercedes modellen. In de neus zie ik vervolgens lijnen van Peugeot die ik liever niet zie in Volkswagens. Het interieur ziet er erg mooi en degelijk uit, hoewel het uiteindelijk valt of staat met de look & feel. Wel een pluspunt dat VW eindelijk eens wat andere lijnen probeert op hun modellen. Ik was a lang en breed uitgekeken op die typische VW look. Dit model is meteen een paar stappen vooruit.
is geen htachback zo te zien gaat de klep als bij een sedan open.

Is wel grappig comments als nondescript en lijkt op een 607. Wat is het nu dan? Kortom: Mensen die negatief zijn over VAG vinden het niks omdat het een VW is. Meer kan ik er niet van maken.

“lijkt op…” ja dat kun je ook van muziek zeggen. Die 3 tonen achter elkaar die komen ook voor in dat en dat lied. Dat auto’s bepaalde stijlelementen lijken te delen gebeurde vroeger ook al. De vierkante lijn van de Fiesta en de Polo om eens een voorbeeld te noemen van de jaren ’70. Of de Borgward Isabella en de Wartburg 353, of de Borgward P700 en de “heckfloss” Mercedes-Benz.

Is het een kopie? Bepaald niet. Het is geen Shangshuan CEO. Het is simpelweg een relatief elegante limousine met een iets doorgetrokken lijn waardoor de auto iets coupe-achtigs heeft in zijn lijn en daardoor aantrekkelijker wordt.
Dit is de Passat zoals hij in eerste instantie op de markt had moeten komen, mooi en toch herkenbaar Volkswagen. Modern, maar naar Volkswagen begrippen te modern, net als de aankomende Golf, die komt nu ook met redesign, daar gaan ze nog spijt van krijgen. Als er Volkswagen en vooral Golf opstaat, dan verkoopt het zichzelf wel.
Erg mooi, uitstraling is ook beter dan de “normale” passat die al niet lelijk is en niet die dominerende grille aan de voorkant!

Nu maar hopen dat hij 4Motion heeft en later hopelijk nog een 3.0 V6 TDI mee krijgt. Het zal zeker een luxe wagen worden!

En idd de naam CC is erg verwarrend, noem hem gewoon Passat Coupé als je het mij vraagt.
Ziet er héél netjes uit :D
Vooral binnen is er toch een kleine sfeer gekomen :)
Alleen wrm steken ze er geen 3.0 TDI in?
Die 2.0TDI volgen mij maar juist genoeg zijn, en de mensen willen toch nog graag wat reserves hebben…
Maar dit gaat vw goed doen deze wagen ;)
Mensen die negatief zijn over VAG vinden het niks omdat het een VW is. Meer kan ik er niet van maken’

Deze loze opmerkingen mogen van mij ook wel ge’edit worden.
@Jan C: Het zit gewoon in de menselijk aard om anderen te volgen om iets af te kraken.

En toevallig is het populair om VAG af te kraken…


Maar goed, de CC titel vind ik misplaatst.

En wat betreft de achterlichten, deze hebben een ronde vorm die iets omhoog komt van de onderkant, alleen van de zijkant lijkt hij op die van een Chrysler Sebring.
Welke overigens deels door Volkswagen ingenieurs is aangepast voor een VAG TDI motor.
Bij de eerste foto dacht ik wouw!

Bij de derde dacht ik jammer…

Overhanf neus te lang en te hoog en te veel zwaarte in het achterlijf. Ja inderdaad een grote koffer, maar is dat het ‘pluspunt’? Liever een kleinere kofferbak en sierlijker achtersteven (zoals de CLS inderdaad)
Hij doet me denken aan een Peugeot 607 met een iets kortere kont. Was die auto z’n tijd dan toch vooruit?
Dit zou de mooiste auto van 2008 worden!!! Jéé, hij valt me zwaar tegen. 13 in een dozijn auto. Weg dat ding!
@Marc: we zijn wat strenger geworden op de comments, ik hoop dus dat mensen wat minder reacties zoals: mooi! lelijk! dik! of vet! zullen posten. Het mag soms wel wat meer onderbouwing hebben… Maar je hebt gelijk, ik heb de edit bij Miura iig weggehaald, die gekke turbo kan wat mij betreft eens even goed kijken naar de spelling, toCH?
Er moet iemand gepest worden en tegenwoordig is dat VAG. zelf heb ik niets tegen de VAG, misschien seat, die zien er zo… eigenaardig uit.

Hun speciale uitvoeringen vind ik stom, niet de uitvoering zelf, maar ze doen het op ieder model. Cross… , nu een allroad A4 en “1000” niche modellen, het is allemaal een beetje chaos en afgezaagd. Niettemin is dit voor mij één van de mooiste VAG’s
wat erg als je dit op een 607 vindt lijken
@autoblogger mijn excuses daarvoor, maar zoals menig autoblogger weet: sms taal is aanstekelijk en zeer moeilijk van af te komen
“Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig.”
Volgens mij gaat Evo hier de mist in. De wagen wordt in Nederland geimporteerd door rupsje-nooit-genoeg Pon. Die op basis van een inmiddels als weer sterk verouderde visie VW steeds hoger in de markt proberen te plaatsen. Ik voorspel dat de Passat CC duurder wordt dan een vergelijkbare A4, 3 serie en C-klasse. Persoonlijk vind ik de Passat CC ook mooier (zowel van buiten als van binnen) dan die 3 modellen. Maar ik hoop van harte ongelijk te krijgen.
Mja, en dan zie je deze foto’s en dan begin ik ook me af te vragen wat er nouécht “coupé” aan deze auto is?

http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/01/passat_cc_live_03.jpg

http://images.google.nl/url?q=http://thevwautopartssite.com/images/vw_passat.jpg&usg=AFQjCNFANqfA9ypAkuPwMTLZVALc7eityQ)

Ik bedoel, het had net zo goed het nieuwe model Passat kunnen zijn i.p.v. 4 deurs coupé als je begrijpt wat ik bedoel.
@Rick dos
Waarschijnlijk is de gewone Passat achterin iets ruimer (hoodruimte) en heel misschien appeleert die meer aan degelijke types als accountants en boekhouders. Maar als ik het bij VW voor het zeggen had ik ook de Passat CC als nieuw model voor het zelfde geld uitgebracht en daarmee de Mondeo, Laguna, C5 etc van de markt geveegd.
@mashell

Helemaal mee eens.

Want ookal is het een puntje van kritiek van mijn kant, vind ik dit véél beter.
UPDATE: Filmpjes? Check ze hier, hier en hier!
ik vind het zonde dat het een trend word om koplampen maar ook achterlichten te laten doorlopen in de spatborden, voorderest een zeer geslaagde lijn en minder eenheidsworst dan de meeste nieuwe auto’s

offtopic ; we missen serieus alfa romoe nieuws in 2008 !
na het zien van de video ben ik er uit

de achterkant is niet om aan te zien en de voorkant stelt me ook zwaar teleur, enige wat mooi is zijn de lijnen die erin zitten maar dan houd het ook wel op.
Wie wil nu ’n VW logo op zijn wagen voor dat geld?
@ autoblogger: ik geef je groot gelijk hoor, ik uitte alleen maar even mijn verbazing ;-)
Ik ben het in ieder geval mee eens dat er wat meer onderbouwing mag bij vele comments, al was het alleen maar om interessante discussies te laten ontstaan.

Om mijn comment over deze VW maar tegelijk te posten:
Het ziet er erg netjes uit en doet me in eerste instantie niet eens aan een VW denken maar lichtjes aan een Fransoos qua styling. Om wat meer precies te zijn, de zij-aanzicht doet me denken aan de Laguna. God knows why, maar dat is mijn eerste indruk. Het achterwerk en de smoel daarentegen zijn typisch VW en dan vooral gelet op de styl van de achterlichten (Golf anyone?).
in het persbericht staat dat het topmodel in 5,6s naar de 100 gaat, maar in jullie eigen bericht gaat ie in 6,6s naar de 100? scheelt toch een hele seconde!
edit: thanks, het is inmiddels aangepast
Ziet er heel goed uit.
Al weer maar eens veel kritiek op het adres van VW. Bewijst dat nu iets over VW of zegt dat eerder iets over het doorsnee niveau van de gemiddelde bezoeker hier?
Een uitgerekte passat, ja hallo, denk je dat een 3 reeks coupe eerder geinspireerd is op de X5 SUV of wat dacht je nu?
CC is een toevoeging die VW al bij de eerste passats gebruikte om deze uitvoering (4deurs coupe) aan te duiden.
dit was dus nog voor de stalen klapdakkies.
Overigens heeft de moderne 2.0T 211pk ipv 200pk. Deze motor komt ook in de A4.
ik vind ‘m echt spuuglelijk.
De achterlichten lijken inderdaad veel op die van de Chrysler Sebring,
maar de kont is veel te kort. Ik vind ‘m nu veel te hoog in het midden
en te kort aan de achterkant, hij had wel 20cm langer gemogen.
De CLS vind ik veel geslaagder, die heeft een iets lager dak en is waarschijnlijk
ook 10 á 20cm langer.

Trouwens, de neus heh..? Wordt dat niet ook de neus van de nieuwe Phaeton?
En hoe wordt de Phaeton dan in vredesnaam? Als de Phaeton ietsje korter
wordt dan krijgt ie ook de lengte van de CLS in plaats van de S-klasse,
en aangezien het 4d-coupéconcept nu heel populair is, hoe gaat VW dat dan oplossen??

N.b: als 30-jarige yup zou ík, uit het rijtje van onderstaande link, voor 35 á 40 mille wel een Alfa 159 2.2 JTS Business of de nieuwe (pas in 2010!??) Volvo S60 2.5T (in S80-vorm dan, de nieuwe van 2009-2010 dus) willen.

Link naar beschikbare auto’s tussen 30 en 42.000 euro, benzine, 4- of 5-deurs, minimaal 125pk:
http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merkID=0&serietotaal=geen+voorkeur&jaar=1&prijsvan=30000&prijstot=42000&brandstof=1&carrosserie=0&deuren=4&transmissie=1&aandrijving=1&aanhangergeremd=0&aanhangerongeremd=0&bagage=0&bagagemax=0&vermogen=92&verbruik=0&topsnelheid=0&acceleratie=0&sorteren=0&submit.x=56&submit.y=14&submit=Tonen&srchpage=2&cache=no
Ik ben ook een yup, en ik wil hem wel.. mits hij qua prijs duidelijk interessanter is dan de Alfa 159 2.2 JTS Business die ook op mijn lijstje bovenaan staat voor deze zomer.. :)
Scooperdepoep
Wel geslaagd…. voor een facelift van een Fiat Croma.
Wat een tegenvaller!! Ik vind het een ronduit amerikaanse auto geworden. Maar ja wat wil je: een coupe met vier deuren is vragen om probelemen.
De “CC” staat hier voor “Coupe Concept”. Ze hebben hun eos ook nog, en dat is in theorie een Cabrio Coupe ( of dat hopen ze toch..), maar ik kan alleen maar akkoord gaan met de mensen die dit super verwarrend vinden..
Wat loopt iedereen nou ineens te zeuren over een misplaatste auto, geen coupe, waar is volkswagen mee bezig enz. De mercedes CLS wordt ook een coupé genoemd en heeft ook 4 deuren. Net als dat BMW en masarati ook een coupé met 4 deuren aan het ontwerpen zijn. Nieuwe trend mensen ga mee met je tijd.
Even nog wat meer over de aanduiding CC. Van 1978 tot 1982 was er ook een Opel Manta (B) CC, waarbij CC stond voor Combi-Coupé.

http://www.opelfreunde-obertuerken.com/upload/mant2007-114882412006.jpg
Deze auto ziet eruit als de gemiddeldee Duitser: dik en lelijk…
@SAAB uitgeschreven: Is de SAAB gemiddeld dan minder dik en lelijk?

@Nick: Ja het was me al opgevallen. Mag ook, maar vind het wel jammer.

@Prop: U voelt zich kennelijk aangesproken. Een zinnetje aanhalen uit een redelijk onderbouwd stuk is wel erg mager.
Valt me toch tegen, ik vind ‘m wat onevenwichtig en vooral de achterzijde is een beetje uit balans: te kort vergeleken met die enorme voorkant. Neus oogt me weer te lomp. Wel spannender gelijnd dan de normale Passat, maar enthousiast kan ik hier niet van worden.
Voorkant is wel aardig maar die achterkant lijkt wel een Sebring look-a-like, de beste 4deurs coupe’s zijn de Merc CLS en de Jaguar XF
De voorkant heeft tov de Passat net een beetje extra sportiviteit, ziet er goed uit. Zo ook de achterkant. De Passat is al geen verkeerde auto qua design, maar deze heeft de ‘foutjes’ daarvan weggewerkt!
lelijke ketel
nou moe, best mooie wagen maar die hebben ze bij VW toch snel in elkaar moeten vijzen om het hoofd te bieden aan de concurrentie: de Ford Mondeo en de Citroën C5. anders zou hun reguliere Passat geen meter meer verkopen !
papa… je moet onze variant denk ik in gaan leveren.. ik wil deze!
Ik vind hem mooi, ook de gewone Passat trouwens.
Cw-waarde slechts 0.29? Honda Accord heeft slechts 0.26:d
PRACHTIG !!!!! xD
Vanaf 40.000 euro….!! (uit betrouwbare bron…)
Dat is dan zo’n 7.000 euro duurder dan gewone Passat sedan. Belachelijk.
Zo !! pfff smaken verschillen natuurlijk, maar voor mij is dit toch wel een giga mooie coupe !!,ik kan niet wachten tot hij te bewonderen is bij de dealer !!, heb zelf de sedan uitvoering `sportline` topauto !!
Heb vanmiddag bij de dealer een recente e-mail van Pon te lezen gekregen en daarin wordt meegedeeld dat de prijzen op 17 april bekend worden gemaakt en de auto vanaf dat moment ook te bestellen is.
Hij wordt midden juni pas in de showroom verwacht.
Ik zie er aan de zijkant een C in en aan de achterkant een CLS en heb hem vandaag in de garage gezien en is echt geslaagt en is met kuipzetels!!!!
de prijs valt ook goed mee: 37.000 euro
ik vind hem heerlijk rijden het is gewoon een top auto.ps heb hem gisteren bij de daeler opgehaald.ik heb er al 300km mee gereden.wat een genot en comfort.EN HEEL VEEL BEKIJKS.
hij is wel erg honda achtig
CC staat voor Comfort Coupé, niets raars aan dacht ik zo. Die term werd al gebruikt vóórdat de metalen klapdakken ontstonden.
Mooie wagen, diesels vallen wat betrekking tot vermogen wat tegen in zo’n sportief ogende auto!!! DSG bak is TOP
Reactie vanuit yuppenland: Ter info van de schrijver van de oorspronkelijke post “Wat moet de 30-jarige jup met bovengemiddelde baan nu kiezen? Een BMW 3, Audi A4 en Mercedes C-klasse zijn toch wel erg prijzig”: Kiezen tussen een A4 of een CC is geen kwestie van geld maar smaak. Bijvoorbeeld, een gelijk uitgerustte CC/A4 2.0 TDi DSG/STronic komt bij beide merken op zo’n 58k uit. Wil je dikkere diesels en nog meer Spielerei, dan ben je bij de Passat CC klaar en kom je bij de Audi & BMW 6-pitters terecht. Daar heb je ook een heel behoorlijke 3-serie voor, vooruit dan maar, een C-klasse als je een taxi zoekt. Persoonlijk vind ik de CC een aantrekkelijke auto, ondanks de vaak redelijk onbeholpen kritieken hierboven (ben altijd zoooo ontzettend benieuwd waar zulke gasten zelf in rijden, of zouden kopen als de bank ze wel meer geld zou willen lenen). Kan me voorstellen dat je eens wat anders wilt dan je collega’s met hun A4tjes en o zo krappe, saaie 3-series. Wat ik zelf rijd? Een A6 Avant 3.0 TDi Quattro, jawel een lease bak op naam van de zaak – maar wel mijn eigen zaak;-P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).