Ferrari F430 Spider bio dinges

Auteur: , 50 Reacties

Ferrari doet niet mee aan de groene hype? Dacht het wel! Die Italiaantjes moeten ook flink snijden in de CO2-emissies dus tonen ze in Detroit een studiemodel van een E85 ethanol-powered F430 Spider...

De auto loopt op een mengsel van 85% natuurlijke ethanol en 15% benzine. Het goede nieuws: dit zou moeten resulteren in een bescheiden 2% vermogenswinst! De standaard 490 pk uit de 4,3-liter V8 zou stijgen naar 500 pk. Het koppel stijgt met 4% en er zou sprake zijn van 5% brandstofbesparing.

Als E85 beschikbaar komt in Californië, dan is er een grote kans dat Ferrari een vergelijkbaar model gaat aanbieden. Een woordvoerder liet weten dat Californië verantwoordelijk is voor maar liefst 10% van wereldwijde verkopen!

Anyway, omdat E85 totaal niet boeiend is, tonen we hieronder wat beursdames die ook aanwezig waren op de Ferrari stand. Opeens wordt die groene technologie toch wel interessant! Grotere pica’s in de gallery.

Ferrari F430 Spider Biofuel
Ferrari F430 Spider Biofuel
Ferrari F430 Spider Biofuel



50 reacties

ik vind die meiden eigenlijk leuker dan die ”groene” motor ;)
Doe mij maar die brunette Ferrari-babe, aub :)
doe mij die rooie maar!
Ik vind die meiden niet leuk, geen uitstraling figuur enz…

Doe mij m’n vrouwtje maar:)
Vrouwtje op de laatste foto. Moet dit nou…. :(
Ze straalt het uit.
O! Dus zo ziet deze dag eruit. De dag dat ik op een Ferrari belettering zie om hun “groenheid” te promoten….

…..dus toch een troosteloze dag……
Voor mij de blonde. En 5% besparing op je benzine omdat je met ethanol rijdt? Ok, het is goedkoper. Maar dan nog :P

Wel leuk dat er vermogenwinst is.
Ik zie het al, al die Ferrari-fanboys beginnen opeens over de vrouwtjes. Zeker geen antwoord op dat mooie groene promoverhaal van de Italianen;)
e85 niet interessant :s
toch wel hoor :p
http://www.youtube.com/watch?v=kBzmmO-3Cdo
@autoblogger

Ik denk dat ze er nog aan moeten wennen dat Ferrari ook máár een commerciele vehikel is. En dus niet dat goddelijk wat men er van denkt. ;)
@ autoblogger: Dan maak ik een ritje met die brunette in de 599 waar ze naast staat en dan euh discussieert de rest hier met de blonde babe over groene Ferrari’s :) of is die 599 ook groen toevallig? :P
Nee hè, een ferrari met groene milieu stickers, dat is wel heel erg plebs…
Voor de rest wel goed trouwens, en meer vermogen is natuurlijk altijd goed…
@autoblogger.

Weet je wat het probleem is. Ferrari’s zijn boeiend, vrouwen zijn boeiend, groene hype komt mijn neus uit. Het zal mij persoonlijk een biet wezen, waarop een auto rijd, zolang het maar met emotie gepaard gaat.
@Rick dos: i know you with me ;)
@Rick dos.

Mensen zouden dat toch onderhand wel moeten begrijpen, aangezien de merchandise van Ferrari ook niet echt kinderachtig is.
Ethanol is niet de oplossing. Eigenlijk betekend het een ramp voor de wereld omdat het de voedselvoorziening in gevaar brengt. Ipv het telen van voedsel gaan boeren in de 3e wereld over op het telen van mais e.d. … een gevolg is dus het tekort aan eten voor een groot deel van de aarde .. zucht.
Over de hoeveelheid eten hoef je niet in te zitten bob, het is meer dat de prijs van maïs over de kop gaat.
Had eigenlijk een Ferrari verwacht die loopt op frituurvet.. klinkt lekker en ruikt lekker!
Best interessant. Vind ethanol als vervanging voor benzine nog een aanvaardbare manier om milieuvriendelijk te zien .( Een hybride-ferrari zou ik daarentegen niet zien zitten). Maar ik vraag mij af hoe ze dat kunnen doordrukken als vervanger van benzine. Als je alleen al 10% van alle wagens op de wereld hierop wil laten rijden dan heb je volgens mij al een extra planeet met alleen maar velden nodig…
Gaan sommigen hier klagen over de vrouwen in beeld dat die niet echt zonnig zijn… Nee een Ferrari met groene biostrepen- dáár wordt je pas vrolijk van…! In dat licht bezien vind ik dat die dames nog verbazend goed werk doen, want ik zou in hun plaats al lang afgehaakt in een zware depressie op de bank bij dokter Psych liggen… Doe ik nou ook bijna is ik dit zie- Wat een einde van de zondag….. Ai ai ai…
@ Autoblogger

“Ik zie het al, al die Ferrari-fanboys beginnen opeens over de vrouwtjes. Zeker geen antwoord op dat mooie groene promoverhaal van de Italianen;)”

Mooi groen promoverhaal? Waarom zet je er dan weer ferraridames bij? Je hebt het toch zelf in de hand?
Groen heeft heeft alleen maar voordelen, want doen jullie allemaal moeilijk.. ?!
@pannekoek … niet alles wat je denk dat groen is is beter. Zoals hierboven al eerder gezegd is … als je iedereen op ethanol wil laten rijden dan moeten we ff een andere planeet vinden om mais te gaan verbouwen. Fabrikanten kunnen beter geld steken in iets dat zin heeft op de lange termijn. Ethanol is dat dus niet.

Een misser van jewelste naar mijn idee van Ferrari.
Dit is toch wel erg netjes, als ferrari zegt dat ze het gaan halen met die co2 norm, en dan zoon motor op de markt brengen die 2% meer vermogen heeft!:)
Super gedaan zeg k dan!
Die groene strepen kunnen nog wel, maar het meest trieste zijn die groene onderdelen op het motorblok zelf. Hoezo sneu en kansloos…

Verder vind ik E85 wel een leuke brandstof, redelijk schoon en je haalt er meer power uit. Nice!
Nee, die groene strepen kunnen ook niet. Over E85, dat zorgt toch voor een betere verbranding? Hoe moeilijk is het om een motor hiervoor aan te passen?
@ bob

De oplossing is heel simpel! Ze maken die alcohol ook uit het restafval van bier..

Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij! :D
de ecu moet iets aangepast worden, de brandstof leidingen en pakkingen moeten worden vervangen. allemaal zeer goedkope aanpassingen.

mij lijkt het wel een goede oplossing, 100% minder koolstofmonoxide uitstoot(giftig) en het word trouwens niet van de mais maar de kern waar de mais aan vast zit(dus je hebt heel veel mais), stro en zaagsel gemaakt.
@autoblogger: wie zegt dat ik het over de vrouwtjes had?
Men begrijpt blijkbaar niets van slimme productontwikkeling en marketing. Meer power, minder Co2 en dus “groener”……. Dan is dus iedereen blij ?
Hmm … Ethanol produceerd dan wel iets minder Co2 (dit percentage is vrij laag, het verbruik van een auto op Ethanol is groter, dus per km benzine vs ethanol stoot een auto meer Co2 op ethanol uit. Daarnaast is het produceren van ethanol niet efficient.

De ratio energie nodig/energie productie om van mais ethanol te maken is maar 1.3 tot 1 .. terwijl dat voor benzine 5 tot 1 is.
Groen verhaal vind ik top… Echt..

Dames vind ik niks.. Zijn geen profs.. Die zwarte jurk heeft echt teveel gegeten..
@pannekoek .. lees maar eens de voorpagina van de telegraaf op dit moment.


BRUSSEL – De Europese Unie heeft niet voorzien dat haar doelstelling om in 2020 10 procent van de autobrandstof te laten bestaan uit biobrandstof een bedreiging vormt voor de regenwouden en leidt tot stijging van de voedselprijzen. Dat heeft EU-commissaris Stavros Dimas maandag gezegd tegen de BBC maandag.

„Het blijkt dat milieuproblemen veroorzaakt door biobrandstof en de sociale problemen groter zijn dan we dachten. We moeten heel voorzichtig zijn”, aldus Dimas. Hij voegde eraan toe dat het beter is de gestelde doelstelling niet te halen dan dat schade wordt toegebracht aan de armen en het milieu. De EU belooft nieuwe richtlijnen op te stellen voor het gebruik van biobrandstof.

De EU omarmde tot voor kort het idee om het gebruik van biobrandstof te stimuleren als gedeeltelijke vervanger voor benzine. Vorig jaar maart besloot de unie dat in 2020 minimaal 10 procent van de autobrandstof uit biobrandstoffen moet komen omdat de uitstoot van kooldioxide (CO2) hierbij geringer zou zijn dan bij normale benzine. Bovendien zouden de planten waarvan biobrandstof wordt gemaakt CO2 uit de lucht absorberen terwijl ze groeien.



Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is. Organisaties als Greenpeace en Oxfam wezen bovendien op de nadelige gevolgen van grootschalige productie van biobrandstoffen voor arme boeren in ontwikkelingslanden die van hun land verdreven worden en het milieu. Onvervangbaar oerbos dreigt plaats te maken voor eindeloze plantages met sojaplanten en oliepalmen.
“Bovendien zouden de planten waarvan biobrandstof wordt gemaakt CO2 uit de lucht absorberen terwijl ze groeien. “
endan staat er

“Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is.”

Dat snap ik dus niet eh, planten absorberen co2 endan zouden ze slecht voor het milieu zijn? :?
@dekster Mais neemt veel minder co2 op dan men denkt.
Eric (the good)
Ik had verwacht de 430 GT Califonia te zien in Detroit. Zal iets worden voor
het eerst volgend groot Autosalon.
In Zwitserland (maart) misschien.
En maar wachten!!! Zelfs geen recente spy-foto.
@Pannekoek,
“Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij!”
Plan van de EEUW!!! ;) Waarom men hier niet eerder op gekomen is… :lol:
Ik vind het best dat ze zuiniger gaan worden, als de prestaties en het geluid er maar niet op achteruit gaat.
Die blonde is, wat mij betreft, Mokkel van de maand. Ferrari? Etha(s)nol? huh?
Ohw…wacht het ging over auto’s…..ik dacht over het mokkel!
Co2 uitstoot???? Misschien zit er zelfs geen slurptax op deze 430!
@YK: Ik leef nog maar 16 jaar.. ;)
E85 niet boeiend? zeker wel! alles wat meer vermogen geeft is boeiend :)
Volgens mij kan men uit methaan ook ethanol via een elektrolytisch or katalytische proces.

Om ethanol te maken moeten we kostbare vegetatie (lees: voedsel) laten fermenteren.
Maar om methaan te maken hoeven we enkel gas van het riool af te tappen of gas van fermenterende vegetatie opvangen.

Van dat methaan kun je een kleine hoeveelheid ethanol halen of butaan, propaan, etc.


De uitstoot hiervan is ook CO2 neutraal.
Waar moet de biofuel eigenlijk in? Die blonde?
Ben ik dan de enige die blij is met dit bericht??

Olie is in een jaar tijd 100% duurder geworden! Enkele verzamelaars gaan daarom maar liever schilderijen sparen omdat een tankje benzine tegenwoordig een flinke duit kost: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/harrie-van-de-moesdijk-doet-ferraris-in-de-uitverkoop#post-12922

Ik ben blij dat er op deze manier een verbrandingsmotor in blijft zitten i.p.v. een electromotor die hetzelfde geluid maakt als het vervoersmiddel van de Jetsons ;) http://www.youtube.com/watch?v=DFbuulDiM_U En het gaat niet eens ten koste van het vermogen. Wat mij betreft vele malen beter dan de milieubezuiniging van Porsche: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/07/hybride-voor-porsche-panamera-bevestigd#post-12805

Achteraf hadden we het allemaal aan kunnen zien komen dat Ferrari deze brandstof zou gaan gebruiken voor het terugbrengen vn de CO2 uitstoot, aangezien de A1GP ook gebruik gaat maken van ethanol (en waarvoor Ferrari volgend jaar de motoren gaat leveren): http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/09/ferrari-toont-interesse-in-a1gp#post-11503

In vele Amerikaanse raceklassen wordt deze brandstof momenteel al toegepast, waronder de Amerikaans Le Mans klasse, waarin een Ferrari rondrijdt. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8057 Ook de Indycars rijden op ethanol en de Champ Cars op methanol. De brandstof heeft zich dus al bewezen in de autosport. En Ferrari heeft er ervaring mee.

En wat betreft die lelijke groene strepen op de carroserie en rare groene doppen op de motor… dat is om nu ff aandacht te trekken. Straks rijdt er écht geen ferrari rond met die “Greenpeace-look”!
@autoblogger

I’ve got your back, man! ;)

@mx5-owner

Dat zou je denken. Echter, als een jongen met zijn Opel 160 over de Nederlandse snelwegen rijdt, dan is het een mugeul. Maar als een persoon in een Ferrari dat doet, is die een held. Hele vreemde gewaarwording….
@Rick dos.

Daar kan ik nou helemaal geen goed argument voor vinden. Misschien alleen het feit dat een Ferrari gebouwd is voor zulke snelheden. Eigenlijk is het andersom. De Ferrari rijder is een mongool omdat hij niet harder gaat, de opel rijder een held omdat hij zo hard gaat. :P
@mx5-owner

Dat is een uitleg. Ik weet niet of die beter is, maar het is in ieder geval een uitleg. ;) :P
@anderS .. co2 uitstoot bij ethanol is niet minder …
halleluja wat een girls :shock: :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).