Ferrari doet niet mee aan de groene hype? Dacht het wel! Die Italiaantjes moeten ook flink snijden in de CO2-emissies dus tonen ze in Detroit een studiemodel van een E85 ethanol-powered F430 Spider...
De auto loopt op een mengsel van 85% natuurlijke ethanol en 15% benzine. Het goede nieuws: dit zou moeten resulteren in een bescheiden 2% vermogenswinst! De standaard 490 pk uit de 4,3-liter V8 zou stijgen naar 500 pk. Het koppel stijgt met 4% en er zou sprake zijn van 5% brandstofbesparing.
Als E85 beschikbaar komt in Californië, dan is er een grote kans dat Ferrari een vergelijkbaar model gaat aanbieden. Een woordvoerder liet weten dat Californië verantwoordelijk is voor maar liefst 10% van wereldwijde verkopen!
Anyway, omdat E85 totaal niet boeiend is, tonen we hieronder wat beursdames die ook aanwezig waren op de Ferrari stand. Opeens wordt die groene technologie toch wel interessant! Grotere pica’s in de gallery.
50 reacties
Doe mij m’n vrouwtje maar:)
Ze straalt het uit.
…..dus toch een troosteloze dag……
Wel leuk dat er vermogenwinst is.
toch wel hoor :p
http://www.youtube.com/watch?v=kBzmmO-3Cdo
Ik denk dat ze er nog aan moeten wennen dat Ferrari ook máár een commerciele vehikel is. En dus niet dat goddelijk wat men er van denkt. ;)
Voor de rest wel goed trouwens, en meer vermogen is natuurlijk altijd goed…
Weet je wat het probleem is. Ferrari’s zijn boeiend, vrouwen zijn boeiend, groene hype komt mijn neus uit. Het zal mij persoonlijk een biet wezen, waarop een auto rijd, zolang het maar met emotie gepaard gaat.
Mensen zouden dat toch onderhand wel moeten begrijpen, aangezien de merchandise van Ferrari ook niet echt kinderachtig is.
Had eigenlijk een Ferrari verwacht die loopt op frituurvet.. klinkt lekker en ruikt lekker!
“Ik zie het al, al die Ferrari-fanboys beginnen opeens over de vrouwtjes. Zeker geen antwoord op dat mooie groene promoverhaal van de Italianen;)”
Mooi groen promoverhaal? Waarom zet je er dan weer ferraridames bij? Je hebt het toch zelf in de hand?
Een misser van jewelste naar mijn idee van Ferrari.
Super gedaan zeg k dan!
Verder vind ik E85 wel een leuke brandstof, redelijk schoon en je haalt er meer power uit. Nice!
De oplossing is heel simpel! Ze maken die alcohol ook uit het restafval van bier..
Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij! :D
mij lijkt het wel een goede oplossing, 100% minder koolstofmonoxide uitstoot(giftig) en het word trouwens niet van de mais maar de kern waar de mais aan vast zit(dus je hebt heel veel mais), stro en zaagsel gemaakt.
De ratio energie nodig/energie productie om van mais ethanol te maken is maar 1.3 tot 1 .. terwijl dat voor benzine 5 tot 1 is.
Dames vind ik niks.. Zijn geen profs.. Die zwarte jurk heeft echt teveel gegeten..
BRUSSEL – De Europese Unie heeft niet voorzien dat haar doelstelling om in 2020 10 procent van de autobrandstof te laten bestaan uit biobrandstof een bedreiging vormt voor de regenwouden en leidt tot stijging van de voedselprijzen. Dat heeft EU-commissaris Stavros Dimas maandag gezegd tegen de BBC maandag.
„Het blijkt dat milieuproblemen veroorzaakt door biobrandstof en de sociale problemen groter zijn dan we dachten. We moeten heel voorzichtig zijn”, aldus Dimas. Hij voegde eraan toe dat het beter is de gestelde doelstelling niet te halen dan dat schade wordt toegebracht aan de armen en het milieu. De EU belooft nieuwe richtlijnen op te stellen voor het gebruik van biobrandstof.
De EU omarmde tot voor kort het idee om het gebruik van biobrandstof te stimuleren als gedeeltelijke vervanger voor benzine. Vorig jaar maart besloot de unie dat in 2020 minimaal 10 procent van de autobrandstof uit biobrandstoffen moet komen omdat de uitstoot van kooldioxide (CO2) hierbij geringer zou zijn dan bij normale benzine. Bovendien zouden de planten waarvan biobrandstof wordt gemaakt CO2 uit de lucht absorberen terwijl ze groeien.
Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is. Organisaties als Greenpeace en Oxfam wezen bovendien op de nadelige gevolgen van grootschalige productie van biobrandstoffen voor arme boeren in ontwikkelingslanden die van hun land verdreven worden en het milieu. Onvervangbaar oerbos dreigt plaats te maken voor eindeloze plantages met sojaplanten en oliepalmen.
endan staat er
“Al snel bleek uit onderzoek dat de uitstoot van CO2 bij sommige biobrandstoffen nauwelijks lager is.”
Dat snap ik dus niet eh, planten absorberen co2 endan zouden ze slecht voor het milieu zijn? :?
het eerst volgend groot Autosalon.
In Zwitserland (maart) misschien.
En maar wachten!!! Zelfs geen recente spy-foto.
“Dus –> Iedereen meer bier drinken –> Meer restafval –> Meer ethanol –> Iedereen blij!”
Plan van de EEUW!!! ;) Waarom men hier niet eerder op gekomen is… :lol:
Ohw…wacht het ging over auto’s…..ik dacht over het mokkel!
Om ethanol te maken moeten we kostbare vegetatie (lees: voedsel) laten fermenteren.
Maar om methaan te maken hoeven we enkel gas van het riool af te tappen of gas van fermenterende vegetatie opvangen.
Van dat methaan kun je een kleine hoeveelheid ethanol halen of butaan, propaan, etc.
De uitstoot hiervan is ook CO2 neutraal.
Olie is in een jaar tijd 100% duurder geworden! Enkele verzamelaars gaan daarom maar liever schilderijen sparen omdat een tankje benzine tegenwoordig een flinke duit kost: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/harrie-van-de-moesdijk-doet-ferraris-in-de-uitverkoop#post-12922
Ik ben blij dat er op deze manier een verbrandingsmotor in blijft zitten i.p.v. een electromotor die hetzelfde geluid maakt als het vervoersmiddel van de Jetsons ;) http://www.youtube.com/watch?v=DFbuulDiM_U En het gaat niet eens ten koste van het vermogen. Wat mij betreft vele malen beter dan de milieubezuiniging van Porsche: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/07/hybride-voor-porsche-panamera-bevestigd#post-12805
Achteraf hadden we het allemaal aan kunnen zien komen dat Ferrari deze brandstof zou gaan gebruiken voor het terugbrengen vn de CO2 uitstoot, aangezien de A1GP ook gebruik gaat maken van ethanol (en waarvoor Ferrari volgend jaar de motoren gaat leveren): http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/09/ferrari-toont-interesse-in-a1gp#post-11503
In vele Amerikaanse raceklassen wordt deze brandstof momenteel al toegepast, waronder de Amerikaans Le Mans klasse, waarin een Ferrari rondrijdt. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8057 Ook de Indycars rijden op ethanol en de Champ Cars op methanol. De brandstof heeft zich dus al bewezen in de autosport. En Ferrari heeft er ervaring mee.
En wat betreft die lelijke groene strepen op de carroserie en rare groene doppen op de motor… dat is om nu ff aandacht te trekken. Straks rijdt er écht geen ferrari rond met die “Greenpeace-look”!
I’ve got your back, man! ;)
@mx5-owner
Dat zou je denken. Echter, als een jongen met zijn Opel 160 over de Nederlandse snelwegen rijdt, dan is het een mugeul. Maar als een persoon in een Ferrari dat doet, is die een held. Hele vreemde gewaarwording….
Daar kan ik nou helemaal geen goed argument voor vinden. Misschien alleen het feit dat een Ferrari gebouwd is voor zulke snelheden. Eigenlijk is het andersom. De Ferrari rijder is een mongool omdat hij niet harder gaat, de opel rijder een held omdat hij zo hard gaat. :P
Dat is een uitleg. Ik weet niet of die beter is, maar het is in ieder geval een uitleg. ;) :P
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/ferrari-f430-spider-op-biobrandstof-en-meer