Ford Verve Concept nummertje 3

Auteur: , 34 Reacties

Ford doet net alsof de Verve een soort Veyron-tegenhanger is, want inmiddels is alweer het derde concept gearriveerd. In Frankfurt hadden we de Verve 3-deurs en in China liet Ford ons de eerste beelden zien van de 4-deurs sedan. Nu is het dus de beurt aan concept nummer drie en die wijkt maar weinig af van het concept die wij al in China zagen.

Interessant is of de opvolger van de Fiesta, die debuteert op de Genève Autoshow, uiteindelijk ook de naam ‘Verve’ zal dragen. Nu er al drie concepts deze naam hebben, mag je aannemen dat het goodbye is met de naam Fiesta. Over twee maanden weten we meer.

Ford gaat de Fiesta Verve dit maal ook in Noord-Amerika uitbrengen. De Amerikaanse versie verschilt maar weinig met de Europese en Aziatische variant, ook al is het front wel duidelijk anders. Haal de 18 inch wielen eraf, en je ziet het productiemodel.

* New Ford Verve small car concept showcases the style, technology, premium materials and more substantial content that will set it apart from other offerings when Ford’s new small cars go on sale in North America in 2010.
* Four-door Verve is designed to appeal to “Millennials,” the fastest-growing segment of the population, as well as their parents – with sophisticated technology and expressive design demanded by globally savvy customers.
* A European three-door Verve concept also is being displayed at the North American International Auto Show to test North American reaction to an alternative bodystyle.
* In the U.S., small-car sales are predicted to increase by more than 25 percent through 2012. Small cars and crossovers are the only vehicles with projected near-term growth in the U.S.

Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs



34 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Eindelijk eens een constructeur die iets nieuws durft te tekenen. Want tegenwoordig lijkt het alsof iedereen zoveel mogelijk op de rest wilt lijken!
ik krijg er eenbeetje het gevoel van een peugot concept bij,
best wel vet eigelijk! interieur ziet eruit als championnensoep!
Zie ik dat goed? Heeft dit ding geen middenstijl? Damn dat ziet er sexy uit.

Vraagje:
Wordt een zgn. “glass roof” doorgaans ook daadwerkelijk van glas gemaakt of van andere materialen? (Lexan of iets soortgelijks?)
Glas lijkt me anders zo zwaar en “top-heavy” en misschien zelfs gevaarlijk in een roll-over(?).
En om nou zo’n grote oppervlakte van week plastic te maken lijkt me persoonlijk niet echt duurzaam.
Mooie wagen. Maffe naam. In het rijtje van de Fiat bakboter. De Ford Verf.
Aston Martin Rapide
De voorkant vind ik zeker geslaagd, alleen de achterkant helemaal niet. Doordat de achterkant zo hoog op z’n poten staat, lijken de achterwielen enorm klein.
zonder middenstijl en met glazen dak,ook niet echt road-legal denk ik

maar voor de rest wel leuk concept, mss iets voor een coupémodel van ford?!
Mooi concept, alleen hoop ik niet dat het zoals bij de nieuwe Mondeo wordt.
In begin vond ik het een prachtige wagen, maar nu vind ik hem er zo goedkoop uitzien.
Hebben jullie ook dit gevoel? Waarschijnlijk ligt het aan mij :?
Een Ford Mondeo met heel wat concept-tricks-en truucjes om em shiny en flashy te maken maar gooi al die addenda eraf waarvan je weet dat die het productiestadium toch nooit halen en wat er over blijft is een gewone Mondeo .
Hele mooie auto, hopelijk houden ze heb ook zo..
een hele mooi bak, alleen dat achterscherm wat Aston Martin Rapide schrijft is idd er raar, maar bijna alle nieuwe auto’ s hebben dat tegenwoordig
Het zal wel een hoop ruimte creëren.
Ik zag ook een automaat erin hangen, die zal hier ook niet komen denk ik, ivm piet mileu (uitstoot)
Als die vette sloffen er ook onder blijven, blijft die leuk om te zien, maarja het is een blijft een concept

-edit: leestekens? Hoofdletters?-
superauto.. wil hem direct kopen
Dit lijkt wel 15 inch, kun je nagaan wat er gebeurt als ze er echt 15 inch onder zetten!
En dat ze die velgen maar mooi in de optielijst zetten!
Mooi concept, alleen ik vind de achterkant veel te groot tegenover dat lullige achterwiel… of ligt dat nou aan mij?
Idd wel mooie velgen..
mooie bak, maar heel groot….

wat aan ze dan met de focus doen?

Lijkt meer een focus opvolger dan een fiesta!
@Dennism6 ik weet niet wat voor champignonnensoep jij eet, maar dat lijkt me niet echt gezond… mooie auto, dat zeker. ford gaat weer de goeie kant op, met de nieuwe focos trouwens ook. al zie je die niet zo vaak rijden. nice!
die mogen ze zo voor mijn deur afleveren !
Best mooi, geef mij er maar eentje.
ziet er goed uit zeg!!
Ziet er echt super uit! Kan me niet voorstellen dat deze straks vergelijkbaar wordt met de fiesta? Hij ziet er een stuk luxer/duurder/sportiever en mooier uit! Wanneer wordt dit uitgebracht? Wordt het uberhaupt wel uitgebracht?
Ik heb de Verve in Frankfurt op de beurs gezien, maar qua afmetingen zit deze wagen meer tussen de Focus en de Mondeo in, en niet in de klasse Fiesta.
Supercharged Jules
@superman,

de nieuwe Focus is volgens mij pas net in productie, en de Mondeo is zo’n succes dat de productie van de fabriek in Gent te kort schiet. voor een Mondeo moet je nu een aantal maanden wachten. hij verkoopt wel erg goed, maar toch zie je m idd niet erg vaak. dat zal over enkele maandjes wel echt anders zijn!
Meer sunroofs op wagens please!!!

Veel te weinig merken bieden dit aan, en het is zo ontzettend cool. Cabrio zonder de nadelen zeg maar :)

Aangezien krachtige wagens vaak superhard belast worden en onbetaalbaar zijn, en je er op de openbare weg toch niets mee kan, moet je wel naar andere aspecten op zoek als je iets ‘bijzonder’ wil.

Gooi het dan maar over de comfort boeg, en een sunroof is een leuke extra met meerwaarde. De nieuwe mustang heeft onlangs een sunroof gekregen, en de qashqai heeft ook iets in die aard, maar verder ken ik bitter weinig merken die zoiets hebben. Bring it on!
@aston martin rapide

[quote]De voorkant vind ik zeker geslaagd, alleen de achterkant helemaal niet. Doordat de achterkant zo hoog op z’n poten staat, lijken de achterwielen enorm klein.[/quote]

Dat is nu precies het gevoel wat ik heb bij de 3 serie en de 1 serie van bmw. Tiny kleine wieltjes onder een veel te hoge achterkant. Je hebt gelijk dat het hier ook zo overkomt, maar omdat het Ford lopen we wel moeilijk te doen, maar ondanks dat bmw, objectief, hetzelfde ‘probleem’ heeft, wordt daar natuurlijk niets over gezegd bij elke beemer teaser. Ah nee, het is immer een bmw!!
Interieur vind ik zooo geweldig mooi! :)
De auto staat natuurlijk niet echt hoog op de poten. De lijnen en de verhoudingen kloppen simpelweg niet.
Deze optische misser viel me al direct op bij de nieuwe mondeo.

Aan de voorkant is het in principe nog acceptabel, maar achter is het volledig uit proportie. De daadwerkelijke wielkas zou zo hoog/groot moeten zijn als de ‘vouw’ die eromheen loopt. Daarbij ligt het hart van een wiel nooit ter hoogte van de bodemlijn van een auto tenzij het een suv/terreinwagen is.

Dus of de wielen en wielkasten zijn te laag gepositioneerd, of de diameter van de wielen en de wielkasten zijn te klein t.o.v. de auto. Metname op de laatste 2 afbeeldingen is deze onvolkomenheid duidelijk te constateren, mijns inziens onweerlegbaar. Smaak is een weer een heel ander verhaal natuurlijk…
Zo’n glazendak is zonder meer heel erg fraai!

Zal denk ik niet lang meer duren voordat alle fabrikanten deze optie gaan bieden op hun auto’s..
3 concepten in korte tijd. Verwacht een introductie binnenkort. De naam Verve zal dan wel vervallen zijn…
I like it, zeker mooi dat er geen deur stijlen in zitten!
hele mooie auto overigens wel jammer van de joekel voorverlichting.. beetje peugot stijl.
maar dat kan je uiteraard met een stukje plaatwerk weg werken :)
verhoogde Mondeo??? :-p
Eindelijk een goede zet van Ford! Zal de -in de US- kwakkelende reus nu eindelijk het licht hebben gezien en gewoon Europese Fords op hun thuismarkt verkopen. Wie weet wordt de Mondeo echt nog Mondeaal
Het model zier er een beetje onnatuurlijk uit. Te hoog of te kleine wielen. Maar dat geeft niets want dat interieur is echt heel erg mooi, en daar zit toch meestal tegenaan te kijken.
Waarom toch altijd zulke immens grote koplampen bij de meeste nieuwe concepten?!
Voor de rest: zeer fraaie auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).