Maserati Quattroporte Collezione Cento

Auteur: , 41 Reacties

Maserati heeft een superluxe uitvoering van haar vlaggenschip naar Detroit verscheept: de Quattroporte ‘Collezione Cento’, waarvan er slechts honderd geproduceerd worden. Comfort, technologie en luxe komen in één model samen dat voor de gelegenheid is getooid in een verfijnde Italiaanse outfit.

De speciale Quattroporte heeft een ivoren kleurstelling die de glooiende lijnen van de auto benadrukt. Aan de buitenkant zien we 20” gepolijste wielen en de verchroomde honingraat grille aan de voorzijde en ventilatie-openingen opzij dragen bij aan de uitstraling van exclusiviteit.

Maserati Quattroporte Collezione Cento

Het interieur is al even spectaculair. Alles ademt luxe, van de Poltrona Frau lederen stoelen in de kleur ‘Cuoio’ met diamantvormig stiksel en overeenkomstige knoppen tot het gepolijste Wengé hout op het stuur, de middenconsole en de asbak. De parelmoeren inlegstukken zijn een lust voor het oog en geven extra glans aan de naam van de auto en de drietand op de versnellingspookknop. Het interieurconcept werd afgelopen jaar tijdens de IAA in Frankfurt exclusief gepresenteerd aan Maserati-klanten. De ‘Collezione Cento’ is het resultaten van hun feedback en commentaren.

Technologie is nog een onderdeel waarop de Collezione Cento hoog scoort. Achterin baden de inzittenden van de nieuwe Quattroporte-uitvoering in multimediaweelde dankzij het Maserati Multimedia Entertainment systeem. De techniek is gehuisvest in de middenarmsteun achterin, waarin zich een AUX-IN-aansluiting, een iPod docking station, een SIM-kaart gleuf en een USB-poort bevinden zodat de inzittenden foto’s of video’s kunnen bekijken of MP3/WMA-bestanden af kunnen spelen. Daarvoor kunnen ze gebruik-maken van het audiosysteem in de auto of de special Bluetooth headsets.

De armsteun is tevens voorzien van een ingebouwd en inklapbaar toetsenbord om te kunnen internetten of e-mailen. En omdat beeld ook belangrijk is, zijn er in de hoofd-steunen van de voorstoelen twee echte eyecatchers gemonteerd: twee 10.4” touch screens die zijn gekoppeld aan een CD/DVD-speler die is ingebouwd in de tunnelconsole achterin.

De 100 gelukkige bezitters zijn gegarandeerd van luxe en exclusiviteit dankzij een genummerde plaat op het dashboard.

De Quattroporte Collezione Cento is uitgerust met een 4.244 cc krachtbron (400 pk) die is gekoppeld aan een hydraulische, automatische zesversnellingsbak die borg staat voor dezelfde prestaties als de Quattroporte Automatic-reeks.

De nieuwste uitvoering van de Quattroporte komt zowel in de USA als in Europa op de markt.



41 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Fasten your Seatbelt
Kost die hut?
Mooi man.
Prachtige stoelen.
Zit er een privé-chauffeur bij….?
zozo, doemaluxe!

en hoeveel mag deze kosten?
Denk dat je 10,4 inch bedoelt ;)
gister reed ik nog achter een Quattroporte. Echt prachtig gewoon! Heerlijk.

Zou er zo één willen hebben ware het niet dat ik wel héél veel verhalen hoor over de kwaliteit/betrouwbaarheid.
10.4″ touchscreens neem ik aan, ipv 1.04″ ;)
edit: dat denk ik ook, foutje in het persbericht…
en waar die hoofdsteunen ziten ;)
Tja, ni slecht hé :-D
Tzal wel 10.4″ zijn ipv 1.04″ zeker?
”naar Detroit verscheept:” Alsjeblieft zeg dat nou niet na dit: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/13/even-apeldoorn-bellen-370-bmws-met-schade#post-12893
als ik wat ouder ben, kinderen het huis uit en de zaken lopen nog steeds goed, koop ik denk ik de Quattroporte (als er dan al niet een opvolger voor is)
godsgruwelijk mooi. ik zou onze autobouwende oosterburen willen aanbevelen om eens keer net zoveel tijd, geld en energie in het in- en exterieur te steken als ze nu doen in de motoriek. komen ze mogelijk ook eens met iets anders op de proppen dan al die pooierbakken die daar nu van de lopende band komen. hoe het wel moet is hier te zien. nog even genieten…
Een SIM-kaart gleuf? Is Bluetooth nog niet in Italie aangekomen?
Nice! die kleur :D
@mashell

er is een sim kaart gleuf, omdat er een telefoon ingebouwd is.. anders moet je je eigen mobiel dmv bv bluetooth aansluiten
wel een beetje overbodig eigenlijk, welke hond gaat er nou z’n sim kaart speciaal uit z’n mobiel halen om het hierin te doen?? of je moet 2 dezelfde sim-kaarten hebben.
@RenJie
Dat kan. Je kunt simkaarten hebben het zelfde nummer, daarvan kan er altijd maar 1 ingeboekt zijn dus moet je handmatig je mobieltje uitschakelen.

Er is ook een bluetooth profiel “sim acces” waarmee je de data van de sim in je telefoon op je vaste autotelefoon kunt gebruiken. Je vaste autotelefoon doet dan net of het je mobieltje is, en dat mobieltje gaat automatisch in een spaarstand. Hoef jij niets te doen en hebt toch een super kwaliteit telefoon verbinding. En dat zou je op zo’n Maserati toch wel verwachten (omdat die techniek al af fabriek zelfs voor de Golf beschikbaar is).
geef mij maar een Enzo of een MC12. daar zijn er veel meer van en d=ik vind die mooier.
Echt zo’n ongelooflijk mooie wagens en deze uitvoering is al helemaal om spontaan te gaan kwijlen!

Zet er maar 1tje opzij voor mij, desnoods kom ik die wel zelf halen in Detroit.
Vet, deze ga ik halen!
@mashell: Ja, inderdaad.

Alfa-Romeo, Lancia en FIAT delen samen het met Microsoft ontwikkelde Blue&Me systeem, je zou bijna gaan denken dat deze technologie ook wel bij Maserati gebruikt zou worden…

Blue&Me is overigens een infotainment interface waarbij je via A2DP (Bluetooth Stereo Audio protocol) je auto als een handsfree apparaat kan laten fungeren en ik geloof dat Call forwarding (SIM access) ook mogelijk is waarbij je de telefoon enkel als ontvang/zend- en telefoonboek medium laat fungeren en letterlijk tegen/naar de auto praat/luistert.
zo zo ziet er goed uit..!
Leuk zo’n uitvoering, maar die velgen kunnen echt niet
onbetwist , een van de mooiste auto van de afgelopen 10 jaar
@ Robbert W

Privé-chauffeur?!
Zo’n auto moet je zelf rijden!
Heeft-ie isofix?
@Rick dos.
Ik beschouw deze auto als(voor mij dan) absolute droomlimo. Deze versie doet daar nog een schepje bovenop. Als ik deze auto zou kunnen betalen en nodig zou hebben(vertaling: voor dat geld koop ik eerder wat anders), zou de kwaliteit mij iets minder kunnen interesseren.
Ik dacht dat mannen met hun hart kochten, en vrouwen met hun verstand. ;)
@mx5-owner

Ik neig dan ook om de verhalen aan de kant te schuiven. ;) Echter als je meer bij de garage staat dan dat je rijdt, dan is het ook niet écht meer gebieten.
Lees nu pas gebieten. lol Genieten dus.
Jammer van de zwarte stoelrails, de zwarte luchtroosters, de zwarte gordels , de zwarte gordelhouder en het stuk plastic dat de monitor huisvest. Voor de rest een prachtige wagen. Blijft 1 van mijn favorieten.
@Rick dos.
Daar heb je een heel goed punt. Vreemd dat de techniek niet in orde is, aangezien het toch allemaal tot dezelfde orgie hoort. Ferrari en Fiat dus.
@mx5-owner

Dat dacht ik dus ook, maar mensen die mensen kennen etc in mijn kenissenkring, die laten toch héél wat anders horen.

Ach ja, hoeveel waarde moet je daar aan hechten?
@Rick dos.

Zie het zo, heb jij een Quattroporte eigenaar wel eens ongelukkig zien kijken?
Haha! Precies. ;)
Het is dat ik niet te veel uitgeef voor auto`s, hoewel dit moet gezegd, dit is wel zeer aantrekkelijk, veel mooie praktische gadgets maar vooral een behoorlijk no-nonsense ingetogen exterieur en daar val ik op, nee dat is een must.
Als ze nu ook een garantie a la Lexus bieden, dan zie ik een realistische aantal klandizie toename -incl. mijzelf- zich wel aandienen.
Hulde Maserati.
`k heb een zwak voor italiaans § Japans design, meubels wel te verstaan ;-)
Wat een SCHIT-TE-REN-DE auto blijft dit toch!
Echt tijdloos design.

En die lederen bekleding: smullen!
Erg mooi hoor, niets aan toe te voegen.
Dit is toch de top qua stijl… Echt… Dan is het niet erg om oud te worden.. Kunst..

En die sim… Uiteraard kun je DUO kaart hebben.. En je hoeft niets uit te schakelen..

De laatst ingeschakelde kaart is de ‘master’, de ander de ‘servant’.. werkt top..
Vriendje van me zijn pa heeft er 1, ding staat vaker bij hessing dan voor zijn huis. Heb de auto al meerdere malen op de oplegger zien verdwijnen.

Ach spraak laatst met een monteur die bij een van de grotere dealers heeft gewerkt, schijnt dat als je een maseratie 3200gt hebt, je ongeveer €20-25.000 per jaar kwijt bent.

Zal bij de Quattroporte om en nabij hetzelfde zijn. Het is maar waar je je geld aan wilt uitgeven..
@rick dos, bekende van mij rijdt deze maserati, hij staat om de zoveel tijd weer een week in de garage omdat er weer wat kapot aan is.
@jesperk
“om de zoveel tijd”… lijkt m.i. op normaal periodiek onderhoud…
onzin, enige wat bij ons kapot is gegaan is de xenon unit.
verder geen problemen echt een topauto!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).