Is dit Chinese logica? Wat een Britse Taxi op de NAIAS te zoeken heeft zou ik niet weten, maar waarschijnlijk was het puur voor de aandacht. Het blijft wel leuk om te zien dat een op en top Engels product door de Chinezen onder handen wordt genomen, en waarschijnlijk hebben de meeste Britten het niet eens door als ze over een paar jaar in de Chinees stappen.
Om de feestvreugde te vergroten gaf Geely tijdens de introductie van de taxi met 2.5 liter turbodiesel gratis theesetjes weg. Of de Amerikanen hier om zaten te springen weet ik niet, maar als het gratis is maakt dat niet zo veel uit. Het interieur is vreselijk, maar als je een goedkope taxirit wilt moet je natuurlijk niet te veeleisend zijn (via Jalopnik).
Dion zegt
t lijkt op een LTC, maar of ie het zo lang uithoud…
Mustang zegt
Engelsen, doe zoals in nederland, een gewone auto als taxi..
Kevin zegt
Géén ‘suicidal doors’, China. Foutje, bedankt…
autoblogger zegt
In China rijden volgens mij nog best veel Engelse taxi’s rond, als Geely die (lokale) markt kan meepakken dan is dat natuurlijk prima…
Thibaut zegt
Wieldoppen zijn van een vrachtwagen gepikt.
monza zegt
gratis theesetjes…eindelijk is iets anders dan een kalender …..knap gejat weer trouwens dat prehistorisch ontwerp.
VonStroke zegt
Je vraagt je af hoe ze die onzin kunnen blijven financieren…
jurrian zegt
wie zou daar niet een rondje mee willen scheuren, laat staan er in mee rondgereden worden.
Maarten zegt
Haha ik vind het wel grappig eigenlijk… maarja dat interieur inderdaad.
Toch…. alles draait om geld en als je het zo bekijkt zijn ze helemaal nog niet zo gek bezig.
Oly zegt
@autoblogger in china rijdt geen enkele engelse taxi rond, dan zo het hong kong zijn maar ook daar rijden allen maar volks wagen 2000 en 3000. ben der vorig jaar geweest. maar meschiein gaat het door geely wel veranderen.
Jan zegt
zou deze dan ook die functie hebben ingebouwd om zo heel kort trg te draaien?
Patrick zegt
Een goedkope Taxirit? Ooit al eens in Londen geweest? Neen dus !!!
Jan C. zegt
@wieldoppen: Net zoals bij de orginele. Dit is naar mijn mening wel heel veel plagiaat. Temeer daar LTC ook in Amerika probeert te verkopen.
Renee zegt
@Mustang, in een gewone auto passen hoogstens 4 passagiers, de Britse taxi neemt er 6-7 mee? Er rijden hier wel gewone auto’s als taxis rond maar die herken je minder snel (nee, lang niet altijd lichtbak op t dak). Trouwens, Britten houden van traditie.
RenesisHP zegt
Kan iemand mij vertellen waarvoor die draad aan de rechterdeur is.
Een Ferrari F40 trekkoord om de deur te openen of zo?
R. Lestat & Dr. Waflo zegt
Waarom is hij links gestuurd en heeft hij geen passagiersstoel?
Armada zegt
Damn. Best wel een grote auto eigenlijk.
Oh ja, dat is waar. Chinezen zijn erg klein :P
QuireinIngh zegt
op de één na laatste foto heeft de achterkant wel iets weg van een micra op een of andere manier
Knorrit zegt
Mag Geely die taxi’s in licentie bouwen? Of is het weer een schandalige copie?
Remi Kemperman zegt
Voor de duidelijkheid:
* de officiële bouwer van de Engelse taxi is geen LTC maar LTI (London Taxi International).
* de auto is geen plagiaat, maar gebouwd met toestemming van de fabriek in Engeland. Hij is dus precies hetzelfde als de gewone Engelse taxi, alleen gespiegeld.
In een Londense taxi gaan standaard 5 passagiers
* de wieldoppen zijn de standaard wieldoppen van de Engelse taxi.
* In de Engelse taxi zit standaard geen stoel naast de chauffeur, omdat dit de bagageruimte is
* het touwtje is voor de chauffeur om de deur naast hem dicht te trekken. Dan hoeft hij niet uit te stappen als mensen de deur open laten staan.
* In Londen is dit model en zijn oude broertjes verplicht als straattaxi. Gewone auto’s mogen alleen rijden als taxi als ze telefonisch besteld worden.
* en wat het interieur betreft: het is speciaal gemaakt om makkelijk schoongemaakt te kunnen worden. Passagiers willen nog wel eens knoeien.
RenesisHP zegt
@All
Het kan altijd erger.
Remi Kemperman zegt
Dit is een zogenaamde pinkcab.
Deze taxi wordt gereden door vrouwen voor vrouwen.