Invicta S1 600 2+2

Auteur: , 39 Reacties

Een wereldprimeur in ons aller Brussel! Op de autosalon is de exclusieve Britse Invicta S1 in unieke 2+2 variatie te bewonderen.

Deze S1 600 2+2 is het meest vermogende model dat geleverd wordt. De auto wordt in Engeland gebouwd, met hulp uit de VS van Ford’s Special Vehicles Team. De 600 pk sportwagen met volledig koolstofvezel carroserie is het eerste model dat sinds lange tijd door Invicta wordt gebouwd.

Invicta S1 600
Invicta S1 600
Invicta S1 600



39 reacties

passen daar 2 mensen in???
Jan-Jaap-Karel-Kees
Oke leuk, maar wat is er verandert?
Alleen een achterbank erin?
Zal er niet heel veel praktischer op worden…
@Jan-Jaap-Karel-Kees: ben het er helemaal mee eens
Is dit dan de chinese Passat CC ;-)
beetje jammer dat de achterbumper zo hoog is en er zon ijzere plaat zit.. voor de rest is tie mooi ;)
sinds 1950?
edit: is aangepast, thanks

timmert invicta al niet sinds een jaar of 5 á 6 sinds 2002 weer aan de weg met verschillende varianten?
gewoon 100% nutteloos om die “2” extra “zitplaatsen” bij te voegen… maak het groter of helemaal niet
@jonas.

Als er bij mij 2 in de auto passen, gaat dat bij de Invicta helemaal lukken. ;)

On topic.
Het blijft een mooie auto, die ik veel te weinig in het wild zie(de eerste keer moet nog komen).
@ jonas
2+2 betekent gewoon 2 volwassenen + 2 kinderen
prachtige wagen maar komt op deze foto’s in deze kleurstelling totaal niet tot zijn recht! Vooral bruut omdat hij zo ontzettend breed is :D op de rai mogen aanschouwen.

De kleur moet saaier of blauw, er moeten alpina-velgen en dan wil ik em hebben!
deze auto moet in racing green…. moet zeggen.. vind m wel tof..
jammer van de passat achterlichten, verder een mooie auto
2 personen en 2 rompen
Carroserie geheel van koolstof vezel! hoe licht is dat ding dan?(A)
autoblogger snapt het. k vind dit wel een gave bak, maar (zoals BreinStein al zei) jammer van die Passat-achterlichten.
@Naamgenoot

2+2 = 3, => 2 van voor en dan twee halve personen op de achterbank :p

Ik vind de auto nochtans niet lelijk!
…in ons aller Brussel! …
Kalm aan hé, we zijn er hier in België zelf nog niet uit van wie Brussel (en Halle en Vilvoorde) zijn. ;-)
Wat maakt het uit of de S1 veel plaats heeft achterin? Nu kan je er tenminste je golftas of aankopen leggen, goed auto’tje voor het vrouwtje dus. Ik zou me er bijvoorbeeld meer aan ergeren als je je bij een X6 constant zou moeten bukken…
@bakkerst

de S1 is bij mijn weten het eerste model dat Invicta (sinds 2002) heeft opgepakt na de ‘Black Prince’, die tussen 1946-1950 is gebouwd, vandaar de oorspronkelijke opmerking in de tekst.
als ik het geld had . . .
best gaaf maar haal die Need for Speed velgen er asjeblieft af!!
en die achterkant kan mij niet echt blij maken :(
Ik heb afgelopen Autorai nog een discussie gehad met één van de Invicta medewerkers die de auto vergezelde. Deze (dame) bleef maar beweren dat het geheel zelfontwikkelde achterlichten betrof. Tot uiteindelijk één van haar collega’s mét hersens mij vertelde dat ze de lampen inderdaad van VW hadden geleend…
Ik hoop dat ze [net als Noble dat deed met Ford lichtunits] de geleende lampen uiteindelijk wel aanpassen, anders hoef ik die Invicta niet te hebben…
Altijd al leuke auto gevonden. Alleen die achterlichten. Dit ontwerp leent zich prima voor Boomerangs a lá Maseratie 3200GT.
Vind het een prachtige wagen, die Passat achterlichten kunnnen beter, maar ze staan redelijk.
@ vin

Dat was een meneer of niet die dat toegaf.. Hij zei daarna ook bij mij dat ze bezig waren met lampen zelf te ontwikkelen..
zieter op het eerste zicht een schitterende auto uit, alleen de achterkant vind ik niet zo mooi, die twee uitlaten in die vierkante ijzeren plaat. En of dat je genoeg plaats binnen in hebt weet ik niet, op het eerste zicht zie ik dat je daar maar krap zal zitten met zen twëeen.
Ik las dat ze gewoon de benzinetank verkleint hebben om zo 2 extra plaatsen te creëren.
*verkleind met een “d” natuurlijk
Ik kan als een van de weinige zeggen dat ik erin heb gezeten (op de RAI 2006)!!

Verschrikkelijk bruut en breed, maar je ziet ze veel te weinig, oftewel eigenlijk NIET, op de weg.
Sorry jeroen, ik ook :)

Maar Invicta zou toch op korte termijn die lampen units achter vervangen, i.v.m. het vele commentaar van “VW gejat”?

Hebben ze volgens mij best de tijd voor gehad ;)
@ Jeroen en RaVe

Ik ook.. ;)

Ergerde vooral aan de versnellingspook die drie meter van je afstond, en de stoelen die je niet kon verzetten.. :?
Stephano Nunez
ongeïnspireerd stuk engels knutselwerk met budget velgen en achterlichten (vw-passat) en een metselwerkje van een bodykit.

Beetje jammer dat hij lijkt op een Jag met een chopped dak

(Soms is het mooier om naden van bodykits (skirts en lipjes) te zien !)

ik wil hem wel eens in een windtunnel zien!

Nouja als de bodem maar dicht zit, dan zit het meestal wel snor.
Maar mooi is weer iets anders. Saai trouwens ook.

Wel jammer van al dat Carbonfibre …. :(
@Sir Smokalot

Invicta produceerde van 1930 tot 1933 ook de S2 in verschillende versies, waaronder de Low Chassis

http://www.ultimatecarpage.com/images/large/1490-1.jpg
Nogmaals @Sir Smokalot: maar dat betekent niet dat je geen gelijk hebt.

Ik wil er eigenlijk mee zeggen: Invicta is niet zomaar een naam voor die auto. Er is ooit wel een serieuze maker van superauto’s met die naam geweest.

Naar mijn mening moeten ze eens ophouden met dat “reviven” van die oude Engelse merken. Het heeft iks van doen met de top-automobielen die ze voor en na de oorlog hebben gemaakt.

De meest bizarre prive-projecten zijn sinds de late jaren tachtig, vooral in Engeland opgezet, met als doel de alsmaar rijker wordende Amerikaan, Japanner, Saoudi en Chinees van zijn centen te beroven. Veruit de meesten hielden op na een leuk schetsje of hooguit een plastic proto op de Birmingham Motorshow. Ik herinner me uit mij hoofd Jensen, Vanwall en Deusenberg. En dan zijn er de rariteiten die het wel “redden” doordat ze almaar weer nieuwe investeerders konden vinden: Bugatti, Spyker en dit Invicta. Nauwelijks wagens verkocht, maar al sinds 6 jaar aan het prutsen met dat ding.

Ik vind hem spuuglelijk.
bart vereycken
“in ons aller Brussel”

De Nederlanders van de redactie zijn al aan het speculeren dat Vlaanderen bij Nederland gaat komen!!

Misschien is het net andersom dat vlaanderen eindelijk de pretentie gaat hebben en laten zien aan de nederlanders beter zijn dan hen op vele gebieden.

Dus Vlaanderen annexeert Nederland en niet andersom hahahahaha

Dus wij annexeren amsterdam!!!

Voor de rest : geef mij maar die oude Invicta om deel te nemen aan “rallys”.

mvg
bart vereycken
@Netel : je hebt gelijk man : vlaanderen boven (met Brussel)
BTW die Gillet vertigo vind ik beter van design dan die Spijkers van jullie hoor.
Best nutteloos ja, een achterbank. Maar wat blijft dit toch een brute wagen. Ziet er erg gelikt uit, en is supersnel. Doe hem in het zwart, of british racing green, en het zal nog veel mooier worden..
2+2 hmm ja natuurlijk, twee graatmagere Paris Hilton lookalikes met hun pekineesjes! Dat past vast wel.
Het is een echte 2+2. Op de foto’s is dat niet echt goed te zien. De man van Invicta vertelde mij dat er achterin twee mensen in kunnen van 1.75 mtr. Dat kan omdat er veel ruimte aan de voorzijde is voor de bestuurder en passagier. De stoelen kunnen dus ver genoeg naar voren om ruimte te geven aan de achterpassagiers. Voorin kunnen twee personen van 2 meter in, ik ben nl. 1,98 mtr. lang en had ruimte over zelfs boven mijn hoofd. De kofferbak alleen is al groot genoeg voor twee complete golftassen, dus ruimte te over. Het design kun je over twisten maar dat is een kwestie van smaak. Als je de auto ziet en beter nog: hoort rijden, dan oordeel je wel anders, super geluid zit daarin. Nieuwe achterlichten zijn in ontwikkeling, maar komen wel. Met 600 pk en een wagengewicht van 1380 kg zijn de prestaties ook top! Op het autosalon saat ook nog de links gestuurde versie op de stand van Toyo Tires in Paleis 1, mooie groene kleur.
Ok, dus Camiel Eurlings kan er eventueel ook in?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).