Nog langer onderweg, met dank aan milieudefensie

Auteur: , 56 Reacties

Onze actievoerende vrienden hebben weer iets nieuws bedacht om u van uw vrije tijd af te helpen. In een niet aflatende poging optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van ons rechtssysteem en daarmee de werkdruk van de rechterlijke macht nog wat te verzwaren wordt morgen geprobeerd de maximumsnelheid van verscheidene snelwegen tot 80 km/u te verlagen.

Het gaat hier om ruim 200 kilometer stadssnelweg rond de vier grote steden, Drechtsteden, Delft, Nijmegen, Eindhoven en Den Bosch. Onze vieze stinkende CO2- en andere rotzooi uitbrakende auto’s zorgen er namelijk voor dat we elkaar langzaamaan kapot maken, en Milieudefensie (de club die ons al eerder essentiële wegverbredingen door de neus wist te boren) gaat daar een stokje voor steken.

In een zaak die al sinds 2005 speelt en waarin de eco-terroristen steeds bakzeil haalden bij de rechter wordt morgen de ultieme poging gedaan om toch nog gelijk te krijgen. Dit middels een bodemprocedure bij de Raad van State. De uitspraak, die 6 weken later wordt verwacht, is definitief.

Laten we maar hopen dat die aardige, gesubsidieerde mensen van Milieudefensie worden begrepen door de Raad van State. Als ik het persbericht zo lees lijkt het erop dat we anders nooit meer schone lucht zullen krijgen. Gelukkig staan de mensen van milieudefensie zelf nooit in de file (want bakbrommers mogen niet op de snelweg komen), dus weten we in ieder geval zeker dat ze het voor ons eigen bestwil doen.

Waar Milieudefensie zijn geld vandaan haalt? Kijk maar eens op paragraaf 9 van hun jaarverslag (PDF) en koop vooral nog een paar loten voor de Postcode Loterij :) .

Joris Wijnhoven, campagneleider verkeer van Milieudefensie: ‘De 80 km-zones hebben zich bewezen als probaat middel in de strijd tegen luchtvervuiling. De Rijksoverheid vertikt het tot dusver om deze maatregel breder uit te voeren en wacht gewoon af of ze uitstel van Europa krijgt zodat ze later aan de luchtkwaliteitsnormen hoeft te voldoen. Omdat de gezondheid van zoveel mensen op het spel gaat, nemen we de moeite ook de Raad van State te vragen of dit zomaar kan en mag’.

Milieudefensie vroeg toenmalig minister Peijs op 14 maart 2005 om de maximumsnelheid te verlagen naar 80 km/uur op de stadssnelwegen van de vier grote steden, Drechtsteden, Delft, Nijmegen, Eindhoven en Den Bosch. De gemeente Amsterdam pleit, evenals de meeste lokale overheden met stadssnelwegen met veel omwonenden, voor uitbreiding van de 80 km-zones. Het ministerie blijkt alleen bereid te zijn om naar snelheidsverlaging te kijken als ze ook extra rijstroken mogen aanleggen, waarmee de milieuwinst onmiddellijk weer verdwijnt. Na langdurig procedureel getouwtrek, komt er nu een inhoudelijke toetsing van de rechtbank.



56 reacties

Dit soort lui wens ik dus echt de ergste ziektes toe. Stelletje Volkerts die beetje gesubsidieerd alles en iedereen kapot proberen te maken. Ga verdomme een baan zoeken en werken voor je geld! Tuig!
Het ministerie blijkt alleen bereid te zijn om naar snelheidsverlaging te kijken als ze ook extra rijstroken mogen aanleggen, waarmee de milieuwinst onmiddellijk weer verdwijnt.

wat zijn dat voor zielige knakkers man!! Waarom is de winst dan weg?
Die milieu hippies lijken angstvallig het wegennet te willen behouden zoals in hun ‘glorietijd’. Helaas gaat economische welvaart en bevolkingsgroei gepaard met meer mobiliteit. Je willen afsluiten van deze simpele waarheid resulteert onherroepelijk in alsmaar toenemende files.
of je nou met 100 of 200 over de rijbanen raasd,het vervuild…de geleerden[Politici] weten het niet meer…..en komen dan aan met ideeen die ze in de tijd van de strontkarren met vierkante wielen al afwimpelde,…ik weet het wel,…de mens graaft z”n eigen graf,dus geniet er allen nog van zolang het nog kan.
Om in de termen van een wijs man te spreken: Euthenasie lijkt mij de enige mogelijkheid…
Ik word een beetje mongool van die f*cking treehuggers. Ik woon in Rotterdam. In deze regio heb je het grootste percentage kara patienten. Dat komt niet alleen door de auto’s, maar grotendeels door de industrie(had mijn huisarts het 15 jaar geleden al over). Laat ze daar dan wat aan doen.
Probleem met deze gasten is dat ze nooit zullen opgeven. Dus ook al verliezen ze deze zaak definitief, dan verzinnen ze wel weer iets anders om ons automobilisten te naaien.
rijden die dan zelf niet met de auto!
Ik begin steeds meer te kotsen op dit land.. Uit elk lullig dingetje proberen ze wel geld te halen, accijns op van alles en nog wat, miljarden euro’s aan alleen al verkeers boetes doormiddel van (mobiele)flitscontroles en traject-metingen. Maar nee het is allemaal zogenaamd voor de “veiligheid” en beter voor het milieu.. DONDER TOCH OP!

Soms denk ik eraan om te gaan verhuizen naar een ander land.. De Nederlandse overheid slaat gewoon helemaal door in van alles.

Ok, nu heb ik me hard gelucht! :)
Met onze centen procederen ze ook nog eens tegen ons. Lekker is dat…
@mx5_owner ,juist ,die lamzakken kennen geen landsbelang maar willen en moeten hun zaadloze leven na hun 65 ste vast zien te stellen…en dat kan alleen door zulke ideeen er door te drukken,dieven of netter gezegd… minkukels.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het zo dat de meeste auto’s op de snelweg ook het zuinigst zijn in de hoogste versnelling met een vaartje van 110 ofzo.. Snap niet waar ze op doelen, als ze het milieu schoner willen moeten ze openbaar vervoer en vooral treinen gewoon gratis maken.
“Omdat de gezondheid van zoveel mensen op het spel gaat” HAHAHA :S
‘Op het spel gaande gezondheid’, heeft die Joris z’n school wel afgemaakt?
ik vind dat ze er beter 180 van kunnen maken kliknkt wel wat beter
Deze is grandioos:

“Milieudefensie heeft enkele beleggingen in haar
bezit. Geen van die beleggingen is bedoeld om
fi nancieel rendement mee te halen. Milieudefensie
bezit aandelen in Shell, Philips en AKZO
Nobel. Die aandelen zijn uitsluitend bedoeld om
toegang te hebben tot de aandeelhoudersvergaderingen
om daar onze stem te kunnen laten
horen.”

Alsof die gaan luisteren…
Aan wie schenken zij hun dividend dan?
-edit: nutteloze bijdrage-
sorry *klinkt
”de club die ons al eerder essentiële wegverbredingen door de neus wist te boren”
Wat?:O Die gasten zijn toch ook niet te geloven! , ze willen serieus iets doen aan een file probleem, nou doe er dan wat banen BIJ en niet ERAF halen!1 of 2 banen bij elke rijksweg is toch haalbaar!

Ik wordt echt niet goed van ze!
Be vewy vewy quayet……I’m hunting hippies…….ssssst….

http://images.wikia.com/uncyclopedia/images/thumb/0/01/Elmer_fudd.gif/180px-Elmer_fudd.gif

:)

Als ze deze zaak winnen, dan sta ik de volgende dag bij mijn advocaat om de minimumsnelheid weer op te laten trekken naar de 160km/u. Want dat is immers beter! :)
Kan iemand uitleggen waarom bredere wegen de milieuwinst afbreken. Zoals een wijs man (Cruijff) eens zei: “Hoe sneller rijdt, hoe sneller je bij je bestemming bent, dus hoe minder je vervuild, maar dat is logisch”. Doe dan wat met de woorden van het Orakel stelletje lamlullen. Ga gewoon een keer 8 baans wegen aanleggen met variabele snelheid. Gewoon no limit als het rustig is en 130 als het regent. De rechter baan maak je 100. Als iemand dan langzaam wil rijden doettie dat maar op de rechterbaan tussen de vrachtwagens, caravans en andere soorten aanhangers die ook allemaal 100 mogen. Kost even een flinke duit, maar ben je van dat gezeik af. Verder maak je een hééééle grote bewaakte parkeerplaats buiten de grote steden en rijdt je met pendelbussen heen en weer. Heb ik in verscheidene grote steden in de wereld gezien en werkt prima. Desnoods maak je een pendelmetro, gaat nog sneller en vervuild ook nog minder.

@ MX5-owner, ka ra is dat een synoniem voor knkr, maar dan op ze Rotjeknors?
@Ejay.

Kara staat voor verscheidene aandoeningen aan de longen, zoals astma.
@Rick dos.

160 is beter, maar niet in een opel. ;)
@Ejay
Het lijkt me alleen maar beter als de wegen verbreed worden, anders sta je altijd in de file, maar ene beetje met je motor te ronken. Komen erg veel uitlaatgassen door! En ik denk dat dit aanzienelijk minder is als je gewoon rond de 120 a 130 rijd!
80 zou te doen zijn als het inhoudt dat je daadwerkelijk niet stil staat. Ik dacht dat heel realistisch Nederland het er al over eens was dat die 80 km zones op snelwegen averechts werken…
De hele retoriek van Milieudefensie stamt nog uit de tijd van de zure regen. Als je tegenwoordig een nieuwe auto koopt is de lucht die eruit komt schoner dan die erin ging. Voor personenauto’s moet de maximum snelheid sowieso minimaal 90 zijn, opdat er een gerechtvaardigd snelheidsverschil ontstaat met het vrachtverkeer en je dus niet gedwongen bent om naast zo’n ding weg te kankeren. Pas boven de 110 begint het brandstofverbruik dramatisch te stijgen…in elk geval volgens de handleiding van mijn auto.
Zodat de bankrekening van de ministerie gezonder word zeker.

Snap die ouwelullen af en toe echt niet.

Als je harder rijdt ongeveer 110 km/uur dan verbruik je minder brandstof en volgens mij heb je dan ook minder uitstoot van CO2. Dus je rijdt zuiniger je zorgt ervoor dat de olie minder snel op raakt en de belangrijkste je hebt nog rijplezier.
Op een polderweggetje mag je 60 en straks op iedere 4-baansweg nog slechts 80. Geen normaal mens die het nog snapt, maar ja, het is de logica van extreem linkse fascisten.
Wanneer worden al die dwaze subsidie’s voor dit soort eco-mongolen eens afgeschaft?
En daar rij je dan .. met je nieuwe M3 cabrio … naast je maatje in een 911 … terwijl je buurman in zijn Cuore zijn lichten flitst achter je om aan te geven dat je opzij moet gaan omdat ie er langs wilt :D
Met het lukraak toewijzen van 80 km zones wordt wellicht helemaal niets opgelost, rond Den Haag had het eerder een nadelig effect op de doorstroming en vermoedelijk dus de luchtkwaliteit.
Het vaststellen van de luchtkwaliteit blijkt vreselijk lastig te zijn. Er zijn hele atlassen van Nederland beschikbaar met daarin zones van de luchtkwaliteit, maar die zijn vooral gebaseerd op modellen en berekeningen. Metingen vinden maar sporadisch plaats. Nogal mager dus. Het effect van 80 rijden is echt niet in het algemeen te stellen, dat is van veel meer factoren afhankelijk. Eerst je huiswerk doen, voor je half Nederland in de gordijnen jaagt.

o ja, Cara is een afko van chronische aspecifieke respiratoire aandoeningen, tegenwoordig aangeduid met COPD
Hoeveel ‘milieuverontreiniging’ levert een mosterdgasbom op?

De snelheidsverlaging bij Rotterdam zorgt ervoor dat file nu bij Delft staat, resultaat nul komma nul.
Amsterdam? Ook daar werkt het niet… toch wel jammer dat de groenen maar weer wat roepen.
Dikke *** ik blijf gewoon 100 en 120 rijden!
Als we de Drechtsteden een stad noemen kom ik toch nog op 5?
de mensen die dit soort geintjes verzinnen rijden meestal met de fiets naar hun werk:-)
als voorbeeld mijn *ex* schoonvader, die ontwierp alle mogelijke drempels in de gemeente (“mijn taak om de luchtvervuiling in nederland te verminderen”, en niet gewoon ff “een drempeltje” die dinge waarbij als je er met 40 overheen gaat je hele interieur er opnieuw in moet zetten. of van die mooie grote verkeersborden met 30 op de weg schilderen, er vervolgens met de motor met 20 overheen rijden in de regen en dan nog onderuit gaan.
maar of ik nou 10 km/h rijd in de file, of 200 over de autobahn, als ik op mijn bestemming ben aangekomen met hetzelfde aantal km’s dan heb uik evenveel benzine verbruikt alleen met 200 ging het ff sneller.
@ bob, als er iets is wat ik never nooit laat gebeuren is me op de snelweg laten inhalen in een 911 of M3 cabrio door zo’n auto ;-). denk ook een beetje om je imige hea!
sorry voor de spelfouten*
@ Jan C.:

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag (= de vier grote steden) + Drechtsteden, Delft, Nijmegen, Eindhoven en Den Bosch… ;-)
echt kansloos… en werken zal het toch niet… de files zorgen voor alleen maar meer uitstoot en een auto verbruikt bij 100 niet meer dan bij 80.

jammer dat het trieste milieu-volk dit niet door heeft want ze worden er zelf ook alleen maar slechter van.

Wat wel zou helpen en een stuk leuker is: ALLE snelheidsbeperkingen afschaffen op snelwegen, bij ieder signaleringsbord camera’s hangen en op drukke tijdstippen streng de snelheid vastzetten en controleren.

Door een handig rekensysteempje is het goed mogelijk met vaste snelheden de verkeersdruk in de spits te spreiden, de enige reden waarom het vooralsnog niet werkt is omdat niemand zich eraan houdt, moi incluis. Zouden ze echter streng controleren dmv flitsers bij ieder signaleringsbord dan rijdt het grootste deel wel de snelheid die dan vast staat.

File’s blijven dan tenminste met een rustige gang van 50 doorkachelen.
Rond die steden staan we toch normaal zowiezoal stil? Kunnen we toch al geen 120 halen?

Volgens mij rijdt een auto het zuinigst bij de hoogste versnelling met het minste aantal toeren. Voor veel auto’s zal de hoogste versnelling de 5e zijn, laat het een 6e zijn, waarmee je meestal een km of 60 per uur doet a 1500tpm.

Maar rond de steden zul je niet gauw 60 in zijn 5 doen (of zelfs 80) omdat je teveel moet remmen en accelereren.

Hoe dan ook, om het vermeende milieuprobleem aan te pakken zullen ze dus als ze de snelheid omlaag willen, de weg breder moeten maken. Ga maar na: Als je langzamer rijdt, blijf je iets langer op een zelfde deel weg. In andere woorden: het duurt langer voordat je een kilometer afgelegd hebt. Dus is er minder plaats op die weg om nieuwe auto’s toe te laten en zul je dus files creeeren. Files zijn slecht voor de auto, slecht voor het milieu en slecht voor de gezondheid.

Als milieudefensie dus echt begaan is met onze gezondheid dan willen ze iets doen aan het fileprobleem. De weg die ze nu begaan bewijst het tegendeel. Dus gaat het om A) geld en B) macht. Zo lang deze organisaties dit soort acties doen en hun “gelijk” krijgen, krijgen ze meer geld en meer macht. Immers: Als ze altijd faalden zou niemand een cent investeren in deze beweging en zouden vele geen lid meer willen zijn.
@Stefan: Voel me een beetje lullig maar had ergens al het gevoel dat dat bedoeld werd. Maar dank u voor de opklaring. Zo zie je maar, als je ff weg bent uit NL vergeet je alles.
en @ 2slow4me

klopt als een bus! :D ik durf zelfs te stellen dat file’s meer vervuilend zijn dan 200 rijden… en die ex-schoonpa, ik begrijp waarom het ex-schoonpa is ;)
het zou trouwens ook helpen als de capaciteit van het spoor verdubbeld wordt :) en dan nog de prijs halveren, is het eindelijk een keer de moeite waard om met de trein te gaan.
@mx5-owner

Je mag geen onderscheidt maken. Is iets tegen de wet ofzo. ;)
@ MX5-owner, is waar ook. Dank voor het opfrissen van mijn geheugen.

@ Mustang, ik zeg toch juist dat de wegen breder moeten, dus daar zijn we het over eens. Onderzoek heeft uitgewezen dat 160 een goede snelheid is met minder files, ongelukken en vervuiling. Zie link aan rechterkant van dit bericht bij Tijdloos.

Verder meen ik ergens gelezen te hebben dat Franse en Duitse auto’s hun meest optimale verbranding, dus meest efficient zijn bij 130 km/u.
Allemaal Slayer opleggen, volume heel hard en de raampjes open. De hippies zullen wel vertrekken.

…Too much anger in that music…
Ter compensatie ga ik straks nog even een rondje rijden, echt ongelovelijk dat de regering zo wordt tegengewerkt door organisaties welke ze zelf nog betalen ook.

Waar is milieudefensie als men hier in een mooi polderlandschap 35 windmolens installeerd welke voor 20.000 gezinnen stroom kan voorzien terwijl er in een straal van 50 km 2 (!!) kerncentrales staan die een veelvoud hiervan kunnen voorzien. Of is horizonvervuiling geen vervuiling meer? Of nee wacht, daar komen geen auto’s bij kijken. Als er verdorie één industrie is waar de laatste 10 jaar enorme stappen zijn gezet op gebied van milieuvervuiling is het de autoindustrie wel.

Was het niet in Oostenrijk waar ze de maximale snelheid hebben verhoogd, juist voor de verbetering van de luchtkwaliteit? Een breed gedragen onderzoek waar ook daadwerkelijk resultaten zijn behaald. Wel iets anders als een club mensen met de neiging te weten wat goed is voor een ander.

Wordt tijd voor een belangengroep welke ook daadwerkelijk iets kan inbrengen tegen deze eenzijdige visie op vervuiling.
@ Tom W, ja maar kerncentrales zijn vervuilend die produceren maar lieftst 1 m³ afval per jaar en voorzien dan slechts half Nederland van stroom daarmee. (sarcastische modus uit). Je hebt helemaal gelijk.

Er is een belangengroep, de RAI, maar die kunnen geen potten breken. De overheid ziet ook wel dat deze clubjes ervoor kunnen zorgen dat er meer geld in het laadje komt.
lekker hoor..

80 in ze 4 of 120/130 in ze 6.. what’s the difference?

juist, zelfde verbruik, minder files..
Dus.. Allemaal 80 rijden morgen.. In de 3e versnelling!
Het liefst zou ik zo’n milieubewegingsgastje met zn mond over mn uitlaatpijp schuiven..
Negeren al die uitspraken van de eco terroristen. Ik moet soms ook eens onderhandelen, voor zover je dat onderhandelen kunt noemen, met die creaturen. Ze allemaal integraal negeren dan verdwijnen ze wel.

En och volgend jaar is er wel iets anders in de mode, artisanale patisserie misschien. Dan zijn de koude bakkers het kwaad van de wereld.
@ Ejay, vrachtwagens, caravans en aanhangers mogen maar 80 km ph. Dit voor de goede orde anders heb je zo weer een prent te pakken van die bermrovers.
Vergelijk het fileprobleem met het menselijk lichaam. Wat doe je als je bloedvaten de boel niet meer lekker laten doorstromen (lees: files) ? Bloedverdikkers gebruiken (lees: 80km zones instellen)? Nee toch? Dan gebruik je bloedverdunners (lees: dóórrijden svp!). In dit kader gun ik milieudefensie een vet hart. En daarna wil ik weer vet hard.
Ohjee, de milieu-maffia is weer bezig hoor dames en heren..

Ik hoop in ieder geval dat ze dit plan niet doorzetten.

Overal waar je 80 mag wordt al harder gereden op de snelwegen [gedeeltes met trajectcontrole uitgezonderd].

Ik vind ook dat mensen beter geïnformeerd moeten worden [Bijvoorbeeld over het feit dat een bepaalde afstand met 80km/h of 100km/h afleggen in tijdwinst bijna NIETS oplevert].

Als we ons allemaal wat beter aan de regels zouden houden [en dan bedoel ik dat mensen zich *redelijk* aan de snelheid moeten houden, en netjes afstand houden] dan zou dat toch ook al voor een heel eind schelen.

Kijk maareens naar hoe wij hier ritsen.. Het is om van te janken! [mensen die gauw het gat dichtrijden zodat je niet op een normale manier in kan voegen is hier een goed voorbeeld van].

De automobilist en beroepschauffeurs worden niets anders dan ‘gepest’ en ‘uitgemolken’ door onze Roverheid, en ik hoop dan ook dat hier met een volgend [rechts] kabinet hier een eind aankomt!

@ de boomknuffelaars:

*Global Warming* wordt grotendeels niet veroorzaakt door de uitstoot van Co2! Het is een cyclus die de aarde meerdere malen heeft gehad! [net zoals dat er om de paar duizend jaar een ijstijd komt ;)]
4 grote steden?

Goedemorgen deze morgen!
Oh, als je echt nog niet wakker bent en je denkt dat dat een rethorische vraag was; nee! Ik bedoel uiteraard dat er 5 steden genoemt zijn. Niet dat Delft of Drechtsteden (huh?) groot zijn, maar toch…
@Stef

Je lijkt inderdaad nog niet wakker, er wordt gesproken over de 4 grote steden (A’dam, R’dam, Utrecht en Den Haag), EN 5 provinciedorpjes.
Kijk ook uit met het ondertekenen van petities van Milieu-offensie, die mensen sturen 100.000 brieven per jaar. Daar gaan weer drie regenwouden dankzij deze zogenaamde tree huggers.
Gelukkig is die hele milieu hype over een paar jaar weer overgevlogen. Niet dat er geen milieuproblemen zijn, maar de Nederlandse automobilist is wel de allerlaatste die hieraan wat kan doen. Semi-terroristische organen als Milieudefensie profiteren hiervan, en laat ze er nog maar even flink van genieten want over een tijdje zijn we allemaal weer milieu-moe en hoort niemand er meer wat over. Net zoals de zure regen-hype een aantal jaar geleden toen werd gezegd dat voor 1995 elke boom in Nederland dood zou gaan.. Dream on..
@Maarten G laat het dan maar heel snel gaan waaien.

Milieudefensie, niet bedankt hé !
Wat ik vreemd vind is dat: milieudefensie zegt dat ze alleen geld aannemen van bedrijven die aan het MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) keurmerk voldoen. Volgens mij lag juist de Postcode lotterij laatst onder vuur, omdat de directie in erg milieuverontreinigende auto’s rond reden. Net erg Kyoto-proof en dus niet erg MVO. Milieudefensie heeft blijkbaar eigen regels, waar het zich niet aan hoeft te houden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).