Audi hangt prijskaartje aan RS6 (en A3 Cabrio)

Auteur: , 121 Reacties

Een BMW M5 Touring kost €137.600 €151.180,-. Een Mercedes E63 AMG Combi kost €148.386. Een Audi RS6 Avant krijg je echter pas mee als je niet minder dan €166.575,- eurootjes achterlaat. Goedemorgen!

De Audi RS6 Avant is met z’n 5.0 TFSI V10 motor met twee turbo’s de krachtigste Audi ooit. Nog even om het geheugen op te frissen: sprinten naar de honderd doe je in 4,6 seconden en in 14,9 seconden tik je de 200 aan. De auto is voorzien van een zestraps Tiptronic-bak en ‘Dynamic Ride Control’ en kenmerkt zich naar eigen zeggen door een bijzondere standaarduitrusting met exclusieve materialen als carbon, aluminium, leer en alcantara. Hmmm, carbon en dan nog steeds 2025 kg wegen? Ook altijd leuk om te weten: in Duitsland kost de RS6 ‘slechts’ €106.900,-.

Overigens is ook de prijs van de Audi A3 Cabrio bekend. Bij de introductie zullen er vier uitvoeringen beschikbaar zijn.

1.8 TFSI (160pk) €36.540,-
2.0 TFSI (200pk) €39.655,-
1.9 TDI (105pk) €35.585,-
2.0 TDI (140pk) €39.020,-

Redelijk concurrerend geprijsd dus, zeker als je het vergelijkt met de (notabene duurdere!) Volkswagen Eos en de BMW 1-serie Cabrio.

De Audi A3 Cabriolet is met zijn softtop een opvallende verschijning. De softtop maakt de auto elegant en herkenbaar, maar achter deze klassieke look verbergt zich wel degelijk bijzondere hightech met onmiskenbare voordelen. Zo is de softtop voorzien van een hogedrukpomp voor het hydraulische kapmechanisme; daardoor opent of sluit het dak in slechts negen seconden. Daarbij is het neerklappen van het dak niet van invloed op de bagageruimte. Zowel open als dicht is er 260 liter beschikbaar. Uiteraard is de capaciteit uit te breiden door de achterbank neer te klappen. De A3 Cabriolet heeft een zeer dynamisch weggedrag. Dit dankt hij aan zijn zeer stijve constructie, de elektromechanische stuurinrichting en de multilink achteras. Ook hier speelt de keuze voor een softtop een belangrijke rol: die is beduidend lichter dan een stalen ‘cabriodak’. Mede daardoor licht het zwaartepunt relatief laag.

Platen RS6

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

Platen A3 Cabrio

A3 Cabrio



121 reacties

the missing genie
-edit: nutteloze bijdrage-
€166.575,- , maar dan heb je ook wat ;)

cheers
Woow! Ik ga maar even naar becam, postkrediet of whatever.nl en even kijken wat mogelijk is!
RS6 is prijzig maar het absoluut waard. wat een bak hee! dat wordt sparen ;)
S3 cabrio maybe?
Alleen voor Audi-adepten dus.
De eerste RS6 van Nederland die verkocht wordt, gaat naar friesland. Dit ding gaat rond de 2ton kosten. maar krijgt daarbij wel een ander rem-systeem, velgen en ruim 600pk!!! Ik heb er nu al zin in
€166.000 is wel een hoop geld, voor hetzelfde geld koop je een R8, 911 Carrera S, een M5 met Fiat 500 voor de vrouw erbij of zelfs een Aston Martin V8 (ook erg vet).

Ben overigens benieuwd wat ze van de RS6 vinden!
Het is toch wel weer van de zotte dat rs6 in duitsland 60.000 euro goedkoper is.

voor dat geld heb je ook nog gelijk een full option A3 cabrio 2.0 TFSI

nouja, weer een reden om te emigreren:P
Verschil van 60.000 euro tov Duitsland! Daar koop je twee nieuwe golfs 5 voor.

overheid = roverheid!
voor die €60k prijsverschil zou je theoretisch gezien een tijdje in Duitsland kunnen gaan wonen. De RS6 daar kopen als Duitser en em dan in voeren in NL. Als je de auto een x aantal maanden in bezit hebt gehad als je in Duitsland woont hoef je een stuk minder (of geen zelfs) import belasting te betalen. :)

Just a thought
Wow, da’s Hfl 365815,86! Maar omrekenen mag niet meer natuurlijk, af en toe is het nog wel leuk… nu niet dus. Een A6 voor dit geld. Natuurlijk zal iedereen met Audi/VAG hart roepen dat dit eigenlijk een echte sportwagen is met de koets van een A6 Avoant er bovenop. En toen ging de wekker en ik ben een pinguin. Tuurlijk, aangepast onderstel, remmen en de beul van een motor uit Italie maar verder kan ik er niet veel meer speciaals aan ontdekken dat je niet ook in een 3.0 tdi vind. Dit gaat nergens over. Wil je hard neem dan een echte sportwagen. Wil je de familie vervoeren in een racewagen dan ben je zowiezo niet wijs. Of course drijft onze regering de prijs extra omhoog, maar geef je dit uit aan een station dan geef je m.i. niets om auto’s maar ben je enkel je image aan het opboenen: kijk mij eens!!
Prijzen in Duitsland:

BMW M5 touring vanaf 95 000,-
Mercedes E63 AMG vanaf 101 000,-
Audi RS vanaf 106 900,-

Naar mijn bescheiden mening is de prijs van de RS6 dus zeer concurrentieel te noemen! Nieuwste model, meeste vermogen, ..
€166.575,- voor een stationwagon… Da’s toch wel inclusief trekhaak en dakkoffer?
?? concurrentieel ??

Wasda?

Mooi auto, flinke prijzen!
Ohhh, das een beetje duur :S

btw “concurrentieel” is dat een woord?? :P
HAHA. Ben ik blij om als Belg 50.000 euro minder te moeten sparen :D Voor de basisprijs bij jullie koop ik hem full option waarschijnlijk ;)
Geef mij dan maar een Aston Martin DB9, gekocht in België natuurlijk :-)
Zit er 30.000 Euro aan Slurptax op die RS6 ofzo?
Hoho, een M5 touring kost EUR 151.180,- mannen! Wel de prijzen per februari hanteren he.
“concurrentieel”: http://vrttaal.net/taaldatabanken_master… “Welkom bij de taalbanken van de VRT, de publieke Vlaamse radio- en televisieomroep”

tis dus Belgs!
Michael Barbé
is de prijs voor de rs6 dezelfde in België? of is dit gewoon zonder btw of??…
btw met de carbon bedoelen ze alleen de ‘hout’-inleg, daarom dat dit niet echt uitmaakt in het gewicht!

MB
Ik vind het prijsverschil voor die RS6 t.o.v. de M5 en E36 AMG in Duitsland al fors, maar het wordt nog even lekker versterkt door die verrekte bpm hier. Aan de andere kant: je krijgt wel een flink aantal extra pk’s voor dat geld. En een flink aantal kilo’s, dat mag ook wat kosten :P
Een bepaalde blogger is nu met beide auto’s rondjes aan het rijden op een circuit (Paul Ricard High Tech Testtrack). Nee hoor, ik ben niet jaloers…
ik vind het niet zo raar dat de a3 cabrio minder duur is dan de VW Eos. De Eos is toch echt een Coupé-Cabrio, de A3 een stoffen kapje. De Eos lijkt me ook iets groter (van buiten iig, van binnen ook?).

En tsja, die prijsverschillen tussen D & NL zijn wel bizar te noemen..
Michael Barbé
@a_buis

heb je nu een a of een buis voor nederlands? ‘Belgs’ of zelfs ‘Belgisch’ bestaat niet hoor! Koop je een woordenboek die vertaalt naar Belgs?? neen, voor Nederland en België is dit Nederlands! = dus zelfde taal

MB
En als je dan toch onze taal wilt nuanceren, noem het dan Vlaams ;)

@Michiel Barbé: doe de Duitse prijs + 10.000 euro ofzo en je hebt de prijs in België.
@ autoblogger: had mij even een mailtje gestuurd, daar had ik ook wel een dagje vrij voor genomen :)
RS6 Inclusief slurptax?
Ehm er is zeker een verschil tussen het Nederlands dat in NL wordt gesproken en dat wat in Belgie wordt gesproken ;)
Wel hard dat de RS6 avant evensnel gaat als een Bmw M6.
166.000 voor een walvis van dik 2000 kg. Nee dank je, voor dat geld koop ik liever een lichtere wagen, want op deze manier kan ik de RS6 met geen mogelijkheid meer een sportwagen noemen.
@ RV
Dat kwam inderdaad ook in me op.

Vreemde manier van verkopen lijkt het me anders om ineens zoveel meer voor een auto te vragen dan de concurrentie.
@Rudy

het is maar de vraag of je een Carrera S, R8 of AMV8 liever wilt dan deze, niet te vergelijken natuurlijk.
Exclusieve materialen als Carbon, Aluminium, Leer, alcantara.

Kom op zeg, mijn Peugeot uit 1996 heeft ook aluminium, leer en alcantara. Wat is dit voor een pauperbak?
Ik moet zeggen, dat een auto met zo’n motor 5 liter v10 plus turbo, erg weinig vermogen leverd. En dat de prestaties al helemaal beroerd zijn. 4,6 sec naar de 100. Voor 60.000 euro minder heb je een TVR tuscan, 3,6 sec op de honderd. en een top van over de 300 .En een stuk voordeliger in de wegenbelasting.
ik vind 580 pk nou niet bepaald weinig ofzo, en een vergelijking met een tvr is al helemaal vreemd. Btw ben ik nou de enige die vind dat die cabrio zo ontzettend duur is?
@Mr. Marteen

1) “leverd” = levert

2) Waar baseer je je vergelijking nou op?? Je kan een sportwagen toch niet gaan vergelijken met een top-gezinswagen + hond !?

Jij snapt er duidelijk niks van, prestaties beroerd??, ooit gehoord van gewicht?, vind je het gek dat de RS6 er wel 1 seconde langer over doet om naar de 100 te gaan..??
En je hebt blijkbaar nog nooit gehoord van een begrenzer die op 250 staat afgesteld, geloof me, als de begrenze van de RS6 eraf is, gaat ie heus wel harder dan 300 hoor ;)
Wat een lelijke beugels achterop die a3 cabrio. Bij de TT vind ik ze ook al zo lelijk staan. Kunnen ze bij Audi geen fatsoenlijke rolbeugel maken?
Volgens mij is de nieuwe RS6 toch een stuk sneller dan de R8?
De huidige RS6 is al sneller (even snel) Michiel Rasmussen heeft ook een RS6 trouwens, zag ik laatst op tv!

Blijft een mooie auto, vooral omdat je als niet kenner niet ziet dat hij zo snel is.

De a3 is ook prachtig, mooi klein en stuk goedkoper dan de a4. Denk wel dat ze hier aardig wat klanten pakken. De laatste jaren zitten dit soort auto;s toch wel in de lift.
Michael Barbé
@GeoBem007: dankje voor de reactie! ik vind de prijs in België dan wel toch nog meevallen voor wat je krijgt! En inderdaad: noem het dan Vlaams! maar toch is Vlaams een gesproken taal en we hebben het hier over geschreven taal!

@Michael: Het gaat hier over geschreven taal!! groot verschil dus

MB
Michael Barbé
@Roy: ga jij dan maar gaan rijden met je Peugeot! ‘Good luck’, zou ik zo zeggen.
Natuurlijk kan je deze materialen ook in goedkopere wagens verkrijgen (mits meerprijs) maar hier gaat het toch niet om. Dit is een heeeelemaal andere klasse van wagens! Kan je in je Peugeot een V10 krijgen? kan je in je frans stekkendoosje flippers (flappy paddles) krijgen? Wat gaan we hier belachelijke vergelijkingen maken tegenwoordig! Hé mijn fiets heeft ook rubberen banden voor! Waarom dan nog een RS6 kopen!–> zo kan je veel (slechte) argumenten vinden om deze sportestate niet te kopen.
Smaken en noden verschillen maar deze wegen doet het voor mij helemaal!

MB
@Mr. Marteen:

Btw. die 580pk is standaard hoor dan kunnen ze hem nog tunen, wat inhoudt ruim 600pk.
En zonder begrenzer is dat over de 300km/h
580 tot 600 PK en dan niet sneller dan 4.6 sec. Is ook wel een klein beetje zielig.
Wat zou ik eens graag (mee) willen rijden in zo’n RS6 !!
Vindt het echt een erg gave bak en zeker een stuk mooier dan de M5 touring !
Ben trouwens benieuwd wanneer de eerste tuner zich meldt voor de RS6 :)
Met een simpele chip kuur komt er zo 640pk uit !!
kan bij een M5 + A3 cabriolet voor dat bedrag van de RS6 kopen ;) Toch maar die RS6 lijkt me, wat een beest op wielen, fantastisch!
Beetje zielig dat ze zoveel extra pk’s uit de V10 hebben moeten halen om net iets sneller te zijn dan een M5.
(is de 0-200 zelfs niet trager dan een M5?)
@FabianNOGWAT:
Denk je niet dat die 580 pk al niet op een ge-tune-de wijze zijn verkregen?
En waarom zou je een 580 pk RS6 nog tunen? Ik neem aan dat Audi niet al te veel concessies heeft gedaan aan de RS6. En als je zo graag een Audi A6 station wil tunen: koop dan de 2.0 Pro Line met extra optie en laat een tunert er een andere motor + schokdemper en Lancer EVO software ingooien? Kost minder, zelfde uitwerking als een RS6 tunen.
Je moet wel een heel klein piemeltje hebben en een Audi verdwazing plus dikke portemonnee om deze auto te willen kopen. Een 3.0TDI is net zo mooi en ruim en ook zeker niet langzaam te noemen, maar wel even veel voordeliger. Als je wilt ravotten in een sportwagen dan neem je toch geen RS6 Avant mensen, kom op zeg! Dan neem je een Porsche 911 Turbo of die nieuwe super Nissan bijvoorbeeld. Dit is samen met de M5 Touring en de E 63 AMG de meest overbodige auto op de markt imo. Net zo fout als een Cayenne bijvoorbeeld.
@Barry330cd

je hebt wel ergens gelijk, maar ik begrijp het zeker als je deze auto wilt kopen, hoewel ik liever ook een sterke diesel heb..
@RenJie:voor het bedrag wat overblijft koop je en mooie gebruikte 911 Turbo voor de weekenden en dan heb je doordeweeks de A6 Avant 3.0TDI ;)
@Tom

Het vorige model Rs6 is zeker niet sneller dan een R8. Mijn ouders hebben een Rs6 door ABT getuned 505pk, houd een R8 net bij tot 100 en raakt daarna steeds verderop.

Ik neem aan dat de Rs6 166.000 euro incl. slurptax is want bij de BMW M5 komt nog een kleine 14.000 euro bij. Dan is er nog een aanzienlijk verschil. En ik ben eigenlijk bang dat de nieuwe Rs6 wat lomp en zwaar aan zal voelen.
@Barry330cd

of een 535D, wat mij prefereert ;)
@330ci

nou, dan zou ik graag een paar foto’s van de getunede RS6 willen zien.
Het loont waarschijnlijk om hem een dag op duits kenteken te zetten en dan in te voeren naar NL, dan ontwijk je iig de slurptax ;).
ja, wat bart zegt.. kan je dan gewoon niet met een Duitse of Belgische auto in Nederland gaan rijden? Dat is me nooit duidelijk geworden eigenlijk
@RenJie: dat is ook een hele goede keuze, heb er onlangs een proefrit in gemaakt. :)
zoals aangegeven kloppen de prijsverschillen niet. De BMW kost in februari 151.180,-.. ik denk dat je voor dat geld een aantal jaartjes meer vooruit kunt en dat het de meerwaarde ten opzichte van de M5 zeker heeft.

Is zo’n auto zinvol? Nee.. maar wel erg lekker! Een zinvolle auto is een auto zonder poespas.. een tata nano, meer heb je niet nodig.. who cares
ik zou het nooit kopen. geef mij maar eerder een echte sportwagen voor dat geld, en als je de plaats nodig hebt koop je maar een suv voor je vrouw :)
@Renjie: natuurlijk mag dat legaal gezien niet of is het moeilijk, anders zou iedereen het doen. ik veronderstel als ge uw venootschap ook een vestiging geeft in Duitsland ofzo dat het wel mag. dit is hetzelfde principe om gewone belastingen te ontwijken (pure gok maar lijkt me logisch)
Weet iemand of er ook een handgeschakelde versie komt?
ik koop liever een M5 touring en daarnaast een 1 serie cabrio…

ipv die audi.. wat dacht je daarvan..
@Appii: ik denk dan aan ‘ieder zijn ding’ maar deze lekkerd mag je mij geven. Veel meer een wolf in schapenkleren dan een M5 en, eerlijk gezegd, minder 13 in een dozijn ook. Al die 5-reeks tourings met M-pakketjes zie je elke dag. En de S-line van de A6 Avant trekt hier niet meteen op.
@SR

oke, ik vergelijk het met een vakantie.. als duitsers hier met hun auto een jaar komen, merkt niemand het toch ook??
De RS6 is zeer geslaagd, veruit de mooiste in zijn klasse! But come on! Voor die prijs heb je een M5 touring plus een A3 cabrio voor je vrouw. Ik zeg: Overgewaardeerd spul!
koop een RS6 en dankzij de heffingen kunt een bijstandsgezin een jaar onderhouden…….Dus elke goedzak aan de RS6!

Trouwens die A3 cabrio, heeft die plotsklaps een A4/5 interieur? Is toch wel nieuws vind ik!

Echter die A3 cabrio is wel erg duur in vergelijking met de 1 serie cabrio. Ik bedoel de Bimmer heeft:

– Mooiere verzonken rolbeugels
– langere overhang, dus eleganter en meer kofferruimte
– uiteraard achterwielaandrijving ;-)
– en om het mileuaspect erin te houden, zal ook wel zuiniger zijn.
2025 kilo, t zal best hard gaan recht vooruit maar voor veel minder geld kan je iets echt moois kopen wat een RS6 helemaal zoek rijdt.
Een beest van een motor, maar t blijft een beetje een “pimp my car” achtig iets…
De instapversie wordt alleen door middenkader leaselullo’s gereden en deze versie voor mensen met echt te veel geld, want ik vind het een groot verschil tussen duur en veel geld!
Waar gaat het heen met deze wereld..

Een familieauto, want dat is een stationwagen volgensmij nog steeds, die in nog geen 4,5 tellen op 100 km/u zit…

What’s the point of this car?? Als je serieus van snelheid houdt, ga je niet met een mastodont van over de 2000kg en +/- 5 meter lang racen… Als je een auto voor de familie zoekt, wil je vooral een praktische en comfortabele bak en niet eentje waar de kids telkens worden gelanceerd in hun gordels als papa bij groenlicht gas geeft.

Deze auto is misschien wel een passend antwoord op de M5 touring en C-AMG combi, maar heeft weinig meer met gezond verstand te maken…
Een goede kennis van mij is een groot Audi liefhebber en zit aardig in de slappe was.
Hij had ook de vorige RS6 met 520pk getuned
Hij heeft deze Audi besteld en die wordt dan ook nog getuned.
Zijn vrouw heeft een supercharged range rover sport.

Ik bedoel maar mensen die dit willen en kunnen, hebben dan geen belang bij een M5 met A3 cabrio.
En ik vind laat die dan doen wat ze graag willen.

Iemand die het al niet kan, zal daar nooit het nut van inzien.
@Michael Barbé: Ik bedoelde op zijn “Bels” = Belgisch(http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bels)

@ RS6fan: kunnen en willen zijn 2 dingen; zoals ik zei, mensen die kunnen en willen en ook daadwerkelijk kopen doen dat meer dan 50% voor een ander.
@RS6fan

Wie deze bak wil en kan kopen, mag gerust z’n gang gaan… Iedereen moet doen wat hij of zij wil.

All I’m saying is: een stationwagon met lamborghini-genen is een rare combo. Het is vlees noch vis.
————————————————————————————-
“Iemand die het al niet kan, zal daar nooit het nut van inzien”

Niet mee eens…Ik kan ook geen Landcruiser Prado betalen, maar ik kan me zeer goed het nut van zo’n auto voorstellen.
@a_buis:

Nou hij heeft hem al besteld dat bedoelde ik dus ook!
En hoezo voor een ander?
Tuurlijk heeft deze auto helemaal niets met gezond verstand te maken.. maar wie zegt dat dat bij een Porsche wel is?

Sowieso de mensen die deze auto kopen hebben heus ook nog wel een sportwagen in de garage staan.

Bovendien gaat hier ook op, als je het makkelijk kunt betalen, waarom zou je hem dan niet kopen? Al die luxe, exclusiviteit etcetera.. Dit soort commentaar zie ik nooit staan bij een bentley of rolls, best apart terwijl die auto’s zoveel meer kosten en eigenlijk ook belachelijk zijn als je er over nadenkt, een auto waar vrijwel altijd een chauffeur in rijdt die ruim 500 pk heeft. Dit is ook gewoon een plaats in de markt waar audi mooi een model voor heeft en dat blijkbaar verkocht wordt, goed voor hun.

Ten derde is zo’n auto een stuk begrijpelijker als je naar het land kijkt waar ze vandaan komen. Een land waar je grote, brede en lange snelwegen hebt waarvan een aantal zelfs zonder snelheidslimiet. Een land waar de overheid geen fortuin aan BPM binnenhaalt waardoor dit soort auto’s een stuk betaalbaarder zijn.

Ik vind het echt een prachtige auto, en ik zou hem als ik het geld had zeker kopen en ook verkiezen boven de concurrenten.
@Greg:
Nou die combo zie jij niet maar met de specs van deze auto doet hij niet zoveel meer onder van zo’n auto.
Vorig jaar met de andere RS6 een 911GT3 eruit geraced op zandvoort, in alle opzichten sneller. Een echte racer dus, maar alleen heeft deze een kinderzitje achterin.

Wat voor nu zie je in die Prado dan, rijden in oneffen tereinen?
Waarom dat wel een een circuitraceje niet?
@Maarten:

Zo denk ik er ook over!
dik 60000,- euro aan belastingen. niet meer normaal! welkom in nederland, belasting land.
2025kg ondanks gebruik van carbon. nou het enige waar carbon is gebruikt is als decoratiemateriaal voor het dashboard en motor, verder nergens. anders zou dit kanon nog veel duurder zijn geweest. het onderstel is grotendeels uit aluminium, net zoals het plaatwerk.
erg mooi is dat ze de lamborghini motor het vermogen hebben gegeven van een murciélago met de bruikbaarheid van een audi. ik vind dit een erg geslaagd concept. zonder begrenzer zal hij wel dik over de 320km/h gaan. ik vind voor al deze gebruikte technieken het koppel echter een beetje magertjes (650Nm).
uiterlijk is hij erg dik en hij straalt ook echt kracht uit. uitgebouwde wielkasten, LED koplampen en mega remmen achter dikke wielen. was de vorige RS6 al een bruut (maar hij had niet echt de looks ervan), deze nieuwe RS6 laat het overduidelijk zien dat hij erg potent is. wanneer komt de eerste test tegen de BMW M5 en Mercedes E63AMG? zijn allebei ongeveer net zo zwaar maar stukken zwakker.
Nieuw zou ik hem niet zo snel kopen, want zoals door velen al gezegd kan je voor die prijs ook een leuke racy sportwagen kopen ipv een station.

Toch zou ik een tweedehands zeker overwegen. Het mooie aan deze bak is gewoon dat je fatsoenlijk over straat kunt zonder dat iemand weet dat je een bijna abnormaal vehikel onder je reet hebt dat maar blijft gassen. Heerlijk toch!!

Daarnaast, om de vergelijkingen maar te starten, ik zou eerder een BMW M3 kopen dan een RS4 maar toch zeker eerder een RS6 dan een M5 touring. Het is die elegantie wat de M5 touring totaal mist. Net als de e63 combi. Maar, die nieuwe geile C-klasse is super! Zelfs zonder tuning, maar dan wel met ster in de grill.
@ RS6 fan; jij hebt een porsche 911GT3 eruit gereden met een RS6. knappe prestatie maar geloof maar niet dat die porsche voluit ging. op de rechte stukken zul je wellicht sneller zijn geweest maar in de bochten kun je het wel schudden. tenminste zolang de baan droog was, anders is het wel een ander verhaal. dan geloof ik best dat jij in de RS6 sneller bent (meer power, meer koppel, 4×4). een RS6 is een compromis (hij combineerd 2 werelden van power, lees vermogen en snelheid, en comfort), de porsche GT3 echter is een fijn getuned race monster met straattoelating en hij is veel lichter. (nee ik ben geen porsche fan!!!!)
vat dit niet verkeerd op. het verschil is zeker niet wereldschokkend groot. ook die porsche rijder zal flink zijn best moeten doen om je voor te blijven (ook op een droge baan)!
@Michael Barbe 12:08

ik bedoelde te zeggen dat die materialen die hier zo ‘exclusief’ aangeprijst worden ik nou niet echt exclusief vind. En dan ga jij het hebben over een V10 in een Peugeot?

Roy
@rider:
Ho, hier hebben we het niet over de Standaard RS6 hoor.
Deze had (is inmiddels verkocht) 520pk, 0-100 in 4.2 sec. en een top van 322km/h.
Aangezien de porsche bestuurder na tijd flink pissig was (ik citeer: Mij laten inhalen door een station, met kinderzitje achterin?? NOOIT WEER!! :P) denk ik dat hij z’n uiterste best gedaan heeft. Maar moet toegeven ook tussen coureurs zitten verschillen, ervaring e.d., en dat is vooral met het bochtenwerk snel te merken.
Maar goed ik zat niet bij hem in, dus dat weet ik niet.
zo te zien is de m5 touring ook nog eens sneller op de 200, ik had verwacht dat de rs6 een stuk sneller zou zijn, maar dat is niet het geval. nu op de prestaties van de rs6 sedan en de geupgrade m5 wachten
@RS6fan en Maarten…

Ik ben het op hoofdlijnen ook met jullie eens. Het gaat er bij mij alleen om dat die pk wedloop nu een gekkenhuis is geworden. Het ene merk wil het andere overtreffen en de daadwerkelijke functie van de carosserie doet er tegenwoordig niet meer toe.

V10 motoren worden in gezinsauto’s gelepeld, terwijl niemand het zou aandurven om met het gezin in de auto zelfs in de buurt te komen van de maximale kracht die de auto te leveren heeft.

Een station met zoveel kracht is gekkenwerk. Te meer als je kijkt dat deze auto’s toch weer op 250km/u worden begrensd en je dus niet eens het volle potientieel uit de auto kan halen.
Ik denk dat Audi heel erg bescheiden met die acceleratie tijden is. Grappig genoeg doet een R8 officieel net zo lang over de 0-100 en 0-200. Ik denk zelf dus dat ze dat expres hebben gedaan en dat de RS6 eigenlijk een stuk sneller is.
Vaak heb ik bij auto’s een zeer blij gevoel omdat ik ze uberzalig vind, maar nu bij die blauwe RS6 loopt er een speciaal tintelend gevoel van mijn staartebeentje naar m’n hoofd en heb ik een soort hyperactieve neiging om mijn armen in het rond te slaan van geluk ! €166.575 is echt niet te weinig voor deze wagen !

(ik wist niet hoe ik het anders moest zeggen dat ik die wagen zaliger dan zaliger vind, want ik heb al bij veel auto’s zalig gezegd. Nu meen ik het !)

CCX
@HeyHuub

en jij bent ook braaf ja …

Wrm zouden ze dat nu weer doen ?

… *zucht* …
“5.0 TFSI V10″…moet dat niet 5.2 TFSI V10 zijn?
maar het is nog steeds geen chrysler 300c srt 8. de chrysler is de helft goedkoper, misschien iets minder snel, maar 10 x mooier. Ik wist het wel….
ik zou zeker doorsparen voor een RS6 :D
What a beauty
@luwek:

Nope! 5.0 TSFI V10!
Supermooie auto alleen de prijs is overdreven echt niet normaal, we begonnen met een M5 e39 -110.000, toen m5 e90 plus minus 140.000 en nu deze audi RS6 dit zijn geen prijzen meer, ik koop liever een RS4, of een C63 Amg, ondanks dat deze auto’s zich bevinden in een andere categorie scheelt het toch veel geld.

Desondanks zijn ze bijna even snel en lichter dan de RS6 dan maar geen V10, tuned de RS4 of amg door Brabus en je bent nog minder geld kwijt.
Als de concurenten een stuk goedkoper zijn en badges hebben van Mercedes en BMW zullen kopers dan nog wel intresse voor zo’n grote Audi ? De mensen die dat geld hebben merken toch niet het verschil tussen de rijkwaliteit van een M5 Touring of een RS6 Avant?
Ik zou, als ik Audi fan zou zijn, toch zo teleurgesteld zijn nu.

Zit je op dit forum al maanden en jaren te roepen dat dit zo’n beest zal worden, dit gevoel wordt versterkt door het vooraf opgegeven vermogen van 580pk, en wat krijg je dan?

Nou dit…

Audi RS6 Avant

5.0 litre V10 bi-turbo FSI
580 PK
650 Nm (1.500 tot 6.250/min)
0-100 Km/u in 4,6 s
0-200 km/h in 14,9 s
Vmax 250 km/h (electronisch begrensd)


BMW M5 Touring

5.0 V10
507pk
520Nm (6100/min)
0-100 Km/u in 4,8s
0-200 Km/u in 15,1s
Vmax 250 km/h (electronisch begrensd)

Dan baal je toch? Dan is je favoriete merk maar 0,2 sec. sneller in beide gevallen, maar daar hebben ze wel méér pk’s voor nodig. Dan heb je ook nog een auto met overgewicht. (Is het ook ineens duidelijk waarom die 2 turbo’s nodig heeft en zoveel pk). En als klap op de vuurpijl word je ook nog eens extra uitgekleed bij de dealer.

Hou me ten goede hoor, een M5 touring is het ook niet voor mij. In de basis vind ik het al vreemd dat men zulke auto’s zo’n kuur geven, maar dat is een andere discussie.

Maar dit jongens……zo’n teleurstelling voor de Audi minded, of niet?
Waneer kwam de A3 cabrio ook al weer uit, ziet er echt mooi uit!
@luwek: De Turbo heeft iets dikkere cilinderwanden, waardoor het cilinder volume iets daalt t.o.v. de basis blok.

Grappig hoeveel mensen zich weeral bedreigd voelen door een Audi product. De Touring versie van de M5 heeft een vergelijkbare prijs, maar geen vergelijkbare prestaties.
iemand die dat geld voor die auto heeft, heeft niet een gat in zijn hand, maar in zijn koppppppppp!!!!!!!!!!!
las dat de Bmw m5 touring 151.000 nog iets kost, is dit incl de opties die de Audi standaard aan boord heeft?
Hoe dan ook vind ik het veel geld, maar dit geld ook voor de Beamer.
Geef mij maar een M3 csl die hond kan wel even thuis blijven en bespaar genoeg geld om mijn boodschappen de rest van mijn leven door de AH bezorgservice te laten brengen!
Voor dat geld koop je een fatsoenlijke M5+ een mooie upgrade/tuningsetje.
Je betaalt veel geld voor 4 Ringen.
@3 serie
Heb ik het nu totaal bij het verkeerde eind met Beamer of is Bimmer toch echt fout?
Verwacht niet van iemand met de naam 3 serie een spelfout, dus dat zou betekenen dat ik het fout heb?
Of is het soms een geweldig leuke woordgrap die ik niet begrijp?
is dit met of zonder slurp tax?
@Rodeoro

Volgens mij is het bimmer! Maar daar zijn al veel discusies over geweest.
Ik heb zelf de vorige RS6 gereden (versie met 505pk af-fabriek, en ook flink doorgepookt onder wisselende omstandigheden), en ik heb maar 1 conclusie: de RS6 is een über-personenwagen!

Voor de afzeikerds: vergelijken met andere auto’s is zinloos (en ik heb vergelijkingsmateriaal!)… niet omdat er op bepaalde gebieden geen betere auto’s zijn (de RS6 is geen GT3 of een Maybach) maar omdat de combinatie van eigenschappen gewoon uniek is.

De koper van de RS6 wil een comfortabele (hij is stil en behoorlijk comfortabel geveerd voor zijn wegligging), sportieve en praktische (5 volwassenen + baggage) limo, die zonder gekreun voorbij 300km/h stoomt (bijv. op de Autobahn, begrenzer laat je er natuurlijk afhalen), daarbij 99,95% van alle andere auto’s achter zich laat, die onder alle weers- en wegomstandigheden tot de meest-betrouwbare wagens hoort (4×4, enorme remvertraging, zeer geavanceerde en intelligente regel-electronica), en waarmee je je ook nog tamelijk discreet kunt verplaatsen (niet veel mensen zullen van buiten zien dat je de meeste sportwagens achter je laat, en met alle S-line en spoilerpakketjes die al op de markt verschijnen kom je zelfs minder patserig over dan veel lease-bakken). En hij wil daar bovendien best voor betalen!

Ben benieuwd naar de andere auto’s die dezelfde mate van praktische bruikbaarheid en comfort bieden, vergelijkbare prestaties hebben én ook nog eens in de sneeuw, met ijzel, plotselinge aquaplaning bij hoge snelheid of een abusievelijk veel te hard ingestuurde bocht door een niet-coureur op te weg te houden zijn.

Zoek je die combinatie van eigenschappen, dan zweer je bij de RS6! Ik ben het ermee eens dat dit niet is wat iedereen zoekt, maar voor een selecte groep autoliefhebbers (waaronder ikzelf :-) ) is de RS6 één van de hedendaagse pareltjes op 4 wielen.

Ben zeer benieuwd naar hoe de *nieuwe* RS6 in de praktijk is!
http://www.bimmercenter.com/article_001_name.html
Bimmer: 4 wielen
Beamer/Beemer: 2 wielen
Mensen dit begint de spuigaten uit te lopen.
Geen ´normale`of rijke vader koopt zo iets om zijn gezin in te vervoeren. (of hij is niet helemaal lekker in z´n hoofd)

Zoveel pk´s houd bijna niemand ondercontrole (4×4 is ook niet het einde He)
Kortom wachten tot de 1ste rs6 in de berm beland.
Oke ik weet het..
Ik ga m’n huis verkopen en de rest van m’n leven in die auto doorbrengen!:)
of mischien toch maar een schadegevalletje afwachten?
Hij is belachelijk duur. Hoe durven ze het bij Audi?
En hij is niet eens sneller dan een M5….OMG!!
Racer X schrijft,

23 January 2008 om 11:32
166.000 voor een walvis van dik 2000 kg. Nee dank je, voor dat geld koop ik liever een lichtere wagen, want op deze manier kan ik de RS6 met geen mogelijkheid meer een sportwagen noemen.

——————————————————–

Een RS6 is sowiezo geen sportwagen, een Porsche, Ferrari, Lamborghini of een Audi R8 wel
€166.575,-…dat is ongeveer 368.000 oud Hollandse guldens….. Welke gek krijgt dit als lease budget??? en Sjeik Aliblabla koopt dan toch zeker ook gewoon een R8 ofzo…als ie nou persee een Audi wil (wat ik me best kan voorstellen)…
Ik vind dit echt een auto voor mannen die eigenlijk een R8 wilde en van hun vrouw en kinderen geen auto mochten nemen waar de labrador niet in past :)
Het enige coole aan dit soort (overdun!!) auto’s vind ik dat je op een feestje kunt zeggen dat je een gezins auto hebt, een stationwagen en dan (op het moment dat je iedereen ziet lachen) erachteraan fluisteren dat ie 300 kan en in 14 komma nogwat de 200 passeert. Voor de rest is het wel zo handig om je vrouw, de kinderen en de labrador mee te nemen naar zandvoort en in de meest westelijke bocht de deuren te ontgrendelen ;) ….kinderslot sminderslot
…da’s dan wel weer lachen.
@CCX

De reden waarom ze de officiele acceleratie tijden bescheiden en niet sneller dan de R8 te laten lijken is precies dat, om hem niet sneller dan de R8 te laten lijken.

Marketings technisch zou het misschien niet de meest goede move zijn om hem sneller dan je top of the line sport auto te laten lijken.
De RS4 deed trouwens volgens Audi ook 0-200 in 16.6 seconden, maar vele tests hebben laten zien dat dat ook 15.5 seconden kon.

En hebben mensen in het persbericht toevallig het 1.2G zijwaartse G-krachten dat deze wagen kan halen gezien?
Probeer daar maar eens met je M5 aan te komen, of enig andere 2 ton auto.
@A_BUIS
Thanks eindelijk duidelijkheid!
Persoonlijk vind ik het veel vetter als een stationwagen een sportwagen het nakijken geeft, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Ik vermoed dat de meeste mensen die zoiets kopen het doen vanwege hun passie voor zulke wagens ofwel omdat ze minder opvallen. Als je met een donkere break snel rijdt zal je minder snel in het oog springen dan met een sportwagen. Ik zeg daarmee niet dat dit verantwoord is natuurlijk, maar ik weet dat ik met mijn getunede/opgezette/verlaagde A4 toch wel meer aan de kant gezet werd voor controle dan met mijn huidige Volvo 850 break. En als je een echte zakenman bent die veel onderweg is dan wil je wel eerder een auto waarmee je ook eens wat kan vervoeren denk ik.
Precies, er is helemaal niets mis met zo’n snelle stationbak al kan men in zo’n auto als zakenman zijnde maar beter geen haast hebben, want dat gaat volgens mij echt niet goed komen :-I
Die Duitsers zijn compleet gestoord om dergelijke absurde prijzen aan hun waren te hangen, maar de potentiele kopers zijn ‘even more crazy’, maar goed voor premium moet betaald worden, nietwaar? ook al zijn ze het nimmer waard, enne… laten we het vooral maar zien als het dienen van het algemeen belang… ‘ ’t is goed voor “onze” schatkist’.

En die Duitsers… die lachen stiekum in hun met bier en worst gevulde vuistjes, want mensen willen bedot worden en dus… gelijk hebben ze :-)
@ RenJie

Als je elke week een paar keer (3 of 4 keer volgens mij) met die auto in duitsland bent of waar je dat ook vandaan haalt dan mag het.
ik hoop maar dat de bonus dit jaar weer meevalt
Is dat nou wel slim van Audi om van een vrij gedateerd model nog een Cabrio versie uit te brengen? Dit model A3 is al van 2003, en volgens mij is het ook nog een facelift.
@Statler, dit is wel een facelift, maar het model van 2003 zeer zekers niet! Ik vind dit dan ook (ongetwijfelt het feit of hij nou welk mooi is of niet) een zeer logische stap, deze facelift gaat tenslotte nog wel een tijdje mee. Persoonlijk vond ik hem trouwens van voor de facelift mooier….
wat voor prijskaartje komt r in februarie aan die station te hange? 190k?
@Jesper, de prijs is INCLUSIEF 11k slurptax!
@ Rick Dos

Je vergelijkt nu onder uiterste prestaties. Terwijl de prestaties tijdens normaal gebruik veel interessanter zijn.

De Audi levert 130 Nm meer en over een véél breden toerengebied. Dat maakt hem ‘sneller’ in dagelijks gebruik.

Een 2.0 tdi voelt ook veel sneller aan dan een 2.0 fsi in dagelijks gebruik. Komt puur door het koppel over een breed toerengebied, dat maakt een auto namelijk ‘snel’

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).