Toyota lust geen Total diesel

Auteur: , 132 Reacties

Het is bijna nieuws op zich als een Toyota het niet doet. Toch loopt de spreekwoordelijke onfaalbaarheid van het Japanse merk nu een klein deukje op. Schijnbaar lusten Toyota's met de D4D motor geen Total diesel. Na het tanken van Total diesel starten de D4D diesels slecht of zelfs helemaal niet.

Het gaat om de RAV4, de Previa, de Avensis en de Corolla met een D4D-dieselmotor en die gebouwd zijn tussen 1999 en 2006. Opvallend is dat het probleem alleen geconstateerd is bij diesel van Total. In Belgie gaat het om ongeveer 30.000 auto’s. (via hln.be)



132 reacties

En daar komen ze pas naar jaren achter? Zo weinig mensen tanken dus bij Total?
Met andere woorden, de diesel bij Total is gewoon rotzooi. Is toch algemeen bekend dat ze bij goedkopere stations minderwaardige diesel verkopen…
Beetje apart verhaal, zal idd wel niet helemaal fijne diesel zijn dan bij total. En gaat het ook om auto’s in Nederland?
De afbeelding van de Avensis is trouwens niet overeenkomstig met het het bouwjaar, dit is de facelift..
Wat verkoopt Total diesel? Ik bak er altijd patattekes in! :)
amai goede reclame voor total :p poficiat :d
@ Jellert: Total goedkoop??? Total hoort juist in het groepje duurste maatschappijen.
Wel jammer dat het artikel niet vermeld of het om normale diesel gaat, of om de “Excellium” variant.
IbiTDI: verkopen ze dan nog de gewone?
Daar heeft mijn Porsche ook last van.. (ik weet het, sorry, hij is te flauw…)

“een aantal gevallen”… Hoeveel van die 30.000 vraag ik me eigenlijk af. Gaan we ons hier over 10 gevallen druk maken..?
Het gaat enkel om de 2.0 D4D motor van de vorige generatie (5 versnellings-bak). Het additief in de Excellium brandstof zou de oorzaak zijn…
Als ik voor mezelf spreek is dit een onjuist verhaal, tank al jaren met mijn toyota (1.4 D4D) bij de total. Hij loopt als een zonnetje ,is superzuinig (1:25 gem.), en start zelfs bij extreme kou!
GeoBem007: Ja. :)
(bijna) Elke maatschappij (de grotere in ieder geval) biedt tegenwoordig de keuze tussen een normale diesel/benzine en een “Premium” variant.
Shell = V-Power, BP = Ultimate, Total = Excellium, Esso = :?: ..tank ik nooit..
Voordat iedereen wegblijft van de toyota pomp:

Niet ieder total tankstation betrekt zijn benzine van total oliemaatschappij! Vraag het even na bij uw tankstation..
“Daar heeft mijn Porsche ook last van..”

Zo flauw is dat niet, want als je de geschiedenisboeken induikt blijkt het dat Porsche ook diesels gebouwd heeft. Mijn opa heeft ook een Porsche diesel gehad :D Het gaat dan wel om tractoren en niet om de sportwagens :)
Ehm, is dit in Nederland geen probleem? Geeft Toyo geen persbericht uit?
Wat een onzin dit, m’n 2001 2.0 D4D had er geen problemen mee. Total is van alle brandstoffen wel de beste pop ’n bang peut ;) BP is de zuinigste . . . Shell de stilste . . . Have a life!
De dopes uit de Excellium diesel zijn bijna gelijk uit die van V-power Diesel.
Mijn 2.0 D4D avensis van 2004 heeft daar ook nog nooit last van gehad, hoewel ik toch geregeld bij Total heb getankt…
alleen de 2.0 d4d?

niet onze 2006 d4d d-cat?
2Nick: Welke additieven zijn het dan? Graag naam en specificaties !!!
@Silverarrow
ohja, tractoren,… en nu zitten ze al te zeuren dat een SUV niet in het gamma van Porsche zou passen.

Ontopic:
Overigens vind ik het zeer slordig dat er niet wordt gesproken in het artikel over de Excellium variant, indien dat inderdaad het gaval zou zijn.
Het zijn niet enkel Toyota’s die hier last van hebben. Ik heb vorige week een gloednieuwe BMW 318d (minder dan één kilometer op de teller) om zeep gereden na hem bij Total volgetankt te hebben met Excellium diesel (denk niet dat Total ergens nog ‘gewone’ diesel verkoopt). Minstens één injector heeft nog altijd serieuze problemen, zelfs na leegpompen en vervangen met andere diesel. Symptomen: bij accelereren begint de motor (en de versnellingspook) zeer zwaar te schokken en te trillen en valt het vermogen quasi weg. Net alsof ik benzine had getankt. De BMW garage zei dat het om diesel van zéér slechte kwaliteit ging (maar ze gingen vooral af op de geur – het goedje rook inderdaad meer naar white spirit dan naar diesel). Vermoedelijk zijn nagelnieuwe dieselmotoren (nog niet gerodeerd en dus nog niet voldoende gesmeerd?) blijkbaar extra gevoelig aan deze diesel?

In elk geval fijn te lezen dat ik niet de enige ben, maar onbegrijpelijk dat dit nu pas aan het licht komt. Volgens mij kan de Excellium diesel waarmee dit probleem zich vandaag stelt niet dezelfde samenstelling hebben als degene die Total destijds (in 2005?) heeft getest en op de markt gebracht.

Benieuwd welk staartje dit nog gaat krijgen…
Diesel van total is geen rotzooi , de motoren van toyota zijn rotzooi . Alle andere merken lopen er wel goed op behalve Toyota . Tsja ik denk dat de komende jaren nog wel meerdere schoonheids foutjes tevoorschijn komen bij Toyota . Ik hoop het :P
@ Peter

Beetje zwakke reactie, vind je zelf niet?
@Peter
Valt wel op dat Toyota niet je favoriete merk is door die “ik hoop het”… Wel je kan toch niet ontkennen dat Toyota’s beresterk zijn!
Vergelijk dit soort probleempjes eens met andere merken, en zie dat dit maar een schrammetje is wat kan opgelost worden met wat symoniseren (spreekwoordelijk dus :) ).

Nou ja, je zal altijd mensen hebben die scheef willen liggen in de maatschappij.
Heb zelf nog nooit problemen gehad met Toyota!
Toyota’s: topauto’s.

Honda’s zijn beter en rijden lekkerder ;)
Ik weet van een geval dat een Avensis D-cat erg problemen gaf met alle speciale diesels (v-power, excellium, etc). De gewone diesel gaat wel gewoon goed. Ik rij zelf een toyota-diesel uit 2006 die ook op (weliswaar gewone) diesel van total prima rijdt.
Ik denk dat het inderdaad iets te maken heeft met de Speciale diesel van Total de Excellium.

Excellium van Total is de concurrent van Shell V-Power en BP / Aral Ultimate.
Shell en BP maken hun speciale diesel door andere grondstoffen te gebruiken als GTL (Gas to Liquid) en een Bio brandstof component.

Total ‘verbetert’ de eigenschappen van hun diesel door een cocktail van speciale additieven (toevoegingen aan de gewonde diesel). Mogelijk zitten daar stoffen in die na verbranding de metingen die het motormanagement loslaat op o.a. de uitlaatgas kwaliteit in de war, waarbij de elektronica fout gaat bijregelen. (Aanname van mijn kant, maar dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring)…
in 1 jaar 110.000 gerededen met een avensis diesel d4d en geen klap verkeerd,was het beste ooit!
het tast een klep in de brandstofcircuit aan.
verhaal klopt dat er problemen mee zijn.
zelfs bepaalde brommers,de dichting in de tank ga er van kapot.
denk dat hun toevoeging ietskes te straf is voor bepaalde componenten.
Hmm, de theorie van ramshoek zit wel wat in natuurlijk.
Zou dat te maken kunnen hebben dat je lambasonde ontregelt?

@rvl, 110.000km? Jij blij met km-heffing:S
Een andere verklaring van de problemen zou het ontzwavelen van de diesel kunnen zijn. Vrij recent zijn de meeste dieselproducenten overgestapt naar 10 ppm diesel ipv 50 ppm. Door het ontzwavelen verliest brandstof echter veel van zijn ‘natuurlijk’ smerende eigenschappen (zwavel smeert namelijk goed en door het ontzwavelen (hydrogenatie) gaan ook veel aromatische verbindingen verloren). Om dit te compeseren worden er nu wrijvingsreducerende additieven (bv. GMO) aan de brandstof toegevoegd. Maar deze technologie staat eigenlijk nog in haar kinderschoentjes. VW en Bossch hebben dit probleem al in het verleden aangekaart en naar oplossingen gezocht, maar het probleem is tot op heden nog niet adequaat opgelost. Men kan namelijk onvoldoende de smeringseigenschappen van diesel testen, waardoor de kans bestaat dat er ‘slechte’ diesel geleverd wordt (hoewel die volgens de kwaliteitscontrole ok was), wat dus tot problemen kan leiden.
@BMW M8: Interessante theorie! Die zou namelijk ook kunnen verklaren waarom precies een gloednieuwe motor extra gevoelig is, aangezien die nog niet voldoende gesmeerd is? Trouwens, het is in mijn geval niet metéén na het tanken dat de symptomen (drop in vermogen en schokkende motor bij accelereren) zich manifesteerden, maar slechts na een 10-tal kilometer rijden met de nieuwgevulde tank (i.e. eenmaal de injectoren & zuigers volledig ‘ontsmeerd’ waren, of slaat die redenering nergens op?).Anderzijds blijf ik het bizar vinden dat ik de enige BMW-rijder blijk te zijn bij mijn leasing company die dit probleem ervaart… Althans die indruk heb ik toch. Ter info, wij kunnen enkel bij Total, Shell en Esso tanken, en Total lijkt me toch meer alomtegenwoordig in België dan die twee andere. Dus zouden sommigen van mijn collega’s (’t is een bedrijfswagen) met een gloednieuwe BMW dit probleem toch ook hebben moeten ondervinden.=> Misschien toch (ook) een productiefout in mijn BMW?
Als je auto bij Total diesel je auto slecht loopt dan heb je een waardelose auto. Goedkoope Japanse troep dus!!!!
Ik ben het helemaal eens met A. de Wit.
Als je al niet eens bij total (een redelijk groot olie concern) kan tanken zonder dat je auto daar slecht van gaat lopen… dan is het gewoon rotzooi waar je in rijdt…

Ik rij al jaren in een volkswagen zowel diesel als benzine ik kan overal tanken zonder dat de motor daar slechter van gaat draaien… mijn wagen start altijd…

gr

Sander
Zinloze bijdrage deze column!

Wat is dus de bedoeling? “Toch loopt de spreekwoordelijke onfaalbaarheid van het Japanse merk nu een klein deukje op.” huh?….aaah ach zo!

Grapje zeker?
hahahahah
gewoon zielig dit!
Juist niet dit is een blunder van toyota. Ze bouwen ook invalidewagens Prius.
@sander H.
Vette auto heb jij, als die op diesel EN benzine rijdt :)

Het is inderdaad een vrij waardeloos topic aangezien er nog ZOVEEL merken zijn met nog meer problemen waar niet over gepraat wordt!
@fr@nk01: lange tenen? Jij rijdt dus Toyota?

En waar zie jij trouwens “column” staan in bovenstaand artikel?
@sam waaruit baseer je dat ik 1 auto heb…

ik geef alleen aan dat ik al jaren volkswagen rij, in zowel een benzine auto als een diesel auto…
waarom doen die auto’s het wel altijd…
En een toyota niet…bij ff andere brandstof merk.
————————————————
Die prius is ook net zulk grote troep…
hoe lang kan je met zo een accu alleen rijden… bijna niet….
Bouw die accu’s er dan niet in… scheelt weer een hoop gewicht.. en weer brandstof… nee maar milieu activisten vinden de prius absoluut een wereld auto….

laat toyota eerst maar eens een echte auto bouwen…. en niet dingen die niet goed werken.
Ik ben het helemaal helemaal met Sander H. ééns een Hummer Qua afval bij vernietiging nog schoner dan een prius Japanse Tuperware rotzooi .
LOL @ sander H, priceless.

Anyhow, ik snap dus niet dat iemand van Toyota op zo’n manier reageert. Als je een beetje bijdehand bent dan begrijp je dat dit soort problemen grote schade aan je merk kunnen toebrengen. Als je dan vaststelt dat dit alleen met Total diesel gebeurt, dan zoek je dat toch tot de bodem toe uit?
dat las ik ook laatst in een tijdschrift… over de hummer vs Prius.
Van mijn werk heb ik een total tankkaart, net zoals alle andere werknemers, maar ik heb nog nooit van zulke problemen gehoord. In wagenpark zitten wel geen toyotas…
Precies… ik zou als merk zorgen voordat ik een auto bouw voor bijv de europese markt dan zou ik van elke grote leverancier van brandstof een proefmonster nemen om te kijken wat wel of niet kan… het is een kleine inverstering wat een hoop kan schelen… dat zie je nu maar weer..

En wie mag voor deze problemen (die al 9jaar bestaan) opdraaien…
Precies de consument… vind je het gek dat toyota’s aan het uitsterven zijn…

Volgens mij ligt VW op nummer 1 met grootste marktaandeel van nederland…
en toyota ergens na de 10de…
precies tino,

alleen toyota’s zijn zo beroerd
@Sander h. Toyota is de grootste autofabrikant ter wereld…. wat nou vw? Dat marktaandeel in NL is nog niet eens vergelijkbaar met het halen van de titel in de minor-league…. Toyota veegt al jaren haar kont met de betrouwbaarheids statistieken want wie staat er al 10 jaar bovenin de top 10? Juist, Toyota! En dan hebben we het niet over een kleine markt als NL maar wereldwijd.

De prius staat nooit met een lege accu want de benzinemotor laadt de accu’s op tijdens het rijden als de benzine motor meer vermogen levert dan voor de aandrijving nodig is….. Als je echt geen verstand van zaken hebt is een paar toontjes lager zingen misschien wel een goed idee.
ohw dus toyota is betrouwbaar,

dan lees ik dus hierboven niet een ding over toyota?
@sander h: denk ff na…. omdat er één of andere belg bij total afwasmiddel door de diesel heeft gemengd om de diesels schoner te laten rijden is het merk slecht? Ik zou zeggen, ruime boog om Total heen en die Toyota zal nog rondrijden tegen de tijd dat jij grootvader bent……
@ Sander H: Brandstoffen zijn gebonden aan strikte regelgevingen. “bij elke leverancier een proefmonster vragen” zoals jij dat zegt heeft dus totaal geen zin en is pure geldverspilling als je dat zou doen.
En Toyota’s aan het uitsterven? Ik weet niet in welke grot jij hebt gezeten, maar misschien moet je dit eens lezen: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/21/toyota-in-2007-de-grootste-autoproducent
LOL.. zie dat W0o0dy me al voor was…
@Frank
[quote]Zinloze bijdrage deze column![/quote]

Jij kent de definitie van een column zeker niet? Dit is een nieuwsitem en zeker niet zinloos!
Nou laat ik dan een duit in het zakje doen: 2 toyota’s avensis 2.2 d4d d-cats in 2006 aangeschaft (onze zaak heeft “eigen” auto’s). Een ervan tankt bij de pomp vlakbij de zaak, de ander tankt meestal langs de snelweg bij diverse stations. Allebei zijn ze inmiddels een aantal keren retour dealer geweest ivm startproblemen. De motor slaat wel direct aan maar vervolgens ook direct weer af. Om vervolgens moeilijk weer te starten.
Enige remedie: volgas… en da’s lekker met een koude motor!
Alle prietprat van de dealer ten spijt is het gewoon niet goed. Een dieselmotor moet gewoon kunnen draaien op de diesel van elk tankstation. Ook als het een toyota of een bmw is en de motor nieuw.
Ik denk niet dat de fout bij Toyota ligt. Ik weet van enkele Citroën Berlingo 1.6 HDI en Peugeots 1.6 HDI die hetzelfde probleem hadden na bij Total diesel getankt te hebben… Er zou (maar dat geven ze niet toe bij Total) iets mis zijn met de kwaliteit van hun dieselbrandstof…
Toyota maakt de meest betrouwbare auto’s die er bestaan, de reacties van individuen zoals Sander H zijn echt van laag niveau. Kijk maar naar de JD Power resultaten, dan zie je wie het best scoort…
Even inhakend op die Hummer vs Prius discussie.


Enkele aspecten uit het onderzoek:
De Hummer hadden ze op een verwacht kilometertal van 4 ton gezet, van de Prius vond men dat die maar 150.000 km mee zou kunnen voordat het ding gerecycled moest worden. Reactie van Toyota: In Stokholm rijden taxi’s met meer dan 3 ton op de teller…

Nog zo’n hummer argumentje; De hummer bestaat uit bestaande technologie, die hoefde dus niet ontwikkeld te worden, was de redenatie. De Prius bestaat uit nieuwe technologie. Het onderzoekinstituut wilde de milieubelasting van alle onderzoekskosten meteen maar in 3 jaartjes afschrijven. Alsof er over 3 á 4 jaar helemaal geen Hybrides meer rond zouden rijden.
Het onderzoek stond vol met dergelijke belachelijke argumenten.

Het betrof dan ook een onderzoek van een amerikaans onderzoeksinstituut. Wie dat instituut betaald had, laat zich raden.

De onderzoekers wisten een en ander echter wel met wat meer intellect en beschaving te presenteren dan waar A. de Wit en Sander A. hierboven blijk van geven (waar is de Editor als je hem nodig hebt)…
Ik heb er geen last van mijn lease RAV4 D4D rijdt sinds eind vorig jaar ook op total, sinds mijn baas overstapte van shell.

Los daarvan kunnen ook Toyota’s kapot, want in mijn RAV4 moest na 30.000km een nieuwe krukas, omdat er een lagerschaal was verbrand wegens een verstopte olietoevoer! De 2e krukas houdt het gelukkig al 3x zo lang uit…
Een beste smet op het blazoen van Toyota, maar als ik zo de reacties lees lijkt het probleem toch eerder bij Total te liggen? Waarom reageren zij niet?
Koop een nieuwe toyota na 5 jaar heb je een oltimer er zij dan als weer 2 nieuwe modellen uitgekomen. Restwaarde nihil.
@ Sander H
Sorry hoor maar die berichten van jou slaan nergens op. Onderbouw gewoon eens wat of kom met feiten. Onzin staat er al genoeg. Toyota is het meest betrouwbare merk op de gehele planeet. Begrijp dat je VW geil bent maar vw tipt bij lange na nog niet aan toyota.

Van de zomer vroeg ik aan een vriend of ik ze auto moest tanken bij Total of Shell. (vriend heeft een a4) zijn antwoord; ‘nee niet bij de total heb ik al 2 keer stil gestaan) zojuist had ik hem aan de lijn en hij vertelde dat het toen idd ook de diesel was.

Denk dat het dan meer te maken heeft met de Total dan met de diesel van toyota. Is natuurlijk wel zo dat alle nieuwe diesel motoren van alle merken steeds fijner worden en daardoor de goedkopere vieze diesel niet meer aankunnen.

groet
Wat is Toyota heilig hier op het forum , het is gewoon een grote misser van Toyota en ze zijn niet betrouwbaar , dat beweert iedereen . Maar is het echt zo ? . En als ze dan een beetje kritiek krijgen zoals dit bericht is het meteen dit kan niet want Toyota is de betrouwbaarste het moet vast aan Total liggen anders kan het niet . Nou blijkbaar dus niet , ik zit met spanning te wachten wat voor smoes er nu weer komt van Toyota of de zogenaamde aanhangers over de wereld .
@Peter: wat een ongelofelijk domme reactie. Omdat er een handvol belgen niet op de lampenolie van Total blijken te kunnen rijden is die auto niet goed? Wie zegt ons dat die meuk van Total niet bij een paar tankstations vervuild is geraakt met iets? Of dat Total een fout heeft gemaakt tijdens de productie van een paar duizend liter diesel? Die kans acht ik 500keer groter dan dat er een paar honder duizend van die Toyota’s met die motor zonder problemen rondrijden in heel europa (de wereld) en dat er iets fundementeels mis is met de motor…… Leuk dat de haters eindelijk iets hebben om Toyota mee aan te vallen maar de aantal spreken voor zich….. een paar belgen met problemen zegt niets…..
Je vergeet 1 ding waarom zijn het dan bijna altijd de Toyota’s die (bijna) niet op total diesel lopen . Ik heb nog geen bericht van een ander merk gezien . Ajah Toyota is heilig zoals ik zei .

Godverdome jij zal vanacht wel wakker liggen na dit slechte nieuws van Toyota ofniet ?
@Peter: nee in tegenstelling tot jij (die waarschijnlijk de hele nacht wakker ligt van opwinding) maakt het mij geen reet uit, alleen je verhaal is zo dom dat ik wel moest reageren.
“dan bijna altijd de Toyota’s die (bijna) niet op total diesel lopen”

Altijd? Dit is voor het eerst dat er zoiets gemeld wordt en dan nog…. hoeveel marktaandeel heeft Total in europa/de wereld? Waarom heeft niemand problemen behalve wat lui in België?
Het is dat we beter weten anders zou men denken dat autoblog nu Toyota een wieltje probeert te lichten ;-)
van de 30.000 auto’s met die motor hebben er dus maar een paar procent problemen en alleen als je de rommel van Total tankt….. en zelfs die handvol mensen met problemen zijn reden genoeg voor Toyota om het uit te gaan zoeken…. Ik zou zeggen lever je total-pasje in en ga lekker ergens anders tanken maar goed.
Is diesel bij Total in België trouwens goedkoper dan bij de andere merken? Misschien hebben een handvol zuinige belgen stiekem wat anders in hun tankje gekieperd en beginnen ze nu te klagen omdat frituurvet en Total excellium (of zoiets?) slecht mengt met elkaar?
Oh nog ff een kleine horrorstory voor het slapen gaan :twisted:

Aantal posts op http://www.problemcar.nl voor een paar merken….

Bij de professionals Toyota (290) en Volkswagen (2460)
(Audi 838, Bmw 858, mercedes 1420, Alfa 217, Renault 1497)

Bij de particulieren Toyota (1166) en Volkswagen (10352)
(Audi 3310, bmw 4046, mercedes 4161, Alfa 1028, Renault 6517)

Welterusten en niet eng dromen hoor! ;)

(okokok het zegt niet alles want van sommige auto’s zijn er door de jaren duidelijk meer verkocht, maar met name de score van VW is er grappig in mijn ogen….. zulke betrouwbare auto’s vind je zelden)
@ w0o0dy: Ja hoor, frituurvet mengen met diesel is een typisch gebruik bij ons – maar enkel onder Toyota-rijders ;-p

Ter info: de Excellium diesel waarmee ik mijn BMW in de frut heb gereden kostte 1,15 EUR/l. Maar kijk gerust zelf effe op http://www.voordeligtanken.be
Diesel is duidelijk ook een smerig goedje, alleen de Shell V-Power is een redelijk stabiele brandstof, ik heb met andere merken ervaren dat de kracht van de motor soms onverwachts afneemt, toen ik vervolgens via ingewijden geinformeerd werd hierover en collega’s hetzelfde ervaarden, stapte ik een tijd lang over op V-Power diesel, sindsdien geen krachtafname meer geconstateerd.

Korte tijd later vernam ik via ingewijden, en dit werd later ook gepubliceerd, over de ontwikkelingen van Audi met Shell, waarin werd gemeld dat de 24/le Mans zege’s door Audi gewonnen werden -voor een niet onbelangrijk deel- mede door de speciale samenstelling van de V-Power diesel icm speciale toevoegingen!
Andere dieselsoorten brachten die toegevoegde extra dynamiek niet of onvoldoende.
Het is maar dat U het weet…..
@Phillemon: uit een onderzoekje was een tijdje geleden gebleken dat nogal een aardig percentage belgen landbouwdiesel in z’n auto gooide en daar wordt dan ook strenger op gecontroleerd… dus misschien zijn die accijns ontduikers geswitched naar plantaardige olie?
Je mag weer flink vloeken bij autoblog blijkbaar….nah ook goed.

Wat een stelletje Asobelgen hier, bah!

Dat krijg je dus als je met dit soort onzinnige berichten de ether vervuilt, bah!
Ik wil nog even toevoegen dat het bericht uit ‘Het Laatste Nieuws’ komt. De Standaard geeft dit ook duidelijk aan in hun bericht.
Voor de Nederlanders: HLN geldt als sensatiekrant.
Er is enkel aan Toyota gevraagd of er problemen waren. Niet aan andere merken of aan Total zelf.
@Wooody

Sry man, jouw cijfers zijn niets waard zonder referentie. Als je ons niet kan vertellen over hoeveel probleemgevallen op hoeveel auto’s in het totaal dit gaat dan post je beter niets! Nog enkele belangrijke vragen: vanwaar komen de cijfers, over welke problemen gaat dit?

Slaap hier maar eens een nachtje over :)
Shit, zie nu pas dat autoblogger tot zelfs 2x toe op mijn comments had gereageerd, wow!

@wouter, dat zijn MIJN meningen, mag ‘t.
IK eenToyota..ja hoor, niet dus niet prive! Lease een Honda, hobby Mitsubishi..mn vriendin mij en Mazda en verder zakelijk diverse merken!

Wie heeft er nu lange tenen?, dacht jij eerder…omdat ik kritiek lever op jou stukje?..nou zeg.
sorry, ik lees niet alle inkomende post..
Belgische diesel die niet te gebruiken is, Belgisch hoor.
@pvl: ik heb de aantallen er niet bij gezocht maar het lijkt me heel sterk dat er 8,5 (of zelfs meer) Vw’s zijn dan Toyota’s…. En als je echt wil schrikken van die cijfers van VW moet je eens geen kijken wat er bij Opel (25jaar het bestverkochte merk in nl was het toch?) staat….

Mijn post bevat in ieder geval waarheid (al is een conclusie niet te trekken en dat staat er dan ook onder) in tegenstelling tot het compleet onzinnige anti toyota ge-raaskal van een paar reageerders hier.
Wij hebben dit zelfs met super 95 in onze passat. Hij zal wel nog starten en rijden, maar je voelt duidelijk dat het niet helemaal ok is.
@autoblogger
Reagerend op jou verwijzing constateer ik dat het betreffende artikel weinig objectiviteit bevat nl., in 1e instantie werd het argument bestreden als zou er verschillen zijn bij brandstoffen, vervolgen.s komen zij met ‘hun’ Duitse merk Aral dat wel weer uitzonderlijke eigenschappen zouden bevatten…
Chauvinisme zijn Duitsers niet vreemd.

Verder zie ik niet de gehele gelijkenis met mijn comment, aangezien de link met Audi inzake hun ‘le Mans’ activiteiten hierin volledig ontbreekt.

Dat er wel degelijk invloeden zijn(geweest) mbt de ‘moderne’ samenstellingen
van brandstoffen getuige de praktijkervaringen van Wegenwachtmonteurs. Tijdens de introductie van nieuwe brandstoffen(V-Power 2004?), -hoewel ik niet meer weet of het om moderne of oude motoren ging- werden er indertijd veel pechgevallen geconstateerd.
Blijkbaar is dit inmiddels hetzij door de dealer(ECU modificatie?) of de betreffende oliemaatschappijen -stilzwijgend- verholpen.
Nieuwe moderne motoren zijn uiteraard veel kritischer als het om brandstof gaat. Een milliprocent ernaast en de hele electronicaboel slaat op tilt.

Ik merk wel degelijk verschillen (1995 carb) in brandstof. Maar dat is nou juist het leuke . . .

Oude diesel Mercedesjes lopen op alles. Schitterend.
In theorie zouden er ‘problemen’ kunnen zijn waargenomen met Japanse auto’s(hoewel ik met mijn huidige Honda(diesel) totaal geen merkbaar effect waarneem), aangezien men daar al jaren een iets andere samenstelling(heeft iets met milieu te maken) hanteren.

In Japan is diesel -zoals bekend- nog niet algemeen geaccepteerd, daar zal ongetwijfeld spoedig verandering in komen nu alle Japanse merken(zelfs Subaru met hun onlangs geintroduceerde Boxerdiesel) eigen ontwikkelde, tot de modernst behorende, ultra zuinige en schone zelfontbranders hebben ontwikkeld.
@pvl
Je mag wooody’s inbreng gerust als objectief aannemen, itt velen hier!
Niks nieuws dit bericht, er zijn heel veel dieselmotoren van verschillende merken die problemen hebben met bepaalde dieselsamenstellingen.

Lees hierboven al over BMW, VW etc. Toevallig weet ik zelf dat de 1.5dCi motoren van Renault ook erg gevoelig zijn. Ik ken iemand die bij een Renault garage werkt, en die heeft al heel wat injectoren van die motoren moeten vervangen. Ligt allemaal aan de wisselende samenstellingen van de diesel.

Waarom gaat het hier opeens over de Prius? Mogen die berichten verwijderd worden?
komt doordat total in België alleen biodiesel verkoopt. Kijk maar eens in handleiding van bijvoorbeeld audi 2.0tdi… staat uitdrukkelijk in dat daar geen biodiesel in mag.
@sander H
Wat is jou probleem!
Of je leeft al jaaaaaren onder-ondergronds, een soort eng beest
of je behoort tot dat ontiegelijk dom ras
dat zelfs in de hel niet welkom is.
en hou je gr. voor je.

Mocht dat niet het geval zijn, mijn excusses, het valt ook niet altijd mee in deze wereld een eigen inzicht te vormen met zoveel slechte invloeden die zwakkeren treffen.
@juppe
Inderdaad niks nieuws, heb m’n kritiek over het gewraakte artikel geuit maar iemand voelde zich blijkbaar persoonlijk aangevallen.
Kritiek is hier geen interaktieve aangelegenheid,
Nu weer werd ik verbonden met Toyota, ach nah ja, wie weet rij ik volgend jaar wel Toyota.
Blijft jammer.
Frank01 wie pepaald dat
ik weet het niet maar jullie lijken wel wijfen man
maar ik zeg altijd maar zo
ik duw liever een vw dan dat ik japans/koreaans rij
mvg de co2 boer
Jullie moeten elkaar eens horen Woody en Frank , bij het geringste kritiek krijgen de mensen gelijk een preek . Er gaan ook al geruchten rond dat Toyota’s betrouwbaarheid langzaam terug loop . Vooral bij de nieuwe yaris werdt door adac bevestigd .
@Peter: heb je de bak ellende bij vw’s, die staat op http://www.problemcar.nl gezien? Ik heb het even uitgezocht en dit zijn de verkochte aantallen in Nederland sinds 1983….

Opel 1.666.854
Volkswagen 1.160.123
Ford 1.148.496
Peugeot 907.344
Renault 906.724
Toyota 654.536
Fiat 567.906
Citroen 559.601
Nissan 509.254
Volvo 508.551
Mazda 429.395
Suzuki 366.550
Mercedes-Benz 308.200
BMW 297.942
Mitsubishi 279.951
Seat 266.329
Audi 260.378
Hyundai 225.619
Honda 203.151
Daihatsu 157.631
Alfa Romeo 147.555

Dan doet Toyota het toch wel erg netjes als je naar het aantal problemen kijkt dat gemeld wordt….
Wat een onzinverhaal, ik rij een avensis D4D 2.0D bj 2003 en rij zonder enig probleem op diesel van de Total pompen, ook de goedkope stations.

Met diesel van de duurdere pompen rij ik geen meter verder, ook niet met V power en andere te dure diesel.
dit probleem is al veel langer gekend bij toyota en total. collega zijn motor klopte al na 10000km,bijna jaar geleden. “verstuiverprobleempje” . en kreeg toen al de raad om niet meer bij total te gaan tanken. …
Ik ben ook eerlijk , Sins kort ben ik van Opel Astra G naar Volkswagen Golf 4 gegaan ik geef toe ik heb al wat problemen gehad maar daarvoor rij ik wel een mooiere auto . Opel blijft bij mij nog de meest betrouwbare wagen en met de nieuwe modellen ook een van de mooiste . Opel scoort op alle opzichten gewoon goed . Volkwagen tjah ziet er goed uit maar reparatie gevoellig tot nu toe . En Toyota jah betrouwbaar maar bij het rijden doet het me echt niks er zit geen lol in die auto’s . Maar de droom auto’s liggen altijd bij Alfa Romeo .

Maargoed , Tjah ik ben benieuwd wat hier de oorzaak van is met Toyota en Total . Ik denk zelf dat het aan de motoren van Toyota ligt . Omdat Toyota ook al bekend heeft dat er problemen zijn .
Heb hier een klant met een toyota gehad en die tankte SHELL V-POWER DIESEL en de auto ging ook in houden.
Na bij BP getankt te hebben had deze klant nergens geen last meer van.
Apart bericht: Dus een paar mensen hebben er last van,..waarbij alleen reactie van toyota is gevraagd,..het is ook nog eens in Belgie (en dus niet hier PETERRR)

dus concluderen wij: Toyota is bagger (Ben ik nou zo stom,.of zitten hier echt een paar randdebielen op het blog???)

Heb er persoonlijk nog nooit last van gehad,…rij een Avensis 2.0D4D uit 2005,…
Nog nooit een schroevendraaier aangeweest,…nu 140000km op de teller.

Volgende auto,…90% zeker weer een Avensis ( 10% neigt naar Saab 9-3)
Tip aan vele hier; voor je gedachtenloos op het knopje “plaats reactie” ramt,….check je post dan even op leestekens en spelling.

Merci
ik las net wat over een toyo prius, nou zon prius lekker zuinig 1:23 of zoiets, en lekker hybride lekker maatschappelijk verantwoord. maarr.. zijn die accu’s niet veel milieubelastend? denk daarbij aan de productie en de afvoer na 10 jaar of zo als de wage naar de sloop gaat. En de schadelijke stoffen die in die accus zitten. lekker als de ‘beste’auto ter wereld, je toyota een keer lekker crasht lekker al die meuk over je heen en over je kinderen. plus dat alle meuk op straat ligt.

nee lekker hybride rijden. hou t maar gewoon bij een good-old TDI,HDI,TSI, of ander hi-tech motor zonder accus.
uch uch uch nou kunnen die jappen haters een keer zijken,ik rijd zelf bmw,tenminste nog wel niet lang meer,ik rijd voor de zaak een bmw 1.20 diesel en heb bij de garage gestaan na het tanken van total diesel sorry maar het is waar!,en er is niks mis met toyota,of japanners want het zijn en blijven de beste autos ter wereld,heb vorig jaar nog een opel zafira gereden voor de zaak 22000km en de nokkenas was gebroken duits natuurlijk en een OPEL!!!!!!duits suks en ja ik rijd ook duits ja maar niet voor lang meer heb een LEXUS besteld en ja ow sorry ook een toyota,want iets goedkoper en er zit meer in en het blijft meer waard en schrijft minder af dan een bmw!en weet dat er veel gefrustreerde VW,OPEL,seat,ford,en de france troep rijders er niet tegen kunnen dat japans of toyota veel beter is,zelfs de koreanen zijn beter,ik kom veel in DUITSLAND waar men zich schaamt voor vw en opel , maar dat toyota , honda en mazda daar erg gewild zijn en ze komen goed uit de test en staan veel minder met pech,geef toe hoe vaak zien je wel niet een vw of een opel of franse hok met pech staan?????en ik hoop echt dat er een duits merk,en dan bedoel ik ook een merk zoals bmw en merc met een jap samen gaat dan is het gebeurd met vw,opel,ford en audi!sorry maar het is waar!voor mijn geen euro bak meer,sorry maar helaas het is de waarheid ,en in duitsland zie je bijna geen opel of vw van voor 1998 meer rijden want dat is oud, nee hier door rijden jongens wat het ook kost,koop een jap dan hou je geld over,maar dat zal wel aan de volk liggen in dit land,die de waarheid niet willen weten wat goed is,en hier hou ik het bij.
@740i: misschien eens een punt(.) gebruiken?
Worden er nog slechte auto’s gemaakt dan? De meeste producenten kijken de technologie van elkaar af. De meeste producenten mogen alléén wel wat meer aan de CO2 uitstoot denken, hierover kunnen ze nog iets leren van Toyota en Honda. Dit zijn naar mijn weten zo’n beetje de enige die een auto hebben welke nu al voldoet aan de EU normen van 2012 (
De ene pomp of de andere, ben ik ondertussen achter, maakt echt wel verschil.
Ik rijd in een heel normale gezins-auto, benzine zelfs ( don’t shoot me) 1600 cc japans vehikel, geen hardrijder alleen zo af en toe eens beetje doortrappen is goed voor de motor is mij verteld.
Als het mij dan al direkt na het tanken opvalt dat de motor feller reageerd soepeler loopt en beter “oppakt” als er een ander merk brandstof in de tank zit. Dan zit er volgens mij wel degelijk verschil tussen het éne merk brandstof of het andere.
740i Smaken verschillen en ervaringen ook. Toyota zakt ook snel in waarde dat doen alle Japanse outo’s door dat de modellen snel verouderen door een nieuwer model. Er rijden genoeg modelen van voor 1998 rond van VW en opel juist in Duitsland kom er wekelijks. En laten we niet zo elkaar afkatten wat kinderrachtig.
hallo de WIT ,ze rijden er wel maar niet zoveel als hier!,daar gaan de mensen door en kopen nieuw, en de oude zooi gaat allemaal hier naar toe en wij nederlanders kopen die zooi graag en laten ze maar al te graag rijden ook al kost dat veel,en dan denken de meeste vw ….?????!!!!! rijders het zelf te doen met alle gevolgen van dien:
en dhr de WIT ik kom er gemmideld 25 weken per jaar met gemmideld 20000 km per jaar daar, en ver duitsland in en het is wel waar of jij let misschien alleen op die oude zooi omdat je er zelf waarschijnlijk ook zelf in rijd,tja doet pijn he de waarheid, en ik kat jou niet af maar iedereen die daar in rijd en lekkerr blijft betalen in dit dure land,en de mzzl he .
Kanons-T5-kogeltje
diesel = gewoon diesel punt uit
toyota heeft hier gewoon een bok geschoten, simple as that…
eh, o ja, betrouwbaarste bakken die er waren toch ??
mwhaaa….
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje
740i wat zijn de gevolgen?
wat rijd je zelf de wit?
Dennis Haneveld
Sorry maar ik heb een Golf 5 diesel van 3 jaar oud en tankte tot 4 maanden geleden altijd Shell met een brandstof pas van de zaak ,Nooit problemen gehad altijd lekker starten en ook lekker rijden.
Nu zijn ze helaas overgestapt op Total :((((
Zonder dat ik erover had gelezen dat Total diesel minder is ,merkte ik het vanzelf.
Als ik 60 km heb gereden lekker met 140 t/m 160 km/pu en ik parkeer bij mijn werk ,drink een kop koffie en moet dan naar een gebouw 500 meter verder ,dan kan ik starten wat ik wil en hij slaat niet aan.
weer proberen en proberen en na 2 minuten doorstarten en veel gas geven komt ie langzaam in toeren omhoog.
Ben al een paar keer bij de VW garage Beerens in Antwerpen geweest en die zeggen dat er met mijn auto niets mis is,maar wel met de Diesel van Total.
Ze vertellen mij dat er veel meer merken dan alleen toyota mee te maken hebben o.a VW Seat Skoda Audi maar ook mercedes(die garage zit er namelijk naast) en zo te horen ook BMW.Alleen gaan die merken echt niet aan de Media vertellen dat ze problemen hebben met Total diesel anders worden ze door de domme Media net zo afgekraakt als met Toyota is gebeurd.
Er is maar een oplossing voor de slechte diesel van Total , Autofabrikanten verenig u en toon aan dat de diesel van Total gewoon slecht is.
Dan kan ik misschien ook weer eens genieten van het autorijden!!!!
t5????dat is toch zo een turken busje????
740i Lexus is toch zo’n rammelend tupperware bakje????
hee witje het leeft nog,kan je niet hebben he dat LEXUS zo goed is ,en beter is dan waar jij in zit!kijk maar naar het leger in afganistan,die rijden ook toyota,zelfs de taliban,of met natuur programmas in landcruisers etc etc en waarom omdat ze super zijn,en ontken het nou niet, het doet pijn voor je maar er kan maar 1 de beste zijn jongetje,dat weet je zelf ook,en luister,5 kleps koppen van audi ,dat komt van een jap,volvo met een v8 een suv model komt van een jap,die jap fabriek heet YAMAHA, en toevallig werkt toyota al meer dan 40 jaar samen met yamaha, en doen goede zaken,want die v8 in die volvo kon niemand maken,zo kompakt is hij,ford werkt ook met yamaha etc etc etc. zo kan ik wel doorgaan met nog veel meer dingen,maar dan weet je al weer wat meer groentje!
740I Wat een vooroordelen allemaal Lexus vindt ik ook mooi één van de weinige Jappaners die ik ook mooi vindt vooral de grootste modellen. Lexus is één van de weinige jappaners die tijdloze modelen leverd is ook het meest luxe Japanse merk. Trouwens ik heb een BMW 750IL V12 die heeft met driehonderdnegentig duizend kilometer op de teller vrijwel probleemloos gereden.
die zal ik dan maar oprijden is niks meer waard nu.
Ik heb altijd toyota gereden, weliswaar een starlet 1990 1.3 benzine, heb er nooit mechanische en of technische problemen mee gehad,heb hem in 2005 weg gedaan,we zitten nu in 2008 en hij rijd nog rond( auto is in kennissen kring) het enige wat er aan gedaan is, is einddemper van uitlaat vernieuwd. voor de rest is ie nog in de zelfde staat als dat ik um weg deed, en nog steeds zonder ook maar een stukje roest of dergelijke. Heb 1 keer bij de shell getankt en, de V-power dr in, normaal rijdt ik dan 1:17, met de v-power haalde ik nog niet 1:11.. dus was duurder tanken en tank was nog sneller leeg ook. en ik reed toen gewoon naar en van me werk, net als anders. bij de goedkopere pompen nooit problemen gehad. ik rijdt nu vw, de 2e bedrijfsauto al, heb met de eerste de ene probleem na de andere gehad. inversteren in m’n bedrijf kon niet want elke keer als ik inversteren wou ging dr wel weer wat stuk aan die klote vw. heb um uiteindelijk maar weggedaan en een andere bedrijfswagen gekocht, ook vw in de hoop dat het gewoon pech was met de vorige. beide wagens zijn diesel.rij nu al weer halfjaar in de transporter 2.4 5cilinder en heb nu zelfs al aantal keer gehad dat als ik langs de snel weg tankte, total en shell waar ze maar 1 soort diesel verkochten, problemen kreeg met de motor. de motor is al drie keer afgeslagen onder het rijden op de snel weg bij een snelheid van 120 en heb nu al 2 keer gehad dat ik de volgende ochtend een kwartier bezig was om de motor aan de loop te krijgen. heb dit nog nooit gehad bij de goedkopere pompen zoals, firezone, amigo en tinq. dus breek me de bek niet open over dat vw beter is als toyota, want in mijn ervaring is vw klote en ook nog super duur in onderdelen. en de benzines/diesels bij de duurdere pompen zijn ook waardeloos. dus ik geloof meteen dat het probleem bij toyota aan de diesel van de total ligt. ik zorg nu wel dat ik niet meer hoef te tanken langs de snelweg, en als toyota ooit met een nieuwe en grote bedrijfswagen komt, ter grote van wat nu een verlengde en verhoogde LT of Sprinter met minimaal een 2.5 diesel, dan ben ik de eerste die een order plaatst. maar zal dan nog niet bij shell of total tanken.
Master Mescher
Ik ben dus de gelukkige “rijder” van een Verso 2,2D4D die het probleem heeft. Garage kent het probleem maar kan het niet oplossen. Additieven toevoegen is geen oplossing, is reeds meermaals geprobeerd. Gezien het een leasing is met verplicht tanken bij Total heb ik geen keuze, en hier in B is het enkel nog Excellium wat de klok slaat.
Probleem doet zich random voor: ECU leest fout in verbranding en schakelt gelijk ook alle remhulp uit (ESP, ABS, VSC, …) waardoor de auto een pak moeilijker te rijden valt (136pk voor 1700kg).
Ben reeds maanden met Totyota Belgium aan het discuteren: eerst was er niets an de hand, kende Toyota geen problemen tot ik een mailtje tussen leasingmaatschappij en Toyota onderschepte waarin het probleem reeds bein 2006 werd aangekaart. Nu blaast Toyota ineens warm en koud tegelijk maar een oplossing komt er niet!
Voor mij is het heel duidelijk: eerste en laatste Toyota ooit, ik heb gekozen voor de “kwaliteit en reputatie” die het merk heeft/had, maar met dergelijk gepruts en slechte service zullen ze veel klanten kwijtraken vrees ik. En ik ben dan nog een gelukkig man: binnen een paar jaar ben ik er vanaf, wil me niet inbeelden wat dit zou geven als ik zo’n hoop rommel privé had gekocht (toch € 30.000).
Laten ze bij Toyota toch gauw VAG diesels monteren, betere bestaan niet.

Dan zullen ze zeker no 1 worden over de gehele wereld
Verleyen Frank
Ikzelf heb ook problemen met mijn avensis d4d. Bij het optrekken stagneert de motor om na enkele seconden toch zijn vermogen te krijgen.Dit zowel in tweede,derde of vierde vernelling.Injectiesproeiers al 3 maal vernieuwd en ook turbo vernieuwd maar probleem blijft nu al 3 jaar aanslepen.Na 7 toyota’s
is deze wagen een nachtmerrie.Men beweerde dat ook total aan de basis zou liggen maar het probleem stelt zich met eender welk merk.Enkel met koude motor stelt het probleem zich niet. (ps, ik zou niet de enige zijn met dit probleem)
Ik heb het probleem ook met mijn 2004 d4d previa die ik vorig jaar gekocht heb. Het probleem deed zich vorige week voor het eerst voor( 80000 km op de teller) , mijn garage kent het probleem, de 2.0 d4d diesels van Toyoota hebben een probleem met premium diesels. Bij mij begon het met een tank BP premium. Acceleratie hapert in alle versnellingen doch vooral in z’n 5 boven de 120 km/u Garage raadt mij aan om ouderwetse diesel erin te doen. Heb dit gedaan en rij nu met een tank rond die half premium – half niet premium is en het probleem is gelijk minder.
Deze brief van Total die ik van een site in Belgie heb gekopieerd zegt het allemaal. Hier blijkt dus ook uit dat Toyota Belgie schuld bekent. Toyota Nederland doet dit af als niks betekenend, maar dat is het dus niet. Ik hoop dat jullie frans hier goed genoeg voor is:

Suite a des NONS prises en charge par le SAV TOYOTA d’incidents sur les INJECTEURS et POMPES / LE SAV tente de ce défausser derriére une sois disante corrosion due a l’utilisation de EXCELLIUM de TOTAL ( c’est toujours la faute aux clients j’ai l’impression) , voila la réaction de TOTAL ( c’est en BELGIQUE)




Voila l’émail reçu de TOTAL BELGIQUE sur un forum 4x4treux ,au sujet des problémes de POMPES sur les d4D , ça peut vous servir : ( comme quoi , beaucoup de professionnel vienne sur les forums prendre la température )


Madame, Monsieur

Nous avons constaté que sur votre forum, vos contacts rencontrent des problèmes de perte depuissance avec leur Toyota RAV4 en combinaison de l’utilisation de certains carburants.

Nous tenons à vous tenir au courant des résultats de notre enquête afin de vous apporter ainsi qu’àvos contacts, une solution dans les plus brèfs délais.

De nos contacts avec Toyota Belgium et Toyota Europe, nous pouvons vous confirmer que TOYOTA est dans la phase finale de résolution du problème.

Pour le moment, nous ne pouvons établir aucune relation de cause à effet entre l’utilisation ducarburant Total Excellium Diesel et le dysfonctionnement des moteurs, ce qui peut être confirmé par Toyota.

Les carburants que notre société met sur le marché sont parfaitement conformes à toutes les normes légales et aux spécifications en vigueur pour ce type de produits.

Nous pouvons toutefois vous informer que TOYOTA a pu établir qu’un manque de tolérance de certaines soupapes internes à la pompe d’injection “haute pression” pourrait être à l’origine de la panne constatée.

Entre-temps, si ce n’est déjà fait, les points de service agréé TOYOTA se feront un devoir de procéder aux réparations qui pourraient s’imposer et ce sous le couvert de la garantie ou d’une intervention commerciale, c’est à dire, sans aucun frais pour les clients.

Si vous souhaitez contacter Toyota à ce sujet, vous pouvez les joindre au 0800/99955 of via crc@toyota.be.

Comme personne de contact chez Toyota : Gilbert Verboomen, directeur après vente et Pascale Hubert, Customer Relations Manager.

Nous ne manquerons pas de vous informer, dans les meilleurs délais, de la solution définitive que nous recevrons de TOYOTA. Nous espérons que ces précisions vous seront utiles ainsi qu’à vos contact et nous comptons sur votre collaboration de les mettre en ligne sur votre forum. Restant à votre disposition, nous vous prions d’agréer, Madame, Monsieur , nos salutations distinguées.

Eddy De Beucker
Marketing and Communications Manager
TOTAL BELGIUM – Network
mijn toyota hielt ook in op de snelwegop cruisecontrol en opeens vloog ie er vandoor,motorstoring d4d 2l.sev klep ofzo moest vervangen worden 2stuks;totaal 420 euro+de ‘gewone beurt'”a 571 euro dat gaat lekker zo,lang leve toyota van mijn portomonnee.ze weten wel te rekenen bij de garage. gr sjaak
total mengt white spirit en benzine in zijn diesel
hallo,

ik heb hier een aantal reacties gelezen betreft total diesel
ik heb een bmw 320 van eind 99
Heb al die jaren esso getankt, tot het pompstation overgenomen werd door Total, sinds enkele maanden tank ik dus total en enkele dagen geleden ging het lampje “dde” geregeld branden wat te maken heeft met de dieselpomp, de wagen blijfts soms ook ietsjes nadraaien wat nog nooit gebeurde
In eerste instantie dacht ik … lap mijn dieselpomp versleten. Ik ging naar de garage en de computer werd aangesloten, hij gaf inderdaad een storing aan de dieselpomp. Er werd een product bij de diesel gevoegd en ik moest een week later terugkomen om te zien wat de computer dan zou vertellen. …
Geen storing meer
…. ik vroeg of dit aan de diesel kon gelegen hebben en ze vroegen me waar ik tankte ….. Total dus sinds enkele maanden, conclusie was dat er nog enkele wagens problemen hadden, die hadden eerst altijd Fina getankt in een naburig station en dat station was ook sinds kort Total geworden.
Toeval of niet maar na enkele telefoontjes waren het wel 4 wagens die van een ander merk overgeschakeld waren naar TOTAL.
niclaes walter
ik rij met een toyota avensis bouwjaar 1995 heeft nu 5_8_2008
72000km en heb nieuwe injektoren moeten laten steken en een nieuwe starter
ik ga altijd bij hetzelfde total tankstation tanken is dit nu toeval of kan mijn toyota avensis niet tegentotal diesel
het is niet zo dat total slechte diesel heeft, er zal geen vuil enzo inzitten zoals wel eens kan bij die “witte” goedkope pompen, dat kan total zich niet permiteren, het zal te maken hebben met de excellium diesel milieuvriendelijke)
Bij onze Toyota Avensis van 1,5 jaar oud is een paar weken geleden een injector vervangen, omdat de motor bij laag toerental een gorgelend/ratelend geluid maakte. Het probleem was, tot eergisteren, verholpen. Dus wij vandaag weer terug naar de dealer. Eerste vraag van de dealer: ‘welke diesel tankt u?’

Wij tanken dus vrijwel altijd Total Excellium. Volgens de dealer zou dat het probleem kunnen zijn.
Onze Avensis is nu dus op dieet, hij magalleen nog maar ‘straight’ diesel. En dan moeten we maar kijken of ‘ie ophoudt met ‘gorgelen’.
ik heb met mijn Avensis D4D uit 2001 tweemaal problemen gehad met de drukopbouw in de brandstofpomp (2x onderdeel vervangen door garage). Ik tankte altijd BP Ultimate diesel. Vlak voor ik de 2e keer hiermee naar de garage ging ben ik overgestapt op gewone diesel van BP en het probleem (gebrek aan drukopbouw) verdween geleidelijk. Toch maar het onderdeel laten vervangen voor alle zekerheid, maar ik vermoed -en dat wordt bevestigd door verhalen hierboven- dat inderdaad de Ultimate de boosdoener was, en dat dit ook zo zal zijn met Excellium of V-Power.
Hallo,
Ik wil toch even een reactie geven op dit artikel.
Ik ben ondertussen al 13 jaar technieker in de automobielsector en moet bekennen dat er de laatste jaren wel heel wat problemen zijn met de diesel brandstof. Niet alleen Toyota heeft daar problemen mee,andere merken ook!! Het probleem is vaak te merken op de nieuwe generatie dieselmotoren. Deze gebruiken een zeer hoge druk om brandstof te injecteren en blijkbaar is de gewone diesel (zonder brandstof additieven) nog steeds de beste voor deze motoren. Oudere motoren hebben minder last van deze toevoegingen en maken misschien wel wat minder diesel-lawaai.Bij de nieuwe generatie treden er vaak problemen op als motor lawaai (getik,geronk op lagere toerentallen–> geluid injectoren)
Conclusie–> De gewone diesel (welke op veel plaatsen te krijgen is) is beter voor het brandstofsysteem van nieuwe dieselmotoren (common rail).
@Tom .. 1 (tover)woord .. aceton ..
FuelSave is ook al zo’n lekker goedje: m’n ’95 Honda (1.3 met Keihin carburateur) stopt er gewoon mee. Leanburn motor wil niet meer aanslaan bij warme start. Super dan maar, 95 bij Shell.
Biodiesel vernielt de injectoren. Door het hoge gehalte aan biodiesel in de brandstof, verliest deze brandstof zijn smeringseigenschappen. Door de (zeer) hoge druk ‘boort’ de brandstof zich door het metaal van de injectoren. Ongeveer het zelfde effect als water spuiten onder hoge druk om door rotswanden te boren.
Goedendag las even deze artikel,
De reden waarom Toyota problemen heeft heeft te maken met
het cetaangehalte in de diesel.
Cetaan wordt ook gehaald uit paraffine en dit is vrij goedkoop. Nadeel vettiger en kan opstapelen. Toyota heeft zeer fijne valven en je moet weten dat in Japan er niet veel wordt gediezeld….
Techniek is nu zo precies dat je van alle kanten enorm moet letten op afwijkingen en ja dat is dan niet altijd zo simpel.
In september j.l. zijn wij met Toyota RAV4 met caravan naar
Frankrijk geweest. Op de heenweg een keer bij Total getankt.Na aankomst op camping 3 achtereenvoldende dagen bij het opstarten en wegrijden met de auto vermogenverlies en motorcontrole lampje brende. Diesel bijgetankt (Supermarkt) verder vakantie geen probleen.
Terugweg wederom onderweg Total getankt(Diesel).
Thuis zijnde enkele keren weeer zefde probleem.
Computercode 78(8) sensoren dieselpomp vervuilt.
Nu enkele weken acher elkaar de zelfde diesel Shell getankt
geen probleem meer.
Zou de inspuiting van de dieselpomp gevoeling zijn voor verschillende soorten diesel??

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).