Amerikanen willen onze Ford bestelbusjes

Auteur: , 49 Reacties

In Amerika is een bestelbus acht meter lang met een 7-liter V8. Omdat het soms ook ietsje minder mag zijn brengt Ford nu de welbekende Transit Connect naar de andere kant van de plas.

Uiteraard zonder diesels, dat dan weer wel. De Connect krijgt in de VS een 2.0 viercilinder benzinemotor die toch nog 1 op 9 loopt. Wellicht met het gewicht van de bestuurder meegerekend. /cheap shot mode

Waarom ons dit iets kan schelen? Meer Ford Transit Connects naar Amerika = minder naar Nederland!



49 reacties

Ruben, als je zeurt moet je wel een alternatief bieden, anders is het maar een hoop geneuzel waar niemand wat aan heeft. Laat ik die rol dan maar op mij nemen. Zullen we de Fiat Fiorino maar de Autoblog bestelbus tip van de dag maken, dan?

http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/FiorinoA4.jpg
laat die rommel maar naar america gaan.
je kunt natuurlijk ook zeggen. gelukkig meer van die rommel daar in plaats van hier.
Laten we hier het werk over aan de vans die wel degelijk zijn. Ik noem mercedes volkswagen en iveco.
Die dingen zijn tenminste ook nog om aan te zien.

Amerika, veel plezier dermee
Ook al heb ik niets met die dingen, toch kan ik dit alleen maar toejuichen. Zonde om veel benzine aan die (on)dingen te verspelen. Kunnen ze evengoed in de States met deze kwalitatief betere hokken rijden die minder zuipen.
Weer van die zielige opmerkingen bij een doodnormaal bericht. Gaat dit gewoonte worden? Waarschuw me dan even, dan zoek ik even een andere autosite op, word hier zo flauw van…
@ Bramzel

Heeft niks met zielig te maken, dit is gewoon mijn mening, als die amerikanen er gelukkig van worden dan mogen ze ze van mij.
Als jij een andere site op wil zoeken dan mag dat van mij ook, je kunt
hier natuurlijk ook je eigen mening over het onderwerp plaatsen.
No offence
@Bramzel

ML Benz is eigenlijk Ron Roks, stiekem.
ehm, Ton, dus.
@ ML Benz, sorry voor het misverstand. Mijn post is gericht aan de schrijver van het nieuwsbericht, Ruben Baeten, en niet aan jou. Meneer Baeten heeft de neiging zijn posts nogal te doorspekken met persoonlijke meningen en vooroordelen die niet in nieuwsberichten thuishoren maar in columns, en daar irriteer ik me nog al aan. Hoort niet bij het Autoblog dat ik ken.

Overigens ben ik het niet met je eens; Ik denk dat de huidige Transit en Transit Connect prima auto’s zijn en zeker niet onderdoen voor Mercedessen of VW’s.
@ Bramzel

Sorry dan had ik je ook verkeerd begrepen.
En ik respecteer je mening, als jij dat vindt dan is dat prima.
@ ML Benz; no problemo, werden alle conflicten maar zo makkelijk de wereld uit geholpen ;)
@Bramzel: Voor droog en objectief nieuws verwijs ik je graag door. We zijn bloggers, geen journalisten.

@wapz: Als jij dat wil, prima! :-P
Uit betrouwbare bron
Wordt natuurlijk een hit! Een stukje europees top-of-the-bill-design! Dat kunnen ze niet weerstaan in de States. ;)
@Bramzel: Geen probleem met deze berichtgeving. Er is al genoeg van die objectieve onzin waarbij het veelal op neer komt dat ze gewoon de persberichten editten. Wat heb je daar dan aan?
*Verwar “ML Benz” niet met mij*
Over dit bericht.. Dit is eigenlijk het zelfde als wat er met de Verve (Fiesta), Corsa en de Smart gebeurd. Olie is duur, recessie,.. dus worden kleinere types interresanter. Volgens mij boren ze hiermee in de VS een compleet nieuw segment aan. Geen Kangoo, Berlingo of Caddy te bekennen daar..
@ Ruben: ik verwacht geen droog en objectief nieuws. Maar ik verwacht ook geen bijdehante vooroordelen waar aan de reacties te zien meer mensen moeite mee hebben. Autoblog presenteert autonieuws altijd op een leuke en frisse manier, en moet dat ook gewoon doen. Maar de laatste tijd moeten er telkens van die flauwe en bijdehante opmerkingen bij die de kwaliteit gewoon hard omlaag schoppen. En als ik nou de enige was die dat vond dan hield ik mijn mond wel, maar ik zie continu reacties die bevestigen dat ik niet de enige ben die dat vind.

Ik wil helemaal niet naar Autoweek.nl, ik wil lekker op Autoblog blijven. Maar dan wel het Autoblog dat ik kende, zonder bijdehand gezeur in posts.
Chip Foose die een Ford Transit onder handen neemt. Het idee spreekt aan.
mooi, nu nog ff alle kangoo’s en transporters erachteraan en het straatbeeld is weer schoon! :D
@ vr6 rijder

Dat idee staat mij ook wel weer aan.
ik ben het met bramzel eens, het is erger dan een tijd gelezen en dit maakt veel dingen minder leuk om te lezen. Flauw neuzelen doen wij wel.

Verder vind ik zelf niks mis met een transit connect! Alleen een 2 liter 4cyl, loopt dat altijd nog 1 op 9? Als het toch iets minder kan, kan er ook wel een 1600 in ofzo, dat bespaart tenminste nog wat.
“De Connect krijgt in de VS een 2.0 viercilinder benzinemotor die toch nog 1 op 9 loopt. Wellicht met het gewicht van de bestuurder meegerekend. /cheap shot mode”

Zo vreemd is die gedachte nog niet eens als je in acht neemt dat bijvoorbeeld de turbogeblazen tweeliter viercilinder uit de vorige Lancer EVO hetzelfde gemiddelde verbruik heeft (1 op 9,4).
@Racer X; Sarcasme neem ik aan? :)
@Ruben

Maar, je moet toegeven, in het oranje ziet het er voor een bestelbusje best aardig uit! En geen fratsen zoals Citroen met die Nemo versie van ditzelfde busje, want dat is alleen voor hele rare mensen :P
Dat verbruik verbaast me niets. Het is nog best een gewichtig ding met z’n dik 1500 kilo.
Ik neem aan dat er Cheeseburgerbestuurder meegerekend is bij zo’n verbruik? Hoe krijgen die lui daar het toch altijd weer voor elkaar?

Net zoals de VW Routan: 90 Lietur V6 met 20 pk.
@wapz
Welke Nemo fratsen? Het is orgineel gewoon een PSA (Peugeot-Citroën) product. Waar fiat zich gewoon bij in heeft gekocht, dus welke fratsen heb je het over dan?

Toch zijn die Transit Connect’s een hele tijd heel populair geweest hier. Meer nog dan de Caddy, Combi of Berlingo. Maar nu zijn er zoveel concurenten dat hij eigenlijk niet gemist zal worden. Caddy, Combi, Berlingo, Doblo, Partner, Nemo, Fiorinno, Bipper, Kangoo, Kubistar noem maar op…
@ Floris

;)
slime zet van ford aangezien ze in amerika tog alleen maar kleiner willen.
@Nissan, wat voor dingen?
Nemo
Combi
Fiorinno
Bipper
Kubistart
Waar verkopen ze dit in vredesnaam?
Daarbij heb ik trouwens op een of andere vreemde manier het idee dat een Connect toch van een iets groter formaat is dan de Kangoo fo Berlingo, of vergis ik me nu heel erg?
Overigens inderdaad een slimme zet van Ford, alhoewel ik niet zeker weet of het design echt aan zal slaan in Amerika. Het is tenslotte toch wat logischer en eenvoudiger weergegeven dan de gemiddelde Economy of Ramvan.
@ markieanta

Hoe bedoel je wat voor dingen? De merken van deze bestelwagentjes? Citroën Nemo, Opel Combo, Fiat Fiorinno, Peugeot Bipper, Nissan Kubistar…
De Connect is niet zo zeer groter qau buitenmaten, maar heeft van binnen toch veel meer binnenruimte. Daardoor zijn veel voormalige Partner, Berlingo overgestapt of de Connect.
“Waarom ons dit iets kan schelen? Meer Ford Transit Connects naar Amerika = minder naar Nederland!”

dat lijkt mij een hele juiste conclusie… :D
Eindelijk, de ludospace gaat Amerika veroveren. Ze zullen nog opkijken naar de praktische kant van zulke compacte voertuigen. Vooral de kids met al hun gadgets hoeven niet langer op de achterbank rondslingeren, they will love it.
@nissan, dus de oude berlingo etc. is tegenwoordig de bipper en consorten? Wat is er fout gegaan met de naam dan? Beetje kansloos tenslotte.
Bramzel, ik vind dat je gelijk hebt wat die flauwe vooroordelen in autoblogberichten betreft.

@Ruben: Misschien een idee om een account onder een andere naam aan te maken? Op die manier kan je gewoon net zoals iedereen zeuren en onzin spuien in de posts en niet meer in de nieuwsberichten? ;-)

Het feit dat het een blog is, en geen nieuwssite vind ik overigens een flauw argument. Sommige berichten zijn gewoon niet meer dan toogpraat, en dan vraag ik me af waarom je dat in een blog wilt publiceren? Zelf zou ik dat gewoon bij een biertje gaan verkondigen in een café wat verderop.
@Rovvel: Ik vind dit gezelliger.
@Ruben: Sterk. Heeel sterk :-)
Nee nee, dit gaat weer helemaal mis. De Ford Transit Connect en zijn illustere voorganger, de Ford Escort Van http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ford_Escort_van_blue.JPG zijn fantastische snelheidsmonsters, een van de weinige geschikte voertuigen kleiner dan een bus maar met genoeg ruimte voor een aanzienlijke hoeveelheid loodgietersgereedschap, en bovendien is het een van de weinige auto’s die op maar een paar centimeter afstand achter de auto voor ze kunnen rijden. En deze techniek bestond al in de jaren 80/90! Er was ooit een Top Gear test die dit fenomeen op de weg heeft behandeld.

Een beetje meer respect, dus!
Kunnen die Amerikanen dan helemaal niet tegen het feit dat dieselmotoren gewoonweg in bedrijfswagens horen?

Een Scania 14 liter V8 turbodiesel is al gauw sneller dan een 16 liter Mack supercharged-Otto V8 en bijna 2 maal zuiniger.
@ Nick

Ik woon in Amerika en kan je vertellen dat diesel hier niet zo goed verkrijgbaar is, is even duur als benzine of zelfs duurder, auto met dieselmotor is duurder in aanschaf, dus er is weinig reden om voor diesel te gaan (veel zware (pick-up) trucks rijden wel weer op diesel). Daarnaast heeft Amerika 10 jaar achterstand op het gebruik van diesel t.o.v. Europa, de milieu eisen voor diesel zijn daarentegen in veel staten veel hoger dan in Europa, dus tel op en trek af en je heb het antwoord waarom in Amerika diesel niet aanslaat of populair is.
@Nick: rijden die Macks ook niet gewoon op diesel?
@ markieanta

De Nemo is een iets kleinere variant op de Berlinog… De nieuwe Berlingo komt binnenkort, maar is een heel stuk groter…
zelfs de amerikaanse van’s gaan ten onder :( Als ik deze mislukking van een bestelbus zie moet ik toch even terug denken aan de gouden jaren van de amerikaanse auto industrie

http://www.bbc.co.uk/tyne/content/images/2005/03/07/a_team_400x300.jpg
Hahaaaaaaaa “bakske”. Ze leren het toch de Amerikanen: wat goedkoop rijden is.
Maar waarom dat ze dan geen tdci’s nemen dat begrijp ik dan weer niet goed. Hebben die echt zo een hekel aan diesel?
Je hebt tenslotte en ford transit connect 1.8tdci met 110pk en 245nm koppel. Lijkt met toch iets leuker en zuiniger dan zo’n 2 liter blok benzine.
@six tray mislukkeling van een bus? Zo’n connectje kan volgens mij meer laden en comfortabeler rijden met gewicht dan zo’n wibbelende amerikaanse Van. Hoewel ze al meer “europese” bussen hebben rondrijden. De Mercedes Sprinter wordt er verkocht onder Dodge.
Hmm, een totaal onnuttig model dus?
IK hoop dat de nieuwe berlingo’s in ieder geval wat sneller optrekken dan ze nu doen, want dat is momenteel dikke drama als je er achter rijdt.
@ Timmy; Een onderwerp over Bakskes, en ook hier ben je weer te vinden. ;) Over je vraag naar waarom geen diesel, verwijs ik je door naar de reactie van Philly, 6 February 2008 om 16:57.
@ six trey
de ondergang van de amerikaanse autoindustrie is in de jaren 80 al begonnen, nog hooguit een paar jaar en jullie rijden allemaal in europese transits, bestel of pickup, want het geld is opgemaakt aan de oorlogsindustrie.
@sebastian
Echt ondergang zou ik het niet noemen want ze blijven maar nieuwe amerikaanse wagens bouwen zelfs nieuwe ontwerpen kijk maar naar de nieuwe Cadillac CTS, Dodge Challenger de nieuwe Dodge ram en het nieuwe concept van GMC er worden inderdaat minder gebouwd maar er zullen altijd nieuwe blijven komen :D
@sixtrey
je positivisme is inspirerend…
okay…okay…weet je….2 design filosofieen, 1 tje voor Europa en 1tje voor Amerika. Dan halen we de Amerikaans eauto’s naar de Eurpese markt en andersom. Wacht s …waarom hadden we die 2 filsofieen ook al weer nodig? Oja…want de gemiddelde Europeaan wondt niet mooi waar de gemiddelde Amerikaan nog geen dooie koe op zou laten schijten.
Het scheelt natuurlijk een enorme berg aan ontwikkelingskosten, op deze manier hoef je eigenlijk maar de helft van je uiteindelijke tweedeling filosofie (verdeel en heers is het geloof ik) uit te voeren.
Tja…je moet wat verzinnen om een gemiddeld merk een beetje speciaal te laten zijn.
@citrofiel: hahaha op al de rest ook terug te vinden ze. Haha, maar mijn voorkeur gaat er naar uit voor de moment ja. Zit te wachten op 2de kwartaal van diet jaar. hahahahahaha.

Maar had die uitleg van philly weer over het hoofd gezien. Maar snap ze toch niet ze. Diesel voor een bestelbus is gewoon pakken beter. Nee lieg. Als je met moderne diesel rijdt gaat er niks boven diesel. Zeg maar wat volvo d5, bmw 35d, …

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).