Chinese Geely haalt nul sterren in de crashtest

Auteur: , 123 Reacties

Sommige mensen zweren bij de veiligheid van Chinese auto's. Die mensen moeten zich toch nog maar eens achter de oren krabben want na de Landwind en de Brillance is nu een Geely Zi You Jian getest. De uitkomst is een nieuw dieptepunt voor de Chinezen: NUL sterren.

Een Russisch magazine kocht de Geely bij een dealer voor het luttele bedrag van 8000 euro. Vervolgens deden ze een crashtest op de manier zoals die ook door EuroNCAP wordt gedaan door de auto met 64 km/u tegen een muur te rijden. De auto scoorde letterlijk geen enkele ster. Geely wist niks van de test maar het resultaat is niet iets om trots op te zijn. Zoals op de foto’s te zien is, is de auto een behoorlijk stukje korter geworden en dat is ten koste gegaan van de bestuurdersruimte. Dat is niet echt lekker voor je benen. Wel positief is de extra hoofdruimte die gecreërd is. Toch heeft Geely aanzienlijke ambities met de You Zi Jian want in 2006 verkochten ze 600 auto’s en in 2007 zelfs 8000. De groei willen ze doorzetten in 2008 maar misschien is het verstandig om eerst wat verstevigingen aan te brengen want anders houden ze weinig klanten over op de lange termijn. (Bron: Chinacartimes via Autoblog.it)

Geely crashtest
Geely crashtest



123 reacties

hahaa 0 sterren helemaal niks is het die chinese troep koren op m’n molen echt waar ;)
Nice! Dan kun je beter op de fiets stappen :-D
damm dan kunnen ze bter een andere hobby gaan zoeken!!
dan ben je wel heel slecht beter
jan aka pueblo
ik had minder verwacht
Dachten ze misschien dat het dan zo gemakkelijk is om eventjs een auto te maken en de markt te veroveren :)
Volvo_440_turbo
Is het niet de bedoeling dat je na een botsing NUL sterren ziet? lol!
Je hebt meer kans om zo’n crash te overleven met alleen maar een paar lege blikjes voor je…
Het is de chinezen blijkbaar gelukt om een auto te maken die nog slechter scoort dan een Axaim :P
Nu zijn we nog aan het lachen. Over een paar jaartjes worden die Chinese auto’s net zo betrouw als Japanse auto’s en ook nog is voor de helft van de prijs. Japanners waren ook met slechte auto’s begonnen en moet je nu eens kijken. Toyota is het best verkopende automerk… I rest my case :-)
Tja, heb je tenminste wel een reden om niet te hard te gaan rijden:p
Die auto’s moeten tenslotte niet veilig zijn voor de chinezen zelf, ze hebben daar een geboortebeperking die niet meer veel helpt!
wtf?! ding heeft niet eens een airbag!
dat ze nog nul sterren halen, verbazingwekkend… wat een enorme suicidale poep leveren die sjienezen, wellicht dat dit een nieuwe methode is om de overbevolking tegen te gaan in China, het exporteren van die Kamikaze auto’s is dan wel enigzins twijfelachtig.

Misschien is het wat voor in de arabische wereld, dan weet een zelfmoordenaar zeker dat hij het niet overleefd mocht hij de explosie overleven.
Ach.., kreukelzones van ’n meter! Grote kreukel-frietjes hou je dan over!
En laat ze a.u.b. een andere hobbie zoeken idd xD
Dat wordt een bestseller voor de personen die graag zo snel mogelijk dood willen in hun auto. Hoe krijg je het voor elkaar, NUL sterren
Geen airbags?! Is het dan uberhaupt nog wel mogelijk om sterren te halen?
Ik wacht nog maar even een paar jaartjes voordat ik zo’n goedkope Chinese auto importeer :P
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat deze auto het in de EuroNCAP niet goed zal doen, maar toch heb ik mijn twijfels over deze actie van de Russen. Zij hebben namelijk ook hun extreem goedkope auto’s en wie kan die verkoop beter belemmeren dan de Chinezen…dan maar boycotten toch?
Maargoed nogmaals, ik zeg niet dat het een veilige auto is, maar de Russen hebben er denk ik wat extra sambal bij de test gedaan.
Een beetje sambal? Is er niemand opgevallen welk merkloge op de witblauwe stikker staat?
Op zich moet je niet vergeten dat de chinezen pas net begonnen zijn.
De normen liggen steeds hoger voor de ncap, de chinezen liggen gewoon een beetje achter. Wellicht is dit ding net zo veilig als jouw oude ford escort ofzo?
Ze zouden toch beter moeten weten als ze auto’s in Europa willen verkopen..

Misschien dat het helpt als ze aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de crash dummies bij een testresultaat van
hoe ziet zo’n ding er normaal uit?
Damn, als zo’n wagen hebt gekocht!
Je zou voor minder angst krijgen als er vrachtwagens een beetje te dicht komen. Ze moeten maar met hun verbredingslichtje van de aanhanger tegen je auto te tikken of hij valt uit elkaar. Toch maar weg doen en 2 goeie fietsen kopen. Ben je even veel kwijt, het is beter voor je gezondheid en bij jullie in nederland rijden ze nog eens redelijk veilig ook (aparte fietspaden gescheiden van de weg).

@citrofiel: airbaigs misschien vergeten te jatten ergens, dus zullen ze nog niet kennen.
dikke richard
Het wordt echt tijd voor Bamiblog. Ik durf er nog niet mee naar de drive in chinees.
die (enige!) airbag komt ook lekker op tijd in zetten!
Mijn lieve hemel. Mijn medeleven gaat bij voorbaat
al uit aan die 8600+ Chinezen die er al eentje hebben
Echt wtf…de kreukelzones zijn tactisch gestationeerd in de nek en ruggegraat van de bestuurder o.0
De Russen zouden beter een Lada tegen de muur kwakken.
@Citrofiel
Ja, een mclaren F1 heeft bv geen airbags ;)
dat chineze vrouwtje op de foto …..daar wil ik wel op crashen,voor de rest is alles k*t.
omg dit is gewoon te erg, is net een accordeon die auto
@Tino
6 February 2008 om 23:49
Ik denk dat deze auto 2 sterren verdient, zie hier:

10 jaar geleden ja en naar de maatstaven van 1972 misschien wel 5 sterren…

Wel triest dat je anno 2008 een slechter resultaat haalt als een BMW of Renault uit 1998
Nu weten we tenminste wel waar alle gerecyclede bierblikjes heengaan.
lijkt wel een blikje cola
…”Wellicht is dit ding net zo veilig als jouw oude ford escort ofzo?”…

Inderdaad. Afgezien van de Volvo’s, de Saabs en de Benzen van de jaren 80 en begin jaren 90…zijn er niet zo heel veel veilige auto’s van die tijd. Het is pas sinds de jaren 90 dat de meeste Japanse en Europese auto’s veiliger geworden. Sommigen, zoals Fiat, hadden daar zelfs tot in deze eeuw aan toe, nodig om veiliger te worden.
Dus, toegegeven…het is bagger…maar dat is niks anders dan de bagger die hier tot 1995 werd gemaakt.
Jullie zie het weer allemaal verkeerd. Dit is een nieuwe chinese techniek waarbij de deur, de A-stijl, het dak, en de personen in de voorste rij deel uit maken van de kreukelzone. De passagiers achterin zijn nu EXTRA veilig!
Mijn derbi(brommer) heeft kleinere kreukelzone!!!!!!!:P..
wel erg slecht.
he moet hij geen ster krijgen voor die ster in de voorruit?
jemig weer een chinees die door de mand valt! kopieren kunnen ze goed maar van de veiligheid hebben ze nog duidelijk geen kaas gegeten. daar moeten ze nog heel veel leren.
astondriverinspe
Zelfs die dummy komt uit zijn stoel gesprongen toen hij het beroerde resultaat zag!
Hij lijkt me wèl voetganger-vriendelijk! Alleen jammer dat je als bestuurder meer letsel oploopt dan de voetganger die je aanrijdt.
Overigens niks tegen voetgangers hoor…
Jezus, hoe krijg je dat voor elkaar!
Als je een raketgestuurde rollator ertegenaanstuurt, komt ie er nog beter af..
0 sterren , hahahaha!
”Toyota is het best verkopende automerk… I rest my case ”

Best verkopend betekent niet automatisch dat je ook het beste product hebt ;) Niet dat ik wil beweren dat toyota alleen bagger bouwt maar best verkopend en beste product zijn 2 verschillende dingen.
grappig, waarom niet dit stuk ook posten?

The Geely ‘Death Vessel’, nee ‘Freedom Vessel’ was recently featured on China Car Times, however, it transpires that the crash test was carried out over a year ago! For some strange reason, the Chinese automotive press have only just picked up on it.

http://www.chinacartimes.com/2008/02/05/more-on-the-geely-death-vessel/
@carf: dat stukje is ook gebruikt, de video staat in het artikel.
Woow…wat een frustraties hier..waar zijn jullie in Godsnaam mee bezig…my God !

Okay
Ga je maar lekker uitleven jongens, nu het nog kan, nog even dan is dit sterk verarmde werelddeel volledig geisoleerd van de rest van de wereld en dat hebben jullie kinderen aan hun ouders te danken…

Papa’s(en mama’s?), jullie worden bedankt!!
Dit is overigens weer zo’n zelfde verhaal als met de ADAC, zoals N1K ook al aangeeft. Destijds waren Brilliance en Landwind de lul, nieuwe concurrenten moeten immers zo lang mogelijk worden afgehouden. Net zoals in Duitsland is ook in Rusland dit besef goed aanwezig…
uit hetzelfde article, Chinese Lifan auto haalde well 5 sterren bij dezelfde Russian test center, waarom dan niet quote?

Pick alleen de slechte nieuws dus, nice to be honest

LOL

Other Chinese companies have succesfully crash tested in Russia, including Lifan (5 stars) and the BYD F3 (unknown, rumored to be above 3)
http://www.chinacartimes.com/2008/02/04/geely-death-vessel/
@[email protected]: helder verhaal zeg! thumbs up!
@carf: we richten ons eerst even op geely ;)
goed, watever :)
Oja, wie hier wil z’n autootje beschikbaar stellen voor een testje…(geen garantie uiteraard)!

Tevens meerdere getuigen in bezit van foto/filmcamera (uit bv.japan is toegestaan) gevraagd…

Aanmelden bij autoblog.
@autoblogger
me dunkt, ‘dit stukje’ thumbst up zeg, geweldig hoor!
Zeer realistisch, goed voor het moraal moet je maar denken hé, ook goed om je zo uit de wereldmarkt te prijzen…
@carf
pluim!
;-)
Pff, ik vind 8000 euro nog best wat geld voor zo’n kansloos Chinees hok. Zeker als je je bedenkt dat er ook nog BPM bovenop komt en je voor 8000 ook een leuke occasion kan aanschaffen.
ALWEER een dieptepunt voor die chineze… Eerst de Landwind… en nu deze!
“Wel positief is de extra hoofdruimte die gecreëErd is.”

Ah je weet het, zeker voor mensen >1m95, zoals ik :)

maar damn, back to the drawingboard zou ik zo zeggen
Ach zoveel mensen rijden in een jaren 90 auto die volgens de huidige maatstaven ook niet verderkomt dan 0,5 tot 1,5 ster.
De landwind….da’s inderdaad wel een zeer uitstekend voorbeeld. Ik weet niet welke sterkte van bril / contactlenzen dat je hebt maar zien dat gewoon een ordinaire Opel / uzusi is…dat kan volgens mij iedere slechtziende of niet (ik weet dat jullie wel allemaal denken dat het nagemaakt is maar daar doe ik niet aan mee). Wat dacht je zelf? Zou de Landwind …qua veiligeheid…ook maar een heel klein beetje afwijken van de Opel …. die tot heel ver in de jaren 90 verkocht is?
Als je dat werkelijk denkt….WELTRUSTEN.
Ik denk dat de auto’s uit China snel veiliger zullen worden…waarom ik dat denk? Omdat de huidige modellen snl verkocht zullen worden aan de Chinezen die ze vervolgens (voorzien van een ander frontje) hier voor de helft van het geld op de markt zullen dumpen.
1 pot nat die chinezen…De ontwerper had vast zulke spleetogen dattie het ontwerpen maar met zijn ogen dicht deed. En dat DING mag wel op de markt komen zeker.. O, My God :l :l
No offence maar waarom moet zo’n waardeloze auto 8000 euro kosten? ken je beter een C1/Aygo/107/Panda of Logan kopen.
dikke richard
@ Bas

Leer eens typen en doe een cursus automerken schrijven. Usuzi ??? Isuzu.
Nog geen 15 jaar terug boden sommige, westerse auto´s geen wezenlijk hogere veiligheid ……………
Ik denk dat de auto’s uit China snel veiliger zullen worden…waarom ik dat denk? Omdat de huidige modellen snl verkocht zullen worden aan de Chinezen die ze vervolgens (voorzien van een ander frontje) hier voor de helft van het geld op de markt zullen dumpen.


@Bas..
En dan halen ze er wél 5 sterren mee ofwat?

Het gaat niet om t frontje.. plastic gaat als eerste (altijd) kapot..

Je gaat geen slechte auto’s een ander frontje geven, dan zijn ze nog steeds shit.. Ik wil wel weten dat ik in een veilige auto zit voor ik er vrouw en kinderen in plaats.
En op zo’n manier investeren? Dan kun je m beter meteen voor de helft van de prijs op de markt gooien..

Trouwens wel moeilijk logica te vinden in je verhaal..


On post; @China, auto’s kun je kopieren, crash resultaten niet..
@Turbopaultje
15 jaar terug hadden we kuilen ipv drempels.. was mn buurman nog een Nederlander en toen was de lucht schoon en de sex nog vies ipv andersom..

Het mindere tegenwoordig is dat het met iedere auto gedaan wordt, het bekend gemaakt wordt alleen om de consument een beeld te geven van de veiligheid van het voertuig. Hetverkeer van nu (in tegenstelling van 15 jaar terug) rijdt veel harder, onoplettender en agressiever..

Ik neem t ze niet kwalijk.. Het zou verboden moeten worden deze ingeblikte stoelen met oliesaus te produceren!
Oh my:

http://www.chinacartimes.com/2008/02/04/geely-death-vessel/

middelste plaatje: de wielophanging is bevestigd aan een klein stukje metaal dat met wat slordig laswerk onder de bodemplaat is vastgemaakt.

Als je een zelfdragende carrosserie maakt, moet je wel zorgen dat die corresserie dat dragen ook aankan! Een milimeter blikmetaal is daarvoor komisch genoeg niet zo geschikt.
http://www.chinacartimes.com/2007/11/07/lifan-520-passes-russian-car-crash-test/

“Toevallig” is de chineze auto die de 5 sterren in de russische crash test haalde in Rusland geproduceerd.

“The sedan is assembled in Russia for the Russian market after Lifan sealed a $160 million USD deal with Russian automaker, Automirv, to sell the 520 in the country.”

Het russische Automirv heeft er 160 milioen dollar belang bij dat deze auto de 5 sterren haalt.
Opvallend dat niemand opmerkt dat er logo’s van Avtovaz op de auto staan (bij mijn weten de fabrikant van Lada). Apart dat die de crash van een concurrent sponsoren en dat die geen enkele ster haalt. Hoewel dat waarschijnlijk wel te verwachten was gezien de Chinese reputatie is dit toch niet helemaal objectief…
China bashing door de opkomende, russische autoindustrie. Is toch voor de hand liggend ?
Wahahaha das balen als je daar zit xD
Hey mannen, niet vergeten dat de Chinezen met zet 1 miljaaaaaaard zijn! Daar komt het op geen verkeersdode meer of minder aan hoor.
Oke, veel ervaring in de autoindustrie hebben de chinezen niet. Maar het toch van de zotte dat ze kennelijk geen reet leren van de gevestigde orde in de branche. Goedkoop is het motto. Veiligheid, lees kwaliteit, komt blijkbaar niet op de intetielijst voor. SCHANDE.
Uhh, heeft india ook niet vrij recent een äuto” op de de markt gebracht?
erik van ingen schenau
1. de test is van 2006. Waarom steeds oud nieuws in autoblog.nl?
2. dit is een van de oudere Geelys, nog gebaseerd op de Daihatsu Charade. Er zijn nieuwere (en betere) modellen als b.v. de MK (wereldpremiere op de Detroit Autoshow 2008), de KingKong, de Vision.
Maar zelfs deze auto’s zullen we hier niet zien, pas de volgende generatie Geely’s komt in de Europese export. En reken maar dat ze dan niet hebben stil gezeten.
1 voordeel.
De afterservice kun je zo een beetje beperken.
Maarjah het prijs compenseert het weer he.. Natuurlijk is het mensenleven belangrijker, maar sommigen hebben het simpelweg niet en kopen ze een chinese auto.. In Turkije heb je ook een eigen merk genaamd Tofas, die zal waarschijnlijk ook 0 sterren scoren, maar rijden wel miljoenen rond in Turkije!!
Kijkeenswatverder
Ja jongens, er wordt lekker minderwaardig over dit ding gedaan maar als je ooit in China geweest bent dan weet je dat ze binnen de kortste keren dit probleem weten op te lossen. Ik doe veel zaken met China en over 5 tot 10 jaar is dit echt over. Europa is op heel veel productie processen wat kwaliteit en kosten van China aan het verliezen dus degene die hier stompzinnige berichtjes kunnen tikken: ga alsjeblieft naar school en haal het beste uit je zelf, ga universiteit doen als je het kunt of what ever, maar met gemakzuchtigheid is het een kwestie van tijd dat wij dat arme landje zijn en de rollen omgekeerd zijn….
Je kunt op je vingers natellen dat het sowieso niet de bedoeling is dat een auto van 8000 euro goed zo scoren op wat voor test dan ook, al zaten er 100 airbags in.. Dat zou Opel, Ford, Toyota etc miljoenen aan omzet kosten. Laat staan de inkomsten die de schatkist misloopt.
Ik weet 100% zeker dat je een 2e hands auto van 8000 euro ten eerste beter rijdt en minimaal 4 sterren meer scoort dan dit soort rommel.
IlCuoreSportivo
Ik vind het nog goed meevallen, laatst een veel slechter resultaat gezien van een ander chinees stuk speelgoed, toen plooiden de draagbalken zo onder de auto vandaan.
Als ze aan dit tempo blijven verbeteren zitten ze over twee jaar op het niveau van de koreanen en over vier jaar van de japanners. Wat mij betreft nog steeds barslecht hoor, die japanners weten echt niet waar het in een auto om gaat. (stuurgedrag, schakelen, stoelen, onderstel) maar ze zullen idd goed verkopen aan de groep mensen wiens enige eis een betrouwbare auto hebben.
@IlCuoreSportivo,

Dat kun je ook zeggen van de Europese autobouwers!

Die lijken maar niet te begrijpen, dat wanneer je het sleuteltje ronddraait in het contactslot, de motor het gewoon moet doen!

Ook zouden de onderhoudskosten ietsje lager kunnen!

Ik vraag mij af waarom je een Cuore (zie je nickname) als maatstaf neemt voor de gehele Japanse autoindustrie!

Ik zou zeggen; ‘Ga eens in een Honda type-R, Subaru Impreza WRX of een Swift Sport rijden.
Slecht stuurgedrag?
Schakelen, wat NB de specialiteit is van de Japanse fabrikant?
Stoelen, ok! Die kunnen beter, maar dan moet je maar een AX kopen o.i.d.
Onderstel?

Heb jij uberhaupt wel een auto?
HAHA ik lach me altijd een deuk ;-) om die chinese troep! lol
Trouwens zie ik het goed dat ie ook helemaal geen airbag heeft?
waar weaan voorbij gaan is dat door de hoge belastingen in ons land goede autos duur zijn, en we hierom naar “goedkope” alternatieven zoeken , waar de chinezen graag op inspelen.
Vrij vervoer van goederne en diensten een euro maar nog steeds BPM!
zo zie je maar weer: chinezen en japanners zijn niet het zelfde.
blikje sardientjes iemand?
Frappant dat de andere Chineze auto’s, uit diezelfde test…!, makkelijk de 4 tot 5 sterren behaalden, zodat ze simpel kunnen instromen tot het huidige niveau van Europese automerkengilde.

Ja jongens, we moeten blijkbaar onze Deutsche merken beschermen tegen die buitenlandse indringers!

Dat we de reëele kans lopen dat straks die Allieëns zichzelf tegen ons beschermen en geen zaken meer
willen doen met die onbetrouwbare Europeanen, en wij straks ‘geboycot’ uit de economische boot vallen, ach ….
Een knies’oor die daar over valt, nietwaar.
Het is natuurlijk makkelijk afgeven opdeze Chinese gebakjes, maar hoeveel procent van de bevolking rijdt ook vandaag de dag nog steeds rond in koekblikjes van vele jaren oud ? Denk je dat je daar frisser uitstapt nadat je iets met 64 km/h hebt geraakt ?

Een Volvo rijder
zelfs de dummy is nog gewond.
Maar ja wie rijd er dan ook met 64 km tegen een muur? Met 50 km ben je al dood wegens t verschil in versnelling dus wat is t belang van die 0 sterren dan haha.
Goede actie:p
Harcore hooligan
jammer hoor mensen die de auto hebben ontworpen volgende keer misschien 1 ster
Door mijn werk, ben ik in contact gekomen met veel autosloperij en schadeherstel bedrijfen in China, maar in al die sloperijen kom ik zelden tegen ’n schade met de omvang van zo crastest als hier.
Ik twijel over de eerlijkheid van zo crastest.
met de Landwind crastest dat die slecht scoor is omdat de
chasisbalken en de langsbalken te weinig laspunten zijn uitgevoerd dat bij aanrijding de laspunten loslaten,
(P.S. dat wijfje naast de crasauto is zeker geen Chinnese maar een Japense wijfje) ga er nu een lampje branden in jullie kleine
hersentje, aah ik verspil mijn tijd met een stel Chimpansee hier.
Nou ja goed. Dit is natuurlijk een grote flop maar China is de laatste tijd erg goed bezig. De chinezen die zijn de markt op een onnavolgbare wijze aan het overnemen (wat niet altijd even goed is natuurlijk, maar de Engelsen zijn er blij mee aangezien ze een miljardencontract hebben gesloten met een bedrijf in bejing) Ze moeten wel leren dat het niet allemaal om profit gaat en dat de veiligheid ook erg zwaar meeweegt!
Alle begin is moeilijk, dat hebben de Jappanners , en de Koreanen dertig jaar geleden ook ervaren. Een grote berg rotzooi was het allemaal. Nu komen de beste auto’s ter wereld daar vandaan. Kwestie van tijd en buitenlandse technologie inkopen, lach niet te vroeg, want ze zullen ons helemaal opvreten die Chinezen. Dus zwaai die dure Europese en Japanse auto’s maar vast uit, onze werkgelegenheid naar de knoppen, weg VW, weg OPEL, weg RENAULT, etc.
Jep, vroeger kocht men ’n T.V. voor 3000 gulden,’n Tulip 486SX computer voor 12.000,- gulden ,’n printer voor 800,-
’n mobieltje voor 3000,- gulden en ’n hamer voor 30,-gulden in de goede ouwer tijden, nu dank zij de Chinese troep kun iedereen dit veroorloven ,
Eerlijker gezeg, zonder die Chinese troep leven wij veel moeilijker hier. aangezien wij dagelijk huishoud middelen
80 procent bestaat uit Chinese troep .
Ik ben dankbaar dat de Chinese troep hier te verkrijgen is
vinden jullie dat niet? of eten deze mensen alleen banaan.
Kijk, de aarde is groot, nog genoeg ruimte met de Chinese erbij.
er is geen gele gevaar!
de westerlijk wereld hoefen niet bang te zijn dat de Chinese
de werkgelegenheid van ons afsnoepen, zolang wij niet voor
100 euro per maand gaan werken, dan is er geen enkele
probleem.
In werkelijkheid produceer/werk de Chinese voor ons.
ik vermoed vriendjes politiek !! ja laat een goedkopere auto sneller crachen waardoor hij minder goed scoort en je weet zeker dat vw en opel e.d zich geen zorgen meer hoeve maken voor concurentie !
Het gezegde luid:’Wie niet waagt, wie niet wint’
Ze leren hier juist door en misschien over 7 jaar rijden wij in Chinese autos.
Tot nu toe zou ik zeggen: Koop een Europeese auto of Amerikaanse
De grootste rotzooi qua automerk zijn de franse merken,maar ja ze moeten weer die chinezen aanvallen.Typisch nederlandse reacties hier allemaal.
Sorry, er klopt niets van dit verhaal. er staat op de auto een AbtoBa3 logo (AvtoVAZ)
AvtoVaz is lada. Hoe jullie aan China komen, ik weet het niet, maar misschien is dit een lada die alleen in China te koop is ofzo.
In ieder geval, dit is een Lada
Waarom bouwt nederland trouwens geen eigen automerk ? B.V DAF 1.6i ofzoiets !Weet ik zeker dat 10.000.000 mensen die auto zouden rijden.Puur uit patrioisme.
Deze auto zou het goed doen op de Mexicaanse markt:

Geely RampaBamba :)
Ik wil ‘m wel!

Toch wel heel praktisch, zeker lekker goedkoop voor mij als student.

Tot die tijd maar een Trabantje nemen, net zo fijn ;-).
Dit is nu weer een voorbeeld van een kamikaze voertuig!!!!!!!!!
Misschien…is de auto bedoeld om achteruit te rijden
hahah nou zijn die chinezen fff blij dat ze met zo vele zijn.
eentje meer of minder kan autofabrikanten daar kennerlijk niet al te veel schelen.
Bovendien denk ik dat je niet 0 sterren maar aardig wat meer sterren ziet na zo´n crash.
(of helemaal niets meer na het kijken van de testcrash)
waarom maakt iedereen zich zo druk
voor dat die auto`s in nederland zijn en van de vrachtwagens afrollen heeft de wiel ophanging het al begeven
eigenlijk is die auto helemaal niet zo gevaarlijk want ver zal je er niet mee komen
tja, made in china :P
Jah om geld te besparen maken chinesen auto’s uit cola blikjes, zo als je kunt zien is geen goed idee.
boehoe troep uit china , weg ermee !!! helaas, te laat… ze komen eraan TROEP UIT CHINA oftewel Made in China, vreselijk man … I hate it…
haha bekijk het van de zonnige kant die chinezen breken de markt niet open :D :P
Zo te zien een auto met een hoge amusementswaarde :-))
Als jullie dit frontaal noemen. De beelden laten wel een hoek van een “muur” zien. En de Landwind brengt mij binnen 2 jaar tijd en 110.000 kilometer verder overal veilig naar toe, maar oude koeien uit de sloot halen moet je niet blijven doen.
Tja, zolang in China een mensenleven ondergeschikt is aan het geld verdienen blijven deze schurken doorgaan met het produceren van levensgevaarlijke produkten.
Een ander voorbeeld (off topic): een chinees bedrijf van babyvoeding deed een bepaalde stof in poedermelk zodat het wat meer leek. Gevolg: duizenden zwaar zieke baby’s waaronder een vele sterfgevallen.
TRIEST !!!!
@hé jij hier boven, ga ff elders je gore verzinzel taal uitspuwen, neem je aso vrienden mee de afgrond in en bedankt de duivel onderweg, doei !
JOINT HIER, chimpanse,ola odan,gorilla.

auto gemaak als een tank,natuurlijk kan dat,kwestie hooge klase staal platen gebruiken, dan is ie zeker zo sterk als een
tank, zo moeilijk is toch niet.
Voorlopig heeft de Brilliance in de 2e test al 3 sterren verdient.

Volgend jaar staan de Chinese auto’s op het zelfde niveau als Europese en japanse. Kan dat hoofdstuk ook worden afgesloten.

Als er een leuke niet al te veel zuipende Chinese auto op de markt komt ben ik bij de eerste.
Beter dan een afgeragde 2e hands.

Ps, Chrijsler is met zijn 1 ster ook niet veel beter
@ Tim: Je spelling doet zeer aan mijn ogen en is een belediging voor de lezer. Duik je boeken eens in om uit te zoeken hoe je bepaalde zaken op een fatsoenlijke manier neerschrijft.
?
Wat zitten jullie ZUID-koreaanse auto’s en japanners af te kraken.
Toyota bijvoorbeeld is het meest veilige en betrouwbare merk ter wereld, en LEXus ook, alleen is deze luxeuzer. Nieuwe Kia’s (niet de goedkoopste), Hyundai’s worden vast niet binnen een paar jaar door Chinese rotauto’s ingehaald. Misschien worden Chinese auto’s beter, maar nu zijn ze niet meer auto dan AvtoVaz. En ZUID!-Korea en Japan doen het ook steeds beter.
Dat mag echt niet levensgevaarlijke rotzooi. Stel dat je in zo een taxi stapt op je vakantie of zakenreis. Gruwelijk.

Wie bedenkt al die onzin… Aan de schandpaal met die China troep
Zeg maar niets. Glimlach de ganze dag. En doe alsof je rich bent in het kwadraat.

Status daar gaat het om in China. Dat kun je met een auto verwezelijken. Deze auto’s zijn van die burgerlijke goedkope aftreksels vanuit een communistisch regime waar iedereen in kab rijden. Mensen aldaar kunnen status afdwingen met zo een car. Wel tegen een prijs waar wij nee tegen zeggen. Maar dat is het punt niet daar in China. Die houden hun kaken stijf en blijven lachen. Het is en blijft een arm land. Maar er zijn wel heel erg veel Chinezen.
Die mensen doen graag hun best en haten europeanen. Een Chinees is altijd de beste.
Ze komen alleen op geld af. Dus op ons, want wij kunnen die dure producten makkelijk betalen.

Die auto’s zullen naar mijn mening zeker beter worden, al zal het enige tijd duren.
Jah, zo zie je maar weer. Koop vooral geen Chinese auto.

Ik werd trouwens behoorlijk misselijk van die ****’s die de Mercedessen vernielen en bespotten…
Cina is de toekomst… let maar op!!!!!!!
danoontje power
geen kreukelzone en niks zit er op of in

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).