Eerste foto Acura TSX (Honda Accord) [UPDATED]

Auteur: , 80 Reacties

Vorige week moesten we het nog doen met enkele vage spyshots van de nieuwe Acura TSX. Maar nu is er dan eindelijk de eerste foto van de prodctieversie die in Europa verkocht zal gaan worden als Honda Accord. UPDATE: Inmiddels heeft Honda ook de foto's van de nieuwe Accord vrijgegeven!

Naast de hier getoonde sedan zullen we in Europa ook nog een stationwagen krijgen, daarvan zagen we eerder al wat teasers. Het is te hopen voor Honda dat de nieuwe generatie Accord beter in de smaak valt dan de vorige edities. Want op de een of andere manier lukt het Honda maar niet om Europeanen aan de Accord te krijgen.

All-New 2009 TSX to Debut at New York International Auto Show
TORRANCE, Calif., Feb. 11, 2008 – Acura announced today it will debut the all-new 2009 Acura TSX sports sedan at the 2008 New York International Auto Show and released an exterior photo of the new model. Scheduled to go on-sale in the spring, the 2009 Acura TSX will be the second generation of Acura’s popular entry level sedan and feature numerous advancements in performance, styling, technology and safety.

“The new 2009 TSX speaks clearly to the direction we are taking our Acura sedans in the future,” said Dick Colliver, executive vice president auto sales, “The TSX is a significant step in the advancement of our sedan lineup and the continued enhancement of the Acura brand.”

Acura unveiled the new 2009 RL at the Chicago Auto Show last week and also announced the company will introduce an-all new TL performance luxury sedan later this year.

The 2009 Acura TSX will be introduced during the New York International Auto Show media days which occur on March 19th and 20th.

UPDATE 10:30: Honda heeft een serie foto’s vrijgegeven van zowel de Honda Accord Sedan als Sports Tourer. Er zijn 3 motoren leverbaar, 1 diesel en 2 benzinemotoren. De diesel is 2,2 liter en heeft 150 pk. Mensen die liever op benzine rijden hebben de keus uit een 2,0 liter motor met 156 pk en een 2,4 liter grote viercilinder met 200 pk.

Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord

Sports Tourer

Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord

En speciaal voor de fans ook nog een foto van de Acura TSX

Acura TSX



80 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Weinig anders dan de huidige Accord he… Of het moet onderhuids allemaal al zeer anders zijn maar dat betwijfel ik.
Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp! Gewoon een dikke bak!
Met de grille van een Opel Corsa! Nice!
Die punt in de grill doet me denken aan die van een Mazda 6. Ze hadden de lichten wat mij betreft door mogen trekken met de grill net als de Civic, staat wel stoer.
Ik vind hem een beetje veel lijken op de huidige Accord. Gemiste kans dus.
Deze honda moet het vast ook weer van z’n techniek hebben. Jammer genoeg wordt daar te weinig naar gekeken door de consument, als je kijkt hoeveel Laguna’s van het vorige model er rondrijden…
@ Racer X

Dat ligt meer aan de kwaliteit van de Laguna denk ik…
Ik vind het een mooie stijlvolle auto. Wat Honda in ieder geval niet doet is het over-designen van auto’s, wat bijvoorbeeld de BMW 5-serie wel is. Vind ik. Over-design komt steeds meer voor en maakt wat mij betreft auto’s alleen maar lelijker.
Acura is het luxe merk van Honda en is volledig geörienteerd op VS. Honda past de principe toe think global, act local en de EU versie krijgt bv. een andere grill. 1 ding is zeker, technisch wordt het een juweeltje met A-Vtec voor benzine en Dtec voor diesel. Ik rijd er elke dag met plezier.
@ RacerX:

Goed punt, en hartstikke waar!

Technisch wordt dit zeker weer een topper, maar mensen kijken meer naar design en imago. En dan vrees ik dat dit weer geen best seller gaat worden…

Techniek wordt trouwens wel weer belangrijker op het gebied van milieu. Kijk maar naar die Civic Hybrid: erg lelijk, maar wordt toch verkocht! Dus misschien dat ze hier ook met de Accord punten kunnen pakken.
UPDATE De foto’s van de Honda Accord zijn inmiddels ook bekend!
Belangrijk zal zijn wat ze gaan doen met het motorenaanbod en de verschillende uitvoeringen en natuurlijk hoe de restwaarde en de leaseprijs uitvallen. Wil je in NL in dit segment echt grote aantallen wegzetten dan moet je de zakelijke rijders binnentrekken want voor veel consumenten is dit soort auto’s te duur ivt de grote van de auto. Die kopen dan een suv of een MPV die voor hetzelfde geld meer praktische toepassingen heeft….

Slechte auto’s kom je in het segment bijna niet tegen dus daar kan Honda niet echt punten scoren tov de concurrentie…… Met voldoende opties/combinatiemogelijkheden en scherpe prijzen moet zo’n auto ook een succes kunnen worden maar 1 diesel en 2 benzine motoren is gewoon te weinig…..
Ik vind deze niet zo mooi als de vorige. Ik weet niet waarom, maar de overhang aan de voor en achterkant vind ik niet mooi. Bij de stationwagon valt het wel mee, maar bij de avant vind ik het echt lelijk. Tevens zien die standaard velgen er niet uit onder deze uit. De kont vind ik net een oude eclipse kont waar ze “ala BMW” de lichten en een oplopende achterklep op hebben geplakt. Nee helaas ik vind dit geen mooie Honda.
De prijs van de oude diesel in business uitvoering is maar liefst 36800 euro en voor minder geld (3 mille minder?) kun je ook wel leuke auto’s uitzoeken. Neem de Mazda 6 als business 31.500 euro…. als exec 35.995. Of wat dachten we van de Jaguar x-type (34k zonder opties)? Of de nieuwe Legacy (35.8 tot 38,8 mille) of de Avensis en de Passaaai of misschien de S40?

Gedegen concurrentie en dan heb ik een flink aantal concurrenten uitgesloten op basis van het energielabel… als je daar schijt aan hebt wordt het verhaal nog moeilijker…. kortom de huidige Accord diesel is eigenlijk te duur in verhouding tot de concurrenten…. met 180pk in de dieseluitvoering zou het wel kunnen maar die 140 voor dit geld is gewoon prijzig.
@w0o0dy, de nieuwe diesel heeft in elk geval al 150 pk ;) Maar of dat genoeg zoden aan de dijk gaat zetten…
@robbie: ja, maar die prijs was wel voor de “oude” 140pk en we moeten dus nog ff afwachten wat deze gaat doen qua prijs, maar omlaag gaat het meestal niet……
vind de grill van de acura versie mooier
@ Wooody:

Pfff, wat een prijzen!
Is idd wel errrrug duur dan…
En dan zal hij qua restwaarde ook niet zo scoren als een Avensis of V50. Dus schat de kansen weer laag in.

@ Gizzy:
Inderdaad, die overhang achter is ENORM! Heb al eerder gepost dat het lijkt alsof hij ‘achterover kantelt als je ertegen leunt’.

Vindt ook de wielkuipen altijd erg groot bij Honda. Al zet je er 19″ onder, het lijken nog dinky-toy wielen
@Gizzy:
Mee eens! Niet echt een sierlijke vormgeving. Die overhangen zijn enorm en ook nog eens lomp vormgegegeven. Ik krijg er boot-associaties bij. Ahoy!
Doe mij maar de station en dan met de 2.4l.
Ben wel benieuwd wat de diesel doet. De vorige werd naar Honda’s eigen zeggen met 140 PK en 340 Nm koppel geleverd, maar in vele tests op de bank kwam de gemiddelde diesel uit op 155 PK en 400 Nm. Ben dus zeker benieuwd naar de werkelijke Pk/Nm van de nieuwe 2.2.
In NL hebben we naast bpm/btw ook te maken met invoeraccijns. Speciaal voor Japanse auto’s. Vergelijk NL prijzen met BE en Franse prijzen en je zult zien dat Honda alleen in NL zo duur is. Franse auto’s daarentegen zijn nauwelijks duurder dan onze buren. Er is dus sprake van protectionisme.
jammer daar waar ze een gedurfd ontwerp hebben bij de civic valt dit in het oude patroon van voor brijen op en bestaand ontwerp. zonde
* maak dat: voort ipv voor
@ sjaaky:

Dit zou niet erg zijn als het oude ontwerp goed was!
LOL
Paar 17 inch velgen eronder en je bent klaar… Prima design en in combinatie met Honda techniek waarschijnlijk een heerlijke auto
@ Henk

Hoe bedoel je dat? dat de vorige laguna kwalitatief gezien een goede auto is?
Sorry, maar over het algemeen genomen is het een waardeloze bak waar je om die reden geen cent voor terugkrijgt. Ik zag vorige week een vrij nieuwe V6 te koop staan voor onder de 10.000 euro. Depreciation’s a bitch huh? Je kunt de pechstatistieken er ook nog even op naslaan als je me niet gelooft. Het is niet voor niets dat Renault met de nieuwe Laguna bijna overdreven veel aandacht aan verbeterde kwaliteit en betrouwbaarheid heeft geschonken.

Nog even over de Honda; Ik vind het geen buitengewoon mooie auto, maar in dat interieur zou ik me prima thuis kunnen voelen. Ziet er strak en verzorgd uit!

@ SAAB

Sja, what can I say… Mijn oom heeft zo’n Civic hybride. Hoewel ik hem altijd vierkant uitlach als ‘ie ermee aan komt rijden kan ik niet anders zeggen dat het best een goed uitgewerkte wagen is. Leuk interieur, net verbruik, 0 problemen tot nu toe. Het moet alleen je ding zijn, en het échte voordeel haal je alleen in de stad.
@ CHL:

Ik vrees dat er op die Tourer 17″ zit…
Dat is wat bedoelde met een eerdere post: al zet je er 19″ onder, het blijft heel klein ogen!
Ik denk dat de wielkuipen te groot zijn, en dat dit nog extra wordt benadrukt door die ‘Mercedes-randen’ rond de wielkuip.
hmmm… Ik had er meer van verwacht.
10 JAAR TE LAAT..
In Thailand verkopen ze een m.i. veel fraaiere Accord… Zie http://www.honda.co.th/accord/main.html
Een klassebak op alle gebied waar vele Europeanen maar van dromen…
Het nieuwe model oogt mooier,zeker de breakversie.
Tja, Bruce. Laten we het maar houden op afgunst.
Smaken verschillen, echter hier komen andere dubieuze zaken om de hoek gluren. Zit er niet mee.
Zeer goed mogelijk dat deze Accord de nieuwe lease wordt.
Misschien een Mitsu~Lans of Sub~reza met hun nieuwe snelle diesel en wieweet…
M’n budget ligt rond 50.000 4e kwart of 1e kwart volgend jaar neem ik de beslissing.
Ach, ik hoef eigenlijk nog geen nieuwe, de huidige Accord rijdt ongeevenaard fijn en nog steeds als nieuw.
Lol! Ik zie Acura TSX staan en denk: hee een nieuwe sportauto. En dan krijg je dit.
lol, die sedan: kruising tussen lexus en caddilac
de break: audi ftw!
“Want op de een of andere manier lukt het Honda maar niet om Europeanen aan de Accord te krijgen.”

Als je mensen van hun geloof wilt halen dan moet je ze er af stoten.

Met dat in gedachten, wat heeft deze auto nou om van je geloof te vallen?
Over 10 jaar is het afgelopen met bmw, overgenomen door een non-europees autogigant, dat heeft alles te maken met het foute soort volk dat het merk aantrekt en dat uiteindelijk tot definitief afbraak zal leiden.
Een uitspraak vol overtuiging -met stip- voor op de agenda van profetische voorspellingen.
Das mooi.

Kun je nu wellicht ook een reden bedenken waarom men van een Peugeot of Renault of VW etc. zou afstappen voor een Accord?

Of laat die blinde frustratie van je dat niet toe?
1 Reden zou kunnen zijn dat je de Accord niet zo vaak ziet als een 406 of een Laguna of een Passat.

En eerlijk is eerlijk. Lelijk is die Accord niet
(De sports tourer danwel hè !)
Honda Accord / Acura TSX

De populairste auto ter wereld!

Een Wereldauto
Is dit díe JANUS? De verloren zoon van mij? ;) :P

Dat kan een reden zijn, maar aan wie ligt dat dan? Onwetendheid van de consument óf gewoon geen goed marketing?

Het is idd geen lelijke auto, maar wil je opvallen dan moet je toch wat extra’s brengen en dat doet deze auto niet.
Jawohl Herr Zwei, Ich bins !

Ik denk dat het een image probleem is.
Honda is al een tijd niet meer cool.

Marketing dus….
Interieur Ok. Wielen te klein (dat zie je maar zelden in persfoto’s), neus erg hoog en veel scherpe vouwen (stealth?). Minder erg dan de Civic, maar bij lange na niet genoeg om de Mondeo, Mazda 6 of zelfs de Laguna te verslaan in de verkoopcijfers.
@JANUS

Kuck mal, Klara! Es ist JANUS! ;)

Dat is dus precies mijn conclusie.
@Janus
Dat wordt bijna zeker mijn volgende lease…is dat een verkeerde keuze?
Het zou mij een biet zijn of rijders van een ander merk overwegen over te stappen of niet.
Mijn ervaringen met deze Honda zijn zeer positief en dat is voor mij het enige en sluitend bewijs van overtuiging.
:-)
@[email protected]

Ik houd er ook wel van om iets anders te zijn dan de rest (Daarom rijd ik nu in een Laguna :-( )
Op het eerste gezicht lijkt het mij geen verkeerde keus. (Als je die station maar neemt !)

@Rick Dos
We zijn het dus alweer eens :-D
Saai hoor.
Ik ben op dit moment niet in de markt voor zo’n soort auto, maar wie weet… over 5 jaar? Dan is dit een erg leuke -net ingereden- occasion, terwijl al die Franse auto’s al lang uit elkaar zijn gevallen en de eigenaar een abo heeft op de koffie automaat van de dealer en meer km’s in de leenauto maakt dan z’n eigen (ze zijn niet voor niks zo goedkoop). En een VW oid hoef ik niet.

Tegen die tijd maar ’s een proefritje in deze en bv een Mazda 6 maken :) En ‘m dan probleemloos naar de 5 ton oid rijden ;)

Over die ‘kleine’ wielen.. dat is wel typerend voor nieuwe auto’s. Vind ’t zelf ook niet zo mooi, maar Honda zet tenminste de velgen eronder voor de foto, waar ie ook mee geleverd wordt. In tegenstelling tot de Europese merken die er 19/20 inch onder klappen voor de foto.
Wel eens een nieuwe Mondeo zien rijden? Daar lijken wel 13 inchers onder te zitten.
jammer dat veel mensen hier niet door hebben wat de grootste reden is dat honda hier niet heel veel verkoopt in verhouding tot de europese volksauto’s.

Honda wil zijn autos niet voor dumpprijzen aanbieden aan de leasemaatschappijen, dus zie je in verhouding weinig zakelijke autorijders in een honda.

de accord is verder wereldwijd een van de best verkocht modellen, al jaren.
Atomic Wedgie
Op http://www.topgear.com ziet ie er beter uit.
@Atomic
Inderdaad, zoals gebruikelijk worden hier vnl auto’s van de oosterburen, op z’n voordeligst geprint, iig niet de Japanse en ook de tekst..altijd dubieus.
Bij Topgear komt de Honda op de nominatie voor ‘Auto v/h Jaar’, zoals
in eerdere jaren in verschillende andere landen de Accord al werd verkozen cq genomineerd tot ‘de beste’!

Velen hier hebben blijkbaar, hetzij bewust of onbewust mogelijk gevoed door de auto(blog)media , een onbegrijpelijke haat/liefde verhouding met het -op velerlei gebieden- van oudsher zo innoverend ‘premium’ merk HONDA.
De ware autoliefhebber heeft voor Honda, net als bij Alfa Romeo, het hart wél op de juiste plaats zitten.
@wOoOdy,
waarom vindt je de Accord te duur?
Waarschijnlijk omdat, zoals zovelen, je deze echt ongeëvenaard rijdende Honda niet kent?
In alle opzichten is die beter dan de door jou genoemde klassegenoten, (en bv. A4, Sebring, 3serie, S60 Mondeo, C-klasse en de IS).
Met alle respekt de S40 hoort meer thuis in de klasse vw Jetta, mitsuLanser, A3, octavia, mazda3/Focus sed. en wellicht de 1serie sed. van bmw.

De Honda Accord is technisch subliem.
Rij op topsnelheid tegen de 240 aan en je merkt en voelt pure kwaliteit!
Het interieur kan zich zonder twijfel meten met duurdere klasses, om niet te spreken over de omvangrijke standaard uitrusting waar je bij andere merken nog een paar duizend extra voor dient neer te tellen.

Deze Accord te duur?, eerder spotgoedkoop!
En dat zal voor de nieuwe -nog betere- niet anders gelden.
Ik kan het weten… Ik rij regelmatig alle hierboven genoemde wagens …
Hoewel ik niet durft te beweren dat de huidige Accord in alle opzichten beter is dan de door mij genoemden, maar dan wel weer véél goedkoper.
Maar die nieuwe?…!!
De huidige heeft 160 pk en 400nm exakt gemeten waarden, itt de fabr.
opgave…
.
@[email protected]: heb een 2.4 sport of exec gereden dus ik weet dat het uitstekend rijdt…. of het beter rijdt dan de genoemde concurrrenten… tja zal ook wel een deel smaak aan te pas komen. Ik vond de auto in ieder geval wel lekker al heeft de 2.4 onderin de toeren niet echt veel koppel over. Dat betekent dat de auto niet zo snel aanvoelt als ie kan zijn. Je moet dus of rustig aan cruisen als de gemiddelde 50/60 jarige of je bent aan het trappen alsof je iets moet bewijzen…. op zich prima, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen liever een dikkere benzine motor met meer koppel zouden rijden.

De diesel is gewoon duur als je die vergelijkt met concurrenten en dan mag de auto misschien wel iets beter zijn…. dat zal voor de gemiddelde zakelijke rijder geen doorslaggevende factor zijn…. dan spelen image, uitrusting, restwaarde en ruime keuzemogelijkheden een grote rol en daar is Honda een beetje beperkt…..

Voor minder geld rij je hele aardige auto’s en kennelijk zijn met name zakelijker rijders al snel overtuigd om een andere te kiezen… als tweedehands privé auto lijkt het me een uitdaging een betere auto voor minder geld te vinden….
Maar daar verkoop je geen hoge aantallen mee.
@ woody

de 2.4 neit veel trekkracht onderin.

nou sorry maar heb zelf een 3.0 v6 accord, dus met veel trekkracht onderin.

en ik moet zeggen dat zo een 2.4 toch echt een sublieme motor heeft met veel trekkracht in het hele toerengebied, ook onderin!!!!
@johan…. aha, die verkopen ze niet in NL.
Die 2.4 komt pas goed los boven de 3500 toeren… er zijn genoeg auto’s in de prijsklasse die hun maximale koppel bij minder dan 4000 toeren halen, de 2.4 haalt het pas bij 4500 toeren….. prima motor maar voor de prijs van de 2.4 s kun je ook een 2,5 v6 of een 2,8 of 2,0 liters met turbo kiezen en die hebben vaak meer koppel bij lagere toeren dan de Honda. Niks tegen de Honda’s… maar de prijs is zeker niet laag.
@wOoOdy,
blijkbaar verschillen wij en Topgear van mening hierover.
TG was zo onder de indruk van de 2.4 s dat zij zich kennelijk afvroegen waarom er hiervan geen Type-R leverbaar is…!
Om zakelijk/econom. redenen heb ik indertijd voor de diesel-versie gekozen, hoewel die fantastisch rijdt,
had ik prive/part. echt wel voor die
minstens even pure machtig snelle 2.4s gekozen.
‘TG: onze voorkeur: 2.4s, laat je niets wijsmaken over de 2.4s, wij willen ook hiervan een Type-R !
Ter info: de Civic Type-R heeft de 2.0 motor ter beschikking.
@[email protected]: prima auto, maar ik verwachte meer van die 2,4 en er komt ook wel meer uit, maar dan moet je wel echt wat meer toeren hebben en dan nog… echt snel vond ik het niet. En ik rij echt niet hele dagen met 400pk rond, dus zo verwend ben ik nou ook weer niet.

Overigens zegt een autobload over de 2.4 (touring) “De 2,4-liter viercilinder is op papier goed voor 190 pk. De prestaties zijn redelijk, maar niet overdreven. De motor houdt van toeren maken en door Honda’s intelligente variabele systeem voor de kleptiming en -lichthoogte, heeft de auto bij 6.000 tpm een verrassing: dan krijg je een extra duwtje in je rug. Maar zulke toerentallen zoekt bijna niemand op. Afgezien van de prestaties die niet helemaal aan de verwachtingen voldoen, is de Accord 2.4 een fijne metgezel. Hij is stil en heeft wel een redelijke hoeveelheid trekkracht. De zesbak verdient een compliment.” (autoweek)
Tja autoweek?, sorry…als juist jij hun als maatstaf neemt voor auto’s beoordelen van non-german afkomst, ja nah…laat dan maar.
Ik vertrouw toch beter TG en mijzelf en ook zij kennen de klappen van de zweep van vele, wellicht alle, vergelijkende auto’s eveneens en minstens veel eerlijker en objectiever.
Take that w0o0dy! ;)
…trouwens, hoe luidde het ‘oordeel’ van autoweek over de 2.2i CtDI, ter vergelijk?
Nog even voor het slapen gaan en is niet flauw bedoeld.
Als 1 van de weinigen waardeer ik jouw mening ten volle echter, ik heb een discussie zijdelings gevolgt over de Mx5 vs S2000.
Wat me opviel cq verbaasde was je overdreven verdediging van blijkbaar jou Mazda tov de Honda, maar met alle respekt, wooody voor jou en de mx5(mijn vriendin rijdt er in, en dus ook ik soms), ze zijn natuurlijk niet
met elkaar vergelijkbaar!

Beiden zijn unieke auto’s, met hun
eigen specifieke fantastische kwaliteiten en dienen als zodanig
ook worden gewaardeerd.
;-) weltrusten.
@[email protected]: Ben het 100% met je eens over de kwaliteit van Autoweek….. Maar aan de andere kant is die site ook wel weer handig want je kan veel info en rijtests vinden…. gaat wel af en toe wat mis… maar waar gehakt wordt….

Dat stukkie tekst heb ik geplaatst omdat het goed aansloot bij wat ik zelf heb ervaren. Op papier is die auto sneller dan voor je gevoel, als je er mee rijdt… Dat maakt de auto overigens zeker niet een slechte, maar de duw in de rug van een turbo motor zorgt ervoor dat de auto sneller lijkt dan hij is…


Over de Mx-5/S2000…. dat zijn in zekere zin totaal verschillende auto’s, maar de S2000 heeft de grenzen wat verder weg liggen en de mx-5 heeft heel toegankelijke lol. Ook als het helemaal niet zo hard gaat heb je die grijns op je gezicht…. daarnaast is de Honda flink wat duurder dan een goede mx-5. Maar de S2000 stond wel hoog op m’n lijstje alleen uiteindelijk heb ik de mx-5 gekozen omdat die veel goekoper (want o.a. ouder) was en zeker niet minder leuk… en dat is niet hetzelfde als “beter”… ze zijn anders.
@wOoOdy,
helaas ‘moet’ ik ook op de hoogte blijven van autonieuws dus…zelfs duitse bladen…

Imago?…Honda en geen imago?, dat is de wereld op z’n kop zetten!
Als er zoiets als imago-prijs gegeven mocht worden, dan verdient Honda die prijs met vlag en wimpel in veel opzichten voor hun vele verdiensten, een respektvol merk hedendaags en historisch.

Er bestaat 1 auto die ik boven alles begeer, de beeldschone, de meest unieke voertuig aller tijden, wachttijden ontstaan zijn omdat het merk bewust de productie afremt ivm een tekort aan pompstations(!), die momenteel alleen in Californie te koop is, en die bovendien de hoogst geregistreerde belangstelling noteerde uit de geschiedenis, meer nog dan de T-Ford:

de Honda FC-X Clarity

(the one million dollar car…voor de leaseprijs van bv een c-klasse..)
Wooody, uiteraard behoort de eveneens zeer begerenswaardige new MAZDA-6 eveneens tot die ‘überklasse’ (hoger gequalificeerd dan bv. de nieuwe Laguna of Mondeo en iig toch mooier en sportiever dan een Passat of Vectra/Insignia! en laten we de rest het voordeel van de twijfel geven), ok?
;-)
een mazda mx5 en een s2000 met elkaar vergelijken…huumzz….

de s2000 met de motor die echt vele prijzen heeft gewonnen als best gebouwde motor.

die je door kan trekken tot ruim 9000 toeren per minuut en als een lier blijft trekken aan de auto.

met een wegligging die echt op een veel hoger niveau ligt als een mx5.


leuke auto hoor zo een mx5…maar ga deze nu niet vergelijken met een s2000

dat is net zoiets als een s3 testen tegen een gti.
Iemand die met een Honda rijdt is in mijn ogen een autokenner, die denkt niet na over wat andere mensen denken.
Hij weet wel beter..
En een vis die meezwemt met de stroming is een dode vis!!

Dit is niet de ideale leasewagen want daar zouden problemen van komen.. niemand zou zijn Accord terug willen geven na X aantal jaren!

En wat een interieur heeft deze wagen, PRACHTIG!!
Honda heeft van niemand iets te leren, het is het BMW van Japan!!!
@johan: [email protected] haalde een andere discussie aan waarin beide auto’s ter spraken kwamen. Ik heb beide auto’s gereden… en de mx-5 gekocht. Op een flink aantal punten is de s2000 (objectief “meetbaar”) beter…. maar ik vind de mx-5 leuker om mee te rijden voor het geld dat ik moet investeren. Als ik veel meer zou willen uitgeven (en dat moet als je een S2000 wil want die zijn flink duurder dan een tweedehands mx-5) dan komen we in de buurt van de prijzen van de Lotus elise (tweedehands) en dan koop ik mischien weer niet de Honda S2000. Geweldige auto, maar met mijn eisen/wensen niet de ideale keuze.

@lote: en wat dan als iemand wel autokenner is maar toch geen Honda kiest? Is het dan geen kenner? Er zijn genoeg factoren te bedenken waarom iemand geen Honda kiest, één daarvan is de prijs in verhouding tot concurrenten. Leasebudget opmaken of zelf moeten bijbetalen voor die Honda? Wat denk je dat de gemiddelde zakelijke rijder doet? Kenner of niet, maar veel mensen zullen dan liever binnen het budget blijven.

@alledrie: of de auto goed is dat hangt vaak af van je criteria. Ook een objectief gemeten uitstekende auto kan toch niet de beste keuze zijn. Dat heeft niets met het afzeiken van de auto te maken, maar met iemands wensen/eisen/mogelijkheden.
@ woody:
Ik zeg niet dat je geen kenner bent als je een ander merk koopt, dat is goed mogelijk, maar bij Hondarijders ben ik overtuigd dat het gemiddelde percentage kenners hoger ligt dan bij pakweg een Opel of Ford.
Wie komt anders op het idee om een Honda te kopen? Honda is niet bekend in Europa, enkel bij “kenners”, mensen die wat afweten van de techniek die in een Honda zit.
Dat bedoel ik, je begrijpt me verkeerd!!!
Honda heeft zijn liefhebbers die weten welke goede eigenschappen een Honda heeft en wat hem zo anders maakt dan een ander merk.
Honda is en blijft sportief, werkt met geen enkel ander automerk samen en doet in alle takken van de motorsport mee, maar dan ook alle!!
Honda is een buitenbeentje, innoverend, origineel(de nieuwe modellen), die perfect is afgewerkt, die ongeevenaard betrouwbaar is en die de rijders ervan een heel grote tevredenheid bezorgd!! (zie de jaarlijkse enquete’s in oa autoweek.nl, Duitsland, Engeland, Belgie.. ALTIJD zitten hun modellen in de top.. Zo slecht kunnen ze dan niet zijn hé..
Maar KWALITEIT KOST GELD en ik denk echt niet dat Honda zelf wil dat het evenveel verkoopt in Europa als Volkswagen!! Ze houden zich hier bewust wel een beetje origineler dan ze zijn in de USA. Getuige het ontwerp van de nieuwe Civic. Radicaal anders dan een Golf, gewaagder.. , ze zoeken hier een publiek dat niet mainstream wil zijn en dat is leuk. You love it or you hate it!!
Er rijden al genoeg dezelfde wagens, rijd van mijn part met wat je wil, kenner of niet, maar doe mij maar lekker origineel met een fantastische techniek en laat me maar de underdog zijn..
De Accord is geen Premium-merk, maar komt heel dicht in de buurt en dat voor een pak minder geld!! Hou op met die vergelijkingen met Mondeo en Mazda 6 en Peugeot 407, want dan doe je de Accord enkel oneer aan!!!!!
De Accord is geen premiummerk ?, alleen al op basis van prijs/kwaliteits verhouding staat hij daar ver boven!
Een (h)eerlijke auto met een eerlijke prijs, maar bovenal een fantastische rijmachine en altijd beschikbaar het hoge genieten gehalte!

Daar staat het merk Honda borg voor.
@ woody

je zegt, Er zijn genoeg factoren te bedenken waarom iemand geen Honda kiest, één daarvan is de prijs in verhouding tot concurrenten. Leasebudget opmaken of zelf moeten bijbetalen voor die honda.

ik kan je 1 ding zeggen waarom ene honda duur is voor de lease. Honda doet niet mee met de europese merken als een VW of citroen om hun autos voor dumpprijzen aan te bieden aan de leasemaatschappijen.

voorbeeld:

de nieuwe VW jetta diesel, is eigenlijk net te duur om in een gunstige leaseklasse te komen. nu heeft VW afgesproken om de auto een paar duizend euro goedkoper aan de leasemaatschappijen aan te bieden, zodat er meer leaserijders voor een VW kiezen.

ik noem dit eerder je merk verkrachten en de prive kopers beetje bedonderen, maar goed dat is een andere kwestie :D
@ woody

trouwens, zeker een leuke auto zo een lotus, maar ga daar niet dagelijks meerijden.

of als voorbeeld, ik ben heen en weer naar spanje geweest met een s2000, dat is gerust te doen en kom je uitgerust aan….

in een kart met een omhulsel als een lotus hoef je dat niet te verwachten, het is nu eenmaal heel moeilijk om een geweldig snelle auto te maken als een s2000 die ook nog eens zo comfortabel is, en ja daar hangt een prijskaartje aan.

maar goed, ook een flink hoge restwaarde, dus je afschrijving is zeker minder!!!
@johan…. sommige Honda’s zijn niet extreem duur (zeker niet voor wat je krijgt) maar ik denk dat de keuze uit modellen en uitvoeringen te karig is. Één diesel…. zowel bij de Civic als bij de Accord? Dan zal het vaak wel of niet zijn…. bij de meeste auto’s heb je meer keuze zodat er makkelijker iets passends te vinden is.
@ woody

daar heb je helemaal gelijk in, te weinig diesels. maar deze diesels behoren wel meteen tot een van de beste die er zijn.

maar dat het aanbod karig is, is ook wel te verklaren in het feit dat europa voor honda niet al te interessant is. de echte verkopen en winsten worden behaald in azie en amerika.

zo worden er sinds het bestaan van de honda legend er in nederland gemiddeld 50 per jaar van verkocht ofzo.

alleen al in amerika bijvoorbeeld zijn er van dit topmodel honderd duizenden verkocht en is deze auto niet aan te slepen.

dus ja, ga je veel moeite doen voor dat klein beetje meer afzet in europa, wat dat is het in verhouding wel, antwoord is nee.
zoals ik dus zei, Honda wordt liever niet mainstream in Europa. Anders hadden ze al lang een kleinere diesel gemaakt. Maar dat botst met hun filosofie van Diesel-hater! Honda wilde enkel maar een diesel maken als hij reed als een benzine, die weinig vervuilt en die niet lawaaierig is..
De motor werd getekend door de tekenaar van hun F1-motoren, ze hebben er geloof ik een 5 à 6 jaar aan gewerkt, hebben een geheel nieuwe giettechniek uitgevonden voor het gieten van de motorblok waardoor ze een heel compacte diesel konden fabriceren die niet groter was dan een benzine.
Wat ik wil zeggen is dat dit Honda zo prachtig maakt, ze houden zich aan hun principes ipv de markt te overladen met motoren die niet stroken met hun filosofie!!

@woody:
Bij Honda heb je meestal per model keuze uit 3 uitvoeringen, deze zijn sowieso al redelijk royaal uitgerust. De Excecutive is de mooiste uitvoering en als je kijkt wat daar al opzit voor die prijs, er rest je dan nog maar een kleine optielijst.
Het is nu eenmaal geen Duitse wagen met een ellenlange optielijst.
Welke wagen in deze klasse heeft bv. automatische cruisecontrol, een systeem die automatisch remt bij gevaar voor botsing,..?
Deze systemen zijn standaard op de Honda C-RV bijvoorbeeld, de enige andere SUV die deze systemen had was een ML Mercedes, die dus echt wel een pak méér kost en een klasse hoger zit!!
Honda heeft altijd een goed totaalpakket voor een verantwoorde prijs, ze scoren ook perfect in kostprijs/kilometer want er komt zelden tot nooit een fabricagefout voor en ze zijn onverslijtbaar!!!
@Lote .. de enige filosofie en structuur van ELKE auto fabrikant is geld verdienen .. en zo hoort het ook ..

al ben ik het met je eens dat Honda (samen met mazda) een heel fatsoenlijk bedrijf is dat niet hoog van de toren blaast ..
@lincoln,
filosofie is vaak kenmerkend bij een bedrijf, maar betekend inhoudelijk helaas niet hetzelfde, tuurlijk moet een auto zichzelf terugverdienen ook bij Honda, echter bij dit volledig zelfstandig merk vind je het terug in
een beleid van consequent je eigen koers volgen, lef tonen en geen commercieële/techn. activiteiten publiceren puur alleen om die commercieele belangen.

Ondanks hun vele vernieuwingen, werkelijke technische innovaties en grote successen blijft deze gigant immer bescheiden.

Dat siert dit uitzonderlijk merk genaamd: Honda @

.
Atomic Wedgie
Het terugverdienen van de auto zit hem ook in het feit dat er minder uitvoeringen zijn waardoor de productiekosten van een auto lager liggen dan bijvoorbeeld bij VW.
@ lote schrijft,
15 February 2008 om 3:08

Je slaat de spijker op de kop Lote. Je kennis omtrent Honda duidt aan dat je meer dan alleen geinteresseerd bent. Ben je werkzaam bij Honda. Zo ja. Doe wat aan de prijsnadeel van Nederland. Een Accord in Belgie/ Duitsland scheelt gauw 7 a 8 mille. Honda verdient meer publiek.

De nieuwe Jazz die in de zomer aankomt wordt zuiniger dan 5L/100km. met een vermogen van 100 pk. Nog steeds otto motor, maar nu met 16v.
@ alex

beetje onzinnige reactie, dat prijsverschil wordt niet door honda nederlnad opgelegd, zijn puur belastingen wat het verschil maakt….
In Belgie wordt de belasting gebasseerd op de cilinderinhoud en niet op KW of PK. Jaarlijks betaal je voor een Honda accord 2;2 diesel een pak meer dan een Europese wagen bv BMW 2.0 diesel met meer PK of KW! (zelfs een BMW 5 serie (begrijpen wie begrijpen kan . In Belgie koop je dus vlugger een Audi, BMW of VW. ….Je betaalt immers een heel pak minder taxen per jaar. Maar! de de onderhoudskosten per jaar voor een Honda zijn: 1 op 4 ten opzichte van een Europees merk! (zie Testaankoop Maart 2008 ) en zo wordt het verschil weggewerkt .(en zeker op langere termijn)
Ik heb de overstap(vorig jaar) gedaan,en ik beken in alle bescheidenheid dat de Honda Accord een uitzonderlijke wagen blijkt te zijn.
Ik wil er een! :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).