VÄTH geeft de Merc CL65 AMG wat astronautenvoer

Auteur: , 69 Reacties

Een Mercedes CL65 AMG is qua uiterlijk natuurlijk geen softie, maar er zijn altijd nog pooiers mensen die méér willen, zowel qua uiterlijk als qua prestaties. Laat tuner Vath nu net dan al je dromen waarmaken. Begrenzing bij 250 km/u? Onzin! Je CL mag van de heren van Vath lekker doorstomen tot 340 km/u!

Om bij 340 km/u niet op te stijgen (een Boeing 747 gaat bij 320 km/u de lucht in), is de koets wat dichter bij het asfalt gezet. Verantwoordelijk voor het halen van deze enorme snelheden is trouwens een enginekitje. De ‘Vath Engine Kit’ schroeft het vermogen van 612 pk op tot een niet misselijke 718 pk. Om het gevaarte fatsoenlijk tot stilstand te brengen, monteert Vath een ‘high performance braking system’.

Omdat je tegenover je vriendjes natuurlijk wel moet bewijzen dat je niet een karige standaard CL65 AMG op de kop hebt getikt, kun je ‘em ook nog individualiseren naar smaak. Zo kun je er heftige 20 inchers onder hangen en de voorsplitter en diffuser in carbonfibre krijgen (via: Carscoop).

Mercedes CL65 AMG by Vath
Mercedes CL65 AMG by Vath



69 reacties

Ziet er ook nog eens gelikt uit!
Waarom dit ding pimpen? Auto is standaard al mooi genoeg.
wooooooooooow 718 pk das nie mis
ZwerverRoodbaard
Kijk dit is nou stoer :D Echt honderd keer beter dan die Hartge M3 :P en met deze kun je ook vol doorblazen over de Autobahn.
weer eens wat anders..718 pk, trouwens ook leuk van die boeing..
:shock: Rick dos is positief over een Mercedes? Over een rivaal van BMW?! :o
Hoe sportief ze er een Mercedes ook uit laten zien, ik blijf het ouwelullen bakken vinden, echt van die auto’s waar gepensioneerden in te horen rijden :P
@citrofiel
Nog een bmw freak positief over mercedes,

dit is maar niets, maar de standaard kan ik wel es bekijke
@Citrofiel

Jaaaa, ben ook positief over andere merken.

Behalve Citroën dan…… ;) :P Nee hoor, geintje. ;)
Blijkbaar is de CL een auto die BMW-fans wel kunnen waarderen… Zou Mercedes dan de goede kant op gaan (als je de BMW-kant als goed beschouwt) of de slechte kant (omdat ze weggaan van hun oude klandizie) of houden ze de oude klanten én worden geliefder bij de nog-niet-klanten?

For the record: Ook ik ben positief over de CL…
Slurp slurp
+100 pk, toe maar! Best wel stoer bakkie, vind de velgen maar niks eigenlijk, veel te zwart…. Alleen jammer van die standaard-zijspiegels zonder carbon. Die heeft de BMW m3 e92 van hartge lekker wel :P
Ik vind de CLS zoveel mooier.
Zoveel minder platvloers.
die vliegtuigen van tegenwoordig, zo onverantwoord vlug :roll:
;)
@ babbaloerie

tot dat een ouwe lul je voorbij komt blazen met 300 km/h :P
Toen ik er vluchtig overheen las ing ik er eerst van uit dat de 612 pk het vermogen na de behandeling van vath was.. Lees ik iets beter blijk dat gewoon al het standaard vermogen van deze cruizer te zijn :| Het raakt toch kant noch wal wat er tegenwoordig voor vermogens in auto’s wordt gestopt… Tis allemaal leuk en aardig maar ook heel erg aan inflatie onderhevig… Als er een nieuwe gallardo word aangekondigt met 550 pk denk je automatisch “Goh nou heeft ie er bijna net zoveel als een rs6, die stationwagon”. En dat vind ik eiglijk wel jammer. Een nieuwe supercar, daarm oet je toch gewoon superenthousiast van worden? maarja ik zal wel een nostalgicus zijn als dat een bestaand woord is ;)
Liever een S-klasse met deze kit, maar ja als je dan toch geld over de balk smijt koop dan een S-klasse met de 730Pk kit van Brabus. Dan weet je zeker dat het goed zit.
612 pk is al baldadig veel..
Even de tussenstand;

Rick voor
Janus tegen

Dan heeft [email protected] de beslissende stem…. ;)
op de aston martins na vind ik die auto wel een van de mooiste auto ter wereld
Wow! The Clash of the AB-Titans! ;)

(althans, het wáren de Titans… Helaas zijn JANUS en [email protected] niet vaak meer hier te vinden :( )
superstrakke wagen! en zal wss wel lekker doortrappen..!
Best een strak ding, maar ik heb liever de originele. Eindelijk weer eens een fraaie Mercedes.
Mark my words Citrofiel. Dat gaat weer veranderen !

De CLS heeft klasse, dit is weer een hoerensloep.
Geef mij maar een BMW 3 coupé ;-)
Wow.

Die velgen.

Die kunnen echt niet!
@ King

612Pk is al idioot voor een normale auto als een CL of een S klasse, maar als je dan toch al idioot bezig bent en besluit er een schep idioterie bovenop te knallen. Doe dan écht idioot en ga voor een Brabus uitgevoerde CL/S klasse.
Standaard is hij juist precies goed, dat geweldig gave geluid uit zo’n subtiel prachtige auto. die opzichtige velgen maken hem zou fout als een 5 kilo zware gouden ketting
maar ik neem aan dat die afzichtelijke body kits en bizarre velgen van zulksoort tuners alleen maar zijn om hun bak in het oog te laten springen en vervolgens veel van de motortuning te verkopen. tenminste, dat hoop ik in dit geval
ziet er niet uit met die sjonnie wiele geef mij het oude model cl65amg maar
@Citrofiel

Nou, niet titans. Eerder ouwe mannen (beschaafd blijven Rick) en een wat jongere ouwe man (en weer beschaafd blijven Rick) ;)


Zie je nou wel schat. JANUS heeft wel smaak. :P
@ M5

De CL is altijd al thuis geweest op woonwagenkampen ;)
@ Rick dos; Ik geef toe, dat was ook wat ik eerst op wilde schrijven (beschaafd blijven Citrofiel). :)

@ Janus; Je bent hier altijd welkom! :D :P Maar de CL een hoerensloep… Nu beledig je mij, omdat ik hem wel leuk vind… (so does RD) Je maakt me uit voor hoer! :cry: (hoewel, ik rijd er niet in…)
@ sven ik heb liever met kamp volk te maken dan met van die kakkers ;)
“Om bij 340 km/u niet op te stijgen (een Boeing 747 gaat bij 320 km/u de lucht in)”

De 747 heeft vleugels, waardoor de luchtstroom wordt afgebogen en het voertuig dus eerder stijgt.. de Merc heeft dat niet, dus eigenlijk an unfair comparison :P

Dat even ter zake.
@Citrofiel
Toch fijn gevoel dat ik nog welkom ben ;-)

Zie je wel schat. Rick dos is een oude man !
@sven: naast de 3 serie met pauperspoilers, de Mb 200d en de 7 serie toch?

Grote dure auto’s met goedkoop plastic en grote wielen optuigen…. waarom is het zo moeilijk te begrijpen voor tuners dat het eigen altijd ordinair wordt? Zie je dit al bij een kasteeltje van de Hertog van huppeldepup op de oprit staan? Ik ook niet. Misschien leuk voor de zogenaamde villa’s in Vleuten de Meern met de leeuwen van gips en veel gouden deurklinken, dus misschien ook wel een succes, maar mooi en stijlvol, ehm nope not even close.
@ RenJie

Op Le Mans hebben we al eerder een Mercedes op zien stijgen toch ? ;-)
Erg netjes maar die velgen zou ik lekker bij Vath in shop liggen, dat past er gewoon niet bij. :P
@mijn vorige post

zijde* moet dat zijn
@Citrofiel

Jaaaa, dat dacht ik al. :)

@Janus

LOL! ;)
@ RenJie
als een Mercedes straalmotoren had…
Kan ie niet harder dan 340 met zoveel vermogen? :|
Normale CL65 AMG vind ik mooi.
Maar dit… nee
Andere velgen aub. en doe wat aan de kleur
@Davidov;

Rijd jij dagelijks 340 km/u dan?
oef wat een geile auto, maar van mij mogen ze hem motorisch wel aanpassen maar qua uiterlijk gewoon laten als hoe hij is, ook heeft dit wel wat, maar net wat te ‘pooiers’ achtig..
@de vlaeminck

..dan zou hij niet bij 320 opstijgen :P

@evo

die opmerking kan je wel over alle auto’s zeggen.. -.-
@ Davidov
Om überhaupt van 0 naar 100 te geraken heb je nog minder nodig dan 64 pk.
Om van 350 naar 400 te geraken heb je meer dan 400pk nodig BOVENOP het aantal pk dat je gebruikt aan die snelheid.
Heeft iets te maken met wrijving met de grond, met de lucht, met de motorcompartinenten enzovoort…
Zo zie je; het is niet zo vanzelfsprekend om een auto op bloedstollend hoge snelheden te krijgen (+ dan heb je nog een abnormaal veel meer slijt op je auto aan die snelheid dus je wilt dan ofwel een vlietuig ofwel een hoogtechnologische wagen onder je kont hebben, en daar schuilt nog eens des te meer de onvoorstelbare genialiteit van de Veyron en zijn concurrenten (welke een inferieure kwaliteit hebben aan de Veyron) )
btw het is natuurlijk ook niet (vooral niet zelfs volgens sommigen) alleen pk die zijn duit in het zakje doet, standaard heeft die al 1.000 (of was het 1.100?) Nm
@ RenJie;

Ik sluit mij aan bij Sven. Op Le Mans hebben we de Mercedessen toch ook zien vliegen?
@evo

dat is uitzonderlijk, wat vooral gebeurt bij Le Mans(Ja, het gebeurt :P ) Die wagens gaan daar wel harder dan 320, maar wat me opvalt is dat de auto’s die de lucht ingaan, vlak achter een auto rijden.

Dat zijn racewagens met wss een vlakke bodem en lightwighted, ik zie deze notüberaerodynamic Cl65 niet de lucht ingaan hoor :)
Ja, jullie hebben gelijk eigenlijk.. nu ik mijn reactie teruglees, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik deze fat CL65 niet de lucht in zie gaan.
Ja maar RenJie, 340 km/u is wel echt hard hoor. Zou het écht niet kunnen? Een metertje of 100 de lucht in om vervolgens weer te landen?
SLR-killer? :D
negatief camber?
Maar dan nu nde hamvraag: Welk energie-label heeft deze auto?
Vroeg het me af, denkend aan de Rocket :o
@Sacha: dat is niet de hamvraag maar de worstvraag: het zal ons worst wezen dat energie-label.
Wow, ik ga eerst eens op zoek naar een filmpje van dit monster
hebben ze de versnellingsbak ook aangepakt? mercedes heeft niet voor niets het koppel op 1000Nm begrensd omdat de versnellingsbak op de lange termijn niet meer kan verwerken. hoeveel koppen (Nm) heeft deze nu?
718pk is niet zo gek moeilijk te halen uit dit blok. standaard al 612pk, 5,5liter inhoud (of was het toch 6liter), 12 cilinders en 2 turbo’s.
Brabus doet het in mijn ogen nog iets beter met dit blok, te weten 730pk en 1320Nm (begrensd op 1100Nm) en naar mijn weten heeft brabus de versnellingsbak wel ontzien door het koppel te begrenzen.
Heftig en sexy!!
Nog meer dan normaal straalt deze auto sportiviteit en agressie uit. Een autobahn killer.
@sacha
Heel positief, de motor wordt ten volle benut :lol:
@Versnellingsbak: Ik las laatst over een upgrade van de Mercedes auto 5-bak van dit model naar 1626 Nm door versteviging van allerlei componenten.

Of Väth dat ook doet weten we (nog) niet.
@sacha

verder dan G gaan ze niet hè :P dus erger kan het nooit worden :D
gekke auto. prijskaartje?
:-) mercedes is echt zo’n lievelingsmerk. Ook de tuners die er op worden losgelaten. … prachtig gewoon
Standaard zeker een mooie auto, motorisch tunen OK, maar die velgen :shock:
Op motorisch vlak is dit echt hetgeen ik al jaren in gedachte had als autofreak pur-sang.

Nu nog de optische tunig wat éleganter-(is wat brutaal naar mijn smaak op de foto), te ‘AMG’ achtig. AMG is naar mijn mening al jaren veel te aggressief in het optisch tunen. In mijn opinie geld en telt als absolute factor ‘Efficiëntie’ gekoppelt aan ‘Elégantie’, en dat laatste ontbreekt bij AMG volledig.

Kombineer dit met een interieur dat op grootmeesterlijke en grootse kunstzinnige wijze tot het uiterste is geconfigureert qua ultra sportiviteit en ultieme luxe, en we zijn naar mijn mening echt vertrokken ;) :D .

Hopelijk wordt hij ook voorzien van 4 wiel aandrijving die volledig computer gestuurd wordt, met minstens 2 miljard berekeningen per seconde zoals ons menselijk brein dit doet als we 100 % in actie zijn.

Maar ! , hij moet dan ook tevens voorzien worden van handmatige bedieningsmogelijkheden via een knop die duidelijk zichtbaar is als een noodsituatie zich voordoet.
hahaha een bmw m6 gaat standaart zonder begrenzer al 340km/h wat jammer voor mercedes weer net niet gehaald
Eerlijk gezegd bmw325i , als pure speedfreak zou je volgens mij toch beter moeten weten.

Als het echt om de pure kick gaat, moet je in het bijzonder alvast weten dat onze nekwervels het begeven vanaf een G-Kracht van ongeveer 10 G -(dit is wel afhankelijk van mens tot mens). Ik ben zelf ook een echte snelheidsmaniak, maar weet hoever ik kan gaan.
Wat je leeftijd is kan ik via de pc niet weten. Zelf ben ik alvast van 1961 en heb al iets wat levenservaring, een leeftijd die geen mensen meer toelaat die overdriven.

Al sta ik wel open voor nieuwe ontwikkelingen, maar ik ken mijn grenzen.
BMW 325I JIJ MAG VANAVOND OPTIJD NAAR BED DAN HEB JE MEER KANS OM EEN DROOM VAN DAT IE STANDAART AL 340 RIJDT DAT DING RIJDT GETUNED 340 DUS STANDAART HAALT HIJ 310 NIET EENS JOCHIE

-Edit: Doe eens capslock uitzetten-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).