
Nog wat moeite met wakker worden op deze vroege zondagochtend? Je zou dan alle Bloggers top-5 autoliedjes kunnen afluisteren. Je kunt echter ook de video van deze kerel met veels te grote broek bekijken. Zet je luidsprekers maar op 10 en geniet. Zullen de buurtjes ook vast appreciëren. En oi-oi-oi, wat klinkt die Carrera GT (wederom) erg lekker zeg. Ik adviseer de beste man overigens wel om contact op te nemen met de eigenaar van deze GT.
Nu nog steeds niet wakker?
COLD engine?
debiel
Dat fel-agressieve van de Carrera GT…. HEERLIJK.
Hoe snel die motor in toeren klimt onbelast… ongelovelijk. Superlichte krukas.
2 heerlijke auto’s bij elkaar!
@ Paragon
belast in toeren klimmen gaat minder snel hoor…
@ pipil
onbelast zo ‘gassen’ is zo slecht niet hoor, onderdelen krijgen geen tegenkoppel dus worden gewoon in toeren gejaagd. pompkes hebben niet zo’n opstarttijd.
oei dat is wel lekker ik ben wakker hoor
CGT says hi to Beverly Hills, nog net iets leuker xD
http://www.youtube.com/watch?v=MkLjCYjqGDU
@masticore weet niet waar jij je wijsheid vandaan haald hoor maar als je met een koude motor staat te rammen met het gas slijt je auto 9!!! keer sneller dus ga jij met koude stilstaande motor maar lkkr trappen en breng hem maar naar mijn garage heb ik ook weer werk … en verder wat een brute sound dit mag van mij vaker Autoblog dank je zeer
@ Masticore
Als die dingen koud zijn is het zeker niet goed en de olie moet ook nog verspreid worden door de gehele motor, dus echt goed is het niet. Maar erg lekker klinkt het wel :D !
die carrera gt is zo zalig van geluid! het mooiste die er is vind ik! wat een bruute, ietwat wanhopig klinkende schreeuw heeft die motor
Dat iemand een ander uitlaat systeem op een Carrera GT zet kan ik eigenlijk helemaal niet volgen….. niets van wat ik gehoord heb klinkt zo high tech als die CGT met de originele uitlaten. Misschien niet super hard of rauw…maar hallo het is een zorgvuldig ontwikkelde racemotor die hoort niet te klinken als een V6 zonder uitlaat.
Ik heb de Carrera GT één keer in het echt gehoord op het concours d’elegance op Paleis het Loo en echt waar het was hemels. Het beste autogeluid dat ik ooit heb mogen horen.
Alleen het geluidt van de GT duidt al aan dat je hier met high-tech snufjes te maken… Heel fijn..
Ik wil deze even voordragen om toe te voegen aan het artikel (en misschien moet je het volume even naar 9 zetten ;) )
http://www.metacafe.com/watch/421098/lamborghini_engine_sound/
Maar niets, maar dan ook niets komt bij de diva van het motorgeluid in de buurt…. KIPPEVEL! De onverslaanbare (qua geluid) BRM V16.
http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE
Ik heb toch liefst het geluidje van de ford hoor, de porsche heeft zo echt een f1 geluid, en dat vind ik maar niks voor op baan
@schnitzerken; “voor op baan”. Wat bedoel je in hemelsnaam?
Echt wat een waanzinnig geluid, echt het mooiste geluid na de F1
http://video.google.nl/videoplay?docid=1294420330942974226&q=carrera+gt&total=4003&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5
ook een oude bekende voor de meeste mensen hier :D
@ Rudy:
Jammer van die duitser die erdoorheen lult.
maar echt.. die BRM.. man man.. vroeger had ik ergens een mp3’tje vol BRM-geluid, hoe je dat ding vanaf een paar kilometer hoorde aankomen om uiteindelijk volgas voorbij te brullen. Hardnekkig kippenvel.
@W0o0dy: ja je hebt gelijk !Niets komt ook maar in de buurt van die BRM V16 !
En van zo’n carrera gt moet je afblijven.Het orginele uitlaatsysteem geeft een geniale klank af.
Die idioot van een VRAlexander heeft wat mij betreft z’n carrera gt volledig verkracht met dat AWE uitlaatsysteem.
De klank van een pagani zonda f komt wat mij betreft op een gedeelde plaats als de carrera gt.
http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw
“…op een gedeelde plaats met de carrera gt”
@ alle mensen die denken te weten dat de motoren van de beide bolides koud zijn: Wie zegt dat de 2 auto’s niet zojuist daar zijn neergezet na een rit van tig kilometers.
Niet te voorbarig zijn met conclusies als niet alle feiten bekend zijn.
@topic: wat een heeeeeerlijk geluidje komt er van die CGT.
De FGT is ook niet verkeerd, maar als ik mocht kiezen wist ik t vrij snel.
Heren luister dit schoonheid..
http://www.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto
Carrera GT klink veel beter. Dat komt door de gruwelijke Gasreactie van de hoogtoerige motor. Zo hoort een auto te klinken.
Dan moet die clip van Tim Schrick in de bergen er natuurlijk ook bij…
http://www.youtube.com/watch?v=S2-4Mv_VAcg
Sorry die stond er al bij zie ik nu…
De Ford GT vond ik mooi van geluid maar dan die Carrera GT, pfffff.
Niet echt denderend ;p
MP3 downloaden van het mooiste geluid voor den auto:
BRM V16
http://www.f1blog.org/wp-content/uploads/2006/04/1953_BRM_supercharged_V16.mp3
(Into red, auteur; Nick Mason)
Kan iemand mij uitleggen waarom het verschikkelijk slecht zou zijn (zo slecht dat meneer ‘american’ meteen een garagebedrijf aanraadt) om met een stilstaande auto met een koude motor enkele keren een fractie van een seconde volgas te geven.
Ik kan mij voorstellen dat het geen 100% ideale situatie is, maar goed, is het verschil in temperatuur meteen zo groot dat dit vrijwel direct schade aan de motor oplevert?
Vroeger was het niet aan te raden om met koude motor vol gas te geven, maar met de huidige modellen kan dat allemaal geen kwaad.
Het kan dus wel degelijk kwaad , bij een koude motor is alle olie terug naar het carter gezakt . In principe hoor je te wachten tot je een olietemperatuur van 60 a 70°C hebt vooraleer je de motor zo gaat belasten.
Trouwens je motor onbelast in toeren jagen is zowiezo niet goed , koud of warm.
hoor ik iemand daar dry-sump smering roepen?
Ik wil een CGT!
die olie die int carter zit is in 3-5 seconden naar de te smere onderdele. Hoog toeren op een koude motor is slecht omdat de zuigels uit een lichtmetale legering bestaat die uitzet bij warmte. Dus in koude toestand zitte de zuigers met een zekere speling in de cilinder (anders vastlope bij warme motor). En door deze speling worde de zuigers tege de cilinderwander geslaan, drm is het beste niet te hoge toere te maken bij een koude motor.