Renault Laguna GT

Auteur: , 62 Reacties

Ploink! E-mail van Renault. Subject: Renault Laguna GT. Zou het dan toch? Zouden ze een productiemodel van die prachtige coupé klaarhebben?

Nee, het is een enigszins sportieve upgrade voor die welbekende vijfdeurs leasebak… De Renault Laguna GT komt met een nieuw Active Drive chassis wat four-wheel steering (4WS AKA vierwielbesturing) mogelijk maakt. Tevens komen er twee nieuwe motoren in de vorm van een 2.0 dCi (180 pk) en een benzine 2.0 turbo (205 pk). Vraag is echter of deze naar Nederland zullen komen.

Distinctive GT styling
Renault Laguna GT’s stylish looks express an elegance that goes much further than sporting ability alone. The lines of its long, steeply-raked bonnet highlight the purposeful front-end and grille which is redolent of the most powerful Renaults. The car’s forceful character is further underpinned by its lateral air-intakes and headlamps with black masks. Renault Laguna GT sits on specific, generously sized 225/45 18-inch Bridgestone Potenza tyres, the DNA of which can be traced back to Formula 1, while the special Celsium wheels barely conceal 320mm diameter discs at the front and 300mm discs at the rear which provide plenty of braking bite. The promise of the Active Drive chassis is also exuded by the aerodynamically designed sills which extend from the front of the car to the characteristic straight-section twin tailpipe at the rear. Sports tourer attributes run through to every last detail, such as the gloss black wing mirrors and smoked rear lamp units.

Sports interior
As well as appearing on the outside centre pillar, the exclusive GT logo is also embossed on the light grey alcantara of the front seatbacks. As on all Renault Laguna models, the interior design exudes a most impressive sense of comfort and quality for all occupants. Sports design details abound, highlighting the exclusive capacities of the GT version: cross-drilled aluminium pedal, sports gearshift lever knob, dark charcoal leather upholstery with reinforced lateral support and special steering wheel. Extreme attention has been paid to materials and finish, true to the car’s unwavering commitment to pure motoring pleasure.

Renault Laguna GT
Renault Laguna GT



62 reacties

ik snap niet waarom iedereen het zo moeilijk heeft met deze auto. Het is een auto met een prachtige lijn en een zeer onderscheidende voorkant. Niets, maar dan ook helemaal niets mis mee! Doe mij die 180 pk dci maar hoor!
hmm, ik vind hem niet zo mooi. De grote luchthapper geft de auto nu eerder een wat grappige look. Ik vind sowieso dat de station een wat vreemde knik rond de klep heeft. Maarja, toch maar wachten op de coupé dan.
Ik vind de neus zeer geslaagd!
[quote]en een zeer onderscheidende voorkant[/quote]

Ja hoor..

http://www.autoweek.nl/images/480/1/7bd87cdb47c01f343795eb9908d566e1.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/0/355598875a648fcb93feef891f52d170.jpg

Ook de achterkant is duidelijk afgekeken van Citroën

http://www.autoweek.nl/images/480/b/f9ac039847687a68c1c80907eceef09b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/7/3ce8c7d670a484a5b00ee7f164600ee7.jpg

De GT.. tja gemiste kans. Ze hebbben de neus nog lelijker gemaakt! Techniek is leuk hoewel niet nieuw (Honda en Mazda)
Dus ongespoten spiegels staan tegenwoordig voor sportiviteit? Vroeger betekende dat nog dat je de uitgeklede crisisversie had gekocht…
die zijspiegel is nu al minder mooi :P
ik vind die wagon wel ok,maar de sedan vind ik aan de magere kant.
beetje slankie,mag er wel wat dikker uitzien.

Je moet wel echt renault gek zijn om deze te kiezen,anders toch de C5,die vind ik helemaal te gek!!!
correctie:

Ik was weer te snel met reageren :P heb het nu goed gelezen!
Ik vind hem er wel sportief uitzien :)
De kopers vinden de sedan ook maar lelijk

LAGUNA 5/ 11/ 11
LAGUNA ESTATE 25/ 33/ 25

verkoopcijfers van de laatste 3 dagen

ik zie ze vreemd genoeg bijna nooit rijden trouwens
sorry….bedoel hatchback ipv sedan
Boring! :cry:
owja… wat is vandaag de dag nog overigens het nu van een hatchback? Serieuze vraag. De nieuwe Mondeo wordt bijvoorbeeld in beide varainten geleverd volgens mij…
Vind m echt helemaal niets, heb wat dat betrfet meer verwachtingen van de nieuwe C5.

Kan me ook gewoonweg niet voorstellen dat men dit een mooie auto vind…maar goed zal wel aan mij liggen…
leuk systeem! dan kan je pas een bocht omhoeken :D
chapeau dat renault het weer naarboven haalt, moesjiboesji en ghonda hadden het alleen al veeeel eerder in wagens gestopt en het is nooit aangeslagen :?

opzich wel de eerste reden in 10j om een renault eventueel te overwegen :P proberen ze de verkopen nog enigszins te redden, duurt het weer langer tot ze failliet zijn :o
prop, waar kan je dergelijke verkoopscijfers halen? Ook voor andere merken?
PQ

Motiwise … moet je wel bij Pon werken bijvoorbeeld ;-)

En tot in hoeverre is dit trouwens 4wielbesturing te noemen. Zit er daadwerkelijk een 2e stuurhuis… of is hier sprake van een ‘zogenaamd slimme achteras’ met rubbers die netjes meebewegen
Ps.. idd alle merken
Het zal best rijden en itt de vorige Laguna niet uit elkaar vallen van ellende, maar het design is me toch echt te krampachtig. een spagaat tussen vernieuwend willen zijn maar tegelijkertijd niet de (14) oude kopers willen wegjagen. Dan krijg je een slecht compromis en dat is te zien.
al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
HAHA Frissegast schiet recht in de roos.
Ik kan jullie melden dat, na in september met de nieuwe Laguna te hebben gereden, de kwaliteit idd van ongekent niveau is. Vooral het interieur voelt ontzettend stevig aan en zijn er mooie, zachte materialen gebruikt (Vindt ik persoonlijk heel belangrijk). Daarnaast rijdt hij geweldig! Ten opzichte van het vorige model is hij veel sportiever. Heb namelijk ook met een ‘oude’ laguna achter een nieuwe gereden. Waar de nieuwe nog scherp de bocht doorging, had ik al last van extreem onderstuur!

Kortom. Kopen die handel!!
De vorm van de koplamen… dat maakt ‘m zo oenig.

Ik probeer echt m’n best te doen om dit op enigerwijs mooi te vinden, maar het lukt niet.

Blijf het een zielige auto vinden en een trieste zaak voor Renault. Want ik vrees het ergste voor de concurentiepositie van Renault binnen het D-segment als dit hun inbreng is..
Was de oorspronkelijke Laguna estate te klein ofzo? Het lijkt net alsof ze er een stuk aan hebben geplakt eigenlijk. Wat is het ook een misbaksel dit geval, waarom koop je een dergelijke auto? Omdat je vaak naar Frankrijk op vakantie gaat ofzo? Een andere reden kan ik niet bedenken eigenlijk.
Waarom trekken ze trouwens weer oude mazda 626 techniek van stal? Of is het een ander systeem soms, door Renaut zelf ontwikkeld? Zo ja, waarom zoveel geld aan een dergelijk concept uitgeven, rijdt deze auto zo slecht?
Wat zijn de voordelen van dit systeem:
-Je kunt iets beter de hoek om
-Hierdoor wordt de draaicirkel iets minder
-Op deze manier wordt de besturing misschien wat minder zweverig als bij de normale Renaults
Nadelen van dit systeem:
-Het systeem is tot op heden altijd nog niet doorgebroken, dit zal toch een reden hebben
-Als er iets stuk gaat heb je dubbel feest
-Het wordt bij Renault gemaakt dus de kans dat er iets stuk gaat is niet eens zo vreemd
_Het rjiden en vooral het sturen zal redelijk lastig worden in den beginne

Met andere woorden, waarschijnlijk weer een typisch geval van de Avantime flop…
Ik vind het knap dat mensen de kwaliteit van een auto kunnen testen tijdens een proefrit. Dat de materialen er goed uit zien geloof ik wel, maar ik ben benieuwd of ie probleemloos 100.000km rijdt, en hoe/of alles nog werkt na 200.000km.
Heb met het oude model 2x trubbels gehad toen ik nog een bijbaantje had bij een leasemaatschappij als chauffeur. 1tje vloog in de fik tijdens rijden en bij de 2e sloeg de motor vast met als gevolg dat de wielen blokeerden op de snelweg. Heb ook in de nieuwe gereden en kan wel beamen dat ze vooruit zijn gegaan. De lange termijn moet het alleen nog waarmaken
@ Juppe

Het was geen proefrit, in september was de Laguna nog niet bij de dealer! rara ;)
En ik ben t eens dat de kwaliteit niet op één (in mijn geval twee) ritjes te beoordelen is. Wat betreft slijtage na 100k of 200k kilometer is het idd gissen. We moeten Renault, die aangeven dat ze miljoenen en miljoenen
! teskilometers gemaakt hebben, maar op hun woord geloven!
Tja die neus kan mij toch echt niet bekoren, wat een grafbak!

Vergeleken met een Mondeo of de nieuwe C5 kijkt de Laguna gewoon… tja hoe zal ik het zeggen… dom de wereld in. Gemiste kans!
@Mosh,
Als mensen het over de kwaliteit van hun auto hebben, ben ik altijd sceptisch. Zo ken ik mensen die verschillende auto’s met het rijden van pakketdiensten hebben versleten. Die wagens werden werkelijk misbruikt. Alleen een VW Passat 1.9 TDI (vrij oud model) hield het een aardige tijd uit. Nou doen ze dat werk niet meer, en hebben ze een 2e hands 407 aangeschaft. Daar rijden ze een kleine 10.000km per jaar mee (familieritjes etc.). Volgens hun is dit een zeer degelijke auto, want ze hebben er nooit problemen mee, in tegenstelling tot de andere auto’s.

Tja… dan snap ik wel hoe bepaalde tevredenheidsonderzoeken tot stand komen. ;)
auto voor grijze muizen zonder libido….renault hoefd zich niet te schamen…er zijn nog legio merken die soortgelijke rommel maken.
Knipperlichtjes in de spiegel wat een geniale uitvinding!

Ohh wacht heeft elke VW vanaf de Polo, de Mercedessen, de Volvo’s, een paar Honda’s en een verdwaalde Ford dat ook? Dus Renault houdt knipperlichtjes in de spiegel voor sportief? Zal de Polo 1.2 bezitter goed doen.

Kop op Renault jullie kunnen beter en vooral origineler dan dit zijn.
wat een afschuwelijk design is dit toch. die neus alleen al. lijkt net een walvishaai die zijn mond half open heeft. en die koplampen kunnen echt niet. wie bij renault heeft deze designer het groene licht gegeven om dit te gaan bouwen.
die GT versies hebben eigenlijk best lekkere motoren. maar geen V6 meer voor renaults middenklasser? want die 2 liter turbo heeft al net zoveel vermogen als de huidige 3liter V6!
Excusez-Moi maar laten we eerlijk zijn, het lijkt net alsof die auto een chromosoompje teveel heeft.
Mijn god, dat ding loenst bijna.

On the left hand we’ve got the new Laguna GT.
On the right hand we’ve got the new C5…

What’s that right hand? What’s that?…. Left hand sucks?
-WORD-
@mosh

okeej de binnenkant en rijgedrag kan wel goed zijn maar de buitenkant geven mensen ook om soms even vergeten?? bij ford hbnn ze een geweldig rijdende auto een redelijk/matig interieur en de look is fantastish dat kinetic design!!!
Vierwielbesturing?

Lekker origineel, heeft Saab al vanaf 2002!!
Re-Ax achteras heet het dan in marketingtaal.

@prop: dit is idd een passief systeem.
Werkt top! Die auto helt vrijwel niet over, en gaat als op rails door de bocht.
De voorkant van de normale Laguna vind ik ook niets, ziet er heel smal uit. Door die koplampen, idd. Deze zal er dus ook nog wel smal uit zien, maar de ik vind de voorkant er voor de rest wel op vooruit gegaan! Stukken stoerder, met die grotere bumper (de luchtinlaat is nog even groot XD) en donkere lampen. De achterkant van de hatch vind ik niets, zoals de meesten. De Station ziet er al stukken beter uit, maar daar blijft nog die voorkant.
Reden waarom deze auto toch mogelijk op mijn lijstje zóu staan, is het interieur. Prachtig werkelijk.

@ Solstice; Ze zijn wel gespoten, alleen in een afwijkende kleur. Dát staat wel voor sportiviteit, denk maar aan de Audi’s (R)S.
@ahura

daar lijkt hij inderdaad heeeel hard op
@ victor.

Ik ben het met je eens. Qua design heeft Ford een veilige haven gekozen. Idd heel mooi, maar wel wat saai. Het uiterlijk van de laguna moet je van houden. Denk dat de doelgroep van Renault wel gewend is aan wat innovativiteit. Kijk maar naar de introductie van huidige Megane. Daar was men ook sceptisch over.
En profil deed ie mij ergens aan denken…. en ja hoor, het is net een uitgerekte Kia Rio van het oude model!
De Laguna moet het hebben van zijn rare kont. De rest is weinig bijzonders. Mix van een Citroën C5 met het middenstuk van de vorige Laguna maar dan lelijker en die uitstekende dingen op de voorbumper is weer ala 407. De Estate vind ik als één van de weinige mensen echt een gedrocht. Klopt geen hout van

Svenska Aeroplan AB, een meesturende achteras hebben zoveel merken. Dat is heel wat anders dan 4WS-besturing! En die techniek zagen we bij Honda en Mazda
Holle modieuze marketing rommel.

Bouw eens een echte auto.
@ DAT; En waarom is dit dan geen echte auto?
De laguna is echt wel mooi in het echt.
Alleen geven ze die sedan altijd die saaie kleur. Heb hem al eens in het donkerblauw zien rijden. Past perfect tussen de bmw’s, mercedessen en audi’s. Als je zo’n laguna koopt dan heb je tenminste niet zo’n alledaags saai duits model. Over de betrouwbaarheid wil ik het nog wel eens hebben. Als je als constructeur niet zeker bent dat die betrouwbaar is dan geef je niet zomaar 3 jaar of 150 000km garantie
Je hebt in deze klasse, saai en opvallend (lees; Duits), tijdloos (lees;Alfa 159 en misschien Saab/Volvo) of Frans. Buiten beschouwing gelaten pogingen van de Amerikanen. Franse auto’s worden gekocht door mensen die van de aparte styling houden, niet van Duitse auto’s houden en denken dat alle Alfa’s onder hun kont vandaan roesten. Over kwaliteit van Franse Auto’s word al jaren dit gezegd ; ‘ Eerste maanden gaat alles kapot maar daarna zijn ze niet kapot te krijgen “. Vandaar dat mensen nog steeds in Renault 16 en Peugeot 205 rijden, en maniakken een 2CV ;)

Ik verwacht nu een Rick Dos die de Duiste auto’s gaat beschermen maar voor het geld van een gemiddeld aangeklede Fransoos, Zweed of Italiaan heb je een Duitsers met wieldoppen.
@ Scimitar GTE;

“saai en opvallend”
Beetje een contradictie?

Franse auto’s worden gekocht door mensen die van de aparte styling houden, niet van Duitse auto’s houden en denken dat alle Alfa’s onder hun kont vandaan roesten.
Dus Franse auto’s zijn ‘leftovers’? So not true. Een belangrijk argument van de Franse-auto-kopers is nog altijd het comfort. Die heb je niet in een Italiaan of Duitser (of je moet voor Mercedes gaan, maar die zijn weer stukken te duur).
@Mosch, dat zou dan de eerste kwalitatief hoogstaande Renault zijn! Slijtage na 100k? Ik had met een hele dure uitvoering van een Espace na 10k al nieuwe lagers achter nodig! En na 30k wederom! Rekening klant natuurlijk he. En ook de banden hadden ze ‘voor de zekerheid’ maar vervangen. En natuurlijk ook rekening klant he…. Bekleding op het dashboardkastje liet los…. Nog nooit van gehoord vertelde ze mij. Gerepareerd en inderdaad, de rekening was weer voor mij. Hoorde later dat dat een bekend probleem was bij de Espace…. Renault is gewoon troep…. en nog lelijk ook! Voor mij echt nooooooooooit meer een Renault. Sterker nog, geen Franse auto.
Réné als renault toch zo lelijk is, waarom had je dan een espace???
@stefaan,…hihihihi.
@Citrofiel
Ben wat laat, maar het is zoals Pomoek schreef om 14:03: een spagaat tussen vernieuwend willen zijn maar tegelijkertijd niet de oude kopers willen wegjagen.

Ik word zo moe van al die nieuwe auto’s. Zelfs Volvo begint nu ongelooflijk truttige auto’s als de XC60 te bouwen.
hij is technich net zo goed als hij er uit ziet
WAARDELOOS DUS
Zo vind ik hem zeker niet mis, de break is vele malen mooier dan de gewone 4deurs, die heeft zo’n rare achterlichten.
@pascal:

Heb jij je rijbewijs wel? Ik betwijfel het, jij bent zo een typisch sukkeltje wat zijn mening baseert op wat iedereen zegt.

OnT: Ik heb tijden in een Renault Laguna Grand Tour (estate) gereden, een 1.6 benzine motor. Uiteraard zijn er dingen kapot gegaan, maar ik heb nooit stilgestaan.
Nou schijnt het dat de meeste problemen zich voordeden bij de diesels.

De nieuwe Laguna Estate vind ik een mooie, elegante auto geworden. De hatchback daarentegen vind ik lelijk, die achterlichten zijn serieus om te kotsen. Maar dat had ik bij het vorige model ook al.

Maandag heb ik een proefrit in de nieuwe Laguna Estate, ik ben zeer benieuwd.
Ook de bumper is in een afwijkende kleur gespoten bij de break.
Kwaliteit hahaha – my ass.
Dat Renault zoveel met de EURO NCAP tests bezig is zie je nog aan de voorbumper: die hebben ze vergeten na de klap recht terug te zetten haha.

@ Stefaan: voor je informatie – de Koreanen geven ZEVEN jaar garantie. Wat is nou drie jaar? Dan is ‘ie net ingereden. Gelukkig is er nog hoop binnen het concern wat kwaliteit betreft – daar hebben ze Nissan voor. ‘Past perfect tussen’ de Duitse drie-eenheid? Lamenielachen! Waren die ook in hetzelfde (niet saaie?) donkerblauw of zo?

@ Scimitar GTE: heb je je ook al eens over de afschrijving gebogen? Daar komen bij de Fransen heeeeeeeel andere percentages uit. Citroen C6 anyone?

@ Rene: now you’re talking. Doe mij ook maar lekker een dikke Duitser. Of Jap. Die bouwen echte autos.
Wat een retarded reacties weer, ongelooflijk. Probeer eens iets van onderbouwing aan te brengen, zonder maar wat doelloos op de toetsenbord te brullen.
Leuk dat Renault dit toepast, al zijn ze niet de eerste met 4WS, wel de eerste die 4WS toepast icm rijhulp-systemen. Nu nog hopen dat de Laguna Coupe (want die is wel mooi!) in productie gaat mét 4WS!

http://i95.photobucket.com/albums/l158/PjotrBlom/RlagunaII4wheelsteering.jpg?t=1203771184
@Stefan: omdat die op de parkeerplaats stond van mijn bedrijf. Heb er maar 6 maanden in gereden en toen op de parkeerplaats van de leasemaatschappij neergezet. En inderdaad, de Espace is lelijk, rijdt slecht en heeft constant problemen gegeven. Nu een Volvo V70 (perfecte auto) en binnenkort kan ik een kleinere auto gaan rijden dus een Golf R32…..
De nieuwe Laguna rijdt hier in franstalig België al redelijk veelvuldig rond. Het vreemde is dat die achterkant – na enige gewenning aan het design – eigenlijk het mooiste is aan die sedan. De break blijft inderdaad (vgl. gerardo) ook in het echt een wat onappetijtelijke ‘koreaanse’ stijling hebben. Hij is wel mooier/dikker dan de sedan.
Die neus op de GT is veel mooier dan de normale neus – doordat die bumper nu wat minder prominent pruilt ziet het er wat beter te pruimen uit.

Maar inderdaad: het blijft een zeer matig ontwerp. De nieuwe design filosofie van Renault (familie lijn met dichte neuzen, wat meer mainstream-ontwerpen dan de vorige dikke-konten filosofie) levert tot nu toe zeer matige ontwerpen op (Twingo, Laguna, dat busje – ben even de naam kwijt). Ik vind bijvoorbeeld de huidige Espace een prachtig ontwerp hebben voor een grote MPV: dik, dynamisch, onderscheidend en evenwichtig. Absoluut de mooiste grote MPV die rondrijdt. De Megane vind ik ook erg geslaagd.

Overigens is de slechte technische reputatie van Renault tot nu toe terecht: ze scoren in betrouwbaarheidsonderzoeken regelmatig erg slecht (vaak ergens op het einde net voor Chrysler en Jeep). Terwijl de andere Franse merken het zelfs erg goed doen (Citroen blijft Mercedes en VW regelmatig voor en Peugeot hobbelt ergens met Opel en Ford mee).
Helaas kwam dat niet door het dashboard (waar ze nu de grootste kwaliteitssprong mee voorwaarts gemaakt schijnen te hebben) maar vooral door de matige motoren (vorige serie diesels, meeste benzinemotoren met te zachte koppen) en de slechte electronica.
@Svenska Aeroplan AB: Saab had dat AL? in 2002? Ehm kent dan niemand de geschiedenis een beetje hier? Sorry, dat ik hier even de geschiedenis leraar uit ga hangen….

Zo’n soort systeem hadden Mazda en Honda in de jaren 80/90 al op de Mazda 626 en de Honda Prelude alleen dan ook nog met 4 wielaandrijving erbij.
De Prelude 4ws is in 1987 in NL geïntroduceerd en de Mazda 626 Coupé 2.0i-16V GT 4WS werd in 1989 op de markt gebracht in NL. In feite is zo’n systeem dan ook niet revolutionair meer, maar het werkte toen erg goed en dat zal het nu ook doen…

Passieve besturing achter zat (o.a.) ook al onder de Peugeot 306 en de Citroën Zx.

Het echt nieuwe is dat dit systeem op een voorwielaandrijver wordt toegepast en dat het samenwerkt met het ESP systeem. Dus ook bij gladde ondergrond kan het systeem de achterwielsturing gebruiken om de auto op koers te houden. Wel slim, misschien ook wel goed uitgewerkt, maar nieuw? Ach ja…. blijkt maar weer hoe snel mensen vergeten….

Kom je ooit zo’n 4ws prelude of 4ws 626 tegen pas dan wel op met het volgen in de bochten… die dingen gingen toen al de bocht om bijna alsof ze op rails reden.

Het
hmm stukkie tekst weggevallen. Nogmaals proberen:

Het echt nieuwe aan dit systeem is dat het op een voorwielaandrijver zit en dat samenwerkt met het ESP om de auto op koers te houden bij slipgevaar.
inderdaad veel mooier dan de standaard…
Ik moest eerlijk gezegd wel glimlachen toen Renault in haar reclames aankondigde 3 jaar of 150.000 km garantie te gaan geven. Ik (student) heb een, jaja supersnelle ewn stokoude, Nissan Micra K11 uit 1993 die uiteraard toen al 3 jaar of 100.000 km aan garantie meekreeg. Na 217.000km werkt alles overigens prima, geen echte bijzonderheden gehad. Een collega-student rijdt een stokoude Daihatsu van ook 10+ jaar oud met een verweerde sticker op de achterklep die vermeldt dat de auto mag genieten van 3 jaar of 100.000km Daihatsu garantie! Ik heb het even nagekeken en Daihatsu gaf in 1987(!) al 3 jaar garantie op de charade.

Overigens is het wel zo dat de bovengenoemde modellen relatief simpele modellen zijn, waar weinig op stuk kan gaan. Toch geeft het wel iets aan dat Renault 20 jaar later ook aan komt zetten met een fatsoenlijke garantieperiode.
Als eigenaar van een Mazda 626 GT met 4ws zou ik toch wel eens een stukje in deze Renault willen rijden, en kijken wat het systeem nu anders is / werkt dan het systeem in mijn 29 jaar oude Mazda.

Mazda was in de jaren 80 zijn tijd ver vooruit met deze techniek, en het werd daarom (ook mede door de prijs) helaas geen succes.
Toen de eerste 4ws-en van de 626 in ’87 Nederland in kwamen was het met een slordige 60.000 euro voor de gewone rijder vaak te hoog gegrepen.
Met de huidige prijs van bijna 38.000 Euro denk ik dat deze Laguna een zelfde leven beschoren is, en blijft er uiteindelijk een klein clubje liefhebber over, zoals ook in onze 626 club het geval is.

Ik ben heel benieuwd!
correctie, de auto is 19, niet 29 jaar oud …

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).