Infiniti G37 sedan – alternatief voor de gevestigde orde?

Auteur: , 49 Reacties

Na Lexus gaat Infiniti ook de oversteek naar Europa wagen, daarbij kan wel eens een grote rol zijn weggelegd voor de hier getoonde G37 sedan.

Voorlopig komt er alleen een (autoblog-waardige) versie met 3,7 liter grote en een minimale 310 pk sterke V6, net zoals de EX37. Vreemd genoeg wordt voor de G37 Coupe in Amerika een vermogen van 330 pk aangehouden, dus wellicht krijgen we hier in Europa ook nog wat gratis extra pk’s. Om succesvol te worden hier zal Infiniti echter snel met andere motoren komen, waaronder hopelijk enkele diesels. Gelukkig kan Infiti via moederbedrijf Nissan gaan winkelen bij Renault. Daar hebben ze wel een aantal diesels in de rekken staan die een goede kandidaat zouden zijn.

Standaard is de G37 uitgerust met achterwielaandrijving, maar is ook te verkrijgen met vierwielaandrijving. Deze versie heet G37x en het vierwielaandrijfsysteem heeft de marketingvriendelijke naam ATTESA E-TS mee gekregen. Dat systeem kan de trekkracht over de voor- en achteras verdelen zodat er optimale grip ontstaat. Als optie kan de G37 ook worden uitgerust met vierwielbesturing. Helemaal hightech wordt het met de zeventraps automaat, die de zestraps handbak kan vervangen.



49 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Kunnen jullie toch maar mooi gaan lunchen van het marketingbudget van Infiniti!
Lexus heeft er dus een concurent bij in Europa. Ik denk dat met name BMW, Audi en Mercedes-Benz zich voorlopig nog geen zorgen hoeven te maken.. Lexus heeft prima auto’s maar in de verkopen maken ze het na al die jaren nog niet waar. Ik vermoed dat Infiniti ook zo’n leven gaat krijgen, mooie auto’s, goede techniek maar toch een beetje grijze muis.
mmm… leuke eerste poging… wordt niet echt wat denk ik.
Ziet er in iedergeval samenhangender uit dan die SUV. Hier zijn het alleen organische vormen. Geen scherpe lijn te bekennen. Toch is mooi ook anders. Doe mij dan maar die Lexus waar V6-4Motion het al over heeft.
Ik denk dat dit een mooi alternatief gaat worden voor de mensen die net even iets anders willen. Ik denk overigens niet dat deze auto een groot marktaandeel gaat krijgen in dit segment. Hooguit 5%.
Nou precies Pim! Ik ging net even naar de supermarkt en de prijs voor een halfje bruin viel me nogal tegen.
@ Wouter

Biobrandstoffen he – dat wordt alleen maar erger!
Voorlopig komt er alleen een (autoblog-waardige) versie met 3,7 liter grote en een minimale 310 pk sterke V6….
Vreemd genoeg wordt voor de G37 Coupe in Amerika een vermogen van 330 pk aangehouden, dus wellicht krijgen we hier in Europa ook nog wat gratis extra pk’s.

Moeten de PK’s niet andersom?
Wat betreft de pk’s…..verschil zou kunnen liggen met de definitie van PK welke verschilt tussen de VS en Europa. SAE vs DIN geloof ik?
@wouter,ik kreeg net een heel bruin met lange halen in de supermarkt …viel niet tegen.
Waar Renault de topmarkt verloren heeft, kan mss. Infinity klanten voor het concern terughalen. Zit wel potentieel in.

Weliswaar copy-paste van o.a. Lexus, BMW en Mercedes. Maar ja, dat zijn ook de potentiele klanten, en die zijn voor het grootste deel toch vrij conservatief………….
Ziet er op zich nog wel gelikt uit, maar de über-Infiniti is natuurlijk de FX ! Wát een prachtig gelijnde kar, daar kan met name Mercedes nog wat van leren op het gebied van SUV-vormgeving.
Het design is echt wel mooi. Mooie lijnen en een sportieve looks. Als het met de motoren goed zit zie ik in dit model wel een concurrent voor Lexus, Audi, BMW en Mercedes.
@ V6 4-motion

Hoezo maakt Lexus de verkopen niet waar? Als je je iets beter verdiept, laten voor het gemak de IS met een 3-serie vergelijken. De IS verkoopt met twee motoren één-zesde van het aantal 3-series in Nederland. BMW levert 5 verschillende Diesel motoren en 7 verschillende Benzine motoren.

De IS wordt in één carosserie variant geleverd, de 3-serie kent 4 varianten.

Hoezo niet waarmaken?
De enige Nissan die ik in een infinity uitvoering zie zitten is de ‘King Cab’. En gun die Wouter zijn King Corn! :D
@JP West : een luxe King Cab hebben ze al een tijdje bij Nissan, die heet Navara
Hoe moeilijk is het om een naam goed te schrijven..? Infiniti is een automerk, Infinity is een audiomerk..

Tja leuke concurrent voor de IS, 3-serie en C-klasse maar ik snap niet waarom ze de EX en G in Europa juist met de 3.7 leveren terwijl ze het in Amerika met minder moeten doen. Zo maakt deze auto veel minder kans. Ze kunnen beter met een G25, G30 én G37 komen ofzo
Als Infinity? You must be kidding… show me the pictures. Ik kan alleen maar Nissan’s Navara vinden als ik Google.
Knappe bak, beter vormgegeven dan die SUV. En origineler dan een BMW/Mercedes/Audi. Mooi zo!
@ Incognito.. moet je eens goed naar de verkoopcijfers kijken van lexus.. sinds 1983 hebben ze in totaal 6500 auto’s verkocht in NL. Waarvan er in 2007 en 2006 ca. 1500 stuks per jaar verkocht werden.

Van het totale markt aandeel in NL vorig jaar had lexus 0,28%. Audi, BMW en Mercedes hadden alle drie zo rond de 3%.

Beschikbare motorkeuzes is daarbij niet echt van belang. Dat zie je ook bij andere merken. Neem Skoda en Nissan, Nissan heeft nooit echt een ruime motor keuze, Skoda wel. Toch verkopen ze allebei evenveel.
Een gebrek aan model varianten breekt lexus misschien wat op, maar het kan nooit zo zijn dat en merk 90% minder verkoopt dan een concurent omdat ze geen station in het assortiment hebben.
een 3.7 V6 met achterwielaandrijving… zet die gozer uit dat m3 sedan filmpje dr maar weer in :D ik denk overigens ook dat deze, zeker met 2.0/2.5 motor aardig wat bij BMW/MB/Audi kan wegsnoepen.
Mooie auto en een pak exclusiever dan zo’n oersaaie 1000-in-1 dikke Duitsers BMW of Benz. Hij zal niet veel verkocht worden, mensen met goeie smaak zijn een zeldzaamheid tegenwoordig.
de achterkant lijkt een beetje op de voorkant van de nieuwe laguna, ook van die rare lampen.. ik moet er nog even aan wennen maar dat zal hopelijk niet lang duren..
Ik heb in Canada en de US zat Infiniti’s gezien en in het echt zijn ze veel overtuigender dan op foto’s, vooral de coupé. Ben benieuwd wat ze gaan kosten hier maar hun dealernetwerk moet inderdaad worden uitgebreid. Liever dit dan een saaie Duitser ;)
slurptax?
en wat moet die gaan kosten?
Een geslaagde auto, hoewel de coupé mooier is.
nice :D jah coupe is mooier maar dat is bij de meeste auto’s wel zow togh? bmw m3 bijvoorbeeld :P
@QuattroPorte: schrijf jij “toch” bewust als “togh” of is het gewoon uit gebrek aan opvoeding? In elk geval, het getuigt van een grenzenloze minachting voor de anderen als je het bewust zou doen.
Hey, Patrick ben je daar weer? Zonnetje in huis dat je er rondloopt.
Ik heb me er al bij neergelegd dat het gemiddelde niveau op deze site behoorlijk laag is, of om jullie taalgebruik te gebruiken: jullie sijn agterleike mochoolen, togh?

Leuk voor de anderen, toch?

In de lokale kroeg komen jullie misschien stoer over met zulk taalgebruik, voor de rest van de gemeenschap zijn jullie een stelletje kinderen zonder enige scholing noch opvoeding. Een schrijffout kan iedereen maken, maar bewust de boel verkrachten is er totaal over. En dan goed wetende dat de gemiddelde hollander zo graag Engels, of nog erger, Frans probeert te praten. Zielig als je dan weet dat velen amper hun eigen taal beheersen.
-EDIT. Iets vriendelijker mag ook wel-
Dat plezier gun ik jou niet, het is voor iedereen (niet voor mij alleen), dat jij behoorlijk zou schrijven. Tot nader order is jouw niveau van iemand die de basisschool nooit heeft afgemaakt.
Volledig off-topic, maar zijn er nog wel nationalisten in dit land te vinden? Zijn er nog wel mensen die trots zijn op Nederland? Of de Nederlandse cultuur incluis de Nederlandse taal en zoals zijn behoort geschreven dan wel getypt te worden?
Nederland voor de Nederlanders!!!!! (En voor de duidelijkheid: Nederlanders kunnen zowel blank als zwart, rood geel en groen zijn)
mooi, vind hem wat op de lexus lijken mar dat mag wel
-edit: en nu terug naar school, hup!-
QuattroPorte : wat is een “mar”?
@ QuattroPorte

Autoblog heeft bepaalde regels, staat vast wel ergens maar iedereen weet dat hier gebruik word gemaakt van taal, punten, komma’s, hoofdletters en geen caps lock. Patrick heeft gewoon gelijk en kom nu niet zeuren over schaakcursussen en nerdgedrag en weetikveelwat. Lees de ‘ Huisregels ‘ en hou het gezellig ;) .
Oke, klopt ik kan het ook wel gewoon maar, hij begint in èèn keer zo raar te doen. En toen voelde ik mij aangevallen en doe ik raar terug.
En, er zijn zoveel die niet normaal typen dus wat maakt het uit soms een klein foutje.
@ V6-4Motion

Wel even correct alsjeblieft, Lexus bestaat pas sinds 1989. Daarnaast was er tot 1998 maar één model. Met één motor.

De vorige generatie GS en LS was niet veel soeps. Maar met het huidige aanbod is er duidelijk een stijgende lijn, kan je moeilijk ontkennen. Kwestie van tijd en het verkoopt meer dan BMW en Mercedes. Ze maken structureel foutloze auto’s, dat gaat op den duur resultaat opleveren.
@Arnoud,

Die mensen heten Surinamers en Belgen.
Praten ongetwijfeld met een bepaald soort accent/dialect (wat jij wil) maar grammaticaal zijn ze een stuk beter dan de gemiddelde Nederlander.


On topic:

Ik vind het wel een mooie auto maar ik vind de auto juist meer van een Lexus IS hebben dan van een Duitse tegenhanger.
Toch eerder deze dan een Duitser, ik steek namelijk graag m`n kop boven het maisveld uit.
Het exterieur doet me vrij weinig, maar het interieur daarentegen ziet er wel mooi uit.

Lexus of Infiniti? Infiniti op dit moment…
Hmmmm….waarom geen aandacht aan de coupé? Vind ik persoonlijk wat interessanter.

http://www.worldcarfans.com/9080226.005/infiniti-g37-coupe-for-europe
De infiniti is dus wel stukken sexier dan een BMW. Zeker de M en de G35 zijn absoluut mooie alternatieven voor een BMW, Audi of dan wel Mercedes.
Laat het zienFREE
Voor mij is dit geen concurrent voor de Europese “elite”. Die hebben op de een of andere manier toch iets speciaals. Dit merk heeft dat (net zoals Lexus) voor mijn gevoel niet. Denk ook dat ze pas wat auto’s gaan verkopen als die diesels er zijn (vooral viercilinders), want het gros van de Duitse 3 heeft volgens mij ook een viercilinder (diesel) onder de kap.
Dit is een zeer mooie auto, Infinit laat die maar komen naar Europa. Maar spijtig genoeg denk ik ook dat ze niet echt gaan scoren hier :-(
De duitse 3 is iets ingeburgerd hier in Europa, wat ze ook doen, wat voor auto’s ze ook maken, wat voor kwaliteit ze ook hebben, ze zullen altijd een goed imago hier in Europa hebben.
Gaat ermee door he;)
Het is een mooie auto, maar het enige minpunt vind ik toch wel de achterkant. Daar zijn veels teveel lijnen gebruikt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).