Brabus Bullit Black Arrow: stealth supercar!

Auteur: , 49 Reacties

Vierdeurs V12 Biturbo peurno!

De Brabus Bullit op basis van de C-Klasse sedan zagen we al eens, in Genève zullen de Duitsers echter een matte versie tonen. Onder de kap is de welbekende SV12 S Biturbo motor van Brabus te vinden, deze is goed voor 730 pk en 1100 Nm (elektronisch gelimiteerd). Dit maakt een stoplichtsprintje naar de 100 mogelijk in 3,9 seconden! De topsnelheid is 360+ km/u (225 mph).

Mercedes C klasse Brabus Bullit Black Arrow

BRABUS BULLIT BLACK ARROW – Technical Data

Body

4-door sedan based on Mercedes-Benz C-Class, W 204 series

Steel unibody widened with BRABUS fender flares by 60 mm (2.36 inches). BRABUS aluminum hood with integrated gills.
BRABUS BULLIT aerodynamic-enhancement kit with BULLIT front and rear bumper manufactured from carbon fiber baked in an autoclave. Rocker panels with integrated entrance lights, three-piece rear spoiler.

BRABUS BULLIT BLACK ARROW with matte-black coating.

Measurements:
Length 4.590 mm 180.7 in.
Width 1.830 mm 72.0 in.
Height 1.402 mm 55.2 in.
Curb weight 1,850 kg 4,079 lbs.

Engine

BRABUS SV 12 S Biturbo displacement engine based on Mercedes 600

V12-cylinder 3-valve light-alloy engine with twin turbochargers
Displacement 6,233 cm³ (380 cu. in.)
Compression ratio 9.0 : 1
Rated power 730 hp (720 hp SAE net) / 537 kW at 5,100 rpm
Peak torque 1,320 Nm (974 lb-ft) from 2,100 rpm (electronically limited to 1,100 Nm – 811 lb-ft)
Fuel: Super plus (98 octane)
Motor oil: ARAL

BRABUS SV 12 S Biturbo engine conversion consisting of:
Displacement increase to 6.3 liters with special crankshaft with longer stroke, enlarged cylinder bore with corresponding larger pistons. Both cylinder heads feature flow-optimized ports and special camshafts. Two high-performance turbochargers with special exhaust manifolds; more efficient intercooling system and BRABUS stainless-steel high-performance exhaust system with low-back-pressure metal catalysts. Newly programmed mapping for engine electronics and on-board diagnostics.

Drivetrain

Rear-Wheel Drive

Reinforced five-speed automatic transmission
Gear ratios:
1st gear 3.59
2nd gear 2.19
3rd gear 1.41
4th gear 1.00
5th gear 0.83

BRABUS locking rear differential with 40 percent locking rate
Final drive either 2.65 : 1 (top speed 315 km/h – 196 mph) or 2.24 : 1 (top speed 350 km/h – 217 mph – electronically limited).

Suspension

Independent suspension front and rear with height-adjustable BRABUS coil-over suspension.

Front axle:
Three-link, anti-dive geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Rear axle:
Five-link, anti-dive and anti-squat geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Wheels:
BRABUS Monoblock S light-alloy wheels with YOKOHAMA or Pirelli high-performance tires.
Front: 9.5Jx19 H2 with 265/30 ZR 19
Rear: 10.0Jx19 H2 with 285/30 ZR 19

Brake System

Dual-circuit brakes with Brake Assist and BRABUS high-performance brake system.

Front: BRABUS 12-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 380 x 37 mm
(15 x 1.46 in.) steel brake discs.
Rear: BRABUS six-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 360 x 28 mm (14.2 x 1.1 in.) steel brake discs.

Performance

0 – 100 km/h (62 mph): 3.9 sec
0 – 200 km/h (124 mph): 10.49 sec
0 – 300 km/h (186 mph): 24.5 sec

Top speed: more than 360 km/h (225 mph)



49 reacties

I like!!
Jaah Brubus weet hoe het moet matzwart is the shit!
Startech staat voor lul, roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus.
wowwwwwwwwww..wat een heerlijk ding!!

had em alleen wel wat sneller bij de 100 verwacht

hoewel top speed dat helemaal weer goedmaakt
en nog wat BrAbus het is Bullet! niet Bullit.
Tenzij ze het woord zelf verzonnen hebben heeft Bullit geen betekenis, het is wel een fabrikant van energiedrankjes…
Tja dan is een kogel (Bullet) toch net even beter dacht ik zo.
Elektronisch autoblogger;)
geil geil GEIL!!!

hoop dat deze wél echt alle power aankan als ermee gespeeld wordt :-p
@Simon: wat jij wilt! ;)

@Race Kees: mooi gesproken!
“roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus”
Het kan snel gaan. De ene dag ben je uberhip, de volgende dag opeens gay…
CooperS-lightningblue
Quanta?
Geil ding, extra lekker zo in het mat. Bedankt autoblogger.
Wat ik me wel afvraag is het verbruik van deze pornobak is :P
wat een gruwelijk lelijke merc, mat zwart ziet er niet uit op dat ding. net een te vaak gebruikt afstandsbestuurbaar autootje. En 730pk is een beetje overdreven, je hebt er helemaal niets aan
dat is nog een een pk monster met nog wel 4 deuren ook trekt hij de meeste ferari’s weg
‘Tis toch fokking niet normaal. Dit lijkt me een behoorlijk ultieme bak…
Als ze hem nou wat lichter hadden gemaakt en de originele blok zo’n 500pk hadden gegeven i.p.v. een v12 erin te zetten. De blanke beschermlak zijn ze ook zo te zien vergeten ;)
Gemeen karretje!
C 200 Kompressor
Geeft mij maar een AMG.
Mooie wagen. Jammer alleen van die voorbumper met die luchthappers op de hoeken (die waarschijnlijk noodzakelijk zijn om de turbo’s van lucht te voorzien of de remmen te koelen)
@Race Kees .. huilebalken over een kleurtje is teminste voor echt mannen ..
The next Blade mobil, ziet er echt gemener uit dan de Dodge Charger (the ultimate bad ass car)….
BRUUT!
Wat een bizár lelijke auto! En iedereen hier is er weg van :s zal wel aan mij liggen…

Dat matte zwart is wel echt ultiem.
leuk zo’n supersnelle taxi! hij heeft zoveel power dat hij bijna niet meer van de plek komt. 3,9sec met 730pk is belachelijk langzaam.
Zeer geschikt voor de rechte lijn.
@ Kees: en nog wat BrAbus het is Bullet! niet Bullit.

Het is dus wel Bullit. Ik heb de officiele folder hier liggen.
WAT een cool ding…

He-le-maal goed. Dat matzwart maakt hem opvallend, op een subtiele manier, en dan zulke specs… jummy!
beter kan niet! Echt geweldig!
wow, je sprint gewoon een CL63 AMG uit met dit ding :P
CL63 AMG = C63 AMG
Dit is niet slecht, 730 pk :P . Maar toch liever een AMG, die is waarschijnlijk betrouwbaarder :)
nice!! wat kost ie?? hahahah\
Als de duivel een mercedes wilde hebben, dan zou die deze waarschijnlijk kiezen. Alsof de auto rechtsstreeks uit de hel komt. Vind de auto niet echt mooi, maar wel apart. Met zo’n auto bij het kantoor van millieudefensie parkeren en vragen of deze millieuvriendelijk is, hi hi
zet paul vlasblom in dat ding en maak r een flimpje van :D
Ziet er heel gevaarlijk uit.
Als ze de volgende keer nou ff een 4matic pakken heeft 730 PK ook nog een beetje nut :)
ROFL, kijk daar lees je autoblog voor, de comments blijven schattig :

# Race Kees schrijft,

Jaah Brubus weet hoe het moet matzwart is the shit!
Startech staat voor lul, roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus.
@Chorizo:

Welkom op het internet anno 2008
Dit zal waarschijnlijk even goed rijden als die SL die ze bij Top Gear hebben getest, dus gewoon waste of money! Maar ziet er wel bruut uit!
@Kees

Bedankt, zit er nog maar op sinds Arpanet ;-)
@coohla: niet overdrijven e!
brabus laat zich weer eens van zen beste kant zien, who de feuk is AMG?
heeft brabus een mindere kant?
@ MDA: Waarom noem je de versie Bullit? Ik neem aan dat ze Bullet bedoelen.
@ Chorizo: Ik weet niet wat je nou precies met je comment over mij wilde bereiken maar de kreet ROFL is niet meer aan te raden…beetje 1999.

p.s. Er schijnt nog een Kees te zijn hier zeker.
Dit is dus de ultieme ik-rij-me-nog-liever-dood-dan-in-te-houden-voor-een-trage-linksrijder auto. Waarom ligt iedereen wakker van die 0 naar 100? als je tot 10 kan tellen zit je aan 200 en hou je adem dan nog is 14 seconde in en je zit aan 300! Daar kunnen er niet veel aan typen.
Porsche aan de lichten beetje voorsprong geven om hem dan met een noodgang voorbij te jakkeren. Meer moet dat toch niet zijn?
Mat is trouwens helemaal mijn ding. Ik haat vuile wagens. Of ze moeste zo smerig zijn dat het cool wordt. Dus laat maar komen dat mat, maar wel gelijk in het bruin, moet ik hem nooit wassen. Alleen het interieur moet wel altij kraak net zijn. Waar je zit moet het proper zijn. Vind ik dan weer e.
@Racekees
Bereiken? Vertel me nou niet dat jouw post een statement was? Toch?
Nee, inderdaad Chorizo. Laat maar lekker gaan, had het idee dat je wat minachtend deed over Autoblog en haar posters (ik) er zijn genoeg sites die verziekt worden door rare ruzie’s in de comment/forum gedeeltes. en dat gaat niet met Autoblog gebeuren! Peace! back on-topic
Jah, want dat is reuze interessant met comments als

rider schrijft,

3,9sec met 730pk is belachelijk langzaam.
Lijkt me vrij logies, die achterwielen zullen wel helemaal doorslippen tot er geen rubber mer overblijft voordatie op snelheid is.
3,9 s is niet belachelijk langzaam. Dat is f*cking snel. Voor een sportwagen, en al helemaal voor een 4persoons sedan.
Het is gewoon Bullit en niet Bullet(kogel) en het zijn 2 aparte brabus modellen.
Dus je hebt de Brabus Bullit(zilver model) en de Brabus Black Arrow(zwarte model)
Mooi speelgoed voor iemand die geld teveel heeft.
Ik ben anderzijds toch eens benieuwd hoever Brabus ‘wil’ en ‘kan’ gaan in de kombinatie van het meeste ultieme op het gebied van ‘sportieviteit’ en ‘luxe’, zonder het te laten overhellen naar ‘overdaat’…, pure logische ‘Kunst’ dus, want dat proberen zij te bereiken voor zover mijn bronnen kloppen… :D ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).