Facelift Aston Martin DB9

Auteur: , 15 Reacties

We wisten al te melden dat Aston Martin een gefacelifte versie van de inmiddels alweer 4 jaar oude DB9 mee zou nemen naar Genève. En nu hebben we dan de eerste informatie en foto's voor jullie. De 6.0 V12 heeft er 20 pk bij gekregen en levert nu 470 pk en ook is er 30 Nm extra (600 in totaal). En dat zorgt voor een topsnelheid van 306 km/u en een sprint van 0-96 km/u in 4,6 seconden.

Aan de buitenkant zien we nieuwe 19″ 10-spaaks velgen en een andere grille. Ook zijn de buitenspiegels (die nog afkomstig waren van het vorige model Jaguar XJ & XK) vervangen door modernere exemplaren. Ook het onderstel is aangepakt en is voortaan voorzien van Bilstein dempers en aangepaste onderstel elementen. Ook is de middenconsole aangepast en voorzien van nog hoogwaardigere materialen (was dat mogelijk?).

Als er meer foto’s zijn krijgen jullie die meteen!

Aston Martin will introduce a revised version of the company’s critically acclaimed DB9 at the 2008 Geneva Motor Show, which includes significant enhancements to standard specification.

These changes include a revised version of Aston Martin’s 6.0 litre V12 engine to deliver improved power and torque. Peak power of 470bhp (350kW) – increased by 20bhp (30Nm) – is now reached at 6,000rpm, resulting in a power to weight ratio of 267bhp per tonne (199kW/tonne) – an increase of 11bhp per tonne over the existing DB9.

Peak torque of 600Nm is delivered at 5,000rpm, providing even more accessible power for the driver, as well a greater performance feel overall. Accordingly, top speed is now 190mph (306km/h) and the benchmark 0-60mph time improves by 0.3 seconds for the Touchtronic transmission – which benefits from a new valve box and integrated transmission controls to achieve quicker gear shifts – to 4.6 seconds and by 0.1 seconds to 4.6 seconds for the manual gearbox.

The latest DB9 also incorporates a series of chassis developments for both the Coupe and Volante derivates. Bilstein dampers are introduced in addition to revised upper suspension arms and retuned suspension bushes to deliver improved ride quality; aiding greater refinement in the Volante and an enhanced sporting feel in the Coupe. The DB9 Volante also benefits from revisions to the front shear panel which increases torsional rigidity by 10%, further improving refinement.

The DB9 manages to combine all facets of style, quality and usability of a traditional Aston Martin without relying on retrospective detail or design. Accordingly, styling changes to the revised DB9 are subtle, reflecting the car’s timeless design and understated elegance.

Exterior styling changes include the introduction of a new standard 19’’ 10-spoke alloy wheel, new door mirrors and a revised anodised aluminium five-bar grille. In the cabin changes include a new centre console constructed from die cast zinc with a painted iridium silver finish and the introduction of a new Emotion Control Unit (ECU) – first seen on the DBS in 2007. The ECU – constructed from glass, polished stainless steel and polycarbonate – replaces the key used previously for the DB9.

The innovative DB9 introduced an exciting new era for Aston Martin. The 2+2 sports car set new standards in its class due to its astonishing combination of technology, agility and design. The car marked the beginning of a new era for Aston Martin and became the first car to be hand-made at the company’s state-of-the-art facility in Gaydon, Warwickshire.
Sales of the DB9 started in spring 2004, and to date, more than 10,000 examples have been produced and delivered to customers around the world – surpassing the DB7 as the most successful Aston Martin of all time.

Deliveries of the updated DB9 begin during quarter two 2008, with prices from £113,950 for the DB9 Coupe and £122,950 for the DB9 Volante.



15 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Blijft een van de mooiste auto’s van het moment!

Moooooooooooooooi ook, die 10-spaaks velgen…
gilein brouwer
is nu dan ook van al die ford en volvo knopjes af ????? dat zou mooi zijn.
Ik sluit me bij Svenska aan, het is qua design een zeer geslaagde auto.

Maar wel een met een zeer hoog gay gehalte dus mij zal je er niet in zien!
Welke Ford en Volvo knopjes? Dat is allang niet meer. Ik heb het geluk gehad om pas geleden in deze auto te mogen sturen en ik kan nu al niet wachten om deze facelift te proberen! Heerlijke auto.
Machtig! Die coupé heeft gewoon BMW M-sport velgen. En de cabrio heeft Maserati velgen. Kunnen ze niks origineels vinden/bedenken?
top snelheid is nu 306 km/h, 301 was de originele top
-edit: check!-

ik blijf het een schitterende auto vinden!
Vond de DB9 eerst maar matig, maar deze face-lift is een enorme verbetering. Die velgen op die coupé zijn vet :D
BMW-M velgen onder een DB9 kan echt niet!!!
Dit zijn geen BMW velgen, dit design gaat al decennia mee.
@Luc D.
Decennia? Nee veel langer, wielen bestaan er al eeuwen, de vorm en functie is nog steeds hetzelfde, rond en het voertuig voort kunnen rollen.
@rob: gay gehalte?? ik weet niet wat jij onder gay vind vallen hoor. dit heet: mooi design, en niet: gay
Porsche Carrera 4s 11-2007
Minder chique, meer sport.
@ luc-D

Maar hedendaags ziet iedereen ze als BMW-M :P
Hoe lekker ziet die er weer uit, damn lekker exotisch zicht.
“In the cabin changes include a new centre console constructed from die cast zinc”

Een middenconsole uit gegoten zink ???

“the introduction of a new Emotion Control Unit (ECU) – first seen on the DBS in 2007. The ECU – constructed from glass, polished stainless steel and polycarbonate – replaces the key used previously for the DB9.”

dus de sleutel is vervangen door een “Emotion Control Unit” van glas, gepolijst RVS en polycarbonaat ?

Tssss….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).