Nissan GT-R gaat 119.900 euro kosten

Auteur: , 78 Reacties

Nissan heeft de prijs bekend gemaakt van de GT-R en dat is zeker een koopje! Voor 'slechts' 119.900 euro kan jij er al eentje voor de deur parkeren. Dat lijkt veel, maar als je dat vergelijkt met de prijzen die gevraagd worden voor de concurrentie dan zie je al snel dat het een koopje is. Wat kost de concurrentie dan? Porsche 911 GT3: 163.865, Porsche 911 Turbo: 201.929. Alleen een BMW M3 Coupe komt qua prijs een beetje in de buurt met 106.305.

De eerste GT-R’s zullen overigens pas in maart 2009(!) naar Nederland komen. Dus je moet nog een jaartje geduld hebben voordat je ze in het wild kan spotten. Vanaf april van dit jaar kan je bij geselecteerde Nissan dealers terecht voor het noteren van een order. Je moet dan wel gelijk 5.000 euro aanbetalen. Maar dan ben je natuurlijk wel een van de eerste die in een GT-R rond kan rijden.



78 reacties

Dat is wel een flink stuk duurder dan in Engeland en vooral Japan, of vergis ik me?
Nette prijs lijkt mij !
Ben benieuwd hoeveel je er straks zal kunnen spotten 8)
“Alleen een BMW M3 Coupe komt qua prijs een beetje in de buurt met 106.305.”

Die zin klopt natuurlijk niet. Hij zit ten eerste onder de prijs van de GT-R, maar jij en ik weten ook wel dat dit eigenlijk geen concurrent meer is. De GT-R is toch echt een stapje hoger.
idd een koopje, porsche turbo komt een beetje in de buurt maar is stukken duurder. M3 is geen vergelijking met de GT-R
Het ding kost in Japan 30.000 pond = 45.000 euro… wie heeft het over een nette prijs? :(
ok, M3 coupe it is! :D

of eigenlijk de sedan… neh ik wacht wel tot de station er is :D ;)
@ Thomas

Kun je lezen of niet? Er staat duidelijke bij QUA PRIJS. Niet qua prestatie. En de prijzen zijn zeker vergelijkbaar.
met die prijs komt ie in het vaarwater van de am V6 Vantage en de audi R8 :o
correctie: V8 Vantage uiteraard
additie: Zeker als je de 911 Turbo erbij betrekt zijn die paar duizend euro tussen de M3 en GTR mierenneukerij.

Mijn keuze zou trouwens de GT3 zijn, en als ik niet zoveel knaken had een tweedehands E46 M3 CSL.
Belachlijk duur. Als er geen grote verschillen tussen USA en EUR versies zijn, worden het gouden zaken voor de grijze import. nieuwe infiniti fx die ze op geneve gaan voorstellen zal ook wel een pak duurder dan zijn US broer worden.
ik hoop alleszins dat de grijze import voldoende concurrentie aan het officiele kanaal zal geven zodat we die mooie auto’s eindelijk ook zelf ‘ns kunnen aankopen (120k eur) is toch zeer hoog voor de average working guy.
Schitterende wagen, maar je moet wel nog zeker 1 jaar wachten tot hij binnen is en bijvoorbeeld in Duitsland is hij ongeveer €40.000.- goedkoper!
@ Racer X

Concurrentie houd in zelfde product range dus ook zelfde prestaties en Thomas heeft gelijk de M3 doet wel beetje onder voor die andere 3 dus niet echt een verglijking.

Maarja veel geld voor een Nissan liever een GT3 dan…..
”met die prijs komt ie in het vaarwater van de am V6 Vantage en de audi R8 :o”

Niet echt. Iemand die een aston wil kopen kijkt echt niet naar een auto als de gt-r. Met je aston rij je in stijl, in je gt-r lijkt het alsof je uit een playstation spel komt.
@sjaak
Daarom denk ik ook dat deze veel minder gaat worden verkocht dan z’n prijs concurrenten,

eerlijk gezegd blijf ik toch een beetje het idee hebben dat dit de volgende subaru impreza blalba gaat worden,
’t is vooral zo dat mensen dit soort geld uitgeven om een AM te ehbben, of een Ferrari , of een Porsche. daar zit bij de meeste mensen veel meer emotie in dan ‘nog een Jap die heeel hard de bocht om kan’
adrie bombarie
Ik vind 119.000 euro toch best duur, denk dat ie hierdoor toch minder gaat verkopen in Nederland. Als je zulke bedragen neertelt voor een auto, denk ik dat veel mensen liever wat meer betalen en een porsche of iets dergelijks kopen. Het goedkope maakte ‘m juist interessant voor veel mensen. Dat is hij nu, met deze prijsstelling niet meer.

In Duitsland is hij wel weer goedkoper, maar dat zijn alle merken tov Nederland. de M3 of GT3 zijn daar ook stukken beter betaalbaar.
adrie bombarie
@vinnie en sjaak: precies!
maar als ik het goed begrijp wordt de skyline binnekort dus ook getest en goedgekeurd door autoblog? :D
Ik moet zeggen dat Nissan wel een brok techniek heeft neergezet.
Dit is zeker niet zomaar een Jap maar een echte volbloed sportwagen die het op kan nemen tegen auto’s zoals de 360 Modena, Gallardo en Porsche Turbo. De nieuwe Scuderia, Lp-Serie en Gt2 zijn volgens mij weer een stapje verder maar die zijn ook onwijs duur. De Gtr ligt nog enigzins binnen bereik!
Vergelijk je nou merken zoals lamborgini en ferrari met Nissan?
Sorrie maar dat gaat te ver;)
Nissan heeft maar 1 probleem bij de verkoop van deze auto.

Het blijft een Nissan.

Voor de mensen die het niet helemaal begrijpen, met Nissan is niks mis. Maar het is een stuk moeilijker om 120k te verantwoorden voor een Nissan, dan voor een BMW of Audi (RS4) bijvoorbeeld.

Ik hop dat het een succesvol project word, maar waar ik vooral van baal is dat auto’s als de R32, R33 en R34 nooit geleverd zijn hier. Die GTS-T, GTT en GT-R uitvoeringen hadden een veel betere basis voor deze auto kunnen leggen hier.
@ X Racert

De prijs is lager dan de GT-R, dus dan klopt de zin niet ” dat de prijs in de buurt komt “… Beter lezen ;)

Verder worden de concurrenten aangehaald. Daarbij wordt vermeld dat de BMW de enige is die qua prijs in de buurt komt. Dan gaat het alsnog om een concurrent, gezien er naar gesuggereerd wordt. Oftewel, begrijpend lezen.
120.000 euro voor een nissan (kijkt eens om zich heen) Het moet niet veel gekker worden :P.
@ Joris; Waarom? Probeer eens je mening te onderbouwen!
nette prijs? ja, als je het eerste jaar al 60.000 wil afschrijven…hoe geweldig die bak ook is, nissan staat op de kap…..
@Alwood: Het is geen Skyline, sorry.. moest ff mierenneuken. Het is gewoon een Nissan GT-R.

Over de prijs, Je krijgt uiteindelijk nog steeds heel veel voor je geld. Maar het is jammer dat de auto bijna het dubbele kost van wat hij in Duitsland enz. kost.
de specs van de gtr en de nieuwe lp 560 zullen ongeveer hetzelfde

zijn maar er is toch een wereld van verschil nml als jij rijdt in urk zal men

met bewondering kijken maar in monte carlo sta je vooor joker en zit je

niets eens in het casino.
De GT-R is een sublieme sportwagen en is geen pronkauto. Een rijdersauto pur sang die thuis hoort op de circuit en de zeldzame limietloze Autobahnen. Echter de brandstofprijs is de doodsteek voor de liefhebbers en reken maar niet op dat het zal dalen.

Als dit tendens doorgaat, dan zal voor de autobouwers niet meer aantrekkelijk zijn om ultieme sportwagens te ontwikkelen waarvan de familyauto’s volop van profiteren. Prestatie/verbruik, wegligging, drivability etc. Wellicht kunnen de autobouwers een ander weg inslaan met nog geavanceerde hybride oplossingen.
@ Joris

Als jij al “sorry” met “ie” op ’t eind schrijft zal je dus ook nooit begrijpen waarom ze met elkaar vergeleken worden.
Zoals al eerder gezegd…onderbouw je mening ipv zomaar wat klakkeloos op te schrijven.
Ik zie het ook maar somber in voor Nissan, ik volg de mening van velen hier. Hoewel ik het echt jammer vind want het is echt een super sportwagen die de lichtste ferrari’s, porsches en lambo’s de grond aanveegt.. Als je natuurlijk de snelste wil zijn en niet gezien wil worden in je >100k-pimpmobiel, dan moet je deze komen. Hoewel ik persoonlijk iets teveel johnney-gehalte zie in de deze wagen, nuja zou dat de schuld van de tuning wereld zijn.. nissan skyline etc
Eum, en in België..?! Zo’n 85000€ dan veronderstel ik?
Zo veel voor een nissan???

Hoeveel kost een R8 eigenlijk?
Ik lees hier hier en daar verhalen over de afschrijving enzo…
Ik denk dat dit wel eens kan gaan kloppen…
Ten eerste 120.000 voor een nissan???
Hoe mag dan wel geweldig presteren hij heeft geen uitstraling voor een auto van dik een ton.
En de afschring gaat waarschijnlijk vele malen hoger zijn dan van een porsche…
Een mooie 993 kost zo’n 50 a 60.000 vandaag de dag!!!
Dat gaat het hem niet worden met de nissan denk het na 10 jaar.
@Jordan .. zal in nederland ook niet grettig aftrek vinden ..
en het is ook wel een echte “voor de heb” auto ..
die verkoop je allen als je geld nodig hebt ..
gelukkig is het klanten bereik dan ook wel groter dan nederland ..
@LC

Moet ik dat onderbouwen?
Volgens mij spreekt dat voorzich Ferrari’s en Lambo’s zijn volbloed sportauto’s vanaf het begin dat ze gemaakt worden als auto’s (niet de lambo tractoren dus).
Iedereen die van auto’s houd weet dat

en @ speedlimit als jij spelling met auto’s gaat verglijken snap jij het volgens mij niet helemaal.
Tja.. idd die prijs is toch wel een tegenvaller… Maar ja wie wil winnen hoeft niet altijd de mooiste te zijn! Had gehoopt rond de 80-85.000 dan had het echt wel een leuk succesje kunnen worden.. nu?? Nee ik denk dat ie gewoon (helaas) te duur is om dat te worden.. En ja over een jaar of 8 oid. zullen we er vast wel meer(geimporteerde) zien rond rijden…
tja…. 19% btw en +/- 40% bpm dat veroorzaakt wel een groot prijs verschil :(
@ Joris

De GT-R is ook een volbloed sportwagen. Waarschijnlijk bedoel je dat de geschiedenis achter het merk Nissan niet zo ‘mooi’ is als van de twee Italianen. Qua prestaties mag je ze dus echt wel vergelijken.
Ik denk dat die afschrijving op zoon auto wel mee zal vallen doordat ze in Europa redelijk zeldzaam zullen zijn. Kijk eens naar de voorgangers van deze auto de NSX, Supra en Skyline. Geen van allen een verkoopsucces, maar ze zijn tot op de dag vandaag nog steeds redelijk wat waard. Juist een M3, RS4 ed schrijven stukken harder af. GT3 blijft idd wel wat waard en de oude Turbo’s ook, omdat er maar weinig van zijn. Een 996/ 997 turbo is niet meer zo speciaal beetje vraag aanbod verhaal. Blijf die GT-R echt top vinden en zie het zelfs een beetje als een beetje een revolutie op auto gebied dat ze daarmee voor die prijs de supercars naar de kroon kunnen stekken.
@Wazige Willy

Lees wat ik zeg vanaf het begin dat ze gemaakt worden ander woord ervoor is idd geschiedenis en waar heb je mij horen zeggen dat ik de prestaties onder vind doen?
er zullen niet heel veel dealers een GTR dealer worden. Ze moeten blijkbaar totaal 100.000 euro investeren om de GTR te kunnen leveren, en aangezien er niet veel van verkocht worden zal het ook gekkenwerk zijn
BELACHELIJK DUUR!!! Andere woorden heb ik er niet voor, voor dat geld, liever een bmw hoor, ¿¿niet te vergelijken??, misschien qua prestaties niet. Maar net als of je met die auto hele dagen op een cercuit rijdt:S niet dus. En ik vind de m3 zoizow mooier, maar dat is mijn mening… overgens voor dat geld zou ik voor een C 63 amg gaan. Lekker een grote v8 voor in, dan zon speelgoed v6 (je).
@Joris; De Skyline/GTR is volgens jou geen sportwagen?
Het lijkt alsof je alleen naar het roem/naamsbekendheid kijkt maar probeer eens naar de concurrenten van nu de GTR te kijken en niet naar de naamsbekendheid.

Als je interesse hebt achter de geschiedenis van de Skyline kan je die onderaan vinden. Als je die al kent laat dit dan buiten beschouwing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
(over hypocritici gesproken :P )
@bobobob

Het is niet alleen de BTW/BPM hoor, ook een veel hogere basisprijs. De japanse prijs is 7700000 yen, oftwel 48000 euro. Dat betekent dat hij hier maarliefst 148% duurder is, dat zit niet alleen in de 60% extra belasting hier…
Ik denk dat je hem voor zo’n 100.000 uit de VS kan laten komen, inclusief alle belastingen ($80.000 = E60.000 aanschaf, 36.000 bpm/btw, 4.000 transport/inklaring).
zeer nette prijs, maar is dat incl ons overbodige belastingstelsel en slurptax?
mensen mensen, jullie roepen duur….

sorry hoor maar voor 120000 euro heb je prestaties waarvoor andere merken 60000 euro of meer voor vragen.

en dat ding schrijft echt niet af hoor….het orderboek zit nu al compleet vol en je mag blij zijn als je er eentje kan bemachtigen.

de oude skylines zijn zeker niet goedkoop als voorbeeld.


gewoon brute wagen die verschrikkelijke prestaties levert……de meeste zijn zo dom om niet in te zien dat je bij andere merken wordt bedonderd qua prijs!!
Johan…lees je zelf wel wat je roept? voor 120.000 heb je prestaties waar anderen 60.000 of meer voor vragen. Ja das heel normaal toch? Je wilt toch aantrekkelijk blijven.

En niet afschrijven? Alles schrijft af. Een nieuwe S8 van een jaar oud schrijft al 50.000e af. En oude skyline’s niet gekoop? De R34 GT-R kost als je hem nu importeert 45.000e. Das niet goedkoop nee. Maar als je die nieuw zou kopen nu ben je nog steeds ruim een ton kwijt. Niet dat je ze nog niet kan kopen, maar toch.

En gewoon ‘brute wagen die verschrikkelijke prestaties levert’, johan, nogmaals, dat is je eigen mening! Jou mening scheelt van die van anderen. Ik ben helemaal prestatie gek, maar als ik dat bedrag had, zou ik misschien toch liever een jong gebruikte AMV8 kopen, of een Ferrari…

En das het punt wat ik hierboven zei mbt de merk naam. Ik rij voor meer dan een ton liever in iets dat ook laat zien dat het veel gekost heeft.
Ik vraag mij af of dit een spannende auto is. Tuurlijk gaat het loeihard in alle omstandigheden, maar ik mis toch een beetje emotie. Het lijkt allemaal zo makkelijk te gaan, weinig speels voor mijn gevoel. Ik twijfel een beetje.
Iedereen zegt dat het duur is maar dat is te danken, aan het BPM van 45%.
Vergeet dat niet! anders was de auto rond de 60000

Groeten
@pinda

Toch even terug naar de schoolbanken?
60.000 + 45% is geen 120.000 hoor.
@ Pinda: En BPM is toch echt geen 45%…

Maar ja, niet dat ik er last van heb, heb eergisteren een LR Discovery V8 HSE (full-options) besteld voor een nieuwprijs van 38,000 EUR.

Ander voorbeeld: Porsche 997 GT3 RS voor 100,000 EUR met alle opties, i.p.v. bijna 200,000 in Nederland. Volgens de dealer in Nederland zijn de bruto-prijzen in Nederland zelfs hoger dan dat…

Heerlijk, dat Dubai! ;-)
@TomTom
De BPM is sinds februari 42,3% en daar komt ook nog 19% BTW, een energielabeltoeslag en slurptax bij. Ervan uitgaande dat de GT-R energielabel G (de hoogste) heeft bedraagt de de energielabeltoeslag volgens wikipedia 1.600 euro.
Dat is dus 60.000 + (42.3% + 19%) + 1.600 = (als mij berekeningen kloppen) 98.380. En daar komt dan ook nog 110 euro slurptax bij per gram CO2 die de 232 gram overstijgt, ik ga voor ’t gemak uit van een overschrijding van 100 gram, en dat maakt dus 11.000 euro bovenop die 98.380 euro en dat is samen 109.380 voor de GT-R. Dat komt al een stuk dichterbij die 120.000 euro…
In de prijs van de GT-R zit maar liefst 47.000 euro aan belastingen….

En ik heb nooit anders gedacht dan dat deze auto ongeveer 120.000 zou gaan kosten. Niet alleen krijg je een auto die vrijwel alle andere auto’s die je voor dat geld kunt kopen degradeert tot “best vlot of best sportief” maar daarnaast heb je een handgebouwde motor, is de auto vrijwel zeker betrouwbaar, dagelijks bruikbaar en ook nog eens behoorlijk exclusief….

Tuurlijk zullen er mensen zijn die voor dat geld liever een auto met het “goede merkje erop” willen en zullen er ook mensen zijn die meer geld uitgeven omdat het nou eenmaal hun smaak is of omdat het hun droomauto was (of vanwege het imago)…. Maar feit is wel dat voor hetgeen er wordt geboben er eigenlijk niets echt in de buurt komt, hooguit de Corvette Zo6.
Concurrerend geprijsd als je kijkt naar wat een Z06 kost….moeilijk moeilijk moeilijk (kiezen) :)
@ RA999: Zo te zien heb je helemaal gelijk, my mistake! Ik ben net weg en het is alweer een stuk erger geworden! Maar het is nog (net) geen 45%… dat dan weer niet! ;-)

Sorry hoor, maar ben ik even blij…
Ik blijf me verbazen over het niveau hier…

Ja Joris, je kan een Nissan vergelijken met een Ferrari, een paardje op de voorkant betekend niet dat je beter of sneller ben…
Iedereen die zegt dat deze auto te duur is vanwege het feit dat het een Nissan is zijn eigenlijk merk geil. Trouwens; dit is geen Nissan… Het is een GT-R!

120.000 om in 3.5 seconden van 0-100 te gaan, 4 ziplaatsen en een design waar je u tegen kan zeggen is echt niet veel.

De afschrijving zou wel een probleempje kunnen worden, maar misschien zien jullie me volgend jaar wel rijden in de GT-R ;)
119.900 met of zonder slurptax regeling?
dat gezanik van: ‘ja maar het is een NISSAN’ , ja nou en? dat zit allemaal tussen je oren kijk nou eens naar de feiten en denk de logo’s van de auto”s af, maak dan je keuze.
Het blijft een best redelijk bedrag voor wat je ervoor krijgt, maar toch had ik graag gezien dat ze ‘m regelrecht tegen de M3 hadden geprijst. Prijskaartje van rond de ton voor een auto waarmee de rest in die prijsklasse compleet te kakken word gezet. Dat was heerlijk geweest! Nu is dat in principe nog steeds wel het geval, maar het had beter gekunt. Ik denk dat er nu qua prijs minder ruimte voor de V-Spec is boven deze huidige prijs. Daar had Nissan misschien aan moeten denken.

Waar ik me trouwens heel erg aan irriteer zijn de merksnobisten hier. Wat heeft het merk er nu mee te maken? Dit is een megasnelle en waarschijnlijk uber betrouwbare auto en veel waar voor je geld! Meer telt toch niet als autoliefhebber?
Ik bedoel als je voor het merk gaat, geef dan gelijk toe dat je een patser bent en graag vrouwtjes met je autopenis wilt imponeren. Jullie kopen daarom zeker ook een iPhone en al dat soort meuk. Makkelijke prooien zijn jullie voor de marketeers… Sukkels.
@Autosketch, gezien de concurentie denk ik dat het NIET beter had gekunt. Wat betreft de specs/prijsverhouding is dit gewoon een SUPER auto, alleen wel jammer dat hij er tov zijn voorganger (de skyline) er imho optisch niet op vooruit is gegaan
koopje van de eeuw!
Ze kosten in de UK maar zo’n 65000 euro!

En voor die prijs verschil tussen M3 coupe of Sedan, is wel een gruwelijke compressor-kit(dik 550pk) met een set race schokdempers te krijgen hoor ;)
ff offtopic

Als ik moet kiezen dan betaal ik liever wat meer voor de coupé CSL. De achterkant en het gedeelte vanaf het achterste raam kunnen me echt niet bekoren bij de sedan
@ Joris

Die foute spelling geeft iets aan over jouw “lage niveau” samen met ’t feit dat je jouw reactie niet had onderbouwd…dat is wat ik ermee bedoelde ;)

En spelling niet belangrijk??? Porsche of porsje…uiteindelijk zul je zelfs bij de lada dealer uitgelachen worden.
de meeste mensen hier kijken alleen naar het merkje dat voorop staat en dat zijn dus geen echte autoliefhebbers!als er kia op de voorkant van een porsche gt2 of ferrari scuderia zou staan zou je hem dan niet meer willen?what the fuck maakt het uit dat het een nissan is, de constructie daarvan is waarschijnlijk duurder dn die van een gt3 en toch is ie goedkoper(porsche meest winst gevende bedrijf en de gt3 is kaal als wat).bij porsche betaal je voor de naam bij nissan voor de prestaties en het feit dat het de beste auto is.
@ Tibor

Dit is dus één van de mensen die het doorheeft. Betalen jullie maar minimum 60.000€ meer voor een merk met een “goed” logo op de motorkap. Ik zal die goedkope Nissan wel kopen en jullie nog eens belachelijk maken ook met jullie dure Porschkes en Ferrarikes en nog wat op imago beruste prul. Let ook op dat zo een Ferrari of Lamborghini, dat is Italiaanse sportwagen hé, dus dat is fragiele boel. Geloof je me niet ? Kom maar naar mijn thuis, mijn vader is auto-expert en heeft zaak binnen gekregen van een Murciélago. Man had een beetje gas gegeven toen motor nog geen optimale temperatuur had –> 20.000€ stukken aan motor. Deze zever heb je niet aan de hand met een Nissan. Maar ook niet met een Porsche, maar daar houdt het ook mee op.
En over de herverkoop prijs. De zal wel meevallen hoor. Als je een goede Nissan Skyline R32 GT-R wilt kopen (ongeveer 18 jaar oud !!) moet je toch nog een 15.000-20.000€ neerleggen voor een mooi exemplaar. Nog niet gesproken over de speciale reeksen !! Dus herverkoopwaarde is niet véél slechter dan een Porsche hoor, gewoon omdat de Nissan véél exclusiever is dan een Porsche. Ik zit in Antwerpen, als je daar in het centrum rondwandelt zie je misschien 5-10 Porsches in een uur. Vroeger zei ik al eens tegen een kameraad van ‘hey kijk daar een Porsche’ nu is dat voor mij een gewone auto. En daar leg ik geen 200.000€ voor op tafel, dat weet ik toch wel.
Denk nu maar gewoon eens het merklogo weg en maak dan u keuze en zeg me dan eens wat je gaat kiezen (maar eerlijk hé) !!

@ CSL

En met je 550pk en race schokdemper hoop je de GT-R achterna te gaan ? Zie dat je eerst maar de originele 420pk op de achterwielen kunt controleren. Ik wil je wel eens zien rijden in de regen met je 550pk en race schokdempers. Op een bochtig parcours weet ik zeker dat je dan op je doos krijgt van een Renault Clio F1 (190pk).
ik vind het veel geld voor een nissan hoe goed hij ook is,we spreken over 100 000 euro+ hé.

nissan heeft niet de uitstraling/status als een maserati porsche ferrari aston tvr.dat is de waarheid

mensen of hun zaak die dat geld willen uitgeven kopen heus geen nissan.

en daarbij zijn de verschillen marginaal vs 911 turbo enz.



ik respecteer hem maar zit liever voor dat geld in iets anders
@607
Ik weet niet hoe jij rijdt maar ik weet wel hoe ik mijn gaspedaal moet doseren ;)
Ik zou echt niet weten wat eigenlijk leuker is dan achterwielaandrijving?
@deltabelg, het verschil tov een Porsche is marginaal? Dat bedoel je toch zeker niet wat de prijs betreft (€80.000 verschil?)
Wat kosten ze eigenlijk in Japan? 35000 euro?
@ JDM

ja ik kies ook voor de GT-R, die is gewoon vééééél unieker dan zo een Porsche die je elke dag 20 keer ziet en dan nog voor PAK geld minder.
En ja die R34 GT-R van op mobile.de (is een speciale Nordschleife versie) is wel netjes hoor. Maar de prijs is wel overdreven hoor. Ik heb eens ergens éne gezien, volledig origineel, 15.000 km, showroom staat en daar vroegen ze 80.000€ voor dus deze prijs is wel wat te hoog. Aan de andere kant er steekt een 2.8 in ipv de 2.6 en hij is gebouwd door Abbey Motorsport (dik tuning bedrijf in de UK) dus misschien daarom de hoge prijs.
@ CSL

kan goed zijn, maar je weet het hé, Nederland en Belgie = belastingslanden.
Even over import. Hierboven stelt iemand dat ie in de States rond de 60.000 euro gaat kosten, maar dat is niet zo.
70.000 US$ is met de huidige koers 45.200 Euro. We zitten dus al op 75.000 euro prijsverschil. Gelukkig gaat al dat geld naar het verbeteren van de snelwegen en doorstroming.
FREAKofNATURE
Ik ben van mening, dat iedereen wel een punt heeft….het is gewoon heel veel geld vor een auto. Wat betreft de discussie “het blijft maar een Nissan”. Het maakt niet uit hoe je daar persoonlijk over denkt, maar het is wel zo. Strategisch gezien denk ik dat Nissan er verstandig aan had gedaan het voorbeeld van Toyota te volgen (denk: Lexus). Door een exclusief merk te lanceren vanuit Nissan, denk ik dat een koper emotioneel minder geremd wordt om een “Nissan” te kopen.
@FREAKofNATURE,

Jij bekijkt het verkeerd, hij is gezien zijn rivalen juist spotgoedkoop, juist omdat het een Nissan betreft. Als ze dit onder een andere exclusieve naam hadden geproduceerd dan lag de prijs waarschijnlijk ook een stuk hoger…..
dat komt allemaal door drie vieze lettertjes BPM wij gekken in Nl zijn de enige op de aardbol die deze nonsens belasting moeten betalen!
(little)

(geld naar het verbeteren van de snelwegen en doorstroming.)

ik merk er niets van word alleen steeds dommer opgelost, en de wegen hier in NL beginnen op het wegenstelsel van Belgie te lijken!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).