Ken Okuyama pakt uit met de K.0 7

Auteur: , 42 Reacties

Ex-pininfarina hoofddesigner Ken Okuyama is terug en hoe! Voor Genève heeft hij een lichtgewicht auto ontworpen die er echt waanzinnig goed uit ziet. De K.O 7 stond een beetje verstopt maar onze fotoslaaf heeft hem toch weten te vinden.

Eerder riep Ken nog dat hij zich ging richten op industrial design zoals meubels maar niets is minder waar. De K.O 7 is een lichtgewicht spider van koolstof en ongelakt aluminium. Hierdoor is het totaal gewicht niet meer dan 750 kilo. Onder de kap ligt een 2-liter 4-cilinder die 240 pk en 210 Nm koppel levert. Hij wordt met de hand gebouwd in Inchinoseki in Japan in een gelimiteerde oplage van 99 stuks.

Okuyama KO 7
Okuyama KO 7
Okuyama KO 7
Okuyama KO 7



42 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Tjah, doet me denken aan de Ariel Atom
Dat doet zeker elke auto die er zo uitziet? Zijn best veel van die open roadsters met wielen buiten de carosserie.
zal wel een Honda blok hebben, koopt thuis in zeg maar.
Moet zeggen dat ik hem er goed uit vind zien!
Dit moet wel Type R blok zijn ja.
zal wel een Honda blok hebben, koopt thuis in zeg maar.
Wel leuk
Ze vragen gewoon om een extra special edition, een 100e auto.
Zoals bij de Enzo F60.
Wat leuk, hij heeft de Atom aangekleed. Ook al vind ik ‘m zo wel strakker, doe mij toch maar de bruutheid van de V8 Ariel :)
Da’s pas exlusief, zeer mooie auto voor een select publiek.
Heb je zo’n strak aangeklede atom, zet je er van die rare, overgeornamenteerde velgen onder :(
hoor ik hier iemand ariel atom zeggen??? nee want in vergelijking met dit is die lelijk!
@ stephan, type R heeft maar 200pk, gaat hier waarschijnlijk om f20c (s2000 blok)
@huh?: zo gaat d at hier nu eenmaal. De kindjes verkiezen een rijdende antennemast, ook wel Ariel Atom genaamd gewoonweg omdat het Europees is. Industrieel racisme, weet je nog?
@patrick haha
Ziet er goed uit en zal (marginaal) praktischer zijn dan de Atom. Overigens vind ik de Atom weer erg op de Lotus Seven lijken, enz….
cool!!! een Ariel Atom Pur Sang :P
vooral dat chroom aan de zijkant doet het em
Die velgen zijn zijn bloemen, heel erg apart.
Smeck

Zo’n japanse civic sedan JDM had toch ook 240 pk? Die gene die op zo’n circuit sneller was dan een Carrera GT, kan ook dat blok zijn he.
doet mij juist behoorljik op een mislukte caterham lijken
Wacht even hoor. Begrijp ik het nou goed? Tegenwoordig moet je een Japanse zeepkist (of grafkist met wielen zo je wilt) mooi vinden anders ben je een “industrieel racist”?

Nou ja, dacht dat ik het nooit over mezelf zou zeggen maar bij deze ben ik dus een industrieel racist…

…..het wordt steeds gekker hier op Autoblog….
Koning Rick toch, de denigrerende manier waarop je over Japanse auto’s schrijft maakt jou tot de koning van het industriële racisme.

Rij maar rustig verder met jouw dikke buiken duitsers BMWtje, geniet van jouw virtuele macht op de weg, geniet met volle teugen van de indruk die je denkt te kunnen maken op al die onbekenden rondom jou in de file.
Geniet van het snelheidsgevoel als je als eerste moet stoppen voor het verkeerslicht.
Maar Patrick, wat denk jij dan? Natuurlijk blijf ik dat doen! En nu dat jij me er op hebt gewezen geniet ik er dubbel van!

Zorg je er dan wel voor dat je ruimte voor mij maakt? Wil namelijk niet per ongeluk over jouw lange tenen rijden…
Je mag gerust over mijn lange tenen rijden hoor, maar hou dan wel rekening met mijn lange armen.
Natuurlijk niet. Die interesseren me niet.
Enkel jouw zielig egocentrisch naast zijn schoenen lopende persoontje is belangrijk voor jou, maar daar vertel ik jou natuurlijk niks nieuws mee.
Ja, eigenlijk wel. Wist namelijk niet dat ik naast mijn schoenen kon lopen. Dat is goed om te weten. Je weet nooit wanneer dat van pas kan komen.
Kan van pas komen als ik over jouw stinkende schimmeltenen rijd.
Jij kent me beter dan dat ik mezelf ken. Stinkende tenen klopt wel, ja. Schimmel..mja…het zit er wel aan te komen zo te zien.

Heel goed van je hoor, Patrick!
Dikkerds hebben nu eenmaal moeite om hun voeten te zien.
Dikkerd? Moi? Dat is nou jammer. En je was net zo lekker bezig!

Maar hoe kom je erbij dat ik dik ben? O wacht, omdat ik een BMW rij denk jij dat ik dik ben. Ik begrijp het. Maar is dat niet een vooroordeel van jouw kant, Patrick? En leiden vooroordelen niet tot racisme? Pas maar op, Patrick. Dadelijk wordt je net zoals ik. En mijn vermoeden is dat je dat niet wilt worden.

Maar goed, mijn advies aan jou is dat je lekker gaat slapen en HOPELIJK stap je morgen eens met het andere (en dus het goede) been uit bed.
Laat dat kleinerend toontje maar achterwege, je maakt nog steeds geen indruk op mij, noch met je BMWtje noch met jouw verbale vaardigheid.
Das mooi! Maar das ook vice versa.
LOL @ rick. zo is het genoeg geweest kinders, door over auto’s heh! ;)
@jurrian: inderdaad, we zullen het hebben over duitse zeepkisten en andere duitse rijdende doodskisten waarin je de dood tegemoet ziet.
k blijf het toch een prachtige combinatie vinden, carbon en gepolijst aluminium
In eens probeert iedereen een auto als de Ariel Atom (na) te bouwen. Eerst was er de KTM Oxbow, nu dit weer…
@stephen

de k20 heeft maar 220pk
en de k24 heeft gloof k 240pk, maar das een 2.4l
en bovendien zijn die blokken voor voorwielaandrijving ;)
gaat hier om een blok voor achterwielaandrijving
Rick ruleert…
is dit road legal?
ik kan weinig koplampen en knipperlichten ontdekken
l'enfantterrible
Verry nice!

En daar zo een sharknose van de Ferrari F1 erop. Zou ik helemaal te gek vinden!
Pk’s is ni te vergelijken met de Atom Car die heeft zo’n +-440pk

Maar deze look is wel cool, mis enkel nog zo’n kap zoals in nen F16 zodat je droog blijft :-)
Voor mensen die deze auto willen, maar dan niet dezelfde (want duur en op): goed nieuws!

MEV SONIC 7

plaatje http://www.roadtrackrace.co.uk/images/rtr_sonic7/red_2_498.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).