En dat is twee: BMW M3 met 700 pk

Auteur: , 72 Reacties

Afgelopen zondag hadden we een matzwarte BMW M3 met 700 pk. Nu is het alweer raak. Dit keer is de Amerikaanse tuner Active Autowerke de boosdoener.

Zij schroeven een turbokit op de 6-cilinder van het vorige model M3. Daarmee wordt het aantal paardjes op 709 gezet maar met een beetje finetunen is ook 1000 en zelfs 1200 pk mogelijk. Daarbij komt dat de E46 een behoorlijk stuk lichter is dan de huidge M3 dus dit is een prima karretje om wat lol mee te hebben. Verder is de auto opgefleurd met o.a. een nieuwe radiator en wat cosmetische aanpassingen zodat het uiterlijk matcht met de prestaties. Cool toch?

BMW M3 met 709 pk
BMW M3 met 709 pk

En een video (via Tuningcultur):



72 reacties

Ik vind deze mooier dan die van vorige zondag…
Dze behoud meer “BMW”
En! stukken mooier dan die matte bak. de velgen zeggen al genoeg. zag gister een zarte rijden en eerlijk gezegt vind ik hem mooier als de nieuwe m3
Nieuwe radiator? ..volgens mij zie ik een dikke intercooler achter de bumper zitten…
Wat heb je aan zo’n auto?
je hoort het al als hij op de rollenbank staat:
niks…niks…niks…turbo komt erbij…+-500 toeren 700pk…toerenbegrenzer.

dus alleen maar leuk voor op de rollenbank of je moet zo’n lange 1ste versnelling hebben of een 20 versnellingsbak dat je bij overschakelen precies weer 500 toeren voor de toerenbegrenzer uitkomt.
kostie?
ziet er goed uit!
Er zit een gat in de zijkant!!
@GWBoes

wat een domme opmerking weer, turlijk heb je er wat aan, en je moet geen lange 1e versenellign hebben, en al helemaal geen 20 bak…

laat ook maar, jij zal nooit dergelijke wagens rijden, dus het nooit snappen..
En toch, hè? Vind ik dat ze deze auto verneukt hebben. Je ziet gewoon dat ze niet meer normaal met die auto kunnen rijden.

Nee, doe ‘m dan maar liever standaard.
Mooi gedaan… ziet er goed uit in het wit….
@Adriaan

Hou die laatste opmerking voor jezelf, blaaskaak.
@adriaan
ik heb eens in een maserati bi-turbo gereden en als je daat onder het turbogebied kwam begon alleen de auto te trillen en vielen er allerlei onderdelen af (het bleef toch een maserati). Als je bij die auto op maximum toeren opschakelt dan kwam je precies weer op de goede plek uit me je toeren.
Maar ik betwijfel dat hun dat ook is gelukt bij die bmw.
hmmm inderdaad
leuk als men de versnellingsbak wel vervangen heeft door een
wat sterker type en al die aanpassingen..
en als het vermoge in de juiste toerentallen beschikbaar zijn is dat wel inorde!
@GWboes

500 toeren? Hmmm… dan is er volgens mij weinig turbo lag…… Die auto zou ik dan zeker willen hebben… :)
@ Hamburger
Ah kom, verlaag jezelf niet, dit is duidelijk een gevalletje ‘Ik wil aandacht’ en bewijst nog maar eens dat teveel tieners naar AB komen.
1200 pk, moet de auto stuk dan?
mja, als ik als tiener m3 tubo’s en mtm rs6jes mag rijden… leuk…


ik geef toe dat mijn post nergens over ging, maar probeer ff duidelijk te maken dat dergelijke aanpassingen wel degelijk daily driveble zijn..
en die maseratie… jah, dat was een masetatie… nuff said
ZwerverRoodbaaard
Dat schampt der aardig op los ;)
Damn knap hoogstaaltje tuning werk verricht.
Prachtige auto minus de motorkap en sideskirts. Maar dat zon auto niet te rijden is is bullshit. Je moet m gewoon op toeren houden.(auto is daarom alleen niet geschikt voor amerikanen aangezien die alleen een automaat snappen) enne.. Het grootste deel van de mensen die hier kritiek op geeft is gewoon afgunstig… KOMOP het is autoblog… een blog voor autoliefhebbers.. Jullie horen allemaal een saamhorigheids gevoel te hebben met hoe geweldig die techniek wel niet is… Niet het oer hollandse afgunst probleem..
Kritische opmerkingen hebben niks van doen met öerhollandsche afgunst”, eerder met het feit dat het een beetje overdone is om met zoveel pk`s in de file te staan. een beetje realisme zou in dit geval zeker niet misstaan!
opzich wel een strakke wagen, alleen die van zondag had er wel een ENORM GEIL WIJF bijzitte, dat is wel een pluspunt hoor.
Dan kun je namelijk altijd rijden, ookal heb je geen benzine;)
@gerardo

Dat valt daar ook onder .. I dont give a fuck om het file probleem, dat heb je al met een auto met 90pk of whatever.. t gaat erom dat het een strak stuk techniek is waar iedereen een beetje over loopt te zeiken van daar heb je niks aan.. of daarmee sta je om de 10km in de garage.. leuk wanneer dit het consumentenblog is.. niet wanneer het een autoblog is.. dan wil je veel vermogen rokende banden en hardrijdende autos
Jammer.
Het plastic zit gewoon niet goed bevestigd aan de auto.
Zeg maar hoe het interieur van Amerikaanse auto eruit ziet.
Doe mij ook maar standaard. De witte kleur staat hem wel goed.
En de powerupgrade mogen ze er ook bij doen.
@Martijn

Met alle respect, maar dan zie ik toch liever als autoliefhebber dit soort projecten

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Ericsson-M480-Concept_4.jpg

http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/08/m3-van-ericsson-m480-concept

10 keer voorbijkomen dan wat we hier zien.

Nu vind ik ook hardrijdende auto’s leuk. Maar dan moeten ze het nog wel op een normale manier op de weg kunnen zetten anders is het hele punt van een auto helemaal weg.

En dat is van mijn kant echt geen afgunst.
Een e36 m3 is nog sneller weg bij het stoplicht. Iedere keer als de power erin komt heeft ie wielspin en moet ie overschakelen. Kansloos project.
@rickdos

Ik waardeer het allemaal. T een wat minder dan het ander. Maar het zijn over het algemeen toch allemaal uitzonderlijke stukjes techniek.

@ ringo

Zoek eens de E36 m3 genaamd bumble bee. 1025RWHP .. dus niet krukas. Met dat ding reden ze in zn 5 90mph @ autoweg. Ze trappen vol het pedaal naar beneden en zodra de turbo erin kwam had de auto alsnog met ruim 90mph wheelspin. Dat is gewoon fenomenaal hoe ze zoveel vormogen uit zon blokje krijge. Nuttig of niet:P
Kenny Racegamez
Maar is wel een vette bak jammer dat ze de rest van het tunen er niet bij gefilmd hebben alleen die velgen zijn 10x niks gooi er dan zwart grome Lowenhart BR5 onder.
deze is veel mooier dan die matzwarte van vorige dagen… heej, het oog wil ook wat ;)
over de technische kant van de zaak : brrr , ik krijg kippenvel, M3+turbo= power! alleen ja, idd, houdt de rest het uit met zoveel koppel ???
Als ze dan toch terug gaan naar kleinere motoren met turbo in de toekomstige M’s => neem hier een voorbeeld aan!
En hoeveel km’s blijft het heel? …. LOL
Rijden zonder sleutelen? …. ROFL
@Martijn
Ik ben volledig met jou eens.
Sommigen kunnen nauwelijks een lease auto onder controle houden, laat staan 1025RWHP op de achterwielen.
Je bepaalt uiteraard zelf met je rechtervoet hoeveel je van die vermogen gaat gebruiken, wat voor sommigen moeilijk is te begrijpen.
90pk mag welles waar genoeg zijn voor het Nederlandse verkeer, maar deze dingen zijn hellemaal niet voor het NL verkeer gemaakt.
Ik vind zelf die 700pk-kit perfect. Ik was zelf nog van plan om een kit bij Horsepowerfreaks te bestellen.
@CSL

Nice nice… Als ik jou was zou ik btw liever voor een supercharger gaan dan voor een turbo. Puur vanwege allday driveability. Toevallig een paar fotos van je auto:O?

enne .. Ik vind dat je hebt genoeg aan 90 pk met het verkeer tegenwoordig echt onzin. Ik ga in het weekend regelmatig toere met me pa in de buurt van malmedy, la gileppe(belgie) en daar kun je op zat stukken je auto nog gewoon dik open trekken. En dat is gewoon leuk om te doen op een halfzonnige weekenddag. En dan ben je echt blij als je 200+ pk hebt ipv 90 ofzo zoals 40+ van nl in zn lease golf of passat heeft.
Typo vorige post:

En dat is gewoon leuk om te doen op een halfzonnige weekenddag. En dan ben je echt blij als je 200+ pk hebt ipv 90 ofzo zoals 40+% van nl in zn lease golf of passat heeft.
Wat mij opvalt aan dit soort berichten dan er veel over turbo’s, kompressors, pk’s en nm’s gaat…
Staat er überhaupt weleens iemand bij stil dat je het ook nog een keer moet laten stoppen ?

Ik dénk dat ik bij deze BMnee (sorry kon het niet laten..) daar overigens wel aan gedacht is, het lijken mooie rode en grote Brembo’s te zijn.

Hard rijden (rechterpedaal indrukken) kan iedereen, een goede chauffeur herken je eerder als hij goed (en op tijd..) remt….
De auto in de video is geen M3 CSL maar een gewone 2003 M3 SMG getuned door Active Autowerke.
Dag fijngevoelig rijgedrag van de M3. Normaal gesproken probeer je de positieve punten van een auto te versterken met tuning. Daar is hier echt geen sprake van.
@mx5-owner
Hoe weet jij dat?
Ben je helderziende ofzo?
Deze auto stuurt, remt en rijdt alleen maar beter.
Alleen die enorme remmen al.
Zoo en deze is zelfs nog mooier dan die matzwarte! en ik hou niet eens van witte auto’s maar deze is wel heel mooi gespoten en afgewerkt!

Echt heel mooi!
Alleen de velgen en de lak zijn tof.
@CSL.

En het delicate stuurgedrag dan? Het controleren op de grens? Gaat erg goed met zo’n turbogat.. Ik blijf erbij, dit apparaat is voor een rechte lijn, een echte BMW niet.
Dat die zwarte 700pk had is waarschijnlijk gelul, maar kennelijk stopt iedereen z’n vingers in z’n oren als je dat aan de kaak stelt….
Enig bewijs dat dit ding wel meer dan 700pk heeft? Of is dit weer een artikeltje voor de pubers die niet verder kijken dan stoere cijfertjes en een boel plastic?
Tegen dat ze de boel tessamengekregen hebben is er al een nieuw model uit! :)
@ rick dos

idd, ik zou ook voor de E92 gaan. ;)

Maar deze is anders ook niet mis.
@mx5-owner
Hoe weet jij dat die een enorme turbogat heeft.
Dat heeft die juist niet.
Zols je het ook op het filmpje kon zien loopt de “wastegate-uitlaat” ook niet meer gelijk in de uitlaat systeem maar loopt juist zo kort mogelijk naar beneden om de turbo zo snel mogelijk op toeren te brengen. Ik denk dat ze hier ook gebruik hebben gemaakt van VTG turbo die de turbogat alleen maar minimaliseert.
Ik bedoel een BMW 335i met standaard al zo’n dichte uitlaat met veel “back pressure” pakt ook gelijk op als je op het gas gaat!! ofniet?

@w0o0dy
Het is bijna geen gelul want die ene levert echter wel 600pk.
Ik had eerder al een filmpje geplaatst.
504whp & 514NM
0.6bar
En ESS tuning is een serieuze BMW tuner, dus zeker niet voor pubers en beginner en al hellemaal niet voor leaserijders ;)
Dat heeft de Loaded CSL al bewezen met 7:22 op de Ring.

En wat plastic betreft! Waar zie je dat?!
Die rode met 1000pk heeft gewoon een CSL kofferbak en een GTR motorkap voor de koeling!! Nu jij :)
en dat blijft nog heel ook!? kan me dat niet voorstellen als je er 1000pk of meer in pakt. gaat geheid kapot. maar wel heel erg mooi en professioneel gedaan. lijkt net of hij zo de fabriek uit komt rollen.
dat is tog geen auto als je snel heid koop dan maar die nieuwe maserati dan rij je met klasse niet met dat goedkope bmw uitstraling kisterig voor kinderen of voor pooiers of crimineleltjes doe mij maar een aston martin of een maserati dat is klasse dat is voor de godfathers en niet bmw dat is geen merk veel te duur en een goedkope auto
Kenny Racegamez
@ Tombnolz die velgen zijn niet mooi je kan ze bijna niet zien maak ze dan groom of zet er andere velgen onder die wel opvallen
@ rider

Ze kunnen 1000 PK in een Skyline R33 proppen en die schijnt nooit kapot te gaan. Dus hoeft niet per se kapot te gaan….. toch?
Dit is gewoon de nieuwe van Tony Kanaan…waarvan eerst die matzwarte met zwarte wielen was…een eerdere post over een M3!

http://s154.photobucket.com/albums/s249/Driverx666/White%20M3/
@CSL.

Geen turbogat????
Wow, ik begin echt rare dingen te zien. Eerst een hele tijd geen acceleratie en dan opeens een heeeeleboel acceleratie. Dat noem jij vloeiend….
@mx5-owner
“Eerst een hele tijd geen acceleratie en dan opeens een heeeeleboel acceleratie”

Waar zie jij dat?!
Als je de Dyno bedoeld. Dat hoort gewoon zo. Dat komt omdat ze in de 4e of 5e versnelling op trekken. En als die zo rond de 4500tp/m komt dat gaat die als een gek van door, dat is gewoon zo bij een M3. Als ze er een Twinturbo erop zetten, dan heb je weliswaar iets minder vermogen maar dan heb je zelfs een betere gasreactie dan eerst.
@mx5-owner
Hier is nog een leuke met een goeie gas-reactie.
Zonder enige interne verandering aan de motor levert deze M3 met standaard uitlaatsysteem 750pk bij 11psi!!!!!!!
Deze kit kost zo’n 16.000 dollar!!
http://www.youtube.com/watch?v=0yRwAR0ZMhA
@CSL.

Gaahaaap… ZzZzZ.. God, wat ben jij vermoeiend. Laat maar.
@mx5-owner
dus probeer volgende keer niet zomaar onzin neer te zetten ;)
pakt wel goed uit 700 pk, de verhaallijn laat het zelfs zien
@CSL.

Onzin, nope, nog steeds niet overtuigd. En geen zin meer om met een BMW hooligan te debatteren. Wat jij en ik onder een goede vermogensloop zien is behoorlijk verschillend. Nu kunnen we hier tot beledigend aan toe stomzinnig over door zeiken, maar jij hebt jouw standpunt, ik het mijne. Daar veranderd niets aan.
Iemand die beweert dat een stock M3 er bij 4500rpm opeens als een gek vandoor gaat, zou ik ook een hooligan noemen. Welk merk dan ook. Ooit een koppelkromme van een stock M3 bekeken?

Mooi gebouwd verder. Mooi turbogat ook. Doe mij maar een originele.
hoop gelul allemaal over kapot gaan enz. enz… die auto kan zonder aanpassingen dik 800 pk hebben… en dan verder het is amerika daar doen ze dingen nou eenmaal anders dan hier en is 700pk zo bijzonder nog niet..en bmw staat voor degelijkheid dus lul maar lekker verder met je ik wil liever een masserati of iets maar die rijden geen 3 ton op de klok dus dat kan je niet vergelijken.. ik vind het een super auto wat ze vertonen hoe meer pk’s hoe beter ;)
Hoe meer gelul over PK`s des te meer domme rerakties er hier verschijnen Gaat dat toch dus op, des te sterker, des te dommer….
rerakties moet reakties zijn, sorry
ja maar het gaat hier over auto’s… en als je er niet van houd wat doe je dan hier??
en domme mensen bestaan niet… slap lullende mensen bestaan wel… horen iets luiden maar weten niet waar dat ding hangt he ;) snap ie
het gaat mij dus om realistische auto`s, niet om fantoompjes met steeds meer PK`s, snap ie
ofterwijl… iets wat jij niet kan veroorloven vind je niks ;) …. dan ga jij maar verder met je pk-loze lease dinkytoy en moet je hier ook niet reageren… dat noemen ze dus afgunst ;)
Nogmaals, wat ik probeer te zeggen is dat ik iets pas interessant vind als het van realisme getuigt; dit heeft niets met afgunst of lease-dinkytoys te maken. Ik moet er trouwens niet aan denken, een lease-bak. Waar vervoer jij je mee Mopar, ik ben benieuwd. Waarschijnlijk komt jou aantal pk`tjes meer overeen met de gemiddelde lease-bak dan met eerder genoemd fantoompje.
nou ik weet niet of je weet wat mopar is eigenlijk… maar dat heeft met amerikanen te maken… ik heb een dodge dart gt uit 1970 met een goede 600 pk en rij dagelijk bmw.. genoeg info?
en o ja… bmw is geen lease die is van mij en betaald dus ook niks bank ;)
leuke post alleen beetje jammer van de reacties,gek hoe hoger de motorvermogens hoe lager t peil vd reacties,ken aan mij liggen natuurlijk ; )
aha @ ADRIAAN, gij kunt toch wel slecht liegen niet? ten eerst: hoe krijgt gij dat verzekerd? als tiener? nooit jong:) 150 pk krijg je al niet verzekerd als 10er! ( in belgië) en over ten 2de zwijgen we of heel autoblog lacht je uit( dat respect bespaar ik u nog;)) stoefen over u eigen en dan nog daar slecht over liegen is eigenlijk vrij dom en enorm laag. dus hou maar op met dat 10*er gedoe en gedraag u als een normale kerel.

on topic: idem als rick dos.
ontzettend mooie wagen! zekers..
is het praktsch.. nee!
gaat het om het praktische hier? nee..
zou ik deze auto zelf kopen.. nee!
ten eerste heb ik er het geld niet voor, en ten tweede zou ik (als k het geld WEL had) een 3.0 CSL kopen of een M3 uit de eerste (e30) serie of een M 635 CSI! weliswaar “maar” 286 pk.. maar uiteindelijk kun je ze toch niet allemaal kwijt.. want zodra alle file’s weg zijn, staan ze toch fanatiek te flitsen!

maar aan iedereen op dit topic.. iedereen heeft een mening.. en die mening kan wel eens verschillend zijn dan die van jou!
laat mensen lekker hun eigen mening hebben.. dat recht hebben ze!

@bmwF.. ik weet niet hoe het in belgie geregeld is, maar ik heb vanaf mijn 18e nu (dus al 3 jaar) een BMW 323i e21 met 143 pk verzekerd op mijn naam.. maar dan wel op klassiekerverzekering! zonder vermogensgrens..
Whaha grappig wat mensen hier allemaal neer zetten. Waarom heeft iedereen zo een afgunst tegen lease rijders? Is dat iets negatiefs als je een a8 4.2 tdi als leasebak heb? of iets in die richting?


wat interesseert jou dat nou hoe iemand zijn auto financiert.

Nee ik rijd geen lease, ja ik heb maar 105 pk MK IV “03 pacific en bevalt me uitstekend. EN ja ik droom nog altijd van een Bmw vooral een M5 model . Maarja wat wil als je student bent ben al blij met wat ik nu heb.

En ik zou zou een M3 niet eens motorisch tunen. optisch ook niet al te veel.want een auto blijft voor mij een dagelijks vervoers middel. Wat de rest doet of wil moeten ze zelf weten.

En nog iets mensen die zich druk maken over bepaalde merken.. wahah.. zo nu heb ik mijn niks te doen tijd ook weer besteed voor vandaag.
Ik vind deze inderdaad mooier dan die zwarte van Zondag.. Als je zo’n matzwarte wagen hebt lijkt het net zo’n First-Look conceptcar.. Beetje onfraai :P
golfgtiputten
Naar mijn idee is dit toch wel een mooi project, valt me nog mee hoe goed er mee te rijden is. En die vlammen en rookwolken uit de uitlaat, lekker.
ooow maaaat alle BMW’s zijn cool, ik vind vooral de M5 cool, M3 ook wel, of een M6, maar mn vader vertelde me altijd dat de M5 -/ de 5 series t mooiste/fijnste waren, nu hebben we een 535d high executive, harde bak en toch heel normaal gezien op de weg! mooi is dat, staat er een porsche naast je bij de stoplichten, GROEN, denkt dat hij sneller is, even de sportstand en de M/s aan, hoppa, 5 sec 100. en dan verdwijnt de prosche dus gewoon makkelijk uit t zicht van de achter uitkijk spiegels!:)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).