Ja, nog meer GT-R (Amused)

Auteur: , 123 Reacties

Na het berichtje van de bestellingen in NL voor de komende GT-R en alle andere artikeltjes over de reputatie-killer van Nissan worden we misschien een beetje GT-R moe. Da's jammer want ook al is de standaard GT-R al een bommetje, het echte werk komt pas als de bekende Japanse tuners zich er stevig tegenaan gaan bemoeien.

Door andere schokbrekers en kortere veren ligt de auto nu zo laag dat wat dik aangezette lijnen op het asfalt al beter vermeden kunnen worden. Minstens zo belangrijk is het nieuwe (zeer fraaie) uitlaatsysteem en de nieuwe computer (of opnieuw geprogrammeerde computer, mijn Japans is op z’n best waardeloos, sorry) en de 180km/u begrenzer heeft ook het veld geruimd.

De Dynapack dyno resultaten met de Japanse teksten erbij zijn niet erg duidelijk, maar volgens mij is die 585ps die we zien dikke onzin ik weet niet hoe ze dat hebben gemeten. Maar goed de tweede test laat een nette 507ps zien… Een nette winst ten opzichte van de standaard 481ps, maar niet echt spectaculair.

Goed… Amuse gaat niet alleen over vermogen… de wegligging is bij deze tuner minstens zo belangrijk… Dus niet teveel geklets maar gelijk over naar de video van Best Motoring van de test van de gloednieuwe GT-R by Amuse. Keiichi Tsuchiya mag de auto het circuit van Tsukuba rondjagen… De standaard auto komt op 1:02. Wat doet de door Amuse getunde GT-R?

Willen we een standaard GT-R of toch maar deze buikschuiver van Amuse?



123 reacties

sjeik achmed skilazi
-edit: dank u, gefixt!-
Leuk filmpje. Volgen mij is de skyline echt een super goede auto. Alleen jammer dat hij zo ‘fors’ is
Leuk; maar alleen interessant als ie iemand ons kan vertellen wat voor kosten erbij komen als je een bak uit Japan importeert! Hoeveel belasting moet je dan betalen?
@gregorius
droom er maar ni van by japanners zit het stuur rechts en dat is tamelijk irritant als je in belgie/nederland woond
Ik denk dat de tweede meting van 507ps het verschil laat zien met alleen het nieuwe uitlaatsysteem.
@wotevajjj: in de VS is de auto straks ook leverbaar en daar zit het stuur wel een de goede kant… en in Canada gebruiken ze zelfs km/u ipv mijlen. Dus als de auto via Canada wordt geïmporteerd dan heb je eigenlijk een normale GT-R voor NL.
UPDATE: Een vertaling/transcript van de video. (hoe goed de vertaling is valt niet te checken, maar beter hebben we voorlopig niet) Het lijkt erop dat de complete set aanpassingen van Amuse idd 585ps oplevert. De standaard computer houdt de turbo druk lager bij hogere toeren maar de nieuwe computer van Amuse niet. De tweede dyno is met de standaard computer en alleen het nieuwe uitlaatsysteem.

“285/35ZRF20 tyres used on the rear of normal GT-Rs were fitted on the front on the Amuse GT-R to counter understeer. To add downforce at the front a large front spoiler was developed. The rear wing was also enlarged and is made of dry carbon to reduce weight.

The front seats were replaced with full bucket seats (Recaro SP-A’s) and the rear seats, rear speakers were removed. This resulted in a total of 59.3kgs weight loss, but equipments like air-con and audio were left in. The cat back exhausts were replaced with a light weight titanium system, diameter enlarged 10%. The original Bilstein suspension was left in, but changes were added to lower the ride height.

The weather was fine on testing day, and the car went on its 1st lap to check for problems.

[Tsuchiya in the car] Hmm, the car feels quite good… So, I’ll begin the lap to see how fast she can go.

No problems have emerged, so he goes on his attack lap.
Amazingly, the car goes under the targeted time of 1 minute on its check lap.

[Tsuchiya]The suspension on this car is awesome. Wow this is a good car. I want to teach the Nissan guys about this car’s suspension, the way the car handles, how the car turns in and how it settles down… if I worked at Amuse I’d try to sell this setup to Nissan. The Amuse GT-R is really easy to handle, its so different from the normal GT-R. Its pliant, safe, and fun to drive.

[T]So should I go for more laps?
[A]We still have 1 fresh set of tyres
[T]I have to get used to this car,maybe I’d do a few more laps then switch to the fresh set.

To get accustomed to the Amuse, Tsuchiya takes a few more laps.

[T]the car understeers a bit.. if the tyres were fresh it’d be better. Now if I could go full throttle here.. and the last corner, if I take a wider line in and try to accelerate out of the corner in a straight line.. not like what we take on a light-weight car.

Tsuchiya improves his time on this lap, and now its time to use the new tyres.

Its P.M. 2:30 and Tsuchiya goes on his final lap of the day.
[T]Wow, heavy understeer… the car understeers more then on the used tyres….
Unfortunately no improved lap time on the new tyres.

To see how much horsepower the Amuse GT-R is producing it was dynoed. Amazingly, the car was now producing 585.2ps with only a ECU mod and a cat-back exhaust replacement.

To understand why there was so much increase in horsepower, the car was dynoed with its cats removed with the original ECU . Though this tuning was reckless (on some cars this could produce too much boost and blow the engine), a clean increase in horsepower from low rpms to high rpms was seen.

Looking at the turbo boost pressure revealed that without the cats, the boost pressure rose steeply at low rpms but after 3000rpms the boost was lower than with the cats. This means the ECU monitors and corrects the amount of boost pressure used. Amuse claim that the VR38DETT is a tuneable and reliable engine. The modding of the VR38DETT’s ECU enables the engine to use different boost pressures at different rpms.

The Amuse GT-R’s boost pressure data shows that during low rpms used most likely during cornering boost pressure is lowered to enhance response, while at high rpms the boost is set to about 1kg/cm2

Last, we’ll show a uncut vid of the best lap.

[T]We were able to go under 1min, but we were faster using used tyres. Track conditions, temps, and maybe the tyre block wobbling on the new set came into affect and produced more understeer than on the used tyres.

[T]Now if I used a few more new sets and got to understand the Dunlops better, the Dunlops do better if you try to enduce light oversteer, no counter-steering, the lap time could become around 59.5 secs. Next time around, I’d like to aim for that (59.5) time.”
Bron http://www.nagtroc.org
oké allemaal goed en wel maar waarom noemt hij nietmeer skyline? want zelfs een halfblinde ziet dat skyline de voorvader was van de GT-R
is* van de GT-R
nou woow ik ben misselijk. van al dat gezeur over zo’n lelijke auto, wat hebben ze de skyline’s toch aangedaan met zo’n opvolger.
@xaray: de GT-R is een compleet nieuwe auto en de naam Skyline wordt al voor een ander model gebruikt…. daarom dus.
Er circuleert een vertaling op de gt-r fora. Niets mis met de dyno. Het tweede resultaat was om te tonen dat met de nieuwe uitlaat, de originele ECU de boost beperkt, en dat die dan zelfs lager is dan de standaard boost met de gewone uilaat. Maar met de Powerhouse Amuse ECU krijg je dus tegen de 600pk.
Met de omrekening naar vliegwiel peekaas zit je zowiezo ver boven de officiele cijfers.
Sorry, had mijn pagina niet verfrist. Hetgene na de puntjes mag worden verwijderd.
Aardige video van Road&track maar een beetje lichtgewicht… de GT-R in vergelijking tot de Zo6 en de 911 turbo….. eitje voor de GT-R natuurlijk, lol

http://www.youtube.com/v/AX6T39GV8Cg&hl=en
Dodge Challenger
this video is no longer available…

shit dat ik da filmpje niet kan kijken want ik vind het een SUPERSTOERE PORSCHE-EN-FERRARIKILLER
@ McLaren 26: dit is geen skyline… een GT-R…
@xaray

Als jij de GT-R R35 op de V36 skyline coupe en sedan vind lijken dan mag je hem skyline noemen.
@ W0o0dy

180 MPH begrenzer….
@Cooper S

Nee alle auto’s in Japan hebben een 180km/h begrenzer.
Hier nog een filmpje van een drag race.
http://youtube.com/watch?v=wX4lWYihPf0
Prachtig (L)
Yay, en daar hebben we weer de dagelijkse, of bijna uurlijkse, portie GT-R. Doe mij dan toch maar de Amuse S2000.
Vorige maand deze filmpje nog gezien.
Amuse GT-R is natuurlijk een behoorlijke berbertering op de standaard GT-R.
Als je 2sec kunt pakken op een circuit, is dat behoorlijk. Maar dat was al te verwachten, aangezien de GT-R nogal last heeft van zijn overgewicht en onderstuur. Dat ze de brede achterbanden ook op de voorbanden hebben gemonteerd en de auto hebben verlaagd, maakt al behoorlijk wat goed voor een vierwiel aangedreven auto. Ik zou zeggen gooi er zelfs nog bredere banden er onder, 315 ofzo. Alleen met te brede voorbanden in regen en sneeuw is een andere verhaal. Maar nogmaals hele prestatie om onder de minuut te duiken. Een beetje goed opgevoerde Mitsubishi EVO moet het ook lukken.
Laat nu een ding eens duidelijk zijn, deze jap versplintert al zijn exotische, dure concurrenten, heel veel waar voor zijn geld!
@Huho

In het dagelijks leven rij je zeker ook een Dacia Logan MCV? Ook heel veel waar je geld, niet waar?

En je staat zeker te springen om de Tata Nano?
@CSL: “een beetje goed opgevoerde EVO”? De auto’s die onder de 58 seconden rijden hebben eigenlijk allemaal meer dan 500pk en wegen minder dan 1100 kilo……. Da’s toch nog wel iets meer dan een beetje goed opgevoerd. Orido reed dit jaar met een 750pk BNR34 van 1340kg een tijd van 56.346…. dan is de tijd van die Amuse toch wel erg vlot voor een auto met bijna het standaard gewicht.
@Rick dos: da’s wel een beetje flauw… De m3 sedan is toch ook veel waar voor het geld…. en da’s toch niet echt een Dacia of een Tata….

Een auto kan veel waar voor het geld zijn zonder dat het een goedkope auto is…. het verschil tussen “niet duur” en “niet veel geld”. Deze GT-R kost wel een aardige bon duiten, maar er is niets dat in de buurt komt voor de prijs.
@w0o0dy

Het is net zo flauw om telkens bij deze auto weer te claimen dat het “veel waar voor je geld” is. Er wordt toch ook niet geclaimd bij een M3 sedan dat je “veel waar voor je geld” krijgt?

Het wordt telkens gedaan of dát hét argument is voor een potentiele koper.

Mijn vergelijk met een Dacia is dan ook een terechte als je dat argument wilt gebruiken. Waarom is een Dacia ineens niet veel waar voor je geld? Omdat het merendeel van autokopers méér zoeken dan alleen waar voor je geld. En dan is dat argument ineens niet meer relevant. Ik sluit niet uit dat het een meewegende factor voor de aankoop van deze auto is, maar het is zéker niet dé factor voor de beslissing.
@Rick dos: een dacia is wel veel waar voor het geld (als je waarde hecht aan ruimte dan komt er weinig in de buurt van de Dacia MCV).

Het punt is dat je deze sportwagen die alle Porsches en menig ander sportwagen voor het geld compleet voor schut zet qua prestaties en weggedrag, vergelijkt met een beetje schlemielige budgetauto voor gezinnetjes…. da’s wat flauw.
Deze GT-R is ook veel waar voor het geld, alleen is deze ook op een heleboel andere punten een goede keuze, sterker nog…. eigenlijk komt er weinig bij in de buurt onder de 150 mille en dat betekent dat iemand makkelijker een nieuwe GT-R kan kopen dan een andere sportwagen… of je koopt een tweedehands Porsche als je per sé een Porsche wil…. tja, keuzes.
@wOoOdy

En dat is precies mijn punt. Keuzes.

De één wordt bloedjegeil van deze auto en de ander niet. de ander die wordt ergens anders bloedgeil van en is ook bereidt om daar wat meer geld aan uit te geven.

Dat hij vervolgens eruit wordt gereden door een GT-R zal ‘m een worst wezen. Hij geniet op z’n eigen manier en dus op de voor hem belang zijnde punten in de auto. We zijn immers niet allemaal boyracers meer.
Even in de herkansing…. ;)

En dat is precies mijn punt. Keuzes.

De één wordt bloedjegeil van deze auto en de ander niet. De ander die wordt ergens anders bloedgeil van en is ook BEREID om daar wat meer geld aan uit te geven.

Dat hij vervolgens eruit wordt gereden door een GT-R zal ‘m een worst wezen. Hij geniet op z’n eigen manier en dus op de voor hem van belang zijnde punten in de auto. We zijn immers niet allemaal boyracers meer.
@Rick dos: het fanatisme waarmee de Porsche fans proberen deze auto af te zeiken wijst er anders wel erg sterk op dat deze Nissan ze behoorlijk dwars zit…..

Feit is…. als je de 911 kiest dan heb je niet voor de betere sportwagen gekozen, maar simpelweg voor de Porsche omdat je nou eenmaal een Porsche wil… en dat is niet erg stoer en laten nou net die Porsche rijders daar wel erg veel waarde aan hechten….. Tja mensen kunnen wel zeggen dat het ze niets kan schelen, de reacties geven de ware sentimenten bloot… Iedereen mag kiezen wat ie wil, maar wees dan een vent en sta achter je keuze ipv te proberen de concurrenten af te kraken…
@wOoOdy

Ik zie het eerder als actie en reactie.

Wie grijpt elke kans aan om te stellen dat ze een PORSCHE TURBO killer hebben gemaakt? Dat is toch Nissan? Dan moet je niet raar staan te kijken dat er dan reactie op volgt.
@Rick dos
Dat is niet Nissan, maar de “autojournalisten” die dat stellen. Ze hebben nu eenmaal een eikpunt nodig en wat is er nu geen beter eikpunt dan de meest gekende sportwagenmaker, Porsche? ;)
*ijkpunt
@dekster

Tja, hoe zouden die autojournalisten daar nou bij komen?

;)
@Rick dos: Nissan heeft alleen vóór het introduceren een vergelijking met de 911 turbo getrokken…. verder doen wat journalisten dat ook steeds weer, maar Nissan niet.

Het zijn de Porsche fans die continue deze Nissan proberen af te zeiken…. da’s geen actie=reactie dat is proberen je eigen voorliefde of keuze recht te kletsen…
Een zoveelste foto van een GT-R die een Turbo ophoudt ;)
@w0o0dy
Ja met bijna 600pk moet het wel lukken maar, op deze circuit gaat het zeker niet alleen om het vermogen die je hebt, maar juist een goede weggedrag gecombineerd met voldoende vermogen. En als het daar op aan komt is een Evo gewoon sneller dan de GTR in elke bocht.
Als je toch graag aan je GT-R wil gaan sleutelen, dan zou ik eerder een Evo nemen en die aanpassen. GT-R gewoon lekker standaard laten voor dagelijks gebruik. Of als het echt serieus moet, een dikke hypotheek nemen en een GT2 in Duitsland kopen.
@w0o0dy

O, dus eerst aanleiding geven en vervolgens nergens af van weten. Actie=reactie dus.

@dekster

LOL! ;)
@CSL: Die Evo’s zijn allemaal compleet kaal van binnen en bevatten meer carbon dan een complete tuningshop. Het is dan ook niet zozeer het vermogen waar je bij de GT-R de winst kunt halen…. als je wat wil doen dan kun je beter simpelweg alle overbodige zooi uit de auto slopen en het plaatstaal vervangen door carbon….

Ik denk dat we de GT-R bij die time attacks ook nog wel gaan terug zien. Wedden dat deze Amuse in de toekomst ook een 57 rijdt? Er zijn bij die Time attack wel eens Porsches geprobeerd, maar die werden kansloos weer afgevoerd….
@Rick dos: tja hoeveel 4wd turbo sportwagens ken jij?

@dekster: wat doe jij nog hier? Je zit nog achter je pc, maar bent al wel aan het dromen…. :D
@w0o0dy

Hoeveel 4wd turbo sportwagens met knetterharde onderstel (dat je je begint af te vragen waarom de Turbo en waarom niet bijv. de GT3?) ken jij?
@Rick Dos: de GT3 is een atmosferische 911 met alleen achterwielaandrijving en dus zou iedereen zeggen….. “ja makkelijk, die heeft ook veel minder vermogen dan de Nissan!”

De turbo heeft je raad het al een turbo en 4wd…. Dus qua specs is de 997 turbo een betere vergelijking. Overigens: ondanks het hoge gewicht en de zogenaamd superwegligging van de gt3 wast de GT-R qua wegligging ook die oren zonder veel problemen…….
@w0o0dy
Ik dacht dat een FQ400 zonder overbodige tuning met standaard gewicht ook een tijd had netals een Murcielago!!
Geen twijfel mogelijk dat later met een betere getunde een tijd ergens in de 57 zal lukken. Dat deed de Mines R34 al!!
Maar om onder die 1minuut te duiken heb je zeker geen 500-600pk nodig.
Ik bedoel een netjes getunde S2000, Rx7, Nissan s15 etc.. kunnen ook onder de minuut rijden.
Hier nog een leuke filmpje ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6FHLGs9tTjM
@wOoOdy

Dan zou je in eerste instantie al vraagtekens kunnen oproepen. Waarom moet Nissan al dat soort dingen hebben om tot deze prestaties te komen?

Maar goed, dat zou dan een andere discussie zijn.

Over de GT-R en zijn vermogen is ook nog steeds de discussie gaande. Wat is nou het WERKELIJK vermogen van de GT-R? Als je al aanneemt dat de GT-R meer pk’s heeft dan de turbo dan krijg je die discussie sowieso. Als je dan ook nog meeneemt dat de GT-R een veel strakker onderstel heeft dan een turbo dan is het niet zo vreemd dat de GT-R sneller is.

Nou ja, zoals we Chris laatst zagen met de GT-R en GT3 waar de GT3 maar 6/10 van een seconde op de GT-R liet kan ik dat niet écht de oren wassen noemen. Vooral als je de tekortkomingen ten opzichte van de GT3 erbij neemt.
En dan hebben we het nog niet eens over de GT2. ;)
@Rick dos
Als het om dagelijks gebruik gaat, waar deze auto’s zich 99% van het tijd zullen bevinden, dan maakt een M3 al gehakt van de GT3, laat staan een Skyline met zijn 4×4 en een ruime kofferbak met twee woofers ;)
Ik wil dat ding best een keer door de Zwitse bergen in het winder rijden.
Wat vind je trouwens van een Noble M400. Hoe zou die het doen?!
@CSL

Dat is ‘m nou juist. Deze auto zou wel eens een hel op wielen kunnen zijn voor dagelijks gebruik.

” but clattering along a British B-road you could probably learn to hate it. Driven hard on some UK roads, it would be in the air for much of the time. Even a Porsche 911 GT3 rides better.”
@Rick dos: de Evo GT-R zal ook die GT2 naar het tweede plan gaan verwijzen…. En op een mickey mouze baan is het verschil tussen de GT3 en de GT-R misschien niet groot, maar op de openbare weg en op circuits waar vermogen ook echt gebruikt kan worden zijn de verschillen ook groter.

@CSL: de ASM S2000 met 305pk weegt 1300kg heeft een 15cm bredere body met gladde ondervloer en stapels spoilers en andere aerodynamische trucken maar komt niet verder dan 57,488

Als de GT-R niet onder de 1300kg zou komen dan moet het vermogen zeker boven de 800pk komen willen ze onder de 56 rijden…
@Rick dos
wat zegt dit!!

This overarching do-all philosophy dictated the GT-R’s all-wheel-drive system and run-flat tires mounted on 20-inch wheels. Customers will have a choice between Bridgestone Potenza RE070R summer tires and Dunlop all-season rubber.

Die run-flat banden vind ik wel lekker, maar dat is ook het reden dat die GT-R zo hard aanvoeld. Een beetje BMW rijdt met die banden redelijk stug ook.
@Rick dos: dan vergeet je voor het gemak wel even dat de GT-R een stuk zwaarder is dan de 997 turbo. Ondanks wellicht meer dan 500pk (wat ik nog steeds niet geloof) is het maar de vraag of de pk/gewicht verhouding beter is…. dus is het helemaal niet zo voor de hand liggend dat de GT-R de 997 turbo afdroogt zoals ie wel doet.

Sommige mensen zeuren over harde onderstellen (britten doen dat veel) en run flat banden… diezelfde lui waren altijd lyrisch over Peugeots GTI’jes. Tja misschien is het wel wat hard dat onderstel, maar als mensen kunnen leven met verlaagde bmw’s of verlaagde golfjes met 35 of zelfs 25 series banden eronder dan zal zo’n GT-R ook wel gaan. Dat de auto loskomt door hobbeltjes lijkt me sterk…. de auto weegt ongeveer 1700kilo en de tijd op de Ring laat zien dat de auto de wielen prima aan de grond houdt op een hobbelige baan. Een beetje zoeken naar kritiekpunten denk ik, maar ik heb de auto ook niet gereden dus weten doe ik dat niet.
@w0o0dy

We shall see. ;)

Nou ja, een 7.42 voor de Gt3 en een (geclaimde) 7.38 voor de GT-R op de Ring vind ik nog steeds niet slecht. Maar toegegeven op meeste (alle) punten is de GT-R sneller. En dan kom ik toch weer terug op mijn eerdere stelling;

De één wordt bloedjegeil van deze auto en de ander niet. De ander die wordt ergens anders bloedgeil van en is ook BEREID om daar wat meer geld aan uit te geven.

@CSL

Dat is zeker wel een waarde die je moet meetellen maar het is zeker niet de reden dat de GT-R zo hard aanvoelt.
@wOoOdy

Hier een filmpje van een dynorun.

http://www.motortrend.com/av/roadtests/112_0803_2009_nissan_GT-R_dyno_run

Het gewicht vs. vermogen zou wel eens elkaar kunnen uitvlakken óf de ratio zou wel eens in voordeel van de GT-R kunnen vallen.

En het zijn niet sommige mensen, het is terugkerend punt van kritiek in bijna alle reviews. Dus zeuren lijkt het me allerminst.
@w0o0dy
Wat jij doet is auto’s vergelijk louter en alleen op specs.
Dan kan je een RS6 in hetzelfde rijtje plaatsen van 4wd met turbo.
Auto’s worden gemaakt met een doel, hoe je dat doel bereikt daar is elke automaker vrij in.
Echt kunnen we die klote spamfilter er niet uitgooien?
@Rick dos: enne nog ff over dat afdrogen van de GT3……
5 seconds…. is that enough?
http://www.youtube.com/v/AX6T39GV8Cg&hl=en
Strekking van het verhaal was het verschil in gewicht/pk verhouding zouden elkaar wel eens kunnen opheffen of zelfs ten voordele van de GT-R kunnen uitslaan. En dan een filmpje van een dynorun..

En het andere was dat bijna alle reviews als kritiekpunt hebben dat ze het onderstel veel te hard vonden etc.

Klote spamfilter…
@w0o0dy

Het kan aan mij liggen maar volgens mij is het een Turbo….
@Dekster: tja vergelijken om te zien welke fabrikant zijn huiswerk het beste heeft gedaan kun je nou eenmaal het beste doen op basis van meerbare feiten. Anders hebben we het meer over smaak en dat is nogal subjectief… dus dat zegt niets…..

Mij maakt het niet uit of de GT-R de gt3 of de 911 turbo te snel af is…. sterker nog…. dat hij beide modellen op hun eigen sterkste punten overtroeft…. dat is nou juist waarom respect op z’n plaats is…. dan hoef je nog niet de begeerte te voelen voor die auto.. maar respect is gerechtvaardigd, dat heeft Nissan zeker verdiend.

Kwam trouwens nog een erg sterke kreet tegen die aan Nissan wordt toegeschreven: “We don’t defy physics with the GT-R, we apply it properly.”
@Rick dos: oh andere video, ah well….

Dat spamfilter is hard nodig…. pakt gemiddeld een paar honderd spamberichten per dag….
@w0o0dy
Op de NRing is hij met slicks en kuipstoelen ook maar 1sec sneller dan de GT3!!!! http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073

Die 1sec zal ook op het rechte stuk zijn behaald.
Als die 7:38 tenminste waar is. Want andere beweren moeilijk onder de 7:55 te komen! De GT2, tja dat is een hele andere verhaal. Dat is een andere categorie auto. Is gewoon een kogel op wielen. Maar dan moet je echt goed kunnen rijden om supersnelle tijden met die neer te zetten. En dat is juist wat Nissan niet wilt. Ze willen dat elke oen makkelijk en overaal snelle tijden kan neer zetten. En dat laatste vind ik erg knap, maar je wordt er geen betere rijder door.

Dat die minstens 800pk moet hebben om onder de 56 te duiken is redelijk onzin. Hij heeft al behoorlijk wat vermogen met een supersnelle automaat. Het enige wat de tuners moeten doen is wat gewicht hier en daar te verliezen, vooral op hoge plekken en onderstel perfectioneren om al dat onderstuur weg te halen.
@w0o0dy

MAAR DAN NOG!

…….vind ik het kleute…. ;)
Denk dat die GT-R alleen maar wint in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.

De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.

Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden gewoon door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
@CSL: de opmerking was “Als de GT-R niet onder de 1300kg zou komen, dan….” met meer gewicht zal er ook meer vermogen nodig zijn want dan moet de auto op de rechte stukken tijd goedmaken die door het te hoge gewicht in de bochten verloren wordt.

De tijd op de Ring is wel degelijk 7:38 en dat het niet gereden is met normale straatbanden dat is een gerucht zonder enig bewijs (voor zover ik weet) en daarnaast waren er natte stukken waardoor men daar rustig aan moest doen.

Het hoofd ontwikkeling van de auto heeft gezegd dat 7:35 ook mogelijk is. Ze hebben alleen geen rondes onder ideale omstandigheden kunnen rijden. Wellicht dat ze binnenkort tegen de zomer nog een keer een snel rondje gaan zetten… in ieder geval zal de lichtere EVO, met meer vermogen ook nog een snelle ronde gaan neerzetten en dan is de tijd van de GT2 zeker het doel, en ik sluit niet uit dat ze dat halen met meer dan 550pk en 200kg minder (of nog meer besparing) aan gewicht.
@w0o0dy
Dat ze met nieuwe slicks!!, nieuwe 15″ schijfremmen!!, nieuwe remblokken!!, nieuwe afgestelde onderstel!!! die 7:38 halen staat gewoon vast!!

En als je goed naar het filmpje kijk van 7:38 zie je niet echt dat die ergens rustig aan doet, integendeel.

Ik hoop echter wel dat ze die tijd van GT2 halen. Want dat is alleen maar beter voor de consumenten. Maar een GT2 is vrijwel 180graden :) een andere auto en in handen van echte coureurs vrijwel onverslaanbaar.

Alleen al dat Nissan een stuk van snelweg van Duitsland in Japen nagemaakt heeft zegt al genoeg voor mij, hoe serieus deze mensen zijn.
Als iemand geen respect voor de GT-R heeft, dan is die gewoon niet goed bij zijn hoofd en heeft geen enkele kennis van auto’s.
Het is heel simple, het gaat van voor naar achteren.
De 585 pk is met ECU upgrade en uitlaat, 507 pk is alleen de winst die de uitlaat opleverd en 482 pk is standaard.

Ice.
Beste, in de USA kost ie 70.000 dollar. Daar komt dan 1.000 dollar verscheping bij. Vervolgens begint het grootte graai feest in fijn nederland

70.000
1.000 +
71.000 dollar wordt
45.806 euro (gedeelt door 1.55)
4.580 + (10% invoerrechten)
50.386
10.077 + (20% BTW)
60.463
1.500 + (keuringskosten)
61.963
21.250 + BPM (klein gokje op basis van Duitse netto prijs)
83.213 (alsnog een koopje…)

Nadeel: waarschijnlijk geen NISSAn garantie
Voordeel: who cares…
@CSL: Dat ze slicks hebben gebruikt of anderzins vals hebben gespeeld daarvan heb ik nog geen enkel bewijs gezien… als jij dat wel hebt dan moet je dat maar eens plaatsen. Tot die tijd doe ik dat af als gemiep van gefrustreerde tegenstanders. Allemaal leuk en aardig dat soort geruchten maar zonder bewijs tamelijk waardeloos.

Dat je nieuwe blokken plaatst lijkt me logisch en nieuwe (15inch is standaard) schijven ook (safety first), een andere afstelling van het onderstel hebben ze niet nodig, veel harder dan de sport setting gaat eerder in je nadeel werken als in je voordeel. Daarnaast kunnen ze met behulp van de computers dat onderstel aanpassen als ze zouden willen, maar daarvan zou ieder bewijs dan ontbreken want niemand kan in die computercode kijken…… Verder zouden ze (dat bewijst deze video van de Amuse) heel simpel met een ander motormanagement de motor naar 560pk hebben kunnen tillen….. Ook dat, zou niemand hebben kunnen bewijzen….

Daarnaast weten we ook niet of Porsche niet dezelfde trucken gebruikt (als Nissan dat al gedaan blijkt te hebben). Het meest opvallende aan die hele supertijd van de GT2 is dat die tijd alleen maar door Porsche zelf is geklokt, dat er geen onafhankelijke personen aanwezig waren en dat er geen video van het hele rondje bestaat….. Als er nou iemand makkelijk een konijn uit z’n hoed zou hebben kunnen toveren dan is het Porsche wel….. Geen getuigen, geen objectieve tijdmeting, geen video en geen technische controle van de specs van de GT2 die het rondje rijdt….(hogere turbodruk en 560pk voor één rondje knallen? Dat kan Porsche ook makkelijk doen….. dus wie speelt er eerlijk en wie niet? Zonder bewijs blijft het gissen.

Nissan heeft dan in ieder geval nog de video en er waren journalisten aanwezig gedurende de voorbereidingen. Dat is al een stuk transparanter dan bij de super ronde van de GT2.

Daarnaast denk ik dat Nissan en met name de projectleider van het GT-R ontwikkelingsteam het niet zou willen…. hij wil weten wat zijn auto kan…bewijzen dat zijn mensen de zaken beter voor elkaar hebben dan de mensen van Porsche… dat is een erekwestie voor die mensen. De pk’s laag houden in de communicatie dat zou nog wel kunnen, da’s een beetje sneaky, maar de auto is zoals ie is…. de auto zo aanpassen dat ze beter uit de verf komen dan reeël is dat zal hij niet toestaan, want hij zou weten dat de auto in het echt niet beter is… en daarmee is geen eer te behalen.
Dan wordt de vraag; Heeft Porsche ooit aanleiding gegeven om hun claims in twijfel te trekken?

Maar goed, om even terug te komen op respect…

Ik heb zeer zeker wel respect wat Nissan hier afgeleverd heeft, laat dat duidelijk zijn. Zo heb ik ook respect voor andere fabrikanten die zulke prestaties afleveren. En dus waaronder Porsche. En ik neem aan dat je (wOoOdy) ook respect hebt voor Porsche? En wat voor kunststukjes zij al jaren afleveren.

En als je in dat licht een discussie aangaat en elke partij dat ook in z’n achterhoofd houdt dan kun je een discussie hebben over je voorkeuren. Mijn voorkeur ligt in deze bij de Porsche waar anderen hun voorkeur hebben liggen bij de Nissan.

En das helemaal niet erg, dat is juist leuk. Zo kun je interessante discussies krijgen. Die, toegegeven, wel eens in het mierenneukerige terecht kunnen komen. En dat is ook niet erg, zolang de discussiepartners er maar fun bij hebben en elkaars mening respecteren.
@Rick dos: ik heb zeker veel respect voor de (soms) uitzonderlijke prestaties die Porsche heeft gerealiseerd. Ik heb wel genoeg van de 911 op zich, totaal niet boeiend qua design en in mijn ogen echt een heel erg uitgekauwd model…Ik kijk er niet eens meer naar om. Maar qua techniek hoort Porsche bij de top. Jammer dat ze het merk-imago zo om zeep helpen met flauwe marketing ongein en een massaproduct als de Cayenne……Waarom geen nieuwe merkje opzetten voor die SUV-dingen? (geld) Waarom mag de Cayman geen zwaardere motor krijgen?(geld) Waarom niet eens wat meer vernieuwing? (geld)…. Waarom een VW basis opleuken met wat Porsche spullen en vervolgens verkopen tegen een enorme meerprijs? (geld)

Kortom teveel business en te weinig passie in de modellenstrategie in mijn ogen.

Verder is vraagtekens plaatsen bij de claims van Nissan net zo makkelijk/flauw als dat doen bij Porsche. Er zijn echter een paar punten die in het voordeel van Nissan spreken in dit verband… Zij hebben niets te verliezen in het hele verhaal. Als ze niet sneller zijn dan Porsche zal niemand het ze kwalijk nemen. Ze kiezen de confrontatie omdat zij willen aantonen dat zij Porsche kunnen verslaan. Porsche daarentegen heeft heel veel te verliezen…..

Wat moet je nou met je sportwagens van meer dan 2 ton als de Corvette en de GT-R sneller zijn? Dat hou je een tijdje vol, maar uiteindelijk gaan die sportwagens je pijn doen (in de portemonnaie). Die meerprijs is niet keihard en sportwagens als de Zo6 en de GT-R en nog wat andere gaan ervoor zorgen dat het imago afbrokkelt…. dus moet Porsche ergens proberen aan te (blijven) tonen dat hun wagens beter zijn….

Duitsers in het algemeen en zeker een prestige club als Porsche kunnen overigens slecht tegen hun verlies…. en Japanners ook, maar bij de Japanners speelt eervol handelen een veel belangrijkere rol….

Kortom de belangen bij Porsche zijn groter dan bij Nissan en de cultuur is anders en dat maakt het in mijn ogen waarschijnlijker dat Porsche sjoemelt dan dat Nissan dat doet.
Overigens betekent het niet dat ik denk dat ze sjoemelen. Beide niet, maar mijn betoog is vooral een betoog tegen de (vooralsnog) loze geruchten die mensen de wereld in hebben geslingerd dat Nissan heeft gesjoemeld. Het is onwaarschijnlijk en onlogisch, nog minder waarschijnlijk dan dat Porsche dat zou doen.
@w0o0dy

Kijk, Porsche heeft niet een moederbedrijf als FIAT of VW bij Ferrari of Lamborghini achter zich staan. Dus om te overleven hebben ze wel dit soort ongein nodig. De Cayenne is tot op zeker hoogte een kwaad (tast in mijn ogen de image aan), een begrijpelijke kwaad, maar een kwaad niettemin.

Dat de Cayman niet met grotere motoren wordt geleverd is ook een begrijpelijke. Waarom wordt een F430 niet met een Enzo motor geleverd? Precies, product placing.

Dat er te veel business is en te weinig passie is ook niet te ontkennen, maar noem mij één (groot) merk op die tegenwoordig nog méér passie heeft dan business? Die zijn er tegenwoordig niet meer.

Ik plaats geen vraagtekens bij de claim van Nissan. Het zal heus wel dat ze 7.38 halen. Mooi voor hun. MAAR er is nog steeds bijv. onduidelijkheid rondom het vermogen van die auto. Alles wordt door Nissan in het werk gesteld om vooral maar niet met de GT-R te klooien. Waarom? Waarom al die moeilijkheid er omheen?

Als het Porsche pijn zal doen dan zal het funest zijn voor Ferrari en Lamborghini. En toch geloof ik daar niet in. Het zal altijd weer terugkomen op voorkeur. Ja, misschien snoepen ze hier en daar wat clienten af van de gevestigde orde, maar het heet niet voor niets gevestigde orde. Wat ik eerder zie gebeuren is dat ze een hele nieuwe klantenpeol zullen aanboren. En misschien zelfs wel klanten bij Corvette gaan wegtrekken. Immers, zijn dat al de klanten die in termen van “bang for the buck” denken. Ik denk eerder ALS er al iemand zich druk moet maken dat dat Corvette zou moeten zijn.

Eervol handelen en wie daar meer waarde aan hecht is wat mij betreft gelul in de ruimte. Zo ook de de belangen die op het spel staan.

De belangen en eervol handelen zijn onlosmakelijk van elkaar. Immers, als je oneervol handelt dan schaadt dat je bedrijf in de perceptie van de wereld, hierdoor komen je belangen in gevaar. Daarbij heeft Nissan er net zoveel belang bij als Porsche om successen te boeken. Het is immers a dog eat dog world.
@Rick dos: wel eens face to face met japanners gewerkt? Eervol handelen is daar zo belangrijk dat falen nogal eens leidt tot harakiri… dat zul je in Duitsland echt niet zien… dat gaat dus veel verder dan een zakelijk belang… het is een persoonlijk falen. Dat zijn verschillen in de cultuur die je niet mag onderschatten.

Met name Ferrari is inmiddels in een totaal andere klasse terechtgekomen dan Porsche (juist omdat ze geen goedkope en weinig bijzondere auto’s maken) en Lambo doet precies hetzelfde… ook zij schuiven op naar technische meesterwerkjes met spectaculair design en alleen maar megaprestatie-modellen. Daarnaast bieden ze geen modellen onder de 2,3 ton… Dus alleen mensen die echt niet naar het geld hoeven te kijken en per sé een Ferrari of Lambo willen zijn potentiële klanten.

Porsche kan misschien met de topmodellen klanten weghalen bij Ferrari en Lambo, maar het zal makkelijker zijn voor Nissan om iemand voor een GT-R te laten kiezen dan voor de basis 911…….Porsche heeft een handvol modellen onder de 2 ton…. en dan biedt de Nissan meer prestaties voor minder geld…. Alleen Porsches topmodellen kunnen op prestaties concurreren met Ferrari en Lambo, maar dan is de F430 of de Gallarod toch specialer (want er rijden geen stapels hokken met hetzelfde logo rond op de parking van de Ikea…..)
Nissan kan alleen maar winst boeken in dit marktsement en Porsche kan heel veel verliezen…. ze bouwen/verkopen ongeveer 25.000 911 jes…. als Nissan daar 10% van meepakt dan lachen ze zich suf…. en dat is helemaal niet zo onmogelijk…. Daarnaast is de 911 ook een cash-cow voor Porsche (met hoge marge) dus voor iedere 911 die Porsche minder verkoopt verliezen ze meer geld dan dat Nissan wint als ze 2 GT-R’s verkopen…..

De belangen voor Porsche zijn groter, veel groter.
@w0o0dy

Harikiri niet, maar eervol en efficient handelen wel. En ook daar wordt het gezien als persoonlijk falen. Echter niet zo extreem (en eigenlijk ook ongloofwaardige claim) als Harikiri.

Het grappige is, is dat ik al verwachtte dat je Ferrari in een ander klasse zou zetten. ;)
Maar goed, laten we dan eens je beredenering van de GT-R t.o.v. de Porsche doortrekken naar de Porsche en Ferrari. Porsche levert dezelfde prestaties en soms zelfs beter dan een Ferrari dan heb je bij een Porsche toch meer waar voor je geld? Maar laat me raden dat is natuurlijk weer iets anders? Right? En daar wil ik heus wel tot op zekere hoogte in meegaan. Maar blijf dan wel consequent.
En Ferrari biedt om DIT moment geen auto onder de 2 ton, totdat de baby Ferrari er is. En wat dan?

vervolg:

Ik zeg toch ook dat ze hier en daar clienten kunnen wegpikken bij Porsche? Of dat 10% is moet blijken. Daarnaast maakt Porsche tegenwoordig meer geld met hun investering in VW dan met het verkoop van de modellen. Daarnaast zal de Panamera ook weer een impuls zijn voor de verkopen. De Cayenne diesel en hybride.

Dus waar ze het ergens anders verliezen compenseren ze het ergens anders ruimschoots.

Vergeet ook niet dat Renault niet voor niets een 44% belang heeft in Nissan

Belangen zijn dus even groot.
@Rick dos: dat van de belangen die even groot zijn ben ik niet met je eens…. Voor Nissan is sportwagens maken bijna een hobby, veel minder dan business (zeer klein percentage van de totale productie). Bij Porsche hangt het hele merk in feite aan de 911….

Die baby Ferrari komt er niet, Ferrari en Lambo hebben ingezien dat ze op de goedkopere auto’s niet meekomen met andere (nieuwe) concurrenten dus gaan ze naar exclusiever en extremer (en duurder).

Ferrari biedt exclusiviteit en het bijbehorende imago. Daarnaast gebruiken ze meer exclusieve materialen (hogere chemie wat daar aan metalen wordt gebruikt) en vernieuwende techniek (mannetino) en echte downforce (aerodynamische undertray, diffusers etc. Alleen de topmodellen van Porsche komen in de buurt bij de Ferrari’s.

Verder is een Porsche inmiddels niet zo bijzonder, er rijden inmiddels een paar honderd duizend auto’s met Porsche badge rond…..waarvan ongeveer 200.000 Cayennes. Exclusief? Echt niet. De 430 scuderia zal op ieder circuit gehakt maken van welke Porsche dan ook…. Ferrari is clearly ahead, way ahead. Lambo is nog een makkelijker target, maar ook zij gaan de kant van Ferrari op.
@w0o0dy

Als je denkt dat de GT-R een soort van hobby project is dan begrijp je het niet helemaal. Het is wellicht niet dé auto waar Nissan op vaart, maar in dat opzicht is de 911 ook niet meer dé auto waar Porsche op vaart, dat is immerse en inmiddels de Cayenne geworden. MAAR de GT-R is op zoveel andere terreinen van belang voor Nissan. Denk alleen maar op marketing technisch gebied. Een beetje zoals de 8C voor Alfa.

Als die baby Ferrari er niet komt, dan wil ik wel eens weten wat voor een nieuwe Ferrari in Parijs gaat tonen en wat hier bij Ferrari getest wordt…

http://www.autoblog.com/2008/04/02/spy-shots-baby-ferrari-at-it-again/

Voor wat betreft het stukje Ferrari, exclusiviteit en imago kun je ook de naam Porsche invullen. Dan heb je dezelfde argumenten als in de discussie GT-R en Porsche.

Exclusief niet? Kun jij je zo makkelijk een Porsche bekostigen dan? Dat er zoveel Porsches rondrijden zegt meer iets over de tijd waarin we leven dan over de exclusiviteit. Daarnaast en daarboven heeft Porsche het véél beter gedaan dan Ferrari. Het is immers nog een onafhankelijk bedrijf die ipv opgeslokt wordt door een groot bedrijf in het stadium is beland dat zij een groot bedrijf opkopen.

Wellicht dat het succes van de Porsche ook toe te schrijven is aan de betrouwbaarheid i.t.t. z’n Italiaanse tegenstrevers. ;)
@Rick dos: kijk maar eens naar de totstandkoming van de GT-R…. een klein clubje fanaten ipv de complete design en engineering afdelingen van Nissan…..

Nissan maakt nou eenmaal veel meer auto’s dan Porsche en daarvan is het percentage GT-R’s enorm klein… voor Nissan’s winst is de GT-R niet belagnrijk. voor Porsches winst de 911 wel degelijk…

Voor zover ik weet komt die baby Ferrari er niet want de auto zou niet goedkoper worden dan de F430… overigens is het de vraag of de mule wel een Ferrari is… Maserati is nml wel bezig met een kleinere sportwagen die naast de Granturismo komt en meer performance orientated is… een echte tweezitter sportwagen ipv een 4 zitter GT als de Granturismo. Ferrari zal waarschijnlijk in Parijs de 4,7 liter uitvoering van de F430 introduceren.

En ja, als ik een Porsche wil dan koop ik die binnen twee weken, moet alleen nog kiezen welke….maar ze boeien me niet en ik ben meer dan happy met wat ik heb (leuker voor minder geld). Porsche is een burgerbak geworden door alle Boxsters, caymans en met name die Cayennes. Een Jaguar is in feite al exclusiever tegenwoordig.
Prachtig hoe al die jap-auto haters zich hier druk maken om een ‘jap’, prachtige GT-R!
O gelukkig, de comments hier zijn dus het resultaat van de “haat” jegens Jap-auto’s. En ik hier maar denken dat het wellicht, misschien, ook gewoon je mening kan zijn. Je weet wel, het grijze gebied tussen wit en zwart….

@wOoOdy

Dat een klein clubje fanaten zich met het project bezig hebben gehouden zegt niets over de belangen van Nissan zelf.

Winst is voor élk bedrijf belangrijk. Zo niet, hét belangrijkst. Dat Nissan niet zal omvallen door de GT-R geef ik je gelijk in, maar desalniettemin zet Nissan ook zijn reputatie op het spel door een hype van deze auto te maken.

Nou ja, de indicatoren staan toch echt richting een kleinere Ferrari. Als die dan als instapper zou moeten fungeren dan zal die onder de F430 gepositioneerd worden.

Zo zo, business gaat zeker goed als econoom IT-er? Maar je hebt toch wel door dat we het hier niet hebben over 2e handsjes? ;)
Who cares about kilowatts anymore?

Ik wacht op de eerste mafkezen die zo’n nieuwe GT-R gewoon compleet uitstrippen. 250 kilo’s eraf en dan praten we verder. Dan blaast ie echt alles weg, en niet alleen op de rechte stukkies.
@Rick dos: kwestie van prioriteiten en daarom komt ie er niet…. wij (vriendin en ik en binnenkort meer) hebben andere dingen waaraan we het geld liever uitgeven dan alleen maar aan auto’s… Het niet zo exclusief zijn van auto’s zie je juist goed terug in het aanbod van tweedehands auto’s en de prijzen…. zoek maar naar tweedehands Ferrari’s… vind je bijna niet in verhouding en zijn ook flink aan de prijs…. Porsches koop je daarentegen gewoon vanaf een mille of 20…..

Occassionaanbod Porsche boven 10k is 839 bij Autotrader en bij de Ferrari’s kom je niet verder dan 124…. nogal een verschil niet?
@Rick dos: Er is door Luca di Montezemelo wel eens iets over een eventueel nieuw model gezegd. Volgens mij kwam het er op neer dat Ferrari de exclusiviteit van het merk wil behouden. Dat zou betekenen dat de aantallen maar beperkt omhoog gaan.

Zijn verhaal was zoiets als hieronder.
Als er een nieuw model komt dat zou dat “onder”de F430 gepositioneerd zijn omdat de auto meer ingericht zal zijn op normaal gebruik (motor voorin en dus ook een kofferbak) en minder listig op de limiet en niet zozeer goedkoper. De auto kan dan bij vrijwel dezelfde prijzen maar door de betere bruikbaarheid en iets minder sportiviteit toch “minder zijn” en dus “onder de F430” komen qua positionering…. je boort een andere doelgroep aan, maar gooit niet zo snel je exclusiviteit overboord. Modellen onder de range van Ferrari zullen ontwikeld worden door Maserati en nog iets verder omlaag door Alfa romeo.

Aston Martin concurrent, ja, Porsche concurrent, misschien als je naar de turbo en de GT2 kijkt, maar verder niet. GT-R concurrent, Corvette concurrent of R8 of dergelijke sportwagens/sportcoupé’s nope, not going to happen.
@wOoOdy 1

Je kan ook stellen dat de Porsche populairder is dan een Ferrari. Het is maar nét uit welke invalshoek je het wilt bekijken. En daarbij in Duitsland kun je een 348 voor rond de 20k krijgen waar een 911 uit dezelfde periode net onder de 20k zit. Dus wat zegt dat dan?

Maar goed, ik stel ook niet dat de Ferrari niet exclusiever zou zijn, maar hoe jij het stelt dat de Porsche helemaal niet exclusief is, klopt ook van geen kanten natuurlijk.

@wOoOdy

En waarom zijn de GT-R en Corvette geen concurenten? Omdat het exclusief is. En dat is precies dezelfde beredenring die je bij Porsche kan stellen. Wellicht niet in die mate maar toch exclusief.
@w0o0dy
Je bent een beetje doorgedraaid, niet tussen de regels door lezen.

Om even terug te komen op die 7:38 die met de GT-R is gemaakt.
Er lagen toch echt wel nieuwe semislicks!!, nieuwe 15″ schijfremmen!!, nieuwe remblokken!!, nieuwe afgestelde onderstel!! En afgeplakte neus die alleen maar voor meer aërodynamica zorgt.
Deze foto’s zijn voor dat de 7:38 is gedaan, gemaakt.
http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/features/general/09.nissan.gtr.nurburgring.lap/08.nissan.skyline.gtr.tech.whl.500.jpg
http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/features/general/09.nissan.gtr.nurburgring.lap/08.nissan.skyline.gtr.tech.shock.500.jpg)

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/features/general/09.nissan.gtr.nurburgring.lap/08.nissan.skyline.gtr.tech.calipers.500.jpg

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/features/general/09.nissan.gtr.nurburgring.lap/08.nissan.skyline.gtr.tech.rotor.500.jpg
http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/features/general/09.nissan.gtr.nurburgring.lap/08.nissan.skyline.gtr.tech.brakes.2.500.jpg

Die foto’s zeggen toch meer dan duizend woorden.
Als bijvoorbeeld “SportAuto” ook elke keer zoveel vernieuwingen aan een auto kreeg voordat deze de baan opgingen dan hadden al die auto’s hele andere tijden. Alleen die nieuwe semislicks en schijfremmen al!!

De 7:55 op de ring is een meer realistischere tijd die ook daadwerkelijk vast staat zonder truckjes. 7:55 is gewoon een hele snelle tijd.
maar de GT-R komt in een gelimiteerde oplage ..
komt in hetzelfde aantal als dat er klanten zijn ..

er is maar 1 filosofie .. sell the darn thing ..
@Rickdos: ga je mensen beledigen om een Dacia Logan of dergelijks? kleinzerig, je rijdt zelf natuurlijk een F430 he, de rest is toch te min voor jouw!

P.s. ik rijd zelf een 350Z……. maar dat geloof je natuurlijk niet:)
@Rick dos: omdat de Corvette en de GT-R beide de motor voorin hebben en niet echt exclusief zijn en Ferrari auto’s maakt die qua rijders beleving alle andere merken aftroeven…. Snelheid is één, de sensaties van het rijden da’s een heel ander punt…. en juist de combi van al die zaken maakt dat Ferrari liefhebbers een Ferrari willen… niet één punt waarop de auto superieur is, maar alle puntjes samen.

Hoe kun je nou beweren dat Porsche exclusief is? Productie in 2006/2007 102,312 ( 911 36,504 stuks, Boxster + Cayman 30,680 stuks, Cayenne 35,128)

Totale productie van Ferrari? Minder dan 6500 auto’s….

Porsche is de Opel onder de sportwagens en 200.000 Cayennes helpen ook niet echt om dat verhaaltje van exclusiviteit overeind te houden…
@ CSL

Ik denk dat elke fabrikant die met een model een serieuze tijd wil neerzetten op welk circuit dan ook dat soort dingen doet, hoor. Tis potdoppie geen zondagsracerij.
En daarbij rijd je echt geen 15 seconden van een tijd af met alleen nieuwe remmen en betere banden. Ook niet op zo’n grote lap als de Ring. Die banden maken wel flink verschil, tulek, maar zoveel lijkt me sterk.
@Huho

Als je even had doorgelezen dan had je begrepen dat als we jouw beredenatie zouden doortrekken je ook voor de Dacia zou gaan. Immers, zoals ik al zei, je krijgt meer waar voor je geld, niet waar?

En nee, een dacia is niet te min voor mij. Sterker nog, het is mijn droomauto. Maar dat geloof jij natuurlijk weer niet….. ;)

@wOoOdy

Als je nou in je eerste stukje het woordje Ferrari vervangt met Porsche misschien begrijp je dan de beweegredenen van mensen die een Porsche kopen. ;)

36.504 911’s?! Jezus! Nog even en ze streven de Toyota Corolla voorbij qua verkoopaantallen!

De reden dat je meer Porsches ziet dan Ferrari’s is dat ze naast exclusiviteit ook betrouwbaarheid bieden en niet spontaan in brand vliegen… :)
@csl: de 15 inch remmen zijn standaard op alle GT-R’s, achter is het zelfs 15,5 inch. Waar komen de auto’s vandaan die Sport Auto test? Zijn dat demo’s van dealers met 15.000 km proefrit achter de kiezen? Denk het niet.

De tijd van 7:50 die Sport Auto heeft gereden met de GT-R was volgens eigen zeggen niet in strijd met de claim van Nissan dat de GT-R het binnen 7:40 kan… de baan was namelijk op één belangrijk punt nat.

“Etwa 100 Kilometer Nordschleife kamen probeweise seitens Sport Auto noch dazu. Auch wenn die von Nissan für den GT-R selbstbewusst in den Ring geworfene Zeit von „unter 7.40 Minuten“ etwas kühn klingen mag, so weist die vom Autor trotz einer noch feuchten Passage in einer der Schlüsselkurven des Kesselchens gefahrenen Zeit von 7.50 Minuten doch eines aus: Der GT-R ist ein Renner.”

De banden die we op de foto zien zijn dat gesneden slicks of zijn dat de Bridgestone Potenza banden? Zijn dat de banden die ze gebruikt hebben voor de snelle ronde? Dat er onderdelen liggen in die garages zegt niet veel. Veel van het ontwikkelingswerk van de GT-R is gedaan vanuit het testcentrum op de Ring. de GT-R’s hebben meer dan 5000km gereden over de Ring… dan is het niet gek als er af en toe een onderdeel vervangen wordt…. remmen die niet optimaal zijn kunnen dodelijk zijn op zo’n baan bij die snelheden. Overigens de tijden van de GT3 en de GT3 RS zijn zeker op semislicks (sportreifen) gereden.

Van de tijden van de GT2 weten we niet eens welke banden, wat ze met de motor hebben gedaan of welke andere aanpassingen ze mogelijk hebben gedaan…. Als Nissan van plan zou zijn geweest de boel te flessen dan hadden ze het (net zoals Porsche) wel zonder pers erbij gedaan….
@Rick dos: ieder jaar meer dan 30.00 911’jes is natuurlijk wel over een periode van 10 jaar 300.000 auto’s en 10x 6500 Ferrari’s is dan pas ongeveer zoveel als Porsche in 2 jaar wegzet…. dus ja Porsche is totaal NIET exclusief.

En nee volgens vrijwel alle (niet duitse) journalisten halen de Porsche’s het lang niet bij de nieuwe Ferrari’s qua beleving en ook niet qua gebruikte techniek en materialen. De F430 is in elk opzicht groter en heeft een fors grotere V8 en een boel electronica, maar desondanks weegt de auto minder dan 100kg meer dan de 911…… Dat ligt vooral aan de lichtgewicht metalen die Ferrari overal gebruikt.

Ferrari’s zijn stukken geavanceerder geworden sinds de 360… de 911 is gewoon een doorontwikkelde 911… met een paar kleine vernieuwende details… tja…
@w0o0dy

Wel een beetje mijn comments doorgelezen of niet? Ik zeg, volgens mij nu al voor de 10e keer, dat de Ferrari inderdaad iets exclusiever is. Maar desalniettemin is een porsche exclusief. Daarbij móet Porsche wel zoveel porsches afzetten wil het overleven. Wat denk je? Dat Ferrari als het onafhankelijk zou zijn als fabrikant nog zou bestaan tegenwoordig? Dacht het niet, hè?

De F430 is net zo een doorontwikkeling als de Porsche. Het begon al bij de 355. De journalisten zijn altijd al lovend geweest over Porsches en dat is nu niet anders.

Stel, voor the sake of argument, dat de Porsches minder geavanceerd zijn dan is het al helemaal een prestatie van formaat dat de 911 GT3 het snot voor de ogen rijdt van een F430. Die meer pk’s heeft, €80.000 meer kost, geavanceerder is, die MAAR 55kg meer weegt en minder exclusief is. Hmmm als je de woord Ferrari en GT3 verwisseld met GT-R en Turbo dan krijg je bijna hetzelfde vergelijk……maar het is natuurlijk een Porsche en dan gelden die argumenten om de één of andere reden niet meer…….vreemd….inconsequent zelfs……
@Rick dos: master of the impromptu understatement….”dat de Ferrari iets exclusiever is”. Ja een factor 6 is zo goed als niets….. kom op zeg… Dus de Mx5 is ongeveer net zo exclusief als de 911 of nog exclusiever? tjonge, ik wist niet dat ik zo’n exclusieve auto heb.

Ieder merk met een productie van 100.000 auto’s per jaar is niet exclusief meer. Niet “iets minder”, maar “gewoon helemaal niet”.

De tijden van de Porsche GT3 zijn gereden met de (semi slick)sportbanden en keramische remmen gereden en de tijden van de F430 met de normale straatbandende keramische remmen en de F1 schakeling die toen nog een duidelijk nadeel was. Daarnaast is de F430 een normale straatauto en de GT3 is een auto die door Porsche gemaakt is om goed te presteren op het circuit.

Het knappe van de F430 is dat de auto op sommige banen zelfs snellere tijden rijdt dan de GT3…. terwijl de ene zo ongeveer het beste is dat Porsche kan maken voor op het circuit en de andere de normale straatuitvoering van ferrari is…. de circuit auto van Ferrari maakt gehakt van de GT3(RS).

De GT-R is een auto die Porsche, BMW, Audi onder druk zet… om snellere auto’s te maken, maar vooral ook qua prijsstelling. Mensen laten zich niet eeuwig beetnemen en misschien in europa nog wel, maar in de rest van de wereld is je reputatie veel vluchtiger en daar zullen meer en meer mensen zich realiseren dat je weinig krijgt voor die meerprijs waar je echt wat mee kan…. dat gaat Porsches afzet onder druk zetten en zal ook de prijzen mogelijk drukken… niet NL want kennelijk zijn nederlanders zuinig behalve als er Porsche op staat….

@Mx5 owner: Dan zijn het dus de gewone banden onder die “Ring GT-R” en helemaal geen gesneden slicks.
@w0o0dy

Nu niet doorslaan naar het belachelijke, wOoOdy. Laten we wel even een gefocuseerde discussie hebben.

Dus een merk die 100.000 auto’s per jaar maakt is niet meer exclusief? En wie bepaalt dat? Jij?!

Laten we anders even de definitie van exclusief weer duidelijk voor de geest halen:

ex·clu·sief (bijvoeglijk naamwoord; exclusiever, exclusiefst; exclusiviteit)

2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is.

100.000 auto’s op een automarkt van honderden miljoenen klanten. Ja, dan is volgens de defintie Porsche nog steeds exclusief. Het is immers aan enkele van de automarkt voorbehouden. En laten we wel wezen, de 100.000 barriere hebben ze ook sinds kort beslecht.

Voor wat beterft het verschil tussen de GT3 en F430 geef ik je gelijk. Maar de GT-R is toch ook meer track oriented dan een 911 Turbo? Maar zoals gezegd dan gaat die argumentatie om één of andere reden ineens niet meer op…

En in het laatste stuk van je comment, na je eerste zin kun je óók daar weer het woord Porsche vervangen door Ferrari.

Maar het is duidelijk waar je staat. Je moet respect hebben of iets verdient respect zolang het maar de auto’s zijn waar jij een voorkeur voor hebt. Duidelijk toch? Discussie gesloten.
Nog even de foto van de banden waarmee de GT3 de rondetijden heeft gereden en die kunnen we dan leuk vergelijken met de door mx5 owner geplaatste foto van de banden van de GT-R.



Als iemand zou zeggen dat een Nissan 350Z een exclusieve auto is dan roept iedereen dat het onzin is… als je hetzelfde zegt van een 911 is het opeens wel zo… waarom? Omdat ie duurder is? Lijkt me een slecht argument.

Feit is dat er 6 keer zoveel 911’s worden verkocht dan Ferrari in totaal aan auto’s produceert…. het ene merk is dus echt exclusief en het andere niet. Is een Auto van BYD exclusief? Is een auto van Proton exclusief? Nanjing? Great Wall? Feit is dat Ferrari en Lambo samen makkelijk een factor 4 of 5 minder auto’s maken dan Porsche…. Een Porsche kost meer dan 63.000 euro dus is de markt niet honderden miljoenen mensen maar een paar miljoen. Als je dan jaarlijks 80.000 auto’s of meer in dat segment verkoopt dan kun je idd in mijn ogen niet overeind houden dat je auto’s exclusief zijn….. (één op de (?) verkochte auto’s met meer dan 300pk is er één van Porsche)

Een GT-R is misschien iets meer track orientated dan de 997 turbo, maar minder dan de GT3, het is ondanks het hard onderstel meer een allrounder. Mensen zijn idd bereid (veel te)veel te betalen voor Ferrari’s, maar aan de andere kant…. een prijskaartje van een Ferrari van 2,5 ton is misschien ook wel onzin…. maar gezien de aantallen is het niet gek dat mensen die een exclusieve auto willen daar mee voor willen neertellen. Mijn keuze zou het niet zijn.
@Rick Dos: Discussie gesloten?? Dat maak ik zelf wel uit !! :)
Exclusiviteit heeft ook met de plaats te maken! USA cars worden bv heel veel geproduceerd en verkocht in Amerika maar zijn hier exclusiever als een Porsche en GT-R te samen!! B.v. Mustang Shelby convertible ik denk/weet dat er 2 stuks van zijn hier in NL!!! Corvette ZR1 dadelijk!!
En wat betreft het tegenwicht tegen de GT-R, ZR1 of een Z06 met supercharger wat heel gewoon is in de States als optie!!
@Rick dos: Overigens lang geleden dat we het zo grondig en uitgebreid oneens waren, lol. Well done! ;)
@wOoOdy

Haha! Goed, hè? ;)

Maar goed!….*proest**kuch*….weer ff serieus! ;)

Ik val van de ene verbazing in de andere…

Je weet toch ook wel dat er gradaties zijn in exclusiviteit? Een 350Z kán op een ander niveau inderdaad als exclusief bestempeld worden. Want laten we wel wezen niet iedereen is bij machten om €60.000 op tafel te leggen. Echter is de groep die dat wél kan groter dan de groep die op z’n minst het dubbele moet neerleggen voor een 911 en die groep is weer groter dan de groep die bijv. een turbo kan aanschaffen and so on and so on…. De reden dat men je voor gek verklaart als je zegt dat een Nissan 350Z exclusief is, is omdat er Nissan voor staat. Het merk dat ook op een Micra staat bijv…
Daarnaast is een factor van “het gevoel” van exclusiviteit ook een belangrijke factor maar dat is voor één ieder een persoonlijke factor.

En 80.000 auto’s in dat segment? Hoe kan dat nou als Porsche 100.000 auto’s per jaar verkoopt in verschillende segmenten? Welk model verkoopt er dan 80.000 stuks?

De GT3 is tegenwoordig ook meer een allrounder geworden dan dat het ooit was dus daar zit het verschil ‘m ook niet in.
Voor wat betreft de huidige Ferrari modellen, het zijn ook niet mijn cup of tea. Maar dat komt meer doordat ik de passie mis waar Ferrari bekend om stond en dus zoals we die kende.

@RobUSA

Het feit dat het niet een ieders z’n smaak is, maakt het nog niet exclusief. ;)
@Rick dos: ik had auto’s boven de 60.000 euro als segement gedefiniëerd want daarmee sluit je het overgrote deel van de autokopers in de wereld al uit. In NL ligt het gemiddelde geloof ik ergens bij 35.000 euro? Verder heb ik de aantal iets lager genomen want Porsche verkocht een paar jaar geleden idd wat minder dan nu.

Punt is dus: Van alle auto’s boven de 60 mille zijn er relatief veel Porsches het marktaandeel is dus hoog. Daarmee is het in feite het minst exclusieve sportwagen merk ter wereld….(al is Porsche door de Cayenne misschien eigenlijk niet echt meer een sportwagenmerk) Anyway… you get the point.

Mijn geld zou eerder naar Maserati gaan of Lotus of een Noble… De nieuwe Granturismo S is echt heerlijk live. ;) geen echte sportwagen maar een heerlijke sportieve GT.
@w0o0dy
Je begrijpt het waarschijnlijk nog steeds niet.
De auto’s die Sportauto hier en daar meeneemt zijn gewoon productie auto’s zonder enige aanpassingen. Dus gewoon Demo-auto’s, zonder zoveel vernieuwingen.

“GT-R’s hebben meer dan 5000km gereden over de Ring… dan is het niet gek als er af en toe een onderdeel vervangen wordt”

Dus om de 5000km moeten zoveel onderdelen aan de auto vernieuwd worden?? ik dacht het niet. Ze zetten gewoon nieuwe onderdelen erop die de tijd moeten gaan verbeteren.

En dan heb je de 7:39 van 997 GT3 nog met beduidend minder vermogen die even snel is als de 7:38.54 van R35!!

Sport Auto rijdt zelf met de GT-R 7:53 en 1 keer 7:50. Dus die 7:55 die ik eerder had vermeld kan wel de realistische tijd zijn voor een in goede staat verkerende Demo.
@w0o0dy
Dus een Quattroporte of een GT zijn sportauto’s?
De GT-R is gewoon een productie auto zonder poespas of aanpassingen. Gewoon de standaard banden (Potenza’s) en geen andere dempers/veren. En zo test “SportAuto”ook. Geen speciaal geprepareerde voertuigen. Alles moet zo bij de dealer voor iedereen te koop zijn.
Mooie bak!! De Mines versie vindt ik ook heel strak…. :)
@CSL: nee de Granturismo is een echte GT en dat stond er ook “geen echte sportwagen maar een heerlijke sportieve GT.”

Sport Auto heeft voor de GT3 met Michelin Sport Cup banden een tijd van 7:48 staan en dus geen 7:39 en de GT3 RS kwam met die Sport Cup banden niet verder dan 7:47. Zoek het gerust op, op de site van Sport Auto.

Sport Auto zegt dat ze met de door hun geteste GT-R 7:50 hebben gereden met een deels natte baan… en dat het sneller kan…. Die 7:55 is dus een zinloos verzinsel.
@w0o0dy
Natuurlijk is hij een heerlijke GT. Daar niet van maar omdat ze zo’n GT hebben gemaakt moeten ze ook aan imago inleveren? En ze zijn geen sportauto fabrikant meer?! Want dat is denk ik wat je zegt met porsche cayenne! Wel erg kort door de bocht.
Ik bedoel Porsche hoeft niet eens netals Masserati onderdelen van andere merken in hun modellen te gebruiken!! Maar dat zegt nog steeds niet dat ze geen redelijke Sportauto’s kunnen maken! integendeel.

En die 7:39 is toch echt gehaald hoor. Dat staat muurvast. Maar wel door eigen testrijder netals Nissan met de GT-R;)

En waarom is die 7:55 een zinloze verzinsel?!?!?! Die staat ook muurvast op de tijden die gehaald zijn!! Dus zeker geen onzin maar een keiharde feit ;)
@csl: je stelt dat de tijd van nissan niet eerlijk is maar de tijd van porsche zelf mag dan weer wel? Ook daar is allerlei manipulatie mogelijk, dus kunnen ze beter de tijden van SportAuto vergelijken. Dan is de tijd van de gt-r wel iets langzamer maar niet veel. 7:50 zonder semi-slicks zoals de tijden van de gt3 en met vochtige plekken op de baan. Erg goed voor een auto met minder pk’s per ton.
@W0o0dy
Je begint het langzaam te begrijpen ;)
Dus de GT-R die door SportAuto is getest is iets langamer dan de GT3 (niet de RS). Maar ze lopen elkaar weinig. Maar met dagelijkse gebruik is de Gt-R wel sneller.
Zijn jullie die tijden daar persoonlijk gaan afklokken??
Of zijn jullie nu weer wat ‘cijfertjes van het net geplukt’ aan het vergelijken?
Was het dezelfde piloot achter het stuur van al die wagens?
Hadden ze straatbanden , semi slicks of slicks?
Verkeer? geen verkeer?
Luchttemperatuur? asfalttemperatuur? Regen of geen regen?
Waar is het rondje begonnen, en waar is het gestopt?

Ik zal maar niet verder gaan want ik denk wel dat jullie wijs genoeg zijn om te beseffen dat jullie appels met peren aan het vergelijken zijn
@Timmah
Ik weet heus wel wanner ik appels met peren zit te verglijken.
Maar Nissan zelf is er nog altijd mee begonnen.
@Timmah: als jij ff een ringspecialist een Scuderia, een GT-R, een GT2, GT3RS en een lege baan allemaal op dezelfde dag kan organiseren dan wil ik wel persoonlijk komen klokken.
Een betere vergelijking tussen de auto’s is er nou eenmaal niet zomaar voor handen… de tests van SportAuto zijn in ieder geval met standaard auto’s, hetzelfde rondje en met dezelfde chauffeur… veel zuiverder zal het niet snel worden, maar als jij wat kan regelen dan zorg ik dat ik die dag vrij heb.
Ik doe mee.
Ik heb nog paar GPS meetapparatuur liggen.
Ik neem zelf nog een BMW mee met kleine aanpasingen :) Dan wil ik het echt zien ;)
@ Woody ,

Als je een beetje kenner bent , dan weet je dat er op die ring verschillende manieren van tijdsmeting zijn. Niet iedereeen start op hetzelfde punt en eindigd ook niet op hetzelfde punt.
Trouwens is het circuit veel te lang om tijden gaan te vergelijken . Als je een degelijke vergelijkingstest wil doen tussen die wagens , zou je een vrij kort circuit van om en bij de 2.5km moeten hebben waar je dezelfde piloot continue rondjes laat draaien in verschillende wagens.
Nissan kan wel zeggen dat ze die tijd halen , en porsche kan dat ook wel zeggen , maar wie zegt dat ze de juiste informatie doorspelen?
Waarschijnlijk zijn die tijden van Sportauto ook gereden op een zondag ochtend tijdens de toeristendagen , dan is er verkeer (maar beperkt) maar laten ze je wel voor de finish van de baan gaan. Dus die tijden kan je absoluut niet vergelijken met een tijd die gereden is op een afgehuurde ring waarbij je tegen topsnelheid over start finish gaat .

Daarom vind ik het nogal flauw om zo een discussie te voeren aan de hand van een paar cijfers die op het net staan.

Maar goed, ik denk dat we eens een Autoblog dagje uit moeten organiseren naar de ‘Ring’ . Met de connecties die Autoblog heeft is een GT-R en een GT2 zo geregeld :)
@Timmah
Als jij een kenner was zou je dan mischien weten hoe “Sport Auto”zijn metingen doet. Ze rijden minstens 100km op de Ring en nemen de snelste tijd.
En niet alleen wordt er op de ring gereden, maar Hockenheim wordt ook gedaan ter jouw informatie.
Sterker nog ze worden grondig getest bij “Sport Auto”

http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=142508&mID=768019&l=f
http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=142508&mID=768019&l=j
http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=142508&mID=768019&l=i
http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=142508&mID=768019&l=g

Hier een voorbeeld van de 997 GT2::



Nurburgring: 7:33 — 163.708 km/h
as fast as the Zonfa F and only a second slower than the CGT, the 530 bhp Porsche GT2 clearly demonstrates what is is capable of, a perfect handling and the highest limits for the road-going and most powerful 911 ever!

Hockenheim short track: 1:10.0* — 133.714 km/h
time is only an estimation as not all the sectors were available for testting that day. But this time is abloutely realistic, a 2nd test will show if it is a low 10 or a high 9 at the end.

this would be faster than the Zonda F and nearly as fast as the CGT, Koenisgegg CCR or the TechArt GT street before.

0-200-0 km/h: 16.3 secs.
even w/o launch control is has a lot of traction and so lines up with the even more powerful LP640 and is faster than CLK DTM AMG or Ford GT

aerodynmaics:
cd=0.32
9 kg and 29 kg downforce at 200 km/h in front/rear
very well balanced, even though it produces so much downforce it reaches a top speed of 330 km/h, the aerodynmic setup also explains the perfect handling and stability at sppeds above 200 km/h

max. lat. accelewration: 1.35g
suspension works perfect, it shows absolutexl no obersteer and always alows a perfect control of the car in motion.
1.35g with Michelin Pilot Cup sport tyres is the same level as the CGT, Gallardo SL, F430

specs:
530 PS at 6,500 rpm
680 Nm at 4,500 rpm
3,600 ccm
147.2 PS/litre

Michelin Pilot Cup sport
235/35 ZR 19 and 325/30 ZR 19 in front/rear

380/350 mm ventilated ceramic disk brakes in front/rear

MSRP: 189,496 EUR

1497 kg
357 bhp/ton

0-100 km/h: 3.8 s
0-160 km/h: 7.7 s
0-200 km/h: 11.5 s
Vmax: 329 km/h

18m slalom: 72.6 km/h
36m slalom: 139 km/h
faster and so better handling than the CCR (138 km/h), Zonda F (137 km/h) Gallardo SL (136 km/h)
110m evasion test: 157 km/h

a perfect 10, as good handling and respodning as the CGT, even better than the GT street or LP640, only beaten by the Zonda F (159 km/h), the CCR (158 km/h) and 997 GT3 (158 km/h)

wet handling: 1:29.7
again, a perfect handling but due to turbo boost not as neutral as expected
LP 640 (1:29.2
Z06 (1:30.3)
997 Turbo (1:31.6)
599 GTB (1:31.8)

verdict: 78 out of 80 possible pts.

best result ever, the most powerful and best handling 911 ever opens anew chapter in history, best result ever in sport auto supertest, taking the lead on front of the CGT and GT3 RS (both 77 pts.), the LP650 (76), the Zonda F (75) and the CCR (74)

A perfect 10, a prefect super sportscar for the dialy driver, very reliable, easy to to control, offering a lot of fun
@csl: wel een beetje jammer dat een heleboel tijden die op Supercars.net staan niet overeenkomen met de officiële tijden van SportAuto. Die van de Koenigsegg, Zonda en GT2 wel, maar de sprookjes die supercars.net over de gt3 heeft gepubliceerd zijn onzin. Zomaar 10 seconden sneller en dan zou je daar niets over lezen op de site van SportAuto? Not possible, dus die 7:39 en zo dat is bullshit, die tijden zijn niet van SportAuto, als ze al ooit door iemand gehaald zijn (wat ik ook niet zomaar geloof)
@ CSL ,

Sorry hoor , al schrijf je hier 100 pagina’s tekst over van het net , mij zal je niet kunnen overtuigen .
Waarom zou je zomaar iets geloven wat je niet met eigen ogen gezien hebt.
Zoals je zegt hebben ze dan misschien wel 100Km getest , maar zeg jij me dan eens waar het gemeten is : Van ‘bridge to gantry’ of het volledige rondje . Er zit namelijk wel 200m verschil in hoor.

Zoals je al ziet in je links , doen ze het 20.6Km gedeelte , dwz dat ze rijden op toeristendagen. Hier moet je dus ook rekening houden met verkeer en ja zelfs snelheidscontroles op bepaalde plaatsen , het is en blijft nu éénmaal een stuk openbare weg.

Daarbuiten is Hockenheim een circuit waar enkel vermogen aan te pas komt , ook niet het meest ideale circuit om tests te voeren.

Maar goed als jullie je willen blindstaren op die cijfertjes , doe maar hoor.
@Timmah
Wat wil je met je eigen ogen zien? Beetje lomp.
Het staat allemaal in het Auto Sport Magazine. Als je de links gevolgd had was je misschien een paar antwoorden rijker.
Maar, ik ga niet meer in discussie met jou aangezien jij in een aparte wereld leeft.

@w0o0dy
Het kan zijn dat die 7:39 door iemand anders en niet door SportAuto is gehaald.
Er wordt zo vaak op de ring gereden dat af en toe kleine foutjes ontstaan. Maar voor de rest kloppen die tijden allemaal akelig precies. Zo’n beetje alles wat er gereden word wordt bijgehouden.
Maar die 7:39 voor de GT3 staat moet 100% haalbaar zijn. GT3 RS zou nog sneller moeten. Ik bedoel een M3 CSL rijdt al 7:50. 7:47 voor de GT3 RS is niet realistisch naar mijn mening. Kan veel sneller.
Maar voor de rest spreken al die GT2 tijden wel boekdelen.
Er staat verder duidelijk dat tijden onder de 7:40 voor de GT-R wel erg hoog gegrepen is zoals ik het al voorspeld had.

Auto Sport zelf:

Etwa 100 Kilometer Nordschleife kamen probeweise seitens sport auto noch dazu. Auch wenn die von Nissan für den GT-R selbstbewusst in den Ring geworfene Zeit von „unter 7.40 Minuten“ etwas kühn klingen mag, so weist die vom Autor trotz einer noch feuchten Passage in einer der Schlüsselkurven des Kesselchens gefahrenen Zeit von 7.50 Minuten doch eines aus: Der GT-R ist ein Renner. Und wenn die Preisansage von Carlos Ghosn auch Ende 2008 noch Gültigkeit hat, dann wird er bestimmt auch einer.

Engels:

About 100 kilometers of north loop were added for a test on the part of sport car still. Even if the time of under 7,40 minutes, thrown by Nissan for the GT-R self-confidently „into the ring“ , may sound somewhat bold, then the time of 7,50 minutes, driven from the author despite a still damp passage in one of the key curves of the Kesselchens, proves nevertheless one: The GT-R is a racer. And if the price announcement of Carlo Ghosn also has at the end of of 2008 still validity, then it certainly also one.
@ CSL ,

Ik leef vooral niet in die wereld waar jij in zit , jeezus volgens mij heb jij aandelen in auto sport magazine. Jij klinkt bijna zoals mijn vriendin met al haar waarheden uit de Flair…

Je blijft het ook steeds ontwijken ,je zegt zelf dat er wel eens kleine verschillen kunnen zijn maar vertel mij nu gewoon of al die tijden die je hier opnoemt nu allemaal over het 20.6km stuk gaan of over het 20,8km stuk. Gesloten circuit of toereistendag. Laten we daar eens eerst mee beginnen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).