Maken is kraken, geldt ook voor ECU van Nissan GT-R

Auteur: , 39 Reacties

Een doodeenvoudige regel luidt: wat mensen kunnen maken, kunnen mensen kraken. Heel naïef heeft Nissan dan ook geroepen dat de ECU (Electronic Control Unit) van de GT-R nauwelijks te kraken valt. Er is dusdanig zware encryptie toegepast, die slechts bij een klein aantal mensen op onze aardbol bekend is. Dat blijkt allemaal wel mee te vallen, want de ECU van de GT-R is inmiddels gekraakt door een tuner die de intelligente snelheidsbegrenzer verwijderde.

Nissan heeft de Japanse versie van GT-R zodanig geprogrammeerd dat deze automatisch de begrenzer verwijdert, wanneer via GPS wordt gedetecteerd dat de auto zich op een circuit bevindt. Buiten het circuit, is 180 km/u de limiet.

Het Amerikaanse COBB-tuning ging met een Japanse GT-R aan de slag en heeft de encryptie weten te kraken. De tuner laat het niet bij het verwijderen van de begrenzer en werkt nu aan meer veranderingen zoals bijvoorbeeld de brandstoftoevoer en turbodruk. COBB-tuning heeft er vertrouwen in dat de ECU van het Amerikaanse model (die nog moet arriveren) eveneens snel te kraken zal zijn. Zonder de begrenzer, claimt de GT-R een topsnelheid van 310 km/u en wanneer de tuners zich straks ook vrij kunnen uitleven, zal het allemaal nog veel gewelddadiger worden. (via: motorauthority)



39 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Uitdebroeck Piet
dat je hem sneller in’t optrekken maakt oké, maar wat is het nut van +180km/h?
U zelf dood rijden?
Jaa !
Opzich ben ik voor een begrenzer, maar 180 km per uur is een beetje tam.. Dat doet elke suzuki op de autobahn!
Ik denk dat in belgie en Nederland er wel genoeg personen zijn die wel is harder rijden als 180kmh.
Zo enorm snel is dit nu ook weer niet, tenzij je met een trabant de autostrades doet.
180+ is idd best te doen op de autostrade (hier in België). Wel lullig natuurlijk als je rondrijdt met een 500pk sterk monster en je blijft hangen op 180…
Het lijkt wel een nederlands paspoort. ;)
Als je in Duitsland woont is het toch een beetje zielig als je met je GT-R wordt ingehaald door elk niet-boodschappenautootje…
LOL @ DAT :lol:

OT: 180 is wel erg laf hoor, en alle lease-dieseltjes zitten dan ook al aan je gt-r te knabbelen, dus weg met die begrenzer :D ;)
Lol @ Piet Uitdebroeck :D
Hoe stom is dat niet, 180 km/u als begrensde snelheid, bmw doet dan toch veel beter
toch wel 7 antwoorden voordat bmw weer genoemd word.



180 kmh/h is wel lullig, elke 1.9 tdi kan je zo voorbij stomen
dat werd tijd
Het zou dan wel leuk als Nissan ook aan software upgrades gaat doen waarmee de auto weer begrensd wordt. Een beetje à la iPhone…
Hey Ben,
Ik hoop maar dat je het over de swiftjes & balenotjes hebt…?
check youtube en tik suzuki hayabusa.
En zie daar hoe suzuki gaat ;-)
180 is wel een beetje erg tam. Iedereen heeft toch wel is een keer zin om het gas onderin te drukken? En met 500 pk onder de rechtervoet helemaal.
Allemaal pure Nissan-reclame. Dat ik hier ook nog eens aan meedoe is werkelijk waar schandalig…
De 180 km/u begrenzing geldt alleen voor Japan. De Europese versies zullen vast wel harder lopen. Nissan zal echt de 911’s echt bij willen houden en dan kun je hier niet met een 180 limiet (regel in Japan) aankomen.
Wie roept er dan ook dat het nauwelijks te kraken is?!
Men zou inmiddels wel beter moeten weten.
InfinteNissan
@Dennis

die 180km p/u is toch alleen in Japan, niet?
die 180km/u is inderdaad niet snel, zoveel geld uitgeven om dan door een golf voorbijgereden te worden op de autostrade :)
De GT-R is nog maar dit: | | van wat hij kan. Uiteindelijk kan hij dit: | |! (Oftwel, 2 keer zo veel!)
driewerf hoeraatjes voor COBB-tuning! :D Wist eigenlijk niet eens dat je de ECU moest kraken… Nu dus wel :)
maar goed dat hij gekraakt is wat voor een (sorry voor de gevoelige bloggers onder ons) jannetesnelheid is da jong
Wow daar was ik (nog) niet van op de hoogte van die snelheidsbegrenzing op 180
µ. Een heel domme en overidealistische zet van Nissan.
Dan rijd je daar op de autosnelweg en wordt je voorbijgestoken door de eerste de beste (diesel)leaseslet. Aan de lichten ben je dan wel weer iets sneller weg…!
Die begrenzing is verplicht in Japan. Waarschijnlijk roepen ze dat hij niet te kraken is ZODAT er extra aandacht aan wordt besteedt om dit juist wel te doen. Het is namelijk niet in Nissans belang om die auto ook echt begrenst te houden.
Je kan ook gewoon de gps kraken, veel goedkoper en gemakkelijker…
Ik zou de begrenzer op 240-250 zetten, de snelheid die de meeste Duitsers ook handhaven. Wel jammer van al dat “tunen”, hopelijk resulteert dit niet in nog meer lelijke, gedeukte Nissan plaatjes.
EDIT:

Ai, ik lees net dat in Europa/Amerika de GT-R begrenst is op 250km/u. Mijn excuses.
als nissan dit zou flikken bij de EU versie zouden ze er niet een verkopen, dus worden ze goedkoper, dus kan ik er een betalen, ik zeg: gewoon 180 km/h begrenzen ook in europa :P
De porsche killer, maar wel met een begrenzertje. Lullig he. :twisted:
Ook weer geweldige opmerkingen van de autoliefhebbers/azijnpissers met hun voorliefde voor begrenzing. Dat roept bij mij een groot :?: op.
dag garantie,(denk ik dan)
Ah- Jammer nou om te lezen dat het niet 180 maar 250 is waarop hij begrensd is- Ik heb het in Duitsland nu een keer of 3 met veel zweet en trillen en gerammel en onderdelen bij elkaar houden en vrees of de auto het wel heel zou houden voor elkaar gekregen om stijle heuvel af en wind mee rond de 180 de gaan met mijn Pandaatje. Was dat lachen geweest als ik op zo’n stuk een GT-R had kunnen inhalen zeg! :-D …Op de weg terug omhoog zakt hij dan overigens wel weer af naar pakweg 90 en staat de motor te stomen en te roken…..
kunnen ze dat nu niet eens proberen bij de nieuwer BMW’s en Mini’s. Deze zijn namelijk tot op heden ook nog niet gekraakt.
@ Kooskoets: waarom zou je die kraken? Elke tunert in Duitsland kan die begrenser er gewoon afhalen.
Die begrenzers zijn echt een hoax. De snelle italianen, ook de R8, kunnen voluit gaan, maar de echte sedan versies van BMW, Merc, e.d. houden bij rond de 250 op. Waar zit het verschil?
Waarom Kraken…?

:twisted: Omdat het Kan…!
Bovendien herinner ik mij hier gelezen te hebben dat het domweg verwijderen van de begrenzer weer problemen opleverde elders in het hoog-intelligente Brein van deze auto waardoor hij niet meer deed wat hij moest doen.
Tsjah, die Japanners doen gewoon wat meer moeite om de begrenzer er in te zetten, denk ik dan. Die willen natuurlijk laten zien dat de hele auto hightech is :P De Duitse auto’s zijn dan wellicht wat simpeler te tunen, oa doordat de begrenzer makkelijker te verwijderen is. Maar andere Duitse tuners (Carlson meen ik) verzetten hun snelheidsbegrenzer gewoon. Dat kan ook bij Duitsers dus ;) Bij de Japanse auto’s gaat het dus wat moeilijker, alhoewel er met turbo’s, intercoolers etc. wel veel mogelijk is tegenwoordig…
ECU is al lang uitgevogeld hoe er nieuwe data in te krijgen..
Het is niks anders dan een standaard Keishin ecu..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).