Dit is de Opel Insignia

Auteur: , 117 Reacties

Na alle "officiële" spyshots is het uiterlijk van de Insignia geen complete verrassing meer, maar toch oogt de nieuwe Opel anders dan we hadden verwacht.

In juli zullen we op de autoshow van Londen de Insignia in het echt kunnen bewonderen. De auto wordt 4,83 meter lang, wat 22 centimeter langer is dan de Vectra. Die extra cm’s zitten met name in de overhang aan de voorkant, om te voldoen aan de eisen voor voetgangersveiligheid. De wielbasis groeit dus maar licht, van 270 naar 273,5 centimeter.

Over de dieselmotoren is nog wat onduidelijkheid, dus voor een definitief oordeel wachten we het officiële persbericht nog even af. In de onderstaande lijst wordt gerept van 2.0 dieselmotoren, maar het is ook een reële optie dat er nog gebruikt zal worden gemaakt van het 1.9 blok wat van Fiat afkomstig is. Die is er met vermogens van 120, 150 en 180 pk (die laatste met twee turbo’s). Een OPC variant zit ook in het vat, de 2.8 V6 turbo zou dan naar minimaal 280 of zelfs 300 pk getild moeten worden. Bij concerngenoot Saab is er inmiddels een excellent vierwielaandrijfsysteem, dus naar verwachting krijgt de Insignia OPC dat ook (via autoweek).

De motoren:

1.6 16V 85 kW/115 pk
1.8 16V 103 kW/140 pk
1.6 16V Turbo 132 kW/180 pk
2.0 16V Turbo 147 kW/200 pk
2.0 16V Turbo 162 kW/220 pk
2.8 V6 24V 191 kW/260 pk
2.0 CDTI 81 kW/110 pk
2.0 CDTI 96 kW/130 pk
2.0 CDTI 118 kW/160 pk
2.9 V6 24V CDTI 184 kW/250 pk

Opel Insignia

Opel Insignia

Opel Insignia

Opel Insignia

Opel Insignia

Opel Insignia



117 reacties

nog niet zo slecht voor een opel!, maar niet echt geweldig, natuurlijk
Mooi!
Ziet er anders uit dan het prototype in de duitse opel fabriek..
hopelijk wordt het een verkoophit!
mooi stuurtje maar 380 pk in een opelletje ???
geen leuke 1.4 turbo met 140 pk?

verder leuke auto, vooral van binnen mooi!
Mooie wagen, ook een mooi interieur. Voorkant is erg veel insignia concept. Nu nog wachten op de opc en de station
Ziet er goed uit vooral die voorkant
Geamerikaniseerd..
Hadden ze van mij bij de Vectra mogen blijven… GTS OPC :D
dacht dat de mazda 6 het lelijkst was in dat segment( D klasse) maar het kan dus nog erger?
Dit ziet er zéér goed uit naar mijn mening, helaas heerst er wel een enorm moordende concurentie in dit segment…
Stuk beter dan die emotieloze voorgangers,maarja het blijft een Opel .
Laten we zeggen dat ik hem ‘relatief’ mooi vind. Voor opelbegrippen, bedoel ik dan.

Van de zijkant ziet -ie er ietwat opgepropt uit, en die sportieve vouw in de deuren (die zo schuin begint) zit te ver naar achteren waardoor het sportieve effect meteen weer weg is. Die vouw doet me trouwens wel veel denken aan die hitsige Lexus, IS-F geloof ik.
Ik kan pas oordelen als ik hem in het echt rond zie rijden, maar de eerste indruk is goed. Alleen dat stuur…
Opel is de laatste tijd goed bezig .. sterker nog .. ik ken geen lelijke of slechte Opels die nu van de band rollen ..

ook al is het totaal mijn merk niet ..
@ wotevajjjj

Waar zie je 380 pk staan? :S Je bedoelt zeker 280, want 380 pk op de voorwielen is vrij zinloos lijkt mij… Jammer dat de binnenkant zo schots en scheef is, lijkt zo rommelig.
goh orginele velgen maar niet heus. lijken heel erg veel op die van de ford mondeo
Wow! Indrukwekkende opvolger voor de Vectra!
Het interieur mag er ook zeker wezen.

En het gaat inderdaad een interessante strijd worden in dit segment. :)
deze doet mij op het eerste zicht sterk aan een bmw denken maar hij oogt niet slecht
@ford: Dit zijn al sinds jaar en dag OPC-velgen.

http://blogsimages.skynet.be/images/000/049/537_astra_opc.jpg
Het zal wel smaak zijn of gebrek daaraan bij mij maar ik het vind het dashboard echt afschuwelijk. Wat een drukte en weg rechte lijnen. Maarja, zoals ik al schreef, het is misschien mijn smaak niet (rij zelf bijna in de nieuwe V70 en dat vind ik nou een mooi interieur!).

Moet erg wennen aan de lijn van de auto maar op zich niks mis mee!
@ ford: Ik heb het al vaker gezegd maar ik zal het nog eens uitleggen. Ford heeft dit design van de velegen afgekeken van opel en niet andersom. Dit design velgen zat al onder de opel astra g opc 2. En ook al zal je zeggen dat het niet precies hetzelfde is, dan nog hebben ze het daarna van audi afgekeken. Dus welk merk is er nou orgineel. Zeker niet die amerikanen die denken dat ze duits zijn.

Over de insignia kan ik kort zijn. Mooie wagen. Een stuk mooier dan de mondeo, passat en zeker de laguna. En dan ook nog met betere diesels dan dit drietal. Ik zeg nieuwe leasetopper. En de passat cc kan ook inpakken omdat hij waarschijnlijk goedkoper zal worden en een vergelijkbare betrouwbaarheid zal meekrijgen. En eindelijk een opc met vierwielaandrijving, komt de v6 eindelijk tot zn recht en wil ik clarkson er wel weer een rondje mee zien rijden.
Ik vind het dashboard er eerlijk gezegd ook niet uitzien. Zoals al eerder geopperd erg Amerikaans en wat mij betreft is het een Cadillac dash, wat niet mijn smaak is:

http://image.automotive.com/f/auto-shows/2008-cadillac-cts-getting-aggressive-at-detroit-auto-show/1075190+w630+cr1+re0+ar1/2008-cadillac-cts-interior-dashjpg.jpg
Het is een hele ‘veilige’ auto qua ontwerp, er is niks mis mee maar heel erg mooi kan ik het echt niet noemen. Een Mondeo of de nieuwe C5 hebben veel meer uitstraling.
vind de insignia te slap (te karakterloos) geworden om schade te kunnen richten in het d-segment. kijk maar naar de concurrenten: Mondeo, de nieuwe c5, mazda 5, zelfs de passat die langer meegaat heeft een spanender ogende front waar die van de Insignia lijkt te lijden aan slapeloosheid.
wow, phatjes op de neus na :)
Ik dacht eerlijk gezegd dat het een licht gewijzigde Saturn Aura zou worden, maar dat is dus niet zo. Nette auto, maar helaas niet echt onderscheidend maar wat is dat nou nog wel in dit segment.
Vreemd gevormde BMW lookalike. Nee, in die klasse zijn imho mooiere auto’s te vinden.
Ik zal Opel nooit wat vinden denk….. dit ziet er wederom niet uit
Snurk! Het blijft een Øpel. Stomme, niet-energieke, nergens-echt-in-uitblinkende auto’s voor de suffe Nederlandert. Ze hobbelen weer vrolijk achter alle andere merken aan. Import verbod zou het straatbeeld in NL goed doen…
@henkjan: en jij rijdt?
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de opc versies en de station variant.

@ jeroen, alleen omdat het een opel is?

@ henkjan, wat een kinderachtige reactie. Ze zouden jou het land uit moeten zetten, doen we nog beter aan. Bedankt dat je ons opel rijders suf noemt, maar dat zijn we gelukkig niet.

Eigenlijk zouden die mensen met vooroordelen over merken eens normaal moeten gaan doen
maak hem dan mooi! Dikke diesels zijn wel okay.
Eehm,, die neus? Toyota Avensis? *kuch kuch* Gemaakt door Chinezen?
Mening is duidelijk CTRL+ALT+DEL voor opel
Opel maakt zijn naam weer eens waar met nog zo’n foeilelijke auto bij de dealer. jammer
Als laatste een slechte kloon van andere modellen uit het D-segment op de makrtk brengen, dat is het enige wat bij mij opkomt wanneer ik deze foto’s ziet. Vooral die chromen strip met het opel log achterop vind ik overdreven, terwijl de neus weinig indruk maakt, terwijl de C5, Mazda 6 en de Ford Mondeo dit juist wel doen. Wel interressant zijn de motoren die geleverd worden, nu alleen nog weten welke prijs Opel in gedachten heeft. Ik denk dat de prijs/kwaliteit/opties verhoudingen in dit segment wel eens van doorslaggevend belang kan zijn.

@ Melvin
Jij wil dus zeggen dat Ford niet orgineel is, beetje raar als je dan nu kijkt naar deze opel he? Wie is er hier nu orgineel? De Mondeo is al een tijd uit en deze moet nog komen. Dus houd voortaan zulke onzinne opmerkingen voor je
22 cm langer dan de Vectra, das behoorlijk wat vind ik.
Moet die trouwens ook het gat vullen van de Omega destijds?
Hmm, twijfelachtige gevoelens bij de foto’s. Geen idee of ik het nou mooi moet vinden of niet. Het interieur vind ik in ieder geval wat matigjes, het ziet er allemaal nogal massief en Amerikaans uit.
Tegen de tijd dat hij bij de dealer staat maar eens kijken naar het daadwerkelijke resultaat.
Valt 100% mee, veel mooier dan het prototype. Ruime keuze in motoren dus niks staat hem in de weg om een verkooptopper te worden! Gefeliciteerd.
kvind het zeer knap vanbuiten en vanbinnen maar zou het nooit kopen en de reden daarvoor is simpel -> het is een opel
echt een super mooi ding
leuk dat de OPC AWD krijgt
veel te BMW achtig
wat een lellijk ding zeg, hij zou zo uit china kunnen komen.
Haha, een 1.4l turbo in deze insignia? Komaan… Dat blokje is toch veel te mager!
Erg jammer van Opel.. Ze waren net zulke mooie auto’s aan eht maken, bijv. Corsa.(OPC :D ) Deze ziet er lomp uit aan de voorkant en de achterkant is niet zo ‘apart’ van de grijze massa in NL… Jammer..
Ik zou hem het liefst met scherpe randen zien etc. Bijna alle auto’s in het D-segment hebben ‘lompe’ lijnen wardoor ze er niet zo sportief/agressief uitzien. Vind ik jammer.

Maarja, wie ben ik he ;)
Owkeej, moest ik mij een opel kopen…
zou ik mij snel nog een Vectra bestellen hoor…

Gr.
Ik vind het een supermooie wagen.
@SR: Wat is er in hemelsnaam mis met Opel?
Op de spyshots en computertekeningen afgaande had ik gedacht dat hij er redelijk uit zou zien, maar toch hebben ze er weer een ding om op te schieten van weten te maken.
Lijkt me verstandig dat de 250 pk diesel ook vierwielaandrijving krijgt, anders gaat het hard met de voorbandjes.
wat een lelijk emotieloos gedrocht. Huidige vectra is veel mooier!

Deze auto heeft helemaal niks typerend. Zou evengoed een goedkope chinees kunnen zijn. De BS6 ziet er beter uit…

De voorkant ziet er goedkoop uit. De achterkant is te klein en niet in proportie met de rest van de auto.
Dashboard ziet er veel te druk uit, en heeft niks speciaal. Dashboard van astra is stuk mooier.
Is dit een grap? Het lijkt wel een Roewe 450 met een ander naamplaatje. Wie had ooit gedacht dat de Chinezen trendsetters gingen worden.
Trouwens, ik vind de achterkant wat meer voor een coupé.. Niet voor een sedan, of zet er dan ook een dak op met een coupé-vorm, zoals de passat cc :D
Geamerikaniseerd, inderdaad. Hij moet natuurlijk ook als Saturn op de markt worden gebracht, en dat is te zien.
-edit: leer eerst eens schrijven-
Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6
Pfff. Weeral ferm minder dan het concept, zoals gewoonlijk. Achterkant valt wel mee, maar in totaal inderdaad Amerikaans. Ze moesten Saturn in het oog houden he.

@OPC: Dat ze altijd met vrij knappe prototypes komen, maar de productieversies altijd ronduit saai, oubollig en burgerlijk zijn. Dat is er mis met Opel! Ze verkl*ten hun eigen ontwerpen. Keer op keer, altijd opnieuw.
Een grijze muis in zijn segment. Veel meer van verwacht… da’s het nadeel van die spyfoto’s en tekeningen maanden op voorhand. Opel blijft ondermaats op het vlak van design… maar blazen wel hoog van de toren dat ze met iets ‘wereldschokkends’ zullen komen…
Lijkt nogal op de hybride toyota camry die in amerika verkocht wordt.
De voorportieren doen me denken aan de luchthappers van de lexus is-f…ook al zitten ze daar dan in ’t voorscherm.
zo he…

goed gelukt!
altijd klagen over opel dat ze hun concept niet waarmaken, maar hoezo doet men dit niet bij andere merken?
Brokkenpiloot
Mijn werkgever geeft mij de keus: Opel, Audi of Volkswagen. De Vectra is voor mij nooit een serieuze optie geweest: ik zit er echt afschuwelijk in, ik kan mijn draai er niet in vinden. Audi tikt wel erg aan in de bijtelling en voor een beetje leuk aangeklede Passat geld hetzelfde en dan rij je alsnog in zo’n “standaard leasebak”.
Nu rijd ik een dik in de opties zittende Zafira wat bovendien erg makkelijk is met 2 jonge kinderen.
Maar wat wordt de volgende (en dat is alweer volgend jaar): de Passat CC of deze Insignia? In de CC kan mijn schoonmoeder niet met ons gezin mee (is dit eigenlijk een plus of een min?), de Insignia is een door hele volksstammen verfoeide OPEL!

Ps. Voor degenen die de prijslijst van de nieuwe A4 niet kennen: die is mij nog steeds te duur.
@ Jos

Oh ja, sprekend… ^o)
@ Brokkenpiloot

Neem sowieso nooit een A3, die zal uit zichzelf wel al het werk doen, gezien je jezelf brokkenpiloot noemt…
Profiel is mooi, interieur vind ik helemaal niet onaardig, dwz vrij gewoon en niet opvallend mooi of lelijk.
Erg jammer van de voorkant: hij kijkt wat ‘oenig’ en da’s toch de indruk die zo’n auto maakt.
Brokkenpiloot
@Midas: in het interieur valt het “navigatiescherm” mij tegen. De meeste schermen zijn een stuk groter.
In deze luxere varianten ziet het er leuk uit, maar ik denk dat de goedkope versies er ook echt goedkoop uit gaan zien…
Goh, kek bakkie. Denk dat ik ‘m beter vind dan de Mondeo. Net wat ingetogener en minder irritante kitscherige details. Nu hopen dat ze ook de andere opels een wat simpeler lijnenspel geven.

@Jos: idd, maar dan goed… niet raar want delen ze niet techniek?
De vergelijking met de Chevrolet Epica snap ik (totaal) niet…


En verder weet ik niet wat iedereen tegen Opel heeft…

Ik vind dit zeker een hele verbetering in vergelijking met het vorige model + wat maakt het uit dat hij veel op de Insignia Concept lijkt?? Dat is toch alleen maar goed (vind ik dan).. Ik vind dat autofabrikanten meer moeten durven.. Dus als het een geslaagd concept is,,gewoon zo op de markt brengen! En niet het concept als het ware softer maken voor de klanten… En dat vind ik bij dit model aardig gelukt! Maar ik snap dat er dan een minpuntje is als dat gebeurd.. Want de “normale” mens koopt over het algemeen vrij neutrale/standaard/saaie auto’s..

Het enige minpuntje vind ik die lijn aan de zijkant.. Die snap ik niet helemaal:)
the bugcollector
hij heeft wel wat van een Geely…..
pffff lol
@ the bugcollector, als je dat meent snap ik je echt niet
Gewoon een gave auto. Helemaal niets mis mee.

Maar uh…. mag ik uit de link naar autoweek.nl concluderen dat AW weer in de gratie is gevallen? Of is dit eenmalig?
Heerlijk zo’n lek. Nu de Audi Q5 nog.

Mooie auto btw, die Insignia.
nou, ziet er wel leuk uit, voor een opel dan he ;) :mrgreen:
Jammer maar helaas
Dit is echt te triestig voor woorden.
Een dashboard dat meer (nutteloze?) knopjes bevat dan de doorsnee – cockpit van een vliegtuig. Een flets en voorbijgestreefd Amerikaans design, gebaseerd op Cadillac. Ik ben deze auto al beu nog voordat ik hem in het echt heb gezien. Typisch Opel, very boring dus. Hupsakee weg ermee! (sorry voor de Opelfanaten)
Pfff, was de Vectra GTS nog een strakke kar, zeker met de originele koplampen, dan is dit toch wel heel vettige kost.

Kijk, die “inkerving” in de flanken vind ik echt leuk gedaan, maar waarom zo’n lompe grille? En die achterlampen zijn toch ook wel wat te groot getekend. Zo jammer, want van opzij en vooraan gezien (met uitzondering van de grille dus), ziet het er best modern en dik uit.

Maar dé afknapper is het interieur. Dit is het meest on-Germaanse dashboard ooit gezien op een Duitser. De invloed van GM is wel verdomd groot geworden. En wat zie je? Op alle interieurfoto’s is de Opel voorzien van een automatische versnellingsbak… Vandaag nog een rit gemaakt met het huidige model Honda Civic en die heeft een zeer vergelijkbaar stuurwiel. En dat vind ik goed passen bij die Ronny-Civic, maar écht niet bij deze serieuze Insignia… En oh ja, geen geel verlichten tellers meer!

Maar ik geloof wel dat deze het succes van de Vectra zal evenaren hoor. Waarschijnlijk zal Opel hem weer aan een scherpe prijs aanbieden en hopelijk ligt hij straks op de weg…. Ik ben vooral benieuwd naar de stationversie!
the bugcollector
@luc
Heb ik vaker:)
echt zo”n burgerlulleasebak….vroeger had opel mooie auto”s….dit is niets bijzonders….ik weet natuurlijk niet hoe het rijd….in ieder geval trek ik hier geen flappen voor.
Zo blijkt maar weer dat de groeiende wet- en regelgeving voor veiligheid het steeds moeilijker om nog iets origineels te ontwerpen. Jammer want het concept was fraai!

De middenconsole vind ik bijzonder saai en geen klasse uitstraling hebben. Ondanks alle kritieken die de autopers heeft op dashboards vol met knoppen heeft Opel er toch voor gekozen ook dit dashboard vol te stouwen met knoppen, en dan zitten de knoppen voor een grootbeeld navigatie er nog geen eens bij!
Interieur is een beetje inspiratieloos.. Goedkoop stuur, maar dat moet toch te verhelpen zijn.

Verder ziet er er van buiten niet heel erg Opool-achtig uit.
Erg mooie auto.
Mooie lijn. Redelijk origineel (Overeenkomsten zijn er altijd)
Mooi interieur (hoop wel op een wat groter navi scherm)
Ik zeg,…NETJES!!

Opel is goed bezig!!
@ SR: Erg kortzichtig jongen….erg jammer!
Wederom geen mooie auto, motoren klinken dan wel leuk, alleen veel duffer dan dit vindt je het iet denk ik…..
het is en blijft een slopel…
helemaal niks!
ontwerp lijkt zo lelijk en zo amerikaans en het blijft natuurlijk een slopel he
@chemotubby en jdm: Kijk! Dàt zijn de opmerkingen waar we wat aan hebben! Bedankt he!
the bugcollector
Geen lelijke auto, maar als het nou een echt een Geely geweest was, waren al die mensen die er nu voor in bres springen dan ook gesprongen?
Want zeg nou eerlijk(kijk nog eens goed), zien jullie niet ook een combi van allerlei andere duitsers met een amerikaans interieur?
Maar voor wie een onopvallende auto wil- en liever zijn eigen been afknaagt dan in een bmw gezien te worden- een goed alternatief voor een passaat.
Wat een imagoprobleem heeft Opel toch!!
Dat kun je hier weer heeeeel goed zien…

Al maken ze een auto die 20x beter, mooier, spannender, sportiever is dan de Passat: het merendeel vindt het niks omdat er Opel op staat.

Zoals ik al eerder heb gezegd: deze auto is vele malen spannender dan een saaie Passat, maar Nederlanders houden van saai, dus zal de Passat het beter blijven doen!
Saab is toch onderdeel van GM net als Opel? Ik zeg nergens dat ik de Passat spannend vind, want dat vind ik een nog minder aantrekkelijke auto dan deze. Ik vertel alleen dat ik dit geen mooie auto vind.
@the bugcollector

Dat bedoel ik, als er een chinese merklogo oid op zat, begon iedereen weer gelijk te zoeken naar stukken die op duitse auto’s leken, maar nu er een duits logo opzit heeft niemand weer iets te zeggen.
@ Markienta:

Dit was bedoelt voor de mensen direct roepen: ‘het blijft een slopel’ en meer van dat soort onzin! Volgens mij zonder zelfs naar de foto’s te kijken…

Is toch te erg voor woorden?
Voor Opel bedoel ik dan?
Dan heb je echt een probleem hoor!!!
Wat is hij mooi geworden! Elke lijn klopt, en de algehele uitstraling is zowel sportief als chique. Fris vormgegeven, maar tegelijkertijd algemeen geaccepteerd. Dat is dus klasse van de ontwerpers van Opel. Interieur spreekt me ook erg aan. Mooie materialen, mooie kleuren, mooi design. Ik ben benieuwd naar verdere informatie en betere foto’s… nog even afwachten dus. Maar voor mij kan ‘ie al niet meer stuk.
VW mag dan voor sommige saaier dan Opel zijn, maar bekijk eens de highlights en oppervlakken van een Opel en een VW en dan ontdek je bij VW veel meer diepgang en veel betere highlights. Opel hebben de laatste tijd zo’n o.k. look. Na een maandje of 2 zijn ze al verouderd (kwa design). De Volkswagens zijn dan nog goed te verdragen…
@JH. Ik ben het ergens wel met je eens. Ik vind je vorige Passat (facelift) nog steeds een nette auto. Maar kan je uitleggen wat je bedoeld met highlights en oppervlakten?? En wat hier dan de verhouding is met de diepgang? Ik dacht dat alleen de ontwerper van Spyker boten maakte…..
erg dikke auto hoor!!

interieur superss..! moet je het eens gaan vergelijken met de interieur van de huidige opel, man man wat is dat toch 1 groot drama.

en voor de azijn zeikers, kijk eens verder als je pikkie en beoordeel een auto nou niet gelijk op de logo
Highlights is zeg maar het licht dat op de carosserie reflecteert. Oppervlakken is zeg maar de carosserie. Een bekend plaatje is bijvoorbeeld zoiets:
http://www.carbodydesign.com/archive/2007/04/22-icem-shape-design-r17/Icem-Shape-Design-R17-Screenshot-1-lg.gif waar een “zebra” op de oppervlakken geprojecteerd wordt wat de lichtreflecties simuleert. Met diepgang bedoel ik dat als het design model gemaakt wordt (meestal klei-model) de modelleuren een bepaald gevoel aan de oppervlakken geven (soort spanning) en dat mis ik bij Opel. Bekijk maar eens hoe het licht op een voorspatbord van Opel loopt en van volkswagen en het wordt duidelijk wat ik bedoel…
Passat, is dat niet die wagen zonder lijnen?
Overigens leuk hoor zo’n autocadachtigprogramma, maar i kan er nog niet helemaal met mijn hoofd bij dat een zebra bepaalde lichtreflecties kan simuleren.
autocad? kan je vergeten ;) icem is het programma in dit geval en de meeste mensen zal het worst wezen zulke details maar het design proces is op een bepaalde manier gestructureerd en strak (zoals het heet) is een belangrijk onderdeel van dat proces; daar worden de oppervlakken met cad gemaakt die als basis dienen voor bijvoorbeeld de mallen van de staalpersen.
Overigens is Opel een van de weinig merken die niet met icem werken en ik weet niet of dat de reden is dat de oppervlakken van opels “diepte/spanning” missen
@ JH: Wat een onzin. Reflecties zijn van veel meer zaken afhankelijk en een beetje fotograaf weet zelfs van de lelijkste auto een wagen met prachtige reflecties te maken. Maar goed, ik ben wel benieuwd wat voor diepgang je bijvoorbeeld uit deze foto weet te halen: http://users.telenet.be/joris235/passat%20004.jpg (wat in mijn beleving een nette auto is, maar een model dat verder kraak noch smaak heeft).

Persoonlijk vind ik de Insignia bijzonder goed geslaagd, tenminste… voorzover ik dat van deze fotootjes af kan zien. Nu ik binnenkort in deze klasse mag gaan shoppen, staat deze bovenaan mijn lijstje om mijn huidige 3-serie te vervangen. Maar eerst nog maar even kijken hoe die rijdt…
Daarom noemde ik het ook een Autocadachtige ;) Aangezien ik wel wist dat het geen autocad was, maar ook zag ik dat het er qua sturctuur enigzins op leek ;)
Jullie tekenen wel met Cad dan en laden het daarna in icem in?
hahaa, handig he die site van autoweek;-):D
@Robert; de oppervlakken van een auto bepalen de reflecties, daar kan een fotograaf niks aan veranderen. De foto’s worden daarna toch allemaal met photoshop gecorrigeerd dus dat wat niet past wordt gewoon bijgewerkt. En ja als je een passat in zo’n omgeving fotografeert met een onregelmatige omgeving dan zijn de reflecties natuurlijk slecht. En het gaat ook niet over de vraag smaak of niet, alleen over de diepgang van het design en dat mis ik bij opel.
De oppervlakken worden direct met icem gemaakt, icem is een cad programma. Je werkt dus gelijk in 3d, er wordt niet eerst een 2d technische tekening gemaakt.
zoveelste copy van die velgen, te druk dash, lelijke grill+koplampen, maar 5cm langer qua binnenruimte, wat 17cm extra ergernis bij inparkeren overlaat, achterkant is nieuw maar ook niet spannend: ik zal hem zeker niet kopen (= adviseren aan me pa, die nu een 2005 vectra sw rijdt, met een lengte van 4,78m overigens…)
interieur/klokken-verlichting is wel mooier dan in het vorige model…
van beetje goedkoop geel/oranje naar een betere keuze: rood… ziet er veel luxer uit.
Opel Passat 1.1 GTR 25v Lover
@JH
Zoals elke ware opel passat lover weet, wordt de zogenaamde ‘zebra analysis’ gebruikt om te kijken of de glooing van oppervlaktes correct op elkaar aansluiten, en niet om de reflecties te voorspellen. Dus, weer even terug naar t huiswerk hmm?

ontopic:
Ziet er aardig uit, die opel! Maar dat is natuurlijk slechts bijzaak, ben immens benieuwd naar de CO2 uitstoot..
leuke opel vectra veel beter als de vorige,maar de voorkant mist alleen nog wat pit.En wat heeft iedereen toch tegen opel
@ bruistablet, waarop baseer jij de term burgerlulleasebak? Dat betekent dat alle burgers lullen zijn?

Altijd dat gedoe dat opel burgerbakken zijn, maar dat is elk merk. Of rijdt er soms een hond in de meeste auto’s?
zeer mooie auto, erg goed gelukt!

ten eerste zijn de velgen dus gejat van opel door ford…
Opel kwam voor het eerst met deze velgen op de opel astra opc II…. en ford heeft soortgelijke velgen pas gebruikt op de huidige ford focus st….
Dus zijn we daar over uit

ten Tweede, vvor diegene dit dit saaai vinden en zeggen dat een passat veel orgineler en spanneder is,, een vlokswagen is gewoon een goedkopere minder luxe audie en er zitten amper anders dan normale lijnen in( wat bij de insignia wel is gedaan). Kijk maar naar de passat en de golf…. die zitten vol met audi kenmerken
@Opel Passat
Zebra Analysis wordt inderdaad gebruikt om de continuïteit van de surfaces gemakkelijk te kunnen controleren (er zijn overigens nog andere technieken om dit te doen). En waarom is de continuïteit van de vlakken nu zo erg van belang? Omdat bij autokoetswerken vaak metalic verf wordt gebruikt, die nogal de neiging heeft om spiegelend te zijn. Een verkeerde glooiing van het koetswerk zie je dus meteen in … de weerspiegeling. JH heeft dus niet helemaal ongelijk.

(Is trouwens ook de reden waarom ik matte verf bij auto’s eerder verfoeilijk vind. Zit een ontwerper zich suf te pleuren met zevendegraads NURBS zodat de surface highlights er tenminste goed uitzien, komt een tuner er even een materiaal over gooien dat al het subtiele oppervlaktespel als sneeuw voor de zon doet verdwijnen…)
@JH
Een echte ontwerper gebruikt natuurlijk geen ICEM surf, maar StudioTools ***duikt onder tafel*** ;-)
GezondVerstand
Bij de spyshots had ik nog hoge verwachtingen van dit hok, maar op deze foto’s valt het ding me zwaar tegen.
Die voorkant is van een hoog tuttebel niveau. En profil is het ook maar zozo evenals het interieur.
Zal tegenover de andere nieuwkomers wel net zo moeilijk gaan als met de Vectra. Geen verkoopsucces dus.
Voorkant van Opel Corsa
Achterkant natuurlijk veel weg van de Astra Twintop

Misschien ligt het aan mij .. deze mooie Opel Isignia veel weg van de Volvo S80?
@BaRA: Helemaal waar :) Maar als je fit met icem bent kan je net zo goed ermee ontwerpen (ik gebruik icem voor concept modelling). Overigens Opel Passat blablabla ik hoef mijn huiswerk niet te doen omdat de firma waarvoor ik werk o.a. het zogenaamde strak doet voor mercedes, porsche, audi en ford…zebra wordt inderdaard gebruikt voor de continuïteit (tangent, curvature g1, g2, g3) maar de reflectielijnen weerspiegelen ook de reflecties; houd maar eens een streepmotief naast de auto en de spiegelingen zijn hetzelfde zoals op het beeldscherm. Is hetzelfde principe als aan het eind van de lakstraat waar lichten zijn opgehangen om te controleren of de carosserie o.k. is. En reflecties voorspel je niet, de ontwerpers en modelleuren zorgen ervoor dat de reflecties zo zijn als ze ze willen hebben
Melvin a.k.a. Opel-lunatic
@joost: Leg mij dan eens uit wat er niet orgineel is aan deze insignia. Het is gewoon een gtc concept met twee extra deuren en kleinere uitlaten. En zoals hierboven meerdere malen is aangegeven is ford niet orgineel met zijn velgen design. En kom nou niet dat er elementen van een mondeo inzitten want dat is niet zo. Zet de plaatjes maar onder elkaar.

Wat ik ook raar vind is dat deze insignia helemaal afgebrand wordt terwijl de gtc concept helemaal geweldig was. Nu heb ik gisteren de reacties bekeken op deze gtc concept. En bijna iedereen was er lyrisch over. Alleen had met commentaar op de luchthappers in de voorbumpers en de grote uitlaten. En zie hier die zitten er nu niet meer op. En toch wordt deze insignia afgemaakt. Wat overigens wel raar is omdat de achterklep 1 op 1 overgenomen is de acterlichten ook hetzelfde zijn alleen niet donker. Er over het algemeen dezelfde lijn in zit. ( Dat was een coupe en dit en sedan.) En ook de lampen hun vorm hebben behouden. Ook de vouw in de zijkant is gebleven. Dus vind ik dat er nu weleens gezegd mag worden dat opel erg dicht bij zijn concept is gebleven. Want hadden de grote luchthappers en de uitlaten gebleven dan was dat weer niet mooi.

De vergelijking met een cadilac dash vind ik overigens nergens op slaan lijkt helemaal niet op elkaar alleen de kleuren zijn hetzelfde vandaar dat het lijkt. Dit dash, met deze materialen, is alleen gebruikt omdat dit luxe uitstraalt. Zo wil opel de toegenomen kwaliteit benadrukken.

En ten slotte wil ik even reageren op de opmerkingen dat opel met deze insignia weer te ver van de concept af staat. De kritiek op de antara vind ik gegrond maar de kritiek op deze insignia duidelijk niet. Zoek maar een plaatje van de concept en insignia op. En als je dan toch bezig bent zoek dan ook meteen plaatjes van de iosis concept en de iosis x concept en vergelijk deze met de mondeo en de kuga kun je blijkbaar wel zien hoe andere merken trouw blijven aan hun concepts.

Ik ga vast sparen and i rest my case!
Jokke den belg
Dit is gewoon een exacte kopie van een 5serie… die lijn over de deuren, de koplampen, ect etc…
Maar de meeste mensen willen gewoon een goeie wagen die rijdt en waar je geen 1200 euries aan een uitlaat kwijtbent zoals de 5 serie :-)
zeer mooi ik hoop dat die zo betrouwbaar wordt als mijn omega break van7 jaar oud ik werk in een opel garage en we hebben zeer veel tevreden klanten en die komen dikwijls uit een audi vw mercedes en die zeggen dat die opel verdomd goed rijdt . laat die zeikers en apekloten maar zeveren ze kennen er niets van ps in een audi a4 en bmw soortgenoten krijg ik claustrofobie
Dashbord americaans,, Insignia zelf is een mix van meerdere auto’s ,, het meest wat opvalt is dat het veel van BMW is, de meeste hier praten negatief over Opel,, ,0pel is en blijft een van de Top auto’s ,, Julie praten Negatief maar stiekem willen julie hem allemaal wel in je garage,, maarja je kan het nu niet krijgen , dus dan maar ff belachelijk doen hé

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).