Gespot: Wat willekeurig spul

Auteur: , 73 Reacties

Over alle spots die aan mijn neus voorbij zijn gegaan de afgelopen weken zou ik best een artikel kunnen weiden, ware het niet dat een fotoloze woensdag praktisch gezien ook spotloos is. Vandaar dat we de optimistische bril op zetten en bekijken wat er allemaal wèl is gelukt. Genoeg.

AM Matula

En de auto van de twintigste eeuw is… Een belangrijke vraag van een aantal jaren geleden, uiteraard gewonnen door de innovatieve Ford T. Daarnaast zijn vragen als “Welke is het het aller-àllerduurst?”, “Welke doet de honderd het snelst?”, en “Wie heeft de langste?” zaken die autoliefhebbers zich wel eens afvragen, dan wel bediscussiëren. Maar de vraag “Welke auto is nou het allergrappigst?”, is iets waar wij, – meestal erg serieus ingestelde – autospotters eigenlijk nooit bij stil staan.

Zondag was ik met Mick in Noordwijk, en daar kwamen we deze auto tegen. Een passend antwoord op de vraag, is het niet? De AM Matula is een “indrukwekend”, laag, geel gevaarte, met een wel erg interessante variant op de vleugeldeur. Het hele dak gaat namelijk open, á la Bond Bug. Kennen jullie die? Hoewel je bij zoiets meteen verwacht dat er een creatieveling van Bertone aan heeft gezeten, is niets minder waar. De giga-uitlaat is óók al niet gekoppeld aan een 8,3 liter metende V10, en volgens mij heeft hij niet eens uitschakelbaar ESP. Deze auto dames en heren, is gewoon maar een interessante kitcar op basis van een Volkswagen uit 1974, overigens wel direct omgebouwd.

AM Matula - Foto Jim Appelmelk
AM Matula - Foto Jim Appelmelk
AM Matula - Foto Jim Appelmelk
AM Matula - Foto Jim Appelmelk
AM Matula - Foto Jim Appelmelk


Aston-Martin DB4

Na een nacht wakker te hebben gelegen om het missen van een F40 èn een 430 Scuderia bij mij in de buurt, en een week na het missen van een Diablo VT Roadster, had een denkbeeldig Opperwezen wel iets goed te maken. Zo waar stuurde hij een bijzonder mooie DB4 ter P.C., de auto werd zoals gebruikelijk gespot door P.C. Hooftsurveillancetroepen van Autogespot, en die hebben natuurlijk mijn telefoonnummer bij de hand, daarvoor hartelijk dank! De beige-gouden klassieker stond in een vrij rustige P.C. Hooftstraat rond een uur of half zes, dan is dat opeens een heerlijke locatie om te fotograferen. Nou ja, beter dan normaal dus. De lichtval is in ieder geval heerlijk, want de zon schijnt recht de P.C. Hooftstraat in de richting van Centrum.

Deze Series III is gebouwd in 1961, informatie die ik direct van de R.D.W. kan plukken waar ze normaliter best karig kunnen zijn met het vrijgeven van dergelijke feiten. Veel verschillen zijn er niet tussen de verschillende DB4’s, van buiten zijn onder andere de luchthappers op de neus interessant. Van de DB4 en DB4 Vantage samen zijn er ruim duizend gebouwd.

Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB4 - Foto Jim Appelmelk


Audi A8 W12

Laren bleek toch best wel een goede afwisseling te zijn op Amsterdam. Andere omgeving, iets andere auto’s, mensen die wèl snappen waarom je een camera te voorschijn haalt voor een bijzondere auto, maar helaas weinig respect voor de fotografie zelf. Alles rijdt er af-en-aan dus moet je het hebben van second opinions, ze rijden nog een keer langs mocht je eerste serie foto’s zijn mislukt. Soms staat er iets geparkeerd, vaker dan ‘soms’ trouwens, maar zeker geen erg groot deel. In casu een model waar niet veel mensen voor van hun fiets zullen stappen, ware het niet dat ik te voet ben en het dus makkelijker is. Sterker nog: tussen de massaal geproduceerde modellen van tegenwoordig is de eerste generatie A8 maar in mondjesmaat geleverd met de kenmerkende velgen, logo’s, roosters, en daarbij horende W12 van zes liter.

Dat is 420 pk waard, erg veel, en zeker in die tijd, toen de 560 pk krachtige Conti GT’s je nog niet om de oren vlogen, overigens uitgerust met precies dit blok. Erg groot in een A8, erg duur, maar ondanks de lucratieve BPM en hoge BTW nieuw geleverd in Nederland, in februari 2002.

Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk
Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk
Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk
Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk
Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk
Audi A8 W12 - Foto Jim Appelmelk


Austin-Healey 3000 MkII

Het is zondagmiddag, óók in de meest letterlijke zin van het woord, je woont in de buurt va Noordwijk, en je hebt een schitterende klassieker met open dak, die met een beetje liefde en aandacht nog wil rijden ook. Wie neem je mee? Een hond. Ja, dat kan. Een interessante keuze, maar in ieder geval leuker dan de conservatieve keuze om een persoon achterin je A-H te proppen, wat trouwens af te raden is maar best leuk kan zijn. De hond is goed getraind en even later blijkt de viervoeter nog niet uit de auto te zijn gesprongen.

Austin-Healey 3000 MkII - Foto Jim Appelmelk
Austin-Healey 3000 MkII - Foto Jim Appelmelk
Austin-Healey 3000 MkII - Foto Jim Appelmelk
Austin-Healey 3000 MkII - Foto Jim Appelmelk


Jaguar XK120 F.H.C.

Als je niet precies weet hoe je je hobby als autoliefhebber in moet vullen, ga dan eens achter alle mogelijke carrosserievormen en diens afkortingen aan. Gegarandeerd dat je daar wel even mee zoet bent. Er werd een hele tijd geleden al gediscussieerd over roadsters en cabriolets, Britten maken het zoals gebruikelijk nog net iets moielijker, niet alleen door zeven verschillende modellen roostertjes op hun Bentley’s te leveren (en elk een aparte naam te geven).

De term F.H.C. is ook weer zoiets. Jaguar XK120’s werden zowel open als dicht geleverd, maar die heetten niet gewoon Coupé en Convertible, maar ze hadden er leuke afkortingen voor. De convertible was leverbaar met linnen dak – de Drophead Coupé, D.H.C. – en zonder dak, en een Roadster, helemaal zonder dak. De Coupé was nog wel gewoon zo’n auto met een dicht dak, maar het heette alleen anders; Fixed Head Coupé, F.H.C. dus. Merken als Rols-Royce en Bentley hebben die afkortingen overigens ook nog gebruikt.

Jaguar XK120 F.H.C. - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XK120 F.H.C. - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XK120 F.H.C. - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XK120 F.H.C. - Foto Jim Appelmelk


Maserati Ghibli 2.0

Niet alleen Lamborghini en Ferrari kwamen met ultraschone net-niet-tweelitertjes in modellen als de 208 en de Urraco P200, Maserati kwam met de Merak 2000. Het kwam goedkoper uit met de Italiaanse belastingen, maar daarmee was het meeste dan ook wel gezegd, dergelijke modellen zijn in geen velden of wegen te bekennen buiten Italië om. Ferrari en Lamborghini besloten daarom maar weer te stoppen met het toch-niet-zo-lucratieve initiatief.

Maar Maserati is net iets minder hardcore, levert ook wagens voor de gewone man, en bleef dus ook tweeliter modellen inbouwen. Turbo’s een probleem? Als het maar bleef bij íets minder dan twee liter was het geen probleem. Sterker nog, we zetten er zelfs twee turbo’s op en halen er zodoende 306 pk uit! Ja, ruim driehonderd uit twee liter, zelfs voor turbomotoren nog een goede score. Okee, de XJ220 en de EB110 deden het nog net iets beter (laatste overigens met zelfs vier turbo’s), maar het gaat hier om een auto waar de meeste mensen best gauw overheen zouden kijken. Daarom is deze ook rood, de meeste zijn zwart ofzo. Of zilver. Een heel erg zeldzame uitvoering voor dit landje, waar men de automobilist helemáál niet pest met twee-liter-regeltjes. Tsja…

Maserati Ghibli 2.0 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Ghibli 2.0 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Ghibli 2.0 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Ghibli 2.0 - Foto Jim Appelmelk


MG TD

Één van de weinige exemplaren die ik tot nu te ben tegen gekomen, hoor ik mezelf nog zeggen, net mijn eerste rode Z06 gescoord en veel foto’s van gemaakt, dit worden er ook weer heel wat. Het is een aparte auto, met een model dat je niet zo veel ziet. Een klein hoekig roadstertje (of nee, cabriolet? Speedster? Drophead? Ehm…) met vrij expliciet aanwezige spatborden, overlopend in treeplanken. Wel kenmerkend voor de begin jaren ’50, tegenwoordig erg moeilijk te spotten. Echter, hier lees ik net dat er een stuk of tachtig door Nederland rijden. Een kleine teleurstelling, waar ik alsnog het feit kan vaststellen dat die tachtig exemplaren dan wel heel erg zelden door de P.C. Hooftstraat rijden, noch voor het Amstel of Hilton worden geparkeerd, Laren bezoeken, of door Noordwijk cruisen, en dit dus nog best een toevalstreffer kan worden genoemd.

MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk
MG TD - Foto Jim Appelmelk


Mitsubishi 3000 GT

Japanners krijgen eigenlijk veel te weinig aandacht op de woensdagmiddag. Op andere dagen trouwens ook, maar die gevallen laat ik verder voor wat het is. Welke Japanse auto’s zijn er immers geschikt voor een dergelijk artikel? Ehm, een NSX, een Lancer EVO zoveel, een Impreza, enne… Het zijn in Europa geen erg gewilde modellen, en de mensen die er veel vanaf weten zijn lastig te vinden. Japanse auto’s, niet altijd naar Europese smaak ontwikkeld, worden hier ondergewaardeerd. Ook door mij, maar sinds kort kan ik zeggen dat interessante technieken zoals VTEC en VVT-I heb er meer respect gekregen voor de Japanse autoindustrie. Niet heel erg veel meer, aangezien ik erg gesteld ben op design, en op Britten en Italianen, maar wel meer dan eerst.

Waar ik heen wil is dat een auto als de 3000 GT opeens ook een stuk interessanter lijkt, ondanks de megaproductiecijfers wereldwijd. Van al die exemplaren – meer dan honderdvijftigduizend als je de Dodge Stealth meetelt – rijden er maar vrij weinig in Nederland. De auto wordt aangedreven door een drieliter Turbo V6, die 300 pk over alle vier de wielen verdeelt. Vrij vooruitstrevende techniek met een hoge efficiëntie, gekeken naar vermogen per liter. En dat lag óók nog eens in een Amerikaan! Die hebben raar opgekeken toen Dodge de pk’s niet haalde uit een vrachtwagenmotor van 8,3 liter, maar uit dit relatief kleine blokje. Die werd overigens ook zonder turbo’s geleverd, en dan is 161 pk opeens best mager…

Mitsubishi 3000 GT - Foto Jim Appelmelk
Mitsubishi 3000 GT - Foto Jim Appelmelk
Mitsubishi 3000 GT - Foto Jim Appelmelk
Mitsubishi 3000 GT - Foto Jim Appelmelk
Mitsubishi 3000 GT - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Silver Seraph

Waar de Phantom wel eens de volle lading heeft gekregen, is het vanuit mijn kant bijna niets dan lof over de veredelde Arnage. Een opmerkelijk model: uitgevoerd met een V12 van BMW, waar de Arnage begon met een V8 van BMW, die zelfs nog iets krachtiger was, in totaliteit iets minder zeldzaam (1.570 voor de RR tegen 1.182 voor de Arnage), maar ook iets minder lang in productie was. De Arnage kreeg in 1999 al zo’n mooie, inefficïente, traditionele, achteruitstrevende V8 voorin, maar de Rolls bleef om merkwaardige redenen de minder inspirerende, efficiëntere en in wezen betere motor uit de 760 houden.

Wel jammer, want mèt dat blok zou het mijn ultieme sedan geweest zijn. Een traditionele Rolls, wat alternatiever dan de Bentley, erg mooi, en met m’n favoriete motor. Het goede nieuws is dat de Siler Seraph Drophead Coupé, de New Corniche dus, wel dat mooie blok kreeg. Niet met de power van de Azure alleen, helaas, maar met 60 pk minder is 325 nog best iets om het voor te doen toch? Dat is al helemaal een zeldzaam model, was veel te duur, en er komt nog bij dat één van de Nederlandse exemplaren een jaar geleden ernstige schade heeft opgelopen door een stukje vuurwerk. Extra goed opletten en elke tip voor een exemplaar in de buurt serieus nemen, dat zie je maar zelden!

Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Silver Seraph - Foto Jim Appelmelk



73 reacties

heeft appeltje dan binnenkort ook een volledig artikel over japanners?? mooie spots!
Die AM Matula heeft ook de binnenste achterlichten van een Opel Manta A :P
nooit begrepen die maserati…anyways de rest wel aardig..
Ik weet nog wel een witte impreza te spotten ;)

Die zijn ook zeldzaam :P
Mooi hoor, en bij die XK 120 F.H.C. spotte je ook nog per ongeluk een 356 :D
moielijker= Moeilijker ;)

Mooie spots! En het was een plezier om het te lezen =)
wnr gaat er eens iemand een ferrari fx spotten ??? (dit is geen fxx )
Ehhm… Geen Japanse sportwagens?


En Skylines, Mazda RX7 (k heb er trouwens eentje), Supra,… Er rijeden er genoeg in Europa als je ze wil vinden…ALS…
huh de 3000gt zonder turbo’s had volgens mij tog echt 221 pk hoor?
Die Austin healey vind ik het mooist :D
m’n vader wil er 1 kopen iemand op zijn kantoor verkoopt er 1 hij heeft nu een nieuwe 535D
waren de designers van die mantula niet vreselijk stoned toen ze dit ding maakten??
Hmmm Was dat de Mistu 3000 GT VR4??? die kwam namelijk met 300 PK en Active aerodynamics…. :) Geloof zelf dat ie ook 4 wheel steering had… maar kan het fout hebben….
@appeltje.

Heeft een rx8 zo’n smakeloos niet inspirerend design dan? Dat vond ik persoonlijk best meevallen. ;)
@ casper

volgens mij is dat geen porsche 356 maar een oude saab. de voorste wielen liggen mij te ver naar binnen.
Altijd een zwak gehad voor die Maserati.
Weet niet precies waarom maar ik vind hem gewoon erg lekker !

@jurrian. Volgens mij heb je gelijk :-)
@Casper
Ja! Nog moeilijker te spotten gekeken naar het feit dat het de vroegste generatie was, pre-A dus, binnenkort in een Porsche aflevering maar eerst moet ik nog een aantal andere exemplaren verzamelen.

@ Besaram
De Stealth minder dus :(

@ Blitz
Jep, inderdaad 300 pk.

@ mx5/rx8owner

De RX8 vind ik inderdaad wel mooi! Overal zijn uitzonderingen op… Skyline GTR R34 vind ik ook gaaf trouwens, maandag zag ik nog een zwarte.
Zondagsrijder
Nieuwe audi’s lijken allemaal op elkaar en hebben een onbescheiden bombastisch uiterlijk. Deze éérste A8 daarentegen is prachtig. Wat een gaaf ding, jammer dattiee niet meer gemaakt wordt.
@ Barracuda

In Zoetermeer zeker?
Daar zie ik ook redelijk vaak een witte WRX STI rijden…
Gast rijdt er wel heel rustig mee voor een WRX.. komt niet boven de 50 uit…
bij mij in de buurt staat een aston martin db7 zagato
die is echt zooo geil…
@ jurrian & janus: sorry jongens, echt een 356.
carsofcoolhaven.nl
Een AM Matula… uiteraard. Je kunt het maar tegen komen. Zit ook nog altijd te azen op een DB4, een auto die ik erg kan waarderen. Prachtige klassieker, mooie lijnen, mooie proporties.

Mooie spots weer!
@mx5/rx8owner

Mazda RX7 is ook een hele mooie en een favoriet van mij…. RX8 is ook mooi maar heeft naar mijn mening een andere uitstraling…. Hij is volgens mij wel makkelijk om mee te rijden… Dat zag ik uit de Top Gear test een tijdje terug…
@appeltje.

Misschien is een Japanner-gespot serie helemaal geen stom idee. Zoals je zelf al aangaf, zijn deze modellen niet erg geliefd in europa, dus ze zijn nog redelijk zeldzaam ook.
Kun je gelijk die Skyline plaatsen. ;)
@Blitz.

Vergeleken met een mx5 valt dat best tegen. Ik heb gisteren en eergisteren een driftpleintje opgezocht, en dan mis ik toch een beetje de scherpte van de mx5. Het is een relatief makkelijke auto, maar hij is zeker niet geschikt voor iedereen.
Een rx7 is ook erg mooi. Heeft wat meer de vloeiende lijnen, zoals onze mx5 dat ook heeft. Het is alleen wel een auto met een nog grotere gebruiksaanwijzing dan de rx8. Leuk weetje, de vorige eigenaar van onze rx8, heeft deze ingeruild voor een 11 jaar oudere rx7. Hoezo, rotaryfreak. :D
@ Casper

Wrong! Dat is een Saab, 356 had die lijn bij de achterste wielkast niet. Valt me van je tegen ;)
@ Casper

Wow, nevermind. Ik kijk nog eens goed en het is inderdaad een 356. Wel mooi, want het is nagenoeg niet te onderscheiden.
@mx5/rx8owner

Toen ik nog in Florida woonde zat ik helemaal in de street racing scene met mijn vrienden ( veel imports in mijn vrienden groep- RX7s, Supras, Integras, Eclipses, 300ZXs noem maar op :) ) en hoorde altijd dat Wankels goede motoren waren maar dat ze na 100,000 of 150,000 mile gewoon op waren… veel problemen enzo. Weet niet of het echt waar is maar dat was altijd de klacht van mensen die een RX7 hadden.
@ Blitz

Als je écht in die wereld zat moet je dat wel weten toch ;)? Ik ben bij de productpresentatie van de RX8 geweest waar de letterlijke woorden van een Mazda techneut waren; “De motor gaat ongeveer 150.000km mee.” Ik vond dit bizar, dit werd destijd gezegd.
@Incognito

Eigenlijk zou je denken dat ik dat zou weten ja…. Maar kan niet ALLES weten :) Maar jij hebt het dus uit de mond van een techneut daar… dus kan wel kloppen… :D
* “techneut daar” -edit Gehoord….
Heel goed.
nice
vandaag audi s 5 gespot jammer genoeg geen foto’s maar wat een gruwlijke auto is dat egt waanzinig geluid super
sry moet s 8 zijn
Tomiseentijger
weet wel dat de 3000GT of stealth biturbo is.
@ incognito: lees het comment van Appeltje eens, mag je daarna je woorden terugnemen, goed? Valt me van je tegen ;)
Oh, haha, ik was te snel :D
d’r reed wel een Saab, maar die was wit :D
@ Casper
Inderdaad, je hebt gelijk. goed te zien aan het achterlicht. de saabs hebben allemaal zo’n grove forse eenheid. het volgende plaatje laat helemaal geen twijfel over ;)
http://www.freewebs.com/ecarcrazy/P1.jpg
mooi he… blijft een prachtige auto :)
Wankelmotoren staan inderdaad niet bekend om hun lange levensduur. Alleen is het de vraag hoe lang je over 150000 kilometer doet en hoe je dit doet. Constant tot het rood slijt uiteraard harder dan cruisen. Dat lijkt mij logisch.
dat gele gevaarte staat in Roelofarendsveen. als iemand wil kan ik wel ff regelen dat je rondje meerijd of eventuele foto’s
Die Aston is geweeeeeeeeeldig!

Alleen wat doet die A8 in dit rijtje???????
Yes! Eindelijk een DB4 :D Een van ’s werelds mooiste auto’s, na de BD5 en misschien enkele auto’s waar ik ff niet op kan komen…
Oei, bij mij in het dorp staat nog vaker een baby aston, kmoet toch eens foto’s gaan maken.
Wat is zo’n A8 een koude douche na een Aston Martin zeg! :yuck:

Merken als Rols-Royce en Bentley hebben die afkortingen overigens ook nog gebruikt.

Rolls Royce ;)

En die Mantula: wat een vreemd ding zeg: leuk om eens te zien!
@Klassiekerrally.

Dat saaie van zo’n A8 vind ik juist gaaf. Een uber wolf in schaapskleren. :)
Da ’s nog eens een Rolls die eruit ziet zoals een Rolls er móet uitzien! Wat is de Phantom toch een debiel gedrocht in vergelijking daarmee…

Mijn oudste broer en ik hebben ook altijd een adoratie gehad voor de Ghibli. Dit is misschien in m’n onderbewustzijn mijn aller-favoriet. Waarom? Moeilijk te verklaren, maar ik kick op het front, dat in tegenstelling tot de meeste auto’s niet schuin naar boven loopt, maar schuin naar beneden. Daarnet nog een Quattroporte van de vorige generatie gespot in Gent, en die heeft ook zo’n muil. Als ik morgen euromiljonair word, koop ik er ogenblikkelijk een, dat zweer ik.

@ Appeltje: Je beweert dat er 80 van die MG’s in Nederland rondrijden. Mag ik vragen waar jij die info haalt? Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel er rondrijden van m’n vaders Chevy Impala. Of ben je geen deler? :)

De Austin-Healey vind ik onwaarschijnlijk mooi, in tegenstelling tot de Jag…
Whah, ik wist niet dat de W12 al in de vorige generatie A8 zat :|
Mooie 3000 GT trouwens :)
@Casper
Jij was één van die vier jongens die daar, waar die XK120 was gespot, stonden?

@Svenska Aeroplan AB
Ach, voor de afwisseling, voor elk wat wils, en door zijn zeldzaamheid is het wel degelijk een toevoeging aan mijn collectie. Binnenkort heb ik misschien een oude Saab voor je liggen!

@ Tombnolz
Snuit van de Ghibli is inderdaad erg gaaf, ook een reden dat ik hem goed kan waarderen, ik zou hem best willen hebben, net als de Quattroporte IV. Enneh… Daar hoef je geen miljonair voor te zijn! Getallen met betrekking tot aantallen in Nederland haal ik uit Ton Lohmans Oldtimercatalogus, die de cijfers weer van autoclubs heeft.
mx5/rx8owner schrijft,
16 April 2008 om 19:28
@Klassiekerrally.

Dat saaie van zo’n A8 vind ik juist gaaf. Een uber wolf in schaapskleren.

Ik heb wel eens in een 4.2 gereden… Vond het slaapverwekkend. Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat de auto mij persoonlijk niet raakt.
e term F.H.C. is ook weer zoiets. Jaguar XK120’s werden zowel open als dicht geleverd, maar die heetten niet gewoon Coupé en Convertible, maar ze hadden er leuke afkortingen voor. De convertible was leverbaar met linnen dak – de Drophead Coupé, D.H.C. – en zonder dak, en een Roadster, helemaal zonder dak. De Coupé was nog wel gewoon zo’n auto met een dicht dak, maar het heette alleen anders; Fixed Head Coupé, F.H.C. dus. Merken als Rols-Royce en Bentley hebben die afkortingen overigens ook nog gebruikt.
De Roadster heeft wel een dak, maar geen vast dakgestel.
De DHC heeft verder een ander voorruitframe en een houten dashboard, net als de FHC.
Uiteraard zijn er nog meer kleine verschillen, maar dit zijn de meest in het oog springende.
lol een colega (van de Plus) van mij heeft ook een 3000 gt gekocht is wel wat opgeleukt (voor sommige verneuking) pics komen nog
@ appeltje: nee, hoezo? Als je bedoelt dat ik een Saab zag: die staat op de foto ;)
Daar komt bij: als ik een spotter zie, zou ik meteen vragen of hij toevallig appeltje, mijn spotheld, personal wallpapermaker én collega bij autoblog is :D
@ Appeltje

Ik wil wel heeeeel graag foto’s van die Porsche zien!!

Gave VW kitkar trouwens.
Die “designers” van de Matula hebben vast en zeker hun therapeutisch trajekt nog niet met succes afgelegd. Ik vrees het ergste voor hen; men zegt niet voor niets hoop doet vrezen!
Nu weet ik ook waar de nachtmerrie Matula mij in de verte aan deed denken; een mislukte Saab Sonnett. (dit is overigens wel een fraaie automobiel!)
hahaa die audi is van mijn opa haha
Bij mij in de buurt rijdt ook altijd een rode Mitsu 3000GT maar dam zonder spoiler. Ik vraag me af of het een 300PK versie is.

@ Blitz

Je hebt helmaal gelijk hoor.
Gespot, maandagavond op de A2: McLaren F1
http://www.mobypicture.com/index.php?cmd=publilog&imgid=20389
Die Ghibli is prachtig!
Haha lache joh das mijn matula!! Ja wat zal ik is zeggen…. ut is misschien niet hellemaal een mooi gevormde auto :P Mijn werkgever zegt altijd dat die auto zo lelijk is dat hij weer leukt word. En die V8 ligt er idd ook niet in maar een welgetelde 30PK sterk torretje jaja erug traag dus…Maar in iedergeval kijken mensen je meer na als menig ander auto(positief of negatief ben ik nog niet achter). Ik vindt ut in iedergeval een leuk autootje voor der bij en nu ut weer een beetje mooi weer wordt zullen we em wel weer wat vaker zien :) Voor de opbouw van deze auto(geheel zelf met een colega gedaan) moet je is kijken op http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=15087 Verder is de ghibli een erg leuke auto. Alleen jammer dat je er 2 moet hebben om er 1 te kunnen rijden aangezien er dan alijd wel 1 in de garage staat :P
Er is trouwens ook wel een een ghibli met dik 400 pk en 600 nm. Ligt er wel een moter in van een Quatraporte(of hoe je ut ook schrijft) Niet geheel standaart wel erg snel (is een van de 3 ghibli’s zie ze bij ons op de zaak in onderhoud hebben).
@ Appeltje:

Wat me stoort aan de vorige Quattroporte is die schuine achterwielkast. Daar kan ik echt niet mee leven. Een gemeente verderop stond een tijd geleden een prachtige zilveren Ghibli te koop. En misschien staat die er nu nog. ‘k Zal zaterdag – als ik eraan denk – eens een kijkje nemen. Benieuwd hoeveel hij geprijsd staat, maar ’t zal inderdaad niet exhuberant veel zijn.

Moest je geïnteresseerd zijn in andermans ervaringen met de Ghibli moet je deze maar eens lezen: http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?merk=Maserati

Zou jij anders eens in je catalogus willen kijken hoeveel Chevrolet Impala’s sedan uit 1964 (of van rond die tijd) er rondrijden? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik het gevoel heb dat er daar echt weinig van bestaan, getuige de weinige info en foto’s op internet. Massa’s coupés en cabrio’s, dat wel… En hoe exclusiever hij is, hoe liever natuurlijk :)
Btw er staan momenteel 3 Ghibli’s te koop op autoscout: http://autoscout.be/List.aspx?vis=1&state=A&make=45&model=15189&pricefrom=1000&cy=NL&page=1&maxresults=500&results=20&ustate=N&ustate=U&um=True&sort=price&rfnl=True&pool=1&zipc=NL

€ 10.000, 14.000 & 28.000 -> morgen eens langs de bank gaan :)
@ Rob: ik wil die R32 wel kopen, als de gegevens op je website kloppen en er een jaartje apk op zit ;)
@ Casper: ik wil zelfs nog € 250 meer geven.

@ Rob: Wel jaar, dat je de km-stand pas krijgt “op aanvraag”. Reden?
jaar = raar
iK zal het ff aanpassen moet nog een nulletje achter:S en de kilometerstand wist ik nog niet.
Hier in zaandam zie ik overal Mitsubishi 3000gt..
-edit: caps lock eerst uitzetten-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).