De nieuwe Opel Vectra!

Auteur: , 83 Reacties

Vectra, Insignia, who cares. Dit is de nieuwe Passat van Opel.

Vanaf eind dit jaar staat de Opel Insignia in de showroom en dan zijn er zeven motoren leverbaar. Dat zijn vier benzinemotoren (115 pk tot 260 pk) en drie nieuwe dieselmotoren (110 tot 160 pk). Op een later moment komt er ook nog een OPC variant (V6 turbo met 300 pk?) en een speciale ‘groene’ Ecoflex-versie (laag verbruik, lage uitstoot, yada yada). Tevens is er de mogelijkheid om te kiezen voor voorwiel- of vierwielaandrijving.

In juli wordt de Insignia op de London Motor Show onthuld.

UPDATE: we hebben een video van de Insignia!

Opel Insignia
Opel Insignia

De mooie woorden van Opel zelf:

Opel Insignia: een nieuwe designtaal voor een nieuw tijdperk

• Elegant design met het vloeiende silhouet van een coupé
• Vierwielaandrijving, actief onderstel en zeven motoren verkrijgbaar bij introductie
• Wereldpremière op 22 juli 2008 op de London Motor Show

Breda – Een nieuwe naam, een nieuwe auto, nieuwe ambities. Met zijn baanbrekende design en geperfectioneerde technologie zet de Opel Insignia een belangrijke stap in de verdere verjonging van het merk. De vormgeving van de nieuwe, 4,83 meter lange vijfzitter toont heel duidelijk Opels strategie om geavanceerde technologie en een aantrekkelijk design bereikbaar te maken.

De Insignia pakt uit met een vloeiend, krachtig silhouet met een coupéachtige daklijn. De elegante vorm van de carrosserie wordt in de verf gezet door een opvallende grille met een nieuw ontworpen Opel-logo. Enkele van de onmiskenbare designelementen zijn de opvallende ‘vleugelvorm’ van de koplampen en de achterlichten en het ‘lemmetachtige’ profiel dat onmiddellijk achter de voorwielen begint en doorloopt over de gehele zijkant van de carrosserie. Beide details geven de Insignia een gespierd maar tegelijk sierlijk uiterlijk.

“Met de Insignia introduceren wij een nieuwe, geraffineerde designtaal, die een fraaie vormgeving combineert met Duitse gedegenheid,” vertelt Mark Adams, Vice President Design, GM Europe. “Ons doel was een zelfverzekerd uiterlijk te ontwikkelen die mensen ertoe aanzet om zelf de uitstekende rijeigenschappen te ervaren, die de Insignia uitstraalt.”

Net als de carrosserie zijn de vormen en oppervlakken van het interieur vervaardigd van hoogstaande materialen. Het dashboard omhult de inzittenden op een geraffineerde wijze; van het dashboard tot aan de deur. Dit vleugelthema zal in alle toekomstige Opels terug te vinden zijn.

De rode omgevingsverlichting, die eveneens gebruikt zal worden in toekomstige Opel-modellen, zorgt voor een warme, luxueuze sfeer. Er is ook veel aandacht besteed aan de stoelen, die voldoen aan de hoogste normen op het gebied van ergonomie, comfort en veiligheid.

Opels reputatie en kennis inzake verlichtingstechnologie zet zich voort in de Insignia, met de jongste generatie van het AFL-systeem (Adaptive Forward Lighting). Dat omvat negen verschillende lichtinstellingen die automatisch worden gekozen volgens de verschillende rijomstandigheden (zoals snelheid en weersomstandigheden), wat tegelijk de veiligheid en het rijplezier ten goede komt. Nog een nieuw element van het AFL-systeem is de dagverlichting met led-koplampen, die veel minder energie verbruiken dan een conventioneel systeem met halogeenlampen, waardoor de CO2-uitstoot wordt teruggedrongen van 6 g/km tot nagenoeg niets.

“Zoals ieder element aantoont, is de Insignia het resultaat van onze zoektocht om een auto te ontwikkelen die een opvallend design combineert met voortreffelijke rijeigenschappen en innovatieve technologie” aldus Hans H. Demant, Managing Director, Adam Opel GmbH.

De Insignia wordt vanaf introductie aangeboden met voorwiel- en vierwielaandrijving. De proactieve, bliksemsnelle koppelverdeling van het ‘Adaptive 4X4’-systeem garandeert niet alleen een optimale trekkracht, maar komt ook de rijstabiliteit en het dynamische rijgedrag ten goede. In de vierwielaangedreven Insignia helpt het mechanisch-elektronische onderstelsysteem FlexRide, met zijn Adaptive Stability Technology, de auto om zich aan te passen aan de rijomstandigheden en kan de bestuurder de instellingen kiezen die bij zijn rijstijl passen. FlexRide is ook verkrijgbaar op de voorwielaangedreven versie.

De Insignia zal worden geïntroduceerd met een zeer uitgebreid gamma van zeven motoren. Alle motoren voldoen aan de Euro 5 emissienormen. Ze zijn verkrijgbaar met een manuele 6-versnellingsbak en in enkele gevallen ook met een zestraps automaat. De benzinemotoren variëren van een viercilinder van 115 pk tot een V6 met 260 pk. De drie nieuwe, direct ingespoten diesels hebben een cilinderinhoud van 2,0 liter en een vermogen van 110 tot 160 pk. Later zal het Insignia-motorengamma nog worden uitgebreid met een ecoFLEX-versie, die een zeer lage CO2-uitstoot kent.

“De Opel Insignia zet nieuwe normen op het gebied van technologie en innovatie – dat zal duidelijk zijn vanaf het moment van introductie. Maar we houden nog enkele troeven achter de hand voor wat betreft milieubewustzijn, rijplezier en veiligheid. Deze zullen we strategisch gespreid in de tijd uitspelen,” aldus Alain Visser, Chief Marketing Officer, GM Europe.

De Insignia sedan en hatchback zullen op 22 juli 2008 worden gepresenteerd op de London Motor Show en staan vanaf december in de Opel-showrooms. De Insignia werd ontwikkeld in het International Technical Development Center van GM Europe in Rüsselsheim, Duitsland, waar hij ook gebouwd zal worden. De fabriek van Rüsselsheim is een van de meest geavanceerde autofabrieken in de industrie.



83 reacties

Knappe bak.

Wanneer onthul je de Audi Q5?
edit: vanavond niet meer, misschien morgen;)

Bedankt.
@Pannekoek: nu is het dus officieel, zie het persbericht…

welterusten ;)
Idd, er wordt hier nog laat een nieuw artikel gepost ;)

Die auto ziet er goed uit, voor een opel zeker :p.
zeer mooi, al doet de achterkant op zo’n koreaan denken… maar dat zal maar zijn hoe je hem bekijkt hé :-)

mooi ding! nu nog een opel GT coupé en kben helemaal content :-)
(jaja ik weet het die komt er niet maar ik wil dat! :-D )
coupé? Ik weet niet zeker of dat per se twee deuren moeten zijn (dan denk ik aan die mercedes vierdeurs ‘coupé’) maar vier deuren zijn wel zwaar praktisch hoor.

Ok, tweedeurs is vaak mooier, maar als je die wagen echt wil gaan gebruiken kan je toch niet zonder vier deuren. Ik haat het als ik achteraan moet instappen in een tweedeurs. Het voelt claustrofobisch…

Niet mis die opel, zal het goed doen in de middenklasse executives… Wie toch in een grote comfortabele bak wil rijden zonder per se zich blauw te moeten betalen aan overprijzde bmw’s en audi’s.

En opel bashing is redelijk triest. Ik reed onlangs mee in een nieuwe vectra, en binnenin ziet dat er allemaal gewoon prima uit. Niets te klagen (tenzij voor de badge afficionados) maar de nuchtere medemens vindt zeker wel een plaatsje in zo’n interieur
Mooi karretje!
Whauw dat is erg nette bak ik vind hem wel mooie lijnen hebben vooral de achter heeft mooie afwerkingen ik vind hem top
vroeger stoer in mijn commodore,,,,
nu wil ik ook wel weer in een opel wat een prachtbak

beetje c-klasse neus maar heel cool
Ni slecht voor een Opel, serieuze vooruitgang!
Ik maak me een beetje zorgen over de hoofdruimte op de achterbank eerlijk gezegd, met zo’n sterk aflopende daklijn.
De huidige Vectra biedt veel waar/ruimte voor zijn geld. Hopelijk komen ze dus niet aan de prijs. Voor de rest ziet deze er qua design moderner uit (al is die lijn in de deuren wel een beetje vreemd), maar het lijkt er toch sterk op dat dit ten koste van de vroeger royale binnenruimte gaat. Dat is echt een trieste trend: je koopt een auto die grote buitenafmetingen heeft, maar eens je erin zit heb je niet meer plaats dan in de eerste de beste Grande Punto… Ik weet dat velen op autoblog niet wakker liggen van het praktische aspect (“ga dan naar autoweek.nl”), maar toch iets om over na te denken. Ik leg geen 25.000 EUR op tafel als ik dan nog met mijn hoofd tegen het plafond moet zitten en mijn kleintje met zijn voetjes tegen mijn zetel aan zit…
Het is en blijft een Opel…..
Ben erg tevreden met mijn huidige Vectra. Die mag nog een klein jaartje, en ik hoop dat ze tegen die tijd de station-versie ook op de markt hebben…
Dit hadden we toch laatst ook al?
Ben benieuwd naar de Signum variant..
Wauw, enorm verrast door dit mooi design! Die flanken zijn wel erg mooi, samen met de golvende lijn op de heupe zorgt dat voor een dynamisch geheel. Knap Opel!
Nja, ziet er wel lkr uit :-) Net iets stijlvoller dan de vorige, ziet er mss iets minder sportief uit, maar zeker niet minder mooi :-D
Deze kleur past in ieder geval het beste bij deze auto, een grijze muis.

Het zal wel met Duitse degelijkheid te maken hebben zonder enig greintje inspiratie of laat Opel tegenwoordig zijn/haar auto’s in China ontwerpen waarbij ze de achterkant afgeleid hebben van andere Opel-modellen? Als ze er een badge van een Chinees merk op hadden geplakt had ik het ook zo geloofd.

Maar ja, deze auto zal toch wel weer voornamelijk als saaie lease-bak gebruikt gaan worden en die mogen vooral niet meer opvallen dan de auto van de directeur. Het zal dus wel weer aardig verkocht gaan worden.
Ziet er goed uit, die van de foto zal wel niet op standaardvelgen staan, maar toch.

Opel is redelijk underrated naar mijn mening. VW bijvoorbeeld maakt echt niet betere of spectaculairdere auto’s maar dat merk is dan weer overrated.
Zijn er al prijzen bekend van deze Opel?
Hij ziet er foto in ieder geval goed uit.
Zoals ik al eerder zie, mooie wagen en mooi interieur.
De neus tot daaraantoe, de rest om van het huilen.
Goh wat een wereld van verschil in reacties. En dat binnen een week. De foto’s van eerder deze week lieten de insignia niet echt tot zijn recht komen. Deze foto’s laten meer zien dat het toch wel een erg aantrekkelijke auto is geworden.

En al die mensen die opel bashen. Niels bijvoorbeeld. Die mensen gun ik niet eens een opel. Heb ook altijd het gevoel dat het van die omhooggevallen stumpers zijn die neerkijken op de modale man. En alleen genoegen nemen met de premium merken. En daarbij ben ik het met Markus eens dat vw echt niet zoveel beter is als opel. Mensen in een vw kunnen het gewoon niet hebben dat een opel even goed is en dat ze dus teveel hebben betaald voor hun nieuwe kever.

En dat het op een koreaan lijkt kan ik ook wel verklaren. Men is het gewend dat alles wat uit duitsland komt saai is. Dus als opel met een mooi gelijnde vierdeurscoupe komt associeert men dit niet met duits. Maar het feit is dat deze opel in duitsland is ontwikkeld.

tot slot denk ik dat de opc meer dan 300 pk krijgt omdat deze insignia wel een stuk zwaarder zal zijn. En zal het koppel helemaal hard stijgen omdat ze het nu over vier wielen kunnen verdelen. Want volgens mij was de vorige v6 met dubbele twin-scroll turbo een beetje geknepen als het over het kopppel gaat.
Niet lelijk. Maar wel een mixje van Quattroporte (grille), 407 (kont, achterlichten), Passat (daklijk) en Camry (neus).
Waar zie jij een 4 deurs coupe? Ik ben het absoluut met jou eens dat VW ook een saai merk is, doch ten zeerste overrated. Daar kan je helaas niets aan doen. Ford wordt tenslotte ook underrated, get used to it, zo werkt dat hier op de blog, de meesten rijden of in een oud barrel of zitten nog op school, maar ze hebben het hoogste woord wat betreft bepaalde merken(positief=VAG groep/BMW, negatief=Ford, Opel, Mercedes).
Ik vind dit echter ook geen mooie auto, hij doet me teveel denken aan de oude senator met zijn rare voorkant. Ik zou persoonlijk ook nooit een opel rijden, maar dat is vanwege mijn slechte ervaringen in een lesopel die op de snelweg geregeld terugviel in snelheid en de slechte stoelen. Daarentegen viel het model van 2002, dus het pre vorge model, me niets tegen qua rjiplezier, in dit geval de 2.2 diesel met sportpakket etc.
Voorkant een beetje mazda, maar absoluut een goed geslaagde bak!!
de passat CC en deze insignia lijken en profil wel erg veel op elkaar…..
Opel is voor mij zowat het enige merk waar ik niet objectief naar kan kijken (in negatieve zin), maar ik moet toch zeggen dat de modellen van de laatste tijd er absoluut niet verkeerd uit zien. Zo ook deze. Mooi zo, dan kunnen de Opel liefhebbers ook eens in auto’s rijden die er fatsoenlijk uit zien. Chapeau!
Wat een kansloze reactie van Niels, zeg dan liever niets.

Mooie auto verder, maar vond de nieuwe Astra GTC ook al een prachtbak, ga zo door zou ik zeggen!
Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6
Afvoeren. Trekt op niets. Geef mij maar de nieuwe C5. Die ziet er Duitser uit dan deze Opel. Lijkt meer op een Chevy/Daewoo.
Zo is hij wel leuk, maar wanneer de varianten met wieldoppen en minder chroom de overhand zullen nemen… :?
Leuke mooie wagen zekers voor een Opel.

Alleen de good looks zullen hem niet redden ivm rijgedrag…
Nouja, van de wieldoppen kom je nooit af, wel zonde in deze klasse. Heb wel eens een passat en 3-serie met wieldoppen gezien, echt een afknapper
Nadat het zo’n vernieuwing moet zijn vind ik de auto behouden. Dat is niet verkeerd, maar ik had meer verwacht.
Hele mooie auto. Ook de gebruikte matrialen zijn zo te zien van hoge kwaliteit. Op eerdere foto’s kwam hij niet echt goed uit maar op de nieuwe ziet hij er toch wel erg mooi uit:)
Ben erg benieuwd hoe de 5 deurs eruit gaat zien, want als ik een model van de huidige vectra erg mooi vind dan is het wel de GTS.

Denk dat deze Insignia de verkopen weer flink zal doen toenemen. VW en Ford moeten zich toch wel achter de oren gaan krabben.
@Peter, que? Waarom moeten Ford en VW zich achter de oren krabben? Opel moet eerst maar eens kijken of er echt belangstelling voor is toch? En profil heeft deze wagen ook wel wat van de Mazda6 trouwens. Opel heeft met dit laatste model Vectra aardig wat mensen verloren heb ik het idee, deze zullen ze toch eerst weer terug moeten halen lijkt mij.
Ik vind hem heel erg geslaagd. Elegant en tegelijkertijd stoer en sportief. Perfecte combinatie, als je het mij vraagt. Ben benieuwd naar de vijfdeurs, de stationwagon en vooral ook naar de coupé-variant! En mensen die al bij voorbaat klagen over hoofdruimte achterin: neem maar van mij aan dat het letterlijk en figuurlijk goed zit. Bij de presentatie van de concept-coupé is de hoofdruimte achterin nog flink benadrukt, ondanks de sportieve daklijn.

Kortom: dit vind ik dus verreweg de mooiste in zijn klasse. De Passat is hierbij vergeleken gewoon een hok, de Laguna heeft een ronduit afzichtelijke kont, en de Mondeo is zeker niet onaardig, maar weinig spectaculair. De C5 en de Mazda 6 mogen er wat mij betreft wel wezen en dan heb ik nog een aantal niet genoemd, maar ook die verdwijnen naar de achtergrond bij het verschijnen van deze Insignia.
Mooie wagen, maar helaas niet echt iets speciaal
kan het gepeupel hun schulden weer verhogen….dank je wel opel….het is al zo gezellig in nl….de afgunst neemt met de dag toe door die matrialiste die het allemaal niet kunnen betalen,…haal gewoon de mallen van de ascona weer tevoorschijn en voor 6.000€ kan het gedreutel een nieuwe auto rijden zonder boven hun stand te leven….
Hij is in ieder geval mooier dan de Passat. ;)
opel-lunatic, ag ag hebben ze je merkje beledigt, ahh gosie toch, zullen we allemaal even ahh zeggen anders gaat ie nog huilen ook of hij is iemand die vind dat iedereen een opel mooi moet vinden, ik vind dat deze auto ontworpen is door de zelfde persoon die de mazda 6 ontworpen heeft en iik denk dat een 3 jarige dat heeft gedaan, kijk is hoe kinderachtig dit er uit ziet..
RUIK ALTIJD EEN MEST LUCHT WANNEER IK EEN OPEL ZIE.

-EDIT, zit blijkbaar ook tussen je toetsebord-
@j: pROBLEEM MET JE cAPSLOCK?
Nogmaals @ victor:

Hmm… direct linken mag blijkbaar niet van Opel, dan maar zo:

http://img141.imageshack.us/img141/7275/wallpaper21600x1200cm4.jpg
@ victor; Ik vind jouw reactie kinderachtiger dan de Insignia… :roll:
Kan dat?
sooow robert dat is echt een mooie foto zo kan je god die coupe achtige lijn zien…goed werk gozert,,,

@ victor: lunatic heeft eigenlijk wel gelijk, en als je nou egt niets boeiends te melden heb hou dan gewoon je toeter

Ik vind het daarentegen een schitterende auto,, en die reacties van vorige week waren inderdaad een stuk negatiever dan deze week,,,,heeeeeeeeell vreemd
Nja, dze foto’s zien er beter uit… Maar nog altijd niet mijn stijl hoor
hier een plaatje van de nieuwe insignia opc: http://www.autozeitung.de/online/bildDB/96627_700.jpg
@ victor, nu denk ik toch dat jij kinderachtig doet. Een volwassen persoon reageert anders dan zoals jij doet.

@ edit van j’s bericht: leuke edit

Je ziet trouwens nu ook dat de vin niet groot is
Doe mij deze maar, in de dikst mogelijke uitvoering (qua motor en opties etc).
Want dan issie, waarschijnlijk, nog steeds goedkoper dan een kale BMW 520.

En het “verlies” aan status neem ik dan wel op de koop toe.
Hij is beter/gaver dan de Passat van Volkswagen, deze Passat van Opel. Maar ’t blijft een Passat hè… (Latertje, meneer Autoblogger? ;-) )
Ik vind hem er zeer knap uitzien. Wel zal het even steken wanneer we hem te zien krijgen op miezerige 15-duimertjes. Maar ja, dat is zo bij elk grote middenklasser tegenwoordig.

Op zich vind ik hem een beetje lijken op een meer dynamische versie van de Infinit G35 sedan, en ook een beetje op de Passat CC. Dat laatste is vooral duidelijk te zien op foto 3, medunkt.
De voorkan had wat scherper gemogen, verder een strak ontwerp.

Het wordt nog wel een keer wat met Opel…
Citrofiel evil twin
Dat is wel heel wat anders dan wat ze ons beloofd hadden. Ik zag toch veel liever de GTC concept maja dat is bij de meeste constructeurs zo dat concepten veel verschillen met de uiteindelijke productiemodellen. (spijtig) :(
http://www.blikopnieuws.nl/foto/200710051191570705_72339.jpg
Nou victor je hoort et niet iedereen is et met je eens. En ik vind helemaal niet dat iedereen opel mooi moet vinden. Maar ik probeer alleen mensen in te laten zien dat opel helemaal niet zo slecht is als men denkt.

En over die 15 duimers daar heeft opel al op de zafira en de astra laten zien dat ze daar een leuke en nette oplossing voor hebben.
@ Citrofiel:

Wie weet wat Opel met de Coupé-versie nog in petto heeft… ;)
(en die komt echt!)
Ik vind em ook mooier dan de Passat. Opel gaat blijkbaar voor strakker design nu. Mooi hoor.
Hele mooie wagen maar beter als een Passat wordt hij nooit, worden maar weinig middeklassers.
Mooie auto. Een een hele grote sprong vanaf de Vectra. Ik ben eigenlijk niet zo voor naamswijzigen maar deze kan echt niet onder het vectra label verkocht worden.
Echt een Opel.
Op een foto lijkt het best wat, maar als je ze een paar keer in het echt hebt gezien…..
Dit is en blijft het probleem met Opels.
Tevens krijg je last van vliegen op je arm……
In zijn categorie vind ik de nieuwe Ford mondeo toch nog wat meer hebben.
I want one!
Ha ha ha Voor kant lijkt op Toyota AVENSIS en achterkant van MAZDA 6, tegenwordig veel europese merken adopteren japanse stijl kijk maar Citroen C1 lijkt tweede druppel van Toyota AYGO
Ik wil niet weten hoe jij hier een avensis en 6 inziet.
Niet slecht maar het blijft een Opel, voorkant Mercedes (c-klasse) achterkant BMW (5 serie)
@Richard

eh die c1 en aygo zíjn dezelfde auto’s hoor, ze hebben samengewerkt

on-t:
zoals een pik is voor een …., is een opel voor een boer
Lekker bakkie!!!!!!!
mooie bak nu nog een echte goede sterke jeep van opel die veel kan trekken en dan is opel weer helemaal de beste.
Mercedes achtige neus. Terwijl de kont iets van een M5 weg heeft van BMW!

Opel is goed bezig!
Ik vind het ronduit bijzonder dat sommige mensen al weten dat de Insignia niet zo goed kan rijden als bijv. een Passat. Die mensen moeten toch eens vertellen bij welke dealer de Insignia al staat aangezien hun al proef hebben gereden; hoe kan je dat anders allemaal weten???

Wat ik hiermee wil zeggen is dat Insignia bij voorbaat al veel mensen tegen zich heeft omdat het een Opel is. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze mensen trieste figuren vind! Ik begrijp dat het pijn doet als je net veeeeeel te veel hebt betaald voor een Passat, A4, 3-serie of C-klasse of een of ander stuk verdriet uit Frankrijk ofzo maar dat wil niet zeggen dat Opel niet weet hoe het moet. Opel is druk doende om het goedkope imago van zich af te schudden en ik kan je wel vertellen, ook vanuit bronnen van ver binnen Opel, dat het nu menens is.

De Insignia is in staat om het middenklasse-segment op z’n kop te zetten en ik verwacht dat ook. Met de steun van General Motors gaat dat helemaal lukken. GM heeft al een staaltje laten zien met de Corvette Z06, die in alle tests de hemel werd ingeprezen als killer van de gevestigde orde, en de aanstormende Corvette ZR-1.

Tot slot wil ik nog kwijt dat ik mn dagelijkse werk als automonteur in een universele garage vele merken auto’s zie langskomen en dat ik wel gemerkt heb dat Opel samen met de Japanners minder problemen geven dan de overige merken. En dat is objectief…..

Hou ‘m in de gaten, die Insignia…..
Had ik trouwens al gezegd dat ik de Insignia werkelijk een wonderschone auto vind…..? ;)
Fioreno dei Cetta
Opel begint te groeien
@ Scuderia
Passat goed? Ik heb er 2 gehad en kon ze wel in de fik steken. De laatste heb ik na 3 maanden terug gebracht naar de dealer en ik heb mn geld terug geclaimd!
Nooit meer een VAG produkt voor mij, wat een rommel is dat zeg.

Ik ben totaal geen opel liefhebber maar ik vind deze er niet verkeerd uitzien.
Vind hem persoonlijk erg mooi! Maar smaken verschillen natuurlijk..zeker als ik een aantal andere reacties hier lees. Dat het een opel is zal eerlijk gezegd mijn reet roesten(en vind ik ook een non-argument)..als ie maar lekker rijdt!
Mercedes vind ik de laatste jaren in het algemeen ook geen mooie auto’s maken, maar dat mag dan wel vanwege hun badge??!
@ filmpje van Autojunk
Autoblogggers nieuwe familiebak. Staat leuk naast de Corsa van zijn vriendin
Autoblogger, pik je dat?:-P
Ik rij al van men 18 tiende met opel’s nooit noemenswaardige kosten gehad

vader is 79 jaar nog nooit problemen gekent, is aan zijn 4de opel toe reken maar
en wie zegt dat opel op vw trekt ?
Is er gene zekere Lopez weggekocht bij opel door vw
En wie is er toen met de gehieme tekenplannen gaan lopen
Mijne zoon rijd nu sinds 3maand met passat stationcar 3x binnengeweest centrale vergrendeling opgesmoord turbo opgeblazen en een rammelende knalpot (is nieuw gekocht)
Geef me maar mijne GTS LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
OPEL THE BEST
hmm, ik weet het niet..

Die achterkant lijkt te veel op de corsa, een lijn die eigenlijk niet bij de auto past maar blijkbaar is dat een nieuw kenmerk van Opel, en van de zijkant is het een rip-off van de Volvo S80. De neus is wel mooi en de lijn in zijn geheel is niet verkeerd.

Wat mij het meeste stoort aan Opel is de binnenkant, op de een of andere manier krijgen ze dat nooit goed voor elkaar. Ben benieuwt hoe ze het met deze voor elkaar hebben.
j.p christiaanen
he he . eindelijk hebben ze opel vectra vervangen.
ik rij een opel vectra 18 gl young sedan die is 11 jaar oud.
ben zelf zeer over tevreden.
ik hoop dat nieuwe opel insignia goede prenstaie zal worden als vectra.
Prachtige, schitterende bak!! Opel eindelijk de juiste weg ingeslagen….
Kan niet wachten tot ik mijn volgende leasebak kan bestellen!!! :-)

Laat maar komen die Opel!!

Kanttekening: Ik heb gelezen dat er (weer) Diesels uit eigen rek in komen te liggen! Volgens mij waren toch alleen de Isuzu diesels aanraders? Maar goed…slechte diesels maken ze tegenwoordig toch niet meer, nietwaar? :-)
VW Golf GTi Forever
Dit is een heeeele dikke auto, al zeg ik het zelf als trouwe eeuwige snelle golf driver. Ik heb deze auto al in het echt gezien en een proefrit meegemaakt. Kan mijn volgende zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).