Mercedes GLK

Auteur: , 61 Reacties

Een formaliteitje: de compacte SUV van Mercedes is klaar voor productie. Dit is dan eindelijk de definitieve Mercedes-Benz GLK!

We hadden begin dit jaar al eens de eerste afbeeldingen van de GLK zonder conceptprullaria. Die afbeeldingen blijken goed te kloppen en de hoekige stijl is dus daadwerkelijk in productie gegaan. Apart… maar ook gedurfd.

De GLK staat vanaf dit najaar bij de dealers. Het aanbod bestaat in eerste instantie uit twee benzine- en twee dieselmotoren. Alle motoren maken gebruik van de 7G-Tronic automaat. De diesels bestaan uit de GLK 220 CDI BlueEfficiency (170 pk en 400 Nm) en de GLK 320 CDI (224 pk en 540 Nm). De benzineversies zijn de GLK 280 4Matic (231 pk) en GLK 350 4Matic (272 pk). De GLK 350 gaat in 6,7 seconden naar 100 km/u, de topsnelheid is 230 kilometer per uur.

Op de autoshow in Peking zal Mercedes het productiemodel van de GLK voor het eerst presenteren.

Mercedes GLk
Mercedes GLk

Persbericht:

De nieuwe Mercedes-Benz GLK-Klasse maakt binnenkort zijn opwachting en de verwachtingen zijn hooggespannen. De auto onderscheidt zich niet alleen van zijn concurrenten door de praktische en aantrekkelijke compacte buitenafmetingen, het model verenigt ook eigenschappen die tot dusver onverenigbaar leken. Zo zorgt het Agility Control-chassis voor een uitstekende handling en veiligheid en comfort van hoog niveau. De variabele 4MATIC-vierwielaandrijving garandeert in samenwerking met de 7G-TRONIC zeventraps automatische transmissie en de modernste elektronische regelsystemen perfecte rijprestaties op verhard en onverhard. Juist deze combinatie maakt de GLK-Klasse zo aantrekkelijk. De GLK-Klasse mag dan vooral op de weg gebruikt worden, maar de G in de naam, verwijzend naar de oer-terreinwagen van Mercedes-Benz, heeft de GLK-Klasse niet voor niets.
Krachtige, maar tegelijkertijd zuinige en schone vier- en zescilindermotoren zorgen voor uitstekende prestaties. De GLK 220 CDI 4MATIC, die in het voorjaar van 2009 op de markt komt, wordt aangedreven door de nieuwe viercilinder-dieselmotor van Mercedes-Benz, die goed is voor een vermogen van 125 kW/170 pk en toch maar 6,9 liter diesel per 100 km verbruikt. De stevige carrosserie vormt de basis voor de optimale bescherming van de inzittenden, het lage geluidsniveau, het uitstekende comfort binnenin en de hoge waardevastheid. Met een rijke standaarduitrusting en aantrekkelijke pakketten onderscheidt de GLK-Klasse zich in het segment van de compacte SUV’s. Bovendien worden geavanceerde voorzieningen als het onovertroffen PRE-SAFE-veiligheidssysteem en het Intelligent Light System voor het eerst in deze klasse geleverd.
Het ontwerp van de GLK-Klasse verwijst op sommige punten naar de G-Klasse, de aartsvader van de Mercedes-Benz-SUV-familie. De carrosserie is goed geproportioneerd met een lengte van 4.528 mm, een breedte van 1.840 mm en een hoogte van 1.689 mm, terwijl het klassieke hoekige ontwerp van SUV’s goed is gecombineerd met stijlelementen van de huidige Mercedes-Benz-personenauto’s. Natuurlijk is gedacht aan de eigenschappen die nodig zijn voor een terreinwagen, zoals een korte overhang voor en achter, een rechte voorkant en een rechtopstaande voorruit, smalle dakstijlen en flinke bodemvrijheid. Het goede zicht rondom en de verhoogde zitpositie zorgen voor meer ontspanning tijdens het rijden, ook in druk stadsverkeer.
Volop rijcomfort, prima handling en uitstekende prestaties op onverhard
Het AGILITY CONTROL-chassis van de GLK-Klasse biedt een oplossing voor het klassieke dilemma waarmee technici juist bij SUV’s te maken hebben. Enerzijds willen ze immers een auto maken die zowel sportief als comfortabel rijdt, maar anderzijds moet de auto ook in het terrein uit de voeten kunnen. Als de nadruk ligt op sportiviteit, dan moeten de wielophanging en vooral de schokdempers vrij stevig zijn, hetgeen afbreuk doet aan het voor Mercedes-Benz typische rijcomfort en bovendien de mogelijkheden op onverhard beperkt. Als de auto wordt voorzien van zachtere dempers voor meer comfort en betere terreineigenschappen, gaat dat ten koste van de dynamische handling. De oplossing heet “amplitude-afhankelijke demping”. Hierbij varieert de dempingskracht van de schokdempers flexibel in plaats van lineair. Bij normale ritten of tijdens langzame terreinmanoeuvres reageert het systeem soepel. Als er sportief wordt gereden of abrupte uitwijkmanoeuvres gemaakt worden, worden de dempers krachtiger. De modellen met zescilindermotor zijn standaard voorzien van snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, waardoor inparkeren en rijden in het terrein vergemakkelijkt worden. Bij hogere snelheden wordt de bekrachtiging minder, waardoor de auto stabieler wordt.
Alle basismodellen zijn voorzien van 17 inch lichtmetalen velgen. In combinatie met het sportpakket voor de carrosserie worden 19 inch lichtmetalen velgen en banden in de maat 235/50 R 19 voor en 255/45 R 19 achter geleverd. Wanneer wordt gekozen voor het off-road-stylingpakket wordt de auto voorzien van banden in de maat 235/60 R 17 voor en 255/55 R 17 achter. Alle modellen worden geleverd met een TIREFIT-systeem voor reparatie van lekke banden.
4MATIC: krachtige en efficiënte vierwielaandrijving met geavanceerde regelsystemen
De 4MATIC-vierwielaandrijving van de GLK-Klasse is een van de krachtigste en meest efficiënte vierwielaandrijvingssystemen op de markt. De aandrijfsystemen ESP, ASR en 4ETS zijn perfect op elkaar afgestemd en garanderen zowel op de weg als in het terrein volop stabiliteit. Dankzij het compacte lichtgewicht concept met in lengterichting geplaatste motor en de als één blok bevestigde transmissie en tussenbak biedt dit systeem tal van voordelen in vergelijking met dwarsgeplaatste motoren. Zo is het brandstofverbruik ongeveer gelijk aan dat van vergelijkbare auto’s met achterwielaandrijving, terwijl de GLK-Klasse het qua trillingen en geluid kan opnemen met luxe personenauto’s.
De 45-55 procent krachtverdeling tussen de voor- en de achteras zorgt samen met ESP, ASR en 4ETS voor een voorspelbaar gedrag onder alle omstandigheden. Bij het afstellen van de regelsystemen hebben de ingenieurs van het Mercedes-Benz Technology Center (MTC) gekozen voor een neutraal stuurgedrag. Alleen in het grensgebied neigt de auto enigszins tot licht overstuur. Dit karakter geldt voor alle GLK-modellen, ongeacht de wegomstandigheden. Een nieuw ontwikkelde multiplaatkoppeling in het middendifferentieel ondersteunt het systeem wanneer er weinig wrijving tussen de banden en het wegoppervlak is, bijvoorbeeld op sneeuw of ijs. Met behulp van de “G”-switch op de middenconsole wordt een speciaal programma geactiveerd waarmee de schakelmomenten van de 7G-TRONIC automatische transmissie worden aangepast, het gaspedaal soepeler aanvoelt en de off-road-functie van het ESP wordt ingeschakeld. Met een andere knop kan de Downhill Speed Regulation (DSR) worden ingeschakeld.
Een nieuwe viercilinder dieselmotor en beproefde V6-motoren
Bij de GLK-Klasse kan er worden gekozen uit vier motorvarianten. De dieselversies zijn de GLK 220 CDI 4MATIC, die leverbaar is vanaf het voorjaar van 2009, en de GLK 320 CDI 4MATIC. Uitvoeringen met benzinemotor zijn de GLK 280 4MATIC en de GLK 350 4MATIC, beide voorzien van een V6-motor.
Bij de GLK 220 CDI 4MATIC levert de volledig nieuw ontwikkelde 2,2-liter dieselmotor een vermogen van 125 kW/170 pk en een koppel van 400 Nm, dat beschikbaar is tussen de 1.400 en 2.800 omw./min. De motor is uitgevoerd met directe “common-rail”-inspuiting van de vierde generatie met een inspuitdruk van 2.000 bar en twee turboladers. Hiermee accelereert de GLK binnen 8,8 seconden van 0-100 km/u en bereikt hij een topsnelheid van 205 km/u. De motor is voorzien van een oxidatiekatalysator en een onderhoudsvrij diesel-partikelfilter. Het verbruik bedraagt slechts 6,9 liter per 100 km en de uitstoot ligt bij 183 gram CO2 per km, waarmee de GLK 220 CDI 4MATIC nu al voldoet aan de toekomstige EU5-norm. De motor in de GLK 320 CDI 4MATIC is de beproefde V6-dieselmotor, goed voor een vermogen van 165 kW/224 pk en een maximum koppel van 540 Nm. Bij dit model bedraagt de topsnelheid 220 km/u, de acceleratie van 0-100 km/u duurt 7,5 seconden. Het verbruik ligt bij 7,9 liter per 100 km.
De twee soepel lopende V6-benzinemodellen zijn de GLK 280 4MATIC met 170 kW/231 pk en de GLK 350 4MATIC met een vermogen van 200 kW/272 pk. De GLK 280 4MATIC is al indrukwekkend met zijn 3,0 liter V6-motor, de 3,5 liter V6-motor in de GLK 350 4MATIC blinkt uit door uitstekende prestaties: een topsnelheid van 230 km/u en een acceleratie van 0-100 km/u in 6,7 seconden. Beide motoren voldoen aan de Euro 5-norm met een verbruik van 10,2 respectievelijk 10,4 liter per 100 km.
Alle motoruitvoeringen van de GLK-Klasse worden standaard geleverd met de 7G-TRONIC zeventraps automatische transmissie. De prima prestaties en het lage verbruik zijn echter niet alleen te danken aan de perfecte combinatie van de moderne motoren en de transmissie. Andere belangrijke kenmerken zijn ook het relatief lage gewicht (GLK 280: 1.730 kg) en de voor een auto van dit type bijzonder gunstige luchtweerstandscoëfficiënt van 0,35.
Compleet veiligheidspakket voor maximale bescherming inzittenden
In combinatie met de kreukelzones voor en achter biedt het stevige passagierscompartiment van de GLK-Klasse optimale bescherming van de inzittenden. Een compleet veiligheidspakket omvat onder andere adaptieve tweetraps airbags voor de bestuurder en passagier voorin, kniebags voor de bestuurder, sidebags voorin standaard en als optie leverbare sidebags achterin, NECK-PRO crash-responsieve hoofdsteunen voor bestuurder en passagier voorin, driepuntsgordels op alle vijf de zitplaatsen inclusief gordelspanner en gordelkrachtbegrenzers, ISOFIX-bevestiging voor kinderzitjes en in hoogte verstelbare veiligheidsgordels voorin.
Voor het eerst in deze klasse is het PRE-SAFE beschermingssysteem leverbaar als optie. Ook is er volop aandacht besteed aan de bescherming van voetgangers, waarbij Mercedes-Benz ervan uitgaat dat de beste ongevallen die ongevallen zijn die niet plaatsvinden. Daarom zijn alle GLK’s standaard voorzien van ADAPTIVE BRAKE inclusief remassistemt BAS waarmee de remweg wordt verkort. Aan de voorkant is er een forse kreukelzone aangebracht tussen de carrosserie en de motor, zodat de motorkap flink meegeeft bij een botsing met een voetganger, fietser of motorrijder. Samen met de speciaal ontworpen voorbumper met zachter schuim bieden deze maatregelen meer bescherming voor de kwetsbaardere weggebruikers.
Volop comfort en ruimte binnenin
Binnenin maakt de GLK-Klasse de verwachtingen waar die aan de buitenkant worden opgewekt. Zoals in alle Mercedes-Benz-modellen voelen de inzittenden zich prima thuis in het interieur, niet in de laatste plaats dankzij hoogwaardige materialen en een zorgvuldige afwerking. Standaard is het interieur afgewerkt met stof die perfect past bij de bekleding van de stoelen. Als alternatief kan er worden gekozen uit diverse hout- of aluminium-elementen. Het interieur van de GLK-Klasse is ook nog eens bijzonder ruim. De bagageruimte, die kan worden uitgebreid met een extra opbergvak onder de laadvloer, heeft een capaciteit van tenminste 450 liter. Wanneer de in twee ongelijke delen (2/3 : 1/3) neerklapbare achterbank wordt neergeklapt, neemt de inhoud toe tot maximaal 1.550 liter en de laadlengte tot 1.674 mm.
Rijke standaarduitrusting, aantrekkelijke pakketten
De GLK-Klasse beschikt over voorzieningen die normaal gesproken alleen in het topsegment voorkomen. Zo zijn alle modellen standaard voorzien van een 7G-TRONIC zeventraps automatische transmissie, THERMATIC automatische klimaatregeling in twee zones, een in hoogte en diepte verstelbare stuurkolom, deels elektrisch verstelbare voorstoelen, een in twee richtingen verstelbare lendensteun voor de bestuurder en het Audio 20-geluidssysteem met radio/CD-speler en ingebouwde bluetooth-functie voor de mobiele telefoon, een microfoon voor het hands-free-systeem en een centraal geplaatst vijf-inch-kleurenscherm. Ook elektrisch bedienbare ramen rondom en cruise control met SPEEDTRONIC behoren tot de standaarduitrusting.
Afhankelijk van de smaak en de wensen van de klanten kan worden gekozen uit twee speciale pakketten. Het Sportpakket exterieur omvat zevenspaaks 19 inch lichtmetalen velgen, een sportonderstel met 20 millimeter verlaagde carrosserie en een chroompakket met dakrails van aluminium. Als alternatief is er het off-road-stylingpakket met 17 inch lichtmetalen velgen, terreinverstevigingen en visuele bodembescherming voor en achter. Bij deze uitvoering zijn de dakrails uitgevoerd in matzwart.
Het off-road-techniekpakket biedt een DSR-knop, een “G”-switch voor het speciale terreinprogramma en bescherming van de bodemplaat. Wanneer het COMAND APS-systeem wordt besteld, is het navigatiesysteem voorzien van een handige extra voorziening voor terreinwagens. Wanneer er wordt gereden in een niet-gedigitaliseerd gebied kan de gereden route worden vastgelegd, zodat de bestuurder van de GLK-Klasse altijd weer een weg naar het vertrekpunt kan vinden. Andere opties zijn de THERMOTRONIC luxe klimaatregeling met drie zones, leren bekleding, houtafwerking of het entertainmentsysteem voor de passagiers achterin. De GLK-Klasse wordt gebouwd in de Mercedes-Benz-fabriek in Bremen.



61 reacties

Ik vind niet echt dat die voorkant bij de rest van de auto past, doet me een beetje denken aan een Opel.
subaru forester met mercedes-ster…….
Eindelijk durft mercedes wat. De concept van de ML was zeer mooi maar daar wisten ze een suffe burgerbak van te maken. Met deze is t toch net ff anders en dat oogt goed. Mits hij wel in een donkere kleur is of een silvere. Dat goude is echt een no go!
Gewoon weer een standaard misvormd klein SUVtje alleen deze keer met wat stijlelementen van de nieuwe C-klasse.
Ik vind hem er goed uitzien! :-)
Ik stuk stijlvoller als een Tiquan vind ik.
Nice die GLK :)

Waar blijft de Q5? :P
Zelden zoiets lelijks gezien. Werkelijk zwak.
Vreemde shizzle dat de GLK 350 geen 305 pk heeft…
we hebben lang liggen zagen over de x3 ,
maar die blijk bij nader inzien toch nog héél mooi gelukt te zijn !

Man man , wat een gedrocht !
Dan is het toch jammer om te weten dat er net een nieuwe designchef zit bij Mercedes. Reken de komende tig jaar dus maar op protserige, kloeke, patserige en volledig uit balans zijnde ontwerpen als deze. Jammer en eeuwig zonde.
mwuahh zal wel wennen zijn….beetje hoekig alleen.

voor de rest best nette bak!
carsofcoolhaven.nl
Tsja, het zal wel rijden, dus het zal ook wel verkopen, maar ik word er vooralsnog niet warm of koud van. Ik kan dan wel weer waarderen dat ze een beetje de kant van functie boven design op gegaan zijn met deze auto, maar het is toch een beetje te mooi en teer weer om echt te zeggen dat het een terreinauto is. Te veel midden dus, denk ik. Hij is eigenlijk niet lelijk genoeg om weer mooi te worden…

Oh, en dat lijntje over/door de deuren… heren fabrikanten, laat die mode-gril alsjeblieft weer eens een keer varen, we zijn nu aangekomen op het punt dat alleen de excessen nog gaan opvallen, hop, naar de volgende hype!
Hoe groot is compact hier!?? Ik bedoel: hoeveel scheelt dit ding met de ML!?
Nu ben ik toch wel zo benieuwd wat AMG er mee gaat doen!
ik vind de achterkant niet echt mooi overlopen het loopt te recht maar wel iets meer bolling in komen te staan maar de voorkant is beetje saai maar de zei-lijnen zijn erg mooi voor de rest mooie bak
Mooie neus!

En een houten dashbord, heel stijlvol!
Met wat fantasie moet ik denken aan een BMW X3..
khoop dat er ook een glk amg komt kijk er naar uit!!
nah hij is toch mooier dan ik eigenlijk dacht, hij lijkt idd wel een klein betje op een subaru forester, maar deze is duidelijk mooier!
Nu meerdere keren gezien, ja ik wil hem wel. In het zwart graag!
Het is een beetje te vergelijken met een vrouw: mooi van binnen is heel leuk en belangrijk, maar je moet er ook mee over straat kunnen!
hmm, niet echt lelijk, maar ook weinig bijzonder… Nou vind ik de nieuwe C ook niet zo, dus ik vrees dat de nieuwe designrichting van Merc voor mij niks is.
ik heb m gister zien rijden hier in parijs
IlCuoreSportivo
De kont doet me iets teveel aan de nieuwe multipla denken,
mercedes was nochthans goed bezig met de nieuwe c en cls, die kunnen me wel bekoren.
IlCuoreSportivo
Maarja ik haat suv’s,
wanneer gaan ze die oneconomische toestand nu es eindelijk afschaffen, waarom het dubbel betalen voor een suv als een sedan of hatchback veel beter rijdt, minder weegt, en misschien ook nog meer ruimte biedt.
Is het dan om indruk te maken?? Op mij alleszins geen effect.
ik zeg subaru forester.
en tevens ook mislukking van het caliber R klasse.
@IlCuoreSportivo

absoluut. Wanneer wordt men dit toch beetje triestige segment beu ? Een 911 koop je misschien ook gewoon om op te scheppen, maar je kan de koper tenminste nog de “benefit of the doubt” geven dat hij het om sportiviteit / rijplezier / trackdays koopt. Bij al die walgelijke suvs kan je dat niet, ze zijn gewoon nergens goed in & zijn vooral op elk mogelijk vlak slechter dan een vergelijkbare break….. maarja dat is een andere discussie. Jeugd van tegenwoordig zou minder zelfvertrouwenproblemen e.d. hebben dan ouderen, dus die zullen wanneer ze auto kopen ook minder nood hebben aan dergelijke trieste creaties
Ziet er lomp uit, gewoon een verkeerde kruizing tussen de ml en gl
Net zo’n lelijk hok als BMW’s 3X nix
Ik kan deze schoenendoos met de beste wil van de wereld niet mooi vinden. Compleet mislukt, maar hij moet het natuurlijk opnemen tegen de X3 dus dat klopt dan wel weer.
extreem lelijke ding! klopt niks van de vorm. bah!
Wat vind ik de X3 toch mooi!
Hmmmm… wat zal ik zeggen.. lelijk hok, veel te groot, te veel elektronica wat in Mercedes-stijl van de laatste jaren allemaal wel weer kapot zal gaan, hij zal wel veel te duur worden (moet toch een statussymbool zijn), amper praktisch nut, zit geen innovatie in, je rijdt zwaar voor lul en en er is geen hybride uitvoering.

Kortom, het zal veel mensen wel aanspreken.
we zijn zeker voor gewaagd design, maar dit is gewaagd op de verkeerde manier
In dit segment zou ik voor deze kiezen. Mooi interieur, en op dat eerste plaatje ziet hij er best vet uit. Vind ‘m eigenlijk best goed gelukt, beter dan een X3, XC60 e.d.

@ peter & IlcuoreSportivo: Kan genoeg redenen noemen waarom je een auto als deze zou verkiezen boven een normale sedan/station. Een paar voorbeelden: wintersport, paardentrailer/klein veetransport, voor de jacht (op dieren) etc. Allemaal dingen waar 4×4 en net dat beetje extra grondspeling een behoorlijk verschil kunnen maken.
Zo mag een ML350 geremd 3500 kg trekken, terwijl een E350 4Matic geremd maar 1900 kg mag trekken.
Een SUV om de kinderen naar school te brengen is inderdaad wat overdreven, maar er zijn genoeg mensen die zo’n auto om praktische redenen nodig hebben.
Wat zijn dat toch een nutteloze reacties;

“Ik moet aan een denken..”

Ben het overigens wel met een enkele serieuze reactie eens dat het wel afwijkt van het standaard Mercedes design, die iets hoekigere accenten bevallen me wel. Beetje vreemd, zo’n slank stuur in je Merc?
Zeer zwaarlijvig hondehok (va 1730 kg! voor de lichtste versie) met Fiat Stilo vijfdeurs achterlichten en een Subaru Forester-sausje. Oftewel hoe origineel kan men zijn, alleen de ster is origineel.
GLK, de afkorting zegt het al: Geen Lijn Klopt. Een designmissertje dus..
Hij is lekker stoer en robuust!
helemaal top naar mijn mening!
Ik merk dus aan de reacties van de mensen hier dat ze niet meer gewent zijn een hoekige auto…
Alles moet maar vloeiend zijn…
Waarom houd ik niet van jaren ’80 en ’90 auto’s?
Vanwege het hoekige design.

Waarom houd ik niet van de Mercedes GLK?
Prachtige Wagen! Stukken beter dan XC60 en X3. Als hij ook net zo goed rijd als de C-klasse is het gewoon een topwagen.
Ik vind hem op een opgepompte pajero pinin lijken
Eerste gedachte bij het zien van de eerste foto: Lijkewagen……en dat is dus geen compliment!!
Wat een lelijk joekel!
De verhoudingen van deze auto zijn raar!!

EN dát maakt dit tot een lelijke auto!
Dit is echt wel een extreeeeeeme auto. Nóg hoekiger dan een nieuwe Cadillac, je moet het toch maar tekenen en doordrukken tot de definitieve versie hé.

Ik hoop voor het GLKtje dat het groot genoeg is, op een grote Hummer gaat zo’n design nog, maar als deze niet groter is dan de Tiguan, dan wordt dit echt om te lachen. Zo zou ik deze auto nog het best omschrijven “grappig”.

Van achteren gezien, dik ok. Van opzij al vele malen minder. Die schuine schouderlijn onder de deurklinken is van het goede teveel, net als de supergeprononceerde wielkasten… Maar van voren gezien is het een echt fiasco. Kan je de voorruit nog verticaler zetten ja?
Tombnolz, weet je waar ie op lijkt met zo`n verticale voorruit? Op zo`n ouderwets bromfietsscherm waar je vroeger al die oudjes mee zag rondtuffen.
Wat een HOK. Kunnen veel honden in
Tiguan is veel mooier. Tis net een Lego SUV:
http://www.brickshelf.com/gallery/seankenney/Cars/SUV/100.jpg
Ik vind het wel wat hebben als al die ronde Suv’s die je alleen maar ziet , Lekker tegendraads een vierkante auto nooit verwacht van mercedes .
Stoere wagen. I like it !
Wat een lelijk hok zeg, de boomhut die ik vroeger had heeft hier wel wat van weg.. :-S
Doe mij voor dat geld dan maar een Qashqai of een Freelander 2 (of beide, want zo duur zal ie, mercedes kennende, wel worden.)
Lelijkste Mercedes sinds de GLK. Wie hiermee gezien wil worden verdient een rondrit met fanfare en ceremonieel ontvangst op het stadhuis. ;-)
Kan maar niet aan dat stuur van Mercedes wennen :S
knap als ze hier ook maar 1 auto van verkopen,, jezus wat is dat ding lelijk
Ik snap niet dat zoon lelijk gedrocht in productie kan gaan. Is er niemand bij mercedes die op tijd aan de bel trekt. Wie is er verantwoordelijk voor de goedkeuring van zoon slecht ontwerp.
In het zwart vind ik hem er strak uitzien… in andere kleuren ??
ideaal om te gebruiken als lego of playmobil model !!!
man, man… ik vind mercedessen nooit echt eruit zien, maar dit is EROVER!!!
Geven mensen hier echt zoveel duizenden euros aan?? enkel voor die ster op de motorkap, erg !!!
@ Lierse Boy
ehh. naja ster, meer een misvormd travian spelletje ;)
Als je je bedenkt dat er mensen zijn die een Fiat Multipla hebben gekocht zal de verkoop hiervan ook wel meevallen.
Heb proefrit gereden met glk 320cdi full option,superauto met voortreffelijke
7 traps automaat ,goed zicht rondom en geen dode hoeken,en fantastische wegligging en correcte sturing , ook voelt u zich na 5 minuutjes direct thuis in deze 4 matic,echt een droom voor mee te bollen ,ik wilde eerst een X3 kopen maar heb direct een nieuwe glk 220 cdi bestelt en ik kan al bollen begin mei.
Groetjes.FONS.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).