Lentekriebels

Auteur: , 28 Reacties

Verdorie mensen wat is het leven toch lekker in deze tijd van het jaar. Meer zon, betere temperatuur, vers gemaaid gras (en nog geen last van hooikoorts!) en het allerbelangrijkste: de meisjes dragen weer rokjes mooie auto's komen weer buiten. De klassiekers, de sportwagens, de cabrio's. Het wordt weer een stuk gezelliger op de weg! En met dit weer krijg ik altijd weer de kolder in de kop.

Een jaar geleden rond deze tijd was ik bijvoorbeeld druk bezig met het zoeken naar een garage. Ik was vast van plan een kitcar te gaan bouwen. Om precies te zijn een Burton (Wouter sprak ze ook nog in dit filmpje) op basis van een 2CV. Ik hoor jullie al denken: “Is dit die gozer die vorige week nog een verbod wou op het verminken van klassiekers?” maar troost je: het enige wat ik nodig had gehad was een kenteken. Ik zou een Eend hebben gekozen die rijp was voor de sloop. Simpelweg omdat die het goedkoopst zijn en alle onderdelen nieuw te krijgen zijn.

Op de open dag bij Burton maakte ik tientallen foto’s en reed ik een paar keer mee met andere Burtons. Een bevriende industrieel ontwerper (die ook de c’mm’n ontwierp) zou me helpen een unieke hardtop te ontwikkelen (het standaard exemplaar zuigt) en ik had genoeg ideeën om er écht iets speciaals van te maken. Een Burtonbouwer hier uit Apeldoorn liet me een paar weken later zelfs een proefrit maken in zijn wagen en ik was verkocht. Met een beetje bestickering zou het ook nog eens een perfecte reclame zijn voor mijn eigen bedrijfje en aangezien het ding volledig op een Eend is gebaseerd zijn onderdelen en onderhoud spotgoedkoop. Probleem was wel dat ik geen enkele technische opleiding had maar ach, met wat hulp van vrienden wist ik destijds ook mijn brommer door de geluidsbarrière te krijgen, dan zou dit ook wel los lopen. De Eend staat immers bekend om de eenvoudige techniek. En ik heb altijd al wat meer willen leren over de technische aspecten van mijn passie. Voor mijn verjaardag vroeg ik gereedschap, ik ging een kitcar bouwen!

Alle succesfactoren waren aanwezig, wat kon er nog misgaan? Nou, heel simpel. In de wijde omgeving was geen fatsoenlijke garagebox of schuur te vinden. In ieder geval niet voor een redelijke prijs, en elektriciteit is in garageboxen schijnbaar zeldzaam. Aangezien ik zelf in een appartement woon heb ik geen eigen grond waar ik het ding kwijt kan en bij mijn ouders was ook geen ruimte. Langzaam maar zeker legde ik me erbij neer: die Burton zou het voorlopig niet worden. Eerst maar een huis kopen met een garage.

Maar als ik nu naar buiten kijk droom ik weer terug naar die proefrit. Hetzelfde zonnige, droge maar frisse weer. Door de dorpjes en over de heide, lekker touren terwijl de zon langzaam zakte. Alle stress en zorgen wapperden zo met de wind weg. Het eigenzinnige schakelen haalde me af en toe met luid geknars uit mijn dromen, maar daar zou ik wel aan wennen. Ik dacht dat ik mijn keus gemaakt had: geen motorrijbewijs, geen Burton, gewoon een klassiekertje om aan te sleutelen dit jaar. Maar nu begin ik toch weer een beetje te twijfelen, zo’n Burton is toch wel erg gaaf. Is er nog iemand die een garagebox met elektriciteit te huur weet in (de directe omgeving van) Apeldoorn?



28 reacties

een burton is super, dus eerst besluiten dat je het gewoon gaat doen! :D
die garagebox komt dan door noodzaak vanzelf wel..
mooi stukje:)
Over cabrio’s gesproken, ik ga straks de BMW 1 eens proberen :)
Ik ga zelf voor het motorrijbewijs, maar een Burton is toch ook wel heel erg mooi hoor. Is er niet een Autoblogger in de omgeving die een garage over heeft? Je zou er zelfs nog een paar collums alla onze autodesign collums van Michiel van den Brink. Ik ben voor hoor! Succes!
Heb precies hetzelfde probleem, zou er graag een in elkaar willen knutselen, maar géén ruimte. Daarnaast vind ik de kits nog betrekkelijk dur, een beetje nette Burton kost je zonder de werkuren mee te tellen zeker € 10.000,-. En dat voor een Eend van 20 jaar oud…
Jaaaa, die Burton is leuk!
Een vriendje van me heeft er zo een, rijden om de beurt met de Saab Classi Cabrio en de Burton een tourtje…

Genieten met een hoofdletter G!!

Hoop dat het je toch lukt om het voor elkaar te krijgen. Er gaat niets boven open rijden in een klassieker!
en het allerbelangrijkste: de meisjes dragen weer rokjes

hou dat maar gewoon normaal. :) hoeft niet doorgestreept!
Als ik lentekriebels heb, dan wil ik een bloemetje plukken eraan ruiken, over mijn gazon huppelen en dan in het gras rollen en dat allemaal terwijl ik “The hills are a life with the sound of music.” hard heb aanstaan.

Hey, but that’s just me.

Niemand? Nee? Niemand die dat ook doet?
Leuk stukje! Enne, haal toch maar es je motorrijbewijs… Een motor neemt weinig ruimte in beslag en is betrekkelijk goedkoop. En het is FUN!
@ Rick Dos

alive? ;)
@ Rick Dos

Ik doe dan ook altijd een jurkje aan en m’n haren in een staartje.

Nee? Ook al niemand die dat doet?

;)
mooi stukje erg mooi maar het mooiste aan de lente/zomer is wel dat je dan met 37 wielrent waar de auto’s maar 30 mogen dus dan ga je nog wel is een ferarri of porsche voorbij
Ik ga in m’n adamskostuum op de motor zitten.

Wat raar, niemand die dat ook doet. :(
ik heb m’n oude kreidler weer eens voor de dag gehaald als het morgen een beetje mooi weer is ga ik er even een rondje op rijden
Hé, ik zou autoblog ook graag willen gebruiken als advertentieruimte. Heb nog wat gebruikte meubels staan, maak ik er ook een mooi verhaaltje omheen.
In zutphen zijn wel garageboxen met electra en water, zijn wel duur. http://www.de-boxx.nl/ZUTPHEN.html
@Incognito: heb je ook tweedehands Chesterfields?
zoek iemand met de plek en liefde voor auto’s (liefst dan nog klassiekers ) en leg hem uit wat je van plan bent mischien kun je hem zo wel ergens kwijt dan
Als je echt graag iets wil laat je je niet tegenhouden. Heb 2 minuten gegoogled kon idd geen garagebox vinden met electriciteit voor een schappelijke prijs. Echter wel genoeg boxxen (te huur/of te koop) zonder stroom maar volgens mij bestaan er agregatoren die dingen kosten ook echt niet zo veel zeker niet tweedehands! probleem opgelost lijkt me
Eenvoudige oplossing: koop een cabrio die je gewoon buiten kan laten staan en doe het onderhoud in een doe het zelf sleutelgarage van alle gereedschap en brug voorzien. En dan rij je makkelijk in iets vlotter en goedkopers en ik zou zelfs beweren iets leukers dan een burton. Goede vriend heeft er een gebouwd maar weer verkocht zo gauw hij klaar was.. Te langzaam voor echt leuk toeren.
He Casper, stop met dromen, koop mijn mx5. :P
Een collega van me sleutelt ook aan auto’s en heeft geloof ik samen met nog wat mensen een soort van garage/knutselplek in Apeldoorn. Dacht dat het ergens in de maten was.
Zal het maandag aan hem vragen. Misschien weet ie ook wel een ader adresje.
Mail me anders effe.

Marcel
@ Incognito: advertentieruimte? Ik heb geen aandelen ofzo :D
@ Ro: een aggregaat zou eventueel kunnen idd. Destijds was ik ook op zoek naar een grotere ruimte (2 á 3 auto’s) zodat ik m kon delen met mijn vader. Dat maakte het nog wel wat lastiger. Overigens is dat nog steeds een optie maar een enkele box zou ook best kunnen, heeft mijn vader pech.
@ MX5owner / WOoOdy: een bestaand cabriootje zou kunnen, is ook een optie. Maar die Burton heeft natuurlijk wel de charme van het zelf bouwen.
@ Marcel: ik heb je mailadres niet…
@Casper
Misschien moet je een garage (zonder stroom) huren en bijkomend een stroomgroep huren?
@ dekster: bedoel je een aggregaat ofzo?
@Casper
Ja, zoveel electriciteit heb je volgens mij niet nodig om zo’n kitcar in elkaar te zetten.
@ dekster: dat zou een optie kunnen zijn idd, zie ook mijn reactie op 19 April 2008 om 17:39 ;)
Heb gisteren voor het eerst weer eens lekker zonder dak in de 911 targa rond gereden. Was uit nood geboren(andere auto een dag niet beschikbaar) maar ik begrijp de gevoelens weer helemaal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).