Het lijkt er wel op. Ze zijn in Italië al lekker huis aan het houden: zo willen ze Pininfarina overnemen, en de Indiase gigant heeft ook aangegeven geïnteresseerd te zijn in de motorfietsbouwer MV Agusta…
Rickadelic tipte het al even in de comments, en de geruchten blijken waar te zijn. Misschien is het omdat Volkswagen ook een motormerk wil. In ieder geval is Ratan Tata himself aan het praten met Claudio Castiglioni, de man achter MV Agusta. Het illustere motormerk staat er, zoals zoveel kleine fabrikanten, financieel niet extreem goed voor en kan Tata’s hulp goed gebruiken. Goede zaak, het zou zonde zijn als dit soort moois op den duur zou verdwijnen:
Aan de andere kant moet Tata natuurlijk niet te ver gaan. Je kunt niet zomaar al onze trots gaan opkopen. Daar hebben we de Oost-Europeanen al voor. (via autoblog.com)
Niet MV Agusta! No!!!
Zo lang de past&pizza niet door curry&rijst vervangen wordt is alles prima ;)
dat is toch niet te hopen!! wil iemand asjeblieft katja schuurman daar aan de zijkant weghalen ze is namelijk heel erg irritant
Zolang het alleen bij een financiële aangelegenheid blijft en er verder geen Indiërs zich bemoeien met de motoren zelf zeg ik: DOEN! Het zou zonde zijn dat een prachtig merk als MV verdwijnt.
Ze kunnen wel opkopen, maar rendabel maken is een ander paar mouwen.
En mogen de Ing. bij Agusta en Pinin wel hun goesting blijven doen?
@gerard: Misschien heeft Tata ook interesse in Katja?
Het maakt toch geen ene flikker uit als er een andere eigenaar is? Het gaat er toch om dat de producten maar blijven?
Zolang het financieel blijft is het goed, ik zou MV augusta en Pinin niet graag zien verdwijnen, maar als ze zich gaan moeien met het ontwerp en bouw dan kunnen ze niet snel genoeg verdwijnen
Ik denk dat ze de kans willen wagen de merken die slecht gaan weer een succes te maken
LOL @ Autoblogger!
Hahahaha, zou me niks verbazen…
Ik denk dat het een goed plan is, wie het is maakt niet uit. eerdere geruchten waren dat Vw, BMW, ferrari interesse had om mv agusta over te nemen. Mv agusta verkeerd in een slechte financiele status dus een geldboost kunnen ze wel gebruiken en ik denk niet dat tata of wie dan ook zich gaat bemoeien met het design want die blijft nog steeds het mooist.
Even een leuke quizvraag. Hoeveel kost de mv agusta weergegeven op het grote plaatje?
Denk dat je beter in de handen van Tata kan komen dan een of andere dubieuze baltische bank..
In de laatste Autovisie staat een heel artikel over de overname van Jaguar en Land Rover door Tata, waaruit blijkt dat Tata zeker geen erfgoed verkwanselt. Dus laat ze die bedrijven maar overnemen, alleen maar goed voor de lange termijn.
Die MV Agusta F4CC kost volgens mij het niet misselijkmakende bedrag van 120.000 euro
maaarrrrrrrrr…..daar krijg je nog wel een mooi jack bij en een reteduur horloge
Brrrrrrr…pron op 2 wielen!
@ Cerbera idd om precies te zijn kost die 117.000 euro op nederlands kenteken. erg veel geld natuurlijk. maar dan heb je wel betere remmen dan op de desmocedici, meer dan 200 pk, alles carbon maar dan ook echt alles, natuurlijk het design en je hebt een hele exclusieve motor zijn er maar 100 van gemaakt waarvan de designer er eentje zelf houd dus er maar 99 in omloop zijn.
Het zou niet slecht zijn als MV beetje geld kreeg want het design van de F4 (en alle daaruit volgende varianten) stamt al uit 1997!
Volgende zet… Tata wil Spyker kopen.
@rickadelic
Is dat niet die motor van een tonnetje?
owé als ze het in hun hoofd krijgen om maar iets met spyker van plan te zijn..! haha
jullie rijden straks allemaal tata….tata rules all over the world.
MV Agusta, was die jaren terug al niet failliet?
Mensen doen wel extreem dramatisch over Tata’s poging om wereld dominatie te verkrijgen via allerlei omwegen. So what. Ze hebben het geld & hebben veel bedrijven nieuw bloed gedoneerd.
In de handen van Tata vallen. Betekend je zit goed & veilig.
Haha, waar halen ze het geld vandaan :)
En inderdaad laat ze die Katja ook maar kopen, die staat toch alleen maar iritant te zwaaien XD…
jaja deze f4 cc kost 117.000 op nederlands kenteken.
Denk dat een tata uitbreiding geen slechte zaak is en ik hoop dat ze spyker een nieuw inpuls kunnen geven die hebben ook dringend geld nodig om zich weer verder te kunnen ontwikkelen. Denk ook niet dat ze zich willen gaan bemoeien met het design en de techniek.
Tata,
mag alles overnemen mits ze de merkidentiteit maar niet inwisselen voor een NANO achtig iets.
Verder is een kapitale injectie echt niet verkeerd, heb ik namelijk de kans om voor een MV te sparen voordat ze failliet zijn.
MV Agusta is een mooi merk dat eigenlijk oude motoren bouwt.
Hele dure mooie oude bakken
Ze hebben echt iemand nodig die de wind eronder gooit.
VW zou top zijn.
Hoor ik hier de eerste schreden in de wereld der motorblog.nl ;-)
Zolang die lui daar maar snappen dat ze geen viercilinders in Italiaanse fietsen moeten stoppen vind ik alles prima! Gewoon lekker een 2 cilinder…klinkt cooler, rijdt cooler en je kan tenminste in de 4e versnelling nog een wheelie maken ;-)
Zonder gekheid, overnames zijn prima, zeker als het om behoud van merken gaat. Behoud van merken met het juiste gevoel welteverstaan. Heel veel merken hebben een bepaalde ‘feel and touch’ en die moet nooit verloren gaan. Anders had de overname ook geen zin en was het slechts een manier om nog meer te gaan verdienen. Maar laat het ze maar bewijzen!
Hoe ironisch…
India, een land dat vroeger een kolonie was, koopt nu de resterende Europese prestige. Wat is de blanke man met oogkleppen aan toch bang.
Het maakt toch niet uit wie de eigenlijke eigenaar is?! Mocht Tata eigenaar worden van MV Agusta dan zal men heus niet die producten verwaarlozen/verkommeren… integendeel; MV Agusta krijgt geld om voort te bestaan!
@thijs,..een mv agusta heeft een viercylinder in lijn.
Laat ze Ural of Dnjepr kopen maar niet MV Agusta!
als TATA MV en Pini overneemt kunnen we wachten op monsterlijke creaties die zonder cash van Tata vast nooit zouden komen, ik vind het een goed plan, ze hebben daar bakken met geld, als het op moet steek het dan in wat moois! laat ze ook een 200k GTR maken ubergeill
nou nou wat een krokodillentranen allemaal ..
wie van jullie heeft er trouwens een MV agusta ?? niemand ??
o.k. dus daarom staat die toko te koop ..
Dan toch liever een Desmocedicci voor 50k ipv deze opgeleukte F4 voor +100K.
NOT AGUSTA!
omg, de beste bikes voor street
@ lincoln he rustig he ik bezit er eentje samen met nog 88 andere in nederland en belgie :D
de mv agusta was in de jaren 60 tot halverwege de jaren 70 de snelste motor in de racerij[4 takt],daarna namen de jappen het met hun 2 takten over.en mv kon inpakken ook omdat hun produktie motoren veel te duur waren in vergelijking met japanse motoren..voor degene die de geschiedenis niet kennen dus.
@rickedelic .. zo zo .. 88 klanten in belgie/nederland ..
dus MV agusta zou eigenlijk gewoon Tata kunnen overnemen ..
@ bruistablet
Nog een keer lezen, in mijn mening kunnen ze beter tweecilinders erin proppen. Hebben tegenwoordig net zoveel vermogen
@Rickadelic
weet jij toevallig of er eentje verkocht is in NL?
btw, ik zag em nog staan op de motorbeurs afgelopen februari…allememachies wat mooi…
Gaaf ! Kunnen we straks bij Corus goedkoop Jaguars en MV’s kopen.
@ Cerbera op dit moment is er nog geen in nederland verkocht wel eentje in belgie maar die zal je niet vaak buiten zien. Er was wel interesse want mv agusta f4 cc stond ook op de miljonair fair maar dat is nog niet rond.
Even rustig allemaal, voor nederlandse koniklijk familie al bestond en Europa was in middeleeuwse bush bush toestanden De Indiers hebben parchtig paleisen en gebouwen ontwerpen en gemaakt die staan er nog meer dan 1500 jaar geleden al hebben ze superieur techniek in dat ontwikkeld. wie wil zijn horizon wil uitbreiden die moet even rondtje India maken dan weet je pas wat ik bedoel. India was verzwaakt door Islamitiche invasie en later Engelse agressie en zelf engelse hebben veel techniek waarde vollspullen uit india zomaar meegenomen naar england, puur diefstal dus onder naam United kingdom. Maar indiers hebben geduld dat zit in hun genen we kunnen veel van hun leren. Als ze zo door gaan met economise groei wordt india binnen 30 jaar na China 2de economise grootmacht van de wereld, in dit geval zal ze meer op USA gaan lijken met hun democratise denkwijze. Zelf de partij voorzitter van congres party of India is een Italiaanse dame mevr. Sonja Ghandi. Als Augsta wil overleven dan is nu de groot kans dat ze bekend worden bij 1100 milieon indiers want er zijn nog tien wachtende voor uw.
@cerbera
@rickadelic
Mannen er staat er al een tijdje een in de gang in Baarle-Nassau, Ga eens bij DIPI Moto kijken. Hij blijft natuurlijk erg exclusief, maar ze zijn er al wel in NL. Bij DIPI hebben ze trouwens bijna alle ltd editions staan.
@bruistablet. Laat het nou net zo zijn dat ze met de F312 pas in de test van het Belgische MOTORRIJDER wel weer hoger scoorden in top dan een Hayabusa….. Oude tijden herleven!