Cabrio’s gespot

Auteur: , 61 Reacties

Pfff, het is me wat, alweer een cabrio aflevering. Heb ik soms inspiratie nodig? Sorry jongens, de samenstelling wordt me opgelegd door mijn omgeving, en de laatste tijd bestond die toch echt voornamelijk uit opengezaagde, dan wel geraffineerd opengesneden auto’s, dan wel in het geheel zonder afdekking. Alsof je nog niet genoeg wordt nagekeken als er een Italiaanse “Z” op je flanken prijkt. Of je auto geel is. Of geel èn rood. Of als het gewoon een Rolls is van vier ton ex. BPM.

Ariel Atom

Maar om te beginnen een auto voor beginners. Begin klein. Begin met een Junior Atom, voorzien van 28 pk uit 644 cc. Lief he? In ieder geval niet de dubbele pk/kg ratio van de Veyron, maar wel een massa van maar 300 kilogram, dus je komt nog steeds best wel goed uit de voeten. Een pk/kg ratio van een Vectra 1.6 zit er bijvoorbeeld zeker in. Hij kost wel 5.490 euro dus kijk je ouders vanaf nu stelselmatig lief aan, begin vast bij moederdag. Of begin met een rijbewijs, want het is een ‘gewone personenauto’. Noordwijk is een prima locatie om een dergelijke auto uit te laten, op een zonnige zondagmiddag is het sowieso de moeite waard om Amsterdam te verlaten, waar alle zondagen bij elkaar tot nu toe niet meer waard waren dan een SLR, een Bentley T1 Convertible, en nog wat wisselgeld.

Ariel Atom - Foto Jim Appelmelk
Ariel Atom - Foto Jim Appelmelk
Ariel Atom - Foto Jim Appelmelk
Ariel Atom - Foto Jim Appelmelk


Aston-Martin DB7 Vantage Volante

Bellend een cabrio van een paar ton in een veel te krap parkeerplaatsje in de binnenstad van Amsterdam parkeren, zou jij hebt lef hebben? Hij stond trouwens nog best mooi, zonder een vloedgolf aan SUV’s en mensen, zoals wel het geval is in de P.C. Hooftstraat. Dan denk ik: wat hebben die mensen hier te zoeken? De auto in casu stond een paar decameter van een Aldi geparkeerd. Een schraal contrast, maar als student kan ik melden dat het met veel producten eigenlijk niet eens zo heel veel in prijs uitmaakt. Op basis van de DB7 Vantage Volante heeft iemand anders zich trouwens nog uitgeleefd…

Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk


Aston-Martin DB AR1

…niemand anders dan Nori Harada. Of rinkelt er pas een belletje als ik over Zagato begin? Waar ze vroeger ongekend mooie koetsen bouwden werden het door de jaren heen eerder ‘rariteiten’. Auto’s waarnaar je met een opgetrokken wenkbrouw keek, denkend ‘hmm, curieus.’, waar je dat niet hardop durft te zeggen om boze blikken te voorkomen. Ik meen het echt, ik vind het één van de aantrekkelijkste auto’s ooit, maar ik zie er de imperfecties wel degelijk in. Die bek? Voor meer lucht? Het gaat om maar 15 pk meer toch? Ja, heel flauw van me. Een designelement waar de auto zich goed door laat herkennen.

De hele Zagato lijn is trouwens gebaseerd op de DB7 Vantage Volante, en is daarom stukken minder stijf. Maar dan mijn vraag aan jullie: Ik zou verwachten dat het chassis zelf van de Volante sterker is dan dat van de coupé, is het dan te verwachten dat de dichte DB7 Zagato, met de toevoeging van een dak, niet juìst een stukje stijver is dan de DB7 Vantage Coupé? Iets om over na te denken, of iets dat ik gewoon over het hoofd zie. In ieder geval is een AR1 veel lastiger om te spotten omdat bijna alles in Amerika is beland.

De afgebeelde auto heeft zijn Amerikaanse platen er nog op zitten, maar is wel degelijk in Nederland, gisteren en eergisteren kwam ik hem ook nog tegen. Oh ja, het was trouwens één van de vele tips van de laatste tijd. Één belletje en ik wist niet hoe gauw ik op de fiets moest springen, met dank aan Willem, die mij inmiddels al vaak op interessante auto’s heeft geattendeerd.

Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB AR1 - Foto Jim Appelmelk


Bentley T1 Convertible

Waar Zagato zich uitleeft om excentrieke designs tot werkelijkheid te brengen in beperkte oplagen, heeft Mulliner Park-Ward een wat conservatiever ontwerp gemaakt voor de Silver Shadow en aanverwanten. Niet alleen is dat een veel verkochte sedan, hij was er ook als peperdure carbio of coupé. Uiteraard ook als Bentley, maar die was destijds een stuk minder populair. Daarom is dit model het ook best waard nog eens te worden genoemd, er zijn er namelijk maar 41 van geproduceerd. Waarvan er dan precies 41 zijn gebouwd is niet helemaal duidelijk, want de Bentley Corniche Convertible, Continental Convertible, en alle Rolls-Royce derivaten tellen op tot vrij hoge productiecijfers, waar de verschillen best subtiel zijn. Maar ze zijn er wel. Met dank aan het Hilton Hotel te Amsterdam, waar ik vrij rustig mijn gang kon gaan!

Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk


BMW M3 E93 Cabriolet

Waar het in de loop van de tijd tot me is doorgedrongen dat de M3 E92 niet langer door iedereen met open armen wordt ontvangen, ben ik zo eigenwijs om de cabrio lekker toch te vermelden. Niet alleen omdat het momenteel nog een vrij zeldzame verschijning is, op de foto staat nog een andere exotic die jullie wel moeten kunnen herkennen. Verder is hij die dag niet meer langs gekomen, waar het toch juist een auto is om rustig mee door Oud-Zuid te cruisen. Of te scheuren, want de V8 loopt erg soepel in de toeren. Binnenkort meer beeldmateriaal, er is genoeg ander lekkers.

Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk
Bentley T1 Convertible - Foto Jim Appelmelk


Citroën B14 Caddy

Vintage cars doen het ook altijd best goed in Noordwijk, en in Laren trouwens ook. Best grote overeenkomsten wat betreft samenstelling trouwens. Deze Double Chevron komt uit 1926, waar vooroorlogse auto’s onmogelijk zijn om in Amsterdam te spotten. Hier mag je blij zijn met een auto uit de jaren ’60. Of niet, als je daar bijvoorbeeld gewoon geen zak aan vindt.

De B14 is geïntroduceerd in 1926 als opvolger van de B10 en B12, modellen die mij eigenlijk ook betrekkelijk weinig zeggen, maar al spoedig vind ik er een vrij uitgebreid artikel over. Het was verder ook geen erg bijzondere auto, maar nu natuurlijk wel. Destijds werden er 400 per dag gebouwd, waar 400 per jaar eigenlijk een beetje de rate is van de modellen van de meeste WoDaSpoDa’s. Net zo goed ligt er geen dikke V10 of twaalfcilinder met 612 pk voorin, mar een bescheiden 1.5 liter van 22 pk, goed voor 80 km/u en misschien een boete voor te langzaam rijden. Naast het feit dat de auto uit 1928 komt vind ik het design eigenlijk nog best een plus, het is een ‘Caddy’, en dat geeft een leuke ‘Boattail’, inclusief dickey seat.

Citroën B14 Caddy - Foto Jim Appelmelk
Citroën B14 Caddy - Foto Jim Appelmelk
Citroën B14 Caddy - Foto Jim Appelmelk
Citroën B14 Caddy - Foto Jim Appelmelk


Citroën DS 21 Décapotable

In de gietende regen ga je dan toch maar spotten. Je kunt je tijd best kwijt achter de computer, maar krijgt een muisarm. Dan zit er voor mij maar één ding op… Per fiets naar het Amstel Hotel dus, waar ik een schitterende, Franse, klassieke, artistiek verantwoorde cabriolet vind. Echt een plaatje, één van de mooiste exemplaren ook, puntgaaf, en afgemaakt door de waterdruppels op het lakoppervlak. Dat voegt veel toe, heel veel. Zoiets simpels. Zeker met de schitterend schone, erosievrije, haast steriele typeplaatjes op de achterkant. Het nodigde voornamelijk uit tot detailfoto’s, dat is ook eigenlijk het leukste.

Fransen zijn er ook gewoon goed in, hoewel je er van moet houden. Ze hebben hun eigen stijl, like it or hate it, zo hebben we ook al ontdekt dat veel mensen de C6 mooi vinden, en veel mensen hem lelijk vinden, voor beide is veel te zeggen. Hoewel ik nog niet veel mensen echt kwaad heb horen spreken over de DS, ondanks de vraagtekens bij vele mensen toen de auto mid jaren ’50 op de markt kwam zijn er meer dan1,3 miljoen van gebouwd, waarvan 1.365 van de peperdure cabrio, waarvan er ook nog eens drie verschillende waren. Zelfs een ID 19, een zogenaamde ‘budgetversie’, net zoiets als bijvoorbeeld een AMG met een betrekkelijk kleine dieselmotor, een combinatie die niet goed in de markt ligt.

Citroën DS 21 Décapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën DS 21 Décapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën DS 21 Décapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën DS 21 Décapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën DS 21 Décapotable - Foto Jim Appelmelk


Donkervoort D8 150

Waar je het in Laren meestal moet hebben van rijdende auto’s, werd ik in Laren verrast door een heel stel geparkeerde auto’s op de Brink. Dat was het dan ook weer voor die dag, maar ik heb me vermaakt. Eerst een opvallend groene Vanquish, een stukje verderop een 996 Turbo Cabrio, en nog iets verder een heel erg blauwe Donkervoort. Later reden er nog een Solstice en een Griffith langs, ook lekker! Maar de Donkervoort was van die drie eigenlijk most wanted, er zijn er vrij weinig van en het is een lokale specialiteit.

En de kleur is fantastisch. Ik houd wel van die heldere kleuren, in plaats van het nuchtere grauwe waar veel Nederlanders voor kiezen. Of wit, wat je natuurlijk helemaal niet nodig hebt met dit klimaat, maar wel interessant staat. De auto weegt maar 630 kilo en een vrij fundamentele wet van de natuurkunde leert ons dat 150 pk echt genoeg is om de auto lekker te kunnen versnellen, met als kanttekening dat de geleverde F (kracht) natuurlijk ook nog afhangt van de overbrenging. Goed, na deze korte les sluit ik af met het vermelden van de prijs, een halve ton in 2000! Denk daar nog maar eens over na.

Donkervoort D8 150 - Foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8 150 - Foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8 150 - Foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8 150 - Foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8 150 - Foto Jim Appelmelk


Lotus Exige II

Waar eigenlijk alleen de Elise wordt gezien als cabrio, kwam ik er pas een paar jaar geleden achter dat het dak van de Exige er ook gewoon uit kan. Dat maakt de keuze wel heel erg makkelijk, gewoon een Exige kopen! Dan heb je een auto die snel is, er interessant uit ziet, cabriolet is, bijzonder is, en met dat Toyota VVTi blok nog erg betrouwbaar is ook! Perfect toch! Oh ja, ik heb al zo vaak moeten zeggen dat een opvallende auto een opvallende kleur moet hebben. Dit exemplaar is af. Inclusief contrasterende zwarte accenten, het ziet er vaak erg mooi uit. Maar helaas zien we het niet zo heel veel, van de veel minder indrukwekkende Elise rijden er stukken minder rond. Alhoewel, stukken minder indrukwekkend… Ik heb er zelf eigenlijk nog nooit mee gereden.

Lotus Exige II - Foto Jim Appelmelk
Lotus Exige II - Foto Jim Appelmelk
Lotus Exige II - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz SL 65 AMG

Het was altijd zo’n saaie spotplaats, dat Okura Hotel, maar toen kwam de verlossende tip: ga eens in de avond! Inderdaad, meteen succes. En niet zo’n beetje ook. Denk aan een F40 en een 430 Scuderia (nou ja, zelf gemist, maar ze stonden er wel degelijk), een Gallardo, een Vanquish S, een Techart combootje, en laatst een SL 65 AMG. De laatste is nog betrekkelijk zeldzaam! De S 65 AMG W221 is bijvoorbeeld al niet meer bijzonder. Daarnaast is het ook een verschrikkelijk snelle auto waar de platte cijfers – zeker 0-100 – niet echt veel verraden. Naar de 160 scheelt echter al anderhalve seconde met de SL 65 AMG, de SL 55 AMG zit net boven de tien seconde. Dat is de kracht van 1.000 Nm. Maar het heeft zo zijn prijskaartje. De SL 65 AMG is ziet er namelijk bijna hetzelfde uit als de SL 55 AMG, zeker als het een exemplaar is van voor de facelift, zoals de meeste, maar kost wel anderhalf keer zo veel.

De ‘performance pack’, ook leverbaar met de 5,4 voorin, valt in het oog. Het gaat om een iets andere voorbumper met roostertjes aan de zijkant. Dan zijn de zwarte velgen er nog, die extra grote remschijven omsluiten. Verwacht overigens wel dat de V12 een stuk anders klinkt dan de V8. Het is een laagtoerig blok, en klinkt als een potente gorgel, wie het een paar keer heeft gehoord merkt het meteen. Later werd de R230 (deze generatie SL) gefacelift, waarbij de SL 65 AMG de aparte ‘versmolten’ uitlaten kreeg, en een voorbumper met wat rondere vormen en ‘kieuwen’.

Mercedes-Benz SL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk


Pontiac Solstice GXP

Een auto van een heel ander kaliber is de Solstice, eigenlijk zou de auto het vermelden niet waard moeten zijn omdat het lang niet zo sensationeel is als de meeste WoDaSpoDa-auto’s, maar hij is wit, staat naast een 996 Turbo Cabrio, en blijft in Nederland een zeldzame verschijning. Hier hebben we de Opel GT, die eigenlijk ook lang niet zo bijzonder is als hij lijkt. Iets totaal anders dan bijvoorbeeld de Speedster, die weer op één lijn ligt met de best vlotte Elise. De Solstice moet het doen met 136 pk per ton en wordt daarmee door de meeste autospotters gedegradeerd tot ‘leuk autootje’. Maar wat zien we dan? Het gaat om een Solstice GXP, niet langer aangedreven door een brave atmosferische viercilinder, nu zit er een turbo op. Niet langer is het 177 pk, nu is het maar liefst 260! Wikipedia vermeld met een grote glimlach dat het om het hoogste specifieke vermogen ooit gaat, wat betreft motoren van GM. Dit brengt de auto op een redelijk indrukwekkende 199 pk per ton.

Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice GXP - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé

De Phantom Drophead neemt genoegen met 173 pk per ton, niet alleen weegt de auto gigantisch veel, óók ligt er een indrukwekkende krachtbron voorin. Een V12 die toevallig dezelfde inhoud heeft als de voormalige V8, een blok dat nog wèl te vinden is in de traditionele Bentley’s. Net zoals veel andere slagschepen van andere bekende merken wordt de Drophead ondanks zijn torenhoge prijs van ongeveer vier ton exclusief BPM nog vrij goed verkocht. In Nederland zien we ze nog niet zo veel, maar in Londen rijden er wel al opmerkelijk veel rond. Net als van de nieuwe Azure trouwens, die ik hierboven zou prefereren.

De Drophead is indrukwekkend, maar er zit vrij weinig samenhang tussen de kenmerkende details aan de auto vind ik zelf, hij is net iets té experimenteel. Daarmee is het wel een iets bijzonderdere auto. Kijk bijvoorbeeld eens naar de gigantische teakhouten afdekplaat en de geborsteld aluminium “stainless steel” motorafdekking, de suicidedeuren waar het eigenlijk alleen functioneel is bij een sedan (voor de achterpassagiers), de uit de toon vallende led koplampen en de gigantische mistpitten. Hmmm… Ik ben benieuwd hoeveel stuks er van deze gigantische cruiser zullen worden geleverd. Overigens mag wel opgemerkt worden dat de vroegste Corniches eigenlijk ook vrij goed verkocht werden waar ze veel duurder waren dan een Silver Shadow. Het is dus niet helemaal iets nieuws dat erg dure auto’s massaal worden besteld.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk


TVR Griffith

Twee keer overkwam het me. Ik sta rustig foto’s te maken van een bijzonder model en dan komt er opeens een Griffith vragen om aandacht. Okee… Omdat ik zo’n zwak voor dit eigenwijze merkje heb. Het eerste voorval deed zich voor bij een Aston-Martin DB AR1, Joop Braakhekke kwam toen even langs. Een interessante Britse combo met de denkbeeldige titel ‘Love it or hate it’. Je vindt ze geweldig of je vindt ze niets. Nou ja, bijzonder zijn ze allebei, maar het is niet ondenkbaar dat mensen het onwijs lelijke auto’s vinden. Hard om te zeggen, maar jullie weten wel wat ik er zelf van vindt.

Een paar dagen later was ik in Laren, waar De Brink vol stond geparkeerd met allerlei cabrio’s. Ik stond om me heen te kijken, naar onder andere een zwarte 996 Turbo Cabrio en een D8 150, toen er een Griffith aan kwam bulderen. Ja, zo klinkt dat, echt waar, een heel indrukwekkend, clean, bruut en luid V8 geluid, terwijl het niet eens zeeën van pk’s zijn. Wel veel natuurlijk, maar minder dan je gewend bent van een dergelijke soundtrack. 273 pk uit 4,3 liter, via twee simpele pijpen. Het is nog een droom van me, een TVR rijden. Zelfs eigenaren schijnen er nog wel eens van te dromen dat hun TVR ríjdt.

TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk
TVR Griffith - Foto Jim Appelmelk



61 reacties

Leuke spots, ik vind die Lotus Exige’s toch altijd zulke vette wagens.

Alleen die “Ariel Atom”.. :’)
Wauw, je hebt ook nog 2 Turbo’s gespot !

Die Rollsbestuurder is echt wel de man, Sir 007 8)
ZwerverRoodbaard
Echt te erg gewoon die “Atom”

Voor de rest mooie spots ;)
Doe mij maar die gelikte M3 cabrio :D:D
“Zelfs eigenaren schijnen er nog wel eens van te dromen dat hun TVR ríjdt.”


Hahahahaha!

Mooie spots!
Ook mooie combi’s :)
Sir 007, vette plaat!
Die auto heeft Joop echt al lang zeg.. Wel mooi
Zo’n Donkervoort blijft toch altijd gaaf!!
Doe mij die RR drop head coupé maaar !!!! jamjamm , grrr
…hoewel menig man mooier wordt van een Ariel Atom op snelheid…..
De m3 en de drophead coupé vind ik zelf het mooist..
ik vraag me af hoeveel belgen rijden met 007/001 in hun kenteken? ik zie ze echt veel =/
Hee, ik ben gespot! (die gifgroene Exige)

Ja die kale kop ben ik :-)
Ik zag laatst de Wiesmann GT Cabrio staan in A’dam.. Ook erg mooie wagen om in het echt te zien!!
Correctie:

Wiesmann MF Roadster/Cabrio..
@LilJeezy
Is een Nederlander, woont in Bergen…
Duidelijk zijn de TVR en Citroen DS de mooiste……maar das mijn geheel subjectieve mening natuurlijk
@appeltje

Aston Martin Vantage Volante, 2e regel: hebt lef hebben –> het lef hebben

Weer een prachtig artikel nota bene!
Niet mis, de 2 de Aston vindt ik het mooist, alhoewel ik de achterkant van deze DB AR1 niet te denderend vindt, juist de neus staat mij aan.
niet mijn favo auto een beetje een macho
@Sacha, mooie bumper op die SL ;-)

Wederom mooie foto’s :-)
En waarom zie ik mijn cabrio niet terug tussen deze foto’s?

Is een Astra Cabrio uit ’96 niet goed genoeg of zo? tsss…. wat een voorkeursbehandeling krijgen sommige merken toch hier.

;)
Heb je er 22 inch verchroomde bling bling spinners met ingelegde diamanten onderliggen? En zes uitlaten? Dan kom je misschien nog wel in aanmerking voor een bepaalde aflevering.
mooie kleur dat krypton green!
Ik vind de Drophead Coupé verreweg het mooist. Maar die DS cabrio is ook schitterend. Wat heeft Citroën toen ongelooflijk raak geschoten met het design van de DS. Het is nu nog steeds echt adembenemend.
Die lotus is toch echt wel een vet ding. Hoeveel dropheads zijn er inmiddels al verkocht, die rolls is toch verschrikkelijk duur???
Zie die mensen dan ook kijken in die TVR, machtig gewoon :D
Ik kwam laatst een licht gekietelde TVR Griffith tegen bij Hoek van Holland. Deze leverde 330pk. De eigenaar was een autoliefhebber in de echte zin van het woord. Hij keek maar naar 1 ding, rijplezier en dat gaf de TVR hem voldoende.
Leuk detail.
Tijdens het bekijken van de motor bekeek de man vol plezier? naar de ventilatoren voor de koeling. Of ze het nog wel deden, ze vielen nog wel eens stil. De mankementen en belabberde bouwkwaliteit konden hem niets interesseren. Hij genoot van het zonnetje met zijn heerlijk brute auto. :D
De eigenaar vertelde dat hij deze auto al in 1993 op een beurs had gezien en gelijk besteld, helaas weet ik niet meer welke.
Als afsluiter na ons prettige gesprek(serieuze perolhead!!!) reed meneer vriendelijk zwaaiend volgas weg. :twisted:
Helaas gebeurde dit onverwachts en had ik dus geen camera bij me(en mijn telefoon is ook aan vervanging toe), dus ik heb geen foto’s. Daar ben ik dus echt ziek van.
Dit is echt zo’n auto die autorijden leuk(en eng) maakt. :mrgreen:

@appeltje.
Het geluid,……. Je hebt helemaal gelijk, erg indrukwekkend. :o
Zat dat kenteken van die Drophead Coupe (SIR 007) niet eerst op een Aston?
Nee, misschien bedoel je RJB003? Die rijdt hier ook veel rond. AST001 rijdt trouwens ook ergens. SIR007 was eerst een zwarte Phantom (sedan dus…).
Stiekem een van de beste werken van appeltje.
Over die Aston Martin DB AR1: Heeft dat ding geen nummerplak nodig vanvoren?

Vind hem trouwens niet echt mooi…
Dit hoor je mischien niet vaak van een Aston fan maar ik vindt die Citroën Ds Cabrio toch verreweg het mooist
op de foto staat nog een andere exotic die jullie wel moeten kunnen herkennen:

het is een carrera GT

mooie cabrio’s trouwens :D
De voorkant van de DB AR1 is mooi, maar de achterkant vind ik superlelijk(vind ik van heel veel zagato-modellen)
die ds heb ik ook gespot echt heerlijk! die atom is wel leuk voor in de tuin
bij de m3 een carrera gt waar je het over hebt ? of ben ik mis ? wel zeer mooie foto’s EN spots !
Ik kan je ook niet volgen hoor Auke, ik zie wel nog wat 2 Turbo’s (zwarte en zilvere) en een verstopte Quattroporte.
Mss bedoel je die grijze auto’s onder de M3, dat is de Aston met Zagato-design waar ook foto’s van te vinden zijn.
Je hebt in je spotcarriére heel wat mooie combo’s gemaakt maar ik kan me voorstellen dat die van de TVR en de AR1 voor jou persoonlijk een van de betere is!
Die SIR007 zit meestal op een Cayenne – loop er iedere ochtend voorbij in Brussel onderweg naar het werk.
Die atom is overduidelijk geen echte….
Mooie spots. Ik zag vanmiddag een donkere F430 Spider door de stad rijden :)
Ah, bedankt voor die prachtige foto’s van de DS! Ik smelt gewoon! Quelle voiture!!
@APPELTJE

Gigantische fout!!! De motorkap van de Royce Drophead is van geborsteld stainless steel.

Meneer de edit-persoon, verander dat maar.

Voor de rest allemaal mooie. Foto’s.
De Griffith, zelf ook weleens in gereden. Ben je al jaloers op me? Echt een topbak met acceleratie waar je U tegen zegt. Zeker met zo’n open kap voelt dat allemaal te bruut.

Alleen dan een rooie :) En als je een goed model hebt dat je goed onderhoudt dan blijft ie lopen hoor. Voornamelijk de spanning is belangrijk en vaak problematisch dus aan de stroom in de garage :)
Oh ik heb in de 5 liter gereden overigens. 340 pk ipv 273 pk :)
Of die Donkervoort 150pk heeft dat weet je niet want alle auto’s worden als 150pk versie opgebouwd en op kenteken gezet. Daarna bouwt Donkervoort de auto af naar wens van de klant. Iedere 210 is dus volgens het kenteken ook een 150pk en zelfs de RS, maar die is dan qua uiterlijk (nog) redelijk afwijkend.

De Griffith is geweldig maar ik vind de Chimera met de “oude” Rover V8 ook wel heerlijk.
little-red corvette
nee, nee en nog eens nee! de corvette c6 cabrio is de enige echte als je een man bent!! als vrouw zijnde krijg je de koppeling niet eens ingetrapt laat staan dat ie in de versnelling kan worden gezet! als geen corvette cabrio dan zou ik helemaal geen cabrio of gewoon een coupe kopen…
ehh ben ik nou gek of heeft die geen “Atom” geen kenteken aan de voorkant. Aangezien het een gewone personen auto is lijkt me dat wel wat vreemd.

Maar goed verder weer echt gave spots!!!
Voertuig
Kenteken ; 27-XX-FH
Voertuigsoort: driewielig motorvoertuig
Merk: FY
Handelsbenaming: FY-GC-232
Brandstof: Benzine

Vervaldatum APK N.v.t.
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 22-10-2007


Dus….. geen atom helaas
@ Auke
Bijzonderder nog! Een AR1!

@Maarten G.
Wacht maar eens op één van de volgende afleveringen! Maar Een Griffith + AR1 mag er inderdaad ook wezen. Leuk dat je ‘m gisteren ook nog even kon komen bewonderen.

@ Spaco
Soms op een Cayenne? Belgische kentekens kun je dan wel zelf houden en op andere auto’s plaatsen, maar volgens mij niet tegelijkertijd… Hij is van een Phantom overgezet op een Phantom Drophead, waar hij al ongeveer een half jaar (?) op zit.

@ papa mki
Tell me… In de comments staat toch ook vrij expliciet dat hij maar 28 pk heeft en nog geen vijfeneenhalfduizend euro kost.

@H
Oh ja, dat is inderdaad niet helemaal goed. Dankje, van fouten leer ik.

@coloiurAgga
Gaaf, een Griffith :D Wel een beetje jaloers, hoewel ik morgen met een DB2 Vantage Drophead ga rijden. Iets minder power/sounds maar wel erg mooi!

@W0o0dy
Okee, interesting… Wel apart dat ze dan soms apart vermeld staan op de prijslijsten, maar het is inderdaad voorstelbaar dat Donkervoort niet moeilijk doet over customizen, ze werken zo kleinschalig.

@little-red corvette
Jep, de Corvette C6 Convertible was net iets te veel voor deze week, maar ik bewaar hem natuurlijk voor een andere nog te komen aflevering!


Bedankt voor de afleveringen, volgende week Porsche Part II!
De achterkant van die aston martin is echt ongelooflijke lelijkheid! voor de rest zijn et wel gruwelijke foto’s!
Dank u, we kunnen niet alles weten, maar het is een veelgemaakte fout.
die pontiac en porsche stonden in laren bij de kerk
Leuk, die B14 Caddy!! :D En van de B14 mochten er dan 400 per dag worden gemaakt, ik denk dat de Caddy toch veel zeldzamer was… Maar ja, dan heb je eigenlijk het verhaal Peugeot 307 en 307 CC, om er maar een te noemen. En die is nou ook weer niet bijzonder. Laat dus maar. ;)
p*alus de boskabouter
SL 65 !
damn wat een mooie auto,,
maarja wij moeten het doen met een gewone SL :P
Die Phantom is wel heel mooi, maar wie geld heeft….
die rolls royce is egt cool! SIR 007
Doe mij maar die geile Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé :D:D
Die rolls is echt vet en staat zo’n beetje elke dag in het dorpje bergen naast nog een rolls cabrio, een paar range rovers en zo nu en dan wat ferrari’s waaronder een prachtige 612 helemaal wit!
Die Solstice GXP is zeker een mooie machine! Mooi wit met zeker gave chromen velgen! Blijft een zeldzame verschijning. Hier in Alphen rijdt er ook 1 rond. GXP met nagenoeg zelfde kenteken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).