Reactie van de week (20)

Auteur: , 146 Reacties

De tienmiljoenste Opel Astra is in ieder geval goed nieuws voor ons aller Piet-Heyn, die het met zijn reactie tot de eervolle vermelding "Autoblog reactie van de week" heeft geschopt.

Wanneer Opel enkele jaren geleden de automarkt had betreden, waren ze nu al weer weg geweest. Het merk leeft nog dankzij een of ander niet nader te duiden, misplaatst vertrouwen.

Het ontbeert: stijl, kwaliteit, uitstraling, value for money, etc… kortom het is een identiteitloos merk. Of in (auto-) jargon: “an unique selling point”.

Opel-rijders staan synoniem voor mensen die:
Mephisto dragen
Nordic Walken
Karbonades eten
De liefde bedrijven onder de dekens (met het licht uit)
Buckler drinken
Belinda menthol roken
Een caravan hebben
DE-zegels sparen

Etc…

We vernemen graag uw visie op dit subtiele standpunt.



146 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
ZwerverRoodbaard
Opel nietszeggend :S

Opel Commodore, Opel Admiral, Opel Diplomat, Opel A,B,C Kadett, vind ik niet niks zeggend.
Hulde!, mijn gedachte opgeschreven.
Naar TellSell reclames kijken.
Blokkertype.
Elk goed doel steunen.
Er tijdloos uitzien.
Een Opelclub lied maken.
Hey ik herken mijn schoonouders hierin….:S

overigens er is maar 1 opel waarin ik wel gezien zou willen worden, de Speedster!
vooraan in de file rijden…..
wat een L*L is voor de hoeren is een opel voor de boeren zeggen ze hier altijd ;)
twijfelen in het verkeer
Nooit de dode hoek checken en vaag afslaan
bingo spelen…

speedster sux btw
@Piet Heyn

En je basseert je ervaring op? Je subjectieve mening? Of toch die grote kennis van “burgelijke” bezigheden? Ga toch lekker fietsen.

Goed dat je zo open en bloot je mening geeft, maar het slaat helemaal nergens op.
@ papa mk1:

wat denk je van de Opel GT? daar wil ik anders wel in gezien worden(ook de enige opel) :lol
gasten die in hun vrije tijd de Douwe Egbertspunten van hun vrouw zitten tellen.
van die types die vleeskleurige sokken dragen…
ik heb zo de indruk dat vele reageerders zelf nog niet echt aan autorijden toe zijn :-p

ikzelf rijd een opel (duh, anders reageerde ik niet); astra coupe, design by bertone. en ik voldoe aan geen enkel punt van die ganse opsomming over die zogenaamde opelrijders

en aangezien ik uit ervaring spreek, ben ik zeer tevreden over stijl, kwaliteit, uitstraling, value for money etc

groeten
Haha houden we erin
#m5: ‘k lig strike…ROFL.

I’d rather wear fur then drive an Opel :)
piet heyn is zelf ook niet de vlotste, want dat topic is al een ruim jaar oud. mischien rijd hij zelf in iets voor wat oudere mensen
@janjansen
hahaaaaaa die is goed! Ahum….sorry.
Dus, de enige Opels waar mensen in gezien willen worden zijn Pontiacs en Lotussen.

QED en amen @ Piet-Heyn.
echt sterk .. zo,n Youp van,t Hek statement ..
kan je teminste zeggen .. ja inderdaad ja ..
lekker bij de anti-kliek van “wij weten wel beter” ..(knipoog) ..

echt leuk om bij een verjaardag te melden ook .. onder het mom van ..
kijk mij eens met mijn observatievermogen .. duhhhh ..
@ autoblogger

nooit geweten dat je 14 was..

beetje heel erg kinderachtig dit..

krijgen we ook nog een beetje nieuws op een informatieve vandaag?
Opel; Feij-je-nóóóóóórd!
*informatieve manier
@Piet-Heyn

hahahaha, leuk hoor. Mensen die in grappig bedoelde reacties Buckler aanraken kijken teveel Vara vinden Lebbis en Jansen misschien wel leuk en zetten in ieder geval de radio harder wanneer ‘Flappie’ weer wordt gedraaid van Youp want: “hij blijft zo leuk……” En trouwens de enige mensen die Mephisto dragen zijn leraren en die rijden Franse meuk waar ze hun ‘creatieve’ identiteit aan ontlenen. Nordic walking is natuurlijk voor bejaarden, maar beter dat die ergens nog hun stok in steken ;-) dan dat ze net zoals jij proberen een Youp imitatie te doen vanuit de luie stoel quasi kleinburgerlijkheid bashend.

Zet jij nou maar lekker je o-ik-ben-zo-authentiek Ipod op je hoofd en zak lekker verder weg in je gedachten (ooit bedacht dat daar wereldwijd 10 keer zoveel exemplaren van zijn verkocht dan van de Astra…..)

Verder heb ik ook gewoon geen liefde voor Opel maar dat terzijde
@Beaten
Liever niet of wil je zo graag de hele avond milieu-gelul lezen?
Opel rijders, dat waren Skoda rijders.

Geen idee waar het op slaat, maar denk er toch eens over na ;)
dekster schrijft,

15 May 2008 om 21:20
@Beaten
Liever niet of wil je zo graag de hele avond milieu-gelul lezen?


je hebt gelijk, ik vraag me af waarom ik überhaupt nog op deze site kom..

de laatste tijd is het óf mileu-gezeur, of opel-bashen :|
Geld dit ook voor Speedster en GT (oude en nieuwe) rijders?
Ben het best wel met de reactie van de week eens, alleen toch zou ik héél graag een Opel Speedster bezitten. Het liefst een Speedster Turbo. (Ja = Lotus nou en!?)

En ik heb nog een stiekeme liefde voor de Opel Manta A, alleen al vanwege het prachtige manta ornament.

Verder géén liefde voor Opel; onbegeerlijk schroot!
Knappe Opel-rijdende Nederlander ben je dan, als je Buckler drinkt ;) Respect hoor! Want ik kan het nergens in de winkel vinden ;)

Voor zover ik weet is dat hier in ons land al jaaaaaren uit de schappen, dus misschien loopt degene van wie de reactie-van-de-week is zelf een beetje achter??
Ik moet er bijna van huilen over hoezeer je de nagel op de kop slaat! :P Maar hoezeer ik ook een afkeer heb voor Opel, voor gezinnen is het perfect. (dacht ff te gaan zeggen dat er ooit nog wat goeds uit die hoek gekomen is maar toen ik erover nadacht: nee… Enkel mss de Opel GT)
Behalve de Opel GT uiteraard.
Haha, geniaal!
@ Beaten; Béétje overdreven mss? Kijk de homepage maar eens na. Niet alleen Opel en milieu hoor. :P

@ de vlaeminck; Zolang het maar niet om de Zafira gaat, want de C4 Picasso is véél beter. :twisted: En de C5 is natuurlijk ook beter dan de oude Vectra, maar dat is oneerlijk, zal zelfs ik toegeven. Over de rest denk ik nog even na. ;)

@ Roadronner; En ik dacht nog dat ik niet goed gekeken had. :)
@ Roadronner; Maar wacht eens, mss wil Piet-Heyn hiermee wel de voorraadinkoopzucht van de Opelkoper onderstrepen. Of is dat te ver gezocht? Nee, dat zou namelijk ook positief zijn voor Opel (lang houdbaar), en dat kan niet zijn bedoeling zijn geweest.
Opel is geen auto maar een Nauto. een Niet-auto dus.
Nog Nauto’s:
Toyota
Nissan
Renault
Peugeot
Volkswagen
Ford
Vauxhall
er zijn er nog wel.
@ Citrofiel
Als je het gaat vergelijken, dan zeg ik meteen Alfa Romeo! Beetje duurder in alles, soms niet zo praktisch maar by god wat zijn ze mooi. A 1.9 JTD never looked so good…
Wat een onzin. Zeker allemaal BMW, Audi en Porsche fanboys… en misschien 1 of 2 die ook daadwerkelijk zo’n auto rijden… en dan waarschijnlijk nog van de baas ook.

Ik rij VW trouwens, ook een overrated merk.
Dat van die fanboys slaat op alle reacties :)
Dat was Audi toch al??? ;)
haha! ik vind hem goed
@ Piet-Heyn:
Leg dan eens uit: “Waarom verkoopt opel dan zo goed?”

Ik geloof namelijk niet dat je dat kunt. Je kunt wel leuk zogenaamde stereotyperingen opnoemen van opel rijders, maar argumenten heb je niet.
Zo kan ik het ook.
Maar ík denk dat opel zo goed verkoopt omdat jaarlijks miljoenen mensen wél zien dat opel stijl, kwaliteit en value for money heeft. Maar goed, die miljoenen zullen er wel naast zitten..

En even voor de duidelijkheid, jou en M Freaks synoniemen: ik kan er 0 aanvinken, terwijl ik toch een opel rijder ben. Raar..

@ M Freak:
M Freak slaat vast op BMW Motortsport. Jij bent zeker ook zo iemand die een BMW 316i uit 1991 heeft en voorzien heeft van M stickertjes

@ Roodbaard, ik sluit me aan bij jou. Voeg daar de Opel Manta ook aan toe. Hij is inderdaad fout, maar uitstraling heeft hij wel degelijk
@ de vlaeminck; Ik reageerde op jouw reactie mbt de geschiktheid voor gezinnen. Dan ga je toch niet serieus Alfa aanvoeren?!

@ Zoef; Gelukkig sla je Citroën over. :twisted:
opelrijders zijn ook bijna altijd:

van die mannetjes met petjes die asociaal door het verkeer heen zwalken.
meestal voorzien van allerhande accessoires uit de halfordsgids.
of voorzien van die stickers met no rules ofiets dergelijks erop.
bijna altijd NIET voorzien van een uitlaat, teminste eentje die altijd goed herrie maakt.
dodenmansauto nr.1 allertijden AKA 2.0L 16V kadet GSI is wel vet (wel verlassen dat scheelt je je leven bij een ongeluk (ik kan het weten)
de omega lotus is ook wel een icoon toch?
en ik vind de astra GSI ook nie verkeerd.
en de Vectra GT of iets in die geest mag er ook best wel wezen voor de rest allemaal bagger.
oja zon kleine corsa bj 95 heb me ouwe nog gehad in het zwart in een zeer dikke 1.4 sport uitvoering haha, was op zich best lache wagentje.
@Zoef,

Je lijst klopt, niet.

Bewijs, zie:
Toyota Crown
Toyota Century
Toyota Harrier
Nissan President
Nissan Armada
Peugeot 4007 (Mitsubishi, maar goed, als de GT als een Opel telt…)
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Touareg
Ford Excursion
Ford GT

Over de Renaults en de Opels heb je gelijk, over de Vauxhalls eigenlijk ook, maar dat zijn in feite Opels, dus dan zou je net zo goed Saturn en Holden eraan kunnen toevoegen.
@ Citrofiel
Daarom zei ik ook de nadelen en de niet-logica. ;) Maar die dingen barsten tegenwoordig zó van de passie (dan vooral de 159 stationbak) dat ik er niet en nooit naast zal kijken! Bloedmooi, werkelijk bloedmooi. Btw kinderen zijn klein (hopelijk) en dus passen ze toch in die mooie snelle bolide van papa waarvan de hoofdruimte achter nogal klein schijnt te zijn! :P En eenmaal ze groot genoeg zijn om zich eraan te ergeren, zijn ze meteen oud genoeg om hem bloedmooi te vinden! :D It’s all part of the plan!
Het ontbeert: stijl, kwaliteit, uitstraling, value for money, etc… kortom het is een identiteitloos merk.

wat een nonsense!.
a. Stijl is gebaseerd op een mening.
b. uitstraling is gebaseerd op in hoevere je auto een statussymbool is om je kleine pikkie te compenseren en daarbij bepaalt de waarde van de auto het grootste gedeelte en is een nieuwe vectra altijd nog meer waard dan die 10 jaar oude audi awhatever.
c. value for money ontbreekt helemaal niet, zeker voor de zakelijk rijder heeft opel zeer interessante paketten.

identiteitsloos? zo lang als ik al op deze aarde rondloop is opel voor mij DE auto voor sjonnies en ook dat is een identiteit.

overigens over burgerlijkheid gesproken. kim holland rijd of reed vroeger in ieder geval opel. dus dan valt in ieder geval 1 van je synoniemen openbaar af.
Het is mij ook een raadsel waarom júist Opel, júist in Nederland zo veel succes heeft. Ik bedoel, met alle respect voor lui die hun hele leven al zweren bij het merk (afgezien van misschien emotionele waarden, daar valt niet over te twisten): wat is er in vredesnaam goed aan Opel? De techniek deugt niet (zeker vergeleken bij de betere Duitsers en de meeste Japanners) en ze gaan voor geen meter (op de GT na, al heb je voor de prijs betere).

Maar goed, misschien zeiken we gewoon te veel op mensen die het merk rijden – echt last heb ik er zelf ook niet van. Ik heb persoonlijk in ieder geval werkelijk niets met Opel, en refereer dan ook volgens de vader-op-zoon-traditie met schik naar het merk met ‘Opeltjes’. En eigenlijk kleineren we ze daar al genoeg mee ;)
2,4 kinderen hebben :)

Opel is identiteitsloos….Tja dat wilde ze toch?
Ik bedoel…dat is het logische gevolg als je je produkt onder 5 of 6 verschillende merknamen aanbiedt. Dat weet toch iedere marketing kneus of zijn ze daadwerkelijk debiel daar bij GM?
Nouja…als ze niet debiel zijn dan weten ze dat veel verschillende merknamen zorgt dat het uiteindelijk zorgt voor verlies van identiteit…de beste voorbeelden zijn de merken als Ferrari.
Waar kan ik de vorige “reacties van de week” vinden?
@ de vlaeminck; Hé, daar is best over nagedacht! :o
Maar wat is nu de bedoeling van die foto’s? Moet ik nu de Alfa mooier vinden? Ik ga de C5 Tourer steeds meer waarderen, moet ik zeggen. Mss dat ik in het begin de Alfa ook echt mooier had genoemd, maar nu moet ik toch zeggen dat ik de C5 liever zie. :o Maar daar kan ook nog verandering in komen bij het in het echt aanschouwen, of als er te veel van op de weg verschijnen, dan wordt het ook saai. Op het moment verkies ik de C5. Niet allen qua alles, maar ook qua uiterlijk, waar we het over hebben, hoe off-topic het ook is.
@ Birger: en waar kunnen wij deel II over de Chinezen en hun controlekamertjes vinden?
@ Birger; Ten eerste zijn ze pas kort geleden begonnen, en ten tweede is er niet echt elke week een reactie van de week, maar zo kun je ze vinden: http://www.autoblog.nl/?s=%22reactie+van+de+week%22 . Gewoon zoeken op “reactie van de week” dus.
@ Citrofiel
Ik had eigenlijk ook colaboristische ( :? ) gedachten toen ik de foto’s naast elkaar zag, maar in het echt (heb de C5 echter ook nog niet in het echt (van dichtbij) gezien) vind ik de 159 toch erug knap! Zeer gelikt, en je kan er overal mee aankomen! Kopen? :P :D
@Markus

Ik was een beetje druk, sorry. Ik zal zsm een tweede “ontluisterende” column schrijven!
@meelullers ..

noemen jullie dan eens effe 1 model van Opel die slecht en spouglelijk is ..
of onpraktisch en niet beter dan de concurentie ..
@ de vlaemink; Ik sluit niet uit dat ik ooit een Alfa koop, mss als meerdere auto, want ik heb toch comfort nodig. ;) Alfa is hoe dan ook prachtig, en mijn vader heeft er zoals je weet gewerkt, toen ik heel jong was heb ik er veel mee te maken gehad, dus ik heb er wel min of meer een band mee.
Ik heb de Tourer ook nog niet in het echt gezien (want ik heb CitroMobile gemist, daar stonden er een paar), maar de berline wel, en die is wel erg stoer! Hoewel het wel erg aan de kleur ligt. In het zilvergrijs valt de voorkant nogal weg…
De foto’s zijn inderdaad wel wat vreemd. De Alfa ziet er opeens erg klein en vooral saai uit! Veel te strak! In het echt lijkt dit heel anders…
We kunnen hier wel allemaal denken dat de hele wereld geïntresseerd is in auto’s maar feit is dat het overgrote deel van de autokopers een vervoermiddel wil dat redelijk “pijnloos” gebruikt kan worden, dat betaalbaar is en dat niet al te veel uit de toon valt…..

Dat is niet hoe autogekken zoals wij er over denken maar dat is waarom redelijk doorsnee (je zou kunnen zeggen saaie) auto’s goed verkopen. Imago is voor sommige (vaak een beetje “carriëre types”) mensen ook erg belangrijk en daarom willen ze geen “doorsnee auto’s”. Die kopers kopen tegenwoordig meer Volkswagen (Passat), Audi en BMW… dat die groep overstapt verklaard waarom Opel minder auto’s verkoopt dan eerder… dat betekent overigens niet dat de Opels puin zijn of waardeloos of whatever..

Voor autoliefhebbers zijn er (gelukkig) andere opties voor ongeveer hetzelfde geld, maar voor mensen die er niet veel om geven maakt Opel best redelijk auto’s. Misschien niet het beste dat er te krijgen is, niet de mooiste auto’s en zeker wat gewoontjes als het om het weggedrag gaat, , maar laten we wel wezen… hoeveel mensen ken je die een auto echt tot de grens van het kunnen pushen? Autofreaks zijn een apart slag…. “niet auto-freaks” afzeiken is wat gemakkelijk en een beetje flauw. Als iedereen meer dan gemiddeld geïnteresseerd was in auto’s dan waren wij gemiddeld….. en reden we misschien wel Opel ;-)
Opel Omega met sportonderstel…. laatste model…. ooit al eens in gereden… aan al deze reacties te lezen niet
@lincoln

Het gaat niet zozeer om de auto’s, maar om het spruitjes-etende type dat erin rondrijdt. Of eigenlijk, dat er vroeger in rondreed. Je weet wel, toen opels nog echt het vervoermiddel van de middelmatige kantoorklerk waren, van dat soort dat net het openbaar vervoer was ontgroeid en dan een roestbruine Kadett aanschafte. En de Sjonnen in de opgefokte Manta’s, Ascona’s en Kadetten.

Het type waar menigeen zich verre van placht te houden. En naar mijn bescheiden mening zeer terecht!
“an unique”.. dat is natuurlijk ‘a unique’.
tss.
@ Citrofiel
:) Net zoals ik ooit een Volvo zou willen kopen! :D
En die foto’s: ik denk dat het aan het gebrek aan dieptezicht lijdt: dan zie je direct de 6 gescheiden koplampen van de 159 en bij de C5 zal je zien dat alles nogal op elkaar aansluit en een beetje typisch oogt. (weliswaar om de juiste redenen: verlies van verbruik zonder verlies van snelheid en dergelijke)
Met typisch bedoel ik à la A4 (het is ze écht gelukt om hem Duits te maken! Helaas… :( ).
@ de vlaeminck; Zeker is hij Duits geworden. Ik denk eigenlijk dat ik door deze stap van Citroën Duitse merken meer zal gaan waarderen qua styling. Niet al te snel natuurlijk, maar op den duur ga ik mss Duitse styling wel meer waarderen dan Franse! Oef. Laten we hopen dat dat nog lang duurt. Ik wil geen massamens zijn…
Maar weer even terug, de verklaring: Doordat Citroën nu Duitser oogt, en ik meer op Citroën let dan op andere merken, ga ik dit soort design dus meer bekijken en waarderen, wat dus mogelijk tot die toekomstige verschuiving van mijn smaak kan leiden…
Tis mijn kar ook niet maar dat jaren na dato nog steeds mensen hoge ogen proberen te gooien met een Buckler grap is toch minstens net zo triest…
Waar blijft het artikel over het overgewaardeerde merk VW ? Dat zal ook wel smakelijk lachen zijn. Trouwens een beetje humor op zijn tijd is toch niet verkeerd ? Alleen sommigen voelen zich direct aangevallen. Maar ondanks dat klopt het artikel wel aardig.
Tsja, ik les nu in een Opel Astra en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een prima auto is. Een cosmo ofzo met halfleren sportstoelen, ingebouwde navigatie en pianolak middenconsole. Het is mij tot nog toe niet tegengevallen hoewel ik vooraf ook sceptisch over Opel was.
Hele volkstammen die nu Golf rijden bitchen op Opel? Over identiteitsloos gesproken…


En die ene grappenmaker die zei dat de Speedser sux…waar rijdt jij dan in ? Een F1 bolide ? Wat dat is het enige op 4 wielen dat een betere wegligging heeft.
Tenzij je Audi rijdt natuurlijk (1.6 met en dikke spoiler achterop)…
opel lotus omega is nogtans geen zielige auto hoor.
@ Citrofiel
Je hebt nog steeds Alfa Romeo en de Brooklands. ;) Maar zo’n vaart zal het wel niet gaan, ik denk eerder dat Citroën gewoon ff wou experimenteren met cijfertjes van verkoop ed. Er zijn nog voldoende Citroëns in productie die mooi zijn! :)
De enige conclusie die je kunt trekken is dat Opel geen merk is voor mensen die zelf nauwelijks een identiteit hebben. Want om er bij te horen moet je toch eigenlijk minstens een Auwdi of een vette Beemer hebben. Opel rijders hebben geen probleem, die hebben gewoon een vervoermiddel en maken zich niet druk om dingen als immitsj en zo. Die laten het geschamper van de buurman met zijn Volkswagen Bora tijdens de buurtBBQ gelaten over zich heen komen.

Stijl, uitstraling, een eigen identiteit, dat is niet te koop. Dat heb je, of dat heb je niet. Dat zie je ook zo mooi bij pubers, allemaal bezig met hun identiteit, en ondertussen is het conformisme wat de klok slaat, en wee je gebeente als je uit de pas loopt.

Er zitten hier erg veel pubers…
Prachtig toch hoe mensen zich kunnen inleven in een stuk tekst.
Kijk, daarom lees ik nu autoblog! De controverse wordt niet geschuwd.
Dat Opel gezien wordt als identiteitsloos (spruitjesuitstraling) is volgens mij net zo onverdiend als dat Volkswagens (en dan vooral die rammelende TDI’s) door velen gezien worden als het summum van stijl, kwaliteit en/of uitstraling..
Opel is idd heel erg truttig en burgerlijk. Net als Ford trouwens. Allebei sinds een paar jaar wel kwalitatief weer goed, en betrouwbaar ook. Als ik de 100.000 km tests in AutoBild lees.
Maar ze blijven terminaal treurig en deprimerend.
ik wist niet dat er zo veel hersenlozen op één Blog konden reageren!!!

Ik moet zeggen dat ik dit autoBlog gedoe steedds irritanter ga vinden als het over opels gaat… alsof het nogsteeds roestende auto’s zijn ( wat het overgrote gedeelte hier toch van pappa heeft gehoord omdat ze er toen zelf nog niet waren). Elke opel die tegenwoordig wordt geproduceerd is net zo kwalitatief goed als zijn directe concurenten.

en over dat “identiteitloos” dat slaat al HELEMAAAL nergens op, net of volkswagen (opgezet door de grootste neonazi aller tijden trouwens) wel een identiteit heeft.
de enige merken die nog echt een identiteit hebben zijn de italiaanse supersport merken en Mercedes en misschien nog een paar Engelse merken maar voor de rest is het ook allemaal ÉÉN POT NAT.

stelletje zeikerds……
Tja, iemand die weet wat Opel rijders allemaal doen en hebben zoals Piet Heijn het lijstje opnoemt en al die anderen die het aanvullen kunnen het alleen weten als ze zelf Opel rijden. Rijden ze geen Opel dan is het een aanname zonder het gezegde te checken bij een Opel rijder of te wel een vooraf geconcludeerde mening!

Zelf rijd ik trouwens een Opel Zafira Cosmo 1.9CDTi en zeg nou zelf, wie biedt er nu zoveel keus aan uitvoeringen waarbij deze auto ook nog compact is, maar toch 7 zitplaatsen heeft en bij het wegklappen van de stoelen ook nog kan wedijveren met een bestelbus wat ruimte en beladingsvermogen betreft Daarnaast heeft deze auto ook nog een schier oneindige lijst aan accessoires. Zelfs een Mitsubishi Grandis 2.4i In Style 8-P met leren bekleding kan hier niet aan tippen als het gaat om verbruik, praktische inrichting en compactheid, maar te zwijgen van de prijzen van onderhoudsbeurten. En o ja Opel heeft ook nog 12 jaar of 200.000 km mobiliteitsgarantie, dus géén ANWB nodig!
@Birger & Citrofiel: heb maar even een tag aangemaakt…
http://www.autoblog.nl/index.php?tag=autoblog-reactie
Mitsubishi Grandis 2.4i In Style 8-P = Mitsubishi Grandis 2.4i In Style 6-P
in opels rijden smeris in opel rijden alle mensen met een slecht huwlijk..
geloof mij ik werk bij een auto bedrijf en ik pik de mensen met een opel er altijd snel uit! walgelijk merk stijlloos!!!!!!!!!!!!
@mark: bedankt voor je reactie, maar elk merk is hier een keer aan de beurt; Ford, Fiat, Opel, VW of zelfs Ferrari. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en soms schrijven we positief over een merk en soms niet (is ook afhankelijk van de auteur), het is vervolgens aan de lezer om daar eventueel op te reageren. Eerlijker kunnen we het niet maken…
The Honda Spirit
waarom besteden we hier zoveel tijd aan…we hebben het over Opel, equivalent aan voetbal. Daar hoeven we het hier toch ook niet over te hebben, totaal niet interessant.

Inderdaad, tja dan gun je zo’n “politieagent” toch ook een Volvo of anders een motorfiets.
Domme reactie, beetje Jeremy Clarkson-achtig ook en dat is misschien nog wel het ergste. Opel mag dan wel wat saaiere auto’s maken, en dat hebben ze de afgelopen jaren dan ook gedaan, tegenwoordig weten ze toch kloeke wagens op de markt te brengen. Bovendien doen ze tenminste niet mee met de ‘single-frame-grille’-trend zoals bijv. Volkswagen en nemen ze geen auto-ontwerpers aan die zich laten inspireren door gebouwen. Ze mogen alleen wel het interieur van de modellen wat minder saai maken, daar val je onderhand van in slaap!
@ mark
-Spyker is hét merk als het om identiteit gaat.
-Ik heb nog vaak met mijn vader gelast aan die Kadetts, ik ben 16.
-Hitler was de vader van het nazisme, geen neonazi! :P
Ik ben het niet eens met :Value for money want dat zijn ze juist wel.
Maar wat ik wel ervaar is dat als ik mensen in de zaak krijg die erg lastig zijn en alles duur vinden en ik kijk naar buiten in welke auto ze wegrijden dan is het 9 van de 10x een opel! Aan alle ondernemers loop maar van het weekend eens naar de parkeerplaats en je zal het zien!
Opel heeft geen eigen imago. = geen gezicht. Het is allemaal een G.M. brouwsel zonder echte design. Wel wat veel nederlanders opels aanspreekt, denk ik, = hij is toch redelijk goedkoop voor de concurentie, en je rijdt toch een duitse auto. In het verleden heb ik ook wel opel gereden (lease) maar dat was ook omdat je waar naar geld kreeg (vond m’n ex-baas) Maar geen eigen opel voor mij, helaas.
Opel is het Duitse equivalent van Hyundai (of Kia, of elke andere emotieloze aziaat)

Kortom Opel is een auto voor de massa, voor de mensen die een vervoersmiddel zoeken en geen passie. Iedereen hier komt op deze site vanwege de gedeelde passie voor auto’s en aangezien Opel daar heel weinig van heeft (manta’s en de oude GT en kadett daargelaten) boeit hier niemand Opel ook wat. Net zoals alle koreaanse boodschappenwagens.
Hoe een Opel rijdt, weet ik niet, want dat mag ik nog niet. Ik kan alleen wat over het uiterlijk zeggen en dat van de Astra kan ik wel waarderen. Niet super spannend, maar altijd beter dan Hyundai of Kia.

Wat ik wel opmerkelijk vindt, is dat Ford hier wordt vergelijkt met Opel, terwijl die nieuwe Mondeo en Focus zo degelijk anders zijn dan hun concurenten Opel en Volkswagen, zelfs zo dat Ford het grootste marktaandeel nu in handen heeft.

Overigens is vind ik, en ik zal dit maar benadrukken dat dit mijn MENING is, de nieuwe Insigna afschuwelijk. Geef mij dan maar de oude Vectra, die had nog iets spannends in het ontwerp zitten.

En zeggen dat Opelrijders geen smaak hebben, Tell Sell reclames kijken, aan Nordic Walking doen of iets dergelijks is hetzelfde als zeggen dat VMBO’ers dom zijn, Moslims gevaarlijk zijn (*kuch* Wilders *kuch*) en dat alle Amerikanen dik zijn.

Voor de mensen die dat nog niet doorhadden.
Ik ga een gok in het wilde weg doen en zeggen dat meneer Piet-Heyn zelf in een Golf TDI-met-rode-i rijdt.

Voorheen waren Opels misschien saai. Maar kom nou, dit is echt een van de vettere auto’s in zijn segment:

http://www.allcarwallpapers.com/wallpapers/previews/opel-astra-opc-4991.jpg
Ach je kunt zeggen over opel wat je wilt.
Een opel heeft geen passie.
Nu klinkt dit vreemd (zeker van een btje alfa fanboy), maar er is geen ontkennen aan.
Je hoort het vaak al aan de uitspraak van mensen als ze opel zeggen, er zit geen hart in.
Woorden zoals Alfa Romeo, Porsche, Ferrari, Lamborghini en Jaguar hebben veel meer emotie bij de uitspraak.
Dit ligt gewoon aan het image dus wat je ook zegt, in de ogen van de meeste mensen is en zal een opel ook nog blijven:
Een doodgewone opel.
Om nog verder te bashen, Opel is voor mensen die:
– een volkstuintje hebben
– buurt-BBQ’s organiseren
– ‘Hart van Nederland’ kijken
– nooit overwerken
– meedoen aan ‘Idols
– ‘Heb Je Even voor Mij’ als ringtone hebben
– altijd roddelen over ‘hoe veel geld de baas wel niet heeft’
– ‘Afvallers met de Sterren’ tapen
– om loonsverhogingen zeuren
– altijd pessimistisch en jaloers zijn
– die naar Turkije op vakantie gaan

Ja? Heb ik nu iedereen op de kast gejaagd? ;)
Heb ik nu iedereen op de kast
@Nic .. jouw associaties vind ik wel heel grappig .. en terechter dan van @piet heyn ..
Zie mijn lijstje als ‘de moderne Piet-Heyn lijst’ ;)
Ik zal nooit in mijn leven een Opel kopen, laat staan een Duitser in het algemeen. Simpelweg omdat ik weinig op heb met Duitse auto’s (ik hou meer van de deinende Fransen of de mooie Engelsen). Dat neemt niet weg – zoals eerder gezegd – dat Opels gewoon praktische auto’s voor de mensen die niet perse een statement met hun auto hoeven te maken.
Volgens mij is Piet Heijn gewoon een oud minister, ene Donner….
Verder is een Opel een vervoersmiddel en wordt het dus gebruikt om?
Ja juist ja, mensen te vervoeren.
Net als alle andere merken in die klasses, zoals Ford, VW, Peugeot etc…
De een heeft wat meer met het ene merk, de ander wat meer met het andere merk, maar in principe voldoen ze allemaal(Uitzonderingen daargelaten).
Dus wat wil onze Pietje nou precies vertellen met zijn doelloze opsomming?
(Overigens reed het oude type Astra als een dweil en was zo storingsgevoelig als de pest. Heb er namelijk een jaar of 8 geleden in gelest. Mijn rij-instructeur ging spontaan, na voor het eerst een Opel gehad te hebben, weer terug naar Ford.)
Overigens heb ik nog nooit van Buckler gehoord. Wat de hell is dat?
Even het lijstje aangevuld.
Opel is voor mensen die:
– een volkstuintje hebben
– buurt-BBQ’s organiseren
– ‘Hart van Nederland’ kijken
– nooit overwerken
– meedoen aan ‘Idols
– ‘Heb Je Even voor Mij’ als ringtone hebben
– altijd roddelen over ‘hoe veel geld de baas wel niet heeft’
– ‘Afvallers met de Sterren’ tapen
– om loonsverhogingen zeuren
– altijd pessimistisch en jaloers zijn
– tuinkabouters hebben
– naar Turkije op vakantie gaan
– op afbetaling kopen

En zo is mijn beeld over de gemiddelde Opelrijder compleet. ;)
Waarom rijdt dan niet half Nederland in een Opel op afbetaling i.p.v. een Kia?
Hulde aan woody :D
Trouwens, al die beweringen die hier worden opgenoemd gelden grotendeels ook voor Volkswagen rijders.
Opel is value for money en gelukkig de laatste jaren ook steeds beter design en betere bouwkwaliteit. Voornaamste voordeel van Opel is dat het onderhoud goedkoop is doordat zij als fabrikant er ook over nadenken dat een auto wel eens onderhoud nodig heeft. Dat zorgt ervoor dat het een populair merk is om te rijden. Over ‘looks’ zijn de meningen verdeeld, maar ik moet zeggen dat de Opel GT een van de mooiste auto’s is die er op de nederlandse markt te koop zijn.
@ T-Bird

Hahahahaha…. hahaha.. hehehe.. hmhmhm.. Mja.. Opel design… WHAHAHAHA!!!
@Citrofiel: ik vind Citroen net teveel vernieuwing en gedurfde styling te voeren om het een nauto te noemen.
Een citroen is misschien heel gewoon, maar niet dezelfde grijze muis als die andere merken die voorbijrijden zonder dat je ziet welk merk het nou eigenlijk was.
en de enige ”vette” Opels zijn de speedster en de gt en dat zijn allebij geen Opels… de Speedster is een Lotus Elise en de Gt een pontiac solstice… dus eigenlijk heb je helemaal geen ”vette” opels alleen met een opel logo erop…
@T-bird: ja, inderdaad, andere fabrikanten denken nooit na over het feit dat een auto onderhouden moet worden… Duh.

Ik weet wat Opel zo flauw maakt (hetzelfde maakt VW en consoorten flauw): het zijn leasing-bakken, sletterige auto’s die door werknemers gedurende een tijdje misbruikt worden tijdens hun jachtige bestaan, die de oprit mogen sieren omdat ze in het verloningspakket zitten. De escort had eigenlijk een Opel of een VW moeten zijn. Het verschil met je eigen vrouw is dat de passie ontbreekt. Erop en erover en dan weer inruilen voor de volgende, terwijl je niet eens alle gevoelige plekjes hebt ontdekt. Juk.
Wat leuk! De vooroordelen van 20 jaar geleden leven nog steeds voort!
Schattig hoor.
En retro is helemaal terug, dus Opelrijders afzeiken is helemaal hip.

Intussen zitten wij met z’n allen al in de volgende eeuw. Kom ook maar kijken als je er aan toe bent.
Alle beweringen hier gelden in grote mate voor elke praktische auto… Die koop je namelijk omdat’ie praktisch is en dat is saai, fantasieloos, kuddegedrag etc. etc.

Probeer je die auto dan nog een beetje op te leuken dan ben je een aandachtshoer en puisterige puber.

Koop je een echt aparte, bijzondere, exclusieve auto voor de prijs van een middenklasser, dan ben je gek want da’s zonde van je geld, de inruilwaarde is belabberd, dat slurpt toch te veel etc. etc.

Spendeer je wat meer en koop je een hele dure auto… dan ben je een patser, een proleet, een dealer, etc. etc. etc.

Een BMW is voor dealers, een Merc is een taxi of voor pooiers, een audi is voor aannemers, een VW voor leasende product/projectmanagers..

Wat je ook doet, d’r is altijd wel een negatief stereotype bij te bedenken. Soms terecht, maar nooit áltijd terecht.

Moet je je daar nou wat van aantrekken? Nee, natuurlijk niet. Waarom doen mensen dit? Omdat ze altijd willen verklaren dat zij eigenlijk beter zijn dan anderen. En omdat mensen identiteit en groepsgevoel heel belangrijk vinden. In de ene kring is een golf je-van-het, in de andere het toonbeeld van saaiheid en conformisme. In werkelijkheid is het geen van beide. Het is een auto, niks meer, niks minder. Er heeft dus per definitie niemand gelijk en dus is discussie redelijk nutteloos.
Hier nog een tevreden Opel rijder..

Het betreft een Astra station uit 2007. Sport Chassispakketje op keurige 17″ lm-velgjs, verwarmde stoelen op maat, ACC, cruise control, esp, etc. en een berg ruimte waar je U tegen zegt, voor de prijs van een kaal A3-tje, kale golf station, of kale v50 (wat overigens wat comfort betreft helemaal een tennisbal door een tuinslang zuigt.

In mijn zoektocht naar een lease-auto kwam ik tot de volgende conclusie: alle middenklasse-leaseauto’s 25-35K cataloguswaarde zijn 13 in een dozijn auto’s. Het verschil zit er vnl in hoe je hem aankleedt en wat je belangrijk vindt. Ik wilde een ruime auto met veel opties, voor niet teveel geld. De Astra was daarmee een rationele keuze. Dat ik ‘m in elk geval niet lelijker vind dan een focus/golf/a3/etc. is dan mooi meegenomen.

Het is leuk om te lezen dat de vooroordelen nog altijd bestaan en nog altijd niet worden onderbouwd. Kan het zijn dat de auteur van de reactie van de week nooit daadwerkelijk Buckler in de supermarkt heeft zien staan?

Overigens:
Mephisto dragen –> *naar beneden kijkt… v. Bommel/
Nordic Walken –> Helaas, geen wandelstok voor mij.
Karbonades eten –> Af en toe op de barbecue, prima!
De liefde bedrijven onder de dekens (met het licht uit) –> Als het nog licht is mag het licht uit blijven. Onder de dekens alleen bij temperaturen onder 0.
Buckler drinken –> Bah. Als je geen alcohol wil, drink dan gewoon fris. Ik prefereer Brand of Hertog Jan btw.
Belinda menthol roken –> Weer niet. Lucky Strike
Een caravan hebben –> Als je wil kramperen, doe het dan in een tent. Als je voorzieningen wil, boek een hotel.
DE-zegels sparen –> Wat zijn dat? Ik spaar alleen shell-zegels.
opel is grijs, identiteitsloos en vooral voor mensen die zichzelf wel heel serieus nemen (gezien de reacties :P ).

Maar eigenlijk is opel gewoon voor mensen die vrij weinig hebben met auto’s en zich graag anoniem met 4 wielen voortbewegen.

Een andere daling in de verkopen van opel zou kunnen komen vanuit de milieuhoek… Opel is voor mensen die op hun 50e toch echt wel een statement willen maken en vervolgens een prius kopen :? :|
LOL @ MetalPig :D

Overigens was de lesastra prima te rijden maar ze rammelen wel heel flink na 5-6 jaar en comfort hebben ze vooral als ze uit de showroom rollen.
“Maar eigenlijk is opel gewoon voor mensen die vrij weinig hebben met auto’s en zich graag anoniem met 4 wielen voortbewegen.”

… en dat is anders bij een golf, een a3, een civic, een 308, een focus? Deze zijn qua design of rij-eigenschappen dus zo veel beter dat er daadwerkelijk een ander SOORT mensen in rijd? Jaaaajaaa…. Vooroordelen zijn prima, maar ga nou niet ontkennen dat het overtrokken vooroordelen zijn ;)

Kan me in Tom’s reactie wel vinden, vooral ook omdat het precies laat zien wat er wél waar is van het vooroordeel: De meeste Opels zijn een beetje een “saaie” (lees: rationele, verstandige) keuze. Net zoals de meeste VW’s, de meeste Ford’s, de meeste Honda’s, de meeste Toyota’s etc etc etc.
haha… heb het zelf nooit geprobeert maar een focus schijnt erg goed (veel beter) te rijden, zoveel dat het wel uitmaakt. Alleen van horen zeggen (oa topgear maar ook iedereen die ik ken die het wel geprobeerd heeft).

En bovendien kopen ‘wij’ op autoblog natuurlijk alleen de Civic Type-R, Focus ST en Audi S3 ;) waarbij ik alleen al om de prachtige vijfinlijn altijd de focus zal nemen :P
@ Baztrd

Noem je nu de Civic in een ‘e-adem’ met de Golf, A3, 308 en Focus? Als er een auto uit die klasse er op design uitspringt is het de civic wel. Of je hem nu mooi of lelijk vindt, hij valt op! Dat lijkt me dan ook geen saaie auto; zelfs van binnen niet. Maar goed dat terzijde… verder ben ik het roerend met jou eens. Ik denk dat vooroordelen over het algemeen universeel zijn en er voor iedereen wel een kern van waarheid inzit.

Doet niet af aan het feit dat ik persoonlijk niet van Opel houdt. Maar niet juist omdat het Opel is, maar omdat er zoveel rijden. Hetzelfde geldt dus voor de VW’s; Peugeots; Renaults; Fords etc…
Ik geef het toe: ik ben ook een Astra-rijder. In het lijstje van Piet Hein scoor ik 0 uit 8, en 1 uit zoveel op Nics lijstje.

Ik ben lease-rijder, en Opel biedt het meest voor hetzelfde geld qua uitrusting. Over de techniek heb ik niks te klagen; af en toe een stuk lampje en hier en daar een lekke band. Maar goed, ze worden ook nooit ouder dan 4 jaar bij mij.
Overigens ben ik niet getrouwd met Opel; over driekwart jaar mag ik weer iets uitzoeken en ik heb mijn oog laten vallen op de Dodge Caliber.
@Alwood: voor de ‘prachtige vrijinlijn’ kun je net zo goed een Volvo nemen….eeuwig zonde trouwens dat Audi van de 5 pitters is afgestapt :(
Het probleem van Opel: Vroegere Opel-rijders rijden nu VW of Toyota!
Zet de huidige Astra eens naast de nieuwe Golf. Dan is de Astra een veel meer spannend vormgegeven auto.

Maarrrrrrrrrrrrrr, de gemiddelde Nederlander wil saai!!!
Opel is de mist ingegaan door TE spannende auto’s te maken, zodat al het ‘spruitjes-volk’ nu naar VW of Toyota gaat.
Een keurig buxushaagje in de tuin.

Ik krijg bij het Nordic walking eerder een Toyota verso gevoel. “hippe”suffe burgers. Maarja persoonlijk vind ik Toyota soms ook het nieuwe Opel.
@SAAB

HA! Ken je nog een betere? Opel TE spannende auto’s???? Opels zijn ronduit saai. Net als VW trouwens. Het is allemaal niet lelijk, maar gewoon weinig verrassend.

De nieuwe Corsa hebben ze geprobeerd origineel te krijgen, maar het is er een beetje over waardoor het weer niet goed is. En de Agila is gewoon lelijk van voor. Achteraan gaat nog wel.

Maar zoals ik al zei VW is even erg.
Juist, en Volkswagen is superspannend, flateus sportief en geweldig. Kom op man, Opel is gewoon een goed merk, in plaats van zo’n Volkswagen die nog steeds met pre-historische diesel wordt geleverd. Kom op man, get a life in plaats van merken afzeiken, ik heb het ook niet op VAG (Lambo, en de Arnage serie van Bentley na) maar dat laat ik ook neit merken.

If you fuck with Opel, you fuck with me!
@Neodee: Ik snap je punt, de nieuwe civic heeft een “gedurfd” ontwerp. Maar, dat heeft de astra ook…

En is zo’n civic nu echt zo bijzonder? Ja, hij ziet er wel anders uit, maar dat zit voornamelijk in de details. Van een afstandje is het gewoon een hatchback, hij heeft geen bijzondere lijn oid (naar mijn mening) Als ik uit dat rijtje er 1 moest kiezen zou het best eens de civic kunnen zijn, maar het is voor mij nogsteeds een beetje saaie hatchback, ook al heeft’ie wat hippe, moderne details…
@ Baztrd: persoonlijk vind ik m juist door die details en de bijzondere lijn eruit springen. De ‘doorlopende’ voor- en achterlichten, de puntigheid, de rare hoekjes en de vreemde uitlaatjes bijvoorbeeld. Ik denk, mede gezien de verdeeldheid van meningen die erover bestaan, dat dit een van de meest uitgesproken designs is in zijn klasse. Maar goed, aangezien ik een Civic rijd, ben ik bevooroordeeld en bovendien valt over smaak niet te twisten.

Of ie nu echt zo bijzonder is: inhoudelijk gezien, mwa… Ik verwacht dat een Opel bijvoorbeeld op bepaalde punten beter en degelijker aanvoelt en ook daadwerkelijk is. De motor, het uiterlijk en zijn praktische bagageruimte hebben me echter ertoe bewogen m te gaan leasen. Ik ben niet iemand, zoals helaas zo velen hier die hun auto (lees: hun favoriete (duitse) automerk) obsessief verdedigen en andere merken structureel afzeiken. Maar een voorkeur heeft iedereen en de mijne is vrijwel alles, als je het maar niet teveel ziet.
Ik kan niks anders zeggen dan AMEN.
Helemaal waar.

@ redactie Geen opelnieuws meer in het vervolg.
Dat kan geplaats worden op http://www.nautoblog.nl
Zo dus opel is een identiteitsloos merk volgens piet heijn. En er zijn geen mensen die een voorliefde of een passie hebben voor opel. Want dat kan niet volgens jullie omdat het saai, identiteitsloos, en een pot nat is. En een opel is maar burgelijk. Welnu ik heb dus wel een voorliefde en een passie voor opel. Weten jullie waarom? Vast niet. Omdat ik het mooier vindt om burgelijk te zijn dan om een semi-kakker te zitten zijn en rond te rijden in mn golf of mondeo alsof het een rolls-royce is. Om daar zo te zitten alsof het hele wegennet voor mij alleen is gebouwd. Of als ik naar de reclames, van de zogenaamde jaloerse buurman/collega, zit te kijken en er ineens een tinteltje langs mn rug van zelfvoldoening, van boven naar beneden gaat. Of stoicijns voor me uit zit te kijken als ik mijn mondeo weer ergens tussenprop terwijl dat eigenlijk niet kan. Of vol trots in mijn franse automobiel rondparadeer terwijl je door elke monteur uitgelachen wordt omdat hij ook weet dat je meer in de garage staat dat rijd. En dat je door mensen als ik uitgelachen wordt omdat ik weet dat er minstens twee rode en twee gele broeken in de kast hangen. Dat diegene erg van wijn houdt en natte dromen heeft van de dordoigne vol bejaarden. Maar gelukkig hebben die merken wel een identiteit. volkswagen=naziisme, Ford= machtsgeile amerikaan, PSA en renealt= arrogante fransmannetjes. En ja opel is voor de rationele mens. Die op zijn uitgaven let. Maar niet iedereen heeft het zo breed als alle kakkertjes in nederland. Dus kiezen ze een opel, omdat het mooie, praktische, betrouwbare, voordelige auto is. Dus hebben ze wel een identiteit=rationalist. Maar gelukkig verkwanseld opel zijn identiteit zoals volkswagen, want een auto voor het volk is het allang niet meer. Mensen mogen mij uitlachen omdat ik opel mooi vindt, maar ik lach bovengenoemde mensen uit omdat ik geld overhoudt voor dingen die mijn opel personaliseren en volledig uniek maken. En zolang het geen premiumauto is, doe dan aub niet alsof het zoveel beter is dan opel want dat is het niet.
@ opel-lunatic

Ik ben zo blij met jouw reactie. Ik citeer: opel is voor de rationele mens.
Auto’s zijn emoties.
Voor de rest hebben we OV hier in Nederland.
@ redactie: kan er niet een categorie komen met reacties van de week? Zodat je in één klik ze allemaal terug kan vinden (zoals bij de columns bijvoorbeeld?)
@Casper: even klikken op de tag “autoblog-reactie” aub ;)
Dat had ik al gedaan, echter, ik begrijp nu dat het getal tussen haakjes het weeknummer is, in plaats van de zoveelste in een serie ;)
Jammer ook dat er maar weinig mensen zijn die snappen wat identiteit inhoudt.
Ik zie toch dat veel mensen het verwarren met hun persoonlijke waardeoordeel over Opel.
Dat is dan ook weer wel een logisch gevolg van de zeer zwakke identiteit van het hele GM produktgamma.
Opel, Vauxhall, Pontiac, Saturn, Chevrolet(vroeger althans) en etc, etc… Alleen al op 1 continent (Europa) hanteert men al 2 merknamen voor hetzelfde voertuig.
Ga s naar Australie of Amerika…zeg ik heb een Opel, en vergelijk de reactie met de reactie die je krijgt als je zegt: ik heb een Ferrari(Volvo, Mercedes, Jaguar of een ander merk wat over de wereld als hetzelfde merk wordt verkocht). Volgens mij zit het verschil in de reactie ergens tussen: Huh? en Ahaa!
Maakt me verder niet uit hoor…ik vind Opel ook bagger…maar dat is mijn persoonlijke mening en heeft geen ene moer te maken met de identiteit van het merk.
@ kees: leg mij dan maar eens uit wat voor emoties vw, peugeot, renault, citroen, skoda, ford bij jou oproepen. Lijkt mij toch dat opel meer emotie heeft dan bovenstaande merken. En als een opel als vauxhall en saturn verkocht wordt kan opel daar niks aan doen. Dan is het blijkbaar een goed product anders zouden ze het niet doen he. Maar opels worden gewoon onafhankelijk in russelheim ontworpen met geld van GM, en vervolgens wordt de technologie gebruikt in andere modellen. Snappen jullie dat nou eindelijk een keer.
@Hilgert
weet ik ;)
http://www.autojunk.nl/pix/view/132565

bovendien klinken die 2.3’s nog veeeeel lekkerder omdat de 850 en v70’s met dat blok standaard een veel leukere uitlaat hadden dan alle nieuwe wagens.

Erg jammer idd van audi… maar audi heeft tenminste vijfcylinders gehad, nog zoiets waar opel nooit aan begint.
Het spannendste wat opel ooit had was een V8, maar dát is lang geleden! :o Doet vauxhall het nog net een beetje beter.

Zoals eerder genoemd, de leuke opels zijn eigenlijk Lotus/Holden/Pontiac’s.
Sorry jongens maar Opel bashing is zo ontzettend gemakkelijk, dat doe ik sinds de basisschool al niet meer. Eigenlijk zijn die Opels al een tijdje niet zo saai, slecht en kleurloos meer (en vreemd genoeg ook niet meer het best verkocht in Nederland). Maar als jeugdkampioen Opel bashing (1987) kan ik me niet veroorloven ooit nog Opel te gaan rijden.
@ Mashell Het wordt inderdaad tijd voor mij dat ik hiermee ga stoppen. Dit is te gemakkelijk en wordt saai.
Ik stop er mee

@ Opel-lunatic:
Ik zou zeggen lees het citaat van een van de overige reacties. Ook hier vallen een hoop in de groep NAUTO niet auto
Opel grijs? Ja, mijn Opel is grijs, alleen dat heet dan Moonland ofwel donkergrijs metalic. Sport pakket en 17″ wielen en ik schaam me er niet meer voor. In de file val ik niet op en in de straat stoort niemand zich eraan.

Dan mijn andere auto. Daar moet ik mij voor schamen!

Mijn Lotus stinkt, de Opel niet
Mijn Lotus maakt herrie, de Opel niet
Mijn Lotus is opzichtig, de Opel niet
Mijn Lotus is onzuinig, de Opel niet
Mijn Lotus lekt olie, de Opel niet
Mijn Lotus is onconfortabel, de Opel niet
Mijn Lotus raakt oververhit in de file, de Opel niet
Mijn Lotus schraapt over iedere drempel, de Opel niet
Onderdelen voor mijn lotus zijn duur of niet te vinden, die van de Opel niet

Wie is hier nou gek?
Ik heb destijds leren rijden in een Opel Astra. Makkelijk rijden, maar saai inderdaad. Heel saai.

Maar Skoda’s, Volvo’s en Citroëns zijn dat evenzeer. Maar Citroën en Skoda kunnen echter nog schermen met hun prijs-kwaliteit-ratio. Dat is mijn mening.
Grappig dat iedereen nog steeds weet wat Buckler is, terwijl Heineken het al jaren niet meer verkoopt, in Nederland, tenminste.
Wat een slap onderwerp zeg! Volgende week gaan we het zeker hebben over VW-rijders etc.! Feit blijft dat Opel een volume merk is en dat lukt ze altijd aardig om te verkopen. Een Opel verkoopt juist omdat ze in het ‘grijze’ gebied opereren. Oke ik ben geen fan van Opel maar dit merk nu altijd op deze site af te branden vind ik onzin. Heb vorig jaar 6 maanden in een astra gtc gereden, dat rijdt gewoon goed en is daarbij ook nog een mooie wagen. Mensen die hier een opel vergelijken met audi, porsche of bmw hebben al helemaal geen verstand want dan vergelijk je appels met peren. Ook reactis dat Opel slecht is omdat jongeren nu rondscheuren in oude astra gsi’tjes enzo is ook onzin want hoe vaak rijden er geen jongeren in een oude 3 serie coupe?? Laat nu aub dat gezeur over Opel eens achterwege op autoblog en praat weer eens over echte auto’s als je Opel geen echte auto vindt.
opel is een schaamte voor duitsland (niet dat je het een echte duitser kan noemen) maar men nonkel is gestorven in opel :'( dus voor mij fuck opel =p
@ audi_freak, jij sterft liever in een merk met leasebakimago?

Tja, mijn reactie lietewn ze niet door, moet ik dan nu ook even tegen op zijn? Nee, even mijn mening weer:
Erg triest dit bericht, vooral de reactie. Dit zijn helemaal geen eigenschappen van Opel rijders, het boeit niet wat voor merk je rijdt, je eigenschappen hangt van jezelf af, niet van je auto. Al die opel-haat moet eens ophouden, kinderachtig gedrag.
Onzin.
En wat is er mis met karbonades?
@ F430rijder, niks, dat verklaart ook dat het onzin is.
@ Grumnorch: wat voor een Lotus heb je dan? Ben ik nogal benieuwd naar geworden na de vergelijking met je Opel.
cheese dippers
een merk voor mensen die niet weten wat de andere merken op de markt zijn. voor mensen die elke dag aardappels met sperziebonen en runderlappen eten.
voor saaie mensen.voor mensen met een midlifecrisis. voor mensen die in hun hele leven ongeveer drie leuke dingen hebben gedaan(naar boven afgerond). voor mensen die geen smaak hebben. voor mensen die per se een auto willen hebben die met de letter O begint.
@ cheese:

Ik ben een opel-liefhebber:
Ik weet welke andere merken er op de markt zijn, we eten maar een keer aardappels per week, soms sperziebonen en nooit runderlappen. We zijn totaal niet saai, we hebben geen midlifecrisi, we hebben meer leuke dingen gedaan, we hebben smaak, we willen opel omdat we ons getrokken voelen tot het merk.
@ Joe

Een Lotus Elan +2 uit 1973. Oud beestje, maar voor die tijd topprestaties! En wat niet in de vergelijking met de Opel staat: die Lotus heeft een geweldige wegligging!
Opel is en blijft niet het net niet merk maar het nooit niet merk
Niks mis met Opel.
Er is tegenwoordig idd niet veel onderscheidens aan een Opel. Vroeger wel. Waarom bouwen ze niet zoiets meer als een Calibra? De huidige GT is gewoon een Amerikaanse kloon en is dus niet onderscheidend.
@ Jan C: Nieuwe Calibra komt er aan!

Voor de rest: Wat een kansloze reacties zitten er bij. De ‘reactie van de week’ gaat gewoon over de gemiddelde Nederlander. Je kunt er dus net zo goed elk massa-merk voor invullen en er rolt exact zo’n rijtje uit.
Nou, wij rijden nu al heel ons leven opel astra als eerste de astra f type’s, station. toen de Astra G station en nu de astra H station en nooit geen kwaliteit probleem gehad, ook geen roest enz gewoon goed dealer onderhoude en er mankeerd niks aan.

Kom op jonges Alfa Romeo hadden ze nooit hoeven maken, mensen zeggen vaak dat opel roest maar heb je alfa al eens gezien ..?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).