Infiniti geeft indicatie van Nederlandse prijzen

Auteur: , 44 Reacties

In oktober maakt Infiniti, het Amerikaans-Japanse luxemerk van Nissan, de oversteek naar Europa. Ze nemen daarvoor vier modellen mee, en Infiniti Nederland heeft nu aangegeven aan wat voor prijzen we hiervoor moeten denken.

De midsize G37, de instapper die als sedan en coupé verkrijgbaar is, zal voor minder dan 50.000 euro in de prijslijst staan. De EX37 crossover is er voor rond de 52.500 euro, en voor de FX37 zal zo’n 70.000 à 72.500 euro verlangd worden. Al deze modellen zijn voorzien van de 3,7 liter V6 met 333 pk en 363 Nm. Het topmodel FX zal ook verkrijgbaar zijn als FX50 met een 5,0 liter V8 (390 pk, 500 Nm) en zal dan tussen de 117.500 en 120.000 euro uitkomen.

Voor die prijzen zijn de Infiniti’s rijk uitgerust – alle modellen beschikken standaard bijvoorbeeld over lane keep assist, keyless entry en actieve cruisecontrol, en de EX en FX hebben altijd een inparkeerhulp met vier camera’s. Verder zijn alle auto’s voorzien van een zestraps automaat, behalve de FX – die krijgt zeven verzetten.

Een 3,0 liter V6 diesel met zo’n 250 pk zal in 2010 het programma aanvullen, en waarschijnlijk zullen de Europese verkopen dan pas echt op gang komen. Mocht je er in de tussentijd toch al om zitten te springen, dan kun je jezelf inschrijven op een speciale reserveringslijst. Zo kom je als eerste in aanmerking voor een Europese Infiniti, baby!



44 reacties

mmm toch allemaal duur he zeker voor een merk dat hier nieuw is
Direct maar een FX 50 bestellen dan maar??..:D
Je ziet er nu natuurlijk ook af en toe eentje rijden en ik denk dat het een verrijking van het Nederlands wagenpark wordt. Mooie auto’s en zeker even anders dan je standaard japans koekblikje. Helemaal die FX50 met gewoon net zo veel vermogen als een supercharged Range Rover, lekkerrrr.
Een verrijking voor het straatbeeld. Ben benieuwd of er ook hybrides koemn, hebben ze in de VS wel geloof ik.
zolang er geen kleine motoren zijn dan kunnen ze het nier wel schudden.
dit is geen vs of dubai waar brandstof een eitje is.
Schandalige prijzen!
Het vergelijk met de Amerikaanse prijzen in flutdollars

Fx 45: $ 50 000
Fx 35: $ 40 000
Ex 37: $ 36 000
G37: $ 38 000
@ tom
invoeren dan maar???
mooie wagens maakt ons kikkerlandje weer wat mooier.
hoop dat ze hier ook goedverkopen. in The States iedergeval wel, zag ze overal rijden
@tom: Het fenoneem BPM kan je als autoblogger toch niet ontgaan zijn? Of ben je hier nieuw? Een Mustang kost in Amerika ook de helft minder dan in Nederland.

OnT: Lijken me redelijke prijzen, ik weet niet precies wat Lexus kost met dezelfde klasses, maar ik denk dat dat wel lekker concurerend zal zijn.
@tom

In de USA hebben ze geen inhalige overheid die auto’s dubbel belast bij de aanschaf, dus die auto’s kunnen stukken goedkoper worden gekocht daar.

Volgensmij kun je Nissan (of Infiniti, wat je wil) niet veel kwalijk nemen met deze prijsstelling.
Geen handgeschakeld =S ?
Flikker op met die automaat man
Jaa!! Paar weken terug was ik in New York, en daar word je werkelijk doodgegooid met infiniti’s. Ik vind het werkelijk schitterende wagens en zeker een verrijking voor het straatbeeld. Jammer dat mijn vader altijd een diesel wil, anders stond zo’n EX crossover hoog aan het verlanglijstje. Dan nog maar even wachten tot 2010…
Stuur maar gauw terug die Amerikaanse troep…
Weer een totaal doelloze uitbreiding van het Nederlandse wagenpark.
Geen schakelbak?
Schandalig!
Vanvouver zit er ook vol mee. Met dergelijke standaarduitrusting en die motor worden ze bijna discounter – koop anders maar eens een volgehangen zescilinder bij de duitse concurrentie. Infiniti hiermee nog een mille of 5 onder de basisprijs. Er zijn lui die een 1.8 A4 voor dat geld bestellen.

Ik heb in een (jonge) G35 Coupe gereden in Canada en dat beviel heul goed. De motor is een heerlijkheidje, onderstel comfortabeler dan we hier gewend zijn/zullen krijgen maar erg goed te doen, zelfs afwerking/’binneningevoel’ vond ik goed op niveau.

Mhmm, prijs + motor + uitstraling + voorgenomen klantbenadering; dat wordt nog ‘ns wat.
@Brian, idd viel me ook op. Maar ja ze zijn de VS gewent he, en daar is een koppeling toch echt te moeilijk want ze zijn daar als zo dom.
@markieanta

-edit: doe es lief- Ten eerste het zijn geen Amerikaanse auto’s maar Japanse. Het zijn dure Japanse nissan’s de G is de skyline die al meer dan 50 jaar bestaat.
Die FX heeft zo’n heerlijk aggressief motorgeluid. Net een wild beest…..
Ik vind dit echt mooie auto’s… denk ook dat ze het wel goed gaan doen hier in Europa!!
doe mij die motor maar in een 370Z.. dan maar een nissan logo!

Maar ik vind dit soort initiatieven heel goed. Niemand kan zeggen dat het ergens op lijkt en hoop dat ze succesvoller worden dan Lexus.. want die gaan nou niet bepaald goed.
Toen ik hem voor het eerst zag op straat ( De FX50 ) vroeg ik me af welke auto dat was ( zeer exclusief ).

Nu ze de oversteek gaan maken ( wat een grote fout is ), zullen ze ook minder verkopen. De exclusiviteit valt er vanaf, waardoor hij niet meer aantrekkelijk is en vrij prijzig blijft. En de standaard opties zijn ook niet echt spraakmakend.

– Keyless entry ( vrij nutteloos ), maar handig als je wilt opscheppen voor je vrienden.
– In parkeer hulp ( alsof je tegelijkertijd naar 4 camera’s gaat kijken en je spiegels. Vrij knap als je dat kan ).

Om toch nog iets positiefs te brengen. Ze hebben veel lef om met zulke prijzen te gaan concurren tegen Audi, Bmw en Mercedes en tal van Aziatische merken.
De infiniti G35 voor onder de 50000 euro? Weten jullie dit zeker, met 310 pk en zo’n rijke standaarduitrusting toch wel verdacht weinig. Kan aan mij liggen hoor.
Voor de prijs van die FX50 heb je ook een GTR?!?! :)
elmarschmidt1989@hotmail.com
@ Sjaaky,

Ik zou eerst maar eens leren spellen voordat ik andere mensen voor dom uitmaak…

Mooie auto’s. Ik hoop dat het een groot succes gaat worden, alleen als ik die benzineprijzen zo bekijk heb ik er wel mijn twijfels aan.
Dat is wel dirt cheap. Je hebt dus een G37 coupe met 3,7 liter V6 met 333 pk en 363 Nm voor 10.000 euro minder dan een Nissan 350Z met 313 pk?
Niet slecht.
ik weet dat er in nederland zo iets is als bpm, maar dan nog denk ik dat invoer goedkoper is!

Fx 50 kost $ 50 000 = € 35 000
+ container en boot = + 5 000
+ btw (belgië 21%) = $ 40 000 * 21% = 8 000
Totaal België = € 50 000

tel daar in nederland BPM tussen de 20 en 30 % bij, het mag nog 40% zijn,
dan heb je Fx50 tussen de € 60 000 en € 80 000

Dat is toch nog 1/3 goedkoper dan de Nederlandse prijs, of zie ik iets over het hoofd?
importtax? of is dat die 21% ?
Wow… die CrossOver en FX50 vind ik wel aangenaam.

@ De mensen die over een automaat zeuren… Ik lach jullie allemaal uit als jullie zitten te roeren in de file ;) Een automaat is echt een verademing! (oke ik ben pas 18, maar heb nu al haat aan handbakken)
lol ik laad en los die dingen voor me werk wist niet dat ze zo veel gingen kosten :/
Jammer dat ze voor de Nederlanders niet de M45 importeren .. Infiniti maakt toch echt wel een paar heel mooie wagens.
Mensen die roepen dat dit duur is moeten nog maar eens wat naar de prijslijsten van concurrenten kijken…. een V6 met meer dan 250+pk kost zelfs bij Opel al meer dan 43 mille.

Echte concurrenten zijn Audi’s A4 (vanaf 52 mille, maar reken er maar 5 tot 10 mille aan opties bij en dan heb je 265pk), Bmw’s 3 serie (335i ook 53mille +5 tot 10 mille aan opties of de 330i met 5 tot 10 mille aan opties) en de C-klasse. Uit diverse test in de VS kwam de G35 na de 3 serie als beste sportieve sedan van die 4…. in de VS liggen de prijzen anders en koos men de 3 serie, maar hier is de G37 gewoon een stuk goedkoper in verhouding tot de echte concurrenten…

Jammer dat veel mensen niet verder kijken dan “oh het is een merk van Nissan dus het zal wel niets zijn” ipv te kijken naar de feiten. De auto is geen prijsvechter en dat is terecht, dat maakt de auto waar. Maar de auto is wel goedkoper, completer, sneller (dan de meeste concurrenten) en minstens zo goed in elkaar geschroefd als 90% van wat je voor het geld kunt kopen…..
Als ie goedkoper is dan de BMW en Audi in Nederland dan zou voor mij de keus simpel zijn …

Nederland is een raar land .. Subaru komt ook niet van de grond in Nederland.
Voor het geld mogen ze van mij die saaie modellen houden.
@tom

volgens mij is die importtax geen 21% maar 11% want tis geen lichte vracht hé en je moet ook iemand hebbn die em voor u koopt want ge mag geen nieuwe auto’s uit Amerika importeren in Europa wel tweedehands wagns

die FX is echt prachtig hoop dat men ouders zoeen kopn wan we zijn er al naar gan kijkn bij nissan Demeyere in Knokke-Heist dar sta de FX35 te koop vor €59000 en ook nen G37
Hier gaan de grijze importeurs om lachen!
Die voeren vooral de FX’en al even in, en die prijzen zijn ECHT wel lager!!
Beste mede bloggers
Ik ben al een aantal weken aan het twijfelen om een FX35 uit de USA te importeren. Ik kan ze voor 25.000 euro hier hebben met niet meer dan 35.000 mile op de teller. Wat denken jullie? >> doen of niet? ik denk dat ik hem voor 35.000 zo kwijt kan hier (alles erop en er aan, nav, achteruitrij camera, dvd, stoel verw etc..) tot ik hem verkoop rij ik er zelf en en dan haal ik weer een nieuwe, kan ik leuk bij verdienen met mijn hobby. Of zal ik iets meer exclusiefs moeten kopen?, zoals een Viper met 10.000 mile erop, staat voor 32.000 euro hier en kan ik verkopen voor?>> 50.000 euro?

Ik denk dat de komst van Infiniti dit jaar een gat in de markt is om zelf een FX uit 2004 te importeren, maar wat denken jullie dus?

Gr,

Rich.
@Richard: Ik denk niet dat het storm loopt voor een (in Nederland) nichemodel als de FX. Maar misschien zit ik ernaast (iemand die ervaring heeft met het verkopen van deze modellen hier?). Mocht het merk meer bekendheid opdoen en aanslaan zodra het hier officieel geleverd wordt, dan loont het misschien.

Als je iets wilt importeren louter om het door te verkopen, zou ik courantere modellen hierheen halen. Grote pickups (grijze kentekens) als de Dodge RAM en Chevy Avalanche zijn momenteel vrij populair, maar je kunt het ook bij de Duitsers zoeken – in de VS heb je ze met grote motoren en veel opties voor relatief weinig geld.
@STJ, bij deze even een qoute:
@markieanta

-edit: doe es lief- Ten eerste het zijn geen Amerikaanse auto’s maar Japanse. Het zijn dure Japanse nissan’s de G is de skyline die al meer dan 50 jaar bestaat.

Dat het Japanse auto’s zijn snap ik ook wel, maar voor welke markt zijn ze ontworpen? Voor de Amerikaanse markt, niet voor de Europese markt. Dus is het Amerikaanse rommel met Amerikaanse rijeigenschappen…

Als de G een Nissan Skyline is van 50 jaar oud moeten ze eens heel gauw met een nieuw ontwerp komen, want dit is nogal antiek…

Ik mis overigens jou ten tweede en ten derde? Leer eens beargumenteren.

Overigens wordt deze wagen nog maar sinds 1966 onder de naam Nissan gemaakt, daarvoor was het van de maatschappij Prince. Dus dat die wagen al 50 jaar bestaat is waar, maar voor deze tijd was het nog geen Nissan.
Lelijke auto’s voor te veel geld.
@markieanta: wat een domme praat zeg…. als je totaal geen idee hebt waar je het over hebt… laat commentaar dan gewoon achterwege.

Zoals ik al eerders schreef (dat stuk tekst wat je kennelijk hebt overgeslagen) kwam de G35 (g37) in meerdere vergelijkingen met “premium sportsedans” uit europa heel goed uit de verf en ligt het weggedrag dichter bij de BMW 3-serie dan de vorige A4 en de C-klasse…. Verder ligt deze auto ook qua materiaal gebruik en afwerking op een hoog niveau. Misschien net niet het niveau van Audi (en BMW) qua materialen en niet qua styling… maar dit zijn zeer goed afgewerkte sportieve sedan, zoiets als Lexus, maar iets sportiever.
@ w0o0dy; “niet qua styling”? Ik vind ze geslaagder dan veel BMW’s, MB’s of Audi’s…
Voor de mensen die hun vooroordelen even aan de kant kunnen zetten en niet te beroerd zijn een handvol regels in het engels te lezen…

“Bitchin’ steering. Incredible brakes. Unflappable chassis. An automatic transmission with legitimate performance potential harnessed to a 300-hp six-cylinder. Sounds like a serious sports car, doesn’t it? Now add these to the list:
Four doors. Modern luxury appointments inside and out.

No, it’s not a BMW 3 Series. But it’s without question the 3’s biggest rival when it comes to luxury/performance sedans. Infiniti’s G35 sedan, since its introduction, has possessed outstanding dynamics, brilliant styling and a low-rent price tag the Germans could only hope for. Now, with its engine fully updated, it’s a true class leader.

The G’s revised 3.5-liter V6 makes an impressive 306 hp and 268 lb-ft of torque. But those numbers only tell part of the story. The rest becomes clear as the G’s tach needle blasts straight past its old 6600-rpm redline on its way to a genuinely usable 7500 rpm. Those extra 900 revs allow the true enthusiast some serious involvement that would never happen with a lesser engine. Like, say, the 3.0-liter straight-6 in BMW’s 330i.

And the G will hold its own against the 3 in any handling showdown — our slalom tests show only 0.3-mph difference between the two in the slalom. Heck, I even prefer the G’s chassis over the legendary Bimmer. And that just doesn’t happen very often. ”
Senior Road Test Editor Josh Jacquot, http://www.edmunds.com
@Citrofiel: lastig punt, maar ik bedoelde daar eigenlijk vooral de styling van de binnenkant… daar vind ik de Infiniti G35 in ieder geval minder sjiek dan met name Audi’s A4.
En voor de mensen die liever kijken dan lezen…

de G37 Coupé tegen de 335i
http://www.motortrend.com/av/roadtests/112_0707_infiniti_g37_2007_bmw_335i_comparison/index.html

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).