Ugur Sahin komt met Ferrari coachbuild: GT-S Passionata

Auteur: , 61 Reacties

De Nederlander Ugur Sahin, die volop met zijn coachbuilt Corvette Z03 bezig is, heeft nu ook een ontwerp getekend op basis van de Ferrari 599 GTB Fiorano. Dezelfde auto waar onze eigen Michiel zijn Vandenbrink GTO op baseert.

Sahin tekende ooit al een Ferrari Dino concept. Die stijloefening heeft hij nu gebruikt om de GT-S Passionata te ontwerpen. De auto is een ‘feasible design concept’, wat zoveel betekent als: indien er vraag naar is, zullen ze ‘m bouwen.

Ugur Sahin Design GT-S Passionata

Ugur Sahin Design GT-S Passionata

Ugur Sahin’s USD GT-S Passionata concept.

Working at the final production preparations for our USD Corvette Z03 project, Ugur Sahin Design hereby releases the first official images of our new USD GT-S Passionata concept.
The name Passionata refers to the dedicated passion that was used by Ugur Sahin to take his Ferrari Dino concept of last year to a feasible concept study in order to create the ultimate design balance for a timeless piece of Automotive Haute Couture.

Based on the Ferrari 599 Fiorano aluminium space frame chassis and mechanicals, the USD GT-S Passionata is a grand sports tourer which design language brings back the days of Ferrari’s iconic GT and race cars from the sixties.

The USD GT-s Passionata concept has been developed for the select customer that desires a perfect blend of neo-classical body design language and modern technologies and road performance. We present the USD GT-S Passionata as a feasible design concept, which indicates that when there will be a demand for customer conversions, production will be arranged.



61 reacties

mooi, laat maar komen:)
Simpel, standaard. Kortom: Saai!
de achterkant kan er mee door maar de voorkant doet me denken aan japanners maar wat voor moter gaat er in ???
Knap ding. Maar waarschijnlijk duur. Maar de VDB GTO zal dat ook wel zijn zeker? Hoeveel kost die GTO eigenlijk?
voorkant is meh, achterkant is bleh
Zijn ontwerpen houden “mijn ziens” totaal geen rekening met technische vereisten. Ik denkt dat deze onderneming een zeepbel zal zijn.
Vind de GTO vélen malen mooier..
Ik wacht nog steeds op een ‘feasible design concept’ dat er een beetje gedurfd uitziet; hedendaagse interpretaties van klassiekers bij de vleet tegenwoordig.
wouterjeuring
ik weet niet, ferrari is mooier, deze is weer net iets te slank
passionata ?? waar is de passie dan ??

ga alsjeblieft verder met je bloedbloedbloedmooie Z03 ..
dit blotebillengezicht kan daar niet eens van in de schaduw staan ..
(mijn bescheiden doch overdreven opinie)
Dubbeltest met Michiel’s ontwerp?;)
bijzonder. op een positieve manier. Ze heeft wel wat.
Passioné!
prachtige wagen, uiteindelijk gaan ze allemaal terug naar de oudere vormen, al dan niet gestroomlijnd
@Esprit de flandre

€250.000 geloof ik,dus me die GTB 500.000 (in België dan toch)
Eerlijk gezecht vind ik hem mooier als de Vandenbrink GTO. Deze heeft iets meer retro’s. Vooral vanuit het zijzicht is de auto erg mooi!
@ MATSS

Euhm… ik denk wel ietsie meer. Zo’n slordige 1,5 miljoen €. :-)
Maar dit concept kan absoluut niet tippen aan het sublieme design van de GTO !!
ja nou weet ik het .. bij “dawn of the dead” werd een zombie zijn onderkaak er af geschoten .. daar lijkt ie op ..
Leuke poging maar de VandenBrink GTO is nog lang niet overtroffen, dat is niet gewoon een coachbuild maar een echte homage aan de 250 GTO.

En laten we eerlijk zijn, wie laat zijn Ferrari ombouwen door een bedrijf dat ook Corvettes doet?
voorkant is niet zo mooi
doet me wat denken aan c8 competitione ofzoiets
@mashell: Dat zou ik niet te hard zeggen, want volgens mij toont Michiel de laatste tijd ook interesse in de Z06… ;-)
Ziet er atletisch uit, jammer van de te ver omlaag getrokken achterkant.Bijna al zijn ontwerpen zijn lelijk :(
Stuk voor stuk auto’s die nog iets missen Het zijn vaak de details die het karakter van de auto versterken. Ik vind ze kaal en ronduit saai tot nog toe, de lamborghini van zijn site is net een slecht nagetekende kopie door een 13 jarige.

Kom eens met wat concreets naar buiten ipv die gelikte renders en schetsen.
Dit is coachdrawing door vormgevers ipv coachbuilding door engineers.

Hierbij zeg ik niet dat ik het beter kan maar begin zo onderhand een hekel te krijgen aan het woord coachbuilding.
Fraai, maar de achterzijde lijkt vanuit sommige perspectieven iets te hangen?
Mooi om te zien dat op dezelfde basis toch compleet andere carrosseriën te boetseren zijn.
Ik kan dit soort initiatieven -mits serieus genoeg uitgevoerd- alleen maar toejuichen!
liever de vdb GTO!
de voorkant lijkt teveel op een artega gt
en de achterkant is om van te walgen (nissan skyline anyone?)
het lijkt well of hij anorexia heeft :/
Moooiiii….
Ik zou er bijna van aan de loterij gaan….zo mooi.
Maak maar, zou’k zeggen :)
beetje hoog 8C gehalte. maar wordt dit uberhoudt ooit wel verkocht van M Vandenbrink heb ik ook nog niks gehoord van een verkocht model. dus is dit eigenlijk wel rendabel.
Koplampen van F360?
ligt het aan mij of lijkt dat wel redelijk hard op de alfa 8c???
jaja , die kerel kan der wa van !! mooi gdn !!
@Esprit de Flandre: volgens mij werden er voor de VDB GTO bedragen tussen 7 ton en een miljoen genoemd afhankelijk van de wensen van klanten…. (en volgens mij was dat dan wel incl de 599 gtb die onder het mes gaat).

Aan de andere kant is dat eigenlijk tamelijk oninteressant…. het is een serie van 5 in feite unieke exemplaren met de hand (ver) gebouwd die aerodynamisch kloppen, technisch opgewaardeerd zijn (door Edo competition) en die op maat gemaakt worden voor hun nieuwe eigenaar……

Kijk eens wat een Phantom kost….. dat is nota bene een echte serie-productieauto die in (relatief) grote getallen wordt gemaakt…. Mensen die voor zoiets in de markt zijn kopen dit omdat ze per sé iets anders willen dan de 5 auto’s die ze al hebben staan…… die kijken echt niet op een ton meer of minder… als ze hun zinnen op zoiets hebben gezet dan zal ie er komen….
Thats very very nice
Ik heb van een directe bron gehoord dat ze bij Ugur al klaar staan voor de start van productie. Het schijnt dat ze een contract af hebben gesloten met Kirkham Motorsports, de leveranciers van de originele handgeklopte alu bodies voor de Shelby Cobra’s. De prijs voor een complete ombouw schijnt ver onder de half miljoen te liggen. Sahin maakt slim gebruik van de lage dollarkoers in combinatie met de expertise van een bedrijf wat al honderden alu bodies gebouwd en verkocht heeft.
@w0o0dy, die 599 moet je zelf brengen, is niet inclusief (volgens de Carros iig)
De ferrari is mooier, het is net een batman wagen. Maar ziet er ook wel weer sportief uit. Hij heeft wel wat.
Heeft hij niet het 3D model van Michiel’s GTO gevisualiseerd?
Ik vind dit niet bijzonder geslaagd (net als zijn andere ontwerpen). Het is altijd nét niet, en dat is ook hier het geval. In die ene render zit trouwens een fout want er loopt een balk door de voorruit.
De GTO van VBD vind ik pakken mooier. Zou ik zoiets kopen? Nee, ik denk het niet. Dan liever een échte classic.
Wat ik ook niet begrijp is waarom overal zijn handtekening onder staat; dit zijn geen met de hand gemaakt renderings (tekeningen) maar 3D renderings (3D Max hoogswaarschijnlijk) en dan is het een beetje onzin om je handtekening eronder te zetten…
Het is wel leuk om dit soort dingen te horen en mee te maken, he jongens en meiden?
Maar vergeet het niet, deze persoon (Ugur Sahin)EEN MOSLIM,TURK is,en GEEN nederlander.
En als Turk zijnde ben ik erg trots op deze persoon Ugur Sahin.
ALS DEZE PERSOON (toevallig van turkse afkomst) iets goeds doet,is hij op eens een nederlander in jullie ogen.Maar als het slecht eindigd met hem of doet hij iets slechts dan is hij opeens een buitenlander,moslim en noem maar op wat jullie allemaal bedenken…. meer zeg ik niet, dit zegt al veel.
@memo: Calimero-complex?
@VonStroke: Moet reflectie voorstellen…
Ander kleurtje had het ontwerp den ik wat meer sjeu gegeven… Ferrari hoort rood te zijn, of zie ik dat verkeerd? Grijs is fout veilig kleurtje. (zegt de persoon die zelf een grijze auto heeft)
@ memo

Hoezo tunnelvisie…
@ memo:
Je blaast wel erg hard van de toren in ene….nergens, maar dan ook nergens in het artikel of de reacties wordt zijn afkomst genoemd. Een beetje rustiger mag wel.

ot: mooi ontwerp, bouw maar!
Hoe werkt het met de koeling van dit ontwerp?
Waar gaat dat grote gat op de neus naartoe?
De uitstroomopeningen van de 599 zijn hier weg en de openingen aan de zijkant lijken me erg klein.
@ memo

“meer zeg ik niet, dit zegt al veel.”

Over jou inderdaad!
Ik vind hem wel mooi. Ziet er proffessioneel uit, mooi belicht en gekleurd. Alleen als ik wat opbouwende commentaar mag geven, sorry maat, dan zou dit toch zijn dat in je ontwerpen heeel moeilijk te zien is waar de motor ligt, daarmee bedoel ik dat bij een auto met de motor voorin de motorkap iets langer zou moeten zijn (of het zitgedeelte iets naar achteren) en bij een auto met de motor achterin het zitgedeelte iets meer naar voren. Misschien kloppen de verhoudingen allemaal wel, maar optisch is het moeilijk te zien. Dit is te veranderen, en ik denk dat daardoor wat sommige mensen net niet noemen, je ontwerp net wel wordt. Want je kan het wel degelijk.

Wielbasis ziet er goed uit, maar mijn persoonlijke mening is , sorry, alweer commentaar, dat als je de neus van je ontwerp wat langer maakt, je gelijk een veel slankere en gestroomlijnder auto krijgt. Verder vind ik de luchtinlaten aan de zijkanten erg mooi. Alleen de luchtinlaat op de motorkap is niet zo mooi. Misschien kun je daar iets anders voor verzinnen. Of gewoon geen luchtinlaat op de motorkap, maar een goede belijning van de naad van de motorkap, zodat je kunt zien waar de klep van de motorkap loopt, dit zou best goed passen bij je simpele maar toch mooie belijning van je ontwerp.

De naad die doorloopt in de zijkant van de deur is ook goed gekozen.
Verder is het een heel mooi, simpel ontwerp, zonder tierelantijntjes. Ik snap niet waarom er zoveel negatieve commentaar is, want je ontwerp mag er wezen. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn opmerkingen. (zucht, ik wou dat ik zo kon ontwerpen op de computer ). In ieder geval gefeliciteerd met je ontwerp!!
@ Memo: wat een onzin!!

On topic: deze is HE-LE-MAAL goed!!!
Schitterend in zijn eenvoud, en veel vernieuende dingen
Vooral de voorbumper is echt uniek naar mijn mening
Mooooooooooi!
@Memo
yeah right…

Ik vind de Vandenbrink GTO(zo heet die toch) er erg veel op lijken. Wel mooi dus maar de Vdb GTO is toch nog wat eleganter gelijnd.
Ik denk dat je met zo’n voorbumper de benen van een voetganger mooi afzaagd;) nou ja zo lang er een radius van 2.5 op zit zal het wel o.k. zijn :)
@ Memo: “als deze persoon iets goeds doet”

dus jij noemt deze goed? zó’n tekeningetje maken kunnen zoveel mensen.
( check http://www.designerspace.com )
Maar dan moet je het nog uit zien te voeren.
heeft dit bureau ooit al een echte auto tentoongesteld. Ik zie telkens schetsen/digitale ontwerpen…
Op hun website vind ik ook nergens een echte auto op foto terug
The Honda Spirit
Is dit nu een Chinees, Turk of Nederlander? Sorry hoor, maar dit is toch gewoon een slechte Van den Brink kopie.
@ dummy: Weet dat dit bureau pas dit jaar is opgericht en dat een compleet afgebouwde auto zijn tijd nodig heeft.
Michiel’s Vandenbrink Design is ook pas sinds 2007 aan de ontwikkeling van hun GTO begonnen en die auto is er ook nog niet.
Zo snel mag je gewoon nog geen rijklare auto verwachten.

Het nieuw opgerichte Touring Superleggera heeft nu al twee verschillende auto’s gepresenteerd, dus je zou kunnen denken dat het wel wat sneller kan, maar wat velen niet weten is dat Touring al TWEE jaar geleden is opgericht.

Geef de nieuw opgerichte designbureau’s dus de tijd die ze nodig hebben.
Ik heb zelf ook een eigen bedrijf opgericht en ik weet dat dat echt niet makkelijk is. Kleine tegenslagen kunnen voor enorme vertragingen zorgen.
Heb dus nog even geduld en geef ze gerust twee jaar de tijd om een bedrijf op te richten en een auto te bouwen. Ik zou ’t heel netjes vinden als ze dat lukt.
@ leon
bedankt voor de info.
Omdat zulke auto ontwikkelen tijd vraagt vind ik het juist fout om enkel schetsen en digitale ontwerpen te tonen terwijl er van een échte auto nog onmogelijk sprake kan zijn.
Als die teasers spreken me dan ook niet zo aan.
Er worden de laatste tijd nogal veel auto’s getoond die eigelijk niet bestaan.
Neemt niet weg dat ik veel respecht heb voor elke autobouwer die knappe GranTurismo’s kunnen maken.
waarom moeten mensen nou altijd Ferraris gaan verneuken? bedenk zelf een auto of tune een polo ofso, maar geen Ferrari….. Die achterkant lijkt trouwens nergens naar, en er is bijna niks meer van Ferrari terug te zien. Bouw dan ok meteen een eigen motor, versnellingsbak, onderstel en begin je eigen automerk
@ T593F: …nou, kijk naar de nieuwe California, daarom willen mensen Ferrari’s “verneuken”, ze doen het bij Ferrari zelf ook. Oh nee, ze richten zich
op de Amerikaanse markt – en bedankt. Wat mij betreft zijn Ugur z’n Ferrari “verneukingen” beter geslaagd dan het “verneuk” van Ferrari zelf.

@ Ugur: Kijk het commentaar van primramessar is tenminste goed onderbouwd. Hier kan ik me wel in vinden.

Verder weer een echt Ugur Sahin Design, wat mij betreft zijn ze goed bezig, met een duidelijke visie (geen onmogelijk haalbare Prototypes) en een duidelijke stijl. Doe mij maar een…eeh, Ugur Sahin design, alstublieft!
Murat Calinalti
Beste , waarom wordt Ugur Sahin opeens een Nederlander, omdat hij succesvolle ontwerpen maakt ?,

en als er wat uitgelachen moet worden of provocerend moet zijn tot zinloze discussies is het zeker opeens weer een Turk .
@ Murat: Tsja, als je er bij wilt horen zul je je best moeten doen. Dat is over ter wereld het geval, dus niet alleen in Nederland. Als iemand dan z’n best doet en geaccepteerd wordt, is het weer niet goed. Laten we voorop stellen dat al die mensen die niet hun best doen, er niet komen. Hier niet, nergens niet! En mensen die de boel lopen te frustreren/terroriseren horen er niet bij, ongeacht waar ze geboren zijn of vandaan komen. Laat iedere immigrant een voorbeeld nemen aan mensen als Ugur. Werkt hard, spreekt Nederlands en zeer goed Engels (z’n Turks zal vast beter zijn dan ’t mijne). Niet zeuren maar aan de slag, daarop zal je uiteindelijk het meest beoordeeld worden; dat geld voor iedereen dus…
Hij is mijn buurman.
@ breda.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).