Lancia Delta v.a. € 23.995

Auteur: , 97 Reacties

Ongeveer 180 jaar geleden was de Lancia Delta een coole auto. Ik denk dat het nu weer gaat gebeuren.

De door Lancia Style Centre ontworpen Delta is namelijk een snoepje geworden. Lancia zelf ziet de nieuwe Delta ook als een keerpunt voor het merk, iets wat hard nodig was na de stilte op modellengebied en in de showroom.

Voor de Delta zijn in eerste instantie drie nieuwe motoren leverbaar: de 120 pk en 150 pk 1.4 Turbo Jet (allebei benzine) en een 120 pk 1.6 turbodiesel MultiJet die ook geleverd kan worden met een gerobotiseerde versnellingsbak. In september volgen nog twee nieuwe en zeer potente diesels: een 165 pk Multijet en een 190 pk Twin Turbo Multijet. In februari 2009 wordt het nog leuker als de 200 pk sterke 1.8 Di Turbojet (een benzinemotor met directe injectie, gekoppeld aan een geavanceerde automatische zesversnellingsbak) het lijstje compleet maakt.

De Delta 120 pk 1.4 Turbo Jet wordt leverbaar vanaf € 23.995 en is dan al voorzien van van airconditioning, 6 airbags, radio/cd&MP3-speler met stuurwielbediening, centrale armleuning met koelvak voorin, verschuifbare achterbank met verstelbare rugleuning en mistlampen voor. De 1.6 diesel wordt leverbaar vanaf 27.245 euro. De nieuwe Delta staat vanaf eind juli officieel bij de dealer en krijgt drie jaar garantie mee.



97 reacties

Ongeveer 180 jaar geleden was de Lancia Delta een coole auto. Ik denk dat het nu weer gaat gebeuren.

denk je dat echt?
Ik denk het niet :)
Er is echt iets fundamenteel mis met die auto… ik weet alleen even niet wat
Ik denk het ook niet. Dat hoekige en agressieve was nou juist waarom de Delta mij zo aansprak.
Maar ja toen bestonden er ook vliegende olifanten….
Als ik nu de foto boven aan het artikel zie…

Heb ik me in het concept stadium toch blijkbaar ook al vergist want wat een lelijk mormel!

Achterzijde te fors/ hoog, front zeer rommelig, in verhouding te kleine velgen, moet ik nog doorgaan…

brrrrrr..
kunnen we dan terug naar 180 jaar geleden aub, want dit ziet er niet uit!
180 jaar ? Trouwens ziet er slecht uit geen lancia style.
Weer een photoshop van een Leon?
Ik heb het concept gezien op het autosalon van Brussel dit jaar en ik vond hem eh prachtig , was er helemaal ondersteboven van . maar ik moet toegeven als ik hem op deze foto zie staan lijkt hij echt lelijk . Maar in een ander kleur als je hem in het echt ziet zal dat wel veel beter zijn :p
lijkt bijna wel een fiat…..echt heel erg fout!

Ik wacht in spanning af, maar ik zie niet direct concurenten in bijvoorbeeld de VAG……de bravo is volgens mij de grootste concurent van deze wagen…..
Ik vind em best wel geslaagd. Krijg je Carla Bruni erbij trouwens?
Wauw, wat een mooi carbon-dak heeft ie toch :-)
Is dat nou een Mercedes R-klasse of een so called hot hatch?
EDIT:

Doe mij maar een Lancia Delta Integrale 16v van begin jaren 90.
Meest opvallende voor mij is de 3 jaar garantie die het merk blijkbaar aanbiedt. Zou men bij de FIAT groep eindelijk vertrouwen in eigen product hebben gekregen? Misschien is dit model wel even betrouwbaar als een vergelijkbare Mazda/Subaru/Toyota.
Helaas zal het nog wel 20 jaar duren voordat bij het grote publiek de woorden “FIAT/Lancia/Alfa” en “betrouwbaarheid” samen gaan.
de auto staat te hoog op de poten en ziet er qua design niet uit. denk niet dat dit een verkooptopper gaat worden.
Ik zie dit een nieuwe Thesis worden, loved by some hated by many…
Dit is in het echt een hele mooie wagen ook al was ik op basis van de foto s nogal sceptisch, ga maar kijken bij de dealer als ze er is! Verder is het interieur een erg fijne plek met veel ruimte en handige details. Qua maat zit dit zo ongeveer tussen de leon en een Altea xl. Echt ruim dus. De A3 sportback is eigenlijk wel een goede vergelijking allen is die erg duits en deze heeft italiaanse flair en is minstens 5 macroet opties eerder 10mille goedkoper… Alleen zou ik niet liever de aankomende alfa 149 willen hebben? Ik denk stiekem van wel, maar dit zou zelfs geen straf zijn.
Vanaf 23995 euro? In Belgie vanaf 19990 euro, min 1000 euro korting en wie een inruil heeft van een Lancia-Fiat-Alfa krijgt nog eens 1500 euro bovenop de inruilwaarde! Inclusief BTW en BPM bestaat bij ons niet!
ik haat nederland
IlCuoreSportivo
Mooie vrouwenauto.
Hmmm een Lancia delta SUV zeker?
Wat een hoog kreng zeg.
Helemaal met die afzichtelijke vegen.
Ach een Bravo met een andere neus, kan mij niet helemaal bekoren, maar het is wel een aparte verschijning op de weg…..
Waarom zijn lelijke auto’s goedkoop en mooie auto’s duur, kunnen we die prijszetting niet effe omdraaien? Een ferrari aan 25 000 euro en deze zeer exclusieve Lancia aan 250 000?

Ferrari zal dezelfde winst maken (lagere winst per auto maar maal 500 000 keer meer exemplaren brengt ook grote winst met zich mee) en Lancia zal zelfde winst maken (hogere winst per auto maal nog minder exemplaren ..)
Heb een bloedhekel aan die ‘nieuwe’ voetgangersveiligheidsregeltjes.
Ontwerpers en techneuten zijn er nog niet uit hoe je dan toch nog een knappe neus ontwerpt.

Maar verder, alweer een mooie Lancia. Keurig de voorraad Thesis achterlichtjes opmaken, bespaard weer op de muntjes. ;-)
Zetten jullie er geen ADVERTORIAL meer bij? Jullie maken er een soort sluipreklame van? Wie kan het nog in godsnaam interesseren wat voor auto’s lancia op de markt brengt.
Hijis precies te lang. Maar ik geef hem een kans. Mooier dan de Lybra allesins.

@F.: BPM niet, maar we hebben toch ook 21% BTW?
ik weet nog niet wat ik er over kan zeggen.. mischien geven de plaatjes wel een vertekent beeld.
mischien valt hij in “het echt “best nog mee
eindelijk een stap van lancia, laat nu ook de 3deurs versie maar komen…
Dit is wel een serieuze concurrent voor de multipla!
Dit is een heel mooie auto. Lekker eigenzinnig, appart en zeker stijlvol.

Alleen… ik zou mij bekocht voelen mocht ik zo’n Delta kopen. Onderhuids is het een Bravo met enkel een ander koetswerk. Net zoals de Audi A3 eigenlijk een VW Golf is met een andere logo en daarom een duurder prijskaartje. Ik zou de Fiat Bravo kopen. Die is ook mooi, niet alledaags en ook goed uitgerust voor een mindere prijs.
Ik krijg een Multpla-gevoel… :d (en dat is geen compliment)
Dacht niet dat er ooit nog een lelijkere variant van de ‘R-klasse’ ging uitkomen…
Smaken verschillen toch erg hard op vlak van autodesign…

@ rikkon: ik dacht net hetzelfde over die achterlichten :p
@ Melchior Hoe duur het prijskaartje is makt me niet uit. De prijs van de auto is meer van belang. ;-)
Het maakt me niet uit wat de rest zegt, maar ik heb een Lancia en ik vind deze echt wel mooi.
@ Rikkon

Good one. :)
Dit is echt een fraaie wagen. Zou hem graag op de oprit willen hebben staan. Uit het bericht begrijp ik dat het een soort upmarket golf wordt… Het lijkt me dat daar best wel vraag naar is, en hij is lekker onderscheidend.

Verder moet ik me helaas wel bij Melchior aansluiten. Bravo is ook een mooie wagen, met een stuk vriendelijker prijskaartje… Gelukkig heb ik het geld toch niet om over dit soor beslissingen na te moeten denken… :?
ps. is er niets bekend over een integrale versie, dan wordt het echt interessant…
@ Frits: Jazeker is er iets bekend over een Integrale versie: Die komt namelijk niet.
*pakt teiltje*

Doet me denken aan een stadsbus.
Dit is echt een plaatje van een auto (meerdere malen in het echt al mogen bewonderen). En even voor de duidelijkheid, hij staat op een verlengd onderstel van de Bravo, verder deelt hij vrij weining met Bravo, biedt veel beenruimte achterin, veel bagageruimte 419 liter ( V50 417 liter ) valt tussen het c en d segment in.

Echt een Top auto.
Björn Borgmoer
Een prachtige auto. Wacht maar totdat u hem in ’t echt ziet!
180 jaar geleden was lancia delta een coole auto. Komt dit niet gewoon door de integrale en de rally-aspiraties? anders heeft lancia gewoon een duf imago
ik zag hem gisteren live, en dat ziet er best mooi uit.
ccccccccccxxxxxxxxxxxxx
Aoto,s beginnen weer een eenheids worst te worden kijk maar naar de ontwerpen van SEAT en Nissan waar deze Delta qua ontwerp veel naar leunt
voor 23K koop ik liever de integrale evo uit de 90iger jaren…. die vind ik er vele male leuker uitzien, en kan ook nog eens een klap harder de hoek om. (helemaal op niet droog asfalt ;-))
Wat hebben zij met dat ding gedaan!?!??!?! Dit is echt bout…. helemaal niet meer bruut en aggressief… gewoon lomp en gewoon…. echt een grote misser….
De voetgangersveiligheidsregels en andere veiligheidszooi maken auto’s zo onsubtiel! Snif!
Voor de rest: ik vind dit geen Bravo, trekt er zelfs niet op (behalve dat hij vier wielen heeft). Daarnaast is hij veel te duur. Maar daar heeft autoblog meestal geen mening over, waarschijnlijk is iedereen hier rijk :-) En nog iets, autoblog: Belgische prijzen vermelden zou wel leuk zijn…
Tot slot: ik denk dat het een ruime wagen is, dus voor een gezin met veel geld en een hang naar Italiaanse finesse is dit een mooie optie… Voor de andere mensen: forget it.
Wel apart, maar zeker niet sportief. Het is eerder een kruising tussen een MPV en een hatchback. Dit verdient niet de naam Delta.
@prop :d i feel you
@BMW,

Er worden nauwelijks belgische prijzen weergegeven om de volgende 2 redenen :
1 : Het is http://www.autoblog.nl
2 : Heel Nederland krijgt tranen in de ogen als ze het prijsverschil zien met Belgie.
Ben ik de enige die dit nogal een prijzige auto vindt? Vanaf 24 mille, waar de concurrentie doorgaans toch begint rond de 20 mille?
@ hubert:
1. tik eens http://www.autoblog.be in in je browser.
2. amen brother, amen.
Alle pubers praten elkaar na en vinden het een lelijke auto.

Volwassen mensen met enige ontwikkelde smaak, zien er gelukkig wel wat in. Zeker als je het tegen alle concurrentie zet, springt ie er toch uit en dat is een nette prestatie.
Granturissimo
Wat mij betreft is Lancia al jaren de weg kwijt.
Een klein lichtpuntje was de Fulvia concept van enkele jaren terug.
Hoewel dit eigenlijk een schaamteloze kopie van het origineel was.
De Musa schijnt het in Italie wel heel goed te doen.
Zonde van zo’n mooi merk met een rijke historie.

Over hoekige auto’s gesproken (de oer-Delta), eigenlijk zijn de meeste merken de weg kwijt. Het wordt tijd dat er weer auto’s worden gemaakt met een uitgesproken hoekige vorm en geen afgeronde eenheidsworst.

De Audi A5 vind ik een mooi voorbeeld.
Mercedes is op zich ook goed bezig. Ben geen fan van ‘Das Haus’, maar de nieuwe C doet denken aan good old 190 met z’n rechtopstaande gril en de GL en GLK zijn ook lekker hoekig.

Voorbeeldje van hoe het niet moet: de Ferrari California. Nikszeggend ontwerp met teveel lijntjes, roostertjes en andere Nintendo-elementen. Waar is de tijd van de 456 GT de laatste mooi Ferrari, goed voorbeeld van simpel, maar met de juiste verhoudingen, dus tijdloos elegant. Wat mij betreft de laatste echt mooie Ferrari.
zo is het en daarom staan er hier in de straat 6 Golfjes.
Als volwassen vind ik hem spuug lelijk! Vind helemaal niet cool. Als we praten over de techniek onder de huid, dan ga huilen.

Maar ja, over smaak valt niet te twisten :)
wel een mooi intrieur maar alles wat je ziet is toch niet standaard
jezus wat een lelijk hok! de naam delta niet waardig :(
Werkelijk een pracht auto!!!

Wat een prestige straalt deze auto uit, zeker als je hem vergelijkt met de concurrenten. Ik vind het een prestatie van Lancia, dat deze auto al voor €24K in de folder staat. Naar mijn mening rechtvaardigt de auto het prijskaartje absoluut. Om een vergelijk te trekken met de Audi A3, deze auto mag toch absoluut niet meer kosten dan een VW Golf of een Opel Astra? Wat voor niche-punten heeft een Audi t.o.v. VW of Opel? Naar mijn mening niets!

Voor het merk Lancia kan ik er wel tig niche-punten opnoemen…
Ga je gang eens Alfa corse.
ik vind hem op zich best wel leuk
p.s lambofreak dat is een skydome dak dat is zo een glaze dak van voor tot achter en kan niet open heb de bravo ook
@ Autoblog denk dat het mss eens nuttig is om terug te gaan blikken op het glorierijk verleden van Lancia. Met bv de Stratos, 037 of Delta Integrale als klassieker van de week. Héél wat jonkies hier schijnen dit vergeten te zijn. Want Lancia was best ooit eens een sportief merk, helaas (volgens de Fiat groep) moet Ferrari dit nu zijn in de topklasse en Alfa voor het gewone volk waardoor Lancia een oude mannetjes merk dient te worden…
Die gaan we met z’n allen erg mooi vinden. Gaan veel zien ook met die prijs.
Italie is met de Bravo. Mito en Delta weer goed op weg.
Een Golf, Astra, Focus, 308 of andere stijlplagen krijgen het moeilijker.
Alle die auto’s rijden goed. Maar nu het oog nog.
Geweldig! Zijn er nog dealers…?
Dit lijkt me zo’n auto die pas mooi wordt als je ‘m vaker in ’t ‘wild’ ziet.
Net als dat ik de SL en de X6 ook steeds mooier vind naarmate ik ze meer op straat zie. Het is gewoon een kwestie van wennen denk ik…
Ik hoop dat Lancia hiermee weer hard terugkomt, wat afwisseling kunnen we wel gebruiken.
ergens doet ie me aan een oude autobus denken:

Ja natuurlijk werkt het weer niet, hier staat ie:

http://www.oldtimerautobus.nl/bus50kerk.jpg

Te lang, de neus te hoog, teveel overhang van voren… of zou ie gewoon minder fotogeniek zijn dan z’n voorgangers?
Wat een enorm grote overhang aan de voorkant!! :S Alle gewicht zit op de voorwielen, helemaal als je remt dan komt de achterkant gewoon omhoog! Motor zal ook wel een meter voor de vooras hangen. Onderstuur alert! Erg lelijk dit, jammer want de sytling is wel geinig.
Deze auto heeft meer stijl in z’n ventieldopjes dan een hele parkeerplaats Golfjes bij elkaar. Oh, en ’t schijnt dat de prachtige Fulvia nou toch eindelijk in productie gaat! :-D

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Lancia-Concepts/233096/
WAT EEN DRAAK VAN EEN AUTO!!!!
Er is niets cools aan puntige designfeatures en vrouwelijke neus en billen. Alleen de lijn mag vrouwelijk zijn. De neus en billen moeten mannelijk zijn, dan heb je een coole auto. Dat is gewoon zo en dus niet het geval bij deze wagen.
de delta tot 1988 was een legendarische auto. nu niet meer. stop er maar gewoon mee.

het lijkt wel of ze zich richten op bejaarden enzo…
maak es een sportieve auto, kunnen ze heus wel!!
Damnz… Praktisch niemand heeft deze auto ooit in het echt zien rijden, maar iedereen heeft z’n mening al klaar liggen.

Wacht rustig tot je ‘m in het verkeer tegenkomt. Bekijk ‘m eerst in het echt! Dat maakt vaak nog een groot verschil.
een sterk ontwerp wordt steeds mooier in de tijd. Nou houden wij nederlanders ook niet bepaalt van design, de grote meeerderheid dan.
mooi ontwerp
maar die zwarte boord aan de onderkant smaakt mij niet egt, nu lijkt het of er niks is langs de onderkant, en dat is wat gekoei vind ik, nu lijkt hij wat wannabe SUV, terwijl niemand daar nog mee wil rijden:d
ach, dat is mijn mening
laten we hopen dat de auto niet fotogeniek is, want mijn god, wat een gedrocht!
Voor de mensen die denken dat dit een Bravo met een ander uiterlijk is….
De maten: Lengte ongeveer 4.5m, ongeveer 1.8m breed en 1.5m hoog, wielbasis 2,70m

Bravo: lengte 4,34 m, breedte 1,79 m, hoogte 1,50 m, wielbasis 2,60 m

De wielbasis is 10cm langer en de auto is 16 cm langer.

Om je een beter idee te geven van het formaat van de auto… denk aan een Mazda 5 maar dan 15cm lager. Of een Focus stationwagon die 5 cm hoger is en een 4 cm langere wielbasis heeft.

Een behoorlijk grote/ruime auto dus.
Ik heb hier de nieuwe AV voor me liggen en daar staat ie ook in (een test), best mooi hoor :)
Heb ik net een tweedehands Opirus gekocht om de blits te maken, komt Lancia met zo´n prachtauto! Daar gaat mijn aandacht van de vrouwtjes…. ;-)
Maar ff serieus, als deze auto voor Lancia erop of eronder betekent, dan hebben ze een groot probleem, m.i.
Ik vind dit niet echt een Lancia Delta.. Hij is te groot
voor een Delta vind ik.. MAAR! ik vind het toch een
aardig goed gelukte auto!
“hij staat op een verlengd onderstel van de Bravo, verder deelt hij vrij weining met Bravo”
En dan ga je achter het stuur zitten en zie je het zelfde dashboard (ventilatieroosters, dashboard kastje, etc).
Dit wordt er 1 in de categorie: Thesis, Vel Satis, Toledo, Signum. Een prima auto die zo apart (lees: lelijk) is dat slechts een handje vol mensen hem gaan kopen.

Waarschijnlijk wordt het wel iets beter als ze het dak in carosseriekleur gaan spuiten.
@alec concurrenten VAG?

laat me niet lachen VAG kan zo geen mooie rijk uitgeruste elegante wagens maken.

ooit al in een golf en daarna in een audi a3 gestapt
buiten een ander logo zie ik niet veel verschil ze hebben beide een dure optielijst.

dat mensen die saaie hokken nog blijven kopen…


ik wens lancia veel succes toe
Laat de ontwerpers nog maar weer achter de tekentafel kruipen en echt iets moois op papier zetten, dit is helemaal niks.
ik ben blij dat de reagluurders van autoblog in nederland zitten en de ontwerpers van lancia in italie…
Lybra sw Formaly Known As Dedra Turbo
pfff nogal slechte reacties :-s heb je de delta al eens in het echt gezien? die foto’s trekken op niets, ddat is een feit. zie hem eens voor je en je zult verbazen van die prachtige lijnen en stijlen. ik ga wel akkoord met diegene die vinden dat ze delta gewoon delta moeten laten en dit model anders hadden moeten noemen.
in ieder geval in september ga ik hem uittesten bij de lancia dealer.
wwacht maar tot deze machine op de baan te zien is en je bent direct verkocht!!!
Tja
Mijn baas zal het niet willen, maar ik zou hem zo willen hebben voor mijn nieuwe A4.
Prachtige lijnen en een auto waar de lijnen komen tot een mooie vorm. Ik blijf een Lancia liefhebber als ze zulke auto’s bedenken. Gelukkig vinden velen de Duitse bakken mooier en interessanter. Ik zal genieten van de aanblik en jaloers zijn dat ik hem niet rijd.
KUNST!! Wat een mooie auto (net een ztuk in autoblad over gelezen.
Eindelijk een keer weer wat anders dan al dat standaard saaie spul.
Dit merk heeft teminste LEF!!
TOP!!
Over smaak valt niet te twisten.
In 2 tone lak vind ik hem erg stijlvol, een auto met een eigen karakter.
Nog betaalbaar en praktisch ook.

Veel belangrijker echter zijn de rijeigenschappen. Er is zo veel moois te koop, en alleen een proefrit kan dan duidelijk maken of dit echt “mijn jasje” is.
cheese dippers
# DRU schrijft,
5 June 2008 om 19:28

Er is niets cools aan puntige designfeatures en vrouwelijke neus en billen. Alleen de lijn mag vrouwelijk zijn. De neus en billen moeten mannelijk zijn, dan heb je een coole auto. Dat is gewoon zo en dus niet het geval bij deze wagen.

En dat bepaal jij omdat….??
cheese dippers
wat een prachtig interieur
welke … heeft die auto ontworpen zeg. die groep B rallyauto is veranderd in een softe gezinsauto! waar slaat dat op zeg! Lancia maakt de laatste tijd steeds mee “vrouwlelijke” auto’s. de auto heeft stijl dat geef ik toe…maar de auto heeft de eer niet om met de naam Delta rond te rijden!
Afgelopen week de Delta bekeken bij de dealer in Empoli en het is een heeeeele mooie auto, alleen staat ‘ie (terecht opgemerkt door enkele forumbezoekers) iets te hoog op zijn pootjes, maar een verlagingssetje doet hem wel goed denk ik.

In het echt is ‘ie veeeel mooier dan op de foto, fotogeniek is ‘ie absoluut niet!!

De kofferbak heeft een wat hoge tildrempel en de middenarmsteun is niet in hoogte verstelbaar.

Het showmodel was een platino in donkergrijs met leder/alcantara en zag er netjes afgewerkt uit.

Als je de reacties bekijkt die men geeft op deze auto zal Lancia/Fiat daar niet erg van wakker liggen denk ik. De NL markt is voor Lancia namelijk volkomen onbelangrijk… natuurlijk niet leuk als hij de verwachtingen hier niet waarmaakt voor Fiat NL, maar Europa-wijd telt NL sowieso voor geen enkel merk!

Als ik een leaseauto mocht uitkiezen wist ik het trouwens wel…. (maar dat mag ik niet….)
Jammer, maar het is geen delta meer. Meer een Lybra.
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en dan iets in de klasse van de A3 sportback e.d. Ik ben vanavond bij lancia langsgeweest om m te bekijken en geloof mij; hij is echt geweldig, helemaal in zo’n Platino uitvoering.
Ik moet diesel rijden en kom uit op € 31.745 incl. die B-colore lak (met mat zwart dak), alcantara + lederen bekleding, 17″, auto. airco, LED verlichting voo en achter enz. Zeer compleet dus voor een erg mooie prijs (ook belangrijk gezien de bijtelling).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).