Rijtest en video: Audi S5

Auteur: , 100 Reacties

Als er “miss” verkiezingen zouden zijn voor auto’s, dan zou de Audi S5 hoge ogen gooien. Alle lijnen lijken vanuit alle hoeken te kloppen, iets wat maar zelden het geval is bij een auto.

Wil je eerst kijken en dan lezen, klik dan hier voor de video.

Hoewel de S in de typeaanduiding S5 natuurlijk een hint is voor het sportieve karakter, is de S5 meer een chique verschijning. Ontwerper Walter de’Silva noemde de A5 zijn beste werk ooit en als we voor het gemak de Alfa 156 vergeten dan kan ik me daar aardig in vinden. In standaard trim is de Audi A5 een auto die bijzonder op het netvlies ligt. De S5 voegt daar een aantal sportieve accenten aan toe. Aan de achterzijde is er een dikkere bumper met diffusor, S5 logo en twee dubbele uitlaten. De 18” grote velgen in combinatie met het verlaagde onderstel benadrukken het sportieve karakter verder. Al met al is de S5 niet protserig, maar onderscheidt zich genoeg van de massa om te laten zien dat het een bijzondere auto is.

Audi S5

Dezelfde lijn is doorgezet in het interieur, het is typisch Audi: niet spannend, maar wel heel mooi afgewerkt. De fijne sportstoelen, de optionele carbon sierstrips en sportstuur geven de S5 net een beetje meer. De elektrisch verstelbare stoelen zitten voortreffelijk en je kunt een heerlijk lage zitpositie kiezen. De S5 logo’s op het stuur en in de tellers zorgen er voor dat je nooit vergeet op pad te zijn met een sportieve Audi.

Audi S5

De 4.2 V8 FSI lijkt een bekende uit de RS4 en R8, maar deze is niet helemaal hetzelfde. In de S5 levert de V8 minder vermogen, namelijk 354 pk. Het maximum koppel van 440 nm wordt bij 3500 tpm gehaald. Tussen 2000 en 7000 tpm is er altijd minimaal 350 nm beschikbaar, dus terugschakelen om genoeg vaart er in te houden is niet noodzakelijk. Toch zijn er twee kritiekpuntjes ten aanzien van de V8: het geluid is mooi, maar wel een beetje zachtjes. We zouden graag iets meer horen van de acht cilinders die aan het werk zijn. Wellicht moet Audi maar eens een S-line sportuitlaat overwegen, zo kunnen Audi kopers kiezen voor comfort of juist wat meer sportiviteit.

Audi S5

Het tweede kritiekpunt betreft het toerenbereik: net voor het hoogtepunt maakt de toerenbegrenzer een eind aan het feest. Althans zo voelt het, de V8 draait op dat moment nog zo soepel en “unstressed” dat er meer in zit. Dat dat een behoorlijke open deur is bewijst de V8 uit de R8 (en RS4) die allebei doorgaan naar 8250 toeren. Voor diegenen, die net als ik, in de R8 hebben gereden, voelt de beperking in de S5 kunstmatig aan. Toch is het begrijpelijk, het blok is niet exact hetzelfde en er moet ruimte blijven voor een RS5.

Audi S5

Niet dat de S5 een stakker is, de begrensde top is 250 km/u. De sprint naar de 100 is in 5,1 seconden gepiept en in 19,1 seconden staat 200 km/u op de klok. Tijdens voluit sprinten voelt de S5 langzamer dan hij daadwerkelijk is. Het uitlaatgeluid is één oorzaak, de Quattro vierwielaandrijving een ander. Het gaat allemaal zo makkelijk en zonder wielspin dat je je kunt vergissen in de snelheid die je inmiddels hebt bereikt.

Audi S5

Als je weer een tijdje louter voorwiel of achterwiel aangedreven auto’s hebt gereden, moet je je blik op de werkelijkheid bijstellen. Bij potente tweewielaandrijvers is het recept altijd hetzelfde: te vroeg of te stevig op het gas gaan levert onderstuur, overstuur en/of wielspin op. Dat is soms vermakelijk, soms irritant en soms ronduit gevaarlijk. Hoe anders is het bij Quattro: je kunt veel vroeger op het gas dan bij tweewiel-aandrijvers. Te vroeg op het gas of te hard een bocht in resulteert wel in onderstuur, waarbij er niets anders op zit om het gas te lossen. Hoewel door gas te geven de balans iets kan veranderen, helpt het bij wat steviger onderstuur niet. Op droog asfalt heeft de S5 dan niet genoeg vermogen om dat onderstuur op te heffen. Tijdens een (natte) dag op circuit Assen kon ik ervaren dat de S5 niet louter onderstuur op het programma heeft. Bij gas los situaties komt de achterkant lekker en voorspelbaar omzetten. Op droog asfalt liggen de bochtsnelheden op de openbare weg echter te hoog en kun je daar weinig mee spelen. De charme van de S5 ligt dan ook in het schier onfeilbare gevoel wat je krijgt tijdens bochtenwerk. Enige dissonant is de wat gevoelloze en lichte besturing, de feedback die de voorwielen geven komt niet goed bij de bestuurders vingertoppen aan.

Audi S5

Prijstechnisch laat de S5 een mooi gaatje vallen met de potentiële concurrenten. In standaard trim is de Audi S5 83.060 euro. In Pro Line trim (alarm, airco met 3 zones, park-assist, Audi sound-system, CD-navigatie en nog wat klein grut) komt daar nog eens 4700 euro bij. De testauto was bovendien uitgerust met DVD-navigatie met kleurenscherm, volledig lederen bekleding en nog een hele rits aan andere opties. De totaal prijs kwam daarbij op 99.273 euro. Qua prijs zit de S5 dan tussen het magic trio IS-F, M3 en C63, maar komt dan wel minimaal 60 pk te kort. BMW’s 335i (ook met vierwielaandrijving leverbaar als 335xi) heeft een kleine 50 pk minder, maar is in basisuitvoering ook 20 mille goedkoper.

Audi S5

De Audi S5 landt qua prijs en pk’s dus midden tussen een aantal sterke concurrenten. Toch maken we ons geen zorgen over de concurrentiepositie: Audi, en de S-modellen sowieso, hebben genoeg fans en de S5 is simpelweg een schoonheid die heerlijk rijdt.

Audi S5 video



100 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Zag er vanmiddag nog één staan op Eewal en ik vond de achterste daklijn toch raar. Beetje dikkig.

Enfin..*filmpje kijken*
“en/ of wielspin” :arrow: Mag een spatie weg.

Beetje voorspelbaar en saai mss, maar ontegenzeggelijk een geslaagde verschijning!
Corrado vr6 slc
Deze vind ik dus echt heel erg mooi.
Best ingetogen, heel stylisch en toch nog power genoeg om lekker door te kunnen blazen.
The Godfather
heb het altijd een mooie coupe gevonden, maar niet meer dan dat. Ik vind die achterlampen ook niet echt zo indrukwekkend.
Wat een mooie rijtest! Het is inderdaad ook wel een auto die je nakijkt! Vooral in je achteruitspiegel is het een enorm mooie bak!
Weer een mooi filmpje jongens!
Altijd leuk op maandag middag 4 uur en rijtest:D
Weer een mooi filmpje jongens!
Altijd leuk op maandag middag 4 uur een rijtest:D
wanneer is aimee er nou weer?
ja sorry wouter, ik raak een beetje op je uitgekeken:PXD
Dit is inderdaad geen concurrent van de M3, dat zou de RS5 zijn.

Toch denk ik dat dit een beter keus is dan de 335i.. toch iets spannender en exotischer.
erg mooie rijtest + filmpje/

+1 en een bank vooruit
Mooie auto en leuke test!
@ W!d: is dat zo? Ik heb juist het idee dat ik zo vreselijk vaak een S5 zie rijden, maar misschien ligt dat aan mij hoor, zou kunnen. Misschien komt dat ook wel doordat een S5 dan weer net iets meer opvalt dan een 335i ofzo, ik weet het niet.

Ik vind het in ieder geval een prachtige auto.
Op de directieparkeerplaats staan een zwarte S5. Moet toch altijd eventjes kijken, is gewoon een erg fraaie wagen om te zien. Ben benieuwd wat de RS5 gaat brengen.
Echt een bloedmooie wagen, mooier dan zijn concurrenten. Als de RS5 nog eens zo veel pk krijgt als de RS6 blaast die de concurrentie echt volledig weg :)
Hij zal dan waarschijnlijk ook wel een beetje duurder zijn als de rest :(
Haha, “die komt erin”. ;-)
Mooi in beeld gebracht weer, prachtige auto maar toch ééntje voor de man/vrouw die een M3 of C63 ontgroeid is en in ’t weekend wil golfen volgens mij. Ik vind bij Audi altijd een beetje dat de emotie verdwijnt zodra je bent ingestapt en wegrijdt… terwijl het bij een BMW of Alfa Romeo dan juist begint. (Een AMG heb ik helaas nog nooit mogen proberen).
Vorige week zag ik er nog één in het zwart staan , echt een bruute wagen.
In het zilver vind ik hem wat minder.
De witte S5, die is heel erg bruut. Zilver is ie minder spannend.
kwa audi’s is dit toch wel de mooiste samen met de 80 cabrio
alleen de achterkant is iets mee, ik weet nie wat maar als je hem in het echt ziet en dan de achterkant bekijkt, dan lijkt het wel een beetje geinspireerd op een aston, beetje moeilijk uit te leggen. je moet het in het eggie zien.
dat vind ik het enige mindere aan deze auto

maar ik heb liever een 335i, vooral de nieuwe is zo vet als je hem ziet nog mooier als deze S5 en mooier als de nieuwe M3
Mooi staaltje film werk weer!! top.
Ik ben ook in alle opsichten het met de piloten eens.. maare.. je moet de S5 niet met de rs4 en r8 vergelijken..
De S4 en S5 zijn bijna gelijk aan elkaar kwa motor.. die moet je vergelijken;)
oke. het klopt dat hij minder is kwa prestaties.. maar de prijs is er ook na.. die van ons koste 101. daarin tegen is de rs4(5) en r8 en stukkie duurder..
ik zal nog even een linkje doen met mooi muurpapier voor jullie;)

Trouwens.. onze staat nu bij de garage…?! versnellingsbak naar de ***..

http://img175.imageshack.us/img175/2259/img7812ot6.jpg
http://img373.imageshack.us/img373/3626/img7971lr6.jpg

Nogmaals! fijne film!
@ GOD; “dan lijkt het wel een beetje geinspireerd op een aston”
Daar lijkt me niets verkeerd mee. Eerder andersom!
Leuke review… mooie auto.. maar haalt het net niet qua verschijning bij de (m) 3 coupé
Robbut

lekker handig zo met je kenteken op de foto… waar staan ze Apeldoorn of Hoogland?? Overige info zal ik maar even achterwege laten.
mooi filmpje en vette auto om te zien.
ga zo door!
@ prop; Wat maakt een kenteken nou uit? Je kunt overal kentekens vandaan halen. Wat kan je met een kenteken dat het ‘gevaarlijk’ maakt om het zo neer te zetten? :?
@Casper, denk ook dat dat het is.. er is geen verschil bij de BMW.
Bij Audi kun je kiezen uit soft medium en hard.. BMW heeft alleen soft of hard.

Daarnaast denk ik dat de S4 (ook een turbo 3 liter) pas echt goed met de 335i te vergelijken is.

@ Robbut, ik ben jaloers ;)
Prive auto’s die enige waarde vertegenwoordigen zou ik zelf niet snel met kenteken en al op een website plaatsen.. ik heb nu een lijst met zn complete naw gegevens voor mn neus staan

maar kan ook persoonlijke achterdocht zijn hoor…
Shit.. daar ging iets fout.. maar dat zweven over de weg vind ik ook niet alles in de S5..
we krijgen wel altijd positive reacties van mensen:D
@ Citrofiel,

Helemaal gelijk ik vind hem ook wel op een Aston lijken.
Maarre ik vind deze auto geen 99.000 euro waard. Het is maar een Audi.
Dan ging ik wel even bij Jaguar kijken naar de nieuwe XK. Die is wel 10 k duurder maar veel stijlvoller. En ik denk als je een ton te besteden hebt voor een auto dan maakt 10k ook niet meer uit.
Ach ik zeg maar zo ieder zijn smaak. Ik ben blij met mn C6.
De S5 is ook met recht een prachtbak.
Alleen wel een DSG voor mij aub,want koppelt zo’n handmatige niet erg zwaar?
@ Dennis; Eigenlijk vond GOD dat hij op een Aston leek, en ik reageerde daarop. Ik vind het niet echt. Ik zou dan denk ik ook voor de XK gaan, veel stijlvoller en origineler. De C6 is natuurlijk ook een prachtbak! :D (tenminste, gaat het over de Citroën, of over de Corvette ;) ) Geldt daarbij dan niet “het is maar een Citroën, voor dat geld?
leuk zo’n filmpjes tijdens het studeren! perfecte afwisseling van kennis naar genot
Nou, nou… alle lijnen lijken te kloppen? Dat is nou net niet typisch voor deze Audi. Die lijnen zijn behoorlijk vreemd hier en daar. Vooral die golvende lijn onder de ramen. Uiteindelijk is het wel wat de auto spannend maakt samen met de brute brede verhouding en de platte achterlichten.
@ DennieFR
Koppelen daar heeft Wouter het niet over hea..:P
je moet m wel wat zwaarder en dieper in trappen dan bij andere auto’s, appart.. en het schakelen zelf is ook erg wennen.. vooral als je hoog in de toeren zit.. dan wil de auto zelf al door knallen zonder dat je gas geeft..
@ Wouter

Een 335 i minder sportief dan de s5 !? In de volgende test moet de s5 het toch echt laten afweten…

http://www.youtube.com/watch?v=Q7JkYNUE9gU

‘handeling over power!’
Vergeet ik het belangrijkste te zeggen: Heel mooi filmpje!
De A/S5 en de R8 zijn de enigste twee écht mooie Audi’s. De rest vind ik te ingetogen en zonder eigen karakter, maar dat is mijn eigen bescheiden mening natuurlijk :)

Leuke rijtest weer!
@ Wouter

Wo ist der Driftkönig? ;-)
Deze motor komt niet uit de RS4 en R8, maar het is de V8 FSI de A6, A8 en Q7. Daar heeft de motor 350 pk en in de S5 maar 4 pk meer (354) en het koppel is hetzelfde (440 Nm). Dus ik snap niet waarom iedereen denkt dat het de hoogtoerige V8 is. Vandaar dat de motor onder in toeren sterker is en niet te vergelijken is met de RS4/R8 V8.
Ik vind de hele 5 serie maar niks van audi!
Zeg ffe off-topic..
Waneer komt dr een rijtestje met een ferarri ofzo? of een Lamborghini?
ik vind het wel saai worden zo met al die hybride’s en duitse v8/v10 .. Waarom niet gewoon iets itiliaans! of iets heel anders bijvoorbeeld: Bentley Azure? Aston Martin DB9?
55.500 in België.. HAHA :P

Maar zeer leuke auto, lekker klasse!

Hoewel de 335i goedkoper is en ik toch zo enorme fan ben van achterwielaandrijving, zal mijn keuze eerder naar dat gaan!
*55.000e in Belgie*


Gloeiende gloeiende… het zou een soort van mogelijk kunnen dat je met een gemiddelde goed betaalde baan deze auto zou kunnen kopen… en het feit dat Bos mij dit onmogelijk maakt, maakt mij ziedend van woede!!
kijk mensen, zo hebben die banners toch zin. Wouter draagt nu zelfs G-Star 8)

verder vette video weer!
@prop
Inderdaad ze moeten echt wat doen dat wij nederlanders minder moeten betalen aan auto’s en BENZINE of DIESEL of LPG what ever.. dit kan echt niet !
Wie gaat mee staken ? :P
@ Citrofiel,ik hoef maar 1 ding te zeggen… 2.7Hdi
En jij weet het merk;-)
Deze rijtest hoort zeker bij de top! En dat niet vanwege de auto! ;) Leuk schaap overigens! XD
En het is niet ‘maar’een Citroen voor dat geld. Ik heb een Audi A6 gereden voor nog veel meer geld en jezus wat een tractor was dat. Een bak ellende nieuw gekocht en zoveel ellende mee gehad dat ik via een rechtzaak mn geld heb terug gekregen.
Btw die uitspatting op het einde: toevallig dat je dat altijd doet bij een rijtest van Audi? Ik herinner me namelijk ook nog zoiets bij de rijtest van de R8…
fantasie loze auto
Mooie rijtest, en ik vind hem nog best aardig klinken hoor. Lief schaapje bovendien :)
Ja.. ik wil niet lullig zijn maar gooi je een chipje in je S5, zit je op 375 pk en gaat je auto 273km/h.
En gooi je chipje in je 335i? Dan zit je op 364pk en ga je 305km/h ipv 250. Met andere woorden: doe mij maar een 335i met chip.. Scheelt je 20.000 euri en je hebt een snellere auto :).
Lekkere Audi, voor het eerst :D Alleen liever in het zwart ;)
Maaar toch heb ik liever de 335xi Coupé en dan voll opties en dan 20k in mijn zak, dan deze bak :)
Weer een fraai filmpje heren!

Over de S5 ben ik zo uitgepraat: mooiste wagen van Audi. Ik heb er nog niet in gereden, maar dat zal wel los lopen.
puik werk jongens!!
binnenkort weer een supercar -hoest-carrera GT-hoest-
gister een witte gespot!! :D:D:D

was zekerweten een S.. zag t aan de bumper..

was achter de efteling aant rijden :D

super!! die lampen stonden aan.. en die zijn ZOOO stoer! :D

mooi mooi mooi!! :D
Als ik dan toch mocht kiezen zou ik graag de body van de S5 op een 335i zien.

Die 335i lijkt me net wat scherper, zeker als je wat leuke sportieve opties uitzoekt. Maar ja, zo mooi als de S5 is, zo gewoontjes vind ik de 335i. Helemaal niet lelijk, maar gewoon niet speciaal genoeg.

Wel weer erg jammer dat Audi zo’n overdreven prijskaartje aan deze auto hangt….
Héle mooie wagen, die A5. Deze doet veel potentiële 3-coupé-kopers toch wel even twijfelen, ben ik zeker van. Heerlijk dik, gespierd. Fijn ook, lullen over G-krachten met een G-star-shirtje aan :)
Als je deze trouwens zou voorzien van de software van de RS4 zou er dan minder dan 400pk uitkomen? Ik vraag het me af…. volgens mij is het blok eigenlijk compleet hetzelfde. Het grote verschil zit in de compressieverhouding en het maximum toerental als ik naar de verschillen kijk…..
@ bozewolf,

ben t met je eens, vind de daklijn ook niet mooi, zeker niet de lijn van de achterraampjes. Ook dashboard vind ik niet mooi. Doe mij maar een mooie bmw
Ik vind deze auto de mooiste audi die er is. En in tegenstelling tot de meeste andere audis blijft deze leuk!
De S5 is ook heel mooi hoor :)
Geweldige wagen. Mooi artikel
Mooie auto in een mooi filmpje!

3:48 WAAAATtefak dat ging snel!
deze is echt super, mooiste audi die er is.
en natuurlijk een zeer mooie rijtest zoals gewoonlijk!!
@ Dennis; Top. :D
En jouw verhaal -> Dus Audi is slecht -> Dus een ton is veel voor een Audi. Op die manier past het.

@ de vlaeminCk; Ik kan het niet vinden daar. En daarbij mag het toch? Tussen de lovende woorden mag toch kritiek staan?
Als iemand deze S5 gaat halen…. stuur em dan ook ff langs ABT. Voor 1250 euro halen zij de begrenzer eraf en loopt je S5 gewoon 282km/u.
Als je een BMW 335i ziptuned kom je op een meer peekaatjes dan die S(lome)5
^^ Schreef je nou echt “zip tuned”? Was dat een grap, of….?

In any case, chiptuning is overrated.
@INSIDEMAN: mag hopen dat je niet doelt op die oplichters van ziptuning..
dat zijn echt een stel pikeys met een computer
Leuke rijtest

55.500 is die auto waard en geen cent meer.
mooie wagen……….
@ INSIDEMAN
Ja slimbo een 335i heeft 2 turbo’s!!! Een turbomotor is veel gemakkelijker te tunen dus je vergelijking slaat nergens op!

De meningen zijn wel duidelijk: of je vindt de S5 supergave bak, of je vindt het een fantasieloos lelijk hok. Tussenin is blijkbaar geen ruimte. :P Ik vind’m in iedergeval supergeil vooral in het echt ziet die er prachtig uit.
ik ben een beetje een audi hater maar ik moet toegeven dat deze er best fraai uitziet, en trouwens zo snel is die niet want ik heb er vorige week een bij een stoplicht uitgereden!!!
Eindelijk krijg ik eens een 4WD’er om een vraag te kunnen stellen errond. :D
Ik vraag mij af wat er gebeurt met een 4WD als het koppel in eerste en 2de echt hoog is. Bij 2WD krijg je dan wheelspinn, maar kan je spinnen met een 4WD?? Zonee, gaat hij dan echt gewoon veel sneller van 0-100 omdat je er in 1ste versnelling zoveel Nm op kan loslaten als je wil?

Greets
@ Citrofiel
Waar zoek je wat? Ben ff niet mee… ;) Long time no see trouwens! :P
Alle proporties kloppen? Hij heeft best een log uiterlijk naar mijn mening.
Door de coupe lijn heeft ie wel een smoel tenminste.
@RC: JA, er zijn auto’s met 4wd die alle 4 de wielen kunnen laten spinnen zoals een LP640, maar meestal is de hoeveelheid grip groter dan de trekkracht en komt de auto niet supersnel van de plek maar zakt het toerental nogal plotseling en voelt het bijna alsof je de auto laat afslaan. Tenzij je met enorm veel toeren weg probeert te trekken…. dan is er grote kans dat je de koppelingsplaten verbrand…. en helemaal niet meer wegkomt.
Heb ook in deze S5 kunnen rijden. Heerlijk ding, fraaie lijnen en redelijk ingetogen. Snel zat, maar geen bloedsnelle sensatie. Hij valt qua prijs mooi tussen ‘concurrentie’ in, misschien zit daar de kracht wel. Dit is meer dan een 335i met M-pakket.
Al eerder gezegd:bmw 3 coupe voor jongentjes en de S5 voor mannen! Zit gewoon een klasse tussen!
top! leuke film weer :D genot om te kijken! Auto is qua looks ook helemaal top maar dit specifieke model is in mijn ogen niet geweldig.

Heb hem nu eens horen rijden in het wild, en gezien. Werkelijk een supermooi stukje styling waar geen BMW of Merc. aan kan tippen (de CLS komt in de buurt) maar er zitten zulke vaute sportuitlaatjes onder :?

De diepe brommende (V8) ondertoon is VEEL te ver weggemoffelt en dat compenseren ze door er het meest ordi uitlaatsysteem wat bestaat onder te monteren. Geluid heeft daarmee zoveel weg van een GTI met spochtuitlaht :( :o

Erg jammer, vroeger was het beter… verder zou ik erin moeten rijden voor een definitief oordeel maar ik vrees dat audi de wagen weer veel te hard heeft afgeveerd en dat de auto zenuwachtig rijdt.
Ik ben het eens met @wOoOdy.
Geef mij maar het uiterlijk van deze met de motor en de aandrijving van de 335i.
Ik begrijp niet waarom het design van de A/S5 zo de lucht in geprezen wordt. Het smoelwerk is wel lekker maar vanaf de B-stijl kan je in mijn ogen amper van design spreken. Als ik de 3er Coupé naast een A/S5 zie staan kies ik resoluut voor de BMW, op dat ontwerp is weinig aan te merken. Vanaf de B-stijl vind ik de A/S5 enorm fantasieloos en veel te log ogen.

@Rob USA: Leg eens uit waarom de A/S5 voor mannen is en de 3er Coupé voor jongens? Een lichtere coupé met 306pk op de achterwielen tegenover een zwaardere coupé met 354pk en vierwielaandrijving … dan denk ik toch dat de BMW meer een auto voor mannen is dan de Audi.
@ RC:

’t Kan wel. Hangt natuurlijk van de auto af. Maar productie auto’s zullen het nooit doen. Maar maffe Japanners of Yanks die Evo’s tot de 700pk opjutten of van die 1000+ Skylines zijn wel in staat om alle bandjes (iig tijdelijk) te laten doldraaien. In feite “overpower” je het 4wd systeem gewoon.

Of het goed voor je aandrijflijn is, is een hele andere kwestie :)
Wat kan ik toch genieten van die rij-impressies.. heeerlijk na zo’n lange werkdag.. even wat muziek in me oren.. danku autoblog!:P
IlCuoreSportivo
idd een schitterend ogende wagen,
maar het blijft aan me knagen dat dit enkel en alleen dankzij walter da silva komt, en niet vanuit audi zelf.
Binnenkort maakt iedereen mooie auto’s, door die ontwerpermigraties, maar das voor mij niet hetzelfde als een merk met traditie (italiaans) waar de schoonheid uit de eigen genen groeit.
Toch, schitterende wagen, die audi op de bonvenste trede gaat brengen,
Die lijn over de flank vind ik echt magnifique,
toch zal ik nooit een duitse auto hebben. Ik ga voor de traditie.
Iemand die zowel de 156 als de A5 heeft ontworpen verdient de prijs van Ontwerper van de Eeuw!
Wouter, klopt het dat ik je een tijdje geleden met deze wagen zag in Spijkenisse?
@ G
ligt gewoon helemaal aan hoeveel je te bewijzen/compenseren hebt ;)
Alleen jammer dat jullie hem in ’t grijs kregen.. In het zwart of rood is hij zo veel mooier..
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2008/02/img_8980-1024x768.thumbnail.JPG
@ de vlaeminCk; Ik zocht het commentaar van Dennis op de slechte kwaliteit van Audi’s bij de rijtest van de R8. Als reactie op jouw reactie van 16 June 2008 om 18:42. Duzzz…
Idd, ik zit niet vaak meer heel lang achter AB. Ik kijk nog wel de meeste onderwerpen door, maar ik neem vaak niet meer de tijd om te reageren…
Nette rijtest! Het geluid op 1.58 is zoooo mooi! :D Filmpje begon leuk met de close-up in de koplamp :) Verder leuk gedaan, dat schaap was wel komisch na het v8-gebrul. :D
@Ruben
Kan je zo geen bevestiging kopen om op de auto te zetten om on-board shots te nemen(zo’n ding dat er tot 160 blijft opzitten)? Of vertrouw je dat niet? ;)
enne, ik wil er nog steeds een met knight rider leds, moet toch makkelijk kunnen. De programmeurs hebben het er vast al als grapje ingestopt, als je de ruitenwisser 3x naar beneden en dan 1x omhoog doet of een of andere combo maakt gaat ie vast aan…

van deze auto zie ik er elke dag wel een aantal rijden (A4), een paar dagen geleden reden er twee naast elkaar, bestuurders keken niet echt alsof ze het heel leuk vonden.

http://nl.youtube.com/watch?v=BrvbDA9Ynh4
Ik vind audi steeds scheeuweriger overkomen met die snuit.Een beetje ordi.Voor de rest een topcar.zou eerder voor een clk gaan.
Jammer idd dat jullie een zilvergrijze hebben gehad, mijn voorkeur gaat uit naar

1 wit
2 zwart
3 rood
Volgens mij is het gefilmd op de Maasvlakte. Of in ieder geval het Europoort/Botlek gebied bij Rotterdam.

Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe snoet bij Audi’s. Die LED’s zijn net de bril van Dame Edna, ofzo. Ook qua vorm gaat het nu wel heel erg richting Passat.

Maar goed, een Audi heeft natuurlijk een prima imago. BMW net te schreeuwerig, Mercedes te poenerig / protserig. Kom je vanzelf bij Audi uit. Hebben ze heel goed gedaan.
DirkZandvliet
Ruben is top ! Mooi filmwerk. Leuke auto.
AM Rapide V12
Iedereen die negatief is, moet niet zeiken..Het is gewoon een geweldige auto. Mensen beweren vaak dat hij te ‘kil’ is, of dat de motor zo zacht is, maar dat is juist zo mooi. Dat maakt hem juist zo zakelijk, maar alsnog heeft hij een paar brute details, zoals de grille en de velgen. Ik vind dat Audi een geweldige auto heeft neergezet, die zakelijk en er tegelijkertijd cool uitziet. Dat zijn mijn favoriete auto’s.
@AM Rapide V12,

Aston Martin kan er (zelfs meer dan Audi) ook wat van anders. Geweldige lijnen zonder schreeuwerig over te komen, grote kans dat Audi mensen daarom ook AM erg kunnen waarderen. Echt prachtige wagens!
Eindelijk de rijtest waarnaar ik lang uitkeek. Blijft toch een GT die voor mij in de Top 3 staat. Het design vind ik prachtig, beetje een flow-concept. Hulde aan Da Silva. ;)

En natuurlijk die V8 FSI. Er valt zoals Wouter zegt meer uit te halen, makkelijk. Maar dan zou het geen S5 meer zijn. :)

Mooi camerawerk ook weer Ruben, mijn complimenten. Het wordt steeds beter!
schitterende auto!
werkelijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).